Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, part IV

Suuren suuret onnittelut Maille ja isukille pikku prinssistä :flower: Suloista ja vauvantuoksuista arkea toivottelen sinne. Jatketaanhan sitten tuolla vauvapuolella...

Nytkö se HH jo lähti? hurrrrrjasti tsemppiä ja voimia matkaan, kohta on typy kainalossa! Ihanaa, lisää vauvoja pinoon :saint:

Meidän poitsu sitten heräilee 3 krt yössä ruokailemaan.Tuntuu ettei mikään riitä.Monesti jaksaa lutkuttaa vaan 10min kerrallaan, ja sitten heti kohta jo taas nälkä ja huuto senmukaista.Muuten on kyllä oikein kiltti ja äärettömän suloinen poikuli. Vatsanväänteet ja purut saatiin kuriin kamomillateellä! Koliikkitippoja tai muitakaan lääkkeitä ei täällä suositella, kamomillatee on rauhoittava ja täysin turvallinen pienelle vauvallekin. Lastenlääkärin ohjeistuksella annan 3krt päivässa 20ml kerrallaan, mieluiten aterioiden välissä ja illalla viimeisenä. Noin 100ml kiehuvaan veteen 1 teepussi ja haudutetaan pari minuuttia.Annetaan vauvalle haaleana.(huom valmis kamomillatee on annettava 2h sisällä,eli uuden satsin saa tehdä sitten seuraavalla kerralla) Siihen loppu meillä koliikki itkut =)

Kitty ja pikkumies 19pv
 
Kitty
Oho, hurjalta kuulostaa antaa pikkuiselle teetä. :eek:
Täällä Suomessa sitä ei taatusti suositella lainkaan.

Arvasin, että jotain negatiivista tulee vielä. Minua on alkanut vaivata alakulo. Pelkään sen kehittyvän ihan masennukseksi asti. Olen joskus joutunut syömään masennuslääkkeitä, joten sinänsä ei mikään ihme, jos masennus iskee kun olen aika altis sille. :/

Neuvolassa käydessä Vaavilla kaikki ok. pituutta oli tullut 2 senttiä ja paino oli noussut. Ihanaa, oma maitoni taitaa riittää vauvan ravinnoksi. Olenkin ahkerasti imettänyt.

Tuosta yöimetyksestä minua ohjeistettiin niin, että kannattaa töniä vauvaa välillä hereille. Meilläkin Vaavilla on taipumusta imeä vain sen 10 minuuttia kerrallaan öisin, mikä ei ole riittävä kertasyönniksi.

Haalistunut ja Vaavi (huomenna kaksiviikkoinen)
 
Tsemppiä HH ja onnea Roosalle ja Maille kääröistä! :heart:

Olen käynyt melkein joka päivä lukemassa muitten kuulumiset, mutta vielä ei ole ollut aikaa kirjoitella itse. Vauva tietenkin täytti sairaalassaolopäivät (ja oma toipuminen) ja viime perjantain, mutta sitten alkoi tosi arki ja shokkihoito. Koululaisilla alkoi talviloma, ja kaikki lapset olivat tietysti viikonlopun kotona. Sunnuntaina taapero sairastui oksennustautiin ja nyt tuli vielä korvatulehdus. Oli itse asiassa pakko laitta koululaiset mummolan ja mies hoita taaperoa ja minä vauvan. Toki toisinkin päin, mutta imetys vie aika paljon aika.

Vastapainoksi Roosan karulle synnytyskertomukselle kerron oman helpponi:

Menin kontrolliaikaan äitipolille maanantaina 18.2. Kipeitä supistuksia alkoi tulla taas säännöllisesti noin klo 11. KÄyrille pääsin klo 15 ja supistuksia näkyi siinäkin 5 min välein. Lääkärille kun pääsin viimein klo 15:30 hän sanoi heti, että nyt varmaan sinulle riittä nämä supistukset joita on ollut yli viikko, mutta asia ei mene kunnolla eteenpäin. Kysyi haluanko synnyttämän, ja minä vastasin että kyllä, vaikka heti.

