***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

Iltoja!

Täällä on ollut puhetta nivusvihlonnasta vessassa käynnin yhteydessä. Mulla on sitä ajoittain myös, sama juttu oli esikoista odottaessa. Aika inhaa se on mutta ilmeisesti melko yleistä. Oon järkeillyt sen liittyvän kohtua kannattelevien kudosten venymiseen... Harmitonta se taitaa olla =)

Tuossa makoilin sohvalla mahakkaan liikkeitä katsellen, ihanan näköistä kun nahka värähtelee ja vähän aaltoilee kun Muumi pyörii :heart: Tuli taas niin voimakas onnentunne. Mä rakastan raskausaikaa, kaikkine vaivoineenkin :)

Ukko toi kaupasta tölkin Golden Capin alkotonta päärynäsiideriä, sitä nautiskelemaan siis...

Kylkiluu 19+2

ps. Profiilikuva päivitetty =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Ainii, ostin tänään kaukalon! Huutonetistä tein löydön: vaan muutaman yksittäisen kerran käytetty maxi-cosi cabriofix (testien huippu) tulee mulle 90e:llä! Aikas moinen säästö, ku uus olis 170e. :D
meilläkin hyvä tuuri kun tälle kakkoselle kaukaloa mietittiin. Sattupa sitten lehdessä olemaan lastentarvikeliikkeen mainos. Graco autobaby II + jalusta 99e. ovh 169e.
se sitten käytiin ostamassa.
 
mukavia ultra-kuulumisia.

Monessa neuvolassa jankutetaan turhaa tuosta painosta, tosiaan jos on lähtö bmi normaali niin mikä mättää että pitää jankata.? Eri asia jos olet ylipainoinen ja painoa tulee hirveesti, sitten voiki sanoa. Ja kaikkihan me oma paino kannetaan, vai kantaako joku meidän puolesta :LOL:

on: mä olin viime la-su sairaalassa osastolla. supisteli pe iltana ja la aamuna sen verran paljon ja pisti kummasti että mentiin päivystykseen. Sieltä suoraan äippäpolille ultraan ja testeihin. Kaikki kunnossa, supistukset vaarattomia. vauva voi hyvin ja kohdunsuu tilanne normaali. olivat vaarattomia mutta lääkäri halus ottaa tarkkailuun yhdeksi yöksi..
n.viikkoa aijemmin nlassa juuri sanoi että mun pitää ottaa rauhallisemmin ettei ala supistelemaan. EI sitä usko ennen ku säikähtää :'( .
Ja tuo kun tapahtu niin jälkeen päin ajatellu että miksi ei ota tosissaan mitä sanotaan. Nyt viisaampi ja jättäny siivoukset yms muille. Läheiset haluaa auttaa.
Tänään 6,5v kihloissa miehen kans.:heart:

Äippä Ja Nasu Rv 18+1 :heart:
 
Iltaa :wave:

Nyt on tissit niin kipiät, että oksat pois ja pala latvaa kans :ashamed: Mikä lie heitäkin vaivaa, nänneihin käypi kipeetä jos paitakaan hipaisee |O

Meillä onkin huomenna työntäyteinen päivä - aamulla tulee palotarkastaja käymään (mitä ihmettä sekin tekee, tarkastaa vissiin että palohälyttimet toimii ja hätäpoistumistiet on kunnossa), iltapäivällä olisi neuvola ja illaksi saadaan mummu tänne viihdyttämään sekä mua että tyttöstä. Nopsaan on tämä viikko mennytkin, kohtahan se on jo sunnuntai ja saadaan isikin kotiin...

Tulen sitten huomenissa kertoilemaan neuvolakuulumiset, nyt tämä mamma painelee nukkumaan ja toivoo saavansa paremmin unta kuin viimeyönä, mikään asento ei tuntunut hyvältä ja unta sai odotella jokaisen miljoonan heräämisen jälkeen. Taidan napata jo miehen tyynyn masun alle tueksi, jos se vähän auttaisi.

