***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

NASU-masu: oikein mukavaa kuultavaa sulta neuvolasta. Mulla oli toi kohdun korkeus 20cm. Kuulemma HYVÄN kokonen viikkoihin :LOL: Mulla on ja yleensä yöt levottomia. Mut väsymystä ei kuitenkaan ole. ONNEKS. Minä ja pohdin, kysyäkö sukupuolta vai ei. Toisaalta olis kiva tietää, vois valmistautuu jo, mut sitten taas ois kiva jännätä loppuun asti. Miehelle on ihan sama kysynkö. Mulla on samana päivänä rakenneultra. Jännäillään yhdessä :D

Venla ja Tauno 19+4 ( kohta esikon kanssa yksityiselle. Ikävästi kädelle ainakin rohisee keuhkot :( Mut ei sieltä koskaan mitään löydy. Taitaa olla vaan toi astma...)
 
Venla-05: Ai sulla on samana päivänä ultra, kiva jännätä yhessä :) Mäkin aattelin että jos sitte kallistuis tuohon miehen "tahtoon" ja eläis jännityksessä odotuksen loppuun asti. Mut en tie pystynkö :LOL: Jännittäis jo nyt kovasti tietää kumpi siellä on... Ja jos se ultrassa näkyy, ni haluisin tietää. Sit oiski hyvä jos nasu päättäis meiän puolesta ja ois jalat ristissä koko ultran ajan ni se oiski ok! Sit mua ei haittais vaikka en saiskaan tietää vielä, jaksan kyllä oottaa. Ja voinhan ihan hyvin ostella kaikkee neutraalia väritystä, nättejä ne valkoiset ja beiget/ruskeat vaatteetkin ovat :)

Mut pystyisinkö mä tosiaan oleen niin kova, että sanoisin ultrassa että en halua tietää... epäilen! Jos se vaikka kuiskas sen mulle, tai kirjottais paperille niin että mies ei näe :LOL:

Ai sulle oli sanottu että hyvänkokoinen viikkoihin nähden kohdunpohjan kork. :) Aika tulkinnan varainen lausahdus :) Mulle totes vaan että aika yläkäyrillä mennään... Mut ei kai siitä haittaa ole?!?

Tsemppiä teille lääkärikäynnille Venla-05, toivotaan että alkais menee parempaan suuntaan!

NASU-masu 19+4
 
Venla:voimia sinne!Ikävää toi sairastaminen :( Ilman astmaakin noi pojan sairastelut on kamalia.

Me päätettiin tän raskauden alussa ettei tällä kertaa kysytä sukupuolta (esikoisesta kysyttiin ) Ainakin vielä se on pitänyt.Eilen rakenneultrassa olis varmaan saatu tietää,kätilö nimittäin mittasi sikiön reisiluun niin että vauva "istui ruudulla".Mä kyllä yritin tiirailla,mut en nähnyt mitään :D

Tosta rytmistä,että meidän esikoinen nukku ja oli rauhallinen masussa öisin ja päivällä jumppaili.Neuvolassa sanottiin,että hyvä tod.näk. sama rytmi jatkuu syntymän jälkeenkin...Meni ihan päinvastoin :kieh:
 
Se oiskin hyvä jos osais itte kattella ultrassa onko tyttö vai poika? Mut mul ei ainakaan oo hajuakaan että osaanko kattella. Ensimmäistä odotellaan, ni ei ole pahemmin kokomusta noista ultrakäynneistäkään että erottaako sen oikeesti sieltä hyvin jos on vauva vaan sellaisessa asennossa. Viikoilla 12+3 kun oltiin np-ultrassa ei ainakaan pystyny päättelee yhtään mitään! Niin pieni oli koko kaveri silloin... mut siis oisko se mahdollista nyt viikolla 20 jo maallikonkin nähdä, jos osais kattoo?

NASU-masu 19+4
 
Jep, ultrassa käyty, kaikki ok. :heart: Sydänäänet löytyi nopeasti ja kokokin (reisiluu ja pään halkaisija) vastasi viikkoja. Onneksi on rakenneultra varattu yksityiselle (30.1.) niin näkeepi vähän paremmin, oli nimittäin aika nopea toimenpide. No toisaalta joutui ottamaan minut ylimääräisenä (siis aamulla ei neuvolassa kuulunut sydänäänet), joten sekin saattaa selittää. Pylly oli edessä, joten sukupuolta odotellaan selvitettäväksi sitten rakenneultrassa.... :)