Kaulakanavasta oli vain hieman reunoja jäljellä ja reilu 4cm auki. Supistuksissani oli jotain vikaa; ne alkoivat yhtä aikaa ylhäältä ja alhalta ja siksi synnytys ei kunnolla käynnistynyt (kurja 10pv mutta onneksi näin -päästin hienosti viikoille 37+5)

Odottelin lääkärin sanelua ja soitin miehen paikalle. Pääsin vaihtaman vaattet ja pyysin peräruisken, että tulisi hyvin tilaa ponnistaa. 17:45 puhkaistin kalvot ja laitettin vauvalle "pinni" päähän eli kohdunsisäinen seuranta-anturi. Supistukset tiukentuivat, mutta olin jo ollut niin kauan kipeä että kestin ne kummasti. Istuin fysiopallon päällä ja käveleskelin lähes ponnistukseen asti ja lähes koko synnytyksen ilman kivunlievitystä! Kun olin 6cm auki pistettin aqua-rakkulat selkän ja ne tehosi yllätyksekseni todella hyvin. Kätilö etsi kipukohdat tarkasti ja pisti juuri niihin kohtin.

Viimeisen puoli tuntia ennen ponnistusta (8-->10cm) hengittelin ilokaasua. Siinä vaiheessa olin kyllä tähtitietellisen kipeä joka supistuksella. Sitten alkoi ponnistutta ja 4 supistuksella + ponnistuksella putkahti poika ulos. Ponnistus kesti 4min ja jälkeiset syntyi 6min kuluttua.

Synnytyksen kokonaiskesto oli 3t 55min. Sain pojan heti rinnan päälle ja vartin kuluttua hän alkoi hamuaman ja imetin ensi kerran. Salissa oltin vielä pari tuntia, ja kävelin omin jaloin osastolle.

Yhtän tikkiä ei tullut, häpyhuulissa on pari pientä ihan pinnallista limakalvonirhaumaa jotka ovat parantunet jo hyvin. Jälkivuoto ei ollut missän vaihessa kuukuatisia runsampaa.

Olen lenkkeillyt joka päivä perjantaista asti, tänän jo kunnon hikilenkin. Lantionpohja väsy äkkiä ja vatsalihakset on vielä löysät, mutta olen toipunut tosi hyvin. Painoa jäi 3kg josta ainakin kilo rinnoissa. Maitoa tule taas hurjasti, ja maidonnousu oli aika kivuliasta.

Poika on rytmikäs ja rauhallinen kaveri. Yöt mennään 3 syötöllä iltayhdeksästä aamuyhdeksän. Tosin imetykset kestävät vielä kauan, ainakin puoli tuntia. Viime yönä untakin tuli kuitenkin jo liki 8 tuntia -aivan luxusta =)

Päivät on raskaita kitisevän kipeän taaperon kanssa. Parin viikon kuluessa nähdän hieman enemmän, millaista hieman normaalimpi vauva-arki on ja vieläkö vauvan kanssa suju hyvin. Nyt nautin tästä tilantesta!

Voimia kaikille masun kanssa tuskaileville. KOhta se tuska on joka tapauksessa ohi! Ja synnytys voi siis olla helppokin :)

Lampukka ja poika 9vrk
 
Taisi HH jäädä osastolle, jännää! :heart:

Lampukan synnytys kertomus kuulostaa "helpolta". :) Onnittelut vielä kerran koko Lampukan perheelle! :heart:

Täällä on eilen testattu ässät, lukuunottamatta siivousta... :D Mutta vaikutuksia ei kauhiasti ollut. Yön aikana tuli useampi suppari, mutta eivät olleet kovinkaan kipeitä, lähinnä suurin kipu oli vatsan puristus. Muutoin nukuin yön jälleen hyvin, mitä nyt sitten heräilin noihin suppareihin muutamaan otteeseen.

Nyt vauva melskaa massussa kovasti, taitaa olla paljon kerrottavaa. :) Ehdottelen kyllä, että josko tulisi tänne ulkopuolelle kertomaan, mutta ilmeisesti ei kiirettä, joten odotellaan. :p

Kuulostaa "hurjalta" tuo Kittyn kertoma teen antaminen vauvalle, mutta ei varmastikaan huonovaihtoehto "lääkkeille" tms. Kuten Haalistunut sanoi, täällä ei varmastikaan suositella lainkaan. Mutta niin ne tavat vaan on erilaiset eripaikoissa. :) Ihanaa että Kittyn vauva saanut teestä avun masuvaivoihin!

