~KesäMassut 2007~

Jousimies-70 harmaan
Huomenta vaan kaikille kesämasuille!
Taas se on uusi viikko alkanut ja täällä jo töissä istuskellaa, tosin vasta koneella, että josko tästä kohta pääsisi töiden pariin...
Kiitokset Turun seudun mammoille tapaamisesta, oli tosiaan mukava nähdä teitä livenä.... toivottavasti jälkiruoka maistui.. mua hiukan harmitti, kun jouduin lähtemään, mutta kiltisti kävelin jädekioskien ohi autolle... eli en sortunut...( mutta kotona heti oli pakko ottaa muutama rivi suklaata)...
Ilmeisesti Helsingin seudun tapaaminenkin oli mennyt kivasti ja ruoka oli maistunut....
eipä tässä muuta kun pikaisesti vaan halusin tulla kiittämään tapaamisesta... oikein mukavaa viikkoa kaikille kesämasuille tasapuolisesti... :wave:
jousimies-70+ typyasukki 33+1

Huomenia ja voi että harmittaa kunen päässyt tapaamiseen....
Viikonloppu oli yhtä lentoa ja sen huomas eilen illalla.Taas tuli n.tunti todella kipeitä supistuksia ja mies haali tavarat kokoon mutta LUojan kiitos ne laantuivat.Kiskoin buranaa gramman,join vettä,kävelin hitaasti ja makoilin vuorotellen.

Mä en todellakaan yhtään toivo että tulis aikasessa,mielummin jälkeen lasketun ajan!!

Maarianako kyseli käynnistystä.Sitä ei äidin huonon olon vuoksi myönnetä,vain ja ainoastaan jos henki on kysessä eli oma tai lapsen.

Mitään se ei maksa,sen enempiä mutta se 2 viikkoa yli lasketun ajan katotaan että menee vielä hyvin.Sitten käynnistellään.Tai jos raskausmyrkytys,hepatoosi-nämä raskauden aikaisista ikävimmät taudit joiden vuoks käynnistellään.

Lääkärit on todella kitsaita käynnistyksiin,pitää olla todella pätevä syy.
Vedet jos menee eikä omia suppareita tuu,silloin käynnistetään myös.

Mulla neuvola tänään ja varmaan täytyy lääkäri tilata jotta näkee tuon kohdunsuun tilanteen.
On todella arkana ollut masu ja kun se vappuinen supparikohtaus oli nii voi hyvin olla useemman sentin auki jo.
Matkaa 70 kilsaa joten aikaa ei ihan kauheesti...Kun tuo viimeinen tuli 2 tunnissa maailmaan ja käynnistettynä,omat supparit kun on tehokkaampia ja voi tulla todella paljon nopeemminkin.

No,vielä vauva masussa joten nou hämminkiä!!Pysyis vielä vaan,ainakin kuukauden!!! =)

kata 36+3

Aamupäivää!

Kiitos minunkin puolestani eilisestä kaikille! Oli kyllä tosi kivaa ja oli hurjan hauska tavata =) Juttuhan luisti kuin vanhoilla tutuilla ikään :D Todellakin otetaan uusiksi sitten kun kaikki ollaan vauvelit saatu.

Ihanan lämmin ilma pitkästä aikaa, täytyy lähteä tohon pihamaalle nautiskelemaan.

Teppana & pikku-ukko 34+0

kolmas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:10 PikkuMyy-80 kirjoitti:
Kolmas... Katopas neuvolakortista onko sinne vauvan syke merkattu. Ei mullekaan joka kerta hoksaa terkkari sanoa, jos en muista kysyä, mut kyllä se korttiin jonkun keskiarvon on aina merkannu.
Tsekkasin heti neuvolakorttini (joka kulkee mullakin aina mukana laukussa), ei ole laitettu sykettä, ainoastaan + merkkiä joka kerta! Näköjään on oma tyyli tällä terkkarilla.. :(

