Hip hei täältäkin!
Mulla on mennyt vaihteeksi homma loistavasti putkeen! Oon tosi tyytyväinen itseeni.
Viikonlopun olin tosiaan koulutuksessa ja ruuat tuli sieltä valmiina. Silti tein loistavia valintoja ja söin hyvin, mutta terveellisesti. Ja kotona heti palasin dieettiohjeille. EI tehnyt edes tiukkaa!
Tervetuloa uusille! :flower: Joku teistä kyseli neuvoja, kuinka päästä alkuun. Tässä muutama vinkki, lähtekää näillä liikkeelle, katsokaa kuukausi millaisia tuloksia tulee ja sit alatte muokkaamaan, jos tuntuu ettei haluttua tulosta saavuta.
ELi siis:
1) ATERIARYTMI: syö päivässä aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Ateriaväli max. 3-4h.
2) LAUTASMALLI: katso, että syöt kaksi kunnon ateriaa päivässä ja silloin vähintään puolet lautasesta on kasvisten peitossa
3) PROTEIINI: Pidä huolta, että saat tarpeeksi proteiinia, eli lisää joka aterialle joku proteiininlähde.
4) VESI: Juo puhdasta vettä (hanasta) vähintään 2-3 litraa/vrk
5) ANNOSKOKO: Syö joka aterialla sen verran, että nälkä lähtee. Älä napostele aterioiden välissä. Syö oikeaa ruokaa, älä puolivalmisteita, jos ei ole pakko. Tee itse ruokasi.
Jos näillä vinkeillä ei paino lähde putoamaan kuukauden kuluessa, niin sitten kannattaa lähteä viilaamaan pilkkua enemmänkin, mutta varsinkin ensimmäistä kertaa laihduttavan uskon onnistuvan näilläkin ohjeilla. Eikä nämä ole liian vaikeat noudattaa loppuelämää, niin siksi suosittelen mieluummin näitä pieni muutoksia ensin.
Ja jos on juhlia tai tekee mieli herkkuja, niin salli niitä itsellesi kohtuudella. Tiedosta aina mitä syöt, ettet ole liian tiukka ja homma repeä käsistä sitten yhden herkun myötä.
Toivottavasti näitä on edes jollekin apua