Haalistuneelle kovasti tsemppiä mielialan kanssa painimiseen. Toivottavasti helpottaa, mutta ei sitä myöskään sitten tarvitse hävetä lääkärille puhua jos tunnet sen tarvetta. :hug:

Täällä ei sen kummempia, aamupalaa taidan mennä kaapista esiin kaivamaan. :)

Nampula 37+6
 
Huomenta!
Uskomatonta! Meillä alkoi koiralla juoksu. Siis leikkaamaton narttukoira meillä. Yleensä juoksu on vasta touko- kesäkuussa, mutta nyt se otti varhaisspurtin.
Mies alkoi jo epäillä, että nämä vauvahormonit, mitä tässä talossa on, laukaisi juoksun jo nyt. :LOL: :D

Tänään lähdemme ulkoilemaan, mikäli tuo lumisade vaan lakkaisi. Ei taida tuolla edes vaunujen rattaat pyöriä. Onneksi me ostettiin isorenkaiset ilmakumiset vaunut.

Haalistunut ja Vaavi 2 viikkoa
 
Huomenta kaikille ja kiitos Lampukalle lohdullisesta synnytyskertomuksesta. :)

Mulla on pari kaveria saanut vauvan viimeisen 3 kuukauden aikana, yksi niistä meni kahden vuorokauden yritttämisen jälkeen hätäsektioon, toinen syöksysynnytti puolessa tunnissa ja kolmas repesi tosi pahasti vaikka tehtiin epparikin. En ole pitkään aikaan kuullut siis "tavallista" synnytyskertomusta, joten Lampukan tarina tuli kyllä täällä tosi tarpeeseen.
:hug:

Mulla on tänään iltapäivällä neuvola, pakollinen pissa-puntari-verenpaine-hemoglobiini-sf-mitta-sydänäänet-kierros. Olen jo etukäteen päättänyt että mua ei saada tällä kertaa huolestumaan millään. :D

Yö oli hikinen ja tukkoinen, ja kaiken lisäksi mies kuorsasi vienosti joten sain aika huonosti nukuttua. Mutta eikö tämä päivä tästä taas lähde käyntiin kun käy suihkussa ja alkaa miettiä mitkä vaatteet menisi päälle... :LOL:

Hyvää torstaita kaikille vauvautuneille ja vielä vauvattomille.
HH:lle telepaattiset tsempit!! :D

Jiksu 39+1
 
Huih Amodini! On se kyllä omituista ettei saa sektio aikaa tuota aiemmin! Siis ettei sille 39+ viikolle ole aikoja. Kuulostaa hassulta, mutta minkäs teet. Joten tsemppiä odotukseen! :hug:

Mulla on tässä aamulla muutaman kerran suppaillut kivasti. Tosin ei nyt kovin kipeästi, joten taitaa vaan reenailla. Olo on nyt jälleen todella omituinen. Alkoi väsyttämään ihan hulluna ja päätä särkee ja pahaolo vielä siihen lisäksi. Taidan mennä pötkölleen hetkeksi. Jos vaikka saisi nukuttua hetken. Sitten voisi koittaa lähteä ulos hauvojen kanssa, josko se piristäisi. :)

Nampula

 
Hei taas...

Tulin kaupungilta, tuntuu alavatsassa kävely, loppumetrit kotiin taapersin kuin ankka vankka. ;) Ei ihme kun melkein neljä kiloa painaa mahassa...

Amodini: Vai että sektioksi se sitten menee? Toivottavasti vaaveli malttaa nyt pysytellä sinne asti paikoillaan. Mullakin on ollut monena yönä menkkamaisia kipuja mutta ei niistä ole sen kummempaa tullut.

Jiksu
 
Täällä taas! :wave:

Muutkin kans kuulumisia kirjoittelemaan! :)

Nyt on iltapäivän supistellut paljon, MUTTA kivuttomasti. Ärsyttävää! Jatkuvasti on massu pinkeänä ja supistaa, mutta eipä oikeastaan tunnu missään. Välillä tuntuu hieman selässä, mutta heikosti. :headwall: Pikkuinen tosiaan melskaa nyt ihan jatkuvasti, vatsanahka ihan pinkeänä toiselta puolelta jo pelkästään siitä. Mutta näillä mennään, toivottavasti noihin suppareihin saisi jotain pontta kohta mukaan. Taitaa olla turha toivo?

