Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, PART III

Siellähän se Roosa ilmoittautuikin, miksikähän sun teksti tuli näkyvin vasta kun lähetin omani...?? :wave:

Pitäiskö sun alkaa pyytää miestä avuksi käynnistykseen vaikka joka ilta? Tehoais nuo supistuksia aiheuttavat konstitkin paremmin, kun saisit vähän prostaglandiineja pehmittämään paikkoja lisää... ;)

Lampukka 35+1

Ai niin, ja huomenna neuvolalääkäri! Saapi nähdä, miltä mun kohdunsuulla nyt näyttää...
 
Menin eilen aamulla äippäosastolle ja 3 kätilöä kävi jo siinä että suthan käynnistetään :eek: minä vaan eikö tulin ihan lääkärin käskystä tarkkailuun. Eilen en nähnyt lääkäriä ollenkaan ja en siis tiennyt mikä mua vaivaa, eikä hoitajatkaan osanneet sanoa.... Olin eilen vauvan sydänkäyrillä 3 kertaa ja lämpöä mittailtiin (niin tietysti oli vain 37.1) eli en tullut hullua hurskaammaksi. Tänään aamu kierrolla sitten lääkäri tutki kohdunsuun tilanteen ja edelleen kiinni, 3cm mutta pehmeähkö. Mun leukkari arvot oli 13,6 (norm 8) ja tulehdus arvot 36 (norm kai 20), eli vähän oli kumpainenkin koholla mutta syytä lämpöilyyn ei löytynyt. Nyt menen sitten äippäosastolle suoraan kun on lämpöä ja ottavat verikokeita ja käyrää.
Nukuin tosi huonosti, sänky kova jne. vauvojen itkua, piipitystä kokeista ja kesken yötä tuotiin huonekaverikin... En lähde sairaalaan ennen kun vauvan pää näkyy :LOL: Se huonekaveri oli 2 kertaa synnyttämässä ja 3-4cm auki mutta ei yhtään kipeä (käynnistetty synnytys) Tänään puhkaisevat kalvot, mua tais jännittää enemmän kun sitä :whistle:
Aika monelta näköjään leikataan vauva, meillä mahtuu kyllä tulemaan jos nyt ei sitten jotain muuta häikkää ilmene.
Mukavaa aurinkoista päivää kaikille!

Hormonihirviö 35+5
 
Heissan kaikille, kiva kun oli paljon tekstiä luettavaksi kun vasta nyt ehdin koneelle. =)

Täälläkin huonosti nukuttu yö takana, pyörin ja heräilin hikisenä koko ajan. Osaksi johtuu varmaan siitä, että mies oli yön poissa ja oli jotenkin orpo olo (ei ole kyllä ennen ollut).

Piti käydä kaupungilla asioilla ja koko reissussa meni melkein viisi tuntia. Olin ihan loppu kun pääsin kotio, jalkoja särki ja turvotti, ja lonkat ja häpyluu itki joka askeleella. Ei oikein meinaa jaksaa... mitenköhän invalidiksi sitä vielä muuttuu ennen laskettua aikaa. Apuva...

Ulkonäköongelma kävi täälläkin. Se iski tänään, kun tajusin ettei mulla ole kohta yhtään mitään päällepantavaa ja olin lounaalla kahden työkaverin kanssa, jotka on kummatkin hoikkia ja trendikkäitä ja nättejä... ja musta tuntui, että mä olen ihan hirveä taapertava jättiläisankka miehen kulahtaneessa neuleessa... :ashamed: Kuuluu varmaan asiaan... Mä en ole kyllä totta puhuen kokenut yhtäkään hehkeyden hetkeä tämän raskauden aikana.

HH: Kiva kun kävit raportoimassa! Vähän pihalla tuntuivat kyllä olevan kätilötkin siellä? :eek:

Nyt mä menen takaisin sohvalle, jos ottaisi vaikka pienet torkut... |O

Jiksu 35+1
 
Heips!

Sektioon päädyttiin lääkärin kanssa yhteistuumin. Vauva on kyllä oikein päin, mutta sen mahtumisen kanssa on oleva vaikeuksia.
Onhan se hurjaa, että tietää jo etukäteen, milloin vauva syntyy. Ellei nyt sitten ennen aikojaan lähde syntymään...
Olo on aika helpottunut kuitenkin, vaikka sektion mahdolliset komplikaatiot ja se paranemisaika hirvittääkin.