Kata 18+0
 
Hankku: Mitä ultrassa näkyi? Mulla kaksosraskaus selvisi viimeksi vasta rakenneultrassa, koska tuolloinen asuinkunta ei tarjonnut niskapoimu-ultraa. Neuvolassa vaan todettiin pari viikkoa aiemmin, että hyvänkokoinen kohtu, mutta ainut arvelu oli, että jospa laskettu aika ei pidäkään paikkaansa. Omassa mielessä kyllä kävi mahdolliset kaksoset, mutten uskaltanut asiasta mainita. Ultraa edeltäneenä iltana sitten tokaisin miehelle, että jospa kohdussa onkin siamilaiset kaksoset. Eli aavistus oli. Vatsa ei kyllä tuolloin ollut mitenkään erityisen iso, ultran tehnyt kätilökin totesi, että eipä olisi uskonut kun ovesta sisään kävelin. Bussimatkat töihin oli tosi tuskallisia pahoinvoinnin vuoksi, muuten tuo raskaus ei eronnut ensimmäisestä.

Tällä kertaa kaksosraskaus selvisi niskapoimu-ultrassa. Itsellä oli pieni aavistus mahdollisista kaksosista, koska välillä tuntui siltä, että vatsa kasvoi tavallista nopeammin. Alakautta ultratessa näkyi kuitenkin vain yksi vauva. Kätilö alkoi sitten ultrata myös vatsan päältä, jolloin toinenkin vauva löytyi. Kun kysyin ultrataanko niskapoimussa useinkin myös vatsanpeitteiden päältä, kätilö kertoi tehneensä sen siksi, ettei ollut nähnyt kunnolla alakautta. Oli siis vähän tuurista kiinni, että kaksoset huomattiin tuossa eka ultrassa. Ihan alkuraskaudessa mullekin tuli helposti finnejä ja hiukset rasvoittuvat hetkessä, mutta tilanne palasi onneksi normaaliksi ennen joulua.

Neliapila + Aatu ja Peetu 17+4
 
Heippa!
Neuvolassa käyty myös tänään, rv 16+6:
-Hb 118 (saisi hieman nousta vielä vaikka rautaa olenkin syönyt pari kuukautta)
-verenpaine 110/58
-pissa puhdas
-kohdunpohjan korkeus 14
-painoa tullut nyt yht. 2kg
-hieman kauhisteli suonikohjuja nivustaipeissa, on kuulemma aika isoja ja tulee todennäköisesti vaivaamaan kun raskaus on pidemmällä...

Rakenneultraan varasin tänään ajan ja mennään 1.2.Tämän kustantaa kunta ja se on ihan "normaaliultra", 4D olisi pitänyt kustantaa kokonaan itse. Kysyin kyllä eikö voisi tehdä niin että menisin 4D-ultraan ja oltais maksettu itse ylimenevä osa muttei käynyt päinsä. Olisi ollut tosi mielenkiintoista päästä 4 D:n koska ajattelin että tämä olisi viimeinen raskauteni mutta kai tuo raha hieman ratkaisee..
 
Rv 18+4

Hb 129
verenpaine 120/60
Pissa puhdas
paino + 1,3 kg :eek:
Sydän ++ 144
Liikkeet +
Seuraava nla: 07.02

Nla täti tunsi kädellä potkun, kun kokeili.
Vaava päätti nimittäin potkia doppleria,
niin että äänet peitty alle... :LOL:
erakkoluonne =)

Sain nla tädin sitten itkemäänkin...
puhuttiin kuolemasta ja isistä, niin se herkisty... :x
Noh, kyllä me naurettiinkin :D

Meinaatteko muuten mennä synnärivalmennukseen?

vivvi :heart: rakas puhna 18+4
 
Ihania neuvolakuulumisia taas kaikilla :D itsellä seuraava aika vasta 31.1 :(

On tullut taas niin paljon tekstiä, että en muista mihin kaikkeen piti kommentoida :ashamed: on vähän hatara pää ja ajatukset laukkaa jo ihan muualla, pikkusen stressin poikasta päällä...

Mutta nyt viemään koiraa hoitoon ja sitten pitäis järjestää ittensä sänkyyn, että jaksaa nousta ylös klo 1 ja lähtee ajeleen kohti lentokenttää, pari tuntia ois ajettava. aijaijai |O

Mutta hyvää viikon jatkoa kaikille, tämä tyttö palaa palstalle entistä virkeämpänä ja toivottavasti ruskeampana ensi viikon lopulla =)
Puerto rico kutsuu B)

MP 15+5
 
vivvi16: miä kyl meinasin tosta valmennuksesta käydä jotkut osiot. Kun esikosta ei sinne keritty. Noi synnytyksen jutut, kivunlievitykset ja synnytyksen alku ja kulku, mitä ne nyt sit oli. Tosiaan kun ei noista jutuista oo mitään käsitystä, vaikka pikkukakkosta tässä tehdäänkin. :D

Venla ja Tauno 19+4

Niin ja esikon kanssa lääkäristä tultu. Onneks mentii kun oli keuhkoihin menny ja antibiootti saatiin.
 
