**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

Kuka muu on flunssassa?

Oon ollut pari-kolme viikkoa inhottavassa on/ off -flunssassa, mikä ei lähde kokonaan pois. Kuumetta ei ole, mutta nuha, yskä, heikko olo yms. vaivaa. :( Tuntuu, ettei mitkään dropit auta... töihinkin on mentävä, kun ei nyt pelkän nuhan takia viitsi saikkua hakea. : /

Raskauteen liittyviä oireita ei ole sitä pientä satunnaista nippailua lukuunottamatta. :)
 
Täällä kanssa flunssapotilas.. Koko viime viikon teki tuloaan ja nyt iski kunnolla päälle. Ajattelin olla ainakin huomisen töistä pois kun ei ääntäkään juuri lähde.

Pikaista paranemista kaikille nuhanenille!
 
Täällä oltiin kans kauheessa räkätaudissa plussaamisen aikaan, nyt onneks jo takana päin. =)

Sanna-M ihanaa että sinäkin uskaltauduit tänne meidän joukkoon keskenmeno puolelta, toivotaan että pysytään täällä loppuun asti!! :heart:

(.) Olo on hyvä.. Oireita on ainoastaan rintojen arkuus, ja ajoittain pientä nippailua mahassa.. ei mitään muuta. Ainakaan vielä. :) Varhaisultra häämöttää 1,5 viikon päässä, voi kunpa kaikki menisi tällä kertaa hyvin..=)

bumbis ja pipana 5+5
 
Täällä pelko perseessä.. Teinkin siitä hädissäni yöllä oman aloituksen..

Ei heikkohermoisille!


Eli eilen oltiin yhdynnässä ekaa kertaa plussauksen jälkeen ja menin sit pesulle niin pyyhkiessä tuli ihan reippaasti verta (toki olihan siinä spermaakin, joten saatto vaan näyttää paljolta), lisäksi molskahti pari hyytymään pönttöön, ne säikäytti kyllä pahanpäiväsesti!! :( Yön aikana ei siteeseen tullut mitään ja nyt tulee niukasti pyyhkiessä.. Kipuja ei ole ollut.
Peukut pystyssä, että kaveri on vielä kyydissä! <3

Muoks. Tiistaina on VU, niin sit ollaan viisaampia!

_Miikku_ ja alkio (?) 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai-iltana oli tosi kiva, kun sain kaveriltani kuulla, että koko kylä puhuu mun raskaudesta -.- Kato kerran yks ihminen menee sut neuvolassa näkemään, niin lopunhan jo sitten arvaa. Jouduttiin kertomaan mun iskälle ja miehen äidille. Ja miehen äiti hoitikin sitten homman niin, että nyt nekin, jotka eivät vielä tienneet, tietävät varmasti -.-
Kaikista hauskinta tässä on, että pahimpana juoruajana tässä on ollut miehen pikkusisko. Kivaa sukulaiselta.

Meillä ei täällä ultrata neuvolassa, vaan terveyskeskuskessa. Ja ainakin np-ja rakenneultra on ostettu yksityiseltä, joten sitten joutuukin lähtemään vähän kauemmaksi ultrattavaksi. Sen takiahan mullakin on ensimmäinen kunnallinen ultra niin aikaisin (8+1, neuvolan mukaan 8+5), että tietää edes vähän viikkoja oikeammaksi kun np-ultraan lähetetään, että lähetettäis oikeaan aikaan.

Mua vähän kauhistuttaa se sokerirasitus :/ En edes tiedä, että koska siihen joudun, tiedän vaan joutuvani. Voi plää.

jonnamo & masu 6+4 (tai 7+1)
 
Isonalle olen kanssa naureskellut koiria lenkittäessäni, että lyllerrän kuin kuin kunnon raskausmahan kanssa. On vain niin hankala olla, että lyllerrys on ainut tapa edetä.

Surkean aamun ja eilisen jälkeen nyt tuntuu vähän paremmalta. Uskon, että oma olo on tällä hetkellä raskauden ja raskauspahoinvoinnin edistämän refluksin tekemisiä. Täytyy neuvolassa pyytää varalta vahvempaa lääkitystä vaikka tällä hetkellä tosiaan ruoka tuntuu pyvsyvän nätisti alhaalla eikä kiusaamassa ruokatorvea.

