~KesäMassut 2007~

Heipsan!!

Nyt on käyty ultrassa ja kaikki oli hyvin! :) Vauvan sukupuolta emme saaneet tietää, vaikka pääsimmekin kompromissiin (eli minä kysyn ja mies istuu kädet korvilla), koska kätilö joka ultrasi oli vissiin ihan vastavalmistunut, koska jo ihan alussa sanoi, että kokeneempi kätilö tulee vielä välissä katsomaan kaikki mittaukset.

Mutta kätilö siinä nimilapussa luki, joten opiskelijasta ei ollut kyse, mutta siis ei kysynyt haluammeko kuulla sukupuolesta ja mä en sit viittinyt kysyä kun en uskonut että kovin asiantuntevaa arviota osaa antaa.

Katsotaan josko sen saisi vielä myöhemmin tietää, kun on ainakin se painoarvio mulla edessä.

Muutenkaan kätilö ei meille kertonut mitään mittoja, ei siis painoarviota, pituusarviota, ei siis mitään, mutta sanoi kyllä että kasvaa normaalia tahtia ja kaikki on oikein erinomaisesti, rakenteet kunnossa jne.

6 kuvaa saimme mukaan, mutta on ne paljon epäselvempiä kuin np-ultran kuvat, kun ei koko vauva mahu enää kuvaan :D

Oli myös kovin liikkuvaista sorttia, hyvä että hetkenkään pysyi paikallaan ja olin ihan ihmeissäni, kun mä olen koko ajan aatellut, että on rauhallisemman puoleinen vauva, kun en tunne niin kovasti liikkeitä. En tuntenut varmaan kun muutaman muksun nyttenkään vaikka toinen oli koko ajan liikkeessä, mutta vaan sitten sellaisissa asennoissa etten niitä tunne.

Mua on ruvennut nyt vaivaa liitoskivut... kävellessä tuntuu ikävästi tuolla haarovälissä sellaista vihlontaa.... Onko muilla ollut vielä? Voiko liitoskivut ylipäänsä alkaa jo näillä viikoilla? Mä en yhtään muista esikoisesta näitä, saati milloin olisivat alkaneet.. Voi kun ei nyt ihan 20 viikkoa kestäisi.

Oli muuten aivan ihanaa, kun mies pääsi mukaan tuonne ultraan... Eipä se mitään mulle virkannut mutta tarkasti se katseli ruutua ja tiesin, että se haluaa mukaan nuihin. Iso kiitos vaan hoitajalle :whistle: ;) :D
Seuraava etappi sille onkin sitten synnytys :D

-Hiiviö & Elvis 19+4-

Heippaus!

Kummiasiaa ajattelin pikaiseen kommentoida. Joku kyseli sylikummeista. Luin yhdestä lehdestä, että nykyään ei enää puhuta perinteiseen tapaan sylikummista, vaan kaikki kummit ovat ikään kuin saman arvoisia. Kastejuhlassa sitten kummeilla voi olla eri tehtäviä, kuten vauvelin sylissä pitäminen, Raamatun lukeminen, kynttilän sytyttäminen.
Meillä on puhuttu jo kummien valinnasta. Kaksi ihan varmaa kummiehdokasta on, jos he vain haluavat ottaa kummikutsun vastaan. Miehen pikkusisko on ykkösenä sukulaislistalta ja sitten toinen ehdokas olisi mieheni bestman, joka on molempien ystävä. Haluaisin vielä kolmannen kummin, joka olisi joku minun naispuolinen ystävä, mutta saa nähdä, päädymmekö vain kahteen kummiin. Vielä emme ole päättäneet, milloin kysymme kummeilta heidän halukkuuttaan ryhtyä tehtävään. Ehkä kysymme vasta synnytyksen jälkeen, kun on varma, että pikkuinen todella saa nähdä päivän valon. Toisaalta tekisi mieli kysyä heti pikimmiten. Mikähän on yleinen käytäntö?

Tällainen pikainen viesti tällä kertaa.

Nyt nukkumaan. Taitaa vauvakin poikkeuksellisesti uinua tähän aikaan, kun ei tunnu molskintaa. Aamupäivällä kaveri olikin niin vireänä, että on ollut loppupäivän hissukseen.

Hyvät viikonloput!

Manteli ja masumatkalainen 21+5

Kivoja ultrakertomuksia taas :D

Tervetuloa Sopraano!

Hani kyseli kummeista: Lapsella täytyy olla vähintään kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia. En muista onko mitään ylärajaa, kuinka monta kummia saa olla, mutta niiden kahden jälkeen kaikkien ei tarvitse kuulua kirkkoon. Yleensä niitä kummeja on kai 2-4. En ainakaan itse tunne ketään kenellä olisi yli neljä kummia... Yksi kummeista pitää lasta sylissä toimituksen ajan ja on siis "sylikummi", mutta yhtä hyvin lasta voi pitää vaikka toinen vanhemmista ja silloinhan sylikummia ei ole. Toivottavasti selvensi edes vähän =)

Mua kanssa hämmentää, kun ihmiset kysyy, millä kuulla olen :/ Ei neuvolassakaan lasketa kuin viikkoja... Eikä mullekaan ole täysin selvinnyt, että onko ne raskauskuukaudet tosiaan tasan 4-viikkoisia eli kestääkö raskaus 10 kk (40rv) eikä niitä ikuisesti kuulutettuja 9 kuukautta!? :ashamed: Ton 4 rv = 1 kk laskukaavan mukaan mulla olis menossa jo 5. kuu pitkällä, mutta koska mulla oli viimeset menkat syyskuun lopulla niin mun mielestä oon ollut vasta aika tasan 4 kk raskaana...

En nyt muista mitä vielä piti kirjoitella... Joskus toiste sitten!

-ebbuliini rv 18+0- uusi viikko taas, jee!

Onpas mennykin harvinaisen pitkä aika etten oo kirjottanu tänne. Nyt onkin sitten paljon taas tekstiä tulossa. Hieman näyttää tosiaan pino hiljentyvän. Varmaan se on tätä seesteistä keskiraskautta. Itsestä ainakin väliin tuntuu, etten jaksa alkaa kirjottamaan, kun ei ole mitään kirjotettavaa.

Tervetuloa taas vaan kaikille uusille kesämassuille :flower:

Kiva lukea, kun kaikilla on ollut hyviä uutisia ultrissa ja aika monta uutta poikauutista näyttää taas tulleen! Kreecher kolme poikaa kuulostaa tosi hyvältä ;) Saapi nähdä näyttääkö meidän tulokas sukupuoltaan ens keskiviikon ultrassa, tai aika varmasti poika sieltä tulee :whistle: Tinzu noniin nyt tekin pääsette harjoittelemaan pojan hoitamista =) varmaan sitä on aikalailla ällikällä päähän lyöty alkuun, kun noinkin monen samaa sukupuolta olevan lapsen jälkeen tulee erimerkkinen vauva ;) Tai ainakin itse kuvittelisin olevan aika uunona alkuun tyttölapsen kanssa.

Turhin kapistus gallubiin on helppo vastata. Kuten aiemminkin olen täällä jo maininnut niin hoitopöytä oli kyllä melkoisen turha. Toinen turha vekotin oli Ainun rintapumppu, eihän sillä louskulla saanut muuta kuin niskat kipeiksi, maitoa ei herunut yhtään. Sitten kun hankin Aventin pumpun niin johan alko lyyti kirjottaa. Rintareppukaan ei ollut kovin paljoa käytetty vehje meillä.

Helka joo aamuyöheräily vaivaa edelleen. Nyt oon alkanu heräämään vielä aikaisemmin kuin ennen. Enne heräsin viiden aikaan enkä saanut enää nukutuksi, mutta nyt oon alkanu heräämään jo kolmelta ja se on kyllä tosi ärsyttävää. Iltapäivisin on sitten ihan tööt eikä jaksa mitään.