Juu, mutta tämmöistä omaa napaahan tämä nyt vaan on. Muiden kuulumisia odotellessa! =)

Nampula
 
Nampula: Muut on synnyttämässä tai hoitamassa vauvoja, me vaan täällä kulutetaan aikaa ja odotetaan jotakin tapahtuvaksi. :LOL:

Ja omaa napaa: Kävin neuvolassa: paino +100 grammaa (hallelujah, kun tähän mennessä on tullut kilo per viikko pitkän aikaa...), valkuaiset yhdellä plussalla, verenpaine hyvä, sf-mitta laskenut, vauva TOOOOSI alhaalla. Ehkä se joskus aikoo tulla pois. ;) Käveleminen sattuu niin että melkein itkettää. :x Taitaa jäädä kaupunkireissut nyt multa loppuajaksi...

Jiksu 39+1
 
Ranja
Tsemppiä HH:lle ja Onnea Maille vauvasta! :heart:

Täällä ei myöskään synnytyssupistuksia, kovasti kyllä supistelee mutta ei yhtään kipeästi. Ässät nyt testissä, josko saataisiin karkauspäivälle pieni syntymään. =)

Mulla on Amodini samaa väsymystä ku sulla, en jaksa vastata puhelimeen... :/ En tiedä miksi ärsyttää niin kovasti kertoa omia kuulumisia, varmaan siksi kun ei kuulu mitään :headwall:

(.) Huomenna ois taas neuvola. Oon nyt muutaman viikon ajan laiminlyöny aika täysillä dieettiä, mitä pitäis diabeteksen takia noudattaa. Sokeriarvot on ollu ok, mutta paino varmaan noussut ainakin kilon viikossa. Ravintolassa ollaan käyty viikon sisällä kolmesti :p

Ranja 39+2
 
Huomenia kaikille!

Ihanaa kuulla muiden kuulumisia! :wave:

Mulla nuo kivuttomatkin supistukset harventuneet aikaslailla. Viime yönä muutama hassu. Vessassa kyllä juoksentelin sitten muuten ja nukuin huonosti, mutta siinä kaikki.
Eilen illalla olin kyllä kovin puhki ja päätä särki, mutta miehen kainalossa kellittely helpotti. :)

Mä käytän tänään sen yhdenkin ässän, eli sen joka jäi viimeksi tekemättä... eli siivoan... Katsotaan sitten illemmalla niitä muita ässiä. :D

Amodini, mä just kävin kampaajalla ja kasvohoidossa. Mutta pitäisköhän koittaa vielä tuota manikyyriä. :) Josko sitten siellä. ;)
Mulla ei tuo masun laskeutuminen omaan silmään kauheen selkeesti näy, mutta tolleen alaviistossa nyt roikkuu. Ennen sojotti suoraan eteenpäin. :D Mullahan vaavi ollut alhaalla jo viikkoja, mutta ei siis ihan kiinnittynyt vielä. Mutta eiköhän sitten viimeistään synnytyksessä. :heart:

Nyt siivoamaan! Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille!

Nampula 38+0
 
Mäkin kävin just kampaajalla ja jalkahoidossa, joten pitäisiköhän tässä nyt sitten tilata vaikka manikyyri... ;) Vähän tuossa sovin kaverin kanssa ensi viikoksi lounastreffejä, joten saattaahan se synnytys käynnistyä sellaisestakin syystä. :LOL:

Täällä huima -20 pakkanen, ei tee mieli mennä ulos vaikka aurinko kirkkaasti paistaakin. Yö oli täälläkin levoton, hikinen ja tukkoinen, ja kaikenlaisia pistelyitä ja tuntemuksia oli mahassa. Mun maha on kyllä "romahtanut" alaspäin tosi paljon, ennen se oli sellainen kiinteä potkupallo heti rintojen alla mutta nyt se muistuttaa enemmän antaumuksella kasvatettua kaljamahaa. :whistle:

Sauna ja siivoaminen on kokeiltu täälläkin, seksistä mies ei ole innostunut vaikka olen vihjaillutkin siihen malliin. Miehen mielestä vauvaa "ei saa häiritä". Miestä selvästi vaivasi sekin kun lääkäri joutui vähän "kaivamaan" ultralla mahaa että sai alhaalla olevan pään kuviin. Miehen mielestä on ikävää kun toista tönitään. Aika liikuttavaa ja suloista oikeastaan tuollainen huolenpito... :heart:

No mutta eipä täältä tämän kummempia. Mitäköhän HH:lle kuuluu....