Lohduttavaa lukea, että muutkin kärsii tästä väsymyksestä. On todella iskenyt nyt päälle. Mähän olin loppuviikosta sairaslomalla tämän takia, ja viikonlopun olin yhtä väsy. Viime yön pyörin sängyssä ja en saanut nukuttua, kun mietin koko ajan, että miten kykenen olemaan töissä tämän loppuaja (vajaa pari viikkoa). Koen niin huonoa omaatuntoa, jos pitää jäädä nyt jo pois, vaikka toisaalta haluaisin jo jäädä koska tämä aivotyö väsyneenä on yhtä tuskaa.. Raahauduin kuitenkin töihin tänään, ja otan päivä tai tunti kerrallaan.. iltapäivällä varmaan iskee järkkyväsy, kun kotona ollessani olen ottanut päikkäreitä pitkin päivää.. Tätäkö tämä nyt on sitten loppuun asti? Toista odottaessani opiskelin suurin piirtein näiltä viikoilta aina laskettuun aikaan saakka kotoa pitäen, ja kyllähän sitä piti päikkäreitä ottaa, eli väsy on ollut silloinkin. Pitää vaan toivoa, että sais täksi loppuajaksi vähemmän aivoja tarvitsevaa tehtävää..

Synnytysunia en ole tämän raskauden aikana nähnyt. Oikein toivon, että näkisin veikkausta kumpi tulee.. toissa yönä tosin näin unta, että minun piti mennä laitokselle, vaikka ei ollut mitään tuntemuksia synnytyksestä. Siellä minulle sanottiin, että 'jos ei huomenna ala tulemaan mitään oireita, niin sitten vaan viikonlopuksi kotiin ja maanantaina uudestaan, tämä synnytysosasto menee viikonlopuksi kiinni!' :LOL: Sinänsä aika jännä, koska eilen sain viestin tutultani, joka meni huhtikuun puolivälissä HYksiin käynnistykseen vauvan sydänvian takia, että vauva ei ole vieläkään syntynyt ja menee taas tänään käynnistykseen. Tuli mieleen, että näinköhän häntä on kohdeltu siellä..

Mies tulee mukaan synnytykseen, kuten aikaisemmin taisin mainita, niin mieheni kotimaassa isät ei ole mukana, ja miehen sukulaiset ja tuttavat suorastaan ihmettelee, että miksi isän pitää olla mukana.. mieheni onneksi halusi mukaan jo ekaa odottaessani. Tuolloin hän tosin meinasi pyörtyä siinä vaiheessa kun pää tuli esiin, ja hän meni äkkiä pois salista (minähän tätä en edes huomannut). Toisella kertaa hän sanoi, että ei heikottanut yhtään, syy tähän selvisi sen jälkeen kun teetimme kuvat, mitä mies oli räpsinyt: hän oli räpsinyt kuvia koko synnytyksen ajan ja melko suoraan.. ei mitään kaunista katseltavaa! mä naureskelin sille, että eihän se ole heikottanut, koska hän on sokaissut itsensä salamavalon kanssa :LOL: Toisella kertaa hän jopa pääsi kylvettämään vauvan heti salissa. Nyt kolmannella kerralla hän on sanonut, että onko hänen pakko tulla.. kyllä mä odotan, että hän sinne tulee, tietty jos pahaa tekee voi mennä pois ponnistuksen ajan, mutta on se muuten kiva että toinen on tukena. Olen myös sanonut hänelle, että hänen pitää tehdä minun kanssa ääniharjoituksia, mitä opittiin äitiysjoogassa (matala ääni auttaa kuulema kipuihin..), ja meillä pitäisi harjoitella sitä etukäteen, että ei hänen osaltaan mene nauruksi siellä (saattaa meinaa meikäläinen hermostua siitä..)

Kiva kuulla teidän tapaamisestanne, etelä-suomalaiset! Ei taida täältä Savosta päin olla porukassa mukana muita?

Jeps, pitänee yrittää jatkaa hommia. Ihana kun ulkona on vähän lämpimämpää!

Hyviä vointeja kaikille!!

=) kolmas + beba 33+0 (uusi viikko alkaa!)

moikka! tulin vaan pikasesti kommentoimaan omaa olotilaa.
mainaa olla melkonen masis ja itutus päällä.. tai ollu viimeset kaks viikkoa, jotka oon saanu "istua jalat ristissä". Silloin oli vaavi niin alhaalla että on olo ollut kyllä yhtä tuskaa..

keskiviikkona oli äippäpolin käynti ja kaikki muuten ok mutta paikat oli auenneet jo 3cm!! (paino arvio reilut 2,5kg)

eihän tuo välttämättä sitä tarkoita että ennen syntyy 100% varmasti, mut silti on ollut pieni jännitys ilmassa koko ajan. esikkokin kuitenkin syntyi viikolla 37.

oon koittanut ottaa oikein rauhallisesti.. tai siis niin rauhallisesti kuin se onnistuu juuri kävelemään lähteneen 1vuotiaan kanssa. :/

eilen illalla olin taas varma et lähtö tulee kun monta tuntia tuli supistuksia (oikeestaan koko päivän silloin tällöin, mut illalla enemmän) ja alko jo jomottelee siihen malliin.. mut ei onneksi vielä kuitenskaan..

no mut nyt pitää taas lähtä liitää...