Raivarit on tuttua myös mulle. Nyt on onneksi jo vähän rauhottunut noitten saaminen mutta edelleen sillointällöin pinna kärvähtää aivan totaalisesti. Rauhoituttuani kyllä hävettää oikeen millanen hormoonihirviö sitä onkaan :whistle: Mutta minkäs teet, kun napsahtaa niin napsahtaa ja kelle muulle sitä raivoais kun omalle ukolle.

Vauvajärjestelyjä oon tehnyt vasta ajatuksen tasolla. Meillä on aika pienet huoneet, joten saa tosissaan miettiä miten päin kalusteet sijotetaan, että pinnasänky mahtuu meidän makkariin. Mitään tavaraa ei olla edelleenkään hankittu. Taitaa mennä aivan viime tinkaan ennen kun uskallan kunnolla mitään ostaakaan. Oon kyllä alkanut miettimään, että pakko kai se olis pikkuhiljaa alkaa hankintoja tekemään, kun mistä sitä tietää jos vauva vaikka syntyykin etuajassa niin sitten on kauhea paniikki jos mitään ei ole hankkinut.

Pompula mulla on kans tässä muutaman päivän ajan ollu ihan huomattavasti useammin nälkä kuin yleensä. Nyt täytyy kyllä alkaa sitten katsomaan mitä suuhunsa työntää, ettei pääsis toi paino kauheesti nousemaan. Niin ja tsemppiä teille muuttohommiin :)

Kummit on päätetty ja pyydetty. Alkaa olla jo pulaa hyvistä vaihtoehdoista joten täytyy osittain alottaa kierros alusta =) Eli mun sisko ja hänen miehensä on pyydetty kummeiksi. Sisko on jo meidän esikoisen kummi, mutta hänen miehensä ei ole vielä kummina kelleen meidän lapsista.

Ebbuliini joo mä en kans koskaan osaa vastata kun ihmiset kysyy millä kuulla olen. Mutta sillai se menee, että raskauskuukaudet ovat juuri tuon tasan 4vko, joten raskauskuukausia on 10. Kalenterikuukausissa raskaudenkesto on sen 9kk. Mutta kun missään ei käytetä noita kalenterikuukausia niin on tosi vaikee ajatella millä kuulla kalenterikuukausina sitä nyt ollaan.

Omaan napaan kuuluu ihan hyvää. Supisteluja on jonkinverran ollut ja ne ilmenee lähinnä levossa. En ole kovin huolissani ollut, mutta täytynee mainita asiasta ens viikon neuvolassa. Selkä rasittuu aiempaa herkemmin, mulla nyt muutenkin on huono selkä niin nyt se on vielä huonompana. Nukkuessa myös lonkkasäryt vaivaa. Napa on vielä ihan kuopalla, mulla onkin tosi syvä napa, joten kestää tosi kauan ennenku se pullahtaa esiin, mutta jokakerta se on lopussa ollu pullistuneena. Liikkeet tuntuu jo tosi selkeästi ja jokapäivä. Joskus tosin on hieman hiljaisempia päiviä ja sitten taas jonain päivinä on tosi vilkkaana. Liikeet tuntuu myös jo ulospäin.

Kävin nyt toissapäivänä viimein kertomassa pomolle raskaudesta. Ihme ettei ollu kuullu juoruja, kun kaikki muut osastolla tiesi jo. Ihan hyvin asian otti ja onnitteli. Saatankin päästä jo maaliskuulla jäämään pois töistä, kun jos vaan saa mulle sijaisen niin saisin pitää ens kesän loman ennen äitiyslomalle jääntiä, mutta jos ei sijaista lööysy niin sitten jään huhtikuussa ja saan lomat rahana. Mieluusti jo maaliskuussa kyllä jäisin. Alkaa tää valvominen käymään jo sen verran voimille. Palautuminen yöputken jälkeen kestää tosi kauan. Ei oikeastaan kerkiä kunnolla edes palautumaan ennenko jo taas alkaa yöt.

Sellasta tälläkertaa, mukavaa viikonloppua kaikille!

Teppana & pikku-ukko 19+4

:) Huomenta !

Täällä kärsitään TAAS päänsäryistä, ärsyttävää, kun ne lisääntyneet raskauden aikana huomattavasti. Migreenikohtaukset loppuivat jo yhdessä vaiheessa elämää, mutta nyt ne on sitten saatu takaisin. Ja kun migreenilääkkeitä ei saa käyttää raskauden aikana, niin Panadoliin pitää turvautua. :\|

Hitsi, kun luin äsken kaikkien tekstejä ja nyt taas unohtui kuka kirjoitti mitäkin...Toivottavasti kukaan ei loukkaannu, kun en kenenkään yksittäistä viestiä osaa nimimerkkiin yhdistää.

Syövästä: Minulla on syöpä saatu suhteellisen hyvin paranemaan. Vielä annetaan hoitoa aivoihin eli siellä yksi kasvain sinnittelee. Sädehoidolla hoidetaan, mutta siitähän ei ole mitään vaaraa vauvelille. Sytostaatit lopetettiin jo ennen raskautta ja myrkkyjä ei elimistö enää kanna. Saanko olla utelias ja kysyä, mikä syöpä sinulla on, joka kirjoitit sairastaneesi ja kauanko siitä on, kun sait ns.terveen paperit?

Kummi: Minä olen ajatellut, että kummit pyydetään vauvan syntymän jälkeen. On tässä pari vaihtoehtoa kuitenkin jo olemassa, ketä varmuudella tullaan pyytämään. Kummeja tulee olemaan varmaan 3-4.

Massun kasvu: Joku kirjoitti, että hämmästellään, kun ei ole mahaa. Olen kirjoitellut tästä itse aika paljon tälle palstalle. MInulla huomenna 21 viikkoa täynnä ja eilen viimeksi kysyttiin, että mihin mahaan oikein lasta kasvatan. Ja sitten, että onhan normaalisti kehittynyt ja syönhän hyvin. Itsekin olen tuota juuri ajatellut, että on se ihmeellistä, miten raskaana olevalta voi kysyä mitä haluaa ilman että siitä saisi loukkaantua. Minullekin on sanottu (lääkärit), että on normaalisti kehittynyt vauveli :heart: . Kohta en enää tiedä, miten suhtautua kaikkiin kommentteihin, kun ne alkaa jo raivostuttamaan pikku hiljaa. Itse olen kuitenkin ihan tyytyväinen, että vaatteet mahtuu vielä oikein hyvin päälle ja itse kuitenkin tunnen minimassun kasvaneen...eli kyllä siellä kasvetaan ja kehitytään koko ajan. :heart: . Ja kun painoa ei ole tullut ollenkaan, niin sekin tuntuu olevan jo "väärin". Mieluummin minä ainakin olen näin, kun lihoisin raskauden aikana jotain yli 10kg. :ashamed:

Oma vauva: Liikkeitä tuntuu ihan mielettömän paljon. Koko ajan liikkuu ja on niin vilkas että. Olenkin ajatellut, että pitää alkaa harjoittelemaan jotain rauhoittumiskeinoa ennenkuin pienokainen syntyy tänne villitsemään. :) . Tosin eilen taas kuulin, että jos äitiinsä tulee, niin muuta en voi odottaa kuin villikkoa. :ashamed: .

Ruokahalu: Minusta minulle on maistunut nyt ajoittain ruoka ihan hyvin. Tuntuu, että syön kauheasti, kun välillä en syönyt juuri mitään. Kerran päivässä olen lämmintä ruokaa pyrkinyt syömään suhteellisen säännöllisesti. Vaniljajogurtti ja hapankorppu on edelleen ehdottomia ykkösiä.

Jäi varmaan taas monen monta asiaa kommentoimatta, mutta nyt en jaksa kaikkea muistaa, kun tuo pääkipukin alkaa taas olla sitä, että oksettamaan rupeaa...

Pepsukka81 ja massutyllerö 20+6.

