~KesäMassut 2007~

Heipsan!

Ai, että mikä ilma ollu tänään, kerrassaan mahtava :) Mahtaneeko johtua säästä vai mistä, mutta tänään on ollu muutenkin tosi energinen päivä. Aamusta asti oon puuhastellu yhtä sun toista. Välillä pitänyt oikein pakottaa itsensä istumaan hetkeksi, kun liika riehuminen saa aikaseks sen että illalla oon ihan rampa kun selkä on niin romuna.

Viikonloppuna tein ensimmäiset hankinnat vauvelille, ostin 8 bodyä ja puolipotkarit. Lindexillä ja sittarissa oli alennuksia niin ei paljon rahapussikaan laihtunut. Huuto.netistä huusin kans pari kesäasua ja kietasupaitoja ihan pilkkahintaan. Kunhan Kelasta aikanaan tulee se äitiysavustusraha niin oon haaveillu jos lähtis Ideaparkiin ostelemaan koko 140 eurolla vaatetta ja tarviketta vauvalle.


Kata ottaa nyt sitten tosi rauhallisesti siellä etkä tee mitään. Toivotaan, että pikkuinen pysyy ainakin muutaman viikon vielä kohdussa kasvamassa.

Kreecher kyseli autossa matkustamisesta. Mulla alkaa kans autossa tosi helposti supistelee. Ei tarvii olla pitkäkään matka, kun supistelu jo alkaa. Lisäks selkä tuppaa väsyä. Onneks tässä ei ainakaan tiedossa ole mitään pidempää automatkaa, vois meinaan tehdä tiukkaa.

hassu jos en nyt ihan väärin muista niin kelloja käännetään täällä nyt maaliskuun lopulla. Voi olla että olen väärässäkin :ashamed: Varmaan tuo kuinka usein neuvolassa käydään on vähän paikkakunta kohtaistakin, mutta n. 4 viikon välein käydään alkuun, sitten joskus 30 viikon jälkeen aletaan käydä 2 viikon ja viimeisen kuukauden ajan käydään kerran viikossa. Muistelisin että ensisynnyttäjät käy n. 12 kertaa ja uudelleen 8-10 kertaa raskauden aikana neuvolassa. Neuvolalääkäri on kolme kertaa raskauden aikana, eli alussa n. 10-12 viikolla, keskiraskaudessa n. 26-28 viikolla ja loppuraskaudessa, 36-38 viikolla.
Vitamiineja ei täällä varsinaisesti määrätä, mutta talviaikaan suositellaan D-vitamiinia. Varmaan noi suosituksetkin vaihtelee neuvoloittain.

kolmas juu mä saan palkan niiltä 72 ekalta äitiyslomapäivältä, paitsi kun mulla loppuu työsopimus 30.6. niin ei taida ihan ehtiä täyttyä toi 72 pvää, mutta jokatapauksessa tonne kesäkuun loppuun asti saan palkkaa. Ja siis hoitoalalla (kunnallisella) olen.

Ebbuliini Kiitos synnärille tutustumis infosta!!! :flower: Täytyykin jonkun viikon päästä varailla aikaa sinne.

Manteli meillä esikoinen syntyi vkolla 38+5, toka 39+1 ja kolmas 40+0. Eli onneksi ei ole kenenkään kanssa menny yli. Saa nähdä miten nyt käy.

Voi voi sokerirasitus lähenee...torstai aamuna pitäis mennä nielee sitä litkua, plääh. Ei sitten nappais yhtään, mutta ei auta.

Jeps, eipä muuta tällä kertaa. Nautitaan ihanista kevätilmoista!

Teppana & Pikku-ukko 26+1
 
Moikka! :wave:

Niin se aika kuluu... Viikon päästä on neuvolalääkäri, jota oon jo kerenny odottaa. Pitäis varmaan alkaa kirjottaa muistilistaa valmiiks, etä muistan sit ottaa puheeks kaikki asiat.

Lauantaina kävin siskon kans ostoksilla ja mukaan löyty vaikka mitä... Sisko bongas mulle tosi hyvät äitiysfarkut ja -paidan ja sit päästiin tosi hyville vauvan vaate apajille (eli valkkaamaan parhaat päältä). Amme löyty samalta kirpparilta, mut ihan käyttämätön (jonkun kaupan jäämistöä siis) ja siihen sitten sain pakattua kaikki tavarat. Vaatteista se tuli puolilleen, joten kesäks on nyt aika hyvä valikoima meidän mukelolle. Ihania ja siistejä, joko vähänkäytettyjä tai ihan uusia on ne vaatteet ja tosi halvalla. Oloasu 1,5?, haalariuikkari 4? ja halvimmat 50snt, eli hyvä etten tällä budjetilla kauppaan kiirehtiny.

Ihania uutisiakin kuulin viikonloppuna... Musta tulee täti! :D :D :D Oon kovasti toivonu mun siskon perheytyvän miehensä kanssa ja nyt sit onkin käymässä niin, että meidän poikanen saa serkun loppukesästä. Toivottavasti kaikki menee hyvin... Odotan jo kovasti tulevia yhteisiä reissuja vauvoihin liittyen ja muutenkin. Asutaankin niin lähekkäin. Tää on kyllä ihan huippua... Kikattelin ihan tohkeissani koko viikonlopun.

Isä ja äiti oli päättäneet sponsata meille vaunut ja ovat uusien kannalla, joten ilmeisesti käytetään mahdollisuus hyväksemme. Tässä ihan lähipäivinä siis suunnataan vaunukauppaan. Mä oon puolisalaa mieluillutkin uusia, mut en uskaltanu toivoa. Oon siis tosi tyytyväinen. Toivottavasti mieleiset löytyy kivalla hinnalla.

