Kesäkuussa kaventuvat

Nonniiiiiiiiin asiaa! Mä ajattelin tulla kuokkimaan :D En vielä vakituiseksi jäseneksi lupaudu, mutta katsotaan...

Mulla senttejä 174 ja viime elokuun lopulla painoa 80,4 kg. Nyt olen saanut pudotettua painoani lukuihin 67,5.

Ongelmana on se, että mä läskeilen säännöllisin väliajoin ja esim nyt on ihan järkyttävä olo! Neljän päivän ajan vedin vaikka mitä naamariini ja nyt vaan ällöttää. Eilinen meni ihan ok, mut ei voi sanoo muuta ku HUH HUH. On niin jäätävä fiilis.

Pakko päästä eroon tästä olosta :D Auttakaaaaaaaa!
 
Nyt kävi kämäsesti. Tein äsken salaattia, johon laitoin:

jäävuorisalaattia
minitomaatteja
kurkkua
punasipulia

Minkä lisäksi heitin sekaan semmoisen maustetun fetakuutio-pakkauksen, missä on kastike ja mausteet valmiina.

Oli järkyttävän hyvää. Söin koko satsin, mikä oli ihan törkee määrä. Sit jälkeenpäin menin tonkii roskista ja meinas silmät pudota päästä ku pakkauskoko 125 g ja olikohan 480 cal/100g!!!!!!!

Repikää siitä huumoria.
 
IhanaValo
Kävin aamulla vaa'alla, ja kuten joka aamu, odotin että se ois jotain 85-86kg niinkuin tähänkin asti on taas ollu..no, ylläri oli suuri kun vaaka näyttikin 84-alkuista lukua. Pitäis varmaan saada vatsa toimimaan paremmin niin auttais sekin kevyemmän elämisen yritys..
 
Fetassa voi olla yllättävän paljonkin kaloreita. Mä olen käyttänyt jotain apetinan 3% fetaa ja kyllä siitäkin vaan kaloreita paukkuu!

Millaisia salaatteja te teette? Itse teen aina tylsän salaatti-tomaatti-kurkku sekoituksen ja se alkaa tulla jo korvista ulos! Tarvisi saada jotain vaihtelua mutta kun ei mielikuvitus oikein riitä muuhun! :ashamed: :D
 
"Martsa"
Kehtaisinko minäkin liittyä remmiin?

Pituutta on vaatimattomat 161cm, mutta otanpa sitte painolla kaiken vajaavuuden takasi: 80,2kg näytti "digidigi" aamulla. Synnytyksestä on pari kuukautta ja pudotustahti ei oo kummonen imetyksen ansiosta (jep, ei vaan mulla imetys pudota kilon kiloa..)

Mutta että 60kg tietämille pitäis päästä ja tuntuu uskomattomalta pudottaa 20kg:aa :O, ikinä oo painanu näin paljoo..No, josko tää nyt tästä lähtis soljumaan eteenpäin.

Nyt aluks toki paino tippuu nopeemmin (miljoona kertaa lukenu, että "ne on ne nesteen, ne nesteet"), mutta jossain vaiheessa pitää yrittää selättää ajatus "kaikki mulle heti NYT" ja sietää, ettei viikossa saavuteta lopullista tulosta ja yhellä vastareenillä ei 6-pack ilmesty ;)

Liikuntana on lähinnä lenkkeily ja kahvakuulailu.

Eli näillä mennään ja pyrin pysymään tässä ketjussa mukana, jos vaan mukaan huolitte keventää ylipainoa :)
 
Miekin voisin osallistua tähän! Aloitin painonpudotuksen maaliskuussa 2012. Lähtöpaino oli 93kiloa, pituutta 161 cm ja ikää löytyy 22 vuotta. Toukokuun 31 pv tsekattu paino ja silloin näytti 89 kiloa. Hyvin hitaasti tippuu paino. No tuosta maaliskuusta alkaen en kyllä kovin paljon lisännyt liikuntaa vaan vähensin syömisiä.

Nyt tuossa kuukausi takaperin lopetin tupakan polttamisen ja alkoholin käytön kokonaan. Seuraavan kerran astun vaa'alle kunhan käyn vanhempieni luona kylässä. En halua ostaa kotiini vaakaa, koska en halua armollisesti tuijottaa sen lukemia.

