~KesäMassut 2007~

Eilisistä neuvolakuulumisista jäi kertomatta että lapsen painoarviota en saanut vieläkään. Kun siitä kysyin, terkka sano että sitä aletaan seuraavilla kerroilla katsomaan. Lisäksi lääkäri ei ollut aivan varma vauvelin asennosta, sanoi että vaikuttaa että peppu ylhäällä olisi. Totesi myös, että näillä viikoilla vauvaa pyörii vielä, joten ei ole pysyvässä asennossa.

Synnytys pelottaa myös täällä ja välillä tulee fiilis, että "voiko tän vielä peruuttaa.." Samoin mulle heti sen jälkeen tulee hirveen syyllinen olo, et miten voin edes ajatella tollasta, niin paljon molemmat halutaan vauvaa. Mies tulee mukaan ainakin alkuun. Ponnistusvaiheessa lähtee todennäköisesti pois. Miehellä on yksi lapsi, jonka synnytyksestä jäi pienet traumat, koska kaikki ei mennyt niin kuin piti. Mies tuntee suurta ahdistusta, kun kaikkialla hehkutetaan että tottakai isä mukaan synnytykseen. Olen sanonut etten edes tiedä haluanko hänen olevan ponnistusvaiheessa, mutta siihen asti ehdottomasti. Ponnistusvaiheeseen mulle tulee mukaan tod.näk. äiti (ammatiltaan terv.hoit) tai sisko (opiskelee sairaanhoitajaksi), luotan että he kestävät mukana.

Ammatista, toimin asiakasneuvojana. Opiskelin oppisopimuksella ohessa merkonomiksi ja koulun sain viimein kokonaan loppuun eilen, kun oli opinnäytetyön esitys. JEE!!! =) Todistukset tosin tulee vasta tämän kuun lopussa. Ihan kiva että edes joku tutkinto kohta takataskussa, kun tota ennen ei ollut kun yo.

Kata, olipas kaverisi tökerö. Itsellä ei kokemusta yhdestäkään synnytyksestä, joten siihen en osaa kommentoida, mutta uskoisin vauvan pään olevan kuitenkin se isoin juttu niin kuin sanoittekin. Lähinnä hämmästyttää kaverin vertailutarve ja se että pitää sanoa vielä ääneen. Monet asiat eivät vain ole vertailtavissa, eikä kaikkea kannata aina sanoa ääneen. Noh, meitä on moneen junaan... Mutta yritäpä olla välittämättä... (neuvoo Anskuli, joka tod.näk. olisi räjähtänyt vastaavassa tilanteessa samantien ja katunut ITSE myöhemmin ettei kaikkea kannata sanoa ääneen... :ashamed: )

Uusimaan tapaaminen on ainakin nyt tulevana sunnuntaina, pitäkäähän hauskaa minunkin puolestani! Toisaalta harmittaa etten pääse mukaan, mutta on mökillekin ihana mennä! Toivottavasti pääsen seuraavalla kerralla.

Mukavaa viikkistä kaikille!


Anskuli ja Jorkki tasan 33!
 
Pikaisesti:

Kata: Onpas ihmeellisiä kommentteja. Vaikka itse synnyttäisin pienemmän kuin nelikiloisen, en usko, että synnytykseni siitä helpottuu. Ja sama kai se miten synnyttää, onhan ne kivut ja ongelmat kullakin yksilöllisiä sekä synnytyksessä että sen jälkeen.

Neuvolakuulumiset:

Miksihän mikään ei mene hyvin, vaikka itsellä hyvä olo ja tuntuu, ettei mitään vaivoja ole ? \|O

RR edelleen kohonnut, nyt jo 130/92. Yleensä minun RR on 120/60. Joudun nyt sitten mittailemaan kotona tuleeko valkuaista pissaan eli sain tikut kotiin.

Sf-mitta 31.

Neuvolatäti kokeili massua ja sanoi, ettei tosiaan mikään jättiläinen ole tulossa, muttei ihan kirppukaan. Keskimittainen vauva varmaan saadaan kuitenkin. Helpottavaa, että kasvanut :).

Ma:na uudelleen neuvolaan mittailemaan RR ja sitten ke:na neuvolalääkäri ottaa kantaa RR:een ja tietysti sisätiloihin, että miten siellä edetty.

Näin hyvä olo ja aina kurjia uutisia !

Niin, ja massun kasvun ansiosta on sitten päästy jo lähtöpainoon... :wave: ...

Huomenna alkaa uusi viikko, hurjaa.

Pepsukka ja massuneiti 34+6.
 
Hoh hoijaa!
Vähän heikot unet takana,mutta mitä väliä..kerrankin kun jäin sängyyn nukkuun mieheni 5.30 sinne kömpies piti nenäni kuulemma sellaista ääntä kuin olis pillillä vihelletty ,et ukko pomppas kiukkusena ylös...siis yleensä vaihdan lastenhuoneeseen nukkuun kun herättyäni kierin ja pyörin/mies kuorsaa.
Huomasin et sitä läheisyyttä kun toinen pitää kainalos oisin kaivannu ja sit kaikki heitti härän pyllyä ja jäi paha mieli..Minkäs voin kun raskauden ajan nenä ollu aina tukos yöl.. :ashamed:
Ekaa kertaa taisin yöllä huomata supisteluja kun tuli kumma olo ja alamahaa kiristi/poltteli..Muutoinkin maha kovettu muutamia kertoja.

Koottiin eilen hoitopöytä ja pinnasängy-ihana tunne tuli niitä katsellessa..Mieheni ylisti kuinka hieno hoitopöytä on-mä kävin kerran sen ostaan,hyvä et kelpas hänellekin. =)
Hoitopöytä on brion ja on kyllä korkeutta meidän pituisille(172-183cm) aivan riittävästi-melkein liian korkea jo mulle kun laittaa paksun hoitoalustan alle...

Onko kaikki jo pakannu sairaalalaukun?
Ajattelin jos tänää alkais kokoon..Vauvankassiin tulevat vaatteet vielä mysteeri..oliko teillä tyttö ja poikavaihtoehdolle omat puvut?Mulla sellaset samenttiset potkupuvut joita olen ajatellu bodyn päälle-mies eilen katso niitä ja sano niin toi tytölle ja toi pojalle...olin kyl ostanut ne sellaisina neutraaleina,mutta totta et sukupuoleen nekin värit voi yhdistää..Tai sitten sellanen samettitakki ja housut päälle...