Hoitoalustankin mutsi oli ostanut, jonkun lakanasetin ja tilannut pari alotuspakettia vaatetta... Toisen antaa varmaan mun siskolle. Harsovaippoja on kans useampia, joten niillä pääsen kestoilun alkuun. Ite oon ostanu kaikkee pientä vaatteitten ja sen ammeen lisäks. Mies nosti pinniksen pohjan ylös, joten kohta pääsen petaamaan. Edistyy siis noi hankinnat ja valmistelut hieman.

Sunnuntaina käytiin miehen kans parin tunnin kävelyllä, kun oli tosi ihana sää. Oli mukavaa, mut alavatsaa nippaili taas inhottavasti pienestäkin reippailusta, joten vauhti oli tosi matelua. Lenkin pituudeksi tulikin huimat 7 km. :LOL: Mut ulkoilu teki hyvää ja jätskillekin pääsin herkuttelemaan... Kotona en sit enää jaksanutkaan mitään.

Kiva tosiaan, että hetken hiljaa olleetkin tuli jälleen kuulumisia kertomaan. Jotain huomaa aina puuttuvan, jos jostain kesämasusta ei vähään aikaan kuulu... Sitä vaan ei välttämättä tule mainittua. Mikäs Hiiviön kirjottelua on hillinny muu kuin sivujen tökkiminen?

Kata... Tarrasukkia sun vauvalle nyt tohon tilanteeseen ja sulle rentoa lepäilyä! Toivotaan kovasti, ettei vielä useampaan viikkoon tarviis lähteä synnyttämään. Masukuvan päivitystä innokkaana täällä odottelen... Itekin kovasti haluisin laittaa, mut sopiva puuttuu vielä.

Rauhallisia päiviä myös muille supisteleville... Mä meinaan kysyä noista nippailuista siltä neuvolalääkäriltä, kun en oikein selvää saa mitä ne on. Tänäänkin on kipuillu, vaikka ihan rauhassa oon istuskellu. Rauhallisestikin kävellessä masu saattaa tuntua pinkeeltä... Sekin mietityttää. Suppareita ei kutenkaan tietääkseni o nyt ollu, ainakaan sellasia mitä oli muutama tossa aikasemmin.

Moonlight... Sä kun olet tollasen pitkän reissun ihan vasta tehnyt, niin osaat varmaan kommentoida. Meillä on tarkotus tehdä reissu mun sukulaisten luo pääsiäisen aikaan ja ehkä käydä myös miehen perhettä tapaamassa. Matkaa kertyis 1300-1500km ja aikaa olis 6 päivää. Väsyttääkö tollanen kauheesti vai jaksaako tällasen ison mahan kanssa miten hyvin? Kannattaako käydä vaan parissa paikassa vai jaksaako kolme paikkaa yhtä hyvin? Muiltakin kokemusta omaavilta mielelläni luen kommenttia...

Kiitos Jonina allergialääketiedoista! :flower: Mulle jotain tollasta cetirizin-lääkettä määrättiinkin, Zyrtec kun ei mulla vaikuta jos en ota kahta kerralla ja paria-kolmea kertaa päivässä. Kovasti tosin toivon, että koivuajasta (mikä mulle on pahin) selviäisin raskauden turvin mahdollisimman paljon ilman lääkkeitä... Niitä kun ei ole muutoinkaan kiva syödä jatkuvasti. Nähtäväksi jää.

Mä oon täällä vähän kateellisesna ja malttamattomana, kun osa teistä on jo päässyt äitiyspakkausta hypistelemän. Tosin jotkut sai ne paperitkin aikasemmin. Kolme viikkoa ne mun paperit on nyt vuoroaan odottanu, joten ens viikon lopulla odottelen päätöstä kun sellasta mulle lupailivat. Täytynee soitella perään ja painostaa, jos ei ala muuten kuulua... Sen verran kyllästyny oon jo Kelan hidasteluihin.

Vaivoista... Onko kellään ollu nyt raskauden aikana sellasta, että lämpimässä (saunassa) tuntuis silmien päällä sellanen painostava epämiellyttävä tunne? Se ei siis satu, mut tuntuu vähän inhottavalle, ihan ku painetta olis. Silmien liikuttelua tekeemieli välttää. Silmissä ei pitäis olla mitään häikkää... Vähän on ollu hajataitossa vaihtelua välillä, mut se on kuulemma normaalia. Verenpaineet on mulla koko ajan ollu ihan kunnossa ja hemoglobiinikin ihan hyvä. Ajattelin tuostakin tiedustella lääkäriltä.

Moonlight mainitsi hyvän tavan välttää suonenvedot... Säärystimet löysin lauantain ostosreissulla, kun en aikaisemmin ehtinyt niitä etsiskelemään ja sinne jäi öiset jalkakrampit ja suonenvedot... Mä kiskon ne tohon polvien yläpuolelle, että lämmittää varmasti tarpeeks laajaa aluetta. On muuten aika järkyn näköstä, mut se nyt ei tässä tilanteessa haittaa. H&M:ltä löytyy edullisesti, jos ei kaapista vielä löydy.

Kreecher oli bongannu Ginger alen... Mä kans pidän siitä kovasti. Nyt oon nautiskellu "limsan korviketta", ettei tulis kauheesti tankattua sokeria ja keinotekosia makeutteita... Lantraan siis kotitekoista (vähäsokerista) mehua Vichyllä tms. Välillä kyl juon light-mehun kans... Esim. Fun light vadelma lantarttuna Vichyllä maistuu ihan vadelmalimulle.