Niin ja liikuntana on jokapäiväinen noin reilun tunnin reipas kävelylenkki. Niin ja 10 min hikijumppaa joka toinen päivä. Täytyy sanoa, että vielä on motivaatio hukassa mutta eiköhän tää tahti parane kohta puoliin :)
 
Bikini
Juoksulenkillä käyty, nyt vain kevyttä iltapalaa ja nukkumaan :)
Eilen oli vieraita käymässä, ja leivoin mokkapaloja. En sortunut syömään kuin ihan pienen palan. loput laitoin äkkiä pakkaseen ;) tosin en ole äitienpäivän jälkeen tainnut kun kerran sortua herkuttelemaan kohtuudella.
Salilla käynti on jäänyt vähiin... pitäisi palata taas 2 kertaa viikossa -rytmiin, ja lenkkeilyt päälle. Viikonloppuna kävin pitkästä aikaa myös pyöräilemässä.

Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille kesäkuussa kaventuville!
 
Mä niin lopetan nyt tuon fetan kanssa leikkimisen!

Laitan satunaisesti salaattiin sekaan ananasta, raejuustoa, siemeniä (auringonkukan, kurpitsan...), pähkinöitä, vesimelonia yms.

Mä kuulisin mielelläni myös jonkun ihan toisenlaisen salaattiehdotuksen kuin nuo missä on aina pohjana kurkku, tomaatti ja salaatti!


Miten hitossa mä muuten pääsen tuosta iltamässäämisestä pois? On jäänyt päälle ja eilen meni läskiksi hyvin alkanut aamu ja päivä! Jotenkin ehkä tylsyys tekee sen. Päivisin on aina tekemistä, mut illalla kun vaan kattoo telkkua niin alkaa mieliteot herätä!

Eikä ongelma niinkään ole suklaa tai muu makea vaan meen vaan jääkaapille ja alan vetämään ruokaa naamaan. Mitä vaan käteen sattuu: leipää, ruokaa, ananasta, jogurttia yms.
 
PRKL:mad:

::::pIIP PIIP PIIP:::::::


Ei tule mahtumaan hame sunnuntaina niin että hyvältä tuntuis. Ja kilot ei vaan tipu ja sentit ei pienene. + koko viikon olen joutunut leipomaan kakkuja ja muffinsseja yms, tuntuu että lihon jo pelkästä leipomusten katselusta:ashamed: Tosin onhan niitä pitänyt koemaistaa...

Tulispa jo syksy ja arki. Nyt ei ole yhtään rutiinia missään. No, jospa tämä tästä taas ensi viikolla juhlien jälkeen käynnistyisi paremmin *epäilee*
 
Jeeee! Sain hameen mahtumaan, kun tajusin että ompeleissa on jotain outoa. Hameessa alushame oli ommeltu persuuksien alta kiinni, ilmeisesti tarkoituksena antaa muotoa:O No kun mulla on niitä muotoja omastakin takaa, niin enpä sellaista ommelta siellä tarvi, joten otin sakset ja nipsnaps leikkasin varovasti alushameen päällikankaasta irti. Ja nyt hamekin mahtuu hyvin päälle, hyvä juttu!

Ja tänään vielä leipomista ja voileipäkakun ainekset sun muut jutut ostettava. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: teajohanna
Mukavia juhlia, Almandiini, ja onnittelut hameesta ja sen mahtumisesta.

Fysioterapeutti antoi mulle hyviä ohjeita, ja kävely alkaa sujua. On syytäkin, menen taas maanantaina yrittämään työntekoa.

Ostin itselleni uuden polkupyörän, ja nyt olenkin vaihtanut salikäynnit ahkeraan polkupyöräilyyn. Saleiluun tulee kesän ajaksi taukoa muutenkin, mutta (jumpparin antamien jumppaohjeiden lisäksi) jumppaan kotona K&T 7/2012 kesäjumppaohjelmaa, saa luvan tehota, ainakin tuntuu taas vähän toisissa paikoissa.