Jiksu 39+2
 
Taitaa olla Hormonihirviö nyt tositoimissa tai jopa jo käärö kainalossa!
Jänniä aikoja meillä tässä ketjussa.
Lampukka, sinun synnytystarina oli ihanaa luettavaa. Toivottavasti se antaa voimia kaikille joilla synnytys on vielä edessä.
Olen itse jotenkin tuosta synnytyksestä vieläkin sekaisin ja varsinkin isosta välilihan repeämästä jonka ompelu ei kai mennyt ihan nappiin.. Terveydenhoitaja kävi keskiviikkona katsomassa poikia ja vilkaisi samalla minuakin. Käski nyt tarkkailla tilannetta ja jos vielä kipeytyy pitää käydä lääkärissä.

Jiksu, varmasti jo hiukan jännittää tuleva. Sinulle supertsemmpaukset! Kaikki menee varmasti hienosti. Viikkoja alkaa olla jo aikatavalla. Varmasti olet pikkuinen kainalossa jo viikon kuluttua! :heart:

Eikä tässä ketjussa juuri muidenkaan enää pitkään tarvitse odotella. Kaikille ihania viimeisiä odotusviikkoja :flower:

Meillä vauva-arki on oikeastaan mennyt yllättävän hyvin. Yöt on vielä hiukan sekavia syöttöineen ja toinen pojista saa vatsanväänteitä NAN korvikkeesta jota yöllä toiselle annetaan kun toista syötetään. Päivisin pojat on rauhallisia ja suloisia. Minä olen muuten myös kiinnostunut tuosta Kittyn Tee jutusta.. Pitää koittaa.

Nyt pitää mennä, Äitiä kutsutaan ja mies on ruokakaupassa!! Joten äkkiä ennekuin molemmat herää.. :)

Roosa ja pojat
 
Iltaa! :wave:

Ihanaa kuulla Roosankin kuulumisia ja arjen juttuja poikien kanssa! :heart: :heart: Olenkin tuossa miettinyt mitenköhän Roosalla ja perheelle menee 2 pienen pojan kanssa. Kuulostaa ihanalta! :)

Minä myös laitoin kyllä tuon Kittyn tee vinkin korvan taakse, jos itse tulee eteen tilanne että voisi koittaa. :)

Täällä ei päivä ole tuonut sen kummempia merkkejä lähdöstä. Imuroin kovasti ja siivoilin, alamassun sain kipeäksi, mutta siinä kaikki. Kohta sitten päälle vielä saunominen. Niin ja valkosipulia aion syödä... Se kun kuulemma myös saattaa auttaa. ;) Tosin pidän siitä muutenkin, joten en nyt pelkästään vauvan vuoksi popsi. :)

Huomenna olisi sitten veljen tytön 5-vuotis synttärit. Kylläpäs se aika vierii! Huh hui!
Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Nampula
 
Iltaa vielä...

Kaveri kävi kylässä kaksiviikkoisen vauvansa kanssa. Vauva painoi hieman yli kolme kiloa, tuntui aika huimalta ajatella että mulla on mahassa ISOMPI... mieskin kysyi että miten mä aion saada sen ulos sieltä. Jaa-a, ei kai se auta ku pungertaa. :whistle:

Välillä kun ajattelee synnytyksen käynnistymistä niin jännittää. Että kuinka siitä oikein mahtaa selvitä, ja mitä jos ei osaakaan... Ja samalla haluaisi että se jo käynnistyisi... Olisi niin kiva jo tavata tuo mahassa möyrivä tyyppi. :)

Nampula: Ai sä pystyt syömään valkosipulia? Mulle kaikki sipulit + purjo on aiheuttanut ihan tolkutonta närästystä koko raskauden ajan. Mieskään ei ole saanut sipulia kun ruoasta on pitänyt karsia kaikki sipulia muistuttava. :x Siivoaminen ei täälläkään saanut aikaan muuta kuin alavatsan kipeytymisen entisestään ja pölyttömämmän ympäristön. :D

Roosa: Kiitos tsempeistä, niitä näillä viikoilla kyllä tarvitaan. Hassua ajatella miten nopeasti niin monet tällä palstalla ovat saaneet vauvansa syliin. Aika on mennyt tosi nopeasti viime kesästä! :)

Taidanpa mennä nukkumaan, jos saisi vaikka nukuttua tänä yönä paremmin. |O

Jiksu
 
Iltoja!

onhan täällä vielä meitä linjoilla...en osaa vieläkään mennä turisemaan tuonne vauvapuolelle, joten häiriköin teitä täällä!