Hassu... Täällä kesäaika alkaa sunnuntaina 25. maaliskuuta. Reilu viikko siis vielä menee.

Katti... Älä suotta itseäsi soimaa, vaikka paastoarvo olikin rasituksessa liian korkea. Olihan muut arvot ihan hyvät. Pääasia, että vauva on kunnossa ja itse voit hyvin... Kyllä välillä voi vähän herkutella. Katot vaan jatkossa vähän tarkemmin niitten herkkujen määrää, ettei se diabetes pääsis puhkeemaan. Toivottavasti säästyt varsinaiselta dietiltä.

Pompula... Just toi mua ketuttaa ja lujaa Kelan toiminnassa KUN NE ÄLYPÄÄT EI OSAA SOITTAA!!!! Joka paperiin se puhelinnumero pitää merkata, mut ei ne osaa sitä käyttää. Paljon nopeemmin sais asiat etenemään, jos ne ei niitä turhia 2-postin lappujaan pyörittelis van soittais sen asiansa. Sullakin nyt sen takia päätös viivästyy... Kurjaa.

Hani-... Onpas kumma, että meidän neuvolassa on pari perhevalmennuskertaa jo sovittu ja kutsun sain viime käynnillä kolme viikkoa sitten, mut sun neuvolassa ei vielä mitään tietoa. Toivottavasti seuraavalla kerralla ovat jo saaneet kerrat sovittua, ettei ihan suoraan sieltä tarvi synnyttämään lähteä. Näin on saman kaupunginkin sisällä näköjään eroja.

Tässä varmaan kylliksi tälle kertaa... Siirryn sohvalle loikoilemaan ja ehkä vähän torkahtamaankin. Hyviä vointeja!

PikkuMyy-80 ja poikanen 27+4<br><br>
 
Täällä on levätty ja Olo on parempi.Maisa on vielä tämän yön mun vanhemmilla ja tässä huomaa kuinka paljon tekee kun ei tarvii nostella ja touhuta tytön kanssa.
Olen pikkukotihommia tänään tehnyt mutta en raskaita.Olo on tosi hyvä!!

LAitoin tosta mun isosta masusta kuvaa,eli tämäpäiväinen kuva profiilissa.
Hurjasti kasvanut ja se kyllä tuntuu.Vauva on todella niin alhaalla että pään paine tuntuu kohdunsuulla.POtkiessa ihan vihloo...
Ja jalat käy kun futarilla!!!
Aika tukala on olo,mutta kestettävähän tämä on.Ja isot kiitokset teille tsemppauksesta ja myötäelämisestä!!!


Kata 28+4
 
Ei Kata vaihtunu toi sun profiilin kuva vielä...

Vähänkö oon utelias, kun heti kävin kurkkaamassa... :ashamed: Mut kun vauvamasut on niin ihania, et on niin kiva käydä kattoon millasia masuja muilla on... Kyllä mä omanikin vielä näytän, ihan varmasti. :)
 
Hei kaikille! Olen taas ollut pelkästään lukija osapuolena.. en ole saanut aikaseksi kirjotettua mitään.
masuu kasvaa kovaa vauhtia. tänään kävin ultrassa tarkistuttamassa istukan paikan.. oli onneksi noussut pois kohdunsuun edestä. vaavin painoarvio oli tänään 1238g. kaikki oli muutenkin hyvin. nyt sit taas neuvolaa odotetaan. olen joutunut oleen sairaslomalla joitain viikkoja selän takia.. supistelee niin helposti. Olen tässä kovasti miettinyt mitä kaikkea olisi hyvä olla vaaville hommattuna kun tulemme sitten kotiin. ihanaa kun on ruvennut aurinko paistaan, tietää että se meidän odottama kesä on tulossa ja saamme nähdä meidän ihanat vauvat!
KAIKILLE IHANAA KEVÄÄN ALKUA!

mari ja vilivilperi 28+4 :hug:
 
Kata32 aivan ihana maha sulla nyt-etkös sinä silloin joskus murehtinut kun se ei kasva? =) Nyt ei ainakaan ole pelkoakaan etteikö vauvamasuksi huomaisi.Koita lepäillä mahdollisimman paljon-itse sekoaisin jos joutuisin pakkolepoon.Jo se pari viikkonenen kun nivuset piti kivuillaan paikoillaan(ettei lenkille päässy)oli yhtä tuskaa.

Pikkumyy totta et kelasta voitais soittaa tollasissa asioissa.mut kun eivät puhelimes voi ottaa tilinro vastaan vaan kirj.niin kait ihan sama..tai toi nainen ei ainakaan ottanut.Kai eri toimisto käsitteli asiaa!Mutta 2kuorta tuli ma..toises pyyntö tilinro:sta ja toises vastaus et saan pakkauksen 2viikon sisäl...KERTOKAAS kuka kertoo millaista summaa tulen saamaan äitiyspvärahaa vai mikä se nyt on...Vanhempainrahan takia tilinro kysyttiin eli silläkö nimellä kulkee?? Niin kerrotaanko sitä missään lapussa???

Tänään on kaikki uuden kämpän huonekalut saapunut ja olo luksusta-eipä siinä menny kuin 5vko sohvaa odotelles...Hyvä mieli sen suhteen ja tuparit la sitten edes.Eli väkäämistä piisaa loppuviikol.

Tänää bussista jäädessä tuli taas sellainen kipu oikealle alamahaan..mistä joskus pari vkoa sit kerroin..en tiä istunko bussis huonos asennos vai mikä on..

pompula rv 27+4
 
No huh huh, kun oli taas paljon tekstiä.