Meilläkin esikoisesta isäntä kävi synnytysvalmennuksen ku ite jo makailin synnärillä :LOL: . Imetysosuus siltä sitten taisi jäädä käymättä! Toi sitten paperilla ohjeistusta miten tulisi toimia! No, siinähän sitä sitte käytännössä sai ite kokeilla, vaikka aikalaillapa se kätilö iski faktat pöytään kuinka ennenaikaisessa synnytyksessä toimitaan. Että itsepä et saanut päättää juuri mistään.

Sirkkis ja Pipsa 16+0
 
heips kukkuu!!

tänne kuuluu hyvää,mies sitten meni ja osti meidän vaaville eilen vaunut :D
mä oon niitä huuto.netissä kattonu/kuolannu :p ja mies kävi ne multa "salaa" ostamassa,turvakaukalo ja leikkikehä tulee huomenna ja patja täytyis pinnikseen vielä kävästä ostamassa..

Isä tulee ens viikolla ja tuo samalla ne vaunut mulle päästään sitten nuorimman kanssa heti koetestaan ne :D

synnytysvalmennuksesta en ole käyny enkä tule käymään kerta en koe sitä tarpeelliseksi..

äitiyspakkaus kohta rupee oleen niitä aikoja että saadaan ne laput niin meinaattekos ottaa tän pakkauksen vai yritättekö vetkutella??
mä ajattelin ottaa tän nykysen,on sekin hyvän näköinen.meillähän on tallessa nuo kaikkien pakkaukset ja jätänkin kerta saavat ne sitten vanhempana itselleen :heart:

seksi nyt tulee nolo kysymys.. :ashamed:
mutta onko teillä tapahtunut mitään muutosta??just eilen miehelle sanoin että voisin olla koko 9kk ilman seksiä,nuorimmaisesta oli ihan sama ja onnesta on ymmärtäväinen mies :whistle: :heart: :heart:

kummeista onkos jo kummeja aateltu??me ajateltiin kysästä mun kaveria ja ehkä hänenkin miestä ja miehen työkaveria jonka ollaan tunnettu vuosia ja hänen uuden avopuolisonsa :D täytyy vaan pitää peukut pystyssä että suostuvat,muuten meillä ei tuu sitten kummeja oleen... :/

mutta no nyt on kadottava pirtin lämmitykseen :wave:
tuire ja mini 16+6 :heart: :heart:
 
Huomen sit se ylimääräinen neuvolalääkäri näide alavatsa kipuiluje takii.
Tänää tuntunu jotta tähtii näkee ku joutunu käveleen,mut jospa sitä sit oikeest huomen viisaampi.

Koht vois muksuille palkkaa alkaa maksaa ku tekeevät äitin hommat...tänääki 9ja 6v korjas sotkut lattioilt ja imuroivat ja 11v käyny lämmittääs torppaa siit lähtii ku kotiutu koulust.Reippait ovat olleet :heart:

AadaOlavi 17+6
 
Täällä mäkin ootan innolla että meidän vaunut tulis matkahuollon kautta. Maksoin eilen ja lupasivat laittaa kärrryt tuleen sitte kun maksu näkyy heidän tilillään. Harmi vaan ku meiän tenavat on jo niin isoja ettei päästä noita kokeileen sen paremmin ennen ku tää pikkanen syntyy. No ehkä sitä jaksaa odotella. Kaukalo olisi sitten seuraava iso ostos ja appiukko olikin miehelle lupaillut että voisi sen kustantaa. Ihan kiva apu :) Sänky tuleekin veljen perheestä jossain vaiheessa. Ei vaan viitsisi tänne mahottomasti tavaraa kerätä kun muutto on sitten edessä touko-kesäkuulla.

Kummeista.... Me ollaan toisiksi kummeiksi kysytty jo miehen veljeä ja sen vaimoa. Lupautuivat heti tehtävään. Muista kummeissa onkin sitten pähkäilyä... Haluttais kysyä mun veljeä ja hänen vaimoaan, mutta ainakaan veli ei kuulu kirkkoon ja ei oo ollu kai oikeen ikinä innostunu tuosta tehtävästä muutenkaan, että voi olla että jää kysymättä jos keksitään jotkut toiset ketä kysyä. Haluttaisiin tälle neljä kummia niin kuin on noilla isommillakin, mutta eipä niitä väkisin keksitä.... Tullu kaikki parhaimmat käytettyä jo noilla kolmella isommalla....