Niin muuten kun joku tuolla kysy,et 56cm vai 50cm vaate?
jos vauva 53cm niin pitäskö laittaa
 
Viesti lähti liian aikaisin...
siis vika kys.jos vauva 53cm pitkä-käytättekö 56cm vai 50cm kokoisia vaatteita?Itse en omista kuin max 6 50cm kokoista vaatetta..pitäskö hankkia enemmän?Luulen ja myös lääkärit epäilly et saattaa tulla pitkä vauva,joten en ole pintä kokoa paljoa hankkinu
 
MOikkis..Kiva että täällä samanlaatuisia mielipiteitä sillä mä aattelin jo että oonko ihan uuno,kun tuntui kurjalta moinen vertailu.

Ja päänympärys ei tuolla kaverin vauvalla ollut kuin sentin suurempi kuin mun ekalla.
Eiköhän nen päänympärykset jokaisella ole siinä 34-37 cm,ainakin mitä mä olen katellut.

Vaatteiden koosta.Maisa syntyi 49 cm ja noin kuukauden,kaks tais käydä ne 50-56 senttiset.eikä mulla ollut niitä kauheesti ees,kun tuon ikäinen ei niin sohlaa vaatetta.Ja kuivausrummussa saa nopeeta kuivaksi.

Tällä hetkellä taitaa olla kolme,neljä bodya ja pari haalaria sitä 50 ja 56 cm.
Paidoissa musta on hyvä että pitkät hihat,mä oon ne hihat kääntänyt ja teipannut kiinni sillä vauvan kynnet on uskomattoman terävät eikä niitä ois hyvä leikata heti.Tumput kun ei pysy käsissä niin tuo on ollut verraton apu,tuo teippaus!!!

Olin tänään kattomassa Maisan kanssa 2 kk ikästä vaavelia.Voi että oli ihana.Ja Maisa oli niin lutunenen.Silitti ja tuijotti herkeämättä.
JA se vauvantuoksu!!! :heart:

VOi kun tulis paremmat ilmat,on kauheen kylmä ollut.
No,se melko yleistä että touko ja kesäkuukin on vielä viileitä.
Mulla ei kauheen paksuja vaatteita vaan ole vauvalle,pitää kerroksia lisätä jos kovasti on koleaa.

Mutta nyt ruuanlaittoon!!

kata,uudella viikolla...apua...36+0
 
Moikat!

Mulla kans tulee varmaan oma napa painotteisesti... Väsyttää ihan hirvesti, mut en malta olla vähän kirjottamatta.

Kata... Oon tosi tyrmistyny sun kaverin sanoista!!! :eek: Enemmän uskon olevan merkitystä äidin koolla, tai paremminkin hänen lantion, eikä niinkään lapsen painolla. Jokainen synnytys on arvostettava suoritus, olipa millainen tahansa. Ihmisten kivunsieto on myös erilaista, kuten muut jo mainitsikin... Ei voi siis senkään perusteellä verrata ja arvottaa. Sullahan on käynnistetty... Sekin varmasti vaikuttaa (niin sun tekstistä ymmärsin) kipuun, onko paikat auki vai pitääkö "väkisin" punkea vauva pihalle. Tais olla kaverilla pätemisen tarve... Jätä vaan omaan arvoonsa.

Mulla on alkanu tuleen kipeitä suppareita, mut enimmäkseen kipu on lievää. Kivuliaammissa kipu on selkäpuolella ja hengitys tosi vaikeeta, menee onneks ohi aika pian. Ne lievemmät on sit sellasta menkkakipumaista juilintaa, mut noi selkä puolen kivut polttavia aaltoja... Aika tuskaa, jos niitä alkaa tulla paljon. Sit sellasia kivuttomia masun kovettumisia tulee vähän väliä, varsinkin liikkuessa mut myös levätessä. Yölläkin tulee sellasia ilkeen tuntusia, mitkä ei ihan ylitä kipukynnystä, mut kuitenki tuntuu selkeesti pahemmalle ku kivuttomat. Jospa mä pääsisin sit jakautumaan vähän aikasemmin...

Kauheesti on taas tällä viikolla ollu kaikkea... Senkin takia oon nukkunu huonosti ja ollu tosi väsynyt. Yritän nyt sit vähän rauhottua ennen sunnuntain tapaamista.

Eilen oli se lastenhoitotunti ja vähän reilu tunti siellä meni... Ihan kiva täti. Käytiin asiat läpi, en vielä harjotellu, kun synnärillä sit näyttävät. Se siis oli vaan sellanen terkkarin info vauvan hoidosta ja sit juteltiin vähän aiheeseen liittyen. Ihan kiva noin.

Huono olo on saapunut myös mulle... Ihan sama syökö vai ei ja jos syö, niin ihan sama mitä ja minkä verran. Ikinä ei o hyvä. Kivennäisvettä täytyy saada... Ilmeisesti siis osa närästystä. Janokaan ei tunnu lähtevän vedellä. Tän olon myötä taidan maanantaina soitella terkkarille, jos kävisin näyttäytymässä... Tuntuu se seuraava kerta olevan niin kaukana. Tai siis neuvolalääkäri on seuraava, mut sillon vaan poikkeen nopeesti terkalla... Haluisin käydä ihan rauhassa. Ei siitä varmaan mitään hyötyä varsinaisesti ole, mut tuntuu että olis kiva käydä.

Nyt täytyy lopetella... En o edes kaikkia viestejä jaksanu loppuun vielä lukea. Palaan myöhemmin ja yritän sit kommentoidakin paremmin. Päikkärit kutsuu... \|O

PikkuMyy-80 ja poikanen 35+0
 
Moi!

No oho, melko kummallista kommenttia siltä Katan kaverilta! Yhdyn edellisiin mielipiteisiin, se päähän siinä synnytetään ja loput tulee vähän niinkuin kaupan päälle. Sitäpaitsi monellehan se avautumisvaihe on paljon kipeämpi kuin itse ponnistelu...

Harmi, kun oli Pepsukalla toi verenpaine lähtenyt nousuun. Mulla sama vika, kävin vanhempieni luona eilen mittaamassa ja normaalia korkeampi oli. Mutta ei nyt vielä mahdottoman korkea, joten täytyy katsella. Maanantaina onneksi neuvola, niin näkee noi proteiinit.

Enää kolme työpäivä jäljellä, sitten alkaa vihdoin äitiysloma, ihanaa!!!

Sunnuntaita odotellessa, tosi jännää nähdä muita kesämassuja... Tai siis niitä massujen kantajia! ;)

Kreecher ja Antero 34+0
 
heip!