Niin ja kuukausista; minä ymmärrän 4 viikkoa =1 kuukausi.

P.s. Tervetuloa uusille ja edelleen onnitteluja kaikille mukavista ultrakuulumisista !

Huomenta vaan kaikille kesäisten vauvojen odottajille.

Vielä s-päivää tässä viettelen, eilen oli nuhan ja yskän lisäksi vaivana päänsärky ja kuten joku kirjiottelikin niin tuntuu nyt raskauden aikana vaivana olevan päänsäryt. :\| Tosi tyhmää! Panadolia vaan huuleen ja lepoa sekä juotavaa.

Ruokahalu: Tuntuu todella kasvaneen. Varmasti vauva ottaa nyt painoa itseensä ja kasvattelee sitä ihanaa vauvan pyöreyttä ja pituutta. Eihän ne kaikki ruuat VOI olla äidille meneviä, eihän?

:D Koko ajan tekee mieli puputtaa jotain. Yritän kyllä puputtaa terveellisesti koska painoa on ollut tapana ottaa vähän liikaakin. Ekassa raskaudessa tuli yli 20 kiloa :eek: -> suklaasta johtuen.

Kummeista vielä sen verran kun joku kyseli että milloin yleensä on tapana pyytää. Niin me ollaan pyydetty sekä ennen lapsen syntymää kun on ollut ihan varma ketä halutaan pyytää kummiksi. Ja pari kertaa on pyydetty vasta vauvan syntymän jälkeen. Nyt on vähän ulalla kun ei tosiaan tiedä ketä pyydetään...

Ensi kesänä on sitten kahdet perhejuhlat, esikolla on konfirmaatio ja vauvan ristiäiset. Molemmille pidetään omat erilliset juhlat. Kivaa, toivottavasti saadaan apuja juhlien järjestämisessä. Sitä ennen on vielä PALJON tehtävää, mm. pihaa pitäisi viimmeistellä ja ulkorakennus rakentaa loppuun. Noh, jospa sitä ä-lomalla sitten ehtii toukokuun alusta alkaen käydä käsiksi hommiin. Suurin työ on tietty nurmikon laitto.

Mies on iloinnut kesällä olevasta isyys vapaasta jo kovasti. Saa kunnon loman kun ensin pitää isyys vapaat ja sitten vielä kesä loman. :D Muut lapset on syntyneet talvella ja syksyllä yksi joten kerrankin "osui"ajoitus nappiin

:D -ainakin lomien suhteen ;)

Eipä tässä ihmeempiä, mukavan talvista päivää kaikille

t. tinzu + toivo 20+6

Noista kuukausista tulin äkkiä kirjoittaan..
Kans ite ihmettelin samaa kunnes sain siihen vastauksen. (korjatkaa ihmeessä jos mun tietolähde on väärässä)

Eli raskausviikot lähdetään laskemaan siitä kun viimeiset menkat loppuu, mutta raskauskuukaudet vasta hedelmöittymisestä eli noin rv2. Viikkojen mukaan siis noin 40 viikkoa eli kymmenen kk mut hedelmöittymisestä laskien se tulee pyöreesti sen 9kk :eek: hankalia nämä, ite menen ainakin ihan vaan viikkojen mukaan (kuten jokapaikassa esim neuvola) ja olenkin vastaillu "millä kuulla" kysyjille että viikolla x mennään, siittä voi sitten laskeskella mielessään kukin itse monta kuuta se tekee :D

Nyt pitää lähtä käymään koululla, plaah...

Hauskaa perjantaita!!! :D

vauvaunelma ja pikkune 19+5

Moi!

Nyt ei taas kirjoitusajatus säteile, joten lyhyesti...

Kummiasiaan kommenttia vielä sen verran, että mulla ja mun siskoilla on kaikilla vähintään 4 kummia, mut se on kai harvinaisempaa. Toisella siskolla on 6 ja toisella 4, mulla 5. Omalle jälkikasvulle pidetään sitä neljää sopivana... Paitsi ettei meidän lapsia kasteta kirkkoon. Mites te muut... Noudatatteko perinnettä vai annatteko lapsen päättää itse mahdollisesta seurakuntaan liittymisestä? Mulle toi ratkaisu on tärkeä, koska itse olen kokenut kasteeni negatiivisena asiana ja haluan lapsilleni antaa vapauden valita. Ei kai sitä nykyään entisen tapaan aivopestä, mutta ajatus ei silti tunnu meille sopivalta. Kunnioitan toki perinnettä jatkavia... Nämä on niin henkilökohtaisia asioita.

Eilen käytiin katsomassa vauvatarvikkeita... Päätös hoitopöydästä ja pinniksestä taisikin tulla jo tehtyä. Maksaa 200 yhteensä, mutta eivät häviä uusille ja ovat mieleiset. Pääsen siis pikkuvaatteita laittamaan lipastoon (jonka yläosa kääntyy hoitotasoksi) jo viikonlopun aikana. Vaunuista en uskalla päätöstä tehdä ennen kuin saan lisää tietoa. Eli jos Gesslein-merkkiset yhdistelmät on tutut niin... Mitä kannattaa maksaa 2 vuotta käytetyistä, mut siisteistä?

PikkuMyy ja poikanen 21 tasan :heart:

heipsans!

Eli tänään aamuna oli sitten se kovin odotettu rakenneultra.Kaikki oli niin kuin piti ainut vaan että vauva oli kovin "ujo". Ei oikein suostunut näyttämään naamaansa vaan piti käsiään koko ajan naaman edessä.Kätilö sai kuitenkin kuvattua kaiken tarpeellisen joten uutta käyntiä ei tarvittu.
Meillä oli lapset mukana mutta vain vanhempi (6v) jaksoi olla kiinnostunut ja seurasi kyllä koko ajan. Pienempi (3v) haluaa kotona aina katsoa sitä vk 12 ultrakuvaa ja siksi ajattelin ottaa hänet nyt mukaan...

Sukupuolta arvuuteltiin mieheni kanssa mutta kumpikaan ei osannut sanoa. Kysyin huvikseni kätilöltä näkikö tämä kumpi tulokas on ja vastaus oli kyllä. Arvatkaapas vaan heräskö uteliaisuus!!! No ei silti kysytty kun ei olla edellisistäkään tiedetty etukäteen kumpi tulee. Nyt vaan kun olen myynyt kaikki vauvan vaatteet ja tavarat olis ollu toisaalta kiva tietää niin olis voinu ostaa jotain etukäteen. Musta kaupoissa on joko tai vaatteita eli ei kauheesti valinnan varaa jos ei tiedä sukupuolta.

Varasin maaliskuulle vielä 4d ultran kun tämä jääneen viimeiseksi lapseksemme ja hauan kokea senkin vielä.

joku kyseli niistä liitoskivuista... Mulla kans tosiaan sattuu ja viiltää tonne alas kun kävelee tuntuu hurjalta ajatus että tätä pitää kestää vielä 20 viikkoa...

saas nähdä miten töiden ja koulun kanssa käy että jaksaako ja pystyykö sitä loppuun asti ennen äippälomaa. Laskeslelin että sen pitäis alkaa 9.5.

tulipas sekavaa kirjoitusta mutta toivottavasti edes vähän ymmärrettävää....

Olipas tullut niin asiaa, ettei muista kenelle piti mitäkin kommentoida.. eli yleisesti vaan sitten: Ja anteeksi, kun tulikin sitten kauhee stoori!!

Nälkä, on päässyt täälläkin yllättämään jo aika monta kertaa.. Ilmeisesti kun tuo pahoinvointi on poistunut kuvioista niin nyt sitten on nälkä ja yleensä se tulee juuri kun on menossa nukkuun ja sieltä on sängystä sitten palattava syömään. Olen kyllä miettinyt sitäkin, että iltaisin syön vaan hedelmiä, niin se ei ilmeisesti ole sitten riittävä yö varastoksi, kun nälkä tulee.

