+++ KESÄKUUSSA PLUSSAAVAT, heinäkuuta suunnittelevat +++

:) Jensar! Pakkohan se on myöntää et toiveet ja odotukset nousi taas kattoon, ei vaan omat vaan myös miehenkin. Toisaalta toivoisin et molemmat follit jatkas kasvuaan, niin ois parempi mahdollisuus raskautua. Molemmat follit oli siis oikealla eli siellä "tukoksen" puolella, missä oli myös sillon km:eek:on johtaneessa kierrossa. Siksikin toiveet taas nousi, kun mullahan ei joka kerta ultrassa oo näkynyt selkeitä johtofolleja, paitsi siinä kierrossa jossa raskauduin. Oon taas jo laatinut aikataulun meidän sekstailuille, en vaan taida miehelle sitä sanoa ettei se mee ihan puihin. Nyt vaan malttamattomana ootan torstaina-illan ultraa.. En oo töihinkään oikein pystynyt keskittymään tänään.
 
Viola30 Aivan mahtavaa! Voi että, kun nyt tärppäisi. Kaikekn pitäisi ainakin olla kohdillaan.

Anskulle ovisplussatuulia ;) Mulla tulee usein just ennen ovista muutama päivä lähes valkoista tulosta ja sitten yhtäkkiä tummenee.

Iloksi Onnea matkaan. Varmaan kaukainen ajatus, että olisi raskaana ja pian se voikin olla täyttä totta!

Amalia Armas Eiköhän "aleta tehdä" niitä lapsia sitten kun vaan saadaan toiset ensin alulle. Mä ainakaan en enää ehkäisyä ota käyttöön, niin vaikeaa tämä on!

Tuli vaan mieleen, että onko pakko käydä läpi 3-4 inssiä ennen kuin hoidoissa edetään? Siis jos mitään syytä ei sille ole, etteikö inssi voisi onnistua. (siis paitsi se 80-90% epäonnistumismahdollisuus)
 
Viola30: Kuulostaa kyllä todella lupaavalta! Kumpa vaan kaikki osuis kohdilleen, äläkä joo sano mitään miehelle ajoituksista ;) Meillä jäi vähän riman alle kun erehdyin sanomaan, mutta ihan tarpeellisesti varmaan kuitenkin tärppiin nähden tuli hommailtua:p Ajattelin varmistaa vielä ens viikolla DPO9-10 jollain herkällä testillä ettei mitään onnellista "vahinkoa" olis käynyt just ennen hoitoa niin ei mene sitten kalliit lääkkeet hukkaan. Eihän se varmaan mitään näyttäisikään mutta saapahan osviittaa ainakin ja on muka hyvä syy testaamiseen:D

Bla-Bla: Ettekös tekin olleet yksityisellä? Kyllä ne siellä varmaan katsoo sen kokonaistilanteen mukaan mihin lähdetään. Jos olis esim. miehessä jotain vikaa niin varmaan suoraan järeämpiin keinoihin. Meillä ei ollut täysi mahdottomuus etteikö inssistä olisi voinut olla apua oviksen sattuessa kohdilleen mutta IVF:ään mentiin suoraan ihan lääkärin ehdotuksesta.
 
Hikinen tervehdys kaikille =)
Kiva päästä mukaan tähän jännäilemään teidän kanssa! Mulla siis kp 3 nyt, ensimmäisen kerran tuli täti oikein kunnolla kylään.( lopetin minipillerit noin kk sitten.)
Mulla on ennestään 3 lasta: 10v, 12v, 8kk ja nyt olis kiiru ehtiä vielä yksi pyöräyttämään;)
Sen verran vois taustaa sanoa, että kaks vanhinta lasta edellisestä liitostani ja nuorin meillä nyt mieheni kanssa ihka ensimmäinen yhteinen. Se ehkä auttaa ymmärtämään tämän äkillisen vauvakuumeen joka vielä iski;) ja kun ei tästä enää nuorruta niin päätettiin ns. takoa vielä kun rauta on kuumaa :LOL: kaapissa odottavat tukku ovistikkuja ja raskaustikkuja!!
Oikein plussarikasta kuukautta kaikille, lapset ovat lahjoja, joita valitettavasti ei niin vain aina tehdä.. voimahaleja jokaiselle:heart:
 
Huomenta!