äippä88 ja masuasukki 36

Äippä 88 nyt rauhassa vaan muutama viikko.
Uudelleensynnyttäjällä voi olla kauankin auki,ärsyttävää kyllä kun ei voi siitä aavistella taikka siis tietää mitään.

Hei ilouutinen,KRAUTERBLUFTSAFT tehnyt ihmeitä!!!
Hb siis noussut alimmillaan oli 110 ja nyt 124!!!! =)
Ihanaa!!!

Meinaan jatkaa vielä sitä litkua,ihan synnytyksen jälkeenkin.

RR oli 100/62 eli siinä ei mitään valittamista

sf 30 eli alakäyrän tuntumassa mutta kasvua tapahtunut!!!
Ja tosiaan tuo ei mitään kerro oikeestaan.

Äitipoliaika on ens keskiviikkona jolloin...synnytyksen suunnittelu!!
Jaiks se vähän jänskättää,mihin se aika katosi!!!???

Tänä keskiviikkona hepatoosikokeet ja toivon sormet ja varpaat ristissä että ne on ok,ettei käynnistetä eikä mitään muutakaan...Että saa vauva olla masussa ja vielä vaikka heinäkuulle asti!!!

Onko muita jotka toivoo yliaikaa??
Suurinosa täällä sanonut että tulee etuaikasesti,oikeesti fakta on että yli puolella menee yliaikasiks.Tai yli ja yli,siis raskaus kestää sen 37-42 viikkoa.

PAinoa tullut nyt plakkariin 7 kiloa kaikenkaikkiaan ja tänään kasvatan lukua sillä en tee mitään järkevää,viikonloppu oli tosi raskas ja menevä.Muksut tykkäs kauheesti Heurekasta ja mäkin.Mutta on tuo reissaaminen aina raskasta.

Nyt jätsiä nassuun ja masua ruskettamaan terassille!!

Heissan

kata 36+3

Moiks ja mahtavaa viikkoa!

Tempasin sen verran hyvät aamupäikkärit ennen labraan menoa, että oon harvinaisen hyvällä tuulella. :D Kauppareissun loppusummakin oli ihmeen pieni määrään nähden, vaikka hamstrasin ihan hirveesti kaikkee matskua pitsoihin ja muutenkin. Ajattelin tänään tehdä pari pellillistä niin saa pakkaseenkin... On sit miehellä synnärille evästä ja päästään kotiutumisen jälkeen hetki helpolla. Makaroonilaatikkoa tein jo aikasemmin. Pienestä on taas mun ilot kiinni... Aurinkokin paistaa niin nätisti. B)

Eilinen tapaaminen oli tosi kiva... Mukavia oli kaikki paikalle päässeet, ihan kuten ajattelinkin kirjotusten perusteella. Järjestellään mekin uutta tapaamista sitten, kun ollaan jakaannuttu. Mun mielestä ainakin olis kiva. :) Ruoka oli hyvää ja siitä tuli kylläiseksi. Ihmetytti kyllä hieman se maissiton maissi-kanavarras ja oliko joku muukin... :whistle:

Mä en tällä kertaa jää enemmälti tarinoiman... On niin vauhti päällä, etten malta istua tässä kauempaa. Harvinaista. :p Vaihdoin muuten äsken profiiliin eilisen masukuvan... Aikamoinen rantapalloköllykkä. :whistle: *Muoks* Kohtuuttomalta vaan näyttää toi mun poven varustus pituuteen nähden... Taitaa pysyä painopiste etupuolella poikasen kuoriuduttuakin. :LOL:

PikkuMyy-80 ja poikanen 35+3<br><br>

Mukavaa, että teidän tapaamisenne sujuivat kivasti...

Parin päivän ajan on ollut tosi väsynyt ja kyllästynyt olo - nytkin olen ihan poikki, kun tulin asioilta ja neuvolasta kotiin.

