Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Heips! Minä olen viimein siinä vaiheessa että odotan sitä tyhjennysvuotoa ja sitten luomukierron alkua. JÄNNÄÄ! Mieskin on niin messissä että esitti jopa siittiöiden testailua jo nyt kun hänen reumalääkkeensä vähentävät määrää..

Gallup Myöskin Ruotsin tuontitavaraa, kolme vuotiaana Suomeen ja siitä alkaen on koluttu kaikki mahdolliset paikat Rovaniemeä myöten. Nykyään asutaan Tuusulassa, mutta olen tämän vuoden työasioissa viikot Lappeenrannassa. (Siinä onkin sitten tähtäilemistä että ovulaatiot ja viikonloput osuu samaan, että tällä listalla tulee varmaan roikuttua aika pitkään...)
 
Just kun pääsin kirjottamasta edellistä viestiä,niin taisi menkat alkaa :( Kipuja on,mut vuoto on vielä hailakkaa..Mies lähti just,niin pitäskö tärvätä viimenenkin r-testi,ihan van huvikseen.. :) Ihan tyhmäähän se ois kyllä kun kivutkin jo on kuvioissa.

Noh,nytpä saa taas miettii et mikä se pikkunen tippa haaleeta vuotoo oli sillon kp 17 paikkeilla,samoin menkkakivut..En käsitä mikä tässä raskautumisessa on niin pirun vaikeeta!Eikö kiinnity vai mikä on. Ovuloin kyllä,munatorvet on auki jne. Onpahan tuo kierto niin lyhytkin ettei varmaan kohdun limakalvo ehdi tarpeeksi paksuksi.Muistaakseeni lokakuussa gynellä,kun kasvaimet löytyi,niin lekuri ois kuitenkin tuumannu että limis on normaali.. Tekis melkein mieli syödä pari liuskaa pillereitä,kun niitäkin on,tasottus kierto ees 2 kuukaudeks,mutta entäpä kun haluaa samalla raskautua?! :headwall:
Vaikka koivet seinälläkin makoilin tässä kierrossa,niin ei. Enkä usko että miehessä on vika..Ei varmasti ollu exässäkään vaan mussa nyt mättää joku ja pahasti.

Masentaa kyllä mutta eikai se mitään auta.Onhan tähän jo tottunut ja hyväksyinkin sen aikoinaan ettei lasta tule,mutta nyt kun on tuo uusi mies,niin tokihan sitä haluaa uskoa raskauden mahdollisuuteen aivan eritavalla.Joten nyt pitäisi kai uudelleen alkaa totutella ajatukseen uudestaan.. :'(

Toivotan roppakaupalla parempaa onnea muille! :flower:
 
Voi Tipetsu :hug:
Tota samaa ihmettelen kun sinäkin, mikä hemmetti tosiaan mättää, että vaikka kuinka ajottaisi yhdynnät ovulaation aikaan, joka kuitenkin varmuudella tapahtuu ja torvet on auki töröllään odottamassa ja jalat kohti kattoa niin ei! Ei, ei ja ei :(
Mulla alkaa myöskin usko loppua, tiedän ettei puoli vuotta ole vielä pitkä aika, mutta kun katsoo noita tämänkin porukan raskautuneita niin melkein kaikki on raskautunut viimeistään kierrolla neljä :|
Oliko sulla sitä endometrioosia myös? Muistanko oikein? Mulla on sitä myös tuolla vasemmalla puolella munasarjoissa, nuppineulanpään kokoinen pallero. Lääkärin mukaan se ei vaikuta raskautumiseen, koska sitä ei ole missään muualla. Mutta olen kyllä alkanut epäilemään totakin. Vaikka ei mulla kyllä mitään kuukautiskipuja ole tai mitään..

Hirmusesti haleja ja voimia sulle, älähän nyt vielä luovuta!! :hug: :hug: Tiedän kyllä että se on helpommin sanottu kuin tehty, mutta jaksetaahan silti, jookos? =)
 
Voi Tipetsu. Iso :hug: sinulle ja jaksamisia.

Mötkikselle onnea, jännät paikat ja kalenterin kyttääminen on sitten tästä eteenpäin sellanen jokapäivänen huvi. Vaikka kuinka päättää että yrittää sillee puolitosissaan niin ei se onnistu, kokemuksen syvä rintaääni puhuu:)

Me asustellaan täällä Lahden nurkilla ja näillä kulmilla sekä mies että minä ollaan asuttu koko ikämme.

Aika hassua, mulla on tänään ollu kovat menkkasäryt selässä (dpo1). Ei oikeestaan aiemmin kyllä oviksen jälkeen ollut. Mistä lie johtuu kun eihän se nyt vielä voi olla merkki yhtään mistään. Ja ovisajankohdasta oon kyllä melko varma kun eilen ultrassa tohtori sanoi mun juuri ovuloineen eli itse oviskivuista ei voi olla nyt kyse.