Suklaata on nyt haluttanut muutaman kerran, ja olen kyllä syönytkin.. laihdutellaan sitten pois kun aika on. En ole koskaan ollut suklaan ystävä, joten silläkin sitten tiedän ettei tämä jatkuvaa ole.

Paino, tässä kyllä varmaan nousee kun nyt koko ajan syö.. kiva kun muut on pysyneet omissa mitoissaan tänne puoleen väliin asti suurinpiirtein., Mulla on ainakin tosi iso massu ja monet on miettinytki, että saankohan kaksoset ;) Mutta yks pieni poika siellä vaan on. Ja jännää tässä on se, että mun kohtu on taaksepäin kallistunut ja silti mulla on noin iso masu ja kaiken työntää tuohon eteen. Kaikesta oksentelusta huolimatta mulla on kuulkaa kanssa sisaret paino nyt noussut sieltä viime kesästä n.5-6 kg ja nyt kun tämä nälkä yllättää.. niin paljonhan vielä nousee. Äiti on joka raskaudessaan keränny yli 20 kg. No en silti huolta niin kovin kanna tästä asiasta, kun se on luonnollista että lihoo..
Se on vaan inhottavaa huomata, että housut alkaa vähän kiristään, eli pyllyyn ja reisiin varmaan kerääntyy nyt. . plääh! !

Kummeista, me ollaan kans päätetty jo muutama kummi ja yhdelle olen ilmoittanutkin asiasta, että nyt olis tulossa sitten kummilapsi sulle.. ja aivan otettu on ollut, nyt varsinkin kun poika tulossa. . kun on itsekkin mies. Muilta varmaan sitten kysellään asiaa kun lapsi on syntynyt. Mulla on periaate, että kummeiksi en huoli kummankaan sisaruksia, kun ne on tätejä muuutenkin. Meillä on vaan yks sisko molemmilla. Mielummin haluan kummiksi jonku hyvän ystävän. Mutta se on vaan mun ajatusmaailma, monet tykkää ottaa just sisaruksiaan. Joten kaikki tyylillään.

Turhia tavaroita, ei toivottavasti tule.. kokemusta ei ole ennestään.. joten en voi tietää. Se nenä niistäjä oli ainakin parhaan ystäväni parhain väline.. joten sen kyllä hommaan.

rintapumpuista tarvitsen galluppia.. , kun ei kokemusta ole. .eli onko automaattinen vai mikä pumppu sitten hyvä? ja mitä siis kannattaa miettiä asiaa hommatessa, senhän vissiin kaikki tarvitsee kuiten? vai kannatteeko odottaa synnytyksen jälkeen,että tuleeko maitoa vai ei.. ? en tiedä näistä mitään.. ;)

Paljon oli asiaa ja nyt yhtäkkiä pää onkin aivan tyhjä.. en muista mitä piti kommentoida.

Elo on aika seesteistä nyt, pahat olot tosiaan onneksi on nyt suht. poissa ja elämä alkaa voittamaan. Yöt on hankalia, kun pissalle on noustava ja sitten ei uni tule. .aamulla väsyttää ja illalla ei uni tule, Mutta onpa mulla aikaa täällä ottaa rauhassa.

Siitä ajattelin vielä jutella teille, kun itsellä hieman painaa..

Nythän siis olen ollut koko alun poissa töistä ihan sen vuoksi kun on se pahoinvointi ottanut niin hallintaan koko elämän.. nyt sitten se on suurinpiirtein ohi, mutta masu on iso ja selkään koskee välillä ja jalat tulee tosi helposti kipeeksi..
Tässä siis ensin taustat, mutta mietin siis, että onko mulla mitään järkeä lähtee kokeileen työntekoa tässä vaiheessa enää, kun pomo ei mua odota töihin, se on sitä mieltä että turhaa tänne tulet kun pidät vaan vauvasta ja itsestä huolta. Saman palkan saan koko ajan olenko kotona vai töissä, siis ihan loppuun asti ja työ on tällä hetkellä meillä pitkälle potilaiden nostelua ja kääntelyä, avustamista pukemisessa ja pesuissa ym.

Eli onkohan vähän turhaa lähtee kokeileen, kun en voi kuiten tehdä täyspainoisesti töitä, meille annetaan vastuu yksin noin.6 potilaasta ja apua ei aina tule jos kukaan ei ehdi, eli mulla vähän huono ottaa yksin vastuuta, kun en saa omiakaan kenkiä hyvin jalkaan.. :/ Ja pitkälle tarvii yksin suoriutua noista raskaista kääntelyistäkin..

Mies on sitä mieltä, ettei missään nimessä töihin! haluaa säästää mua ja itsekkin toisaalta sitä mieltä.. mutta silti pakko ajatella. Olen senkin miettinyt, että jos siellä vois tehdä muuta, mutta siellä ei ole muuta,, kaikkiin on omat työntekijät ja mun pitäis olla sitten ylimääräinen.
Huh, kiva jos joku jakso tän lukee, kun jonnekkin on purettava kun yksin vaan miettii tätä tilannetta täällä kotona.

Moonlight ja sebbe rv.23+6

Heippa kaikille,

Ajattelin minäkin ilmoitella itsestäni. Olisko ollut Moonlight (?) tuossa edellä purki omantunnon tuskiaan töistä? Mulla yksi kaveri jäi juuri äitiyslomalle sairaanhoitajan työstä, ja sanoi itsekin että on heillä (isossa sairaalassa) poikkeus, kun pystyi olemaan loppuun asti töissä. Toimi tosin leikkaussalissa ainoastaan. Sanoi että pääsääntöisesti kaikki jäävät viimeistään sairaslomalle kuukautta ennen äitiyslomaa. Että jos yhtään tuntuu että kotona parempi, niin minusta ainakin siellä kotona kannattaa pysyä :)

Jaa, ne onkin niitä liitoskipuja mitkä muakin vaivaa :LOL: Pakko oikeen itelleen nauraa, vaikka jo toista odotan niin oon ihmetellyt että miksei kävely meinaa enää onnistua ja työterveyslääkärikin testaili että se on jokin revähdys... Ja sit oon ihmetelly että ei mulla mitään liitoskipuja missään tunnu, vaikka muilla kuulemma on.. *koitin laittaa tuota hymiötä mikä hakkaa päätä seinään mutten saanut*.

Eipä tosin naurata silloin kun tuolla yleisillä paikoilla liikkuu ja näyttää ihan vanhan mummon köpöttelyltä vaikka oon vasta näin nuori (-82) :whistle:

Eilen ilmoitin päälliköille, että jään äitiyslomalle sen 50 pv ennen laskettua aikaa, eli jo 11.4, ollaan silloin saatu avaimet käteen ostamaamme rivarin pätkään, ja siinä hyvää aikaa remppailla se huhtikuu =)

Ja BTW, musta on kiva lueskella tätä palstaa kun täällä ihmiset kertoo niitä hyviä ja mukaviakin asioita. Helistimen palstalla on minusta aina melki pelkkää negatiivista ja kauheeta valittamista. Itseasiassa silloin alussa luin vaan sitä palstaa ja mun oli pakko lopettaa kun musta mun pahoivointi paheni aina vaan sitä surffaillessa. Onneks löysin tänne..

Eli jatketaan samaa rataa =)

Nyt kun sain noita lyhenteitä selville, niin tulin kertomaan poikasen mittoja ultrauksesta...