Neuvolakuulumisia:
*RR 110/58
*pissa puhdas
*Hb 133 (viimeksi 126 ja on ihan itekseen noussut?!?)
*+850g/vk eli nyt painoa tullut alusta 10,3 kiloa :ashamed:
*sf-mitta 32cm
*vauva raivotarjonnassa ja syke 146-150 (liikkui kuunnellessa)

Kaikki siis ok neuvolassa ja ylihuomenna lääkärille - odottelen innolla tämän hetkistä painoarviota ja sitä kuinka hyvin paikat ovat kypsyneet.

Nyt taidan mennä sohvalle makoilemaan, kun lapset kattoo lastenohjelmia... :wave:

Riina-Niina ja satuaarre 34+6

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 11:46 kata32 kirjoitti:
Äippä 88 nyt rauhassa vaan muutama viikko.
Uudelleensynnyttäjällä voi olla kauankin auki,ärsyttävää kyllä kun ei voi siitä aavistella taikka siis tietää mitään.

näinpä... ärsyttää vaan ajatus siitä että pikkunen voi syntyä nyt taikka kuudenviikon päästä!!!!!
:kieh: :ashamed:

toisaalta ei jaksa odottaa kovin kauaa enää, mut ei silti tahtois vielä lähtä synnärille....

PikkuMyy-80 pikana
Hiiviö... Sit kun kerkeet ja pääset kirjautumaan niin viititkö päivittää mun tietoja? Vois vaihtaa sinne Varsinais-Suomen tilalle Turku ja ikäänkin laittaa yhden lisää. Toisaalta mä olisin kyl ihan mielelläni edelleen sen 26 vielä muutaman vuoden. :kieh: Varmaan siks unohdinkin ton päivitysasian... :ashamed:

Hyviä öitä!

Mitäs Kreecher :eek: Ilmeisesti neuvolasta passitettu sairaalalepoon? Eipä tuo mamma eilen tapaamisessa vaikuttanut sairaalakuntoiselta! Neuvolaan oli menossa tänään maanantaina niin kuin pari muutakin meistä... Toivottavasti kaikki on niin ok kuin vain voi olla... :hug:

Äippä88: Koitahan vielä vähäsen pidellä vauvaa masussa! Ota rauhallisesti aina kun mahdollista =)

Kata: Mä en mitenkään toivo, että vauva syntyis vasta la:n jälkeen, mutta juurikin noiden tilastojen valossa oon asennoitunut siihen, että todennäkösesti menee yli. Ei sitten tunnu niin pitkältä ne viimeiset viikot. (Ei varmaan niin :D ) Esikoisen kanssa kävikin sitten niin, ettei hänelle ollut patjaa pinnikseen eikä vaippoja muuta kun ilmaisnäytteet, kun syntyi ilman mitään ennakkovaroituksia viikkoa ennen laskettua aikaa.

Tämänpäiväiset neuvolakuulumiset:
Painoa +300g/vk, yhteensä melkein 7 kg. Verenpaine 121/71. Hb oli 122, vaikka olen aika lahjakkaasti unohtanut rauta-annokset. Viimeksi kun mitattiin oli 124. Sf 30, tasaisesti kulkee vähän keskikäyrän yläpuolella. Raivotarjonnassa pikkuinen lepäili, mutta ei ole vielä kiinnittynyt. Sykkeestä sanoi, että vähän vähemmän kuin viimeksi, mutta enpä tullut kysyneeksi, että paljonkohan se sitten oli.. Enkä muista viimekertaistakaan sykettä. Neuvolakorttiin meilläkin merkataan vaan + sykkeen kohdalle. Koneelle täti pistää sitten lukemia.
Seuraavaksi reilu kahden viikon päästä on lääkärineuvola ja sitten jos ei mitään ihmeellistä ole, niin vielä kerran kahden viikon väli ennen kun siirrytään viikottaisiin käynteihin.

Raskausdementia alkaa muuten olla huipussaan.. Mun piti neuvolareissulla käydä tankkaamassa auto ja hakea kaupasta salaattia, enkä tosiaan muistanut kumpaakaan :/ Oli kyllä tosi huonosti nukuttu, tai paremminkin oikein hyvin valvottu yö takana. Aika sumussa on tää päivä mennyt..