Bla-bla, miks et haluais inssiä?

Hope-72, onko sulla edelliset raskaudet alkaneet nopeesti? Meillä täällä monella tuo alkuunsaaminen vähän tökkii, mäkin olen roikkunut täällä jo vuoden.

Täällä malttamattomana ootan huomista ultraa. Kunpa follit ois kasvaneet hyvin (molemmat mielellään)!! Mä olen jotenkin nyt niin toiveikas tän kierron suhteen, ootan innolla viikonloppua et pääsen testailee ovista ja sitten hommiin. Kerrankin kun on todistetusti mahdollista raskautua. Ajattelin antaa itseni toivoa niin paljon kuin sielu sietää ja olla edes hetken onnellinen. Korkea tulee pudotus tulemaan, mutta sittenpähän tulee.

Illalla vielä jumppaan niin aika kuluu paremmin!
 
Viola30 Kyllä mä inssiin haluan. Ajattelin vain, että onko se aina niin, että ensin 3-4 inssiä ja sitten muuta, jos katsotaan, että inssissä on ainakin teoreettiset mahdollisuudet onnistua. Ymmärrän kyllä että muut hoidot ovat radikaalimpeja kuin inseminaatio. Toivottavasti päästään sinne tässä kuussa. Vähän toi juhannuksen lähestyminen sitä voi uhata. Vasrinkin kun vuodosta ei ole vielä tietoakaan.

Hyvä asenne tuo, että aiot olla toiveikas. Korkealta sitä tippuu joka tapauksessa, jos ei ole raskaana, niin on hyvä ottaa ilo irti kaikesta. Toivotaan parasta!
 
Vitsit, että meitä alkaa oleen jo monta meitä apuja tarvitsevia tässä ketjussa.. :O Harmittavaa :(

Barbamama35 kiitos peukuista :) Ja pahoittelut siitä pirulaisesta, KP1 :stä :(

sunflower11 kiitos sullekin :)

Hope-72
tervetuloa joukkoon :) Toivottavasti pääset täältä pian jatkamaan matkaa :)

JiiMii82 kiitos tsempeistä :) Ja sinulle ihanaa odotusaikaa... saat olla viimeisilläsi kesän helteillä (ja nyt on myönnettävä, ettei käy yhtään kateeksi ;) ) Tsemppiä vielä loppuodotukseen :)

Jensar Minulla on nyt käytössä Puregon ja Orgalutran, joita ekat 5 päivää piikitin Puregonia 250IU. Maanantaisen ultran jälkeen määrää pienennettiin ja nyt annos on 200IU ja mukaan tuli tuo Orgalutran. Molemmissa munasarjoissa oli isoja folleja (14-15 mm isoimmat) ja sitten joukko pieniä (8-10mm). Munasarjat näytti tosi aktiivisilta ja nyt sitten niitä koitetaan vähän hillitä, ettei pääse poksahtamaan nuo isoimmat.
Sunnuntaista lähtien on ollut ovistuntemuksia ja vähän väliä munasarjat muistuttelevat olemassaolostaan. Etenkin silloin kun on virtsarakko täynnä, niin paine tuntuu kovasti.