Mä olen miettinyt ihan samaa kun muutama muukin, että mikä piru siinä mättää kun seksin ajotukset on niin kohillaan ettei enää parempaan aikaan vois harrastella ja kaikki muutenkin menee niinkun oppikirjoissa konsanaan niin silti ei vaan raskaus ala. Ärsyttävää.

Kyllä mä tosiaan itteni melkosen ulkopuoliseksi alan täällä teidän seurassa koeka sen puolesta, että mulla alkaa seuravaksi yk9 ja muut tosiaan plussailee yk3-4 viimestään. Sitä vaan väkisinkin alkaa pohtia, että jommassa kummassa jotain vikaa on kun kuitenkin yritys vaan kestää ja kestää. Vaikka kyllä se gynekin just eilen sanoi, että vuoden yritys on ihan normaalia. Ehkä niistä pitempään yrittäneistä tai siitä yrityksen kestosta ei vaan puhuta.

No mutta näillä mennään mitä annetaan ja jos elokuuhun mennessä ei mitään ole tapahtunut niin sit aletaan ottamaan linkkiä tonne lääkäriin päin. Sen verran oli kyllä kallista jo ihan gynen perustarkastus että jos tutkimuksiin mennään niin on varmaan pakko julkiselle puolelle mennä vaikka joutuiskin sitten vähän odottamaan vuoroaan.
 
Itellä nyt ei ole vielä mitään sanomista tuohon raskautumiseen ja yrityskertoihin, mutta kieltämättä olen itsekin pohtinut, että mikä kumma siinä voi olla, että joillain vaan ihan hups vahingossa on kyytiläinen matkassa, vaikka pupuilut olisi tapahtunut esim. juuri ennen/jälkeen menkkojen, ja sitten taas jos on oikein ajoitettu otolliseen ajankohtaan, niin ei sitten niin millään. Epäreilua tommonen!
 
Galluppiin: Kouvolan lähistöllä asutaan.

Nelli-86 tuntuu nuo yk:t kertyvän.. mulla menossa 14 Terkkarille menossa jospa sieltä jotain apua, kun täällä se vuos tulee juuri täyteen.

Tipetsu ja Vaniljainen yhdyn tuohon ihmettelyyn mikä ihme siinä voi olla niin vaikeaa, ei ymmärrä... löytyis edes joku syy jota vois sit hoitaa ja homma hoituis sitä kautta.

ON: eli kp8 menossa, torstaiksi sain vihdon tilattua sen gyne ajan ja nyt yksityiselle. Labrat otettu, ja huomenna pitäis saada viimiset tulokset. 19.5 olis tk lääkäri aika ja siitä sitten jos sais lähetteen eteenpäin, pelottaa vaan et kuinkakohan pitkä jono sinne on... greippimehua juotu ja foolihappoa + raskausvitamiinia syöty... mitä viel.. joku joskus puhu vehnänalkioöljystä kukaan kokeillu? ai niin ja foolihappoa syötän myös ukolle ku jossain artikkelis luki et ei olis miehillekkään pahitteeks, parantaa siittiöiden laatua tai lisää niitä en muista kumpaa lupas :D
 
nelli ja muutkin pidempään yrittäneet. Mulla on myös kokemusta siitä, että mitään ei vaan tapahdu. Ja se on todella raskasta. Vuosi on niin pitkä aika yrittää ja aina pettyä uudelleen ja uudelleen. Meillä esikoinen sai alkunsa vuoden yrittämisen jälkeen. Ehdittiin justiin jo varata aika ja käydä ekoissa perustutkimuksissa, siis minulta jotain verikokeita ja miehen siemennesteet tutkittiin. Kaikki oli ok, ja samaan aikaan kun saatiin nämä ekat tutkimsutulokset, tulikin myös positiivinen raskaustesti. Toisilla pareilla se käy helposti, ja varsinkin jos ikää on vain jotain 20. Kun sitten 30-kymppisenä alkaa yrittää, tilanne on jo sen vuoksi toinen. Mutta ihan yhtä hyvin nuorempanakin voi olla vaikeaa raskautua. Kai se vaan pitää yrittää uskoa, että ei se raskaus aina ala, vaikka olisi miten hyvä ajoitus. Silti ei välttämättä munasolu hedelmöity, se ei ala jakaantua, on muuten vaan viallinen, ei kiinnity tai se ei jaksa pysyä kiinni. Niin moni asia voi mennä pieleen. Ja ennemmin pitäisikin aina muistaa ihmetellä sitä elämän ihmettä sitten kun se saa alkunsa. Se on vaan niin monen asian summa ja hyvän ajoituksen, optimaalisten olosuhteiden ja onnen yhteensattumaa. Vaikka se niin vaikea on uskoakin, kun monella tärppää tosi nopeasti.