Hui! Onpas HH sulla ollut hurjaa! :eek:

Jiksu Kyllä minullakin on ihan jätti-olo. Minä olen pyrkinyt pärjäämään omilla takeillani. Lempitakkini ei ole mahtunut 10 viikkoon kiinni ja hartioista meinaa vähän olla ahdas. Kaulahuivia olen sitten käyttänyt masun suojana, täällä kun noita pakkasiakaan ei ole ollut kuin parin päivän ajan koko talvijaksona. Yksi takki on sellainen, joka mahtuu kiinni, mutta se on kyllä kuin säkki ylläni, enkä siksi oikein pidä siitä.
Minä ostin jo syksyllä ihania paitoja, parit äitiyshousut, pari hametta ja mekkoja, joilla olen ihan kivasti pärjännyt.

Maksimallin pikkuhousuja täytyy sitten käydä ostamassa, koska valtaosa pikkareistani on hotpantseja ja hipstereitä, eikä niitä voi sitten sektiohaavan kanssa pitää, kun niissä se reuna menee juuri siihen haavan päälle.

Haalistunut ja vaavi 37+1
 
Olipa ihana nukkua omassa sängyssä :p
Mulla alkanut tulla suppareita jo aamusta alkaen, niin ja eka kipeä supistus tuli sairaalassa yöllä ja heräsin että mikä kumma käy kipeää. Mua stressas kun en saanut unta ja ihan selvästi tuo hermoilu sai suppareita aikaiseksi. Mun tätin mies kuoli eilen, olen yrittänyt pysyä kasassa enkä ole vielä itkeskellyt. Nyt pitää saada oma kroppa rauhoittumaan niin saan täysiaikaisen vauvan, surkeaa oli kuunnella itkua teholta (mun huone oli seuraava) Ei ne hoitajat joka inahdukseen kiinnitä huomiota.... mutta hyvät keuhkot tuntui olevan vauvoilla vaikka keskosia olikin.
Ulkonäkö ongelmia :whistle: on ja ei. Siis musta on ihan kivaa olla vatsakas ja rinnakas, muuallehan mulle ei kai olekkaan tullut kiloja paitsi koko kropassa on turvotusta. Mutta mun kasvot on jotenkin vieraat :LOL: huulten ympärys on turvonnut oudon näköiseksi, normaalisti on aika kapeat huulet ja nyt ne on jotenkin tursollaan. Vaatteita ostin jo syksyllä tunikoita ja 2 housutkin menee jalkaan, ei mitään hätää niiden puolesta, noita collareita voi sitten koti oloissa roikuttaa mahan alapuolella. Niin ja en kyllä ikinä uskonut käyttäväni maxi pikkareita mutta xl-kokoiset on tosi hyvät kun saa masun päälle. Kannattaa ottaa omia pikkareita sairaalaan mukaan, ne oli aivan kamalia verkkopikkareita :eek: , mulla oli nytkin omat jalassa. Ja kengät pitää käydä ostaan, oli niin räjähtäneet ne mun käyttämät....
Mies menee taas tänään kurssille, käydään aamupäivästä pizzalla :p

Hormonihirviö 35+6
 
Huomenta kaikille!

Vauvan hahtuvavillahousut on melkein valmiit, olen aika ylpeä itsestäni että olen tajunnut ohjeet. :D

Mä olen tykännyt tosi matalista alushousuista mitä isommaksi maha on kasvanut, tuntuu ikävältä jos joku painaa mahaa. Pitääpä pakata sairaalakassiin omia alkushousuja, kiitos HH vinkistä!

Yritin eilen ostaa imetysliivejä, kokeilin Lindexillä ainakin neljää versiota mutta mikään ei tuntunut hyvältä. Taidan mennä alusvaateliikkeeseen itkemään ongelmaani, jos sieltä löytyisi helpommin (ja tietenkin sitten ovat sikakalliit...).

Täällä pohjoisessa on kyllä pakko saada takki kiinni, kun pakkasta on kuitenkin nytkin lähes kymmenen astetta. Mullakin on parit hyvät äitiyshousut ja paitojakin, mutta mua alkaa kyllästyttää jatkuva samojen vaatteiden pitäminen... No, ei tätä enää kauan kestä! :)

Hauskaa ja hyvävointista perjantaita kaikille!!

Jiksu 35+2
 
Huomenta taas kaikille! :wave:

HH:lle kovasti nyt voimia ja jaksamista kaikkien noiden asioiden kanssa. :hug:

Eilen kävin kunnolla lenkittämässä miehen siskon koiran (omien kanssa kun menen aina vaan metsään taapertamaan ja ne peuhaavat siellä). Tuli käveltyä kunnon lenkki välillä hitaammin ja välillä rauhallisemmin. Loppumatkasta alkoi alavatsassa tuntua kurjalta, mutta meni sitten ohi. Tänään sitten onkin kävely hieman hakusessa... Nivuset ja häpyluu todella kipeät, huh huh. Mutta kyllä se siitä kun liikkeelle lähtee. :p Teki kyllä oikein hyvää mennä kunnon kävelylle, oli ihanaa.

