Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, part IV

Sunnuntaita! :D

Nyt se alkaa... ei synnytys vaan se että anoppi soittaa heti aamusta kysyäkseen että MIKÄ TILANNE, JOKO LAITOKSELLA? :kieh: Joo, ei vieläkään, ei tuntemuksia, ei lähtöaikeita... taidan keskiviikon jälkeen laittaa puhelimen äänettömälle, nimittäin sitten niitä kyselyitä varmaan alkaa sadella... eikä auta vaikka sanoo että kyllä me sitten ilmoitetaan kun on jotakin ilmoitettavaa.

Amodini: Mäkin ostin sarvikuonon ja olen sitä käyttänyt, viimeksi eilen kun oli niin röörit tukkoiset. Ei ole epämiellyttävää (kovin) ja sillä saa kyllä ontelot kevyemmän oloisiksi. Kun ei nyt kerran saa mitään nenäsuihkeitakaan käyttää, niin tuo on kyllä ihan hyvä keino.

Kadehdin teitä jolla ei ole närästystä, mulle se on raskauden aikana iskenyt mm. sipuleista, paprikoista, poronlihasta, karkeista, kahvista, mausteista... ennen raskautta en mäkään tiennyt mitä närästys on, mutta NYT TIEDÄN. :x Ainoa mikä auttaa on juoda litratolkulla piimää, Renniet sun muut on olleet ihan turhia. Nyt ymmärrän senkin miksi sanotaan jonkun asian närästävän, nimittäin närästyksestä tulee todella pahalle tuulelle... :(

Oikein hyvää sunnuntaita kaikille, vauvoilla ja vielä ilman. :)

KYSYMYS VAUVAUTUNEILLE ja muillekin: Onko teillä hoitopöydät ja mitä olette tykänneet? Itse en ole ainakaan vielä ostanut kun epäilen että sen käyttöikä jää tosi lyhyeksi...

Jiksu 39+4 :wave:
 
Hei!

Kylläpä aika menee nyt siivillä...
Pikku-ukko on nyt viikon ikäinen =)
Vauveli on tosi kiltti, syö nukkuu ja kakkii...
Alku meinas olla hankalaa, nimittäin maitoa ei meinannut alkaa herumaan. Neljän päivän päästä synnytyksestä alkoi vasta herumaan. Sinä aikana vauveli itkeskeli aika paljon nälkäänsä. Vastiketta annoimme ekapäivät,nyt sitä ei ole enää tarvinnut antaa.
Öisin heräämme syömään kerran. Eli saattaa vetää hyvinkin viiden tunnin unet yhteen pötköön.
Viime yönä siinä hereillä ollessa syötiin sitten kyllä kolme kertaa =) Sanovat että pojat syövätkin heti pienestä pitäen paljon enemmän kuin tytöt. Ainakin meidän pojalla se pitää paikaansa, olis tissi suussa koko ajan.
Rinnanpäät on ollut aika arat. Bepantenilla olen rasvaillu nännejä joka on hiukan helpottanut arkuutta.
Vauvan silmät on alkanut rähmimään parin päivän ajan. Keitetyllä vedellä ollaan niitä putsattu ja aika hyvin on ollut apua siitä.

Jiksulle: Meillä ei ole hoitopöytää, mutta mennään luultavasti heti ostaan vaan kun mahdollista. Selkä huutaa hoosiannaa kun joutuu sängyn päällä hankalassa asennossa vaihteleen vaippoja. Vaippoja vaihdetaan aika tiukkaan tahtiin on nimittäin sellainen sinappiruisku täällä =)
Niinhän siinä kävi että häkkisänky on yöt tyhjillään...poju nukkuu paljon tyytyväisemmin kun saa olla meidän vieressä. On mustakin kyllä ihanaa kuunnella sen tuhinaa ja ääntelyä siinä vieressä...

Tänne on tullut niin paljon juttuja että vieläkään en ole kaikkia ehtinyt lukemaan ja paljon jää kommentoimatta. Jotenkin tuo aika menee vaan tuon pikku-ukon ympärillä =)
Synnytyskertomuksen tulen jossain vaiheessa kertomaan.

