**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

Uskaltaudun ilmoittautua mukaan, eli Odottava73, ikää 39 v ja plussa saatu viime viikolla lahjasoluhoidosta. Lapsi on yksi jo ennestään, mutta aikuisikää lähestyy hän, eli olo on kuin ensikertalaisella.

Pelko on vielä mukana aiempien keskenmenojen vuoksi ja tuleekin testailtua vielä päivittäin, että näkee viivojen pysyvän vahvoina, eilen digi jo näyttikin mulle että raskaana 3+ viikkoa (hoidoissa tietää hedemöittymisen tarkan ajankohdan, meillä se oli 20.9 :))

Neuvola-aikaa uskaltanen myös tänään soitella, jos vaikka uskomalla tähän raskauteen saisi sen onnistumaan :).

13.6./Odottava73/39/2.lapsi/Tays
 
Huomentapäivää.

Lähes oireeton aamu täälläkin, mitä nyt tissejä vähän aristelee, mutta sekin tuntuu lieventyneen..? Viime yönä heräsin keskellä yötä ja sain jonkun ihme ahdistuskohtauksen, ja tiedättehän miten yöllä asiat vaan suurenee päässä, kun niitä pyörittää? Huh. Siinä pyöriskelin 2-3h ja herätin miehenkin siinä pyöriessä. Hän oli ihana, sanoi vaan, että "Sulla on nyt niitä mielialojen vaihteluita. Nytkö mun täytyy tuoda jäätelöä?" :LOL: Kun sanoin sinne tässä vasta, että sun täytyy sit kantaa mulle kaikki mitä mieli tekee, vaikka keskellä yötä :D Noh, aamulla herätessä mietin järjellä ja loogisesti niitä yöllisiä ajatuksia, niin ei tässä oo mitään hätää oikeesti :)
Odottava73, mulla on kohta 11v poika ja mäkin kutsun itseäni ensikertalaiseksi :D En muista siitä raskaudesta mitään, se oli kaikenkaikkiaan ihan kaoottista aikaa mun elämässä.. Mutta tässä sitä taas oppii, kun opettelee.

_Miikku_ ja alkio 4+4
 
Vielä oireilusta, onko teillä miten paljon, mä olen nyt RV 4 + 4 ja oireet on melko vaihtelevia. Tänään ei ole ollut oikein mitään, mitä nyt ihmeellistä kirvelyä alapäässä vessareissun yhteydessä, ei vaikuta kuitenkaan virtsikseltä.
 
Mullakin vaihtelee oireet, niinku tänään ei oo oikeen mitää ja eilen yökkäytti kaupassa..

Muoks. Mullakin menkoista laskettuna tuo 4+4 tänään, mutta hedelmöityksestä laskettuna 5+2. Kumman mukaan tässä pitäs nyt mennä? Oon suht varma tosta hedelmöitysajankohdasta..
 
Viimeksi muokattu:
FLV
Tervetuloa mukaan Odottava73 ja muutkin uudet! Vaikka itsekin olen vielä tulokas tässä pinossa. :)

Täällä ei ole vielä kuin kaksi oiretta, aamuisin on kurniva nälkä ja välillä väsyttää. Mutta nautin nyt tästä, sillä kyllä niitä kuvotuksia yms. ehtii sitten kärsimään. :D

_Miikku_ Luulen, että neuvola aina laskee viikot menkkojen mukaan ja vielä 28 päivän kierrolla, mutta täällä varmaan voi ilmoittaa viikot, miten itse tykkää. Vai mitä muut on mieltä?

Nyt ajattelin soittaa neuvolaan. Jännää!