Jooga jäi eiliseltä väliin. Parikymppinen tyttäreni toimii kaasona häissä, ja toi mulle hameensa ommeltavaksi, tuosta vain! Kun siitä edellisestä ompelukerrastani on vuosia ja vuosia, suhtaudun projektiin alkuun aika varautuneesti ja lähinnä valmistauduin henkisesti siihen, että päivää ennen häitä mennään kauppaan ja ostetaan joku vaan mekko, mutta yllätys yllätys, osasinkin ommella, ja kankaasta syntyi hame. Ja se on jopa jo tuossa valmiina, vaikka häät on vasta huomenna!!!

Paino kävi eilen jo alle 66: aamupaino 65,8, mutta tänään on taas varmaan enemmän, heittelee heittelee. Mikä on ilahduttavaa, kaikki koon 40 housuni alkavat olla selkeästi väljiä ja osa käyttökelvottomia = liian väljiä, ja kaikki vanhat koon 38 housuni mahtuvat päälle.

Tsempit! Odottelen tässä tytärtä hamostaan noutamaan, ja sitten taas pyörän päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Bikini
Teajohanna: hienoa että pienemmät vaatteet mahtuvat jo päälle! Itse sovittelin tänään aamulla farkkuhameita, ja koon 38 hame mahtui hyvin, ja koon 36 meni päälle mutta ei tuntunut vielä hyvältä.

Karmalla samanlaisia ongelmia kuin minulla, eli iltasyömiset saattaa karata käsistä.. aamu ja päivä menee hyvin, mutta illalla telkkarin ääressä tekisi mieli syödä ihan syömisen ilosta :D

No, eilisiä syömisiä kompensoin taas käymällä juoksulenkillä, alkaa vain olla aika lämpimät ilmat juoksemiseen. Olin varmasti punainen kuin paloauto, ja koko kroppa hiestä märkänä! Ainakin tuntee tekevänsä jotain.

Hyvää viikonloppua kaikille ja tsemppiä!
 
Bikini
Miten muilla on viikonloppu mennyt? :) Lauantaina oli ihana sää, olimme uimassa monta tuntia. Sunnuntaina satoikin sitten koko päivän.

Tänään taas punnituspäivä, vaaka näytti 67,5 kg eli muutosta viikossa -400g :) Yhteensä painoa on nyt lähtenyt pääsiäisestä 7,1 kg! Ihan tavoitteeseen en varmaan pääse, mutta lähelle yritän :) Kymmenen viikkoa karkkilakkoa (oikeastaan herkkulakkoa) takana, yhtään en ole sortunut karkkiin ja suklaaseen, hyvä minä!

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan tänne! Kesäkuu on jo puolessa välissä, nyt kunnon loppurutistus kaikilta!
 
Välillä tuntuu niin tuskastuttavalta, kun syöt 1 kakkupalan lihot kilon. Juhlia kun pukkaa tässä kesän aikana olemaan tiuhaan. Yksi sukulainen tekee ison numeron dieeteistään ja laihutuksistaan, et ajattelin itse vetää matalaa profiilia ottaa pienen pienen kakkupalan, jotta kukaan ei kiinnitä huomiota syömisiin, kun jotain syö. Mut sitten se kostautuu heti. Olen ollut kuukauden syömättä karkkia, limpparia yms. joita tuli vedettyä kaksin käsin ja silti heti kun vähän edes maistaa tulee painoa reilusti lisää :/ .

Perjantain paino oli 79.9kg olin niin onnellinen , kun pääsin 70kg puolelle, mut tänään vaaka näytti 80.9kg :( Toki menkatkin tässä, et tekosyitä hakiessa koitan pistää niidenkin piikkiin. No ei auta kun uudella tsempillä ja lisää liikuntaa :)
 
"teajohanna"
[QUOTE="utelias";26492941]En jaksa koko ketjua lukea. Mutta kysymys: millä tavoin te laihdutatte? Pelkällä ruokavaliolla ilman liikuntaa? Liikunnalla? Vai miten?[/QUOTE]

Minä lähinnä liikunnalla ilman ruokavaliota... ja hartaasti toivomalla.

Ei se nyt ihan hirveän tuloksellista sitten olekaan. Mutta ainakin voin paremmin enkä pääse tästä enempää lihomaan, ja kyllä mä itse asiassa pienenen, vaikkei paino ole paljonkaan laskenut.

Mutta täytyy kertoa semmoinen asia, että mun on luonnostani helppo vältellä pullat ja tortut, eikä karkitkaan juuri houkuta - en välitä niistä. Hyvä ruoka ja viinit ja juustot on mun sudenkuoppa.
 
