Tervehdys!
Kyllä on mukavaa, että vieläkin pinoomme ilmoittautuu uusia odottajia eli tervetuloa mukaan! :flower:
Moonlight: Ei sun kannata töihin palata, kun ei kerran rahallistakaan haittaa aiheudu ja täytyy sanoa, että sulla on kyllä tosi ymmärtäväinen pomo!
Kun olin esikoisen aikana ravintola-alalla töissä ja oli kesäaikaan tosi kiireistä (eli vessaankaan ei olisi saanut mennä), niin kun ns. valitin asiasta pomolle, joka tiesi raskaudestani, kommentiksi tuli vaan, että tämä tilanne on vain kestettävä! :headwall:
Seuraavana päivänä hain tk:sta saikkua selkävaivojen ja alhaisen hempan takia - olin saikulla kolme viikkoa hyvällä omallatunnolla, sillä ajattelin lapseni parasta ja sitähän ei ainakaan pomo ajatellut pätkääkään!
Jäin töistäni silloisen sopimuksen päättyessä suoraa äitiyslomalle ja kun esikoinen oli reilun vuoden, tämä samainen pomo kyseli mua sairaslomittajaksi samoihin töihin - arvatkaapa palasinko tuollaisen kohtelun jälkeen sinne?! En todellakaan! \|O :headwall: \|O
(Anteeksi tämä purkaus... :ashamed: )
Vakuutuksista: Me otetaan varmaankin Tapiolasta lapsivakuutus jo ennen lapsen syntymää, kuten on otettu muidenkin lasten aikana.
Pian pitää kai olla asialla - eikös se vakuutus pidä ottaa jo kolmea kuukautta ennen laskettua aikaa?
Hankinnoista: Olen ostellut Huuto.netistä käytettyjä kestovaippoja vauvalle ison pinon, joten kaikki hankinnat alkaa olla tehtynä.
Isoilta siskoilta on jäänyt kaksi äitiyspakkausta vauvalle, samoin pinnis, kaukalo, sitteri, itkuhälytin, rintareppu, hoitopöytä ym.
Omaa napaa: Olo on aika seesteinen ja samalla todella laiska, sillä en oikein uskalla tehdä mitään rasittavaa, kun vasta ensi torstain rakenneultrassa selviää sen eteisistukan tilanne. :ashamed:
Viimeisen viikon olen ollut ilman autoa lasten kanssa kotona, joten siltä osin on aika paljon ahdistanut, kun ei ole päässyt lähtemään mihinkään.
Ulkoiltu ollaan joka päivä ja se onkin piristänyt jonkin verran...
Rintapumpusta sen verran, että mulla on Ainun käsikäyttöinen ja sillä olen pärjännyt, koska tuo maidontulo on ollut riittävää, mutta ei runsasta, joten kauheasti en ole tuolla pumppaillut...
Kommentoitavaa olisi kyllä vaikka kuinka, mutta en nyt muista mihin olisi vielä pitänyt... Se raskausdementia on kai minullakin! =)
Riina-Niina ja satuaarre 20+5
Lisäilen vielä...
Kummeista: Ollaan ajateltu kysyä miehen veljeä ja hänen vaimoaan ns. sylikummeiksi (pidän molempia sylikummeina, vaikka vain toisen sylissähän se lapsi on kastetoimituksen ajan), mutta kysymme vasta lapsen syntymän jälkeen heitä.
Esikoisella ja kuopuksella on molemmilla kolme kummia, joten vielä on mietinnässä vauvalle kolmas kummi ja luultavasti mun suvun puolelta.
Ruokahalut ovat aivan valtavat tällä hetkellä ja oman puntarin mukaan mulle on tullut yli kilo lisää kahden viikon aikana... :ashamed:
Turhia hankintoja ei ole näköjään ollenkaan, sillä hoitopöytääkin olen tykännyt käyttää melkein vuoden ikäisellä lapsella ja vaikka rintareppua ei tule käytettyä kotosalla, niin se on ihan MUST kauppareissulla, kun edellinen lapsi vielä istuu kärryssä ja jonnekinhan ne ostoksetkin on saatava eli vauvan kaukaloa ei viitsi kärryyn tunkea.
Lemmikkejä: Meillä on saksanpaimenkoira (2½v) ja kaksi todella vanhaa leikattua kollikissaa.
Onneksi lemmikit ovat jo valmiiksi tottuneet lapsiin, joten mitään suurta mullistusta ei vauvan tulo taloon aiheuta niille.
Eiköhän nyt ole kommentoitu ihan tarpeeksi...
Ihanan talvista päivää kaikille! <br><br>