Perjantaina sitten saan lisää tietoa tilanteesta ja että onko tässä nyt kaikki taas mennyt ihan reisille. Punktio jännittää pirusti, mutta yritän olla ajattelematta koko asiaa. Maanantain ultra oli jo sen verran kivulia, että miltä mahtaa punktio tuntua..
Ja tulen varmasti kertomaan kuinka siellä meni, kun saan siitä sitten kolme päivää sairaslomaa... ja mitä siinä sitten muuta olisi tekemistä kuin istua tietokoneella? ;)
Hyperi vähän pelottaa, mut toivon, että siltä vältytään. Maanantain ultrassa ei näyttäneet munasarjat kasvaneilta, joten se on hyvä asia...


Viola30 Mahtavia uutisia sinulla! Go follit go! Toivottavasti niistä jompikumpi ottaa ja kasvaa oikein isoksi ja mahtavaksi folliksi poksahtaen sitten onnelliseen perhetapahtumaan... tapaamaan toisen puoliskonsa :) Toivottavasti kaikki menee putkeen!
Tsemppiä sinulle ja kiitos kannustuksesta :)

bla-bla kiitos tsempistä :) Meillä ei ollut tarkoitus kuin kokeilla pari inssiä, koska miehen puolella on myös häikkää. Eka IVF/icsi vaan vaihtui sitten kolmanneksi inssiksi, kun olikin vain yksi folli kasvanut. Meidän tapauksessa insseistä ei ole ollut mitään apua, mut voi hyvin olla, ettei kaikki ole ollut silloin ihan kohdallaan, kun ne on tehty. Ei se tosiaan mikään takuuvarma keino ole raskautua, taitaa olla samat prosentit kuin "terveillä" pariskunnilla mistä tahansa kierrosta... Minulla teetti ainakin paljon työtä saada itseni hyväksymään se, että hoitoihin on lähdettävä. Inssiä en pitänyt ollenkaan pahana. Mutta, katsotaan tämäkin tie.

rontti1 tsemppiä petipuuhiin ;)
 
Viola30 Toivotaan tosiaankin, että tulosta syntyisi (esim. maaliskuussa :D)

Rontti Mäkään en tikuttele ovista, oon sen verran old school, että haluun yrittää ihan luonnon omin keinoin... No kuten jo sanottua, syksyllä hoitoihin sitten hakeudutaan, ehkä. Mua hiukan epäilyttää.

Täällä bongattu tänään vaalenapunaista vuotoa... siis hiukan verensekaista. Outoa. Ei ole koskaan ollut mitään tällaista kierron keskivaiheilla. Ovis taitaa olla päällä, johtuisko siitä sitten. Rinnat on myös hiukan arat ja tämäkin mulla on liittynyt ovikseen. Eli ei kun hommiin B)
 
Mä en oo tainnu ovuloida suurimpana osana näistä kierroista näköjään milloin on yritetty :/ Jokusen kerran kun oon yrittäny ovistesteillä jäljittää mihin saumaan mulla iskee tuo ilkeä keskikierron migreeni, enkä oo saanu muuta ku viivanpaikkoja tähän asti. Eikä nuo lh-huiput mitä nuo testit ilmesesti mittaa taida multa hetkessä kadota: aamulla unohdin koko testinlukemisen, meni kai tunti ennen ku muistin testin ees tehneeni: kaks tasavahvusta viivaa. Ja niin muuten oli täs tän iltaisessakin... Eka positiivinen ovistesti täällä siis :) Nyt vaan ootetaan vielä muutama tunti että mies kotiutuis töistä...

Sori etten jaksa muille kommentoida nyt, oon vieläkin hieman hämilläni. Välillä kun on ollut jo olo et ei tästä mitään tuu, ei tää keho ees toimi oikein.
 