FLV 4+1
 
Täällä alkanut pahoinvointi myös... Yöllä on pahinta, kun esikoinen herää syömään n. 4 aikoihin(onneksi vaan kerran yössä :)!). Tulee kylmä hiki, oksettaa, tärisyttää ja pää kipeä :S ihankun kestokrapula siis :D! Tuntuu ettei oikein mitään pysty syömään, paitsi juustohamppareita.. hmm ehkä pitäis vaan väkisin syödä jotain terveellisempää ettei tällä kerralla tulisi niin paljoa kiloja kuin edellisessä raskaudessa. Viimeksi tuli 25 kg ja niistä vielä 10kg jäljellä aapua!
Mekin tarvitaan jotkut hyvät tuplarattaat kun meilläkin tulee se 1v 1kk ikäeroksi. Olen katsonut Carenan doubleswingejä kovalla vaunukopailla, ne olisi kohtuuhintaiset ja ihan kivan näköiset.
Synnytyskin on alkanut jo hieman pelottaa, kun edellinen kesti yli 30 tuntia vesien menosta eikä edennyt minnekkään :(. Lopulta sain oksitosiinia ja sitten vasta alkoi tapahtua kunnolla.
 
liityn joukkoon. Eilen tuli plussa testiin ja sitä uumoilinkin. pissalla on saanu juosta ja muutenki tunteet heitelleet. elikkäs. tuo meidän ensimmäinen typy on nyt huomenna 10kk vanha ja tämä uusin tulokas on siskonsa tapaan yllätysvauva. nasuemilia/26v./2.lapsi/EKKS ja LA on 9.6:)
 
Viimeksi muokattu:
Mä sain tänään yllättäviä ja huonoja uutisia neuvolasta. Ilmeni että mä olen MRSA-kantaja, eikä tästä ole mulle kerrottu ollenkaan. Todettu 20 kuukautta sitten. Käytännössähän toi ei muuta mitään, paitsi että hoitohenkilökunnalla täytyy olla sitten kunnon suojausmenetelmät ja synnytyskin tapahtuu eristyksissä, aivan kuten lapsivuodeosastolla olo. Mä olen niin ahdistunut tästä - selvittelin pari tuntia asiaa ja jatkotutkimuksia on edessä ja en mä edes tiedä mitä mun pitäis ajatella. HUS:sin hoitovirhe (tai vastaava) on kyseessä, se on ainakin varma tässä vaiheessa, sen sairaalasta jo myönsivätkin.

Mun laskettu aika muutettiin tänään neuvolan toimesta 4.6.2014, mutta mä mielelläni pitäisin ton 1.6.2014 kunnes varhaisultrassa parin viikon päästä saadaan varmuus.

Lettu ja Kornelius 6+2 (tai 5+6)
 
Uusi kesäkuun mamma ilmoittautaa mukaan odotus joukkoon!

Huoh..Olo ihan mahdottoman onnellinen,tänä aamuna tein plussa testin,kolme päivää oli menkat myöhäs. Muutaman kuukauden tätä jo ehdittiinkin odotella:whistle:.Meillä siis ennestään pojat -07 & -08 ja tyttö -11. Mukava ikäero tulee siis pienimpien välille.
oireita ei oikee oo..tai no alavattaa juilii,mutta ei muuta.Neuvolaan meno (tai siis puntarille)pelottaa..TIEDÄN että painoa on liikaa..:|.Noh,josko sinne kumminki tohtis vaikka ens viikolla soitella.Tajusin just et ihanaa mulla ei oo mitää mamma vaatteita..JEI,saa ostaa kaikki:D
Mun rivi ois täs: 16.6/miinu84/29/4.lapsi/seks

Lettuperkele, no ei ollu kivoja uutisia!!Onneksi tuo ei tosiaan muuta periaatteessa mitään.
 