Kreecher: Mua kanssa välillä riepoo miehen välinpitämättömyys tätä raskautta ja vauvaa kohtaan. Just motkotin sille, kun naapurin miehetkin on kiinnostuneempia mun voinnista ja vauvasta kuin oma mies. Yks jopa kyseli raskausviikkoja :D . Mies siihen, että "ei tunnu enää samalta kun se on jo toinen." Kyllä se yritti lepytellä, että sitten on ihan eri asia kun vauva syntyy ja saa nähdä sen. Niin kai sitten...
Muistan kuinka se ekan raskauden aikana kyseli multa kaikkee vauvaan liittyvää ja suunnitteli mitä tekee pojan kanssa. Nyt ainoot vauvaan liittyvät kommentit tulee aika negatiivisissa yhteyksissä, esim. jos valitan kun poika ei nuku, niin mies siihen heti, että kesällä niitä on kaksi huutamassa... :headwall: :(

Kata: Sais olla kyllä kaverit vähättelemättä pienempien lasten synnyttäjiä, vaikka ite vakaasti uskoisivatkin, että nelikiloisten punkeaminen vaatii naiselta enemmän.
Oon kyllä useesti törmännyt tohon "iso lapsi-vaikea synnytys"-uskomukseen, ja itekin ajattelin näin olevan ennen kun rupesin lapsen tekoon ja sain parempaa tietoa asioista. Jopa äidilläni on tapana ylpeillä sillä, että on synnyttänyt kolme yli nelikiloista vaikka itse on pieni nainen. Hänen työhistoriaansa kuuluu kuitenkin 7 v. synnytysosaston lastenhoitajana eli on nähnyt satoja synnytyksiä... :whistle:

Sairaalakassi ei ole vielä pakattuna ja itse asiassa nyt muistin taas, että äitiysneuvolakortti sais olla jo vakiovarusteena laukussa... :whistle: Vauvan kotiutumisvaatteita en ole vielä miettinyt. Esikoiselle mulla oli poikamainen body, mutta muut vaatteet olis mennyt tytöllekin. Poikaa siis osattiin odottaa ultrien perusteella. Varmaan enimmäkseen neutraaleja värejä tulee tälläkin kertaa valittua vauvalle. Ja kerroksia sen mukaan miltä ilma näyttää kotiutumispäivänä.

50-56cm vaatteet mahtui meidän pojalle alle kaksi kuukautta, vaikka poika oli syntyessään vaan 49 cm pitkä. 50 cm vaatteet ei kyllä mahdu 53 senttisen vauvan päälle. Tai eri valmistajien vaatteissa on kyllä tosi isoja kokoeroja.. Ei kannata tuijottaa pelkkää kokolappua, kun miettii mitkä vaatteet on heti sopivia ja mitkä myöhemmin..

Nyt nukkumaan! Väsyttää jo ihan kiitettävästi.

-ebbuliini ja neiti rv 32+1-
 
:LOL: Kuulostaapa tutulta Kreecher ja ebbuliini tuo miehen välinpitämättömyys. Eipä sitä tietty itsekään niin kauheaa huomiota odota tämän kolmannen kanssa, mutta joskus olisi ihan kiva kun mies kysyisi edes jotain. No, sen verran olen saanut koulutettua, että yrittää muistaa kysyä edes neuvola- ja lääkärikuulumiset...ja muistaa jos muistaa.

Mua ärsyttää henkilökohtaisesti suunnatomasti tuo rehentely vauvan koolla. Mun lapset on olleet ihan erikokoiset syntyessään (3000g ja 4200g) ja voin sanoa, että pienemmän synnytys oli kauheampaa, vaikkakin loppusenteillä jouduttiin kiireelliseen sektioon. Oon aika paljon joutunut kuulemaan myös näitä juttuja, että synnytys on vasta sitten "urotyö", kun lapsi on kookas. Tämä on taas näitä aiheita :kieh: Samaan kategoriaan kuuluu imetyksen, vaippojen, kantoliinojen ja kasvatuksen vertailu.

Sitten omaa napaa sen verran, että nyt todellakin muistan syyn, miksi tämä loppuaika menee niin hitaasti :/ En todellakaan muistanut, kuinka taas alkaa väsyttää ja joka paikka on kipiä. Ja se on alkanut oikein toden teolla ottaan päähän, kun joka yö pitää tuolla vessassa ravata!!!Oon koko raskauden aikana nukkunut tasan kaksi yötä ilman vessassa käyntejä...Ja nyt tää loppuaika menee taas kahden tunnin välein.

Harmi kun taas unohdin aukasta toiseen ikkunaan teidän kirjotukset...Eipä taas muista mitä piti kommentoida ja kenelle :ashamed:

Jospa sitä sitten ensi kerralla.

t.auramaria 34+2

Niin, piti palata kommentoimaan Narulle tuosta erakkoluonteesta, että täällä on yksi samanlainen. Oon ollut niin tyytyväinen kun kaksi edellistä ovat jo niin isoja, että voin hautautua välillä aivan omiin oloihin tai ottaa päiväunet silloin kun huvittaa. Nyt sitten jännittää, kuinka sopeudun taas avuttomaan ja riippuvaiseen vauvaan, vaikka kylläpä se luonto taitaa tehdä siinäkin tehtävänsä.<br><br>
 
Ja taas on viikonloppu... :eek:

Kyllä nää viikot tosiaan menee nopsaan. Eilen olin tosi väsynyt, mut on kyllä ollu sen verran tohinaa vikkokin, ettei mikään ihme. Torstai-illan harvinaiset vieraat uuvutti tavallista enemmän, kun innostuin heidän tulon edellä touhottamaan siivouksen ja järjestyksen vaihdon kanssa. No, saatiin ainakin makkari vauvalle sopivaan järjestykseen.

Mulla on kans tuo pukeutumisongelma huomista tapaamista ajatellen. Muuten aina jotain kelvollista päälleen löytää, mut ei viiti tapaamiseen laittaa ihan mitä tahansa. Valikoima on pieni, joten... Taitaa löytyä aika helposti.

Käsien puutuminen on alkanut olla kipujen lisäks melkonen ongelma... Varsinki yöllä on oikee käsi melkein koko ajan puuduksissa eikä meinaa millään saada sitä pois. Liekö sitten hartiat niin jumissa, kun oon joutunu nukkumaan korotetulla tyynylläkin välillä huonon olon takia. Venytys ainakin tuntuu herkästi... Pitänee houkutella mies vähän hieromaan.

Pepsukka... Ei sullakaan ole pieni masu, vaikka jotkut niin sanois. Ihan kunnon vauvamasu se on ja tosi nätti. Ei sulla kyllä taida laihdutettavaa synnytyksen jälkeen olla... Mä täällä vähän kadena...