Tsemppiä kaikille yritykseen!
 
Kiitos kaikille tsemppi-haleista! :flower: Ei mulla hätää ole,vaikkakin karseet kivut ja tosi runsas vuoto :( Eli kp 1/17-28 ja yk 5

Vaniljainen:Jep,ärhäkkä endo on. Oikeessa munasarjassa oli 7cm kasvain,vasemassa n. 2 cm. Oikee munasarja oli kääntynyt kohdun päällekin.Endopesäkkeitä virtsarakon pinnalla ja peräsuolessa.Kiinnikkeitäkin oli. niitä poltetltiin ja kasvaimet poistettiin. Lääkärikin vielä sanoi kaiken olevan hyvin raskautumisen kannalta.
Silloin kun leikkaus oli helmikuussa,antoi 6 kk aikaa raskautua ja nyt jo yk 5 alkoi..

Meillä ei kyllä ole ajoittamisen kanss ongelmaa,kun ihan tiuhaan tahtiin viihdytään vällyjen välissä,päivittäin siis, mutta en ymmärrä en,misää pirussa vika!? |O Onko sitä jotenkin niin huono ihminen ettei kelpaa kenenkään äidiksi..? :'(

 
Vaniljainen ja Nelli-86 no täällä odotellaan kans vielä tärppiä! Että ette oo ainuita pitkään yrittäneitä :hug: ja yk 9 :kii vaihtu 7 viikon odottelun jälkeen. Jos ei tästä kierrosta tärppää niin alkaa jo kyllä tosiaanki usko mennä koko touhuun!!

Jessie82 jaksamisia sullekin, kun jo nuin pitkään yritystä takana! :hug:

Niin ja päivitelkäähän mulle yk 9. :whistle:
 
nelli-86 Onhan meitä täällä. Meilläkin olisi alkanut yk 7 eikä yk 6 nyt ellei maaliskuussa olisi ollut sitä miehen työmatkaa oviksen aikoihin. Sekin harmitti ja sitä vaan odotti että se kierto olisi mennyt. :hug:

Tipetsu Kyllä kuulostaa rankalta tuo sinun endometrioosi. :hug: Varmasti kelpaat äidiksi, kroppa vaan sitä ei helpolla ymmärrä! Varmasti vähän hidastaa raskautumista, mutta kyllähän niitä monia endon kanssa saa lapsia, etenkin nykypäivänä. Toivoa on varmasti ja paljon!!

Jessie82 Mukavaa, että asiat lähteneet rullaamaan eteenpäin!! Tekin niin jo sen plussan ansaitsisitte!!

Vaniljainen Ei oo juu hirveän kannustava toi meidän plussaneiden yk:t... :ashamed: Iso voimahali sinne, on tää tuki niin tärkeetä!! :heart:

mötkis Onnea yritykseen!!

Kävin juoksulenkillä ja nyt on niin hyvä olo! Munkin mies syö nykyään tollasia monivitskuja, joissa jopa lukee, että on myös "for reproductive health". :) Uh, oon ensi viikolla menossa gynelle juttelemaan noista menkoista ja sain postissa ison liudan papereita sieltä klinikalta, jossa kysytään ihan kaikki jutut yrittämisestä ja omasta "lisääntymisterveydestä". Alko jännittää vähän. Täällä ei sitten muuta, kierron alkupäiviä siis mennään, tylsäää!!
 
Pahoittelut kaikille, joilla kestää raskaaksi tuleminen :( Aina sitä ei sit itekään osaa valita sanojaan niin ettei satuttaisi, kun tuskailee kakkoskiertoa niinku minä täällä.. Nytkin on syyllinen olo ku aattelin tulla sanomaan että hieman vaaleenpunasta tuli paperiin, taas siis olen hedelmöittynyt. Viime kierrossa oli myös dpo8 kiinnittyminen, se kaveri vaan ei tarttunut tarpeeksi lujaa. Nyt toivon että tämä pitäis lujaa kiinni. Ainaki vihloo oikeelta alavattasta ja nivusesta häijysti.
 
Nelli-86 Toivoisin kamalasti sulle plussaa tästä kierrosta!! :heart: Ymmärrän ihan että alkaa epätoivo iskeä, mulla se on iskemässä jo nyt :| Joten, mä ainakin varmaan pysyn sinnikkäästi sun kanssa täällä yrittäjissä, kun muut jo synnyttää :ashamed:

Toivottavasti Pokemonilla tärppää nopeasti! :)

Toivottavasti Jessiellä on kaikki kunnossa, kun menet lääkäriin! :heart:

Novelle on ihan oikeassa, raskautumisen onnistumisessa on kyse hurjan monesta asiasta kun tarkemmin asiaa tutkii. Täytyy vaan ajatella, että toisilla se vie enemmän aikaa kuin toisilla ja sillä sipuli!