Moni on jo alkanut varustautumaan vauvan tuloa varten. Pitäis kai tässä vähitellen...

Mistähän sitä kannattaisi aloittaa. Ajattelin kaivaa ne teidän konkareiden tekemät "varustelistat" tästä ketjusta. Muistaako kukaan kirjoittaneensa niin vois vähän nopeammin löytyä.

Kata: Ota tosiaan siellä rauhallisesti. Paraskin puhuja täällä kun sellainen meno päällä, että maha on välillä vain kova möykky kun pidän vauhtia yllä. Huomaan monesti, että kun jännittää esim. aikatauluissa pysymistä niin samassa alkaa mahakin kovettua. Supistelujako?

Nyt täytyy lähteä nukkumaan, selkeä ajatuskatko havaittavissa. Palataan taas...
 
Pikkumyy, oon niin kateellinen sun tätiytymisestäsi! Mutta onnea :flower: =) Mun pikkusisko, joka siis myös asuu tässä lähellä, on elänyt melkein 5 vuotta avoliitossa sopivan isäehdokkaan kanssa, eikä vieläkään ole ilahduttanut mua vauvauutisilla! Nyt ne ovat vielä kattelleet isompaa, omaa asuntoa vuokrakaksionsa tilalle eli mun mielestä nyt olisi ihan selvästi niidenkin aika ruveta lapsia pukkaamaan. Mutta sisko sanoi, ettei lähimpään kymmeneen vuoteen tule tarvetta ylimääräiselle makkarille, ihan vaan työhuoneeksi tarvitsevat sen kolmannen huoneen.. :headwall: Ei serkkuja tiedossa meidän lapsille. Jos ei sitten tuo 20-vuotias pikkuveli yllätä!

Irmelin ystävällä oli sitten pelottava synnytyskokemus :eek: Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin!

Manteli kysyi, millä viikoilla vauvat on syntynyt. Meidän poika syntyi rv 39+0. Yritän kuitenkin asennoitua siihen, että nyt voi mennä yli, ettei ole ne viimeiset viikot sitten niin piinaavia. Yleensähän sitä sanotaan, että ensimmäinen menee todennäköisesti yli lasketun ajan.

Mulla on ollut nyt viime aikoina vaivoina tosi kipeet ilmavaivat. Joku ilmakupla jää johonkin suolenmutkaan jumiin ja sattuu aivan tajuttomasti! Eilen illallakin tuskailin naama harmaana melkein hengittämättä tunnin ennen kun olo helpotti. Esikoisen raskaudesta muistan saman homman. Enkä osaa kyllä yhtään ennalta arvioida, mistä syömisistä tai juomisista sitä ilmaa tulisi.. Maitotuotteita olen yrittänyt vältellä, kun ne on yleensä ollut varmoja ilmavaivojen aiheuttajia.

Jaa niin, se vatsatauti, mikä muka helpotti meidän perheessä.. Mies tuli kesken yön töistä kotiin ja tänään ne ovatkin sitten pojan kanssa taas kilvan ripuloineet.. :headwall: Annoin tänään hiilitabletin pojalle ja sen jälkeen puuro ja mehu pysyi sisällä. Jospa se siitä..

Palaillaan :wave:

-ebbuliini ja neiti rv 24+5-
 
Heippa!
Päivittäin olen teidän juttujanne lukenut, mut en ole ehtinyt kommentoimaan. Nytkään en muista mitä piti kirjoittaa... paitsi tuosta työnantajan maksamasta palkasta.. mä tulin hoitovapaalta töihin ja en ehdi olla puolta vuotta töissä kun taas jään äitiyslomalle, mutta työnantaja maksaa silti täyden palkan 3kk ajalta.
Joku vissiin kyseli millä viikoilla on vauvat syntyneet, mulla edelliset 36+4, 39+5 ja 33+0. Nyt sitten kauhulla odotellaan, että miten tässä käy...
Eilen oltiin siinä 4d ultrassa ja oli se taas vaan niin makee. Muutama hyvä naamakuva saatiin, mutta pääasiahan oli, että katottiin, että kaikki on kunnossa. Painoa oli keskikäyrän mukaan eli 800g. Sukupuolta ei asukki ihan täysin suostunut näyttämään, mutta kyllä lääkäri veikkaili tyttöä...
no viimistään sitten salissa varmistuu oliko veikkaus oikea...
Tämä oli tällainen pikainen vierailu ennen kuin taas painun töiden pariin..
Oikein mukavaa päivää kaikille kesämasuille ja voikaa hyvin....
jousimies-70+asukki 25+3
 
Juuh,Pompula-on täällä jo jättimasu!!! =)
Sitä on aluks vaan niin kauheen malttamaton,kyllähän mä tiesin että se sieltä tulee vauhdilla sitten ja pamahtaa.Toivoin vaan että ois pidempään ollut sellanen sievä,pieni pallomasu.
Mulla tulee myöhään ja sitte se onkin valtava!!!Ja tokihan sen on oltava jo liki 30 viikolla isohko,onhan siellä suht iso vauva jo.

Tänään haen tyttelin kotiin,saa nähdä mitä nosteluista tuo masukki tykkää.
Mutta ei voi muuta,mies kyllä koittaa autella parhaansa mukaan!