Roosalle isot ONNITTELUT potrista pojista :heart: :hug:

Tähän pinoon sitä muuten tulee automaattisesti kirjotettua, en mäkään osaa vielä siirtyä tonne syntyneet osioon...Siirrytään sit sinne ku kaikki on kääröt saannu syliinsä :heart:

Mukavaa sunnuntaita vauvautuneille ja ei vielä vauvautuneille!

Mai
 
Sunnuntai huomenta! aurinko paistelee täällä pilvettömältä taivaalta ja lämpöä lähemmäs 20 astetta.Tahtois niin mennä vaunuilemaan ulos, mut mua ei taideta kattoa hyvällä-siis koko tienoo varmaan rupeis heti juoruamaan että nyt toi hullu suomalainen jo ulkoilee 3 viikkosen vauvan kans! Ah mä en kestä. Taidan mennä juomaan kahvit tuonne ulos parvekkeelle kuitenkin... :)

Jiksu: ootko sä tuota ruokasoodaa kokeillu närästykseen? Ainoa mikä mulla auttoi.Laita teelusikallisen soodaa puoleen lasiin vettä, ja juo se vaikka nenästä kiinni pitäen jos ei kestä makua.Mä totuin siihen lopulta ettei mitään ongelmaa ollu juoda sitä useita kertoja päivässä.Tehoaakin miltei heti kun on sen lasillisen kulauttanut... =)

Me ei hankitty varsinaista hoitopöytää. Tein vaan pari järjestelyä niin että meidän makkarin 5 laatikkoinen lipasto siirtyi vauvan huoneeseen hoitamaan hoitopöydän virkaa,ja lipaston tilalle sitten laitoin sängyn viereen vauvan pinniksen. Lipaston päälle hommasin vaan hoitoalustan ja kaikki vaipat, vaattet, vauvan rasvat ja muut on kätevästi siinä käden ulottuvilla! Pari kertaa olen yrittäny sängyn päällä vaippaa vaihtaa ja pukea vauvaa, ja kyllä mulla ainakin kävi niin selän päälle että tuo korkeampi taso on ehdottomasti parempi.

Jahas, minimes sitten jo heräsikin...ei kerkeä enempiä pölistä tälläkertaa!
Mukavaa sunnuntaita vaan kaikille kärvistelijöille ja tuoreille mammoille! Milloinkahan se HH kotiutuu? Tulehan tänne kertomaan kuulumiset sitten....



 
Sunnuntai iltaa! :wave:

Täällä odotellaan myös kovasti HH:n kuulumisia. :heart:

Viime yö meni nukkuessa paljon! Kävin kyllä useasti vessassa, mutta simahdin aina heti kun sänkyyn takaisin pääsin. Tänään päivällä koin "mielenkiintoisen" selkäkipu "kohtauksen". Istuin autossa, mies kävi kaverillaan työjuttuja viemässä. Yhtäkkiä alkoi alaselkää särkeä ja pikkuhiljaa muuttui kovemmaksi ja kovemmaksi. Lopulta särkyi tuntui jo masussa ja jalkovälissä. Itkua lähes tuhersin, kun ei meinannut ohi mennä. Laitoin autossa penkin lämmittimenkin päälle, jotta lämpö auttaisi. Kipua se ei poistanut, mutta helpotti. Pahin kipu kesti 5 minua, jonka jälkeen alkoi hellittämään. Yhden supistuksen siinä tunsin myös samassa, mutta se ei kestänyt kauaa. Mutta jäipä sitten tuohon yhteen nekin kivut. Noh, eiköhän kaikki tuollainen kypsytä paikkoja. :)

Mutta tuon kummempia ei ole tänään ollut, ilta mennyt elokuvia katsellessa. :)

Nampula 38+2
 
Sunnuntai-iltaa! :wave:
Meilläkin Vaavin silmät rähmivät jonkin verran. Vähän ovat jo paremmat, mutta keitetyllä vedellä ollaan ahkeraan putsailtu niitä.
Hoitoalusta meillä on, kaveri toi sen tuossa syksyllä yksi päivä meille. Me vaihdetaan pääasiassa keittiön pöydän päällä vaipat. Samoin kylvetyskin tapahtuu keittiön pöydällä.

Vauva nukkuu päivät ja yöt vaunujen kopassa, se tuntuikin loppupeleissä paljon kätevämmältä kuin se äp:n pahviloota.