Vartalon ympärys 151,7mm
Pään leveys 45mm
Pään ympärys 170.2mm
Reisiluun mitta 31.6mm
Paino 330g ja
Syke 147

Tuli siteen ultrakuviakin taas kateltua... :heart: :heart: :heart: :D

Heipsan!!
Tulin tässä taasen koneelle. Koulussa menee ihan hyvin, niin kuin massussakin... aika potkittu ja kutiteltu olotila tänään =)

Mites parisuhteet voi??? Meillä menee ihan mukavasti, jos ei tuon ukon äksyilyä ja ressailuja lasketa... välillä tekis mieli hautautua peiton alle ja antaa sen vaan ressata ja sanoa, että palataan asiaan kun oot ressit ressannu... ei millään jaksa rasittaa itseään ylimääräsellä.. isä mulle sanokin, että susta on tullu hurjan seesteinen nytten.. ennen raskautta oonkin ollut semmonen pikku pirulainen ja raivopää koko lapsuutenikin, että oksat pois... kaipa sitä alkaa kasvaa tähän äitiyteen jotenkin ja ottaa vastuuta siitä ittensä käyttäytymisestä...

"kirkkoon kastaminen"
mielenkiintoinen aihe, josta voisin puhua monta tuntia... jokainen vanhempi itse päättää sen haluaako lapsensa seurakunnan jäseneksi ja seurakunnan rekisteriin vai ei. Valmistun itse seurakunnan työntekijksi, joten ihan puolueetonta kantaa en pysty ottamaan miettiessäni tätä aihetta. Itse ajattelen aika vahvasti kastetta armon lahjana, lapsen oikeutena tulla pelastetuksi perisynniltä... jokainen tietysti ajattelee asiaa omalla tavallaan. Haluan vain sanoa, että jos vanhemmat eivät kuulu kirkkoon, niin silloinhan lapsen kastamattomuus on lähinnä järkeenkäypää, mutta sillon puhutaan nimenantojuhlasta, kun taas jos vanhemmat kuuluvat kirkkoon, niin lapsen kastamattomuus varmasti riippuu hyvin vahvasti omista periaatteista ja negatiivissta kokemuksista. En siis tuomitse ketään, mutta musta kaste vaan on pienen ihmisen oikeus.

Kipuja!!!
Mulla alkaa olla välillä selän kanssa kans aika tuskaa... ajattelin ottaa asian puheeksi neuvolassa ens viikolla... ja sitte on MIGREENI!!! sitä oli aika paljon tossa viikkojen 12-14 aikana ja nyt taas eilen oli kaamee... kyllä niin kiukuttaa, kun pelkkää pandolia pitää vetää, että helpottas. mutta minkäs lääketiede raskaudelle voi...

Hankintoja
Vaunuihin saatiin mun mummolta parisataa, suunniteltiin, että jos sittenkin ostetaan uudet vaunut, niin menee sitten seuraavillakin muksuilla. Pinnasänky tosiaan on kasassa ja komeilee makkarin nurkassa, pehmusteita alan tekeen kunhan tästä nousen ja patjaa katteltiin kaupassa. Miehen sain puhuttua ympäri ja meille varmaan se sitterikin sitten tulee... ammeen ja jalkojen ostosta jo puhuttiin ja ostetaan sitten kun vauva on syntynyt, kun eihän sitä voi kylvettää ennen ku napatynkä on irronnu ja napa parantunu(pitääkö vielä paikkaansa???). Sitten tietysti on kaikkea pientä hoitotarviketta ja vaippoja, mutta luulisin että suurimmat ostokset on nyt suunnitelmissa ja hoidossa... vaunut
sänky
turvakaukalo
hoitopöytä

Mutta näillä eväillä taasen eteenpäin... jaksamisia kaikille!!!

Maariana + Iinuska 21+4

Heippa!

Kiva, että muutkin jaksaa edes silloin tällöin kirjoitella, vaikka aika tylsää tämä seesteinen keskiraskaus onkin..? ;)

En tosiaan tiedä mikä on yleinen käytäntö kummien kysymiseen, mutta mun mielestä oli tosi kiva, kun kummit oli jo odotusaikana tietoisia kummiksi tulostaan ja sitä kautta ihan erilailla mukana odotuksessa =) Ja itsekin olisin halunnut tietää aikaisemmin kuin pari viikkoa ennen ristiäisiä kummiutumisestani. Oon ajatellut kyllä vielä jonkun aikaa odotella ennen kun kysyn niiltä kolmelta ehdokkaalta. Ehkä sitten kun vauvan liikkeet näkyvät ulospäin ja tekevät vauvasta konkreettisen pikkuihmisen myös ulkopuolisille :D

Meille vauvan kastaminen kirkkoon on suvun tapa ja perinne siinä missä ripille pääsy, häät ja hautajaisetkin. Ilman mitään suurta hengellistä merkitystä.. Jos lapsistamme sitten kasvaakin jotenkin erityisen aatteellisia teinejä, ja eivätkä halua rippikoulua käydä ja eroavat joskus kirkosta, niin se heille suotakoon :saint:

Moonlight: Ihan hyvällä omalla tunnolla voit jäädä töistä pois! Hienoa, että työnantajasikin on sinun ja vauvasi hyvinvoinnin kannalta. Olisi varmaan tosi raskasta, jos jatkuvasti kyseltäisiin, että koska aiot palata tms.

Rintapumppu: Me ei oltu esikoiselle ostettu minkäänlaista, ennen kun sitten neuvolassa suositeltiin pumppaamaan rintaa vähän tyhjemmäksi ennen imetystä, jotta poika saisi paremman otteen. Mies kävi pikapikaa cittarista hakemassa Emman käsikäyttöisen pumpun, joka juuri ja juuri kelpasi tohon em. tarkoitukseen.. Parempaa pumppua olisi varmaan tullut käytettyä aktiivisemmin. Ehkä oltais saatu maitoa pakkaseenkin pahan päivän varalle..

Vointeja kaikille!

-ebbuliini rv 18+1-

Iltaa vaan!

[/b]KasteestaMeillä kaikki lapset on kastetu seurakuntaan vaikkei mitään uskovaisia ja aktivisia kirkossa kävijöitä ollakkaan. Olen sitä mieltä että jos myöhemmin itsestä tuntuu ettei kirkkoon halua kuulua voi erota siitä. Jokainen tekee niinkuin haluaa joko pitää ristiäiset tai nimenanto juhlan pääasia taitaa olla se että lapsi saa nimen.
KummeistaEdellisille lapsille on kaikille pyydetty 4 kummia ja ennen lapsen syntymää on kysytty haluaako tulla kummiksi. Tälle tulevalle tulee myös 4 kummia joista 2 ollaan jo varmuudella mietitty vielä pitäisi pyytää heitä.
Turhista tavaroista ja hankinnoistaMeillä ei ole tainnut olla yhtään turhaa tavaraa tenaville ostettuna eikä tule edes mieleen mitä ne voisivat olla. Kaikki on ollu kyllä käytössä.
Uudelle tulokkaalle pitää ostaa pinnis, sisaristuin vauhuihin ja jossain välissä sitten kaksostenrattaat.
Moonlight-80 ei kannata riskeerata pikkuista mitenkään varsinkaan kun työpaikalla ymmärretään noin hyvin. Itse olin melkein koko viime raskauden pois töistä ensin selän vuoksi sitten kaiken maailman kipujen takia ja pomo ymmärsi kyllä tilanteeni toisin kuin työkaverit..Maariana83 se ettei vauvaa voi kylvettää napatyngän kans ei kyllä pidä enää paikkaansa. Sairaalassa opettivat meille ainakin kuinka kylvetys tapahtuu käytännössä.

Masussa liikutaan välillä oikein vilkkaasti, harmi vaan ettei vielä päältä tunnu liikkeet niin mies ei pääse osalliseksi vielä niistä.
Selkä on vieläkin kipeänä ja lisäksi on tulleet liitoskivut, toivon vaan ettei olisi yhtä pahoja kuin edellisen odotusaikana kun pääsi vaan tipuaskelin kävelemään.
Rakenneultraa piti siirtää kun ollaan Espoossa juuri sillon kun se olisi ollut eli 12.2 pääsee katsomaan pikkuista vasta.
Töihin paluukin alkaa olla lähellä 15.2 pitäisi mennä katsomaan voinko edes olla siellä, onneksi pääsen vanhaan toimenkuvaani takaisin vaikka sieltä on porukkaa joutunut siirtymään muihin tehtäviin.