Nyt aamupalalla,palailen myöhemmin!!

kata 28+5
 
Ihanaa aurinkoista kevätpäivää kaikille :D
Oman mielialan muutos on huomattava, kun aurinko paistaa ja kevättä on ilmassa. Ajattelinkin heti lähteä kauppaan kävelyreissulle ja nauttimaan ihanasta ilmasta. Kaupassahan en saisi vieläkään käydä, mutta olo on nyt niin hyvä, että jos varovaisesti lähtisi kokeilemaan... Niin ja olihan Katakin pessyt vessoja tilanteestaan huolimatta :whistle: Juu, ei se lepääminen oikein helppoa ole, varsinkin kun on tottunut/joutunut touhuamaan näiden kotiaskareiden kanssa.

Hiiviölle, että jos joskus pääset kirjautumaan :p , niin tietoihin voi lisätä synnytyssairaalaksi Oys ja oma ikä 28v.

Lasten syntymäviikoista oli puhetta, ja meillä esikoinen syntyi 39+2 ja kuopus 40+3. Ei ole onneksi tarvinut täälläkään yliajoilla odotella. Mielenkiinnosta kyllä odottelen, että milloinhan tämä kolmonen syntyykään. Toisaalta taidan olla ensisynnyttäjän asemassa, kun edellisesta on pian kuusi vuotta aikaa, mutta toisaalta kohdunsuu on antanut jo merkkejä kypsymisestä, että saapas nähdä.

Massuista on ollut myös puhetta. Sukupuolikommentteja ei ole tullut, ainoastaan mahan koosta. Saan kyllä jatkuvasti kuulla ihmettelyä, että miten laskettu aika on vasta kesällä. Mutta mulla on aina kasvanut nämä vauvat tässä edessä, mikä ei toisaalta mikään ihana asia ole. Selkäkivut, liitoskivut, hengenahdistukset ym. alkavat jo tosi varhaisessa vaiheessa :\| Mutta niinhän se on, että raskausmahoista tulee aina jotain kommenttiä, milloin on tyttö-/poikamaha tai liian iso/pieni.

Alan nyt valmistautumaan tuonne ihanaan auringonpaisteeseen ja palailen paremmalla ajalla lukemaan oikein ajatuksen kanssa viestit. Nytkin oli tullu kovasti tekstiä, mutta en ehtinyt kuin silmäillä ne pikaisesti :ashamed:

T.auramaria rv26+6
 
Irmeli harmaana
Olipas kiva kuulla muistakin kesämasuista :)

Mä heräsin taas viime yönä supistuksiin. Ei kiva.. Ja mua alkaa oikeesti kyrsii töissä olo. Oon niin myöhään ettei ehdi olemaan tytön kanssa olleskaan. Se on nyt maanantaista kinunnut että haluaa pyöräilemään mutta mitäs kun kello on seitsämän ennekuin ollaan kotona ja kahdeksan maissa jo nukkumaan meno aika. Ahterista..

Aamulla tuli ylösnoustua vielä niitä harjotussupistuksia oikein kunnolla, yöllä oli kipeitä. Ja ekaa kertaa huomasin yöllä lonkkasärkyä. Oikealla kyljellä ei voinut nukkua kun oikea lonkka oli kipeä. Ja särki sitä vasemmallakin nukkuessa vaikka koitti minkälaista tyynyä pakata polvien väliin. Haaveilin särkylääkkeestä mutta olin niin väsyny niitten supistuksien jälkeen etten jaksanut nousta.

Eilen oli taas major-luokan perheriita kun erehdyin sanomaan mielipiteeni miehen tytön äidin sille ostamasta toppapuvusta joka oli ihan onneton mutta kait tosi halpa. Ei minkäänlaista pitos ees pienen lumimäärän suhteen vaan kastuu heti eikä hengitä yhtään. Miehen ex saanut jonkinlaisen pyhimyksen aseman miehen silmissä. Vaikka syytä ei kyllä olis..

Mies arvostelee kyllä mun lastenvaateostoksia vaikka mielestäni oon niissä aika järkevä. On joo ehkä vähän hinnakkaita mutta mä oon panostanu etenki kaikis talvitamineis laatuun. Mutta sitte kun se vielä ite otti sen puvun puheenaiheeks, unohdin taas että ei saa miehen rakasta arvostella. Aina ihan sama juttu. Nyt se on soitellu koko aamun ja hyvitelly ja on viemäs mua nyt lounaalle, mut mua ei kyllä kiinnostais lähtee. Hitto kun alkaa taas supistelemaan!!!

Sori että tulin tänne vinkumaan. Täällä ainakin osalla oli kans tälläset uusioperhehärdellit, ehkä joku ymmärtää minkälaista tää on.

Taidan soittaa neuvolaan jos pääsis lääkärille. Alkanu oikeesti pelottamaan että pysyykö tää sisällä vai ei..

:ashamed: Toivottavasti muiden päivä alkanu vähän paremmin.. :wave:
 
Moiks!

Hahaa! TUlinpas jo tänään kirjottelemaan, enkä jäänytkään viimeaikaiseen tapaani taustailemaan. Jospa mä nyt oppisin, ettei tarvi noita romaaneja kirjottaa.

Kiitos Ebbuliini onnitteluista! :) Oon kyllä ihan superinnoissani... Kyllä sustakin vielä täti tulee, odota vaan. Ei mun siskokaan antanu mitään vihjettä perheytymissuunnitelmistaan... Hämäsvät vaan. Tiedä vaikka sun muksut sais serkun nopeemmin ku arvaatkaan. Toivotaan, ettei mene kovin kauaa.

Joninalle ja muillekin vauvan varustelistoja... Sairaalakassi: http://www.miajoki.com/vauva4.htm Tarvikkeita: http://www.miajoki.com/vauva3.htm Ja lisää tarvikelistausta: http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=715817 Olisikohan noissa kaikki tarpeellinen... Mitä sanoo konkarit?