Me ollaan ulkoiltu jonkin verran, mutta tosi kylmä tuuli kävi tänään taas. Ei siellä tarkene kovin kauaa olla.
Hassua, että Kitty ei saa noilla helteillä ulkoilla minimiehen kanssa, kun täällä Suomessa kesähelteillä saa vaikka heti mennä vauvan kanssa pihalle. Minusta on tosi mielenkiintoista seurailla, miten eri kulttuureissa me ollaan ja ihan varmasti molempien käytännöt ovat ihan järkeviä ratkaisuja. Tai no myönnetään, että Suomessa ollaan ehkä enemmän noiden lääkkeiden perään kuin muualla euroopassa.

Meilläkin Vaavi viettää osan yöajasta meidän vieressä. Tuntuu olevan paljon rauhallisempi siinä.

Haalistunut ja Vaavi
 
Maanantaita! :)

Täällä ollaan, yhä, :D mihinkä sitä nyt kotoansa lähtisi. Eilen alkoi jo rasittaa kun anopin lisäksi parikin ihmistä uteli että JOKOJOKO? Ikään kuin mä en itse muutenkin miettisi sitä koko ajan, ja kun mitään tuntemuksia ei ole niin ei tässä nyt olla ihan heti menossa minnekään.

Taidan lähteä kaupungille tänään ihan muuten vaan kun en jaksa olla kotona... jos vaikka ajatukset saisi hetkeksi johonkin muuhun kuin näihin loppumetreihin jotka voi vielä olla kahden viikon mittaisia...

JOKOJOKO-Jiksu 39+5 :p
 
Maanantaita täältäkin!

Jiksulle tsemppiä "vikoihin" päiviin. Toivotaan nyt että pikkuinen yllättää ja päättää yhtäkkiä tulla maailmaan, vaikkei varotuksia annakaan. :)

Tänne omaan napaan ei sitten yhtään sen kummempaa. Kovin tuntuu kaveri alhaalla olevan, painaa alamassu tooooosi paljon ja jotenkin möyryää nyt hieman erilailla. Niin toivon, että se merkitisi jotain. Mutta turha luulo taitaa olla. :p

Minä tästä lähden kaverin luo kahville, hän kun itsekin tänään kotosalla. Jos siis ajan saisi kulumaan täälläkin paremmin. :)

Joten siis mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Nampula 38+3
 
Ranja
Täällä ollaan kans yhtenä kappaleena... Nyt tulee sitten vaan omaa napaa, kun ei muuhun kykene. :ashamed:

Eilen illalla käytiin synnärillä käyrillä, kun keskiviikkona alkanut kutina vaan yltyi ja vauva oli ollut viikonlopun hissukseen. Kaikki oli kuitenkin onneksi kunnossa, oli tosi helpottavaa nähdä vauva ultrassa ja päästä kunnollisiin tutkimuksiin. Maksa-arvot olivat ok ja kaikki muutenkin tosi hyvin. :heart: Nyt olo helpottunut, pelkäsin jo pahinta. Synnytyksestä ei mitään merkkejä, kanavaakin eilen jäljellä 2cm.

Mutta kaikille vielä vauvaansa odottaville pitkää pinnaa. Tuo JOKOJOKO on niin raskasta! |O Kyllä me kaikki varmasti ilmotellaan kun saadaan vauva maailmaan, nyt ei vaan jaksa raportoida olojaan kaikille kyselijöille.

Ranja 39+6
 
Kyllä teillä alkaa varmasti tapahtumaan tällä viikolla.
Eipä oikeastaan muuta asiaa nyt olekkaan. Katsastin vain joska HH olisi kirjoitellut.
Ja posteljooniakin odotellaan.. Kuulumisia sieltäkin.
Meillä täällä alkaa olla parisuhde kovilla kun toinen poika on osoittautunut kovaksi itkiäksi ja kärsii vatsanväänteistä. Ahmii ruokaa ja pulauttelee. Tunnen käsittämätöntä riittämättömyyden tunnetta välillä. Mies ei oikein tunnu jaksavan kuunnella tuota itkua ja meillä alkaa olla erimielisyyksiä kasvatuksesta. No, ehkä tämän voi laittaa väsymyksen ja kokemattomuuden piikkiin. On kamalaa kun tuntuu, ettei osaa hoitaa lastaan. Onneksi toinen pojista on rauhallinen ja ns. helppo.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Roosa ja pojat 2vko
 