Vähiin käy teillä viimeisilläkin päivät, mutta niinhän se on että odottavan aika on piiiitkä. No mutta huomenna alkaa jo maaliskuu, ja kaikillä silloin viimeistään kääröt kainalossa :heart:

Mitenköhän HH? Känkkis on varmasti jo äidin sylissä tuhisemassa :)

Juuri sain pojan nukahtamaan, käytiin kylvyssä, syliteltiin ja sinnehän se sammahti nätisti omaan petiin.Iltapäivällä oli taas koliikki kramppeja kun olin unohtanut antaa kamomillateetä tänään.Huutoa kesti reilu tunti, laitoin lämpimiä harsovaippa kompresseja masun päälle, hierottiin ja hörpittiin kamomillajuomaa 20ml ja sitten rauhoittui onneksi.

Tuosta teejutusta vielä että olin minäkin ensin aika pöllämystynyt kun täällä aina kuuli kuinka vauvoille annetaan kamomillateeta vatsanpuruihin.En oikein tahtonut uskoa tuohon hömppään, vaikka luontaistuotteisiin olen monesti itsekin turvautunut. Kamomillaa on käytetty täällä jo varmaan Hippokrateen ajoista asti mm unettomuuteen, vatsavaivoihin, lievien tulehduksien hoitoon ja iho-ongelmiin. Se on yksi kaikkein miedoimmista ''yrteistä'', eli eihän se varsinaisesti teetä ole, eli ei sisällä kofeiinia ja toksiineita jne. Anoppi kasvattelee tuolla takapihallakin kamomillapuskaa, että on sitten mitä kuivattaa ja varastoja varmuuden vuoksi. Ja tosiaan tuo annostus mitä kerroin on meidän lastenlääkärin määräämä, joten turvallisin mielin kyllä annan. Ihan tavallista pussitee kamomillaa käytän, kun tuo tuoretavara pitää kiehuttaa ja siivilöidä äärettömän hyvin...ei riitä rahkeet siihen hommaan! Googlettamalla löytyy aiheesta lisätietoa ainakin englanniksi paljon...hakusanoiksi vaikka chamomile tea jne

Kulttuurieroja siis kyllä huomaa monessa asiassa.Tuli mieleen esim kun täällä yleisesti kuulutetaan että vauvaa ei saa viedä ulkoilmaan kuin aikaisintaan 6vkon ikäisenä, vaikka ulkona olisi täys kesä ja 25 astetta lämmintä....yritä siinä sitten täkäläisille ''neuvoa'' kuinka meillä pohjolassa vauvoja ''karaistaan'' nukuttamalla vaunuissa ulkona pikkupakkasellakin :x
Samoin kiinteitä ei saisi missään nimessä aloittaa ennen 6kk ikää....ja täällä aloitetaan riisillä :eek:

Noissa korvikemaidoissakin on kuulemma paljon eroja.Toiset ei pidä nälkää, ja toiset aiheuttaa sitten masuvaivoja.Mekin vaihdettiin synnärillä kehuttu korvikemerkki toiseen, kun tuntui että se vaan pahensi koliikkia.Yritän kyllä täysimetystä, mutta iltaisin ja öisin saan turvautua kyllä lisämaitoon kun pojalle ei oma riitä :/

Nyt taidan mennä minäkin pötkölleen tuonne poijaan pinniksen viereen.Voi tuohon tuhinaan ja vauvan ilmehdintään ei kyllästy koskaan. Toista voisi vaan tuijotella lakkaamatta!
Tänään oli pakko käydä asioilla virastoissa, ja oli muuten aivan kamalaa jättää toinen 1,5 tunniksi anopin hoitoon, ja juoksin pää kolmantena jalkana kotiin. En olisi uskonut että näin hurahdan...minä ''järkevä'' ihminen :snotty:

Kitty
 
Huomenta!