Kata... Sun masu on kasvanu hienosti! Tosi nätti vauvamasu. Sulla on ilmeisesti pysyny toi vyötärönkin seutu timmissä kunnossa useammasta synnytyksestä huolimatta... Mitenkähän mä pystyisin samaan, kun on tää lähtötilanne aika erilainen... :D :ashamed:

Irmelille rauhaa suppareilta ja vauvalle tarrasukkia... Kuulostaa huolestuttavalta. Ootko miettiny saikulle jämistä, kun ihan kipeesti supistelee levossakin? Toivottavasti se uusperhetaisto myös rauhottuu.

( .) Mä oon repsahtanu... Oon nyt kaks kertaa sortunu ostamaan suklaata hetken mielijohtesta kaupassa käydessäni ja kaiken lisäks mutustan niitä mieheltä salaa. Ei sillä että mies jäis jostain paitsi, kun ei suklaasta välitä, mut on sellanen reppanafiilis salailun takia. En ilkee tunnustaa, että makean syöminen ei pysy hallinnassa. Pärjäsin niin hyvin pitkän aikaa, mut sit tuli parin viikon mässäysjakso ja vaikee päästä irti, kun sokerirasituskin oli normaali. Miten nyt saisin itteeni niskasta kiinni?

Kouluhommat jumittaa ja sekin harmittaa... Samoin kotihommat. Oon jo puoltoista viikkoo ollu tosi aikaansaamaton. :ashamed: Välillä saan jotain tehtyä, mut tuloksia ei juurikaan näy. Olis tässäkin asiassa skarppauksen paikka, niin pääsis taas vauhtiin. Ei o edes mitään syytä, miks tökkii... Ihan vaan saamattomuutta. Muilla? Aika passiivinen taitaa olla mun pesänrakennusvietti tässä vaiheessa...

Masussa tuntuu möyrintää vaihtelevasti... Poikanen viihtyy edelleen perätilassa ja poikittain. Huolestuttaa, jos ei käännykään lähtövalmiuteen ite. Nukkuminen on sujunut aika hyvin hetken aikaa, vaikka heräilenkin varhaisille vessareissuille. Selällänikin oon viihtynyt välillä, ihme kyllä. Hikoilu on lisääntyny tosi paljon... Aika ärsyttävän epämiellyttävä, joskin harmitonta. Sauna pitää olla tosi lämmin, että "tarkenee"... Mistähän sekin johtuu?

Mä siirryn nyt lounaalle ja yritän sit ahertaa opintoja... Mukavaa päivää!

PikkuMyy-80 ja poikanen 27+5
 
Huomis aamuna suuntaamme viikoksi etelän lämpöön! Vaikka aika lämmintähän täälläkin olisi...

Pakko sanoa tuohon pyöräilyasiaan, kun itse sen alunperin otin puheeksi: Heti kun lumet lähtivät pyöräteiltä, loppuivat supistelutkin! Eli ilmeisesti se töyssyyttävä meno lumella oli ongelma. Nyt pyöräily tuntuu ylivoimaisesti mukavimmalta tavalta liikkua, kun kävellessä selkä- ja liitoskivut hiukan jo tuntuvat.

Kaatuiluvaarasta joku mainitsi, ja samaa ihmetteli eräs opiskelukaveri, kun sanoin pyöräileväni koulumatkat. Sanon vielä tänne saman minkä hänellekin, eli olen tänä talvena liukastellut kävellessä muutaman kerran, pyöräillessä en kertaakaan. Minusta siis pyöräily on turvallisempi vaihtoehto liukkaalla, näin kokemuksen perusteella... tiedä sitten mistä johtuu, ehkä siinä osaa varoa paremmin.

Nyt lomalle!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 13:03 swerfiel kirjoitti:
Huomis aamuna suuntaamme viikoksi etelän lämpöön! Vaikka aika lämmintähän täälläkin olisi...

Pakko sanoa tuohon pyöräilyasiaan, kun itse sen alunperin otin puheeksi: Heti kun lumet lähtivät pyöräteiltä, loppuivat supistelutkin! Eli ilmeisesti se töyssyyttävä meno lumella oli ongelma. Nyt pyöräily tuntuu ylivoimaisesti mukavimmalta tavalta liikkua, kun kävellessä selkä- ja liitoskivut hiukan jo tuntuvat.

Kaatuiluvaarasta joku mainitsi, ja samaa ihmetteli eräs opiskelukaveri, kun sanoin pyöräileväni koulumatkat. Sanon vielä tänne saman minkä hänellekin, eli olen tänä talvena liukastellut kävellessä muutaman kerran, pyöräillessä en kertaakaan. Minusta siis pyöräily on turvallisempi vaihtoehto liukkaalla, näin kokemuksen perusteella... tiedä sitten mistä johtuu, ehkä siinä osaa varoa paremmin.

Nyt lomalle!
Käyppä muokkaan omaa profiilia siellä on aika vanhaa tietoa tällä hetkellä :D
 
VOi Irmeli!!Mä symppaan sua isosti,meillähänuusperhe myös.Kohta on " se eukko " tulossa hakemaan poikaansa,käy keskiviikkosin äidillään.
Me ei tulla toimeen,mutta ei tuu mieskään.
Tälle äidille omat menot ja biletys on prioriteetti.Jaa,no ilmotti hän että kesällä pitää poikaa 5 päivää.He menee johkin reissuun!
Vaude!!Vuoden äiti!!!! :LOL:

Pikku-myy,kyllä se tarmo sieltä löytyy,mulla on tuntunut että se tulee ja menee...Asken nukuin 2 tuntia päiväunia,vaude!!