Ihana kyl käydä kattelemassa, kun niin monet on masujaan profiiliin laittanu... On niin kivan näkösiä kaikki. :)

Mulla ei o iskeny tota äiti-kriisiä eikä synnytyskään jännitä. Mä varmaan panikoin sit siellä synnytyssalissa. :whistle: Näin taas synnytysunta, mut täytyypä mieheltä myöhemmin kysyä millanen se oli, kun en yhtään enää muista... Selitin sitä sille yöllä. Mut se äkilinen lähtö mua pelottaa... Onneks siitä polttari-illasta ollaan päästy yhteisymmärrykseen ilman suurempia (uusia) kohtauksia.

Äitin kanssa eilen illalla meseilin ja kovasti tuli sellanen tunne, että näinköhän tässä oikeesti synnytys lähenee... On nimittäin sen verran paljon merkkejä ilmassa, mut jospa vielä ainakin sen pari viikkoa malttais. Jänskättää se neuvolalääkäri, kun saa tietää onko suppailut tehny mitään kohdunsuulle...Aikasempaa kokemusta kun ei ole. Kai mä toivonkin niin paljon vähän aikasempaa synnytystä, että tarkkailen erityisesti... Pitäis koittaa keskittyä enemmän muuhun.

Itkuhälyjä oon katellu ja kyllä mäkin sellasen Cobran tahdon. Mummolareissuilla hälyjä ainakin tarvii ja sit talven tullen pohjosessa ja idässäkin on niin tautisen kylmä, että pakkasta täytyis hyvin kestää. Mies saa käydä ostamassa, kun eräliikkeitten tuotteista enemmän ymmärtää.

Kantoliinan ajattelin jättää lahjalistalle, mut muutin mieleni... Ajattelin, että on parempi hankkia valmiiks, jos vaikka vauva ei "annakaan" tehdä kotihommia muuten. On sen kanssa niin paljon kätevämpi kaupassakin käydä. Nyt sit täytyis selvitellä hintoja, että tietää mistä kannattaa ostaa ja millanen. Taitaa nyt olla ainakin Stockalla ja oliko Anttilassakin joku tarjous.

Tervetuloa Jolke! :wave: Aika hauskaa, että tälleen lähes loppumetreillä vielä riittää lisää porukkaa, mutta kivahan se. Tähän porukkaan mahtuu hyvin. :) Sulla onkin laskettu samana päivänä ku mulla... Saa nähdä kumpi jakaantuu ensin. Ei nyt mitään kisaa kuitenkaan...

Kolmas... Katopas neuvolakortista onko sinne vauvan syke merkattu. Ei mullekaan joka kerta hoksaa terkkari sanoa, jos en muista kysyä, mut kyllä se korttiin jonkun keskiarvon on aina merkannu.

Meil tulee mies synnytykseen, enkä ketään muuta tukihenkilöks edes haluis. On vähän matkan varrella välillä epäilly, mut pääseehän sieltä huoneesta tarvittaessa ulos, jos siltä alkaa tuntua.

Sairaalakassi... Sitä oon vähitellen pakkaillu ja vauvallekin on nyt kotiutumisvaatteet pesua vaille valmiina. Vaatekassin laitan tosin kaukaloon, että saa mies tuoda sit myöhemmin. Eväspuolta pitäis tehdä pakkaseen miehelle ja kerätä loppuja tavaroita reppuun. Kai tuota ehtii... On kuitenkin hyvällä alulla. Neuvolakortti on kulkenu käsilaukussa mukana alusta asti.

Kyssäri: Mitä mieltä te uudelleen synnyttäjät ootte niistä sairaalan pikkareista? Onko ne ihan kauheet vai voiko niitä sen muutaman päivän pitää? Ajattelin ottaa omia mukaan, mut se pyykkäyspuoli on sit vähän hankala, jos niitä ohivuotoja tulee. Pitäs liotella valmiiks, kun ei mies kuitenkaan sellaseen rupee.

Vauvan vaatekoot lähtee mulla toistaseks 56cm:stä kotiutumisvaatteitten alinta kerrosta lukuun ottamatta. Ostin siis 3 bodyn pakkauksen, mut potkaritkin on sit jo seuraavaa kokoa. Ajattelin ostaa lisää sit, jos vauva näyttää niitä pieniä tarviivan.

Niin ja hei... Kiitos myötätunnoista, kun tuli tuo purkaus aikasemmin! :flower: :) On näköjään ollu taju aika lailla pois, kun en aikasemmin huomannu kiitellä. Tää vertaistuki on kyl tosi hieno juttu.

Mutta oliskos tässä nyt kutakuinkin kaikki...? Rade! Koitin selailla aikasempia viestejä, mut ei aina silmään tartu kaikki asiat. No, palaan niihin mahdollisesti myöhemmin.

Mukavaa päivää kaikille ja Turun seutulaiset, huomenna nähdään!

PikkuMyy-80 ja poikanen 35+1
 
Heipat vaan!

Tervetuloa Jolke mukaan kesämassuihin!

Kiitos Katalle masukuvan ja kilojen kommentoinnista. Lämmitti kyllä mieltä. =) Tosi mukava on kirjoitella ja kysellä, kun porukka kommentoi ja vastailee mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Että kiitosta vaan kaikille! :flower:

Kävin tuossa just tasapainottamassa ja vaihdattamassa kesärenkaat autoon. (Vähän myöhään oltiin liikkeellä tässä asiassa... :whistle:) Rengasliikkeen omistaja, joka on vanhempi mies, sanoi mulle heti alkuunsa, että sinähän taidat voida hyvin ja katseli mun mahaa. Töitä tehdessään se siinä sitten huolehti pitäiskö mun päästä istumaan ja muutenkin jutusteli vauvasta. Lopuksi mies antoi vielä viiden euron alennuksen renkaanvaihdosta. Kuulemma loppuraha saa jäädä uudelle tulokkaalle. :D Aika mainio käynti siis...

Mulla on sairaalakassi vielä ihan vaan ajatuksen tasolla. En oo ees vielä suunnitellu aloittavani sen pakkaamista. Äitiyspakkauksen vaatteetkin on vielä pesemättä ja pinnasänky kokoamatta. Sitteri ja ammekin pitäis vielä hankkia. Tekemistä siis riittää. En vaan yhtään meinaa käsittää, että synnytys lähestyy ihan oikeesti ja ihan hurjaa vauhtia!

Toissa iltana mua nauratti miehen ja vauvan jutut: Mies toivotteli Paavolle hyvää yötä huulet mahassa kiinni ja eikös vaan Paavo potkaissut iskää just suun kohdalle niin, että mies kavahti kummissaan taaksepäin. :D Toinen tais vaan toivottaa hyvät yöt omalla tavallaan.