Tönt
[QUOTE="utelias";26492941]En jaksa koko ketjua lukea. Mutta kysymys: millä tavoin te laihdutatte? Pelkällä ruokavaliolla ilman liikuntaa? Liikunnalla? Vai miten?[/QUOTE]

no en jaksa stressata kauheesti. laihdutin viime vuonna syömällä vihanneksia, hedelmiä ja lihaa ja liikkumalla. nyt pyrin vaan syömään vähemmän kuin mitä kulutan. liikun ja syön siis järjellä ja fiiliksen mukaan. enkä stressaa jos tulee ylilyöntejä. pari kk ollu niin paljon tekemistä ja sama meno jatkuu edelleen että säännöllinen rytmi on mahdotonta pitää. heinäkuussa alkaa helpottaa joten ehkä sitten voisi oikeesti panostaakin. tällähetkellä mä vaan roikun tässä mukana. :D
 
Voi PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP PIIIIIIIIIIIIIP PIIIIIIIIIIIIIIIIP |O |O

Painoin jumaliste 61.6kg tänään. Olen liikkunut ja syönyt järkevästi, voi jumankauta oikeesti! Pe oli välipäivä jumpista kun möyhin pihaa, la sali, eilen spinning ja sali. Tänään jumppa, sh bam. Tykkään siitä ihan hirveästi :) mutta eipä näytä ainakaan liikunta auttavan mun läskien sulamiseen. Jumalauta että raivostuttaa!
 
Bikini
[QUOTE="utelias";26492941]En jaksa koko ketjua lukea. Mutta kysymys: millä tavoin te laihdutatte? Pelkällä ruokavaliolla ilman liikuntaa? Liikunnalla? Vai miten?[/QUOTE]

Terveellinen ruoka (lautasmalli), säännöllinen ateriarytmi, napostelut pois, herkkut minimiin, runsaasti liikuntaa. Näillä paino tippunut tasaisesti jo 10 viikkoa.
 
Maanantain aamupaino olo 68,4 kg vaikka eilen oli konfirmaatio ja söin siellä ihan sika paljon herkkuja. Juhlat onnistuivat oikein hyvin, vieraat kehuivat järjestelyjä ja leipomuksia ja itse päätähti oli väsynyt mutta onnellinen :)

Muoks: :D Siis ei olo, vaan oli. Nyt taas illalla en tiedä missä se paino huitelee. Pääasia että peffa on edelleen sen 102 cm ja tähän pitää nyt tuulettaa, että kaksi vuotta sitten painaessani 68 kg se oli 6 cm ISOMPI. Treeni auttaa, selkeesti.
 
Viimeksi muokattu:
Välillä tuntuu niin tuskastuttavalta, kun syöt 1 kakkupalan lihot kilon. Juhlia kun pukkaa tässä kesän aikana olemaan tiuhaan. Yksi sukulainen tekee ison numeron dieeteistään ja laihutuksistaan, et ajattelin itse vetää matalaa profiilia ottaa pienen pienen kakkupalan, jotta kukaan ei kiinnitä huomiota syömisiin, kun jotain syö. Mut sitten se kostautuu heti. Olen ollut kuukauden syömättä karkkia, limpparia yms. joita tuli vedettyä kaksin käsin ja silti heti kun vähän edes maistaa tulee painoa reilusti lisää :/ .

Perjantain paino oli 79.9kg olin niin onnellinen , kun pääsin 70kg puolelle, mut tänään vaaka näytti 80.9kg :( Toki menkatkin tässä, et tekosyitä hakiessa koitan pistää niidenkin piikkiin. No ei auta kun uudella tsempillä ja lisää liikuntaa :)
Matalan profiilin pitäminen tuttavapiirissä auttaa, oikeesti. Itse syön herkkuja silloin tällöin, on ollut jumituksia ja painon heilahduksia, mutta kun pitkän tähtäimen suunta on oikea, ne pienet hidastelut ja painon jumitukset kestää. Kun tarkoitushan olisi koko elämän mittainen muutos, ei vain diettaaminen, jonka jälkeen repsahdetaan sitten ihan kunnolla ja lihotaan takaisin. Eihän sentäs, vai mitä?;) Tsemppiä!
 

Yhteistyössä