Mä tykkään kans pyöräilystä Swerfiel,muistan kaksosista kun poljin ja mun isä katto kauhuissan menoani ja se rukoili mua jättämään pyörän sinne ja kun intin vaan miten hyvää sillä on mennä,se löi tuhannen markkaa käteen ja sanoi että tuolla hintaa meet vaikka taksilla!!
Mun isä on aina ollut tosi vauhko odotusaikoina,nytkin se vehkoo että en saa ees maitopurkkia nostaa!!
VOi että..Niikun 5 muksun kanssa vois olla nostamatta yhtään mitään!!! =)

Masu-Miska on vauhdikas,potkut on kipeitä jo.
Mulla on tosiaan joka raskauden jälkeen palautunut massu ennalleen jo alle kuukauden,en tiiä miks sillä en urheiluun kauheesti ole panostanut.
Olen aina painanut sen n.55 kiloa ja raskaudet on 5-7 kiloo nostaneet hetkellisesti.
Nahka venyy ja paukkuu eli arvilta oon säästynyt.

No,se omasta navasta.Lähen hakemaan tyttöö kotiin kunhan kaksoset tulee kotiin.Eli pian!!

Istuin terassilla tovin ja ihan kevät tuli rintaan!! B)

kata 28+5
 
Pepsukka harmaana
Neuvolalääkärissä tänään:

Ollut pistelyä ja kipuilua alavatsalla minulla jo jonkin viikkoa. Viime viikolla kävin ylimääräisen käynnin neuvolatädillä, joka epäili, että liitoskipuja. Sanoin, ettei ole liitoskivun kaltaista kipua.

Neuvolalääkärille selitin myös kivut ja sanoi ensin, että kasvukipuja. Kuitenkin tehtyään sisätutkimuksen määräsi pakkolepoon. Kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt sentillä. Käytännössä mitään EI SAA TEHDÄ NYT! Kahden viikon (26.3.) seuraava neuvolalääkäri, jolloin katsotaan tilanne uudelleen... :'(

Tämä tuntuu niin epätodelliselta. Eihän minulla ole edes supistuksia ollut... Kipuja tosin kylläkin.

Vauva ei saa vielä syntyä- pelottaa ihan kamalasti !

Pepsukka ja neiti 27+4.
 
Heipat kaikille!

Ja taas terkkuja neuvolasta: Verenpaineet oli erinomaiset niinkun ennenkin ja pissa puhdas, kohdunsuu kiinni ja kiinteä, mutta sf-mitta vetelee taas jossain ihan omissa mitoissa. Ekaks mittas lääkäri ja sai 31 (tänään 28+0). Mä pelästyin kun se sanoi että "On sulla aika raisu tää mahamitta. Taitaa olla iso tulossa", kuulemma jos ei ens kertaan mennessä oo yhtään lähestynyt sitä taulukon yläreunaa niin mietitään mistä vois johtua. Ja pääsen ultralla tehtävään kokoarvioon sitten. Pyysin vielä terkkariakin mittaamaan kun toihan voi olla mittaajastakin kiinni ja se saikin 'vain' 29... painoa on kuitenkin tullut vaan kohtuullisesti, että en sit tiedä... Katsellaan mitä tapahtuu.
Yritin sille lääkärille valittaa kipeetä selkääni, mutta selkäkivut on kuulemma ihan normaaleja ja kuuluu asiaan. Se on työnantajan velvollisuus järjestää mulle kevyempää hommaa jos en selviydy normaalityöstäni. Joopa joo. Jäi vähän inhottava olo koko keskustelusta, ihan kun mä laiskuuttani en vaan haluis olla töissä. Mutta yritetään nyt sitten jaksaa vielä.
Jaksamisia muillekin!

Sisi + Toivo 28+0
 
Pepsukalle kanssa hyviä vointeja. Ja sitä lepoa kun on oikein lääkärin määräämää.

Sitä mä ihmettelin itekkin kun viime keskiviikkona olin just sisätutkimuksessa, ja silloin oli kaikki upeeta ja mahtavaa. Siis ok ja paikat kiinni, et miks näitä supistuksia nyt tulee. Soitin neuvolaan ja sieltä TH sano soittavansa takaisin kun kerkiää. Kysyn et missä vaiheessa pitäis alkaa olla huolissaan. Ja olen kyllä harkinnut sitä sairaslomaa, vielä kun sitä joku kirjoittaisi. Eipä olis enää kyllä kun 3,5 viikkoa töitä ja sit äitiysloma. Voi olla senkin takia et tuntuu nyt niin tuskaiselta kun tietää että kohta pääsee pois.

Meidän pitäis huomenna mennä tekee grande finale-kaupat siitä rivarista ja saada avaimet hanskaan. Sanoin eilen palaverin jälkeen pomolle että mun pitäis päästä lähtee sit kolmeks pankkiin. EI KUULEMMA ONNISTU kun miehitys vähissä, eikö sitä voi siirtää?? Joo kun tää on sovittu tammikuussa ja meen asiat hoidetaan vielä ison pankin yrityspuolella ja tosiaan kun tää toinenkin pariskunta on sinne tulossa, en siirrä. VAstas että kun et sä oikein vois lähteä. No pakkohan mun on sinne lähteä kun ilman mua kauppoja ei tuu ja kun papereissa lukee että oikeus asunnosta siirtyy meille 15.3 ja samaisena päivänä meidän pitää siirtää myyjän tilille 125 000 eskoa, sehän on pomokulta sopimusrikko jos mä en oo paikalla ja se on sitte 5000 euroa. No kun et sä nyt voi mennä.. Mut mä meen, meiltä noi miehetki saa jumankauta lähteä millon mihinki.

