Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, part IV

Vai uskot Ranja luomu ihmeeseen?? Me ei uskota ja ei todellakaan edes puhuta ehkäisystä :LOL:
Anoppi sanoi että ne hormooni näpyt ois sellasia valkoisia näppyjä, pikkusen on havaittavissa poskissa muttei muualla. Me ollaan taas siirrytty joka toinen ilta kylpemiseen niin vauva on paljon tyytyväisempi.
Meidän neiti ei kakannut 2 1/2 vuorokauteen ja sitten muistin että kuumemittarilla kun kutittelee pyllyreikää niin kakka tulee ja niin sitä tuli ja reilusti :eek: tulikin. Meillä jo sairaalassa tehtiin sellasella putkella kun itkeskeli yöt pitkät.

HH
 
Meillä on vauvalla ollut jo parisen viikkoa tosi ryhmyinen naama. Siis sellaista pientä näppyä täynnä, kuin finnejä olisivat.
Tässä jännätäänkin, että onko kastetilaisuudessa vielä näpyt, vai ehtivätkö häipyä siihen mennessä pois. Minäkö turhamainen, ja vielä tässä tilanteessa?! :D

Meillä ei luomuihmeitä tapahdu, sen verran huonot olivat ennusteet...

Haalistunut ja Vaavi
 
Oli pakko nostaa meitä ylöspäin kun jo 3 sivulla oltiin...
Neuvolassa käytiin tänään ja neiti painaa 4100g ja pituutta 54,7cm. Hoikkanen on tyttö mutta painoa kuitenkin tullut sopivasti edelliseen verrattuna.
Mun hemppa on jo 141 kun oon syönyt n.15 rauta tablettia... äkkiä se nousi kun sairaalassa oli 118.
Väsyttää kun en jotenkin enää osaa nukkua, herään vähän väliä yöllä ja tarkistan vauvan nukkuuko vaikka se nukkuu tosi hyvin jopa yli 4 tunnin unia. Hormoonit perhana temppuilee :whistle:
Samaa oon Haalistunut miettinyt onko meilläkin vauvalla ristiäisissä näppyjä, me naiset ollaan niin turhamaisia :LOL:

Hh ja sissi-sipuli yli 1 kk
 
Hei pitkästä aikaa!
Koitan nopeasti kirjoittaa jotain. Amodinille voimia! Kuulostaa niiiiin tutulta! Meillä on tuon toisen pojan kanssa kutakuinkin meno tuollaista. Tosin on hieman rauhoittunut kun ikää on tullut ja ehkä se maidoton dieetti oli meillä apu! Huomenna on allergiatestit joten silloin selviää miten pojan kanssa jatketaan.
Onneksi toinen poika on todella tyytyväinen vauva :) Jokeltelee ja nauraa, viihtyy jopa itsekseen katsellen värikästä kuvaa ja aina kun pääsee syliin antaa hurmaavan hymyn! Nukahtaa yksin sänkyyn ja syö hyvin. Joskus kun veljensä oikein huutaa saattaa tämä rauhallinen veli hieman avustaa huudossa ja päästää omia karjaisujaan ilmaan.

Meillä nukuttiin viime yönä ensi kertaa yli neljä tuntia yhtäsoittoa :) :)
Olen lisännyt lisämaidon määrää ja näköjään auttoi! Rauhattomampi poika nukkui taas osan yöstä sitterissä ja aamuyöstä siirsin sänkyyn.
Olemme antaneet oikien välillä nukkua meidän sängyssä ja ei tuo perhepeti enää tunnu yhtään mahdottomalta ajatukselta. Emme kuitenkaan sitä toteuta käytännössä kuin tosi harvoin.

Saimme kutsun lastenklinikalle tutkimuksiin tämän rauhattoman pojan kanssa. Olin ihmeissäni kutsusta kun luulin ettei seurantaa tarvita. Nyt olen sitten epäillyt että jotain pysyviä vaurioita tuli synnytyksessä. Matala napa ph voi aiheuttaa hapenpuutetta ja aivovaurion. Tosin poika on toistaiseksi kaikissa tutkimuksissa todettu normaaliksi. Aloin taas miettimään epäonnistunutta synnytystä ja sitä että jos pojalla jotain on niin miksi synnytystä jatkettiin alakautta eikä sektiota tehty vaikka tilanne nopeasti huononi.
Pojan tyytymättömyys ja itkuisuus vielä lisää pelkoja :eek:
Tämä on kai nyt sitä normaalia huolta lapsesta ja loppuelämänhän tässä saa olla huolissaan omasta lapsesta.