Tulipas sepostus.. :D

Heh!! Mitenhän tämä näin nakkasi nämä tummennukset :D <br><br>

Tervehdys pitkästä aikaa kaikille KesäMassuille!

Oon ite tosi laiska kirjoittelemaan, mut kiva että muilla riittää energiaa, juttuja on niin kiva lukea. Pari päivää aikaa kirjoittelin ja sit kävi se klassinen "session expired" ja teksti hävis. Mutta jospa nyt paremmalla onnella...

Muutamiin vanhempiin aiheisiin palatakseni:

Kata tais aloittaa keskustelun riippusängystä (Koala). Mua harmitti kun en ostanu sellaista jo esikoiselle joka kärsi koliikista, johtui kai pahasta refluksista. Poika ei pystynyt nukkumaan ku vartin makuullaan, mut pystymmässä asennossa nukkui hyvin. Hug-a-bub kantoliinan onneksi hankin, se oli meille pelastus. Nukutin ja kannoin poikaa aika paljon siinä, siihen nukahtin melkein samantien kun pääsi liinaan. Harmitti kuitenkin kun en silloin ostanut ensisängyksi Koalaa, siinä ois asento ollu vauvalle miellyttävämpi. Nyt aattelin korjata tilanteen... ;)

Kantoliinasta Olin tosi tyytyväinen Huggigseen, siitä Katan mainitsemasta pituudesta huolimatta. Ite aattelin kyllä kans monesti et varsinkin isommalle lapselle, joka ei enää viihdy pitkään liinassa mut haluaa kuitenkin seurata tapahtumia sylissä, maya-wrapin tyyppinen liina ois kätsy. Toisaalta käytin Hug-a-Bubissa vain kietaisuristisidontaa koska se oli niin tukeva eikä käynyt selän päälle. Jotenkin ne pienten kehtosidonnat ei oikein tuntunu onnistuvankaan.

Rintapumpusta: Käsinkin voi lypsää pahimmat paineet pois, mut kyllä rintapumppu aika pakollinen on jos enemmissä määrin joutuu lypsämään. Halusin että vauva saa vain rintamaitoa yksivuotiaaksi maitoallergiapelon vuoksi, ja sillon oli kiva kuin pakastimeen oli aina lypsettynä varamaitoja. Ja kaikille kaltaisilleni lähes tissittömille lohdutuksena, täysimetys näytti onnistuvan ennakkoluuloista huolimatta hyvin. Jostain kylkiluitten välistä sitä maitoa näytti kumpuavan enemmän kuin olisi ollut tarvekaan :LOL: Ja rintapumpulla sai osoitettua epäilijöillekin että maitoa tulee kaikesta huolimatta :kieh: Meillä taitaa olla Ainun pumppu, mutten muista varmaksi. Taitaa olla aika yksilöllistä mikä kelläkin toimii. Sillon ku maito lähtee hyvin herumaan niin pumppu kuin pumppu taitaa toimia.

Oma napa: Alkukankeuksista huolimatta nyt menee oikein mukavasti. Rakenneultrassa (viikolla 18+3) oli kaikki osat kohdallaan. Sukupuolta ei kysytty, mutta kätilö meni lipsauttamaan et pieni ylimääräinen kaiku alavatsan kohdalla saattaa tulla munasarjakystasta... Sit oli pakko kysyä et sopisko sillä noin muuten olla munasarjat... Kätilö ihan punastui ja sanoi et kyl vauva tytölle vaikuttais :heart: Ultrassa näkyi myös uusi kookas hematooma, just kun luulin päässeeni siitä vaivasta eroon. Kätilö lähetti vielä samantien erikoislääkärille ultraan ku halusin tietää uskallanko lähteä kaikesta huolimatta Kanarian matkalle, ja luvan sain kunhan otan rennosti enkä mene mihinkään vuoristoon tai nostele painavia. Erikoislääkäri taas ei nähnyt vauvan alavatsassa mitään kystaan viittaavaa tai muutenkaan erikoista. Aurinkoloma teki hyvää, ja ilmeisesti hematoomakin on jo mennyttä. B)

Nälkä on alkanu vaivata mullakin iltaisin, painoa on tullu nyt jo nelisen kiloa lisää. En kauheesti pelkää painonkertymistä, ekasta tuli kaikkiaan 9 kg ja sairaalaan jäi 10 kg, imetysaikana harmitti ku posket alko mennä jo lommolle. Nyt aattelin et saa tullakin vähän vararavintoa jos on tullakseen.

Galluppia vakuutuksista: Meinaatteko ottaa syntymättömälle lapselle, syntymän jälkeen vai ei ollenkaan? Aattelin et kohta pitäs ruveta asian suhteen aktiiviseksi jos haluaa ennen syntymää otettavan vakuutuksen.

Voikaa paksusti,

Nipsu78 ja "Toini" rv. 21+5

Tänään oli meilläkin rakenneultra. Jännitti kyllä etukäteen, että onko vauvalla kaikki kunnossa. Kaikki oli kuitenkin Paavolla niin kuin pitääkin äidin ja isän iloksi ja onneksi. =) Oli tosi mukava nähdä meidän liikkuvainen vauva taas. :heart: Sukupuolikin saatiin tietää, mutta en viitsi sitä täällä paljastaa, jos vaikka tutut sattuu mun juttuja lukemaan. Miehen sisko ainakin on tunnistanut mun nimimerkin täällä...

Moonlight: Ole vaan ihan hyvällä omallatunnolla kotona! Ei varmaan kannata töihin lähteä, parempi sun on varmasti kotona olla. Sulla on kuitenkin ruumiillisesti raskas työ.

Kummeista ja kasteesta on ollut paljon puhetta. Meidän perheessä minä en kuulu kirkkoon, mutta mies kuuluu. Päätettiin yhdessä, että meidän vauvaa ei kasteta, vaan hän saa itse päättää haluaako johonkin kirkkoon liittyä ollessaan tarpeeksi vanha tekemään sen päätöksen itse. Jos mies kävisi kirkossa ja hänelle olisi tärkeää, että meidän lapsi kastetaan, niin ilman muuta niin tehtäisiin. En kuitenkaan halua vain tavan vuoksi kastaa lasta ja miehelle tämä sopii hyvin. Meidän lapselle pidetään sitten siunaus/nimenantotilaisuus kesällä. Itse uskon kyllä Jumalaan ja ajattelen niin, että jokainen lapsi on Jumalalle tärkeä, on hänet sitten kastettu tai ei. Kummejakaan meidän lapselle ei siis tule. Itseasiassa miehen omat kokemukset omista kummeistaan ei ole kovin hyvät tai siis niitä ei juuri ole. Kummit ei ole olleet koskaan oikein millään tavalla läsnä miehen elämässä. Mulla taas ei ole kummeja ollut, enkä oo osannut niitä kaivatakaan.

Kipuja ei ole kovin paljoa ollut, joskus kyllä mahassa tuntuu viiltävää kipua. Aika vähällä oon kuitenkin päässyt. *koputtaa puuta*

Pepsukka81: Hyvä, että syöpäsi on paranemaan päin! Iso asia tuo sairaus ja kyllä se hiljaiseksi vetää. Toivon kaikkea hyvää ja etenkin terveyttä sinulle!

KuuttiPieni jaksamista sinulle vakavan sairauden kanssa! Toivottavasti paranet!

Mariaana kyseli parisuhteen voinnista. Meillä parisuhde voi oikeastaan samoin kuin ennen raskautta. Onnellisia ollaan yhdessä ja ehkäpä tuleva vauva on vielä ennestään meitä lähentänyt. En tiedä... Ainakin mulla on tosi onnellinen olo tässä meidän suhteessa. Miehestäni mulla ei kyllä oo yhtään pahaa sanaa sanottavana, päinvastoin. Kyllä mä joskus mietinkin, että voiko niin ihanaa miestä ollakaan, mutta kai se on uskottava, kun kohta kahdeksan vuotta ollaan yhdessä oltu.