Heips!
Mulla ensimmäinen raskaus päättyi alkumetreillä keskenmenoon, sitten raskauduin heti, seuraava tuli n.3kk yrityksen jälkeen. Eli helposti tulivat, kun olivat tullakseen. Tätä nuorimmaista edelsi myös erittäin varhainen keskenmeno ja mietinkin, että joko ikä tulee vastaan..sitten meni 3-4 kk kun ihmeeksemme tärppäs. Tämä ikä tässä nyt vähän jo huolettaa, että vieläkö meille annettais yks pikkukäärö...siks tässä kaikki konstit käytössä :LOL: toki olen äärettömän kiitollinen nytkin :)
 
Tuo viesti oli siis lähinnä Viola30:lle tiedoksi :)

Kaikille tsemppaukseksi voisin kertoa, että läheinen ystäväni kärsi lapsettomuudesta, luuli ettei saakkaan. Kun vihdoin vuosien jälkeen tärppäsi niin meni kesken..Sitten kun ikää jo alkoi olla 38v ja koko vauvansaamisajatus oli unholassa, niin yhtäkkiä tulikin raskaaksi! Nyt hänellä on pian vuoden ikäinen pikkuinen tyttö! Ihmeitä tapahtuu ystävät armaat ;)
Iloksi: Toivotan sydämestäni sulle ja kaikille meille plussaonnea! Erityisesti niille, joilla ensimmäinen työn alla!
Minäki seuraan aina noita ovismerkkejä kropasta mutta nyt vielä tikutkin. Näin niin kuin varmuuden vuoksi :D
 
Ansku83: Täällä kp 1 ihan odotetusti, koska tiputteluvuoto alkoi jo dpo 5 : / Voisitko laittaa mut tonne taukoilijoihin? Kiitos :flower: Pidetään siis vielä tämä kierto taukoa sen matkan takia. Miten sulla oviksen metsäsätys sujuu? Metsästysonnea! :)

iloksi: Hirmuisesti tsemppiä punktioon! :hug: Toivottavasti sinne pääset ja kaikki sujuu parhaalla mahdollisella tavalla :heart: Tulethan heti kertomaan sitten kuulumiset! =)

Viola30: Toivottavasti siellä on vähintään yksi ISO folli! Hyvin on sulla Clomit toiminu =) Sinunkin kuulumisia täällä odotellaan!

).( Harmittaa hirveesti, että mun oma kierto ilman Lugeja on noin sekasin, että verta alkaa tiputtelemaan jo dpo 5 :kieh: Ei tällä kropalla taida vauvaa saada aikaiseksi :( Lugethan poistavat kyllä vaivan, mutta poistavatko ne ongelmaa? Kun syytä tiputteluvuotoon ei gynellä edes selvinny... Mä luulen, että joku vika täytyy olla, vaikka verikokeet ja ultrat eivät sitä näytä : /
 
Varsinkin apuja tarvitseville paljon plussapuhureita :hug: Muistan kyllä tuon tunteen vähän liiankin hyvin, kun tuli pudottua korkealta monena kuukautena... Toivottavasti ei tarvitsisi itse hoitoihin tälläkään kertaa hakeutua! Alussahan vasta tämä yritys on. Mutta harmittaa tuo, että tota tiputteluvuotoa on tullut, kun sitä ei ennen raskautta ollut koskaan. Voikohan tuo hedelmällisyys mennä jotenkin huonompaan suuntaan ekan raskauden jälkeen?

Sitten vielä hölmö kysymys... Missä osastolla niitä ovistikkuja on Prismassa? Mä en löytäny mistään, vaikka kiersin ympäri kauppaa... Ei ollut siellä missä kondomit eikä lasten osastolla, jossa vauvanhoitotuotteen ym... Vai onko täällä vaan huono Prisma :O
 
bluebreeze: Ei ole yhtään hölmö kysymys tuo, koska tosi moni muukaan ei ole löytänyt Prismasta ovis- ja raskaustestejä! Mukaanlukien minä itse :D Ne on siellä lisäravinnehyllyssä ja vieläpä yleensä ihan alimmalla hyllyllä lattianrajassa. Se on se hylly missä on vitamiinit, omega-3 kapselit, luontaistuotteet ym. Todella epälooginen paikka! Cittarissa testit ovat intiimituoteosastolla (eli siellä missä kondomitkin ovat). Toivottavasti löydät testit =)

Niin ja tuosta tiputtelusta... Minullakaan ei ollut sellaista koskaan ennen esikoista! Ihme vaiva :O
 
Prisman ovis/raskaustestit tosiaan on tosi omituisesti sijoitettu... Ja meidänkin prismassa ovat siis ihan siellä lattian rajassa.
Mut luontaistuotehyllystä löytyy.