Tipetsu ärhäkältä kuulostaa tosiaan tuo sinun endo :| Hyvä, että se saatiin pois ja pakko kai niihin lääkäreihin on luottaa, että kaikki on kunnossa jos ne kerran niin sanovat!
Äläkä muru ikinä ajattele tommosta, että oisit huono äiti!! Maailmassa niin monet oikeasti huonot äidit saa lapsia, että tuo teoria on kyllä ihan pepusta :hug:

nappuselle myös kamalasti onnea uuteen, toivottavasti lyhyempään kiertoon! :hug:

Napakissa älä nyt hyvä nainen tommosesta syyllisyyttä tunne!! :) Ihanaa, että täällä ihmiset raskautuvatkin, muuten tää olisi kaikkea muuta kuin kannustava palsta! :heart:
Toivottavasti tällä kertaa matkalainen pysyy tiukasti mukana matkassa!

ON: Tänään on ihan koko aamun tuntunut mahassa kyllä sen päiväistä menkkajomotusta, että täti tulee kyllä varmasti ihan hetkellä millä hyvänsä :( Vittusaatanaperkele.
Anteeksi :ashamed: Harmittaa niin vietävästi, kun haluaisin niin kovasti päästä kertomaan miehelle, että meille tulee vauva. Sanoin sille aamulla, että vähän pahaenteisesti juilii mahassa ja se ihan masentuen kysyi, että "ai..menkat vai?" :(
Mie lähden nyt kirjoittamaan työsopimusta, maanantaina alkaa onneks työt niin pääsee pois kotoa murehtimasta :) Jos ei täti ole tullut muutaman tunnin sisällä niin haen kotimatkalla raskaustestin ja teen sen perjantaina, jos mulla niin ihana tuuri kävisi, että se onni suotaisiin..Tohdin kyllä epäillä..

Vaniljainen ja kp 31, dpo 13
 
Toistaiseksi olen saanut huokaista helpotuksesta..Täti on vielä poissa :) Hain apteekista testin ja arvatkaa vaan tekiskö mieli testata.. :whistle: Pidän kuitenkin pintani vielä, aikaisemmin olen vaan kutsunut tädin testin tekemällä!
Yritän ihan oikeasti tehdä vasta perjantaina :whistle:
 
Moro.Jännää vaniljainen kyllä sä vielä pari päivää kestät odottaa...Mä tilasin itelleni r-testejä jo valmiiks :D Mä en oo koskaan noihin limoihin perehtynyt ni en tiiä mikä aika mulla nyt ois kun aika valkosta paksuhkoa tulee...ällöö :x Tässä kun odotellaan menkkoja siis laastareiden jälkeen jotka lopetin 14.4.Toivotaan et ei ala luomut ennen ens viikon alkua. Kohta on yk1,kohta on yk1... :whistle:
 
Itse olen jotenkin kamalan skeptinen oman raskautumiseni suhteen. Ostin kyllä jo kalemterin lompakkoon että voin kytätä päiviä ja olen todella innoissani, mutta sitten toisaalta ikää tuli tänään mittariin se 28, miehellä 38 ja molemmilla on/on ollut sairauksia jotka voivat asiaa mutkistaa.

Toivotaan että NapaKissalla pysyy kyytiläinen mukana! Ei siitä todellakaan saa syyllisyyttä potea että onnistuu, päinvastoin! Itse ainakin luen juuri innoissani aina näitä raskautumisuutisia, koska ne tuovat uskoa itsellekin ja vilpittömästi aina tulee iloiseksi! :heart:

Yhtä poikkeusta lukuunottamatta monilla ystäväpiirissäni yritys on vienyt sen lähemmäs vuoden ja sitä lääkärikin minulle sanoi ettei se nyt vielä ole mikään huolestuttava aika yrittää... Mutta siinä vaiheessa kun tuijottaa kalenteria se on laiha lohtu. :headwall: Itse olen ainakin niin malttamaton että kaiken pitäisi aina tapahtua heti ja jos ei ala tapahtua niin hermot.. :LOL:
 
Mitä se Mutzilla siellä viheltelee?? :whistle: :whistle: Onkos sulla jotain hyviä uutisia?? =)

Lily-Jane oot ihana, kiitos kannustuksesta!! :heart: Samaten NeliApinalle kiitos! :hug: :hug: Ainakin toistaiseksi peukkujen pitäminen on auttanut, täti on pysynyt poissa ja kaikki menkkaolotkin kyllä hävisivät ainakin toistaiseksi :)
 

Yhteistyössä