Meillä ei pakkaseen jäänyt mitään kun saalis oli neljä munasolua joista kolme oli siirtokelpoisia ja nämä kaksi on nyt tässä meidän ilona. Yhtä ei jätetty säästöön.
Kahden alkion siirtoa en kyllä suosittele kellekkään.. kyllä kaksosarki on todella rankkaa.
Tosin, kyllä se lapsenkaipuu on niin valtava, että siinä tilanteessa ei varmasti voi kieltäytyä. Ja itse muistan miten ajatus kaksosista tuntui vain hyvältä emmekä epäröineet lainkaan kahden alkion siirtoa! Toisaalta, päivä päivältä menee paremmin! :heart:

Nyt pitää alkaa taas hommiin.. Syöttämistä, vaipanvaihtoa ja seurustelua!! Ihana työ kuitenkin. :heart: :heart:

Roosa ja pojat
 
Päivää! :wave:

Melko hyvin nukuttu yö takana. Taidettiin nukkua n. 5 tuntia putkeen, mikä on ennätys. :xmas:

Toinen rinta oli aivan kivikova ja oli jo vuotanut liivinsuojuksen läpimäräksi.
Jännä juttu, että minä heräsin puoli tuntia ennen Vaavia ihmettelemään, että eikö olisi jo aika syödä.
Eli täälläkin on joku kehonsisäinen valvontamonitori käynnissä, kun pitää Vaavia tarkistella välillä. :LOL:

Minä käärin Vaavin joka ilta pussilakanaan, jotta pysyy turvallisuuden tunne. Näin saan Vaavin nukahtamaan sinne omaan sänkyynsä, ettei aina tarvitse viereen nukuttaa.

Taas alkoi itkukausi ja loppua ei näy. Viihtyy lattialla max. 2 minuuttia kun jo alkaa huuto.
Nyt nukkuu, mutta tuolta vaununkopasta kuuluu ähkintää.

Vaavi nukkuu parhaiten ulkona ja sitä varten ajattelin hankkia itkuhälyyttimen.
Meidän talo on siitä huono, ettei oikein mihinkään kohtaan uskalla jättää vaunuja ikkunan alle ja en kuule itkua tuosta etuoven edustalta.

Minusta tuntuu, että Disflatyl aiheuttaa vain pahempaa pulauttelua. Kyllä se auttaakin, huomasin sen siitä kun jätin sen antamatta.

Miten teidän muiden parisuhteet voivat?
Meillä tuntuu olevan jatkuvaa kiukkuamista ja suukopua. Minun pitäisi yrittää panostaa myös miehen huomioimiseen paremmin, mutta kun tuntuu että olen ihan kiinni Vaavissa. :(
Varmaan univelat ja tämä suurentunut vastuu väsyttävät minut äkäpussiksi.

Koiraakin tulee nykyisin komennettua vähä liiankin kovaäänisesti, vaikka se nyt ei mitään pahaa koskaan tee, on vain jatkuvasti jotenkin ärsyttävästi tiellä. Pitäisi sitäkin yrittää ymmärtää, kun sille tämä tilanne varmasti kaikista oudoin on :(

Hyvää päivänjatkoa! :wave:

Haalistunut ja Vaavi
 
Heipparallaa!

Taas pitkästä aikaa. Oon käynyt kyllä lukemassa juttuja, mutta en ole ehtinyt kirjoitella itse.
Meillä mies tänään ekaa päivää töissä, on tämmönen pehmeä lasku, kun yksi työpäivä ja sitten on taas viikonloppu. :)