ON. Alavatsa on hellä ja taitaa olla turvonnutkin. Tissit ovat kipeät luultavasti lääkkeiden takia (tulee lääkkeiden sivuvaikutuksena alle yhdelle sadasta). Normaalistikin minulla kipeytyy tissit oviksen aikoihin ja sitten kohti menkkoja kipu hellittää, mutta tällä kertaa kipu on kovempaa. Ja tissit on ihan eri näköiset kuin normaalisti...
Piikittelyä on jäljellä vielä luultavasti ainakin 3 päivää. Jos kaikki näyttäisi hyvältä, niin sitten varmaan se 3 päivää piikittelyä riittää.

Huomenaamulla selviää taas enemmän tulevasta ja vaikka kuinka olen ajattelematta ja yritän olla kuvittelematta raskautuvani, niin välillä vaan on ollut pakko ottaa asia puheeksi. Miestäkin varottelin, että jos tulen raskaaksi, niin saatan olla ihan hirveä. Epäilen kyllä, että mies uskoo ihan täysillä raskautumiseen, joten hänelle tulee kova paikka, jos tälläkin kertaa tulee se nega vastaan.
Heti jos alan ajattelemaan asiaa, niin heti minut valtaa tunne siitä, ettei se vaan voi onnistua. Aivan utopistinen ajatus, että meillä onnistuisi raskautuminen. Se vaan ei ole meidän juttu...

Mut, katsotaan nyt kuinka tässä käy. Pelottaa ihan hitosti punktio, koska olen varma, että se sattuu aivan h*lvetisti. Yritän olla ajattelematta koko asiaa...

Mut, tsemppiä ihmiset :)
 
iloksi, tsemppiä huomiseen. Jos punktio sattuu maanantaille, pystytköhän rentoutumaan koko viikonloppuna? :) Mulla on tuo sama tunne et vaikka järki sanoo et nyt vois onnistua, niin joku "sisäinen ääni" haraa vastaan, et älä nyt turhia toivo, et miks nyt onnistuis, kun ei oo vuoteen onnistunut.

Sisa, kyllä mä uskon et ne luget poistaa ongelman hetkellisesti (siis kun tukee keltarauhasta), mutta heti kun jätät pois, niin tiputtelu alkaa. Sehän tässä monesti on kun vikaa ei varsinaisesti löydy tai lääkärit sanoo et kokeile nyt näitä ja katotaan mitä tapahtuu.

Mulla mielialat vaihtelee ihan hurjasti. Aamupäivällä olin kuin maani myynyt, kaikki asiat tuntui negatiiviselta ja nyt sit iltapäivällä suurin osa taas positiiviselta. Oikeaa munasarjaa nippailee (missä follikkelit on), vielä ois muutama tunti ultraan. Vähän on alkanut jo tulee limojakin, pitänee ovistesti tehdä kun pääsen kotiin. Tänä iltana aloitetaan puuhailut, mieskin tuntuu olevan innoissaan.
 