-ebbuliini ja neiti rv 32+4-

Minäkin täällä ihan äimänkäkenä, Kreecher, mitä oikein on sattunut? :eek: Ihan hyvin tuntui tosiaan sunnuntaina voivan.

Kauheaa kun väsyttäisi ihan kamalasti, pieni mies herätti jo ennen puolta 8 ja yö meni katkonaiseksi kun ei mitenkään löytynyt hyvää asentoa...

Eilen pesin ikkunoita kun oli niin kaunis ilma, puolet sain pestyä ja sitten ei enää pystynyt ja päätin jättää toisen puolen sitten ensi kesään :whistle: :D No ovat tuolla toisella puolella taloa ja sinne ei aurinko paista ikkunaan oikeastaan ikinä, niin eivät edes näytä järin likaisilta.

Illalla sitten supisteli (?) jonkin verran, tai sohvalla kölliessä tuli sellaista menkkakipua ajoittain alavatsalle. Esikoisesta ei ollut supistuksia kertaakaan ennen synnytyssalia, joten on jäänyt vähän vieraaksi tuo supistus-käsitys.

Pikkumyy, muokkaan ne sun tietosi nyt heti, kun jos ei heti tee niin mä unohdan heti.... Raden piikkiin koska en normaalisti ole täälläinen dementikko.

ebbuliinillako oli samaa ongelmaa?? Siis, että tosiaan kesken tekemisen unohtaa mitä piti tehdä :D Mulla ollut tosi paljon, kaikki pitää kirjoittaa ylös tai muuten jää hoitamatta.

Perjantaina oli neuvola ja sit alkaakin käynnit olemaan viikon välein. Ensi viikon perjantaina olisi se synnytystapa-arvio, jota jo kovasti ootan :)

-Hiiviö & Elvis 34+2-

Katti71
Pilvistä tiistaita!

Täällä sitä vielä kokonaisena taaperretaan, paineentunne hieman hellittänyt. Johtuneeko siitä, että kohtu taitaa tällä viikolla olla korkeimmillaan.

Supistuksia tosin on alkanut olla enemmän, varsinkin yöllä ja nyt aamullakin. Ne ovatkin sitten tosi napakoita, ei pelkästään vatsan kovettumista, vaan ihan selvää kivuliastakin puristusta.

Eilisen päivän siivoilin oikein urakalla ja kyllä sen sitten huomasi yöllä, lonkkia särki mahdottomasti. Onkohan tämä nyt sitä "pesänrakennusviettiä", kun tänäänkin tekisi mieli laittaa kaikkea rästissä olevaa kuntoon. Ainakin edellisillä kerroilla muutamaa päivää ennen synnytystä on tullut mahdoton tarve puuhailla ja leipoa kaikkea... No, toivottavasti vielä pari viikkoa vauveli malttaisi odotella.

Sairaalakassia en ole vielä pakkaillut, toisaalta siellä tulee kyllä tosi vähälllä toimeen. Oikeastaan hammasharja- ja tahna, huulirasva ja kännykkä ovat kaikkein tarpeellisimmat ;) Pesuaineet on suihkuhuoneessa, vauvan voide käy kasvoihin, vaatteet voi mies tuoda tullessaan... keskittymiskyky ei riitä kirjojen lukemiseen, mieluummin sitä ihastelee vauvaa taukoamatta =) Yleensä istuskelen siellä sitten tv-huoneessa vauva rinnalla. Joten ei siis stressiä kassin pakkaamisesta.

Vauvalle toki voi jotakin jo laittaa, ilmat vaan tuntuu vaihtelevan kovasti, täytyy pakata monenlaista nuttua ja myssyä :) Mies minua enemmänkin patistelee laittamaan näitä valmiiksi, itsestä tuntuu, että kyllähän sitä aikaa vielä on.

Joten odottelu jatkuu, hissun kissun päivä kerrallaan.
Jaksamista kaikille!

Katti ja maha 36+2

Niin mitähän ihmettä Kreecherille on sattunut??? Sellanen tuli kyllä mieleen, että sehän valitteli muutama päivä sitten kummaa puristavaa tunnetta päässä, korvien huminaa ja silmissäkin näkyi pisteitä, että ettei vaan sitten olis kehittynyt raskausmyrkytys. No oli mitä oli, kovasti tsemppiä ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin. :hug: :hug: :hug:

Teppana & pikku-ukko 34+1

Pepsukka81 harmailee
Kreecherille voimia kovasti ! :heart:

Kesämassut Oulusta: Nyt on laitettu tuonne kokoontumispuolelle kaksi päivämäärää, joista valita tapaaminen ! Käykää pikaisesti laittamassa mielipide, kun tapaaminen jo ensi vko:lla, että tietää vähän sitten omaakin aikataulua :) !