Nyt auton pesuun ja sitten uimaan, kun vielä voin muutaman viikon (ainakin toivottavasti) sitä harrastaa. Hyvää vointia kaikille ja mukavaa viikonloppua!

Katziina ja Paavo 34+2
 
Nostellaans pino taas etusivulle, kun ollaan päästy putoamaan.

Tervetuloa mukaan Jolke! Ilmanmuuta saapi liittyä joukon jatkoksi, kyllä tänne mahtuu :)

Sairaalakassia en ole pakannut vielä ja muutenkin hommat vauvan tuloa varten on ihan vaiheessa vielä :ashamed: vauvanvaatteille ei ole vielä paikkaa, kun kukaan ei ole saanut aikaseksi käydä ostaa hyllylevyjä tohon yhteen kaappiin mihin ne on tarkotus laittaa. Vaatteet on myös pesemättä ja silittämättä. Pinnasänkyä ja tykötarpeita siihen ei ole. Lisäksi puuttuu ammetta, hoitoalustaa yms. pikkusälää. Täytyy vaan toivoa, että vauva ei ihan just kohta synny tai muuten on lievä paniikki. Niin ja se uusi autokin, voi kökkö millähän ihmeen rahalla me sekin hankitaan?!? Voipi olla, että tämä perhe ei sitten liiku yhdessä mihinkään tai körötellään peräkkäin kahdella autolla. No ei, pakko se tila-auto on hankkia. Hirvittää vaan se rahan meno.

Mullakaan ei montaa 50 senttistä vaatetta ole, mutta 56 senttisiä kyllä varmaan vähän liikaakin. Aika vähän aikaa kuitenkin ton kokosiin vaatteisiin vauva mahtuu. Sairaalaan ajattelin ottaa 50 senttiset vaatteet ja jos nyt niin käy, että vauva on jättiläinen eikä niihin mahdu hakekoon isäntä isommat vaatteet kotoa.

Miehen välinpitämättömyydestä kirjotteli useampikin. Kuulostaa joo niin tutulta. Eipä paljon kiinnostusta raskauteen tuo meikäläisenkään ukko osoita. Joskus sentään silittelee mahaa ja puhelee vauvalle, mutta sitäkin harvemmin. Kai se on niin, että kun ei ole enää eka raskaus niin miehet "kyllästyy" raskaushöpinöihin. Tiedän kuitenkin, että vauvan synnyttyä meno muuttuu. Ja ylipäätään muutkaan ihmiset ei enää ole kovinkaan kiinnostuneita tästä raskaudesta, tarkoitan siis sukulaisia ja kavereita. Joskus joku tietty kyselee vointia, mutta ei kukaan ole samanlailla kiinnostunut kun sillon ku ekaa odotti. Enkä mä viitsi piinata ihmisiä raskausjutuilla, niin eipä paljon tuu puhuttua kenenkään kanssa tästä odotuksesta. Senpä takia tää palsta on kovin tärkeä, että edes joillekin saa "puhua" näitä raskasjuttuja.

PikkuMyy kyseli sairaalan pikkareista. No tota joo, eipä nuo tosiaankaan maailman mukavampia ole, mutta menettelee. Ohivuotoja kuitenkin mulla ainakin on ollut useamman kerran päivässäkin, joten paljon helpompi on ollu käyttää sairaalan pöksyjä. Pöksykäytäntöjä on kai useampia. Hyvinkäällä oli esikoisen aikaan käytössä sellanen sydeemi, että sellasia vanhanaikaisia siteitä, vähän niinkun joskus muinoin oli nainen-siteet ladottiin pari kolme päällekkäin ja sidottiin vyötäröllä olevaan kuminauhaan, päälle sitten alkkarit. Sitten oli käytössä verkkohousut ja vaippa systeemi. Kuopuksen aikaan oltiin edistytty jo sellasiin siteisiin missä oli sentään teippi ja sen kanssa tavalliset pikkarit. Mutta kyllä mä sanoisin, että kuitenkin kannattaa pysytellä sairaalan housuissa niin ei tarvi sairaalassa ollessa huolehtia pikkareitten pesuista. Omat siteet mä kuitenkin olen ajatellut varmuudeks ottaa, kun en yhtään tiedä millasia tuolla sairaalassa käytetään, jos sattuu että siellä on vaan jotain aatamin aikasia vaippoja mitä saa laittaa monta päällekkäin ja sitoa kuminauhalla vyötärölle niin no thanks.

Mies tulee synntykseen meilläkin, on ollut mukana kaikissa aikasemmissakin, viimeisimmässä uskalsi jo leikata napanuorankin, kun kahdessa ekassa ei uskaltanut. Ihan ehdoton tuki ja turva tuo on ollut, enkä ketään muuta mukaan huoliskaan.

Huomenna nähdään! Mua ainakin on alkanu jännittää jo, mutta sillai hyvällä tavalla. En kyllä vieläkään tajua mitä laitan päälleni. Sitä vaan ajattelee, että muut on tietysti tosi hienoina ja vimpan päälle laitettuja ja mulla on vaan kulahtaneet rytkyt. :snotty: Tosin ei mulla ole kun yhdet ainoat mahdolliset housut, joten sikäli ei paljon tartte miettiä, mutta kun mulla ei ole mitään kenkiä eikä takkia mitkä sopis noitten housujen kanssa...

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille :)

Teppana & pikku-ukko 33+5
 
Huomenna sitten saa naamoja tutuille massuille! =)
Kuullostaapa tutulta noi "mitä mä laitan päälleni"-pähkäilyt! Mulla on vaihtoehtona kivannäköset, kiristävät ja mahdollisimman epämukavat suorat housut tai kulahtaneet ja mahdollisimman mukavat lökäpökät. Tulin siihen tulokseen, että tapaamani sakki varmasti ymmärtää, että valintani osuu niihin lökäpökiin =) Pitäis junassakin istua tunti kumpaankin suuntaan, ja niissä hyvännäkösissä istuminen ei oikein onnistu, jos ei jätä vetskaria auki! :LOL: Hyvää takkiakaan mulla ei ole, mutta sain siskolta sellaisen pitkän neuletakin.. Sillä pitäisi tarjeta huomenna.

Kylläpäs helpotti lukea, että muillakin on tuollaisia välinpitämättömiä miehiä :hug: Taisin jo kitistä miehelleni, että KAIKKI muut toisen ja kolmannen ja neljännen ja viidennen lapsen isät ovat vieläkin täysillä mukana raskaudessa... :whistle: Ilmeisesti se on sitten ihan tavallista, että miehelle vauvantulo ei ole enää niin ihmeellistä kun sen on kertaalleen kokenut. Täytyy vaan uskoa ja toivoa että toinen lapsi olisi miehelle yhtä rakas kuin ensimmäinenkin.