Hulda ja Töminä rv18+2
 
T-Bird ja muut: Ikävää jos teillä noin ilkeä neuvolatäti :kieh: Neuvolakäynninhän pitäisi olla mieluisa kokemus eikä mikään haukkumapaikka...
Oma terkkari ei tosiaan ole ikinä minulle painosta paasannut vaikka tullut edellisistä raskauksista yli 20 kg!!! Tietenkin heidän tehtävä on omalla tahollaan tarkkailla äidin terveydentilaa mutta turha ilkeily on inhottavaa varsinkin raskaanaolevalle jonka hormonit hyrrää ja mieli on herkkä pienemmästäkin. Minun neuvolatäti on kyllä aika iäkäs ja itsekin hieman pyöreä joten silläkin voi ollla osuutta asiaan :whistle:

Rakkapanuu: Mulla taisi käydä hyvä onni!! Saan todennäköisesti ABC:n kolmipyörätuplat ystävältä tosi edulliseen hintaan!!!! Toivottavasti sinunkin metsästys tuottaa tulosta!

Kiva lukea hyviä ultrakuulumisia, oma vasta reilu viikon päästä!!!

Valmet 18+5
 
Kiitos Valmetille :flower:
Mulla on kans ollu paljon noita vihlomisia alavatsalla, joskus sellaista repivää tunnettä, ikäänkuin nahka ei riittäisi yksinkertaisesti, ja sitten ihan nivusia juilii välillä oikein kunnolla.
Piti vielä flunssankin iskeä :/
 
Kylkiluun vatta aivan ihanan iso jo :heart: :flower:

Mulla on ihan sellain olo, kun raskaana ei oliskaan. Ihan outo tunne. Maha kasvaa kuulemma, ja kyllä liikkeetkin tuntuu, mut tää on tosi outoo. Esikoista oottaessa tässä vaiheessa oltiin turvoksissa kun sotanorsut ja mikään ei onnistunu enää. Nyt ei oo muuta kun massu :LOL:

Tällastahan tän vissiin pitäis ollakin. Mulla on muuten öisin tyyny jalkojen välissä, niin helpottaa vähän nukkuma-asennon löytymistä =)

Yrittäkäähän mammat jaksella =)

Venla ja Tauno 21+4
 
En muistanut miten inhottavaa tämä turvotus on.. :kieh:
Heti kun palasin töihin joka on suurinpiirtein 7.5 h istumista, ruokkis väliin, alkoi kauhea turvotus. Vesipullo on vieressä ja janottaa ja juonkin, eilen oltiin 2 h kävelyllä töiden jälkeen mutta ei merkitystä, maanantaiaamusta + 1.5 kg ja sama joka viikko, sunnuntai aamu kevein. Plääh! Onko muilla jotain apuja miten sais vähemmälle?
Mansikkakeittoa täytyy ostaa.. muuta?

Vielä yksi yö ultraan.. tuntui jotenkin olevan vauvakuume välillä hakusessa ja nyt se on taas palannut. :heart:

äää + patjan potkija 20+1
 
Tai siis maanantaiaamuhan se kevein on mutta huh huh.. muistelenkos oikein että Venla sinulla oli esikoista odottaessa raskausmyrkytys?
Mietin että voikohan tulla toista odottavalle jos ei esikoisesta tullut..? Viimeksi laski rauta-arvot tähän mennessä, nyt hyvät ja th sanoi edellisessä raskaudessa että jos rauta tippuu, ei pelkoa raskausmyrkytyksestä.. kaikkea sitä miettii kun nuppikin on niin turvoksissa.. :| :D
 
ikionnellinen
Moi!
Onko muilla ollut tällaista että ensin alkuun kun vauvan liikkeitä alkoi tunnistaa, niin niitä tuli päivittäin paljon, ja nyt sit välillä voi mennä monta päivää ettei tunnu kuin kerran kaks joku pikku kuplaus. tai esim eilenkään ei tuntunut kertaakaan..?
Kaikki pitäisi olla hyvin kun juuri edellispäivänä oltiin rakenneultrassakin. Ihmettelen vain tällaista hiljaiseloa toisinaan.

