***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

Huomenta aamupäivää!

Hauska, ettei väsytä enää aamuisin hirveästi.. Jonkin verran välillä.
Ei millään jaksaisi odotella nla päivää... mutta eipä tuo ennemmin tuu.
Tänään raahaan itsenäisyyden kunniaksi kaupasta
ainaki suklaata =) (hyvä tekosyy)
Eilen teki mieli pizzaa niin, että melkein itketti.
Ukko tarjos mulle lämpösiä leipiä, muttei ollu sama asia. :ashamed:
Nyt se sit nauraa mulle aina, kun mun turpa menee rullalle
kun en saa tahtomaani ruokalajia...
Ennen kun söin vaikka pieniä kiviä.

Huomaisin, että Meidänmurut on menossa sjoelle
synnyttämään sinne mäkin meen =)
Mutta nyt tämä menee syömään jotain
ja alkaa hoidella siivouspuolta!
Odotuksen iloa!

Vivvi+ vauvanpää 13+3
 
Terve taasen!

Ihania kuulumisia kaikilla! Ultrista ja neuvolakäynneistä :) Tosi kiva lukea, saa heti mielen iloiseksi ja suun hymyyn :) Ihana aloitus päivälle!

Te joilla takana yksi tai useampia raskauksia, mistä teille tulee se ns poika/tyttö olo? Mistä niinku tunnistatte sen tai muuten? Itsellä ei ole minkäänlaista fiilistä suuntaan tai toiseen... eikä edes mielikuvitusta laukkaa niin paljon että hoksaisin mistä moisia tunteita voisi tulla :LOL:

MiksiSiksi Mulla on ollut närästystä viikosta 6 alkaen ja vaiva jatkuu yhä päivittäin. Tuo närästys onkin ainoa joka mulle aiheuttaa pahaa oloa, muuten olen voinut koko alkuraskauden varsin hyvin - vain yhden kerran on tullut ylös. Kerro ihmeessä mitä sinulle lääkärissä sanottiin? Esim. voiko itse helpottaa omaa oloaan jotenkin, esim ruokavalion avulla tai muuten? Ja saitko muita vinkkejä ammattilaiselta?

Kylkiluu Kerroit että sinulla istukka on tällä kertaa etuseinässä, mulla kätilö totesi samalla lailli NT-ultrassa. Ja sanoi että on ihan hyvä paikka. En sitten hoksannut kysyä miksi on hyvä/mihin se vaikuttaa tms? Kysyitkö sinä tai osaatko muuten sanoa mihin vaikuttaa että mihin se istukka on kiinnittynyt?

:heart: Palaillaan taas! Ja paljon lisää hyviä kuulumisia, niitä on niin kiva lueskella! :heart:

Itse kuuntelin taas nasun menoa VENLAn innoittamana - tuli kaivettua doppleri kaapista ihan vain omaksi iloksi :) Olihan niitä :heart: -ääniä taas mukava kunnella...

Ihanaa talvista pakkaspäivää kaikille! (Oletan että muuallakin Suomessa, koska myös ihan etelässä meillä on pakkasta ja tosi nätti ilma...)

NASU-masu 14+3
 
NASU-masu: Itse en osaa kyllä selittää noita tunteita sukupuolesta, nehän on juuri vain tunteita että kumpi siellä masussa asustaa. Esikoista odottaessa oli niin vahva tunne että olin varma että se on tyttö ja näin silmissäni minkä näköinenkin.. ja pari unta. Kun sitten sain tytön rinnalle niin kovin oli heti tutun näköinen. =)
Nyt oireet ovat olleet lievempiä ja pari poikaunta takana ja tunne että poika siellä melskaa, ainakin paljon villimpi tapaus kuin siskonsa. Nyt jo tuntuu liikettä.
Minulla oli muuten viime raskaudessa istukka edessä ja aika vaimeaa oli liikehdintä mielestäni verrattuna siihen mitä muut olivat tunteneet.. voinee olla tempperamentistakin kiinni. Nyt se on takana niin on hyvä verrata tunteeko liikkeet eri lailla.