Se on sitten maaliskuu... laskettuun aikaan neljä yötä. Huh huh... :whistle: Viime yönä oli taas niitä menkkakipumaisia tuntoja, ehkä ne on jotakin supisteluihin päin viittaavia. Vaaveli puski alaspäin niin että ajattelin että on ihme jos ei kalvot puhkea sellaisella puskemisella. No, aamu tuli ja kokonaisena ja kivuttomana ollaan taas. :saint:

Komensin miehen viemään matot ulos, aion imuroida ja pestä lattiat. Kävelyllekin pitäisi vääntäytyä, ettei aivan mökkihöperöidy, eilen kun en käynyt postilaatikkoa pidemmällä.

Kitty: Mun mielestä kamomillatee kuulostaa oikein hyvältä lääkkeeltä, itsekin olen sitä vedellyt rauhoittuakseni ja vatsavaivoihin ja närästystäkin se on välillä helpottanut. Miksi kaiken parantavan pitäisi muka tulla apteekin hyllystä? Musta tuntuu välilä että me täällä Suomessa ollaan liian medikalisoituneita, kaikkeen pitää olla LÄÄKÄRIN MÄÄRÄÄMÄ LÄÄKE... ja kaikkea yleensä myös mielellään lääkitään vaikkei välttämättä tarvitsisi, jopa antibiootteja määrätään "varmuuden vuoksi". Ihan älytöntä.

Pitää laittaa tuo teevinkki korvan taakse. Kertaapa vielä, miten se oli, 20 milliä ja kuinka usein?

Jiksu 39+3

 
Hyvää lauantaita! :wave:
En minäkään osaa tuonne vauvautuneiden puolelle vielä mennä. Odotan, että kaikki muutkin ovat päässeet mahastaan eroon. =)
Hormonihirviö taitaa olla jo vauva kainalossa. Montakos synnyttämätöntä vielä on jäljellä?
Noista kaikista kun ei tiedä, kun eivät ole käyneet kertoilemassa kuulumisiaan.

Meillä on vähän vastustanut. En vaan saa kehittyä tarpeeksi maitoa ja iltaisin annamme lisämaitoa jonkin verran. Painoa ja pituutta kuitenkin tulee ihan tasaisesti, joten ei kai tässä mitään hätää ole.
Tuntuu vain, että pitäisi olla jotenkin super-äiti, kun on hoidolla saanut lapsen. :snotty:

Rinnanpäät alkavat olla pikkuhiljaa tottuneet imetykseen. Lansinohia ja Bepanthenia olen sivellyt niihin ahkerasti.
Kannattaa hommata puuvillaisia liivinsuojuksia! Tavallisiin nännit tarttuu ikävästi kiinni ja se on inhottava irrottaa, varsinkin aroista tisseistä! :$

Täytyypä tästä sännätä ruuan laittoon... :wave:

Haalistunut ja Vaavi
 
Huomenta!

Poika vetää edelleen hirsiä =) ihanaa, yöllä herättiin ensimmäisen kerran nyt 4h välein syömään, aikaisemmin 2,5-3h syöttövälit! Taisi sitten kamomilla vaikuttaa unettomuuteenkin...heh!

Haalistunut: Kuinka usein teillä syödään, kuinka kauan imee rintaa-huutaako sullakin iltaisin heti kohta imemisen jälkeen lisää? Monellako yösyötöllä teillä mennään?

Roosa: Kiva kuulla sinunkin kuulumiset siellä poikien kanssa. Pari yötä sitten kun olin aivan poikki kun poika heräili 2,4 välein tissille, kävit kuule mielessä! Ajattelin että jos Roosakin pärjään KAHDEN kanssa kyllä minä tämän yhden syötän vaikka päällään seisten! Eli kyllä te monikkolasten äidit annatte meille välillä ihan aiheesta kannustusta. Jokatapauksessa nautin joka hetkestä vauvan kanssa, vaikka univajetta on ihan tarpeeksi.

Jiksu :
tässä ohje. 100ml kiehuvaa vettä 1 teepussi
haudutetaan pari-kolme minuuttia että tulee kauniin keltainen pissan värinen litku :whistle:
Annetaan vauvalle haaleana, 20ml kerrallaan 3-4 krt päivässä syöttöjen välissä, tai jos vauva ei silloin suostu imemään, nälkäisenä ennen ruokailua voi myös antaa, mutta tarkoitushan ei ole sillä saada vauvaa kylläiseksi vaan antaa vähän ja kokeilla sitten myöhemmin lisää.
Valmis tee on käytettävä 2h sisällä!!!
(eli loput valitettavasti menee hukkaan, ei voi mitään)
Itse olen antanut aamulla, iltapäivällä ja viimeisenä illalla ennenkuin nukahtaa.