Ylireagointia? pois se minusta :LOL: :LOL:
 
Ikionnellinen: mäkin olen välillä ollut huolissani hiljaisista päivistä, niitä tulee aina välillä. Olen koittanut järkeillä, että vauva varmaan kääntyy välillä niin päin, että potkii esim. suoraan istukkaan eikä sitä tunne niin selvästi. Pieniähän ne vielä tässä vaiheessa ovat...
 
ikionnellinen- mullakin menee joskus parikin päivää etten tunne mitään muuta kuin ehkä painon tunnetta pari kertaa.. Joskus taas sitten tuntuu siltä että pitäis ottaa alushousutkin pois että tyyppi sais tilaa mahdollisimman paljon, älä huoli :)

Eilen oli ihana ilta! Kaksi alkoholitonta olutta ja 2 tuntia stand up- komiikkaa Katajannokalla. Seuraavan kerran taas 6.2. toiseen osakilpailuun. Osaa kyllä virkistää maisemanvaihdos!

Elppa&Möykky 21+2
 
=) ....oli kyllä ihana nähdä meidän pieni taavi-lotta :heart:
Kaikki oli hyvin, istukka oli kohdun takaseinäs...sydän lyönnit oli tasaisia, taavi-lotta oli vähän pienempi, eli nyt on 18+6, mutta kuvien mukaan 18+1, la aikaa ei lähdetty muuttamaan... =)
Sielä se ensi nukkui sitten se vähän liikkui ja moikkas meille että sen ihana käsi näkyi hienosti ja sitten se taas nukahti, ja nukahti mahalleen istukan päälle =)
 
Nyt täällä alkoi se luvattu lumimyrsky...Onneksi ehdittiin olla aamulla ulkona pojan kanssa.

Sydänkäpynen ja Menhit:Onnea ihanista ultrakuulumisista!

äitiäitiäiti:Harvinaisempaa on saada toisessa raskaudessa raskausmyrkytys,mutta on mahdollista.Jos kaikki muut arvot on kunnossa,eikä ole muuta kuin turvotusta,niin en usko että on mitään hätää.Paljon ananasta tai ananasmehua,niin saat juosta vessassa :D

Äippä2006:Onneksi selvisit säikähdyksellä!Ei noita neuvoja ikinä tajua noudattaa,ennen kun käy jotain.

Liikkeistä:Välillä täälläkin on hiljasempia päiviä,mutta onneksi tuntuu ainakin se yksi potku,niin tietää että kaikki on ok.

:hug: kaikille joilla on ikävä neuvolatäti.Tosi inhottavaa,jos neuvolan jälkeen on pahamieli.

Bamse 20+6
 
Huomasin minäkin noita keskusteluja ikävistä neuvolatädeistä...

Muistakaa, että jos tilanne menee todella vaikeaksi, sen tädin voi myös vaihtaa ja aina voi keskustella vaikka sitten sen esimiehen kanssa siitä, että on neuvolakäynnin jälkeen paha mieli.

Ei se tarkoita sitä, että neuvolatäti olisi tarkoituksella ilkeä, mutta aina ei henkilökemiat kohtaa. Mä kiemurtelin esikoisen kanssa aikani - koko raskausajan ja ensimmäisen puoli vuotta kärsin pahasta mielestä kunnes sitten lopulta soitin tädin esimiehelle ja kerroin, että ei huvita mennä neuvolaan enää ollenkaan. Esimies oli hyvin ymmärtäväinen ja jopa lohdutti mua sanomalla, että ei ole ollenkaan yllättynyt kuulemastaan - oli ollut jo yli 10 vuotta kyseisen henkilön esimiehenä ja sanoi, että "näitä juttuja" tuli ilmi aina silloin tällöin. Samaan aikaan mun kanssa samassa perhevalmennusryhmässä oli esikoisodottaja, joka piti juuri sitä neuvolatätiä maailman parhaana :LOL:, eli ei kaikki sitä yhtä nuivaksi kokeneet.