Hoi vaan,

kylläpä teki hyvää käydä vähän ihmisten ilmoilla. :D Nyt tosin on häpyluu niin kipeä että tekisi mieli huutaa hoosiannaa... |O

Kitty: Kiitos ruokasoodavinkistä. Maistui ihan hirvittävältä mutta auttoi. Vaihtelua ainaiselle piimänlitkimiselle. Piti saada tänään intialaista ruokaa niin alkoi tietysti närästää... :x

Ranja: JOKOJOKO? ;) Sullahan on LA vielä lähempänä kuin mulla. Yritetään tsemppautua sillä, että ei sinne kohtuun ole vielä kukaan jäänyt. :LOL:

Missähän HH luuraa? Eikö sen nyt jo kohta pitäisi kotiutua?

Roosa: Voimia!! :hug:

Jiksu yhä 39+5
 
Ehtoota! :)

Roosalle tsemppiä perheen miesten kanssa. On varmasti rankkaa, kun toinen pikkuisista itkee masuvaivoja. Toivottavasti helpottaisi pian! :hug:

Ranjalla se tosiaan LA on sitten kirjaimellisesti oven takana! Niin ja Jiksulla samoin! Tsemppiä kummallekin! =)

Kävin tosiaan siellä kaverilla tänään ja äsken sama kaveri vielä piipahti meillä iltateellä, kun ohi ajeli. Mulla kans nyt tuo alamassu ja häpyluu huutaa apua. On tosi arka ja kipeä. Huh huijaa.

Nyt saunaan josko lämpö auttaisi oloon hieman.

Nampula
 
Ranja
Kiitos tsempityksistä! :hug:

Pikaisesti vaan ennen nukkumaan menoa kävin lukemassa miten muilla menee. Katotaan vaan Amodini, niin pääset ens yönä synnyttään ja mä kykin täällä vielä kaks viikkoa maha pystyssä :kieh:

Ens yönä pitäis 02.12 alkaa synnytyssupistukset, jos menis kuten esikoisella. Syntyis kans rv 40+0. Ois kyllä aika harvinainen sattuma, mutta mulle kävis hyvin!! :wave:

EIVIELÄKÄÄN-Ranja 39+6 ;)
 
Huomenta!

Takana hyvin nukuttu yö, vessaan piti köpöttää vasta aamuviideltä, ei paha. :) Ostin eilen kaksi kirjaa, joten mun tää päivä on turvattu niillä, ehkä jopa huominenkin menee, kun kirjat on tosi paksuja. :whistle: En mä mitää aikaa kuluta, en...

Mä päätin laittaa puhelimen pannaan huomisesta lähtien, vastaan vain miehelle, muille en. En jaksa jatkuvaa raportointia omasta tilasta, muuta ku tietysti omilla ehdoilla ja tänne. :LOL:

Hyvää vointia kaikille!!

Jiksu 39+6 (huomenna pitää melkein leipoa kakku lasketun ajan täyttymisen kunniaksi!) :D
 
Huomenta täältäkin!

Täällä ei olo olekaan niin hyvä. Päässä jyskää ja kuumeinen olo. Varsinaista kuumetta ei ole, mutta normaalia korkeampi kyllä lämpö. Luulenpa että otan kirjan, viltin ja lueskelen hetken aikaa. Josko vaikka saisi pienet päikkäritkin otettua. Jos päänsärky sitten helpottaisi. Yö meni taas ravatessa vessan ja sängyn väliä. Muutoin kyllä nukuin. Kuinka ihmistä voikin väsyttää näin kovin?! :headwall:

Olin jo hieman huolissani vauvasta, kun liikkeet kovin vähäiset, mutta nyt sitten kun ajattelin laskentaan ryhtyä niin johan alkoi meno. Joten kai se huoli turha. Oma olo vaan saa tietysti huolestumaan kaikesta.

Mukavaa päivää kaikille!