Mulla vähän sama olo välillä kuin Haalistuneella, tuossa edellisessä viestissä. Meillä ei varsinaista kiukkuamista ja suukopua ole miehen kanssa, mutta kyllä itse huomaan sanovani välillä kovinkin kärkkäästi ja tiukasti asioista, mikä ei ennen ole minun tapoihini kuulunut. Yritän kyllä parhaani mukaan myös huomioida miestäni ja hän minua, minkä nyt vauvalta ehdimme. Itse ainakin kaipaan sitä pientä yhteistä hetkeä aina välillä. Koiria minäkin komennan välillä turhankin kovaa ja turhaan. Kun sattuvat olemaan tiellä tai tulemaan väärään aikaan tms. Tuntuu kurjalta. :(

Keskiviikkona poikettiin neuvolassa, painoa oli tytöllä 3670g ja pituutta 56,5 cm. Nyt oli kuulemma painon ja pituuden suhde tasoittunut. Kun syntyessään neiti oli hieman turhan lyhyt pituuteen nähden. Meillä neiti päätti jopa hymyillä kauniisti neuvolan tädille, ihan oikean hymyn. Arvatkaapa vaan olenko siitä saakka kalastellut hymyä, turhaan. :p
Hoitaja kysyi halutaanko vielä ensi viikolla käydä vai vasta kuukauden päästä, mutta itse halusin vielä ensi viikolla mennä, kun tuo syöminen on niin vähäistä kerralla, näkee sitten sen painon kehityksen. Lisäksi neidillä oli/on todella ärhäkkä vaippaihottuma, nyt onneksi hieman parempi.

Meillä tosiaan syödään 5 minuuttia kerrallaan, kerran pari päivässä saattaa viihtyä rinnalla jopa 10 min. Illalla sitten vielä hieman pullomaitoa lisäksi. Neuvolan täti sanoi vaan että kyllä tuon kokoinen jo pitää huolen siitä että saa riittävästi, turhaan kuulemma huolehdin. Mutta on se kiva sitten kuitenkin saada ensi viikolla vielä varmistusta asiaan. :)

Tämä oli nyt taas vain tällaista omaa napaa... nyt pitäisi alkaa soittamaan kastepapille, me kun halutaan eräs tietty pappi, joka ei edes omasta kunnasta. Pitäkäähän kaikki peukkuja, jotta kyseinen pappi suostuu tällaiseen erikoisjärjestelyyn... :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nampula & neiti
 
Meillä neukkutäti sanoo että 3-4 tunnin välein pitäisi syöttää vauvaa öisin ja päivisinkin jopa useamminkin. Eli meillä nukutaan max 4 tuntia ja sitten herätän vauvan syömään pullosta, vauva nukkuu aina omassa sängyssä ja nukahtaa ilman nukuttelua sinne itekseen omia juttujaan jutellen :LOL: ja niitä riittää taitaa olla tullut äitiinsä kun niin kovasti porisee.... :eek:
Eilen oli kumma päivä, ekaksi tyttö valvoi aamusta 4,5 tuntia ja sitten nukkui 3 tuntia ja valvoi 4,5 tuntia illalla ja olikin mahdoton saada nukkumaan kun oli yliväsynyt. Huh valvoi siis 10 tuntia koko päivän aikana.
Nampula meillä myös viereisen kunnan pappi tulee kastamaan, onnistuu siis meilläpäin ainakin. Teillä on aika hoikka tyttö kun meilläkin pituutta 54.7 ja painoa 4100g ja sanoo neuvolassa hoikaksi ja siroksi tyttöseksi.
Luin muuten eilen että sektion jälkeen pitää olla vuosi ennen kun tulee raskaaksi eli vasta ens keväänä voi alkaa uutta alkion siirtoa miettimään.

Hormonihirviö ja sissi-sipuli 5 viikkoa
 
HH Se raskaaksi tuleminen on tilannekohtaista. Yleensä seuraavaa synnytystä suositellaan vuoden päähän sektiosta. Eli uutta raskautta aikaisintaan 3 kk synnytyksestä. Tietysti optimitilanne on se vuosi odottaa ennen uuden raskauden yrittämistä, jotta kohtu ehtii varmasti kunnolla parantua.

Meillä Vaavi on varsinainen takiainen tissillä, nyt kirjoitan tätäkin viestiä samalla kun imetän. :LOL:

Mites muilla on niska- hartiaseutu oireillut. Mulla on kanniskelusta kipeytynyt ja selkä oireilee myös. Hartiat oli jumissa jo ennen synnytystä. Iltaisin on aina tosi ihana köllähtää sänkyyn, kun selkä huutaa armoa jo siinä vaiheessa.
Selkälihakset on heikentyneet raskauden aikaisesta lepäilystä. :(

Haalistunut ja Vaavi
 
Hei kaikille!