Terkut neuvolasta :)
Melkei 1½ tuntia jutusteltiin hoitajan ja kätilöopiskelijan kanssa ja hiukan luottavaisemmin mielin olen, vaikka eihän sieltä mitään varmistusta varsinaisesti saanutkaan. Tasan neljän viikon päästä neuvola-lääkäri, jolloin kuunnellaan/ultrataan :) perintötekijöiden takia pääsen varmasti myös sokerirasitukseen, yäk.
Hirvee kasa erilaisia oppaita, jopa dvd-muodossa :D Nyt ei muuta kun tutkimaan opuksia, paljon on tuttujakin juttuja kun on lapsellisten ystävien kanssa paljon raskauksista puhuttukin, mutta miehelle kaikki on vierasta. Pitäis mm. selittää sikiöseulontajuttuja. Hoitaja merkkasi lasketun ajan 29.5. joka on siis menkoista laskettu, mutta pidän kiinni tosta 5.6. koska se ois ovulaation mukaan.
Inhottava kun ei yhtään tiedä, missä synnyttää. Savonlinnassa loppuu synnytyksen mahollisesti jo tän vuoden loppuun, vaihtoehdot sen jäljeen on ensisijaisesti Mikkeli ja Joensuu, niiden lisäksi kai myös Kuopio. Pitää toivoa että äitiyspolin palvelut pysyy täällä :/
Välipalat alkaa olla pakollisia, heikotus meinaa iskeä aamupalan ja lounaan välissä :/

Lettu :/ miten tollasta ei siulle itelles oo kerrottu?!


Tervetuloa ja onnet taas kaikille uusille :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Miinu, tervetuloa!
Kiva kun meitä on täällä niin monenlaisia odottajia. Ja lohduttavaa että monella on samat huolet tässä alussa. Minä toivoisin että aika menisi nopeasti tämän ekat kuukaudet ja vois jossain määrin huokaista. Aiemmat keskenmenot kummittelee mielessä vaikka yritän olla miettimättä.
 
Tervetuloa taas uusille odottajille! :flower:

Taniira ja Miinu84: lähinnä tässä siis huolettaa kaikki muut, keille sitä tartuntaa oon mahdollisesti levittänyt, eikä siitä ole tietoa esim. mun gynellä, hammaslääkärillä tai fysioterapeutilla, joita oon nähnyt näiden kuukausien aikana. Oon myös Lastenklinikan teholla viettänyt aikaa kun lapsi joutui hengityskoneeseen. Että sinänsä todella anteeksiantamatonta etten saanut tietoa silloin kun se saatiin selville. Mutta eihän kaikki tästä tosiaan edes tiedä, ketkä sitä kantavat. Siitä huolimatta tuntuu kamalalta. : /

Ja Taniira, toivotaan että vuoto oli sulla tossa, eikä jatku enää tippaakaan.

Slallu: Ne tekivät virheen polilla. Olivat siirtymässä papereista elektroniseksi ja jäi sitten kertomatta osa mun tuloksista tuon takia. Tieto siis meni hygienistille muttei mua hoitaneelle lääkärille. Sitten kun saivat kaikki tiedot elektronisiksi, niin nyt sitten kun hakee mun sotulla järjestelmästä niin heti ekana pomppaa esille että oon MRSA-kantaja. Mä teen valituksen, oon ollu jo potilasasiamieheen yhteydessä. Vähän nyt kyllä taas luotto kärsinyt HUS:in toimintaan.
 
Viimeksi muokattu:
mutta ainakin jos se on kuitenkin tiedoissa se mrsa kantajuus niin ainakin luulis että myös gyne/fyssari/hammaslääkäri on lukenu siun tiedot. :) ja lastenklinikan teholla putsataan aika tarkkaan monta kertaa päivässä kaikki paikat et luulen että siitäkään ei tarvii huolia :)
 
Paljon onnea taas uusille! :)

Mä oon täällä jo onnesta soikeana pelkästään siitä, että vielä ei ole mitään vuotoa ollut. Pelottaa aivan sairaasti, että menee kesken tai jotain muuta vastaavaa. Tai että ultrassa ei näykkään mitään. Ultra onneks kolmen viikon päästä :) silloin viikkoja 8+1 tai 8+5. Toivottavasti kaveri pysyy mukana.