Äitiyspakkauksen meinaan ottaa, koska meillä ei ole mitään tallessa ja se on mun mielestä nyt niin nättikin että senkin takia se tahdotaan ottaa. Ainakin ennen on ollut aivan älyttömän ihanaa avata tuo ja päästä hypistelemään vaatteita. Uskon että nyt on iha sama juttu :)

Tuli mieleen tuossa että minkälaisia ikäeroja teidän muiden lapsille tulee?
Meillä tämän ja vanhimman ikäeroksi tulee n. 9v7kk, keskimmäisen 7v11kk ja nuorimman 5v9kk. Aika isoja ikäeroja mutta eipä ole ainakaan toista vaippaikästä pyörimässä niinkuin oli noitten kolmen aikaan. Ja nyt nuo isommat osaa olla jo omatoimisiakin ja varmasti hommissa autellakin. Vaippoja he eivät kuulemma vaihda, muuta voivat kyllä tehdä :D :D
 
Meillä ikäeroa tulee 5v. ja 3 v. ja tässä olen pähkäillyt liikkuvana ihmisenä että raskinko vielä ostaa tuplarattaat... Kolmevuotias tuskin jaksaa niissä vuotta kauempaa istua mutta tykkään kuitenkin niin paljon lenkkeillä että ne olis tosi kivat varsinkin keväällä kun vanhin voisi polkea pyörällä ja nuoremmat menisivät rattaissa mukana. Ei tulis sit ainakaan majoituttua kotiin ja kolmen lapsen kanssa liikkuminen vaatii jo hieman suunnittelua. Huutonetistä en vielä ole oikein sopivia löytänyt kun vaadin kuitenkin kunnon ilmakumipyörät, pienet "venkuttavat rataspyörät" ei oikein toimi maaseudun hiekkateillä ja ne vaan on tosi huonot työntää.ABC Desing:lla on tosi hyvät kolmipyörärattaat mutta niitä ei ole ainakaan vähään aikaan Huutonetissä ollut...
Kummeja ollaan hiukan mietitty mut ei olla vielä ketään kysytty. Molemmilla lapsilla on neljä kummia, ja mietittiinkin pitääkö niitä nytkin sitten olla saman verran!!?? Niin paljon on onneksi ystäviä että varmaan neljää pyydetään nytkin.
Miss Piggylle ihanaa ja rentouttavaa matkaa, kateeksi käy :saint:
 
Ollut tässä viikon väsyä eikä hemppakaan ollut laskenut vaikka niin uumoilin.. varmaan nuo yökukkumiset väsyttää..
joskus kolmen, neljän maissa kun herää vessaan niin sitten ei saa aina välttämättä enää unen päästä kiinni, vaan tunti pari
valvomista.. ja yksi vessareissu ei riitä vaan kolmisen kertaa yössä tulee laukattua.. eli aikkas katkonaista on tuo uni nyt tovin ollut. :whistle:
Ja kun palasin maanantaina takas työelämään 1.5 vuoden niin heti pieni flunssan poikanen päällä..

Kestovaipoista.. ostin esikoiselle yhden All in one vaipan kokeiluun ja hätävaraksi jos vaipat pääsee loppumaan.. painoi joteskin ihoa vaikka oli reilu koko, jäi oikein kunnon painaumat ihoon. Mielestäni
se oli ihan oikein päällä mutta se muoviosa oli aikkas paksua materiaalia.. no siihen jäi kestoilut. :/

Painosta.. tullut jo 3.8 kg, joista 0.5 kg tällä viikolla.. istumatyö toi heti turvotuksen.. enkä ole jaksanut käydä koko viikolla kävelyllä.. niin, ja joulua ennen oli tullut 1.5 kg eli kaikkiaan vajaassa kuukaudessa tullut 2,3 kg.. huh huh!

Imetyksestä.. samoilla fiiliksillä kuin Huiskahäntä.. kaikkea yritin, pumppasin/imetin, join kotikaljaa, mammateetä
hain lääkäristä Metoprameja.. 2 kk osittaismetystä ja siihen lopetin kun meni taisteluksi. Itse menetin sektiossa aika lailla verta + oli muitakin kuin sektiohaavakipua joilla oli kai osuutta asiaan. Toivottavasti nyt menisi paremmin.