Nampula 38+4
 
heissan kaikki!

täällä mä kans kyttään teitä että jokojoko Nampula, Amodini,Jiksu ja Ranja. :D
Ei Dooriksellakaan luulisi enää montaa viikkoa olevan,ellei tule yllätys lähtö ja ennättää ennen teitä muita :wave:

Ei HH:lta vieläkään mitään uutisia...höh! Toivottavasti kaikki siellä hyvin ja olette jo kotona käärön kera

Mulla on Roosa vähä sama homma kun siellä teillä, että mies ei kauheen kauan jaksa tota itkua kuunnella, ja valittaa väsymystä.Passitin sen sitten vierashuoneeseen nukkumaan kun sen piti herätä aamuvuoroon, mutta silti se vaan valittaa että pää särkee ja väsyttää. No niin haloo mullakin.Jo synnäriltä asti on univajetta ja täällä kotonakin on käyny kaikenmaailman sukulaisia ja tuttuja harva se päivä vauvaa kattomassa |O En sitten osaa kieltääkään tulemasta kun ovat ostaneet vauvalle lahjoja ja eivät ehkä usein pääse tulemaan :headwall:

Onko Roosa pojat muuten kovin samannäköisiä? Huomaako jo että on luonteissa eroja? Onneksi toinen on sentään rauhallinen ja tyytyväinen.Toivotaan että masuvaivat helpottaa toisellakin pian.
Mä olen huomannu että meidän poitsu rauhottuu aina iltakylvyn jälkeen. Olen toistaiseksi kylvettäny kylppärin lavuaarissa , on jotenkin helpompaa siinä ja poika nauttii täysin , heluttelee käsiä ja polskii jaloilla sekä ynisee tyytyväisenä.Ei ole itkeny kertaakaan vedessä :heart:

Nampula: sulla on tänään sama päivä 38+4 kun mulla meni yllättäen vedet ja minimies tuli maailmaan =) Ei mullakaan mitään erikoisempia tuntemuksia ollu, lähtö vaan tuli ykskaks odottamatta. Kyllä ihan kaiholla jo muistelen reilu 3 viikon takaisia aikoja, uskokaa tai älkää voisin mennä jo uudestaan synnyttämään....niin ihana kokemus se mulla oli :heart:

Mukavaa maaliskuista tiistai päivää!
 
No heippa tännekin;-)

Ihanaa, että satoi luntakin vaihteeksi, tosin vähän vähempikin olisi riittänyt.. Aamulla koiran kanssa lenkiltä tullessa tein lumityöt, ja kohta täytynee mennä uudelleen, sellainen kerros taas pihassa... :/ Pakkaslumi on onneksi suht kevyttä työnnettävää, mutta kyllä se silti jo tällä mahalla alkaa työstä käymään :whistle:

Viime viikon urakka olikin se, että maalasin Väinön huoneen seinät ja laittelin listat takaisin. Muuten sujui ihan hyvin, mutta tuo lattianrajan maalaus oli vähän tuskaista; kyykyssä ei jaksanut olla, ja kun istuin lattialla, ylös en taas meinannut päästä.. No, tehty onneksi kuitenkin, ja tyylihän on vapaa ;)

Tulin kanssa kurkkaamaan, mitä HH:lle kuuluu, muttei ole vielä ainakaan ilmoitellut itsestään...

Miulla meneekin varmaan vielä aikaa, varmaan tällä tuurilla vielä sen 2 viikkoa ylikin... Tosin täytyy koittaa jollain ilveellä vähän vauhdittaa maailmaantulointoa... Mieskin tuossa jo hykerteli, että täytyy alkaa harrastamaan seksiä monta kertaa päivässä, kun senhän pitäisi jouduttaa.. :LOL: Tuliko sitten mieleen siitä, että tässä raskauden aikana tuo on ollut enempikin muisto kuin käytännössä toteutettava asia :LOL:

Ei muuta kuin zemppiä kaikille, pidetään lippu korkealla ja mieli virkeänä :hug:

Dooris ja Väinö 35+6
 
Roosalle voimia parisuhteeseen!

Meillä oli ongelmia jo raskausaikana ja tuntuvat vain suurenevan päivä päivältä. Olen jotenkin katkera siitä että en saa juurikaan apua vauvan hoitoon. Isännän itsekkyys on rajaton :(

Meillä unet ovat tosi lyhyet öisin (ja päivisin). Onneksi ensi viikolla päästään taas vyöhyketerapiaan kun tän viikon terapeutti lomilla. Jospa saatais helpotusta mahavaivoihin!