jonnamo & masu 4+6 (tai 5+3)
 
mutta ainakin jos se on kuitenkin tiedoissa se mrsa kantajuus niin ainakin luulis että myös gyne/fyssari/hammaslääkäri on lukenu siun tiedot. :) ja lastenklinikan teholla putsataan aika tarkkaan monta kertaa päivässä kaikki paikat et luulen että siitäkään ei tarvii huolia :)
Se vaan että gyne ja fyssari yksityisellä ja hammaslääkäri ei koskaan tuosta ainakaan mitään maininnut. :/ Mutta juu, minkäs tälle nyt mahtaa. Jatkossa ainakin osaan sanoa, että tietävät miten toimia.
 
Kauanko teillä on kestänyt menkkamaiset kivut? Mulla alkoi plussauksesta eli lauantaina ja eilen koski eniten. Tänään on ollut huomattavasti parempi päivä, ei koske juuri ollenkaan. Ja toivottavasti ei koskis myöhemminkään. Tilalle tuli tänään sitten närästys, jota minulla ei ole juuri koskaan.

Liikkumaan kaipailen minäkin. Tosin taidan tämän viikon vielä ottaa rennommin. Pitkä flunssa vasta takana ja nyt oon keskittynyt lukemaan "alan" lehtiä ym. ;)

Nemelia ja Pirpana 4+5
 
miulla ei oo kyl yhtään menkkamaisia kipuja. ei ollu ekastakaa lapsesta. vähän etova olo ollu vaan, eipä muuta. m
nyt on kyllä jotenkin lohduttavaa että on kotona odotusajan ettei tarvii mennä töihin oksentamaan.sitä ei kyllä ole yhtään ikävä. sairaanhoitaja ku olen niin teki pikkasen tiukkaa pahimpana aikana jos piti eritteitä käsitellä.
 
nemelia, ekoina päivinä oli päivittäin aika paljonkin menkkamaisia kipuja, mutta nyt on vähentyny huomattavasti parina päivänä. Tänään ei oo varmaankaan ollu ollenkaan. Nyt on vasen tissi ihan älyttömän kipeä. Ja nännit KUTIAA o_O :D Suun kuivuus on menny nyt ohitte. Mielialat vaihtelee. Välillä on semmonen etova olo, tulee jos on syönyt liikaa tai liian vähän. Ja iltaisin tuntuu olevan tuota enemmän. Toivottavasti ei ylly oksentamiseksi.
 
Huh huh, nyt alan muistaa millanen mun edellinen alkuraskaus oli.. Ällöttää ruoka, huono olo ja rinnat turvoksissa ja kipeet. Yök. Menkkaoloa on jatkunu ilmeisesti siitä asti kun alkio on kiinnittyny eli kolmisen viikkoa. Tänää varasin ekan neuvola-ajan samalla kun käytiin esikoisen kanssa neuvolassa :)
 
Morjens!

Voisin koittaa hypätä mukaan kesäkuisiin masuihin. Juuri olen plussannut ja tunteet kulkee laidasta laitaan. Vaikka edellisen raskauden tuloksena meillä on ihana neiti 05/12, niin ennen sitä on ollut kaksi keskenmenoa. Tässä(kin) raskaudessa on apulääkitykset mukana ja alku oli hieman kummallinen ja ehdin jo lopettaa lääkityksen lyhyeksi ajaksi. Vähän siis sekava homma ja itseäni pelottaa ja jännittää. :) Yritetään nyt kuitenkin aktiivisesti iloita raskaudesta.

Viikot ja laskettuaika on hakusessa juurikin tämän sekavan startin takia. Eiköhän ne selviä kun neuvolaan joskus pääsee.

Tälläisen rivin antaisin: Naive88/25v./LA 19.6./2.lapsi/Tays

Naive ja Hippu 3+5 (?)
 

Yhteistyössä