En ole ehtinyt koneelle kun vanhempani tulivat muutamaksi päiväksi kylään 600 kilometrin päästä. Oli tosi kivaa ja nyt on itkua pukannut kun tänään lähtivät. :( Tuo välimatka on NIIN pitkä.

Meillä oli neuvola keskiviikkona ja tytön paino oli viikossa noussut 200 grammaa. On nyt 4070 grammainen eikä viikkoja ole vielä kolmeakaan. Olin helpottunut, kun jo epäilin että saako vauva tarpeeksi maitoa kun olisi koko ajan rinnalla. Nyt on hyväksynyt tutin, joten imuttelee huvikseen sitä eikä mun tissiä. Helpottaa mua kovasti...

Meillä nukuttiin viime yönä KUUSI tuntia putkeen! Tähän asti ennätys on ollut viisi tuntia. Oli itsellä todella hieno olo kun heräsi, sehän oli jo ihan täysi yöuni!
HH: Jännä miten ohjeet vaihtelee, meidän neuvolassa ei suositella kesken unien herätystä, kun on kyseessä hyvinsyövä ja -kasvava vauva.

Amodini: Kannattaa varmaan puhua siitä haavasta äippäpolilla. Mun laparotomiasta (iso vatsaleikkausviilto sen verenvuodon takia) tulee pian kolme viikkoa, ja mä olen pärjännyt ilman särkylääkkeitä jo viikon. Kävely muakin aristaa, ja haavaa kiristää, mutta ei se mitenkään muuten kipeä ole. Araksi se kyllä tekee, en uskaltanut lähteä tänään kärrylenkille kun on tosi liukasta ja pelkään että kaadun ja haava repeää...

Neuvolatäti tulee tänään kotikäynnille laittamaan laapista vauvan napaan, se kun on vähän kostea ja näyttää siltä että siihen olisi iskemässä napasieni, yök.

Meilläkin lapsiluku on nyt täynnä. Mä en ole koskaan yhtä enempää kaivannutkaan, mies olisi halunnut ehkä useamman, mutta meidän koettelemusten jälkeen meille ei enempää vauvoja tule.

Jiksu
 
:wave: Kävin kirjoittamassa synnytyskertomukseni tuonne vauvapuolelle meidän pinoon, samalla sain hilattua sitä ylös jostain pohja mudista. :)

Oltiin eilen ekaa kertaa yö kylässä, muutoin meni hyvin, mutta illalla neiti päätti pitää kunnon huuto konsertin. Yö itsessään meni mukavasti, nukkui eka pätkän lähes 4 tuntia.
Meillä on iltaisin hieman rytmit pienellä vielä sekaisin. Nukkumaan meno on tosi myöhäinen, pitäisi nyt koittaa pikku hiljaa saada sitä aikaistettua. Mutta eiköhän se tästä sitten löydy se rytmikin vielä. Päivät menee ihan kivasti, neiti syö ja nukkuu ja seurustelee pieniä pätkiä. Illalla sitten onkin pidempi jutustelu yleensä. Onneksi kuitenkin yöt menee sitten hyvin, nukkuen ja syöden. Joten siitä ei tarvitse stressata.

Mutta semmoista tänne tällä kertaa. :)

Nampula & neiti
 
ONKOS ROOSA JO POKSAHTANUT?????? Tulehan kertomaan uutiset!

Minäkin loikkasin nyt vihdoin ja viimein tuonne VAUVAPUOLELLE meidän ''jatkoketjuun''
! Tulkaahan kaikki perässä kirjoittelemaan!

Laitoin prohviiliin uuden kuvan ''hymypojasta'' -ikää siinä vähän alle 7 viikkoa! 2kk synttäreitä juhlistetaan jo ylihuomenna, voi että miten aika rientää! Poitsu kasvaa ja kehittyy silmissä, hymyilee jo hurjan paljon sekä ''kujertelee'' kieli ulkona kun hänelle lauletaan ja jutellaan :heart:

Kitty ja hymypoika napero melkein 2kk
 

Yhteistyössä