äitiäitiäiti + Vili Vilperi 12+6
 
Heissan pitkästä aikaa. Täälläkin ollut niin väsy mamma et vois nukkua ja nukkua vaan |O Pahoinvointia onneksi enää harvoin. Viikot 8-10 oli pahimmat kun tuntu et mikään ei maistu ja oksettaa vaan. Onneksi vain kahdesti joutunut oksentaan :x

Tänään oli siis eka neuvola känti =) Paino oli sama kun esikoista aloin odottaa. Hemoglobiini oli aika alhainen, mut sanoi et katsotaan seuraavalla kerrallla tarviiko alkaa syömään rautaa. Sydänäänet löytyivät :heart: Mä olin jo ihan paniikissa kun ei meinannut löytää. Omaa valtimoa siinä kauan kuunneltiin :( Lopulta äänet löyty. Piilotteli valtimon takana. Välissä lukemat oli ihan hurjia kun poukkoili siinä valtimon kahta puolta. Ujo kaveri ;)

Töihin tästä ois lähettävä :( En kerennyt nukkuun edes päikkäreitä kun ollut niin paljon touhua. Mitenhän pysyy hereillä ilta kymmeneen :D :ashamed:

Katbe ja pirpana 10+4
 
Sain tänään ajan np-ultraan 17.12. Onneksi on jo niin pian.
Tänään olen ollut tosi väsynyt ja päänsärkyä ollut ajoittain koko päivän.

Rauhallista itsenäisyyspäivää kaikille!

Fenix ja masukki 10+3
 
Me kerrottiin eilen noille isommille pojille (kohta 8 ja 10 vuotiaat), että taas olis pikkuinen tulossa. Aika innolla ottivat uutisen vastaan, vaikka vähän epäilin, että eivät innostuisi. =) Saas nähdä kuinka nopeesti juttu alkaa nyt sitten liikkua, vai osaavatko pojat pitää salaisuuden.

vivvi16: joo Seinäjoelle olen viidettä kertaa menossa. Nyt vain synnäri on uusittu edellisen synnytyksen jälkeen, joten pääsen katsomaan myös näitä uusia tiloja. Sillon vuosi sitten, kun sieltä viimeksi lähdin, niin kätilöt toivotti tervetulleeksi takaisin, kun uudet tilat on valmiit, mutta silloin kyllä vakuutin heille, että enää ette tule mua siellä näkemään. No eipä asiat aina mene niin kuin suunnittelee. :ashamed: Ja hyvä näin. :)

Meidänmurut rv 11
 
Mulla on ollut ihan alusta asti sellainen olo, että tyttö siellä on. En osaa edes kuvitella, että se olisi poika - vaikka molemmat olisi yhtä tervetulleita. Tiedän vaan, että tyttö se on :)

Mulla on vihdoin jäänyt kuvotus ja väsymys taka-alalle, joten olo alkaa olla ihan mainio. Pakko oli myös käydä mammahousut ostamassa, kun alkoi niin kovasti kiristämään vanhat housut.

Tämä on mun ensimmäinen raskaus. Osaako joku kokeneempi sanoa, että miten nopeasti raskaus alkaa näkyä, jos on ylimääräisiä vatsamakkaroita ennestään. Pääseekö sitä lainkaan nauttimaan vauvamasusta, vai näyttääkö koko raskauden ajan ihan samanlaiselta kuin iso vatsa muutenkin...? :ashamed: Suoristuuko makkarat, kun vatsa kasvaa? Sori, ihan tyhmiä kysymyksiä, mutta kun en ole kiinnittänyt huomiota ihmisten vatsoihin aiemmin. Laihoilla henkilöillä kun vauvamasu on niin söpö, mutta entä meillä muilla...? Mitä odotettavissa? Netistäkään ei tunnu löytyvän kuvia kuin pienten naisten söpöistä vatsoista.

