Heipparallaa!
Aikaa tais vaihteks vierähtää... Jotain oon välillä tonne muualle vähän kommentoinut, mut kirjoitusinto on ollut harvinaisen vähissä. Taitaa toi sosiaalipolitiikkaan syventyminen viedä ajatustyöltä mehut, kun en jaksa sitten täällä käydessä syventyä. No, nyt sitten urakoin.
Tervetuloa uudet!
Mukava lukea, että teille kuuluu hyvää. Mulla on sellainen aika seesteinen vaihe,... mitä nyt eilen soitin paniikissa neuvolaan äitiyspäiväraha- ja avustusasiaa. Tuntuu tuo aika nyt kuluvan niin vauhdilla, että totesin olevan ihan ajankohtaista tehdä niitä hankintojakin sitä mukaa kun sopivia löytyy. Listaa tein ja pitkäksi hurahti... Suurin osa puuttuu vielä. Kevään ajattelin nimittäin pyhittää kokkailulle ja leipuroinnille, ettei sitten lapsivuodeaikana tarvitse stressata ja pääsee mieskin helpommalla. Toivottavasti opinnot on jo ohi äippäloman alkaessa.
Mistäs kaikesta täällä onkaan keskusteltu...
Nälkää mä en eselleenkään välttämättä tunne, mut syöpöttelyhimo on ihan tuttu tunne. Saatan syödä hyvän annoksen ruokaa (ruokaa laittaessa ehkä jo vähän leipää), jotain jälkkäriksi ja sit vielä jotain hedelmää tai jotain, kun vielä syöpötyttää. Jano on lähes loputon. Välillä menee kauan syömättä ja vähällä nesteelläkin, joten keho kai tasapainottaa. Energiamäärät kuitenkin pysyy käsittääkseni kohtuullisella tai jopa alhaisella tasolla... Vähän sellasta pupun ruokaa suurin osa noista mun eväistä.
Kummit... Meidän muksut tosiaan saa kummit, tai miksi niitä nyt haluaa sanoa, vaikka heitä ei kirkkoon kastetakaan. Pidetään ilmeisesti pieni nimenantotilaisuus kesällä kummien ja isovanhempien kesken. Mitään lahjasaalista en kyllä pidä taka-ajatuksena vaan sitä yhdessä oloa uuden perheenjäsenen kunniaksi.
Vauvakutsuja en järjestä, mikäli niitä ei pyydetä... Tuskin niitä kukaan mun puolestakaan järjestää.
Mä olen vähän sillai puolittain perinteinen... Häätkin haluan joskus pitää, mutta vain pienet ja ilman pappia. Maistraatista saa kyllä vihkijän myös paikan päälle. Joulua vietän, koska suomalainen jouluperinne on alunperin pakanallinen, enkä halua sitä iloa lapsiltani riistää. Kirkosta en ole eronnut, vaikka haluaisin, koska en halua rikkoa välejä muutaman läheisen kanssa tuollaisella asialla. Ylempään voimaan uskon, mutta en kutsu sitä jumalaksi. Raamattua pidän historian kirjana, joka sisältää symboolisia tarinoita ja tulkitsen sitä omalla tavallani. En tiedä miten näkemykseni on muodostunut, mutta huomasin ajattelutapani jo n. 3-vuotiaana pyhäkoulussa... Se ei siis ole muotoutunut nuoruusvuosien kapinan seurauksena, mutta jatkuvasta pohdiskelusta huolimatta etsin edelleen joitakin vastauksia. No, tästä voisi kirjoittaa loputtomiin... Sen verran mielenkiintoinen ja monimuotoinen aihe on. Säästän teidät pitemmältä luennolta.
Tän pinon fiiliksestä... Mä kans tykkään, että täällä voi avautua murheissaan ja kysellä vapaasti, mutta positiivisiakin asioita tuodaan esille runsaasti. Tää on mun mielestä monipuolinen vertaisryhmä, joten
jatketaan ihmeessä vaikka siellä vauvojen puolella. Mullekaan ei ole väliä, onko kaikkien synnytykset kesäkuussa... Kyllä sinne touko- ja heinäkuunkin puolella synnyttäneitä mahtuu.
Parisuhde voi hyvin.
Ilme kertoo varmaan paljon...
On sellainen seesteinen vaihe silläkin puolella, vaikka välillä pinna kiristyykin. Kyllä nää raskauhormoonit edelleen herkistää, mut se pahin myllerrys on onneks ohi ja energisyyden lisääntymiselläkin on oma osuutensa.
Rintapumpuista oli kiva lukea kokemuksia. Kiitos siis siitä kommentoineille. :flower: Itse en ajatellut ostaa valmiiksi, vaan katson ensin onko sille tarvetta. Saahan sen aluksi vaikka vuokrattua, jos hätä tulee.
Vauvavakuutus ilmeisesti otetaan, mut mä nyt ensin kilpailutan noi vakuutusyhtiöt. Arvokkaita ne on, mutta varmuuden vuoks haluaisin ottaa. Hyödyllistä on ollut lukea erilaisia kokemuksia... Kiitos myös siitä. :flower:
Liikkeitä tuntuu nyt paljon ympäri vuorokauden... Aktiivisinta tuntuu olevan myöhään illalla ja aamuyöllä (4-5 aikaan, kun herään vessaan, ankä sit saa nukuttua vaan nousen ekalle aamupalalle mennäkseni aamupäikäreille). Syönnin jälkeen välillä tuntuu myös, jos edellisestä syönnistä on enemmän aikaa ja usein kun rauhoitun lukemaan. (Kirjotin sitten 2 kertaa synnin...
Ei se syöminen kyllä syntiä ole, kun tarpeesen tulee.
) On siis selkeästi tiettyjä tilanteita ja aikoja... Voimaa on myös tullut tumpsutteluun lisää, vaikka aina ei tunnukaan päällepäin.
Myöhäisesti ONNEA
Katalle! :flower: :hug: Perässä tullaan...
Ihan hyvä idea yhdistää ne kesän juhlat, kun teillä on kans tollai tulva oikein... Samalla vaivalla monet pirskeet, niin ei tarvi koko ajan stressata tarjoilujen ja muun kanssa. Meillä on toi huhti-toukokuu se pahin ruuhkauma... Ja peräkkäisinä päivinäkin osa.
Moonlight... Ihan rennosti ja rauhassa vaan kotona, kun siihen on mahdollisuus. Ihan hyvällä omallatunnolla voit pitää huolta itestäs ja pikkusesta... Ei nää raskaudet tosiaan o pysyvä olotila ja harvinaisiakin vielä. Kyllä sinne töihin kerkee myöhemminkin. Sul on harvinaisen ymmärtäväinen ja fiksu pomo. ja siellä lastentarvikeliikkeessä voit mun mielestä sanoa suorat sanat... Tosi kurjaa tollanen.
Sisille onnea asuntokaupoista myös mun puolesta!
Swerfiel... En osaa sanoa ratkaisua tohon sun pulmaan. Käsittääkseni 2 kummia pitää kuulua kirkkoon (siihen mihin kastetaan), mut muut voi olla kirkkoon kuulumattomia tai toisesta uskonnosta. Olisko joku riparin käynyt ja myöhemmin eronnut, jos vaikka voisi kirkkoon liittyä kummiuden vuoksi? Mut tää ei o varmaa tietoa...
Mut nyt muihin puuhiin... Pitkät pätkät taas tulikin kirjotettua. Mukavaa viikon jatkoa kaikille! :wave:
PikkuMyy ja poikanen 21+5