NancyC ja alien bebe 7+6
 
Mulla on myös ollu nenä tukossa jo muutaman viikon. En tiedä johtuuko raskaudesta vai jostain muusta?
Oireita ei edelleenkään juurikaan yhtään. Välillä vähän huono olo jos syönyt/juonut huonosti mutta siinä kaikki. Vielä kaks viikkoa pitäis odotella ensimmäistä neuvolaa ja siitä vielä nelisen viikkoa np-ultraa jotta oikeesti varmistuu onko tuolla elämää.
Mies jo pelottelee kaksosilla :D

.nenna. + pikkukakkonen 6+6 (HUOMENNA JO 7+0!!!)


Muistutellaampas taas että facebook-ryhmässä on tilaa! Mulle voi viestinä laittaa linkkiä profiiliin niin lisäilen ryhmään :)
 
Täällä on ollut kohtuu dramaattinen viikonloppu. Perjantaina lenkillä venähti nilkan nivelsiteet ja illallla kun pääsin ensiavusta kotiin niin alkoi vuoto.
Kirkasta verta oli tullut reilu ruokalusikallinen ja ruskeaa tuhrua tuli lauantain ajan. No minä olin aivan varma että tässä tämä nyt oli ja mietein lopettavani tukilääkkeet. Onneksi vuoto ei jatkunut ja mitään kipuja ei ole mitkä viittaisivat keskenmenoon. Nyt ei sitten auta kuin odotella VU:n asti jossa sitten selviää onko siellä elämää. Sinnekin on kaksi piiitkää viikkoa mutta toivotaan että vuoto pysyy poissa ja oireet vahvistuisivat.

Niin ja tervetuloa kaikille uusille ja jarrusukkia kaikille roppakaupalla :heart:

Larenzia ja Hiukkanen 5+5
 
No onpas täälläkin huolestuttavia uutisia! Voimahaleja niitä tarvitseville :hug:

-Nuppu- minut voisi poistaa tän listan seurannasta. Kirjoittelen nyt enemmän tuolla toukokuisissa, kun mun laskettu aika menikin toukokuun puolelle. Saa nähdä kumman kuun puolelle menee sitten ultrassa kun siinä kuun vaihteessa kuitenkin ollaan. : /

Eli poistetaan kohdasta 5.6. Minttumaari* / 1. lapsi/ ?
 
Täällä etova olo on ainakin pariksi päiväksi jäänyt pois. Toivottavasti ei tule takaisin.

Vatsa kasvaa kohisten. Silmissä suorastaan. Näin viikonloppuna kaveria, joka on myös raskaana. Hänellä on viikkoja jo 26. Naureskeltiinkin sitten, kun mun maha on melkein samankokoinen kuin hänellä. :D Eli mun maha on valtava viikkoihin nähden.

Lisäksi kaikki housut ahistaa ja puristaa ja jos joutuu pitempään pitämään tiukempia (eli mun siisteistä housuista kaikkein löysimmät housut), niin vatsaan alkaa koskea. Ostin jo kotiin golleget. Töihin pitää varmaan ostaa äitiyshousut kohta, kun ei sitä mahakipua jaksa.

Varhaisultraan vielä 1,5 viikkoa. Jännittää jo valmiiksi tän mahan koon takia.

Nemelia ja Pirpana 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Huomenta! :)

Iltaisin vatsa näyttää älyttömän suuri. Näin taitaa olla muillakin toista, kolmatta yms. odottavilla. Esikoista odottaessa tässä vaiheessa kenelläkään ei ollut mitään tietoa, että sisälläni kasvaa uusi ihminen. Nyt olen saanut kysyviä katseita mm. töissä... vielä en kyllä uskalla kertoa mitään! Kuvitelkoot, että oon vaan lihonut. :D