Vaatteista.. yksi neutraali starttipaketti hommattu, lisää 4d -ultran jälkeen. :)

Hankinnoista.. kaikki tallella, mitään isompaa ei tarvitse tulokkaalle ostaa.. esikoiselle kylläkin sänky.
Oma uusi unirätti on jo kaapissa.. :heart:

Kivunlievityksestä.. sektiolla tullee tämäkin ulos kuten esikoinen joten ainoa toive on että se kivunlievitys kestää.
Viimeksi tunto palasi kesken kaiken ja epiduraalin lisäyskään ei auttanut vaan morfiini.. tietääkö joku voiko spinaalia laittaa sektiossa?
Siis taisi olla juuri lyhyempi vaikutteisempi mutta onko mahdollista?

Vaunut ovat Carenan halpikset ja olemme olleet tosi tyytyväisiä noihin. Kotiinkannettuna 199 ? eikä mitään vikaa. Alussa laakerit kitisi (tehdaskuivat) mutta öljyämisellä sekin meni.

Ikäeroa tulee noin 1 v 8 kk.

Ja nyt taitaa olla tuplien osto edessä joten hyvä ettei enempää tullut satsattua vaunuihin. Olen käynyt esikoisen
kanssa päivittäin vaunulenkillä ja haluaisin käydä jatkossakin joten lienee viisainta ostaa tuplat. Seisomalautaa ehkä kokeilemme alussa mutta voinee olla ettei riitä.
Valmet: katselin tuossa että Hobbarissa olisi suht edullisesti Carena Double Swing -kaksosrattaat.. isoilla pyörillä.
Vaikka Espoossa asutaan, käydään pääsääntöisesti hiekkatiellä vaunuilemassa..

Tulipas tekstiä.. =)

 
Utrassa käyty ja löytyi onneksi vain yksi pieni :heart: Huh helpotusta! Suurelle mahallekin löytyi selitys. Istukka on todella suuri ja se on kohdunsuulla. Luultavasti se painaa vauvaa ylöspäin niin paljon, että kohtu painaa jo keuhkoja... Istukkaa ja sen sijaintia seurataan nyt tiiviisti... Kylläpä helpotti kun sai nähdä oman pikkuisen :heart: Ja vauvalla oli kaikki kunnossa!
Vauva oli muuten viikkoihin nähden aika suuri, mutta laskettua aikaa siirretään vasta rakenneultrassa, jos on silloinkin vielä viikkoihin nähden iso...
 
Yks päivä poissa ja jumalaton määrä tekstiä! :eek: Mulla on tottapuhuen tossa lunttilappu kaikesta, mihin pitäis muistaa vastata. :whistle:

Nii, eli ekaks, tervetuloa uudet!

Hankku, oliks kaikki ok? Miten ultra meni? Lupasit tulla kertomaan meille! ;)

Mom81 kysy sykkeistä. Jossain vissiin oli, et poika olis 120-130 ja tyttö 140-160, ja ne siitä väliltä epävarmoja. Ja täähän on varsin tieteellinen ja luotettava menetelmä. ;)

Ja Kylkiluu, HUI! Olihan kaikki ok?

Mymmy myy
kyseli seksistä. Mulla on kyllä toisinpäin, ku sulla. :whistle: Mut toisaalta, sellanen mä oon ollu aina. :ashamed: Ja murphyn laki; jos nainen ois aina valmiina, sille siunautuu haluton mies. :kieh: Mulla on muuten ihana ukko, mut sitä ei vaan rehellisesti vois vähempää sänkypuuhat kiinnostaa. Kerran viikossa riittää sille hyvin ja mä taas kärsin, jos vaan kerran päivässä. :headwall:

Kummeja meillä on mietitty sillen puoliks. Eli mä oon miettiny. ;) Mun yks kaveri on jo joskus vuonna miekka ja kirves ilmottautunu kummiks. Samanen kaveri on ollu nyt täysillä mukana ja tukenu, ni os tarjous on vielä voimassa, tiedetään ainaki kuka ois yks kummi.

Mites muut, ootteko te aatellu kastaa lapsenne? Meillä se on ehdoton ei. Ei siks, että olis mitään uskontoa/uskontoja vastaan, mut en haluu mitään enakkokäsitystä lapselle, mihin "kuuluis" uskoa. Sen voi vanhempana päättää ite, mä yritän vaan parhaani mukaan esitellä eri vaihtoehtoja.

Eipä tässä muuta, omissa oloissa ei kummosia. :wave:

Rypäle ja ostbågen (= juustonaksu. Terveisiä vaan oppilailta ;) ) 16+2
 

Yhteistyössä