Mä sain itse päättää että tahdoinko vaihtaa vain toiselle tädille vai kokonaan toiseen neuvolaankin (Espoossa oli valinnanvaraa). Otin sitten vain toisen tädin siitä viereisestä huoneesta ja soitin itse vanhalle tädille ja ilmoitin vaihdosta. Täti oli ensin ottavinaan asian kypsästi ja jopa tarjoutui keskustelemaan asiasta, mutta se keskustelu jäi hyvin, hyvin lyhyeksi. Asuimme aivan neuvolan vieressä, joten niitä tätejä tuli nähtyä siinä pihamaalla harva se päivä ja vanha täti lakkasi tervehtimästäkin, mutta en antanut sen häiritä itseäni enempää - oli varmasti vaikea tilanne hänellekin. Uuden tädin kanssa meni kaikki tosi hyvin. Ja nyt kun asutaan naapurikunnan pulella, meillä on ihan SUPER neuvolatäti - herttainen ja osaa ajatella myös omilla aivoillaan. Siitä kannattaa totisesti olla iloinen!
 
äitiäitiäiti: mulla oli joo paha raskausmyrkytys esikoisen kanssa. On kyllä harvinaisempaa, että saisi myrkytyksen toisen kanssa, jos esikon kanssa ei oo ollu. Toki kaikki on mahdollista. Mut yleensä kyllä paineet on hyvin koholla ja valkuaista virtsassa turvotuksen lisäksi. Olen itse aika säikky noiden turvotusten kanssa. Mutta tässä vaiheessa iltaturvotukset on ihan normaaleja. Mutta muista ottaa puheeksi neuvolassa kuitenkin. Juo runsaasti ja ihan vaakatasossa olis myös hyvä olla, niin munuaiset toimii paremmin.

Ite ei tarvi käydä kun puolen tunnin lenkillä niin sormet on jo sellaset makkarat, ettei koukkuun meinaa saada. Mut levolla sitten helpottaa. =)

Uskomatonta ajatelle, et viiden viikon päästä meidän neiti syntynyt, eli rv 26+5. Olis se kyllä aika shokki...

Venla ja Tauno 21+4
 
Kiitoksia vastauksista Bamse ja Venla, täytyy mennä töiden jälkeen vaakatasoon ja juoda ananasmehua pillillä. :D
Joo, nytkin on ollut koko päivän ihan kauhea turvotus eli ei ajoitu ainoastaan iltaan.. sormus puristaa ja jopa silmiin sattuu. :eek:
Mutta täytynee soittaa ensi viikolla neuvolaan jollei rupea tästä nuo kotikonstit jelppaamaan tai pahenee tämä turpotus.. :whistle:

Huomista ultraa malttamattomana odotellen.. =)
 
Ultrakuulumisia: Kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin. Laskettun ajan arvioi kyllä heittävän viikolla, mutta ei sitä lähdetty muuttamaan. Eli se on edelleen 9.6. Oltiin päätetty, että ei sukupuolta kysytä, katsotaan sitten jos sattuu näkymään. No, vasta jälkeenpäin tajusin, että ei tullut edes silläsilmällä katsottua. Eli sillä siis ei OIKEASTIKAAN näytä olevan mulle väliä =)

Neliapila kertoi, että oli löytynyt reikä vaavin sydämestä. Missä olitte ultrassa? Mulle kun toi ultraaja sanoi, ettei niitä voida tässä vaiheessa nähdä. Hmmm. Pitäisikö mennä vielä yksityiselle... :/

Mutta joka tapauksessa mieli on nyt tosi hyvä! Mennään vielä tänään miehen kanssa tekemään vaunutilaus, kun oltiin sitä varmuudeksi lykätty tän ultran yli. Eli ensimmäinen konkreettinen hankinta edessä. Onneks sopivat vaunut on ollut jo kauan tiedossa.

