...jos ei halua koko yötä ravata vessassa
. Ahneella on kuulemma sellainen ruskea loppu... :saint:
Lääkärineuvolassa kävin aamulla. Normaaliarvot oli kunnossa kuten aina, ja painonnousu taitaa olla loppuun asti sievää. Kiitos ananaksen? No, mitä vain ehtii vielä tapahtua :|
Lääkäri laittoi kiireellisen lähetteen synnytystapa-arvioon, sinne pitäisi tulla käynti ensi viikolla. Totesi vain, että et taida ehtiä arvioon, jos et ensi viikolla mene... Kohdunsuu on nyt täysin pehmeä, kanavaa on jäljellä ehkä 1cm ja se on kolmelle sormelle auki. Kalvopussi ja vauvan pää tuntuvat kanavasta.
Kysyin, tarvitseeko vielä makailla. Lääkäri totesi että ei, lähdet synnyttämään sitten kun synnytys alkaa. Käski tallettaa taxin ja synnytysvastaanoton numeron puhelimeen ja pakata laukun valmiiksi. Murehdin tietysti vielä ääneen, jos ei mene 37+0 -viikolla asti (kun tuo Nupsun tilanne tuoreena mielessä...) Lääkäri rauhotteli, että kun mulla on ollut supistuksia ja näitä hormonimyrskyjä jo noin 5vk, niin jokainen kerta kuulemma kypsyttä vauvaa ja valmistaa sitä maailman tuloon.
Tähän mun taipumukseen synnyttää aikaisin se arveli syyksi paikkojen ahtautta. Eli vauvoilta loppu tila kesken! Luonto kuulemma usein hoitaa ahtaan lantion niin, että raskaus on hieman lyhempi...
:kieh: Teki mieli kysyä, että miten niitä suuria vauvoja kuitenkin kasvaa, jotka ei lantiosta meinaa mahtua pihalle... :kieh: Mutta pidin suuni kiinni.
Kitty, mulla on myös huulet turvoksissa. Sekin on eräs merkki synnytyksen lähenemisestä... Musta jotenkin tuntuu, että saattaisit olla synnyttämässä ennen tuota käynnistysaikaa
Ajattelin kanssa, että mitä jos ne olis vaan käynnistäny
HH:n synnytyksen... apua, toivottavasti ne kätilöt oikeasti lukee paperit.
Verkkopikkareista sen verran, että kyllä ne synnytyksen jälkeen on kovin ihanat päällä :ashamed: . Ne nimittäin hengittää ja pitää ison siteen hyvin paikallaan. Jälkivuodon määrä on yllättävän kova, ja synnytyksessä ja siitä ensimmäiset viikot eteenpäin se hikoilun määrä on aivan käsittämätöntä...
Lapsivuodeaikaan ja sen vaivoihin kannattaa muuten valmistautua etukäteen. Se voi olla helppo, mutta voi yllättääkin ensikertalaisen. Minut se ainakin yllätti, vaikka olin mielestäni valmistautunut siihen asenteella "helvetilliset 2 viikkoa". Nyt se ei tunnu niin pahalta, vaikka tietää mitä on tulossa. Kai sitä jotenkin niin kovasti odotti viimeksi, että vaivat loppuvat synnytykseen kuin seinään.
Nyt lähden rentoutumaan hierojalle =) Jos vaikka sais vähän hartiajumeja pois ennen kuin täyty alka vauva kantelemaan.
Lampukka 35+2