Ristiäisetkin olis ensi viikolla - palmusunnuntaina. Mites teillä muilla vauvautuneilla?

Jaksamista vielä odottaville :hug:
 
Huomenia! :wave:

Meillä on nimi jo päätettynä. Mietittiin eri nimivaihtoehtoja kuumeisesti jo raskausaikana. Eilen löimme lopullisen päätöksen lukkoon ja kirjattiin se ylös seurakunnalta tulleisiin papereihin. Nyt on enää ristiäispäivämäärä sopia.

Viime yö oli tosi rikkonainen. Ilmeisesti Vaavilla oli vatsavaivoja ja hän ähki, puhisi ja örisi koko ajan, kumma ettei itkenyt.
Tälläkin hetkellä kuuluu ähkimistä vaununkopasta. Voi toista raasua! :(

Jaa, menenpä kurkkaamaan tuonne koppaan päin...
Hyvää päivänjatkoa!
Toivottavasti HH pääsee pian raportoimaan tilanteensa!

Haalistunut ja Vaavi
 
Huomenta!

TA-DAA!! Enpä olisi uskonut viime kesänä että tämä päivä joskus tulee: LASKETTU AIKA on tänään. :attn: :attn: :attn:

Eikä sitten siitä sen enempää, ei nimittäin tunnu eilistä kummemmalta... yöllä oli jos jonkinlaista vihlontaa mutta nyt ei taas mitään. Josko tänään saisi itsensä ulos taapertelemaan, niin pysyisi ainakin mieli virkeämpänä. Kakun ajattelin kyllä leipoa, ihan vaan lasketun ajan kunniaksi. ;)

Voimia kaikille parisuhteen probleemien kanssa painiville. Miehet ei välillä oikein tajua tarpeeksi...

Jiksu 40+0

Ps. Missä on HH?
 
Heipat täältäkin! :wave:

Jälleen jaksan ihmetellä sitä kuinka paljon unta ihmiseen mahtuu... Eilen nukuin kunnon päikkärit ja silti viime yönä vedin reilun 10 tunnin unoset ja olisin vielä nukkunut enemmänkin. Mutta onneksi pää sanoo että pitäskö nousta. :)

Jaahas, nytkö se alkoi... siis ihmisten kyselyt. Tosin enpä usko että kauhiasti soittelevat, nyt vaan äiti sitten soitti ja kysyi kuulumisia. Kerroin että juuri lopetin imuroinnin, se nauroi että nytkö sä sitten siellä riehut... Sanoin että kaikki testattu, ei mitään hyötyä mutta pakko silti täällä toisinaan siivoilla. :p No, minua nyt ei haittaa että äiti kyselee kivahan se vaan on että kiinnostaa. :)

Jiksulle hurjat onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta! :flower:

Eilen päivällä ja illalla tuli kivuttomia suppareita oikein urakalla. Jatkuvasti oli massu pinkeänä. Huono juttu niissä vaan on se kivuttomuus!!! Mutta siis eipä tässä muu auta kuin odotella. Toistaiseksi. :)

Täällä jatkan kohta siivoilua ja sitten lähden koirien kanssa ulkoilemaan. Ihana pakkaskeli ja aurinkokin yrittää vielä hieman kurkistella.

Nampula 38+5
 
Ranja
Heipat!

Roosalle ja Viipukalle voimia parisuhderintamalle, toivottavasti asiat selviävät pian! :hug:

Jiksulle onnitteluja lasketun ajan saavuttamisesta! Naureskelin itse eilen omana "juhlapäivänäni", että eipä tosiaan ole eilistä kummempi. Mä olin jotenkin AIVAN VARMA, ettei tämä vauva mene yliajalle kun ei ensimmäinenkään niin tehnyt. Niinpäniin :kieh: Tämä vauva kasvattaa äitiään jo mahassa ollessaan, ihan hyvä!