torstai 9.6.2011

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
öttiskä......................kp79/28-30...........22v...1. lapsi.....yk1/10km2
Kauniina Päivänä Tuut....kp43/27-30................................
Bla-bla........................kp41/34.............34v...2. lapsi......yk13
macy gray...................kp31/30-35........31v......2. lapsi.....yk18
Paulette.....................kp28/26-30.........24v......3. lapsi.....yk3
Jensar.........................kp26/35.........32v.....2. lapsi.....yk13/16ku1
Ansku83......................kp21/30-32.........27v.......1. lapsi......yk6
Emmuska10...............kp21/38-42.............28v......2. lapsi.....yk3
Midia...........................kp19/30-32........34v..........2. lapsi.......yk2
rontti1.......................kp17/30-31.............27v............2. lapsi.....yk?
Seikkailija_Dora.............kp16/30............??v...........2. lapsi.....yk1
kissendaal...................kp14/28-35.............25v.......2. lapsi....yk3
pikkumy......................kp14/28.............25v..........1. lapsi....yk9
Tuuska.......................kp14/28...........25v.....3. lapsi......yk6
Metku........................kp13/22-27........................3. lapsi.....yk2
Zanca........................kp13/26-31........27v......1. lapsi.....yk11
Amalia Armas..............kp12/21-22..........30v........2. lapsi.......yk15
unna84......................kp12/??.............26v.......2. lapsi.....yk1
Viola30....................kp11/27..........31v......2. lapsi....yk13/km yk11
iloksi..........................kp11/31-33.......28v............1. lapsi.....yv5
bluebreeze..................kp10/28...........??v.............2. lapsi.....yk3
Minnarun....................kp8/29-31.........30v......3. lapsi......yk11
iltatähti-80.................kp7/25-28.........31v......4. lapsi.....yk6
Tyllerömamma............kp4/??..............??v........2. lapsi.....yk3
hapisikatakamura........kp4/28-30..........30v.......4. lapsi.....yk2
Hope-72....................kp4/??.............??v.............4. lapsi......yk1
Barbamama35............kp3/25-32........35v.........3./4. lapsi...yk10
Pänä..........................kp?/26-34.......28v............1. lapsi....yk21
Pumpuli-81..................kp?/??...........??v.............?. lapsi......yk?
Tuulia81.....................kp?/??............30v............2. lapsi.....yk1



TAUOLLA

Sunflower11...............kp?/31-33........................3. lapsi....yk6
MinyMom...................kp?/27-28..........26v...........2. lapsi....yk13
SiSa78........................kp?/28.........32v...........2. lapsi......yk7km2


TAUSTALLA
Lara--, Green Lady, Viulu, myrskytuuli, Ngale, tattoomam, PieniTytönTylleröinen, AiraM, *Justiina*, Laurelle, Sinderella, nepari80



PIINAILIJAT
Bla-bla.........................dpo18


PLUSSANNEET 2011 helmikuu: Pikku-Saara 1.2., Neiti-81 6.2., koiksa-79 8.2., Gabrielle 9.2., Matilda-08 11.2., Epa_88 21.2.

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu: MiiJane76 10.3., EevaN 25.3., Mariel85 26.3.

PLUSSANNEET 2011 huhtikuu: äiti x4 4.4., Viena 8.4., mileon 12.4., Mango86 17.4., Miimau 21.4., Camilla31 24.4., Jul 24.4., Viola30 27.4.

PLUSSANNEET 2011 toukokuu:
Maira.................11.5......kp29/28.........25v...2. lapsi......yk2/4ku1
Lisey..................16.5.....kp44/30-32........28v.....2. lapsi...yk2/4kkm1

PLUSSANNEET 2011 kesäkuu:


Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/



HAAMUILIJAT





Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: Ansku83




Lyhenteiden selitykset ja toukokuun pinkan linkki löytyvät etusivulta!=)




Plussarikasta kesäkuuta!
 