Nyt ruuan laittoon, kun vauva ei näytä vielä heräämisen merkkejä..

Kitty
 
Kitty Meillä Vaavi herää 1-3 kertaa yössä. Yleensä Vaavi huutaa iltaisin nälkäänsä ja olisi ihan koko ajan tissillä. Huutoaika on yleensä ollut iltayhdeksästä jopa puoleen yöhön asti.
Pisin syöttöväli on ollut jotain 5 tuntia, eli ihan kohtalaisia öitä saamme nukkua.
Päivälläkin on yleensä yksi syöpöttely-/tyytymättömyyskausi.
Jokaisessa vaipassa on kuitenkin runsaasti pissaa ja ihan kohtalaisesti kakkaakin, joten kuivumista ei tarvitse pelätä.
 
Lauantaita kaikille!

Täällä sitä ollaan, yhtenä kappaleena. :D
Synttäreillä tuli käytyä ja syötyä hieman kaakkua ja pullaa... :p Nyt tein tuossa jälleen itselleni vispipuuroa. Josko tällä kertaa onnistuisi... 3 edellistä kertaa kun on aina mennyt jokin mönkään. Nyt näyttää lupaavalta. :)

Jiksu, mä pystyn juu veteleen sipulia ja kaikkee sen suuntasta ihan surutta. Siis ruuissa olevat normaali määrät. Jos nyt jossain oikein extra paljon olisi, niin uskon että alkaisi närästää, mutta ei muuten. Alkuun pahoinvoinnin takia sipuli oli pannassa, mutta nyt taas hyvillä mielin. Mulla närästystä aiheuttaa lähinnä hedelmät. Esim. ananas on lähes pahin.

Kitty ja muut vauvautuneet, minä luen täällä oikeinkin mielelläni teidän kuulumisianne. Joten jatkakaa kirjoittelua tänne. Muutoin olisi kovin kovin orpoa, kun oltaisiin hieman kuin eri sakkia. :| Mutta siis hyvä näin! =)

Täällä ei mitään kummempia tuntoja massussa. Normaali menoa. Viime yö meni pyöriessä, eikä mikään asento tuntunut hyvältä. Sain kuitenkin jonkin verran nukuttua. Mutta siis muutoin ihan täysin normaali olo eikä mitään mikä viittaisi lähtöön. Noh, odottelemme siis. Kun ei paljoa vaihtoehtoja. :p

Nampula 38+1
 
Mustakin on kiva lukea vauvajuttuja! Jännittää kun ei tiedä yhtään mitä tuleman pitää. Meidän tuurilla joku joka ilmoittelee itsestään äänekkäästi tunnin välein öisin vuoden verran.

Iik, Jiksunkin LA kolkuttaa! Saa nähdä meneekö meillä kenelläkään reilusti yli. Itsellähän on se mahdollisuus jos vauva ihmeen kaupalla sattuisikin kääntymään. Muussa tapauksessa aikaa on se vajaa 2vkoa.

Yö mennyt ihmeen hyvin. Nukuin kokonaiset 10h yhteen menoon ilman pissataukoja =) Harvinaista herkkua. Päivällä reviteltiin yhtä ässää: tehtiin kunnon suursiivous. Palkitsimme itsemme illallisella intialaisessa ravintolassa. Aivan loistavaa ruokaa ja kiva ilta. Tiedä sitten koska päästään seuraavan kerran kahdestaan ulos syömään.

Mulla muuten tuon närästyksenkin suhteen onnekas loppuraskaus: en edes tiedä miltä närästys tuntuu. Kaikkea voi vetää niin kuin ennenkin. Mikä ilahduttaa edelleen sen alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen.

Pukkaa nuhaa päälle. Kävin ostamassa Nasolinia ja sarvikuonon. Olen kuullut nenähuuhtelusta sen verran kehuja, että ei auta kuin kokeilla. En osaa oikein vielä sanoa, mutta yllättyin ettei se olekaan epämiellyttävää touhua.

Amodini 38+2
 

Yhteistyössä