Nenä on edelleen tukossa/ vuotaa. Uskaltaisikohan sitä mennä tänään treenaamaan?! Mieli tekisi, koska olo on muuten erittäin hyvä. ;)
 
täällä on pahaolo alkanut oikeen urakalla. oksentanut en vielä ole mutta eilen koko päivän paha olo ja sama jatkui tänään heti aamusta.. kamalaa.. esikoisesta pahaolo oli vaan aamuisin ja oksensinkin joka aamu kerran ja se helpotti ja oli siinä. kamalaa jos tässä raskaudessa on 24/7 pahoinvointia koko tn alun.. apua! :D onneks oon työttömänä nyt ja teen keikkahommia ni ei tarvii joka päivä miettiä miten töissä pärjää...
joku tuolla jo ihmettelikin mahan kasvua, mulla on sama. katoin esikoisen raskausaikana otetuista kuvista että maha on ollut rv15/rv17 samankokoinen kun nyt. iltasin se on vielä isompi ja ekat housut on täälläkin jo laitettu syrjäään odottelee ens syksyä josko ne sillon mahtuis taas jalkaan ahdistamatta. mun pitää myös käydä vaateostoksilla. esikoinen on syntyny marraskuun alussa joten hirvesti ei tullu sillon osteltua raskausvaatetta kun kesällä ei kauheesti mitään pitkiä housuja tms tarvinnut..

jaksamisia kaikille verenvuodon kanssa kamppaileville! jarrusukkia kaikille!

illusiah + masukki rv 5+4
 
Huhhei, nyt tulee pitkä vuorokausi! Huomenna klo 12 on VU. Mua pelottaa ja kauhistuttaa ihan sairaasti, että mitä sieltä löytyy vai löytyykö mitään. Tuo lauantainen verenvuoto säikäytti mut pahemman kerran, eilen ja tänään tullut ruskeaa tuhrua paperiin, ei siteeseen asti vuoda. Tuntuu, etten voi keskittyä mihinkään, kädet tärisee jne.


_Miikku_ ja alkio (?) 6+3
 
En voi uskoa tätä todeksi. Tänään plussattu ja viikkoja siis nyt 4+1.
Mulla oli tammikuussa kkm kun viikolla rv 10 menin ultraan ruskean vuoden takia. No siellä oli alkoi joka vastasi viikkoja 8+4 sydän vaan ei lyönyt ja toinen pussi myös mutta se oli tyhjä. Lääkäri meinasi että oli kaksoisraskaus josta toinen oli jo mennyt kesken itestään. Viikko siitä niin selvisi että minulla oli joku tulehdus, tiiä sitten oliko sillä osa syy kesken menoon. Oli vuotanut 5 vko ruskeaa verta tiputellen. Ja koko aika oli sellainen tunne että kaikki ei ole hyvin. No eihän siellä ollut hyvin. Mutta siis kotoonta löytyy nyt 3 v ja 4,5v lapsoset. Olen itse kotona vielä ja tammikuusta oli tarkoitus kouluun lähteä, no tulipas muutoksia matkaan :D Toivon todellakine ttä tämä menee nyt loppuun asti hyvin. <3

29.6 /Sydänx3/ 3.lapsi/Ls
 
Itse alan vihdoin parantumaan toisesta flunssasta tässä kuussa.. Oli ihanasti melkein koko viikon kuumetta, nuhaa ja yskää. Nyt onneks alkaa tosiaan kaikki helpottamaan. Pääsee taas töihinkin tänään.
Mä olin esikoisesta hirrveen usein kipeenä, joten periaatteessa jo tottunut jos nyt niin voi sanoa. :D

Oireet on melkosen samoja kuin tähänkin asti. Pahoinvointi/huono olo tulee jos ei oo syöny jotain. Ja sit nää mielialanvaihtelut sekä mieliteot on osana arkea.
Tissit ei oo arat mutta tuntuu, että nekin kasvaa vähän liian nopeesti.. :D No, mies ny ainaki tykkää. :)

Mahan kasvukin on jo huolestuttavan nopea, ei muuten mutta jos se kasvaa tätä vauhtia, niin mahtaakohan onnistua salassa pitäminen sinne jouluun asti, vähintään. Pakko käyttää aina kun mahdollista, mahdollisimman löysiä housuja. Eli miehen housuja. :D

Ja tilasin jopa talvitakin, joka on samaa kokoa kuin muutkin, mutta ois pitän käyttää järkee ja tilat isompi, nimittäi se takki ol heti liian pieni. Mut onneks se menee mun siskolle, niin ei tartte takasi lähettä, ku ei se kalliskaa ollu.