Meillä tää raskaus oli muutenkin melkoinen yllätys, kun ollaan saatu lapsettomuustuomio jo 5 vuotta sitten, kun lopetettiin hoidot. Nyt sitten muuttuikin yllättäen kaikki suunnitelmat tän luomuraskauden myötä =) Odotellaan innolla, että saadaan jysäyttää onnipommi joululahjaksi tuleville isovanhemmille. Eivät ainakaan osaa odottaa mitään tällaista :LOL:

Tiivari & Tyyppi 13 +1 rv
 
Ehtoot!

Nasu-Masu kyselit etuseinäistukasta... Jonkin verran se tosiaan useimmilla vaimentaa liikkeitä ja ensimmäiset liikkeet usein tuntuvat vähän myöhemmin kuin takaseinäistukasta tuntuisivat. Muuta merkitystä sillä ei käsittääkseni ole =) Takaseinä on istukan yleisin sijainti ja etuseinä toiseksi yleisin.

Tiivari kyseli masun näkymisestä. Se on kovin yksilöllinen juttu, milloin ja kuinka korostuneesti kohtu työntyy lantiosta ulos ja selvä vauvamaha alkaa näkyä =) Kyllä se pallo yleensä selvästi erottuu viimeistään 30 raskausviikon tietämillä, vaikka vähän makkaraa löytyisikin...

Tänne ei kummempia kuulu, itsenäisyyspäiväksi tarttis vähän siivota. Mistähän löytyis inspiraatiota?

Kylkiluu 12+3
 
Onko ajatuksia siitä miksi toisilla se masu kasvaa valtavaksi ja toisilla on taas niin pieni että hyvä että huomaa?
Huolimatta vatsamakkaroista.. :D
Itse olen ajatellut että osuutta asiaan voisi olla lantion tilavuudella..? Itselläni on ahtautta lantiossa ja maha oli tosi iso, kun taas kaverin maha oli tosi pieni vielä viimeisellä viikollakin ja tilaa lantiosta löytyi. Kaverin vauvakin oli syntyessään puoli kiloa painavampi joten ei ainakaan siitä vauva koosta tunnu johtuvan.
Eli jos tilaa löytyy lantiosta niin se vauvakin "uppoaa"sinne "piiloon"..?
 
Heips tännekin!!
Tuost mahan näkymisest oon kuullu et myös selän pituus merkitsis...äidit joil lyhyt selkä nii saavat isomman mahan,näi oli ainaki lekuri kaverille kertonu.

Tilasin tänään kotidopplerin :D ...päästään koko perheen voimin kuuntelemaan vaavia :heart:
 
Mä en menis vannomaan lantion tilavuudella ja mahan kasvulla olevan niin yhteyttä. Enemmän oon sitä mieltä, että pituus ratkaisee, kuinka paljon mahtuu kasvamaan sisuksissa ja mihin suuntaan kohtu on kallellaan. Mulla oli viimeksi tosi pieni vatsa, olen 177cm pitkä ja lantiokin todettiin synnytyksen yhteydessä ahtaaksi, kun ei poika mahtunut kunnolla tulemaan. Mä olen pitkäraajainen myös ja pitkä selkä.

Nyt tuntuu masu tulleen paljon herkemmin esiin, tosin edellisestä synnytyksestä on 7. päivä 2v eli vähän aikaa vasta. Ja sama lähtöpaino 62kg mitä poikaa odottaessa.

Kivaa itsenäisyyspäivää kaikille! :hug:

Mistäs noita kotidobblereita saa? Ja paljonko kustantaa? B)

Huomenna tasan 12+0! =)
 
niina83: kyselit noita dopplereita. itse tilasin huutiksesta, mutta niitä myydään muistaakseni myös sellasilla sivuilla kun kuuntelevauvaa.fi olisko ollu. Ainakin joku sinnepäin. Mulla se halvin versio n.80e ja kuulu ihan hyvin kun Taunon vaan sain kiinni :heart:

Mun siskolla on pikkasen ylimäärästä vattan kohdalla, mut sillä on kyllä vauvamasu näkyny ja iso sellanen. Tosin sillä varttakin vaan 153cm. Ite olen 158 ja mullakin masu jo suloisesti pömpöttää.
 