Mulla on myös hyvät unenlahjat. Eilen nukuin pitkät päikkärit ja nyt yöllä 11tuntia ja silti aamulla tuntui että vielä voisi nukkua. :)

Tuosta kyselemisestä tuli mieleen, että mies vastasi eilen puhelimeen näin:"Joko mennään synnyttämään?" Sai raukka todella kuulla kunniansa! Anoppi oli juuri ennen miehen puhelua soittanut ja kysellyt että eikö vieläkään tunnu miltään, mies sai sitten läksytystä kaikkien kyselijöiden puolesta. :whistle:

Ranja 40+1
 
Jiksu, mun piti tulla oikein katsomaan oletko vielä ehjänä kun mullakin olis tänän se laskettu päivä... :) Tsemppiä hirmusti loppuodotukseen!

Samoin kaikille muille loppumetreillä olijoille!

Meillä tuntu olevan helpompi vauva kuin esikkoni, joka kärsi ikävästi refluksista ja oli aika vaativa vauva muutenkin. Tämä vauveli on alkanut "heräillä" jo alun hormoniuinailuista, mutta on valveilla ja virkeänäkin kovin tyytyväinen -vielä ainakin :x Vatsanväänteitä ja pulauttelua on jonkin verran, mutta ollan pärjätty tosi helpoilla konsteilla. Ilmavaivoihin annetan Disflatyliä ja närästykseen Cavisconia neuvolan ohjeiden mukan. Pienet vatsakitinät hoituvat vatsahieronnalla tai "jalkojen jumppauksella".

Yöllä syödän 1-2 kertaa, olen saanut nukkua jopa 5,5 tunnin pätkiä! En ole viime marraskuun jälkeen nukkunut niin pitkästi. Toki jotkut yöt ovat pätkittäisempiäkin. POika on hyvin rytmikäs muutenkin.

Kädet on toki työtä täynnä 5 lapsen kanssa, ja iltaisin ollaan toooosi väsyneitä. Mutta nyt sen kestää jo paremmin kuin edellisen kanssa, kun muista että vauva-aika on kumminkin tosi lyhyt ja kohta saa taas nukkua enmmän ja jää vähän oma aikakin.

Kummeja "kosittiin" tänään, nyt jännätään sopiiko heille... =) Ystäväni ei tietenkän voinut vastata miehensä puolesta, joten illalla puhuvat asiasta.

Amodini kysyi vauvan nimestä. Me päätettin nimi joskus rv 27 tienoilla sillä varauksella, että lapsi on sitten nimensä näköinen. Alettin kutsua heti laitoksella omalla nimellä, ja se on kerrottukin kaikille.

Nyt hetkeksi pitkällen ennen kuin vauveli herää! Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Lampukka ja Poika 2vk 2pv
 
Hei!

Tässä minun synnytyskertomukseni:

Me lähdettiin jo 22.pvä perjantai yönä 01.30 aikoihin ajeleen synnärille. Supistuksia alkoi tuleen 8-10min välein. Minut laitettiin heti käyriin ja tarkastettiin kohdun suu, no se oli auennut vasta 2cm. Sairaalassa päättivät että jäädään sinne yön yli ja antoivat lääkettä jotta saisin edes hiukan nukuttua, no tunnin verran ehkä nukuin supistuksilta. Lauantaina puolen päivän maissa kätilö tuli sanomaan jotta lähtisittekö kotiin koska supistukset olivat loppuneet. Niin me sitten lähdettiin takas kotiin.
Ei keritty olla kotosalla kuin parisen tuntia kun kahden aikoihin päivällä alkoi uudet supistukset ja huomattavasti kivuliaimmat kuin perjantain. Siinä päivä meni laskien suppareitten väliä ja kivut vaan voimistuivat kunnes puoli seitsemän aikaan illalla lähdimme uudestaan synnärille. Supisteli jo 3-5min välein.
Puoli kahdeksan aikoihin oltiin sairaalassa. Taas laitettiin käyrät ja kohdunsuu tarkastettiin ja nyt oli avautunut 4cm. Kivut oli aika sietämättömät,ilokaasua hengittelin mutta ei siitä juurikaan apua ollut. Puoli yhdentoista aikoihin sain epiduraalipuudutuksen ja ah mikä autuus kivut haihtu sen siliän tien, ei tienny suppareista mitään muuta kuin mitä kone näytti. Epiduraali hidasti jonkin verran polttojen tuloa ja avautumista.
2-3 välillä yöllä kätilö tuli sanomaan jotta jos vaan jaksaisin niin olisi hyvä että seisoisin tai kävelisin, se jouduttaisi polttoja ja avautumista. Kolmen aikoihin aloin tuntea pakottavaa tarvetta työntää ja mies kutsuin kätilön paikalle. Hän tarkasti paikat ja olin jo aivan kokonaan avautunut. Lapsivesi meni vasta kätilön puhkaistessa kalvot.
Jossain vaiheessa aloin vuotaan verta (en muista ihan tarkkaa aikaa ) ja kätilöt kutsuivat lääkärin paikalle. Hän tarkasti ja sanoi että ei ole aivan normaalia vuotaa noin paljon, että ottaisi vauvan päästä verinäytteen. Niitä näytteitä otettiin kaiken kaikkiaan kolmeen kertaan yön aikana ja lääkäri piti minut erityis seurannassa koko ajan.
Kahden ekan tulokset olivat ok mut kolmas kerta kertoi jo että veren happiarvot olivat laskeneet ja sydämmen sykkeet tippuivat loppujen lopuksi 60-70 tienoille ja hetken päästä nousi 180 tienoille,vauva pitäisi saada nopeasti ulos. Sektioon ei ollut aikaa ja lääkäri teki päätöksen että vauva vedettäisiin imukupilla ulos. Se imukupin laittoi oli aivan tuskallista, teki niiiiin kipeää ja tunsin kuinka paikat repeytyi sisältä päin. Eka työnnöstä vauvan syntymään meni tunnin verran. 04.55 pikku-ukko sitten parkaisi ekat itkut ja vauva nostettiin rinnalle. Voi sitä uskomatonta tunnetta, aivan sanoin kuvaamaton olotila valtasi siinä samalla hetkellä. Että siinä se oli minun oma rakas pienokainen jota koko elämäni olin odottanut ja rukoillut :heart: Terve lapseni.