Hyvää yötä!

-ebbuliini ja neiti rv 32+2-
 
Täälläkin on vaatetusta mietitty, mutta onneksi on valinnat vähissä. Mulla on yhdet farkut, yhdet vaaleammat kesähousu-tyyppiset (jotka just nyt taitaa olla likaisena) ja parit mustat "suorat housut" joita käytin vielä ollessani töissä. Farkut laittaisin mieluiten, mutta ne vähän puristaa tuolta alamasusta, joten täytyy vielä harkita.

Paitoja mulla on kolme valkoista paitapuseromaista, mutta ne taitaa olla kaikki pesussa (nekin olen ostanut vielä ollessani töissä). Sitten käytän ihan henkka-maukasta ostettuja trikoopaitoja toppien kanssa ja ilman. Yksi trikoohame ja kaksi kesähametta (lainassa) löytyy myös, mutten taida tarjeta tulla hameessa, ellei nyt ole tosi helle. Eli ihan perusvaatetuksen ajattelin laittaa. Ai niin, onhan mulla sitten vielä 3 lyhythihaista paitapuseroa, mutta eipä taida olla oikein niidenkään aika. Mä olen ostanut kaikki H&M.sta, paitsi yhdet suorat housut Beluasta. Mutta ne oli tosi kalliit, en enää ostaisi. Kun olin vielä työssä, minulla oli juuri työvaatetuksen kanssa eniten ongelmia. Mutta nyt kun olen jo kotona, olen päättänyt, etten osta yhtään vaatetta, jollei ole pakko.


 
Moi!

Kiinnostavaa keskustelua taasen käyty, pistän nyt pikaseen omaa kommenttia mitä mieleen jäi.

Ihan pakko vielä todeta siihen lapsen paino - synnytyksen "helppous" jutuun, että on kyl mahdotonta arvostella äidin kipua lapsen painon perusteella. Omani oli siis se yli nelikiloinen, ja en kyllä kokenut synnyttämistään mitenkään erityisen haastavana. Sitä on kuullut niin hurjia synnytyskertomuksia, että oma "oppikirjanmukainen" synnytyskokemus tuntuu aika helpolle. Ja jos pakko on äidit pistää arvojärjestykseen, niin mulle vaikein synnytys on sellanen, jossa joutuu pelkäämään koko synnytyksen ajan (ja jälkeenkin) vauvan voinnin puolesta, fyysinen kipu on äkkiä unohtunut. Ja juu, siis äidin lantion koostahan riippuu mikä kellekin on iso synnytettävä, vauvan mitoista riippumatta.

Vaatteista Jos vauva on 53 syntyessään niin 50 vaatteet on kyl joko heti tai hyvin pian liian pieniä. Vastasyntyneelle käytetyimpiä oli meillä body + puolipotkarit yhdistelmät. Bodyt saa olla vähän reilunkokoisia uutena, usein selkä on suhteessa pitkä jalkoihin nähden, ja niin kui Kata mainitsikin, hihojen ylimitasta voi olla hyötyä sormien suojaamiseen. Jalat kasvaa hitaammin, joten 56 alaosat meni aika pitkään. Ostin esikoiselle vaan kaks 56 koon bodya ja sellasen puolipotkarit+ takki yhdistelmän ennen syntymää. Lisäks meillä oli joitain käytettyjä vaatteita joita sain veljeltä. Ajattelin et ostan sit enemmän kun näen mitä tarvitaan, mut eipä tarvinnut ostaa... niin paljon saatiin pikkuvaatetta lahjaksi, että enemmälle ei ollut tarvetta. Äitiyspakkauksen 60 cm vaatteet otin käyttöön liian myöhään, jotenkin ajattelin et sitten kun vauva on 60 cm niin ne on sopivia, mutta ne alkoikin käydä potkareita lukuunottamatta siinä vaiheessa jo ennemmin pieniksi.

Mies tulee synnytykseen mukaan, asiasta ei oo ees tarvinnut keskustella. Esikoista odottaessa hän itse asiassa kertoi nähneensä (painajais)unta että en ollut ilmoittanut hänelle töihin että oon synnyttämässä... ja vannotti että sitten kun aika tulee lähteä niin en saa olla itsenäinen ja lähteä ilmoittamatta. En ois kyllä sitä tehnytkään, mulle oli toosii tärkeetä että mies oli koko ajan tukena. Mutta jos äiti ei halua isän olevan koko aikaa läsnä, niin isän tulee mielestäni pyyntöä kunnioittaa.

Sitä en ymmärrä että miehen pitäisi leikata napanuora, moni on sanonut sen tehneensä kun kätilö "käski", vaikka homma inhotti. Monelle se on vaikeaa tositilanteessa senkin takia että siinä vauva kirjaimellisesti irroitetaan äidistä omilleen. Meillä onneksi kätilö ymmärsi pienestä eleestä että isä ei napanuoraa halua leikata.

Toivottavasti Pepsukka81 saat ensi viikolla mukavia uutisia neuvolassa käydessä, kurja että aina tuntuu olevan joku pielessä. Mutta hienoa että ollaan jo näinkin pitkällä, tässä vaiheessa akaa jo ihan odotella vauvauutisia :)

Radiopuhelimista itkuhälyttiminä ollut juttua. Aika monissa malleissa ei suoranaisesti mainita että niissä on itkuhälytintoiminto, mutta ääniohjaustoiminto riittää siihen että laitetta voi käyttää itkuhälynä. Eli siis radioyhteys aukeaa kun äänentaso ylittää asetetun rajan. Ainakaan meillä ei puhelinta saa yhtä herkälle kuin varsinaiset itkuhälyttimet, mutta joka pihausta ja linnunlaulua ei kyllä tarvi mielestäni kuullakaan. Riittää kunhan itku kuuluu.

Nipsu78 ja yöllinen valvomisseura 35+6
 
Moi!

Hui, kohtahan tästä täytyy lähteä etsimään sitä kuuluisaa päällepantavaa! :eek: Kivaa tosiaan nähdä muita!

Olin eilen siellä luokkakokouksessa, oli tosi hauskaa nähdä luokkakavereita piiiitkästä aikaa! Osaa en ollut yläasteen jälkeen nähnytkään ja muutamaa en olisi tunnistanut ilman esittelyä. Yksi kaveri totesi suureen ääneen heti ovesta sisään tultuaan, että "ootsä TAAS paksuna?" (ihan hyväntahtoisesti, kysessä on sellainen vähän hömelö kaveri, jonkun muun suusta tuo olisi saattanut vähän loukatakin...)