Kiitos Sisa ja iloksi! En ois kyllä ite mitenkään tajunnu, että ne testit voi olla jossain luontaistuotehyllyssä, ei tullu mieleenkään :D Täytyy lauantain kauppareissulla ostaa - kohtahan alkaa olla testipäivät =) Huomenissa voin aloittaa noilla davidin testeillä, kun niitä tuolla laatikossa on vielä tukku. Josko ne nyt mitään näyttää : /

Sisa - milloin hait ne luget? Mietin vaan, jos tuo tiputtelu jatkuu mullakin niin pitäisikö mennä hakemaan, josko niistä olis apua. Ajattelin tässä vielä pari kuukautta imettää kunnes ipana siirtyy lehmänmaitoon niin varmaan vasta sitten on ajankohtasta. Eiköhän sen imetyksen pidä olla loppunu. Ja sitten yritystäkin on takana tuo puol vuotta, jos ei ole siihen mennessä tärpänny : /

Ansku - näyttää lupaavalta! Kohta pääsette tositoimiin:) Samoin taitaa olla ainakin amalian, pikkumyn ja violan laita. Parin viikon päästä saamme sitten plussauutisia oikein urakalla!

Voiko toi oviksen ajankohta muuten heitellä paljonkin kierrosta toiseen? Miten aikaisin alotette tikuttelun? Mulla on toi kierto sen suurinpiirtein 28 päivää niin riittääkö, että aloittaa kp 12? Vai pitäiskö alottaa jo kp 10? Viimekierrossa sain siis plussan kp 16. Voiko se toisessa kierrossa olla vaikka jo kp 12? Ajattelin vaan, että nyt on sellasia tuntemuksia jo, että vois olla tuloillaan tai sitten vaan kuvittelen...
 
Ansku83: Eiköhän se ovis kohta vastaan tule :p

bluebreeze: Mä sain noi Luget just ennen Joulua. Ja tota mystistä tiputtelua on ollu viime elokuusta lähtien. Menin siis gynelle asiaa valittamaan. Mulle tehtiin kuukautiskierron kartoitus (eli seurattiin kierron eri vaiheet ultralla) ja sitten otetiin loppukierron hormonikokeet verestä. Lisäksi mulle on tehty aukiolotutkimus, kun siinähän selviää munajohtimien aukiolon lisäksi myös kohdun rakenne tavallista ultraa tarkemmin. Mitään vikaa ei siis mistään löytyny : / Sain sit vaivaan kuitenkin noi Luget, vaikka mulla ei verikokeiden mukaan olekaan vikaa keltarauhasen toiminnassa. Eli eipä taida noihin verikokeisiin aina olla luottaminen... Mä luulen, että sun kohdalla tiputtelu laitetaan vielä imetyksen piikkiin. Ja toivottavasti asia olisikin niin =) Mä seuraisin kierron tai kaksi imetyksen jälkeen, että jatkuuko tiputtelu vai ei ja menisin sitten gynelle, jos vaiva ei korjaannu.

Ja se oviksen ajankohta voi tosiaan joskus yllättää ;) Mulla on aina ennen ollu kp 14 tai kp 15 ovis, mutta tässä äsken päättyneessä kierrossa se olikin yllättäen jo kp 11 :O Alotan testailun yleensä kp 10 ihan varmuuden vuoksi =)
 
bluebreeze Hirveesti olen kuvitellu et miun edellisten kiertojen ovikset on ajoittunut kp16-18 tai jopa vähän aiemmin! Luteaali tupannut heitteleen siinä 13-18 (vähä ihmetyttää noinkin suuri ero!!)! Mutta nyt...kp22 menossa ja lienee ovis vasta tuloillaan! Tulin just yövuorosta kotiin ja siellä on pakko juoda paljon tai kuolee nestehukkaan! :D Niin ni en tiiä kehtaako sitä liuskaa vielä edes liottaa! Ja tosiaan, tässä kierrossa aloin juomaan greippimehua jota makaa edelleen 1,5l jääkaapissa. Moni on sanonu et se myöhästäis ovista! Mene ja tiedä...mut onhan nuo loppuun juotava! Makuunkin jo tottunut! Ja testailun alotan jotain kp12-14! Huh... Alkaa tää tekstin tuottaminen olla sellasta 4-viljan puuroa, et lienee syytä painua untenmaille!! :D
 