Huomenna neuvolalääkäri ja kyllä alkaa jo pelottamaan, mitä sanoo tilanteestani ! Synnytys tosissaan pelottaa jo...

Pikkumyy: Kyllä minulla on laihdutettavaa; massuhan tuossa on, joten haluan mahan pois... :p

Väsymys: Uskomatonta, väsyttää koko ajan.

Minulla on välillä sellaista outoa tunnetta: ikäänkuin huimaa, muttei huimaa. Sitten syke tuntuu olevan miljoonia eli tunnen kuinka sydän lyö todella kiivaasti ja hengitykseen vastaa jotenkin...Onko muilla ?

Pepsukka (jatkaa vähän siivousta- tiedän, ei saisi) ja massuneiti 35+3.

Hei pitkästä aikaa. Ollaan oltu parisen viikkoa ihan nettipimennossa kun yhteydet oli kertakikkiaan poikki. Nyt yritän päästä teidän jutuista kärryille jälleen. Ilmeisesti ei kukaan ole vielä kuitnekaan innostunut "jakautumaan" eli kaikki on yhessä koossa, vai?

Kreecher ehdin jo huolestua myöskin, missä mennään :eek:

Synnytykset alkavat jo kovasti puhuttaa ja luinkin joitakin synnytys kertomuksia ja todentotta eihän siihen ole enää kuin muutama viikko h-hetkeen aikaa. Tosin on alkanut entistä enemmän tuntua ettei tämä meidän "toivo" anna itseään odotella sinne asti. Ihan kunnon suppareita päivittäin jopa selässä tuntuvia kipeitä... Torstaina lääkäri neuvola, ultralla katsotaan että miten päin kohdussa köllötellään. Nla täti oli sitä mieltä että saattaisi olla ihan poikittain

:\| toivotaan ettei sentään, ei innostaisi leikkaus os kaveri ei suostu kääntymään raivotarjontaan.

Miten muilla onko jo lääkäri nla:t käyty? Koko arviota en ole saanut vielä kertaakaan mutta "näppituntumalla" ei mikään iso vauva...

Niin ja nyt ollaan sitten äippälomalla, IHANAAA!!!! :D

terv. tinzu ja toivo rv 35 + 3

Heippa kaikille pitkästä aikaa.
Kyllä siitä onkin aikaa kun on tullut piipahdettua täällä, lukemassa kyllä juttuja välillä, mutta itse ei muka kerkee millään kirjottamaan.
Nyt olisi hyvä vähän ottaa rauhallisemmin loppuaika, jos vain raaskisi. Mutta kun kaikkea tekemistäkin riittäisi.
Meillä vauva on ollut perätilassa, ensimmäinen laatuaan, mutta viime torstain ja perjantain välisenä yönä sitten kiepsahti ympäri.
Aamulla sitten piti piipahtaa neuvolassa, kun ei mielenrauhaa millään meinannut saada, kun vauva oli paljon rauhallisempi kuin aamuisin yleensä. Kaikki oli kuiteskin hyvin =)

Hiiviö huomasin tuossa kun selailin noita sivuja, että siellä on ikäkin merkittynä odottajilla, en ole huomannut sitä missään vaiheessa sanoa, joten se olisi vielä 28v.

Kaikille oikein aurinkoista kesän alkua, voikaahan hyvin ;)

dimmom 34+5<br><br>

Hassuu tuo Kreecherin viesti vaan että viikolle 36 sairaalassa...
Mulle tuli mieleen kans että raskausmyrkytys ois.Sillä suppareiden takia ei viikolle 36 asti pidetä.

Voimia Kreecherille,onneks ei ihan kauheesti ole enää matkaa.! :hug:

Täällä ihan ok,kävin siellä verikokeella jo tänään.Kutinaa ollut enemmän ja jonkun verran päänsärkyäkin.Huonoa oloa on ollut,mutta se menee syömisellä ja lepäämisellä.