Suoriuduin kotiin vasta puoli kahden aikaan, kun hellämielisenä kuskasin muutamat kaverit koteihinsa, jotka luonnollisesti sijaitsivat täysin eri suunnissa! No, kerrankos sitä.

Mä olen kyllä käyttnyt ihan tyytyväisenä niitä sairaalan pikkareita, vaikka ne kieltämättä ovatkin aikamoiset seksintappajat. Seksi ei kuitenkaan siinä kohtaa ole päällimmäisenä mielessä, niin välttävät kyllä moiselle eläjälle. Mukavaa juurikin se, ettei tartte pelätä omien housujensa puolesta. Toisekseen se synnytyksenjälkeinen masu vie yllättävän paljon tilaa, eli niitä äitiysalkkareita joutuu aika moni varmaan käyttämään siinäkin vaiheessa. Ja mulla ainakin on ollut aina sellainen olo, ettei todellakaan huvita enää käyttää MITÄÄN äitiysvaatteita, kun vauva on syntynyt.

Kaverin kanssa kehiteltiinkin jo "markkinaideaa" synnytyksenjälkeisistä vaatteista, eli tarttis olla semmosia vaatteita, joihin se "vyölaukku" mahtuu ja jotka peittävät nätisti ja tyylikkäästi odotuksen runtelemat kehonosat, mutta jotka EIVÄT ole äitiysvaatteita! No, ei taitaisi olla suuri menestys tällainen firma, mutta ajatustasolla kuulosti hauskalta idealta. :D

No, nyt menen olemaan äiti lapsilleni, niin kehtaan sitten parin tunnin päästä karata kohti Helsinkiä... :whistle:

Kreecher ja Antero 34+2
 
Huomentapäivää!

Mä täällä yritän heräillä levottoman yön jälkeen... On nukkuminen jo aika vaikeaa, mikäli en ole tosi tosi uupunut. No, onneksi on mahdollisuus käyttää nukkumiseen ja lepäilyyn reilusti aikaa... Se korvaa aika hyvin sitä laatua.

Mun täytyy tunnustaa, että mua hieman jännittää iltapäivä... Jännä nähdä porukkaa ihan livenä, kun on näin kauan täällä ajatuksia ja kuulumisia jakanut. Onneksi sää näyttää miellyttävältä... Sateella ei olis yhtä kiva lähteä liikenteeseen. Jospa me päästään jälkkärille terassin puolelle...

PikkuMyy-80 ja poikanen 35+2
 
Hiiviö harmaana
Minä täällä myös kovasti koitan keksiä jotain päällepantavaa... ei ihan viitsis 'kotirytkyissä' lähteä, mutta ei oikein ole vaihtoehtoja... Nooh, meillä jokaisella taitaa nyt olla tästä omakohtaista kokemusta ja en usko, että kukaan katsoo pahalla jos ei ihan parhaimmissaan ole :D

Minäkin tulen sitten bussilla tai junalla, miehen piti tuoda mut, mutta autosta napsahti joku vaihdekepin piuha poikki ja ei siis vaihteiden vaihto onnistu. Neloselle jäi vielä vaihdekkin :whistle:

Sain muuten varattua tutustumiskäynnin sairaalaan ensi lauantaiksi, ihan kiva nähdä paikka kunnolla, kun ei ole tullut kuin ä-polilla käytyä ultrissa.

Tää aamu ollut taas vauvan puolesta toosi hiljaista, mutta pari viime päivää on ollut oikein jyskytystä ja liikkunut paljon aktiivisemmin kuin ikinä ennen! Huomannut myös kuinka vauva onkaan kasvanut kun liikkeet muuttuneet pontevimmiksi ja tekevät välillä oikein kipeää..

Mutta joo, vähän alkaa jo jännittämään teidän osan näkeminen :D Pari tuntia enää *iik*

-Hiiviö & Elvis 34+0-
 
Auramaria, ihanan helpottavaa kuulla, että muitakin omaa aikaa tarvitsevia löytyy ja että olet ilmeisesti silti hyvin pärjännyt pienten lastesi kanssa vähällä omalla ajalla, kun uusi pieni on taas tulossa! Luulen, että muutoksiin kyllä sopeutuu ja tämä minun "oman tilan menettämisen" pelkäämiseni on vaan opettelua uuteen tilanteeseen. Ainakin on varmasti parempi, että tietää millainen tyyppi itse on ja osaa sitten pyytää apua jos meinaa alkaa ahdistaa liikaa.

Sairaalakassista: en ole edes ajatellut asiaa. Kai sitä lähtiessä voi ottaa mitä tarvitsee ja sen mitä unohtuu voi mies tuoda. Ei kai sinne sairaalaan niin hirveällä kiireellä mennä, jos kaikkia on normaalisti? Ensin odotellaan kotona että supistukset tihenee ja semmoista. Onhan se aina hyvä varautua etukäteen ilman muuta, mutta synnytys tuntuu vielä tosi kaukaiselta asialta. Varmaan kassin pakkaaminenkin alka kiinnostaa enemmän kun viikot lisääntyy...

Naru 33+5

 
Heido kaikille!

Nstelen vähän tätä tekstiä, ku ollaan pudottu melkoisen kauas...


Neuvolakuulumisia perjantailta:

RR: 119/79
Sf: 31
Pissa: puhdas
Paino: +300g/vko (tullu yhteensä jo 13 kg :ashamed: )
Hb:92 ja taas vaihdetaan rautamerkkiä. Mikään ei tunnu auttavan. Nyt kokeilen nestemäistä Maltoferia, toivottavasti lähtis nousuun...

Mulle ei oo kukaan vielä antanu mitään painoarviota... 22.5 olisi viimeinen ultra, ehkäpä se siellä sitten selviää...

Meilläkin olisi muutto edessä. Ostettiin omakotitalo ja muutto olisi juhannuksen jälkeisellä viikolla! Tosi huono aika, mutta minkäs teet, silloin kun on nykyisen asunnon oltava tyhjä! En sitten tiiä, että olenko jo synnyttäny vai vasta synnyttämässä... ahistaa. Pakko ruveta pakkailemaan tässä vähitellen. Kaikki vauvan vaatteetkin on vielä pesemättä ja laittamatta. Kahdet häätkin ois tänä keänä+polttarit! :eek:
Kauheesti on siis kaikkee tälle kesälle just ku ei tarviis. Noh, jospa sitä selviäis!

Koulu loppu multa perjantaina ja valmistujaiset ois sitten 28.5, jolloin ois vihdoinkin ne sairaanhoitajan paprut kourassa! =) Ens viikolla alkaa äippälomakin...niin se vaan tää aika menee...