Kylläpä nyt taas ottaa kaikki päähän, alkaa oikein naurattaa :headwall: :LOL:

Noh, huomenna päästään sitte illalla heti käymään siellä asunnossa. Kiva ottaa tyttö mukaan, ei ole siel vielä käynyt, eikä mekään siis muutoin kun tammikuussa yhdessä näytössä. Miehel ei oo koko asunnosta mitään muistikuvaa :LOL: :LOL:

Onpas tänään muutes noita motskareita ollu jo monta liikenteessä. Ulkona onkin kyllä tosi ihana ilma :) Swerfiel ( menikö oikein) : Oikein hauskaa ja rentouttavaa matkaa!
 
Heipsis!

Aivan ihanaa ja upeaa tuolla ulkona. Kyllä se vaan kummasti piristää, kun aurinko paistaa! B)

Jaksamista kaikille, joilla vauvelit yrittävät jo laskeutua tai kohdunkaula lyhentyä tai suppailee muuten vaan! Onneksi näitä viikkoja alkaa olla kaikille jo ihan kivasti kasassa ja päivä päivältä ollaan turvallisemmilla vesillä.

Swerfielille hurjan mukavaa matkaa, kateellinen täällä toivottelee...

Pikku Myy, täällä toinen "heikko": herkkuja on tullut vedettyä ihan luvattoman lahjakkaasti. Taidan mennä tässä raskaudessa sinne esikoisen lukemiin, 20 kg meni silloin rikki jotta napsahti. :ashamed:
Ja onnittelut tätiytymisestä, ihanaa! Musta ei varmaankaan vielä muutamaan vuoteen tule tätiä, pikkusisko on vasta 18 ja veli 21. Ja sisko on luultavasti noista kahdesta se, joka ensin lapsia hankkii... Tosin jos aloittaa yhtä nuorena kuin minä, niin ei tässä olisi enää kuin pari vuotta odotettavana. :D

Irmelille ja muillekin uusperheellisille jaksuja noiden ikuisuuskysymysten kanssa. Olen monta kertaa nostanut hattua uusperhettä pyörittäville ja nostan taas. Olen melko varma, että mulla tulisi iso ongelma siinä kohtaa, jos (ja kun) oma ex löytäisi uuden kumppanin, olisi joku muu osaltaan sitten kasvattamassa ja hoitamassa minun lapsiani. Eli olisin kyllä aika potentiaalinen "se eukko", joka omii lapsensa ja kuvittelee, että exän uusi puoliso pilaa heidät. Jännä, miten noiden omien ipatsujen suhteen tulee niin voimakas "omistushalu"... Ihan tavallisia mukeloitahan nuo ovat, ja heitä osaisi ihan varmasti hoitaa ja kasvattaa muutkin kuin vain ja ainoastaan minä.

Taas oli opettajainhuoneessa tänään hilpeää, kun yksi kollega hihkaisi, että ensin tulee ovesta masu ja sitten vasta ihminen. Hekoheko. En minä nyt mielestäni NIIN valtava ole...? Eli masukommentteja on kuultu täälläkin.

Meidän pojat on syntyneet kumpikin rv 39+4. Ihan hauska sattuma, saas nähdä, jos tämäkin syntyisi samalla viikolla! :D

Nyt jäi taas kommentoimatta juttuja, mutta kello posottaa niin vauhdilla eteenpäin, että on pakko kaikota tuonne keittiön puolelle...

Ihanaa kevätpäivää kaikille, toivottavasti tuo aurinko paistelee joka puolella Suomen maata (ja Norjassa ja Yhdysvalloissa myös! Ja olikohan meitä vielä jostain...)

Kreecher ja Antero 26+5
 
mäkin ihan pelästyin viime yönä kun heräsin kivuliaisiin suppareihin. niitä sitten jatku ja tuli vähän väliä, ehdin jo ajatella et jos ei ihan pian lopu soitan synnytyspolille keskellä yötä.
noh onneksi sitten loppuivat ja sain unenpääsät kiinni.
mut jos vielä tulee tollai uudelleen niin sit kyllä soitan neuvolaan tai ajasta riippuen tonne synnärille niin ei tarvi panikoida kotona.

mäkin olen ihan hirveä herkkujen mässäiliä. olen yrittäny pitää aisoissa, mut on se hankalaa ja joka päivä syön ainakin hiukan jotain makeaa, yleensä karkkia :ashamed: :ashamed:

sitten päivittelin masukuvan tonne profiiliin. tuntuu hankalalta saada masu näyttämään kuvissa samalta mitä se näyttää luonnossa. kuva on kyllä kohta jo taas pari viikkoa vanha kun kestää aina laittaa ne kuvat tänne koneelle B)

Hani ja Samppa 28+2

ihanaa kevätpäivää kaikille!! B) :flower: B) :flower:
 
paulaliina
Heippa!

Vähän myöhään oon liikkeellä mutta nyt vasta bongasin nää listat. Vieläkö mahtuu mukaan kesämassuihin? laskettu aika olis 9.6 ja neljäs lapsi (yllätys sellainen) tulossa.
 
No nyt on mullakin masusta kuvaa profiilissa ja vieläpä ihan tuore otos. Edustavimmillani en siinä ole, mut kyllä siitä masun koon hahmottaa. Katsotaan, josko joku päivä saisin vaihdettua paremman tilalle.

Öitä!
 

Yhteistyössä