Huuto.netistä voi tosiaan bongailla noita kotidopplereita suht edullisesti käytettynä! Eipä ne käytössä pahemmin kulu.
Sitten on just toi Venlan mainitsema kuuntelevauvaa.fi tai sitten on www.perhelahjat.fi Mä olen tilannut myös sen noin 80 eur maksavan AngelSound ja loistavasti pelittää. Kannattaa vertailla hintoja tai koittaa löytää just käytettynä, niin säästää mukavasti!

Kylkiluu ja äitiäitiäiti Kiitokset vastauksista!

Toivottavasti mullekin tulis jossain vaiheessa tyttöolo tai poikaolo - tällä hetkellä ei tuntemuksia tosiaankaan suuntaan eikä toiseen! Ja se on kyllä jo todettu että yksi vauva siellä kasvaa, että ei sieltä nyt molempia voi tulla :LOL:

Katsellaan joskos sitten ajan kanssa...

Nyt oikein rauhallista huomista itsenäisyyspäivää kaikille ja hyvät yöt!

NASU-masu 14+3
 
Ehkä minäkin jo uskaltaudun mukaan. Pikkukakkosta ootellaan rv:llä 11+5 mennään ja la on 21.6. Ja Seinäjoelle olen menossa synnyttämään. Mukavaa, kun täällä oli muitakin pohojanmaalaisia odottajia. :wave:


Mulla oli rv 10+3 eka neuvola ja siellä katsottiin jo ultralla, mitä vatsukka pitää sisällään. Niinhän sieltä löytyi yksi ihana pieni käsiään ja jalkojaan kovasti heilutteleva tiitiäinen. Aivan ihana oli nähdä pieni jo näin varhaisessa vaiheessa. Kyllä siinä tippa tuli silmään!

Oon ollut rv 6:sta asti huonovointinen. Ei mitään aamupahoinvointia, vaan puolesta päivästä etova olo alkaa ja kärjistyy sitten nukkumaan mennessä, kun mukaan astuu vielä närästystäkin. Ekassa raskaudessa oli ihan samaa ja voin odottaa tonne lähes puoleen väliin asti ennen kuin helpottaa...kääk!
Mutta väsymys on onneksi helpottanu ja muuten ei mitään. Olen niin onnekas, kun raskaus parantaa mun migreenin ja muutenkin tunnen oloni leppoisammaksi. No stress!

Tosta tyttö/poikaolosta, että nyt on ollut pientä poikafiilistä. Mä kyllä pikkuriikkisen luotan tuohon fiilikseen, koska ekas raskaudessa oli tyttötunne, vaikka kaikki merkit poikaan. Neuvolatätiki ja kaikki tutut olivat ihan varma pojasta. Ja tyttö syntyi.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Pupukana 11+5
 
minullakin on poikatunne. näinkin pari yötä sitten kummallisen unen tähän liittyen. Synnytin yhtäkkiä ja ihmettelin lapsen sukupuolta. Tarkastelin sitä ja päädyin siihen että kyllä sillä tuntuu pallin alut ja aika karvaista on, ihan niinkuin kissanpoika( perheeseen kuuluu pikku poika ja tyttö kisut :) ). Nyt ollaan rv 13+2, pahoinvointi on vähän hellinyt onneksi ja tuntuukin että energiaa on enemmän yhtääkkiä. Tossa puolitoista viikkoa sitten iski raju mahatauti ja virtsarakon tulehdus samalla. Olin juuri edellisenä päivänä käynnyt neuvolassa ja siellä varoitettiin että raskuden aikana on alttiimpi virtsarakon tulehdukselle.
Nyt varotaan ja odotetaan että koska tämä hanaveden käyttö sallitaan taas. Vettä hanasta en ole juonut siitä lähtien kun asiasta ekaksi ilmoitettiin, mutta suihkussa olen uskaltanut käydä eilliseen asti. Mutten enää kun vedestä löydettiin noro-virusta tänään :/ Toivottavasti tilanne helpottuu pian, eikä tule noita tauteja, tässä tilassa varsinkaan.