Mites teidän tapaaminen muuten sujui???


Nyt lähdettävä vähän syömään jotain pientä...


Kuulemisiin! =)

Terveisin, Kesäheinä-81 33+6 :heart:
 
Moikka!

Kiva oli tavata muita ihan livenä, ruoka oli hyvää (ja sitä oli riittävästi!!!) ja seura erinomaista! Uusiksi sitten kesäpiknikin merkeissä, kunhan ollaan jakauduttu! :D

Itse en ole myöskään pakannut sairaalakassia enkä varmaan isommin etukäteen pakkailekaan, koska en ota neuvolakortin lisäksi mukaan muuta kuin henk.koht hygieniavälineet ja niitä ei kauheasti viitsi etukäteen pakkailla. Omat ja vauvan kotiintulovaatteet laitan pinoon valmiiksi, että mies voi sitten tuoda ne tullessaan, kun pääsemme kotiin.

Mulla on ollut koko illan joku ihmeellinen särky oikeassa käsivarressa. Säteilee silleen jännästi, ei edes koske mihinkään yksittäiseen paikkaan. Inhaa. Onkohan tämä jotain samaa sarjaa, kuin se rannesärky, mistä jotkut ovat kärsineet...

Nyt jotenkin ahdistaa tämä istuma-asento, täytyy palata asialle uudelleen huomenna.

Kreecher ja Antero 34+2
 
:wave: Heipsan...

neurologin kuulumisia perjantailta... eli siis kävin neurologilla, kun ihmettelivät neuvolassa ja lääkärissä mun pyörtyilyn tunnetta ja huimailua ja näköhäiriöitä... kaikki on kunnossa, että ihan raskauden nestetasapainon muutoksien piikkiin meni taas tuokin hommeli... ainoastaan näköhäiriöt(valopallot) ihmetytti neurologia ja meinas, että jos ne pahenee tai ei mee synnytyksen jälkeen ohi, niin sitten tehään aivokuvanta... sen mielestä ne ei voi liittyä migreeniinkään, kun päänsärkyä ei oo ollu...

sairaalakassi on kunnossa... kotiutumisvaatteet mulle ja vauvalle mies tuo sitten myöhemmin... turhaa kantaa semmosia mukana...imetysliivit ostin eilen valmiiksi, että nyt nekin on... äitiyskortti kulkee koko ajan lompakon välissä, ihan varmuuden vuoksi on ollu alusta asti, kun kerta on astmaa ja allergiaa ja sitä huimailua, niin on sit todistusaineistoa ollu heti saatavilla raskaudesta... kassiin laitoin varuiksi siteitä ja pikkuhousuja, hygieniajuttuja ja astmalääkkeitä... luettavaa... cd:t vielä pitäs ottaa mukaan ja sit viimesenä nappaan sen puhelimen ja lompakon mukaani... ei mitään eväitä olla ees suunniteltu, kyllä ne tippaan sit laittaa, jos siltä näyttää=)

mies synnytyksestä meillä ukkeli lähtee mukaan.. ei edes ole ollut puhetta etteikö lähtisi... meikäläisen on kerta tähän jamaan saanu, niin saa hoitaa poiskin siitä :LOL: *vitsi-vitsi* ihan mielellään on tuo lähössä ja haluaa katkasta napanuorankin...

vauvan vaatteet meillä on aika hyvin laatikoissa ja silitettyinä... alle 56 senttisiä ei oo mitään... muutama vaate mis niskas lukee newborn. Tuskinpa tää asukas niihin pitkään hukkuu, jos kovin kääpiö on syntyessään (epäilempä syvästi) niin ostetaan ihan pieniä sitten vasta, jos tarvetta on...

hankinnat on hoidettu.... kantoliina on, pinnasänky patjoineen, vaunut(yhdistelmät), turvakaukalo... paketti vaippoja, amme on (miehen pojan vanha)... pari tuttipulloa on (pullotutit täytyy uusia kyllä)... vanulappuja ja puikkoja pitää ostaa vielä.... samalla kun niitä itellekkin sit ostaa...

supistukset on välillä ollu äkäsiä... tuntuu et kohdunsuuta vennytetään ihan hulluna... kiristelee ja kovettelee massua... noh, toivon tosissaan ettei kauaa tarvi enää kärvistellä... tiistaina on neuvolalääkäri ja siellä sitten selviää tuo alapään tilanne... oisin kyllä niin valmis menemään pungertamaan, kunhan vain tää käsien kipu, särky ja puutuminen loppuisi...se kun ei oo enää pelkästään yöllistä... vuorokaudessa on ehkä pari tuntia, kun on normaali olo.... oikea käsi on pahempi kuin vasen.... mut kumpikaan ei oo hyvä.

synnytys on hiukan mietityttäny... tai oikeastaan käynnistäminen... etä millähän perusteilla sen saisi käynnstettyä ja jos se käynnistetään, niin tuleeko siitä jotain kustannuksia??? vai meneekö synnytyksestä vaan se perusmaksu osastollaolosta oli synnytystapa mikä tahansa??? ajattelin vaan et jos ei itsestään tää tuu ulos, niin voiko käynnistystä vaatia ja voiko omaan huonoon oloon vedoten saada synnyttää??? n sillä, et oisin itsekäs... ihan uteliaisuuttani.... vaikka kyllä pikkasen tekee mieli päästä näistä säryistä eroon... alkaa mennä hermot \|O

mutta joo... onneksi on aikaa löhöillä, päivät menee aika reippaasti, mutta saisi nopeamminkin aika kulua =)

Uusi viikko alkaa taas huomenna...

Maariana + Iinuska 35+6
 
Heippa!

Kiitos Hiiviö, Kreecher, Teppana, Jonina, Naru ja Sisi kivasta iltapäivästä :flower: Oli kyllä tosi mukava tapaaminen! Mitään suurempia yllätyksiä ei ilmennyt eli suunnilleen sellaisia mahakkaita tapasin kuin mitä osasin kirjoitusten perusteella odottaa =) Kesällä sitten uudestaan kunhan saadaan me pinonperimmäisetkin vauvat ulos! Niin, eikä tästä mitään pienen sisäpiirin salaseuraa aleta väsäämään, vaan kaikki kesämassut ovat jatkossa yhtä tervetulleita tapaamisiin =)

Jatkan kirjoittelua joskus vähemmällä väsyllä. Huomenna on neuvolakin, täytyy tulla sitten kuulumiset kertomaan. Hyvää yötä!

-ebbuliini ja neiti rv 32+3-
 

Yhteistyössä