Uusi haaveilija mukana :) Olen lueskellut useampaa ketjua täällä, tämä kuukausiketju näyttäisi olevan aktiivisempi kuin tuo mihin ikäni puolesta kuuluisin, eli yli 35 v. Tsempataan täällä siis toisiamme! Kiitti Ansku83 upeasta ulkoasusta :)

Toinen lapsi on haaveissa, ja yritetty on vuoden alusta kun jätin pillerit pois. Pari kiertoa oli hakusessa, että mihin pituuteen asettuu, mutta näyttäs tasaantuneen 27-32. Yk 6 menossa. Esikoista yrittäessä viisi vuotta sitten raskauduin kans yk 6, mutta se päättyi surullisesti 14+1. Yritystaukoa tuli jonkun verran, mutta suht pian keskenmenosta esikoinen kuitenkin saatiin onnistuneesti alulle. Talvivauvan sijaan saatiin syysvauva. Esikoisen sain siis verraten vanhana 33 v., joten älkää muutkaan lannistuko!

Sa78, blueebreeze: Tosiaan voi yllättää! Tässä kierrossa ovista on saanut odottaa todenteolla! Aloitin tikuttamisen kp 12 ja vasta eilen (kp 20) tuli vihdosta viimein samanvahvuiset viivat, Sofin tikuilla. Eli aika samoilla mennään, Ansku ;)

Ihan joka kierrossa en ole tikuttanut, kun olen muka tunnistavinani oireet. Neljä vuotta sitten kun raskauduin esikoisesta, ovis oli kp 18, niin olisko tää myöhäisempi ovis sitten hyvä enne :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Huomenta!

Ultrassa käyty ja oikealla puolella oli kaunis, 20 mm follikkeli :) Muut selkeästi pienempiä. Vasen puoli nukkumistilassa. Mutta.. Ovistestit näyttää tyylipuhdasta negaa eikä limojakaan juuri ole. Mitenkähän pitkään vielä menee ennen kun tuo follikkeli puhkeaa??
 
Viola30 Hienoa! Nytkö sitten oviksen tikuttelua tai odottelua muuten? Voi olla, että meilläkin tulee tässä kierrossa menemään noin, vaikka se inssi ois aikomuksena. Nyt vaan bongailemaan ovista! Jännää! :D

Ansku83 Mulle voit päivittää kp2, alkoihan se vuoto vihdoin. Vähän venähti toi jo ennestään pitkä kierto!

Rhonda74 tervetuloa mukaan!

Oviksen tikuttamisesta Mulla vaihtelee jopa 10 päivällä oviksen ajankohta, niin aloitan tikuttelun ajoissa. Ja voi että, niitä kuluu! Tuntemukset on välillä aaltoilevia, ensin on tuntevinaan jotakin, sitten se tunne häipyy ja saattaa sitten myöhemmin tulla hyvin pian takaisin. Siksi täytyy olla kärppänä ovistikkujan kanssa ;) Onhan tämä elämä yhtä purkkiin virtsaamista... mutta minkäs teet! Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille testaajille.

Kun me alettiin toista yrittää, naureskelin vielä sellaisille, jotka tikuttaa ovista! Musta se oli turhaa puuhaa, eka lapsi kun sain alkunsa heti. Ajattelin että olen maailman hedelmällisintä sorttia. Vielä vähemmän multa löytyi ymmärrystä raskaustestien tekijöille, siis että testaavat ajoissa ja tulkitsevat viivoja! Järjetöntä! Ja sitähän se onkin, mutta nyt n.17kk jälkeenpäin olen tikuttanut ovista lukemattomat kerrat, tehnyt raskaustestejä läjän, tihrustanut viivoja, ollut tutkimuksissa ja nyt hoidoissa. Enpä olisi silloin uskonut... Elämällä on tapana opettaa.
 

Yhteistyössä