Hyvää itsenäisyyspäivää! =)
 
Huominen np-ultra jännittää. Pari viikkoa sitten 11+0 ei kuulunut sydänääniä. Huomenna on 12+4. Olen joutunut käyttämään kortisonisuihketta nenän avaamiseen yöllä ja nyt vielä herpesvoide huulessa. Toivottavasti lapsella kuitenkin elo jatkuu. Vähän helpompaa on jo kuvotuksen suhteen, riittävä yöuni on oleellinen asia hyvän olon turvaamiseksi.

lutuliini 12+3
 
Mie tilasain tuolt perhelahjat.fi sen kotidopplerin ja postimaksuineen tuli hintaa 94e ja rapiat...siihen kuulu purkillinen geeliä mukaan.
Pistän paketin joulupukin säkkiin ja koko perheelle lahjaksi =)

Venlallahan on kiva vauvamasu jo :heart:
 
Kiitos kaikille hääonnitteluista! :)

Venla sulla on tosi nätti masu!

Meillä vasta eka tulossa ja viikotki vaan 10+4, mut sekä musta että tulevasta isistä tuntuu, et maha näkyy jo. Varhaisultrassa sanottiin, et kohtu on aika ylhäällä ja vauva hienosti ihan kohdun yläosassa. Mitä lienee tarkottaneen? Voisko siitä johtua et näkyy jo? Ei nyt mitään ihan hirmusta kumpua, mut pömpötys erottuu kyl. Onhan mul toisaalta vähän pehmusteitaki... :ashamed: Vyötäröö ei o enää ollenkaa, ja vaan lököhousut menee enää jalkaan. :/

Mun oih-niin-ihana äiti kyllä oli varsinainen päivänpiriste taas eilen. Ollaan samassa koulussa töissä ja eilen piti olla siistit vaatteet itsenäisyyspäivänjuhlaa varten. Ei siis juhla- vaan siistit vaatteet. Mulla oli tietysti vaikeuksia saada mitää päälle ja oli vähän paha mieli, ku ei o kunnon nättiä vauvamaha vielä, mut kumminki sen verran, et kaikki vahat vaatteet näyttää kamalilta. Ahtauduin sitte kuitenki omatekemään kukalliseen vakosamettiseen kellohameeseen, valkoseen toppiin ja punaseen villapaitaan. Mun mielestä lopputulos oli varsin siedettävä. Hameen vetskari jäi puoleen väliin, mut toppi peitti sen huomaamattomiin. Noissa vaatteissa kyl selvästi huomas häpukummun yläpuolella olevan mahan ulkonemisen, mut ajattelin, et olkoot, ja menin hyvillä mielin töihin. Olin vähän myöhäsemmäs ku yleensä, ja osuin ulkovaatenaulakoille samaan aikaan mutsin kanssa. Ku riisuin takin, katos mun hyvä mieli sen siliän tien, ku mutsi koki tarpeelliseks antaa äidillisen neuvon: varo ettet enää lisää liho, se vasta kauheeta oliski. Ja se siis tietää raskaudesta (mut suuttu kyl siitäki silloin ku kerrottiin). :( Oli sitte kiva olla niissä vaatteissa koko päivä, ku joku heti ensimmäiseks haukkuu. Ja olihan mun asussa muutaki vikaa; kengät ei ollu tarpeeks juhlalliset, villapaidan vetoketjua ei sais vetää ylös asti kiinni, ei ollu kaulakorua jne. Miks joidenki pitää aina olla pilaamassa muitten ilo? Ja vielä oman lapsensa? :(




 
Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille

Meillä tehdään tänään hyvää ruokaa. Jälkkäriksi mansikkarahkaa ja rahkatassuja.Kotosalla ollaan varmaan koko päivä.

Laitampas minäkin masusta kuvan äippähousut jalassa :D
tässä siis 11+1



Äippä Ja Nasu Rv 11+2 :heart:
 

Yhteistyössä