Että jotain oiretta tännekin saatu!! ;)

Turvotuksia ei vieläkään,mutta eipä ole ennenkään ollut,eli sormukset pysyy sormissa loppuun asti.

Mieliala on heilunut senkin edestä...Tekis mieli ostaa sitä ja tätä,meillä pihalla sellanen iso uima-allas ja tekis kauheesti mieli siihen terassia isontaa ympärille.Pihaa pitäis muokata ja laittaa,mutta turhauttaa kun tä kesä menee vielä ihan reisille noitten hommien suhteen.Ja vielä seuraavakin ainakin osaks sillä musta ei oikein hommiiin ole vauvan ja Maisan kanssa ja sekös harmittaa.

Mies latelee kaikkia hommia mitä kesällä tekee.... \|O
Ja mä punehdun raivosta...Joo,mä taas täällä sisällä vauvan kanssa,niin se oli kesä-05 kun maisa syntyi.
Silloin tehtiin tuota takaterassia.Ja mies kun tekee niin se väsää sitä kuin Iisakin kirkkoo_Onneks siinä oli toinen ukkelikin mukana.Silti tuntui että koko kesän siellä seisoi ja ihmetteli.

No,me vietetään tänäänmun äidin äitienpäivää jo,ovat mökillä keskiSuomessa viikonloppuna ja ei sinne asti lähetä.
Isällä on mullekin kuulemma lahjaa joten pitäähän se heti hakea pois!!
En mikään uteias ole,ehei... :snotty:

Heippa!

kata 36+4

Auttakaa hyvät immeiset, joilla jotain kokemusta kestovaippailusta...

Olen juuri surffaillut useamman tunnin netissä etsimässä tietoa kestoilusta ja eri vaihtoehdoista ja pää halkeaa!! :headwall:

Etten kyllästy kestoiluun heti alussa, ajattelin ainakin aloittaa all-in-one -vaipoilla ja surffailin ja vertailin niiden hintoja. Nettikaupoissa hinnat oli 14-20 euroa/kpl, onko paljon, vähän vai sopivasti? Mitä eroa on sitten eri merkeillä, mm. Kushies, Mollavauva, CuddleBuns, Swaddlebees? Onko jollain kokemusta? Myydäänkö all-in-oneja ns. tavallisissa kaupoissa, esim. Citymarket tms? Onko niissä edullisempia? Käytettynä kannattais kai ostaa, mut eka olis kiva tietää mitä on ostamassa...

Vertailin samalla surffailulla myös kantoliinoja ja mm. rintapumppuja. Rintapumpuista päätin jo ostavani paljonkehutun Avent Isis-pumpun (kiitos Kata) ja kantoliinaksi Amazonas CarryMe, koska se näyttää yksinkertaiselta ja on halpa. Kata, muistaakseni sinä hehkutit myös jotain imetysliivejä? Mitkä ne oli? Katsoin linkin silloin, mutta en muistanut laittaa suosikkeihin :ashamed: Etkös maininnut niiden sopivan isorintaisille (mulla nyt E) ja kerroitko myös jostain ihanasta imetyspaidasta?

Sori, tällä hetkellä niin kamala ahdistus päällä tuosta kestoviidakosta ja omasta tietämättömyydestä, ettei kärsivällisyys riitä etsimään tietoa aikaisemmilta sivuilta.

Eipä ole musta kommentoimaankaan tällä hetkellä muuta kuin Kreecherille voimia sairaalaan, miksi ikinä sinne joutuikin? Toivottavasti kaikki kontrollissa kuitenkin.

T:Anskuli ja Jorkki 33+4

Kirjoittelin eilen jo tarinaa, mutta hukkasin sen kun räpelsin jotain koneen kanssa. Mulla on eri läppäri kuin aiemmin, joten siksi vähän käyttövaikeuksia.

Kiitos tosiaan, oli mukava taapaaminen. Sai kerrankin puhua rauhassa vauva- ja odotusjuttuja, eikä kanssakeskustelijoita ruvennut ärsyttämään (ainakaan kukaan ei sitä näyttänyt) :)

No, toivottavasti se Kreecher tulee jossain vaiheessa kertomaan meille, mitä tapahtui. Sairaalassa on varmaan hiukan nihkeät nämä nettinäkymät. Tietääkö kukaan, onko missään sairaalassa netin käyttömahdollisuutta? Sehän voisi olla moderni "korvike" telkalle. Eipä sitä varmaan itse ehdi synnyttäessä ollessaan kaipailla, mutta jos tosiaan pitää parikin viikkoa siellä viettää aikaa.