Poju annettiin olla siinä minun rinnalla miehen leikatessa napanuoran ja sen ajan kun kätilö kursi paikat kiinni. Eli vaginasta ja sisältä paikat repeytyivät. Välilihaa ei leikattu.
Kahdeksan aikoihin aamusta hoitajat tulivat vasta mittaamaan ja punnitsemaan pojun. Mun oli tarkoitus mennä suihkuun mutta se ei onnistunut, olin aivan loppu ja en pystynyt seisomaan kun taju meinas lähteä joten alapään sain vain pöntöllä istuen pestyä.
Kymmenen jälkeen meidät siirrettiin osastolle jossa saimme vihdoinkin hiukan huilattua ja unet otettua. Olimme nukkuneet kahdessa vuorokaudessa vain 4 tuntia.
Maanantaina kyselin että pääsisinkö tiistaina kotiin ja onneksi päästivät sitten.

Taisi tulla aika sekavasti kerrottua toivottavasti ymmärsitte,pääpiirteittäin näin se meni.

Mai ja pikku-prinssi 1vk+3pv

 
Täällä tänään palattu sairaalasta =) Tyttö syntyi aamulla klo 6.13 karkauspäivänä 29.2 sektiolla. Sain 28.2 käynnistys pillerin 10.00 ja päivällä toisen, kolmannen 19.30. Jostakin kumman syystä meidän Känkkis ei sitten halunnut syntyä alakautta vaan ponnistus vaiheessa ei tullut ulos vaikka kuinka pukkasin, otettiin imukuppi sitten käyttöön mutta silläkään ei vauvaa ulos saatu. Voitte varmaan kuvitella että olin ihan epätoivoinen/pakokauhun vallassa ja todella tuskissani kun mullapas ei sitten auttanut ebiduraali puudutus. |O Mentiin sitten kauheaa kyytiä leikkuriin ja laitettiin alapää puuduksiin. Olin niin väsynyt että havahduin vasta sitten kun joku sanoi että tyttö tuli ja näin ihan tummatukkaisen verisen prinsessan joka vietiin tosi nopeeta pesulle. Pisteitä tuli 9/10/10.
En jaksanut lukea teidän juttuja vielä mutta ehkä huomenissa sitten. Meidän tyty valvottaa kun on masu vaivoja, päivät menee suht ok mutta iltasella ja yöllä vääntää kamalasti. Tisutteluakin olen aloittanut mutta suurimman osan vauva saa korvikkeesta.

Hormonihirviö+Känkkis 6 päivää
 

Yhteistyössä