Näin eilen ystävää ja kahviteltiin(tai no oikeestaan ei kahvia juotu ees:D). Ja eka miettisin etten aio kertoa kenellekkään ns. Ulkopuoliselle vielä. Mutta en voinu vastustaa kiusausta ja kerroin sit hänelle.
Ja ostin samalla oikeen kokosen talvitakin.

Nyt tosiaan valmistautumaan töihin. Esikoinen nukkuu vielä päikkäreitä, joten rauhassa voi laittaa työvaatteet laukkuun ja syödä vähän.
Täällä oli kahvista puhe jossain vaiheessa, niin mulla on ennen menny ihan tuhottomasti kahvia päivässä. Oikeesti joku 6 kuppia on lähempänä totuutta, mutta nyt se on saanu supistettua siihen 1-2.
Aamulla on pakko saada kahvia ja sit iltapäivällä kans, mut muuten meneeki sit teetä.

Susanna#1 & Pikku Pupunen 6+0 <3
 
Tervehdys täältäkin suunnalta...

Iso voima hali kaikille joita ikävä uutinen on kohdannut :( itsellani on useampi km ennen tuota esikkoa ja taas on omassakin takaraivossa pelko siittä.. Yritän kovasti vaan ottaa lunkisti,että jos se km tulee,ni sit se tulee, eihän sille mitään itse mahda tässä vaiheessa :/

Mulla olisi neuvola torstaina et saan lähetteen keskussairaalaan lääkkeiden aloitusta varten ja varhais ultraan. Katoin et edelliseltä on 6+3 tehty varhais uä ja alotettu nuo klexanet. Onko täällä muita joilla on jokin perussairaus joka vaikuttaa raskauteen, että on tiheässä seurannassa,joutuu pistää klexanea tms raskauden ajan?

(.) oma olo on tosi nuutunu, mut sit on välillä kun ei raskaana olisikaan.. Aamusin en kärsi minkäämoisista pahoinvoinneista, mut päivällä ja illallasta välillä sit öllöttää senkin edestä :( mulle ei taho ruoka maistua päivällä oikee mut illasta voisin vedella kaksin käsin sitten :D ja olo on kuin ilmapallolla,et turvotusta _todellakin_ löytyy! :p

peikko ja masukki 5+2
 
Moikka taas!
Mulla oli oviksen aikaan flunssa päällä ja vieläkin tuntuu limaisuutta kurkussa olevan. Tsemppiä flunssailijoille. Ja erityishalaus surullisen uutisen saaneille.

Mä tein tosiaan sen akan haamuviivatestin viikolla 3+4 ja sitten clearbluen digitestin 4+0. Digi näytti, et olen raskaana 2-3, eli ovis on tullut jo luultua aiemmin ;)
Nyt on ollut aika sekavat tunteet, ei oikein tiedä uskaltaako iloita vai ei. Monenlaisia tunteita ja tuntemuksia on ollut. Eilen olin ristiäisissä ja kaikki vaan iitketti hirmuisesti ja sitten illalla iski hirmuinen väsymys. Väsymys on jatkunut myös tänään. Nippailuja on ollut jo jonkin aikaa ja välillä ne pelästyttää, mutta uskon niiden kuuluvan asiaan. Mun kroppa on ollut yleensä aika herkkä reagoimaan kaikkeen.
Me päätettiin miehen kanssa, että kunhan toinen testi on tehty, niin kerrotaan haluamillemme lähi-ihmisille uutiset. Jos ikävästi käy, niin tukijoukot ovat saatavilla.
Soitin muuten tänään myös neuvolaan ja sain ajan kuukauden päähän. Terveydenhoitajakin vaikutti tosi kivalta ainakin puhelimessa.
 