Oho! Kello on jo vaikka mitä! Oikeestaan meillä oli rakenneultra eilen, kun kello on jo yli puolen yön. =) Nyt nukkumaan!

Katziina ja Paavo 20+2

Heissan!!Kivoja ultrakuulumisia liki joka päivä!!!
Pikaseen ku kahvi oottaa,sanon tuohon rintapumppuasiaan painavan sanani..
Mä olen kokeillut yhtä jos toista pumppua,sähkökäyttöiset sattui ja esim tuo ainun pumppu ei auttanut mulla.Mutta yksi oli ylitse muiden!!
Avent Isis!!
On varmasti syy miksi onnistui viimekerralla imetys,sillä kaksi aiempaa kertaa oon pystynyt imetään vaan 2 kk.Nyt meni 10 täysimetyksellä!!!
Maitoa tuli aluksi niin paljon että ja sitten kun kysyntä ja tarjonta ei kohanneet,maito väheni vähenemistään...
Pumpulla pumppasin liiat pois ja ylläpidin tuotantoa.Ja tuo ei vienyt aikaa kuin 5 minsaa ja oli se pikkupullo täys!!(125ml)

Voin todella suositella sillä olen kokeillut laidasta laitaan pumppuja.

Mitäs vielä...Äsh,ei järki luista kun kahve on vielä pannussa.. :snotty:

Jatkan myöhemmin ja paremmalla järjellä!!

kata 22+1

Tervetuloa mukaan Sopraano! Lisäsin sinut listaan! :)

Ihanaa, kun vihdoin sivut toimivat tökkimättä, eilen en päässyt kunnolla sivuille ja sivujen vaihtaminen kesti ikuisuuden, en edes viitsinyt ruveta kommentoimaan sitten... Just ja just sain luettua tekstit (Minäkö, koukussa? :D )

Oli puhetta tuosta rintapumpusta, niin mulla oli esikolla käytössä ihan sellainen prismasta ostettu käsikäyttöinen pumppu, saattoi olla Ainu merkkinen, mutta voin vielä tarkistaa kunhan kaivan sen jostain. Se ajoi asiansa meillä ihan hyvin, vaikka se käsin pumppaaminen olikin välillä rasittavaa, mutta ne sähkökäyttöiset on kuitenkin aika kalliita, varsinkin jos ei käyttöä tulekkaan kuin pari kertaa.

Ja nytkun on kummeista ollut puhe, niin meillä on sylikummi ollut varma tapaus jo plussaamisesta lähtien. Muita kummeja ei ole vielä valittu, varmaan katsotaan asiaa vasta sitten kun vauva on syntynyt. Esikoisella on kolme kummia, olisi mukavaa saada myös tälle sitten kolme, mutta kaksikin riittää :)

Kantoliinoista kun on myös puhuttu, niin mä olen nyt tainnut sitten kuitenkin kallistua tämän kannalle;

http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=56

Vaikuttaa muuten niin samantyyppiseltä kuin Maya, mutta tässä pystyy sitten kantamaan tuossa ristisidonnassa, vähän niinkuin kaksi liinaa yhden hinnalla :D On myös edullisempi kuin Maya ja se on ihanaa tässä liinassa, että sopii niin mulle kuin miehellekkin! :)

Seuraavaan neuvolaan on vielä vissiin reilu kaksi viikkoa aikaa, mutta sitten pääseekin täyttämään kaikki Kelan paperit jo valmiiksi :) mulla on aika pian sitten ihan siinä Helmikuun lopulla tai Maaliskuun alussa sitten se sokerirasitus, toivottavasti päästään puhtain paperein läpi...
Inhottavan tylsää puuhaa vaan se rasituksessa oleminen, kun pitää kaksi tuntia istua siellä labrassa :/

Niin ja olihan täällä sitten muitakin liitoskivuista kärsiviä! Mulla on nyt pari päivää ollut taas helpompaa, mutta muutama ilta tossa oli kyllä tosi tuskaista kävelyä.... Ukkokin yksi päivä mulle naureskeli kun tultiin kotiin, että mä kävelen niinku vanha mummo kun piti kiivetä nuita portaita ylös... Voi kun päästäiskin pian muuttaa, mutta näillä näkymin menee tonne Huhtikuun alkuun.....

Vuva on kovinkin ruvennut melskaamaan ja nyt melkein joka ilta kun menee sänkyyn pitkäkseen alkaa kunnon rumba :D Päivisinkin pitää jo kunnolla melskettä. On se vaan niin ihanaa :D :heart:

-Hiiviö & Elvis 19+6-

Huomenna päästäänkiin tasan puoliväliin... :)

No niin!!!
Siitä pumpusta piti sanomani vielä että vaikk onkin käsikäyttöinen niin yhellä kädellä käy lypsy ja ihan rasittamatt kättä pahemmin.
Oikeesti tuo on hintansa väärti ja se kannattaa hommata kotiin jo oottamaan kun sairaalasta kotiutuu,voi tisut olla PIKKASEN piukeet!!

Mä oon kans kuullut että pienirintasilla onnistuu imetys paremmin,siks oon aatellut ettei multa onnaa.Mutta kyllä se vähän enemmän yritystä tarvitsi mutta kyllä isoistakin maitoa tulee!!

Mä oon vähän kiikun kaakun tuon kantoliinanKanssa.Huggis oli hyvä,ja käytin kans tuota kaksosristisidontaa.Todellakaan vaikka mulla niskat aina jumissa ja selkä tosi herkkä oirehtimaan,ei koskaan tullut vaivoja.
Harmi kun tuli kaverille se myytyä ja vielä liiian halvalla!!

Liitoskivut...,mikähän siinä on että toislle tulee ja toisille ei.Mä siis en tiiä mitään moisista kivuista.Ei ole yhessäkään raskaudessa ollut.
Kai mulla sitten ei pehmene liitokset...Supparit on kyllä kiitettävästi tuntuneet joka raskaudessa,ihan ne harmittomqatkin on välillä aika tiukkoja.
Eli jokaisella riesansa!!

Kummeista..Argh..Tuleeko joku täältä meille kummiks...??? :wave:

TOisaan kun meillä joka lapsella on 3 kummia,alkaa kaverit olemaan vähissä.Kaksosten synntärit on aina yhtä tuskaa.Kellekään ei sovi samana päivänä,kauempaa kun tulee osa ja kaveripirskeiden kanssa juhlia vietetään yleensä 2 viikkoo...Tuskaa.Ja arvatkaapa...
Kaksoset täyttää 8 toukokuun vika!!
Eli joko oon ihan viimisilläni ja leivon taikka sitten Miska on jo syntynyt ja olen väsynyt ja rättästynyt ja leivon..
Ei paljoa nappaa.Aattelin että vietetään jo toukokuun puolivälissä kaverijuhlat.

Maisa täyttää heinäkuun 1 eli taas juhlaa.Miehen poika taas elokuussa...VOi vinetto mitä juhlaa koko kesä!!
Siihen vielä mammata ja papat jotka juhlii kesäkuussa,elokuussa ja syyskuussa.On ihanaa kun on iso perhe,saa kakkua koko kesän!!

Miehellä ja mulla sekä mun esikoisella on talvella synttärit.
VÄhän on kesävoittoista nä juhlat.

No niin jokohan sain vuodatettua tämän päivän edestä!! ;)
Muu porukka heräilee joten mä jatkan viikonloppua täällä.Mukavaa sellasta teille muillekin.
Ai joo,en huomannu Miskasta mitään..No,potkii ja kai kasvaa.Ei mitään erityistä,olo on hyvä mutta pahoinvointi on tullut takas siinä määrin että jos en syö tasasesti tulee nälästä paha olo!!