Ai niin, istukka on etuseinässä, eli siksi ei niitä liikkeitäkään ole kovasti tuntunut. Eli ihan turhaa olen murehtinut siitäkin.

Tiivari + Tyyppi 20 + 3
 
:wave: Keskeltä tuulen ja tuiverruksen, vielä ei pyrytä, mutta varmaan kohta tulee...

Kotiuduin hetki sitten neuvolasta - en taida ihan ennätystä tehdä painonnousun kanssa, +804g/vko! Sf-mitta 16 eli yläkäyrälle pompsahti niin että humina käy :D Verenpaine jälleen matala, hb 122 ja sain ohjeen, että jos alkaa väsyttämään, sitten rautakuurille. Oli oikein mukava juttutuokio terkkarin kanssa, naurettiin ihan urakalla.

Mutta nyt laittamaan ruokaa, mummu tuli tänne seuraksi ja piristykseksi, pappakin kun on työreissussa lauantaihin asti *me reissulesket*

Hulda ja Töminä 18+3
 
Heido!
Piti siis lääkäriin tänään turvautua, kun olo alkoi käydä jo niin kummalliseksi. Syykin sieltä sitten löytyi. Tulehdus molemmissa poskionteloissa. :snotty: Kyllähän mä sen jo oikeastaan mennessäkin jo tiesin. Päätä särkee, välillä on lämpöä ja posket on ihan tulessa. Välillä vihloo korvia ja kurkkukin on hiukan kipeä. :headwall:
Tätä tää loppuraskaus varmaan sitten taas on... molemmissa aikaisemmissa raskauksissa tää on ollut oikein mun tavaramerkki. En edes muista, montako kuuria söin tuon kakkosen ollessa masussa. :| Noh, ei mahda mitään.

Muuten täällä pyyhkii ihan hyvin. Kova hinku olisi jo sinne rakenneultraan. Vielä pitäisi malttaa oottaa melkein 2 viikkoa.
Selkää vihloo aina välillä, mutta sitä ei niinkään enää huomaa, kun se on jo "vakio vaiva". :|

Menipäs valittamiseksi. Sori! :/
 
Tulin ilmoittamaa että joudun poistumaan keskuudestanne, ainakin toistaiseksi. :'( Sikiöllä todettiin vakava kehityshäiriö, joka vaikuttaa lapsiveden määrään ja sitä kautta myös muuhun kehitykseen. Ensi viikolla on raskaudenkeskeytys.

Sieluni on palasina ja sydän murskana. Toivon teille kaikille hyvää odotusta ja onnea elämään. Nyt ei ollut tämän lapsen aika syntyä.

ElinaMaria
 
Moikka kaikille!
Eilisessä neuvolassa painoa tullut +233 g/viikko, eli paremmin meni kuin luulin. Jotenkin tuntee vain ittensä pullukammaksi. Mä taisin vetää pohjat sf-mitan kanssa??
rv 20+1 sf oli 22,5 cm. Aika valtava masu siis täällä :eek: :LOL:
Vauvan syke oli 149 ja tasaiseen sykkii ja vahvasti. Liikkeet ++.
Mulla hemoglobiini nyt 118, eikä ollu puhetta raudan syönnistä, välillä kyllä heikottaa. Lähtö oli 130.
Huomenna olisi meillä se suuri päivä eli rakenneultra. Jännittää ihan kiitettävästi. Liikkeitä tänään taas tullu ihan kivasti, olen saanu kuunnella niitä kun jäin saikulle ainakin täksi päiväksi. Flunssaa pukkaa ja kauhee väsymys.

Lunta satanu aika kiitettävästi, muttei millään jaksa lähteä lumitöihin.. saa ukko tehä kun kotiutuu :)
-Kylli ja vaavi 20+3-
 

Yhteistyössä