hellurei, oih, täälläpä on vilinää :) oon jotenkin jumittanut vaan tuonne meidän facebook sivulle :D

Mutta muillekin siis kuulumisia, varhaisultrassa käytiin viikko sitten (noin) ja siellä pieni sydän sykki kovaa vauhtia ja ihan viikkoja vastaava tapaus kuulemma, torstaina olis eka äippäneuvola :D saa nähä mitä siellä nykyään turistaan kun edellisestä raskaudesta tulee 6,5 vuotta :D
 
Tänään oli varhaisultra, ja siellähän se Itiö köllötteli sydän pamppaillen <3 Voi onnea ja helpotusta! Kohdun suulla majailee myös joku hyytymä, joka saattanee vuotaa pois. Pelottaa kyllä jos rupeen vuotamaan :/

Ikääkin on tullut lisää, mittarissa ois nyt 25 vuotta

Oksentelua ja pahoinvointia pitkin päivää. Huomenna ois pitkä päivä yliopistolla, saapi nähä miten pärjään :X

Miikulle onnea huomiseen ultraan!

Menhit ja Itiö 7+4 <3
 
Tänään oli varhaisultra, ja siellähän se Itiö köllötteli sydän pamppaillen <3 Voi onnea ja helpotusta! Kohdun suulla majailee myös joku hyytymä, joka saattanee vuotaa pois. Pelottaa kyllä jos rupeen vuotamaan :/

Ikääkin on tullut lisää, mittarissa ois nyt 25 vuotta

Oksentelua ja pahoinvointia pitkin päivää. Huomenna ois pitkä päivä yliopistolla, saapi nähä miten pärjään :X

Miikulle onnea huomiseen ultraan!

Menhit ja Itiö 7+4 <3
Onnea :D saako udella oliko pikkukaveri minkä kokoinen? itse viime viikon maanantaina oltiin varhaisutrassa ja sillon pikkunen oli 6,3mm :) viikkoja oli se 6+3 ultran mukaan :D
 
Tsemppiä Miikkulle ja Larenzialle vuotojen kanssa. Toivotaan, että kaikki on hyvin ja vuoto olisi ollut vain asiaan kuuluvaa!

Tänne kuuluu ihan hyvää. Pahoinvointi ehkä ihan pikkuisen hellittää tai ainakin tänään ja eilen ei ole ollut ihan niin kauhea olo, mitä viime viikolla oli. Tosin nyt ei oikein ruoka maistu ja tekee mieli vain jotain kevyitä kasvisruokia ja puuroa.

Meillä on neuvola perjantaina ja terkka sanoi, että ehkä ultrataan, jos hän saa ultralaittee käyttöönsä! Toivottavasti ultrataan. Olisi niin ihana nähdä vauva ja todeta, että siellä on kaikki ainakin nyt hyvin. Ultrataan tai ei, me aiotaa ensi perjantaina julkistaa raskaus ja kertoa meidän läheisille ja lähimmille ystäville asiasta. Töissä ajattelin kertoa vasta rakenneultran jälkeen ehkä.

Musta on tosi helpottavaa, että kohta saadaan kertoa ihmisille raskaudesta. Mua on vähän harmittanut se, että joudun koko ajan skarppaamaan ja esittämään, kun mitään ei olis erilailla. Mua väsyttää koko ajan ja heikottaa, joten välillä on tosi vaikeaa teeskennellä pirteää ja iloista. Sekin on hankalaa, kun koko ajan meinaa möläyttää jotain, että vauva sitä ja vauva tätä. Ootan sitä, että kertomisen jälkeen saan olla rauhassa raskaana kaikine iloineen ja suruineen. Jos tulee keskenmeno, niin haluaisin senkin kuitenkin kertoa läheisimmille ihmisille.

Mä ajattelin kohta hankkia raskaushousut. Tai sen jälkeen kun on kerrottu. Mun maha on tosi turvonnut erityisesti syömisen jälkee ja iltaisin. Housut kiristää. Minkähänlaiset raskaushousut olis hyvät? Osaatteko aiemmin raskaana olleet vinkata?
 

Yhteistyössä