Täällä vointi ok. Käynnistin sen terveydenhoitajan vaihdon eilen. Katsotaan nyt sitten kuinka se onnistuu. Mulla olis ollu neuvola tänään, mutta peruutin sen. Odottelen nyt sitten, mitä sieltä terveysasemalta tuosta vaihdosta ollaan mieltä.

Minäkin olen päätymässä tuohon Katan suosittelemaan rintapumppuun sekä siihen Cobran hälyyn. Se on hyvä, että täällä on teitä useampilapsiakin niin saa hyviä vinkkejä.

Kirjoitinpa juuri sitten valtavan tarinan ja jopa ekaa kertaa kommentoinkin joidenkin juttuja ja nyt sitten sain jotenkin sählättyä koko touhun johonkin...!!! :headwall: :headwall: :headwall:

Noh, lyhykäisesti Kreecherille terveisiä paljon myös täältä, toivottavasti kaikki on ok!! :hug:

Niin ja lyhyesti myös tämän päiväisestä äippäpolikäynnistä, vauva oli nyt 3kg arvion mukaan ja tuleepi ehkä olemaan syntyessään noin 4,2kg.. Sitä odotellessa sitten, minkä kokoinen (poika) tulee... :) Onneksi sitä ei nyt kumminkaan kovin yliaikaiseksi päästetä, vaan varattiin aika muutama päivä lasketun jälkeen, ellei ole tykännyt jo siihen mennessä tulla maailmaan... :)

Mutta kaikille vointeja, toivottavasti kaikilla pysyisi vaavit vielä edes pari vkoa massussa..

Jonna ja Pikkuinen 34+4

Moiks!!Kiva että on ollut apua!!!Toivottavasti vaan ootte samaa mieltä ettekä joudu pettymään..Mutta mulla olleet tosi toimivia.

En liiveistä niin muista mitä oon kehunut,oisko Tuo Carriwellin Drop cup bra.Niissä iso kuppi ja pieni ympärys.Mulla kun 70 on mitta ympäryksessä ja 745 on ihan liian iso_Oon joutunut ostamaan silti niitä ja sitte ompelemaan sisäänottoja..

Ja tuo toppi mitä kehuin on ihana eli Glamourmom,niitä on vähän lyhempää ja pidempäää mallia.Mutta ihanat päällä ja tosiaan isopovisellekin tukeva ilman liivejä.

Aion tilata vielä kahet ainakin!!
Kangas on napakkaa ja tukevaa.Mies sanoi että aika pornot sillä kun avaa ne kupit niin tisut siinä tyrkyllä!! ;) :p

Mitäs vielä piti laittaa??No en yhtää muista.
Nii bavyidea.fi sivuilta saa noita em juttuja tilata.On ollut nopee toimitus ja kaikin puolin ok.

Mutta nyt meen touhuihin taasen,heissan!!

kata 36+4

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja tässä kuulumiset.
Paino +550g/vko (tähän mennessä tullut 9,5 kg)
RR 116/72
Hb 132
Sf-mitta 33
sydänäänet 141
Lääkäri ei kyllä tehnyt minkäänlaista koko arviota, mutta sanoi että tuskin kovin iso vauva tulossa, korkeintaan 3,5 kg laskettuna aikana. Kaikki oli hyvin myös kohdunsuulla, pehmeä, mutta kiinni ja pituutta 2 cm, mut niin on ollut edellisissäkin raskauksissa samoilla viikoilla. =)

Tsemppiä Kreecherille sairaalaan, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Kiitti myös täältä Katalle oon ostanut sen Aventin rintapumpun ja heti kun kirjoittelit imetystopeista, piti munkin mennä tilaamaan. ;) ja toimitus babyideasta oli kyllä tosi nopeeta ja topit tuntuu ihanilta.

Mitäs muuta mun piti kommentoida. Ai niin kiitoksia Turun seutulaisille mukavasta tapaamisesta. Ois kyllä tosi kiva tavata uudelleen sitten kun kaikkien vauvat on syntynyt =)

No nyt pitää lähteä ruuan laittoon
mama-75+baby 36+2

Yhteistyössä