Multa puuttuu kai se nälän tunne ja tä on Miskan keino saada äiti syömään!!!
Masu on pieni vielä mutta ehtii se kasvamaan kyllä.Pää tuntuu navan kohalla jo ja tosiaan oma syke siinä vieressä hakkaa NIIN hurjasti.Mutta ulospäin ei pullota juurikaan vielä.

Nyt menoks!

kata ja miska 22+1

Heippa!

Kävin eilen kaverin kanssa jolla muutama päivä myöhemmin laskettu aika kun mulla vähän shoppailemassa ja löysin Lasten Vaatekaapista Mama Licious farkut,mustat suorat tosi siistit housut ja kaks toppi-alushoususettiä,mustan ja valkoisen jossa oli sydämiä ja lukee masun kohdalla love you allready,ostin S-ja M-kokoset nii M menee ainakin sit ihan lopussa. Yhteensä nää kaikki maksoi 45? kun kaikista oli -70%. Tänään meen vielä hakee siitä mammauikkarit vaikka ajattelin etten tarvi mut maksaa 6-7? ja on tosi kivat nii päätin sittenkin ne hakea. Siel oli viel yks S-koko jäljellä kun aamulla soitin ja varasin ne,ne on myös -70%. Niissä farkuissa on se hyvä juttu että niitä pystyy sivuilta kiristää nyt alussa ja kun masu kasvaa nii sitte löysätä kun siel menee sellanen kuminauhasysteemi vyötäröllä,ihan niinkun NameIt:in lastenhousuissakin.
Ristiäisistä kyseltiin ja halutaan kastaa lapset. Vaikka ei olla niin uskonnollisia niin se on kuitenkin tärkeää että meiän lapset kastetaan.
Mulla oli Ainun [/b]rintapumppu ja se oli huono,nyt aion ostaa sen kovasti kehutun Aventin pumpun. Vakuutus otettiin vauvalle samalla kun käytiin viime viikolla Tapiolassa tarkistamassa muitakin vakuutuksia. Olen ollut tosi tyytyväinen Tapiolan lapsivakuutukseen.
Mistä sitä
Koala sänkyä saa ostettua ja mitä maksaa? Meillä on pinnasänky yläkerrassa makkarissa mut en viitsi päivällä nukuttaa vauvaa ylhäällä joten olen miettiny missä vauva vois nukkua tässä alakerrassa,sitte myöhemmin nukutan ulkona vaunuissa.
Mulle ei ole tullut yhtään näppylää mihinkään,en kyllä muista että esikoisestakaan ois tullu.
Multa jos kysytään että millä kuulla olen nii vastaan että millä viikolla olen,siitä voivat sitte ite laskea.
PikkuMyy:Ultrassa kysyttiin sukupuolta ja veikkasi tyttöä kun ei selkeetä pippeliä ainakaan näkynyt,mulla itellä myös ollu ihan tyttöolo kun ihan erilainen raskaus kun pojista ja masukin leviää eikä tule tohon eteen niinkun esikoisesta. Ja takapuoli on levinny ja ihan alussa tuli kahvat :D . Esikoisesta tuli vaan masu tohon ihan eteen. Esikoisesta söin ihan hirveesti grillimakkaraa siinä lopussa vaikka turvotus oli aika hurjaa mut en vaan voinu vastustaa. Makeeta ei tehnyt hirveesti silloin mieli.Parisuhteesta myös kyseltiin. Meillä menee tosi hyvin pieniä tyhmiä riitoja on silloin tällöin mut se nyt on ihan normaalia. Esikoisen syntymä paransi meiän parisuhdetta paljon. Haluttais mennä naimisiin mut "kunnon" häitä meillä ei ole mitenkään varaa pariin vuoteen järjestää niin ollaan pikkasen mietitty jos menis maistraatissa nyt naimisiin ja sitte kun rahkeet riittää(joskus tulevaisuudessa) niin pidettäis hääjuhla ja sitä ennen kirkossa siunaaminen tai jotain sinne suuntaan. Kun ehdottomasti haluan sen hääpuvun ja juhlat joskus . Olis vaan jotenkin kiva mennä naimisiin vaikka se ei muuta mitään paitsi lakiasiat.
Kaveri pyysi mammajumppaan jossa ite käy,se olis just sopivasti kun poika on kerhossa. Millasta se on? Käykö teistä kukaan sellasessa? Tekis varmaan mulle ihan hyvää kun muuten oon niin laiska kaiken liikunnan suhteen.
Mulla on vielä flunssa päällä,nenä ihan tukossa ja vaikee sen takia hengittää. Voiko mitään nenäsuihkeita käyttää vai pitääkö ostaa niitä suolatippoja? Pojallakin on vielä yskä ja viime yönä yski varmaan tunnin eikä yskänlääkekään oikein auta.

Nyt syömään että jaksan lähtä hakee sen uikkarin ja käyn varmaan lastenvaatekirppiksellä jos on auki.

NallePuh rv21+5

No sehän ihmeellisesti tummensi tekstin....

<br><br>

Kiitos kaikille tosi paljon tuesta, ehkä oikeesti on vaan parempi olla kotona, , kun ei sinne töihin mikään hinku ole ja vauvan kannalta aina parempi ottaa rauhassa tietenkin.. Ja rahallisesti se ei ole nyt tärkeää, saman rahan kuiten saan.

Kantoliinoista:

Näistä on nyt moni täällä kysellyt, ja koitin tuolta selaillakkin vanhoja viestejä.. Anteeksi että herään vähän myöhään tähän aiheeseen, jos tästä on paljon jo puhuttu.. :ashamed:
Mutta eilen vasta aloin jotenkin asiasta kiinnostuun, kun mulla on useesti niskat kipeet ja ajattelin kantoreppua ensin.,.mutta ehkä liina onkin parempi.

Onko siis se Hug a Bub hyvä liina? ja osaakohan sen sitten nopeesti sitoa.. sitä on ainakin hulluna kehuttu joka paikassa.. en sitten tiedä.. Ja siinäkö vauva voi olla heti alusta asti?
Alan nyt toden teolla kyllä etsimään sitä liinaa, kun kerran innostuin.. eli vinkkejä tänne vaan.. mikä on hyvä!

Nyt lähden vauvaliikkeeseen kysyyn, että missä meidän 2 viikkoa sitten ostetut ja tilatut vaunut viipyy... ja tarkkaileen sitä rintapumpun salaista maailmaa.. ja varmaan taas tarttuu muutakin mukaan.

Mutta ei ole enää pitkästi ennenku vauva syntyy, eli nyt on tehtävä kun vielä jaksaa ja voi kyykistellä.. heh.

Mullahan vauva syntyy todennäköisesti toukokuun ihan lopussa tai sitten kesäkuun eka viikko.. eli ei ole pitkästi.

Ja jatkumisesta: , oletteko samaa mieltä, että kun vauvat syntyy niin jatketaan vaikka tuolla syntyneiden puolella sitten tällä ihanalla tukiporukalla pinoa? Vaikka Kesäkuussa 2007 syntyneet??

Mun mielestä olis ihana juttu, kun nytkin niin hyviä vinkkejä täältä saa, ja toisaalta aika koukussa tähän pinoon..
;)
No mutta nyt rimpsalle tuonne kylille...

Moonlight

NallePuh: Koala sängystä löytyy tietoa ja jälleenmyyjiä www.babyidea.fi, kipinkapin sinne siis...

Meillä on ollut jännä viikko: mies tunsi ekan kerran potkun mahan päältä olikohan nyt tiistaina tai keskiviikkona, sen jälkeen melkein joka päivä. Niin ja ollaan ehkä löydetty eka oma asunto, ihana kolmio tajuttoman isolla parvekkeella ja saunalla. Huomenna menään katsomaan uudestaan ja tehdään varmaan tarjous. Iiik!

Sisi ja Toivo 21+4

Yhteistyössä