Viime yö taas meni torkkuessa, nyt aamusta sitten taas muutaman tunnin nukuin. Voi kunpa tietäisi millä saisi itsensä nukkumaan paremmin. :headwall:

Mutta sen kummempia ei täällä tänään.

Kiitos muuten kaikille noista ulkonäkö jutuista, ihanaa etten ole ainoa joka niiden kanssa painii. :wave:

Nampula 34+0
 
Huomentapäivää masut =)

Aurinko paistelee täälläkin suunnalla pitkästä aikaa, toissapäivänä satoi jopa lunta n 15min :xmas:

Aamulla tuli käytyä sairaalassa vauvan sydänääni ja supistuskäyrillä.Ihan oli rutiinikäynti näillä viikoilla, siellä se nykerö vaan nukkui eikä jaksanut paljon kääntyillä, joten pitivät mua sitten tunnin kytkettyinä niihin laitteisiin.
Kaikki kuitenkin ok, tiistaina sitten lääkäriaika ja katellaan onko paikat yhtään auennu. Täällä ei mitään kohdunkaulan tutkimuksia tehdä koko raskausaikana, nyt vasta eka sisätutkimus edessä ja olen aika pihalla missä mennään. Eikä hajuakaan mikä on tämän pötsin sf mitta :/

HH: Kiva että kävit raportoimassa kuulumiset! Kuvittele jos kätilöt olisivatkin vaan tuikkassu sulle käynnistystippakanyylin muitta mukinoitta suoneen....aika pihalla tuntuivat olevan juu! Yritä nyt vielä kärvistellä viikko, sitten on känkkiskin jo täysiaikanen! Hyvän kokoinen typy siellä masussa köllii.
Mä kyllä kans jo ressaan tuosta sairaalassa olosta,en ole ikinä joutunut yöpymään osastolla, ja muutenkin siinä tilanteessa on varmaan niin pää pyörällä, ja lisäksi täällä sukulaiset ramppaa aamusta iltaan vierailulla |O Mä jo vinkkasin kätilöllekin että hän saa sitten olla se paha täti joka ajaa anopin ja muut liian uteliaat pois, viitaten vaikka johonkin infektioriskiin :whistle:

Lampukka: mulle kerrottiin että jos synnytys käynnistyy spontaanisti ennen käynnistysaikaa, vaikkapa yöllä, mennään vaan sairaalaan ja siellä vuorossa oleva kätilö ja synnytyslääkäri ottavat hommat hoitoon sillävälin kun oma lääkäri ja kätilö ennättää paikalle. Aamulla siellä käyrällä käydessä oli aivan ihana symppis kätilö, melkein hetken mietin ehdottaa että etkös sä vois olla sitten paikalla kun tullaan tositoimiin
;)

Ulkonäköressistä: yks positiivinen muutos ulkonäössäni tähän mennessä on mulla ihon kunto! Tää on aivan uskomatonta kun on saanut tapella rasvaisuuteen taipuvan ihon kanssa, ja menkkojen aikaan aina oli jotain näppyä naamalla ihan kuin teini-iässä nyt ei mitään. En ole tarvinnut mitään erikoistuotteita ja iho vaan hehkuu.Samoin hiukset. Mulla on vähän sama homma kuin HH:lla ainoastaan rinnat ja maha on turpeat, takamus ja reidet ei ole vielä ainakaan levinneet, mutta turvotus kasvoissa ja nilkoissa on kyllä lisääntyny. Samoin tuo ylähuuli on kanssa oikein törröllään!
Mitäköhän ''tuhkimotippoja'' sitä kehittelis tuohon naamaan? Olen kyllä sen verran turhamainen että jokapäivä edelleen meikkaan jonkun verran.Se piristää kummasti muuten kulahtanutta lookkia :kieh: Vaatepuolella olen kanssa halkonut hiuksia. Yhdet äitiysfarkut ja kahdet housut on ollut käytössä syyskuusta asti, ja rupeaa jo todentotta tympimään.Nyt ne farkutkaan ei enää mene jalkaan :headwall:
Kengätkin jäivät auttamatta liian pieniksi turvotuksen takia, ja melko ahtisaarimainen on olo kun räjähtäneissä lenkkareissa puuskutan menemään (ja ympärillä kreikkalais eukot viilettää korkeakorkoisissa saapikkaissaan :headwall: )

Aamulla kylppärin sivuprohviilista kun katsoin, maha on muuten valahtanut tooooosi paljon.Roikkuu jo melkoisesti tossa häpyluun päällä. Siis aivan järkyttävä,lähinnä keski-ikäisen äijän kaljamahaa nuistuttava plösö :eek: :eek: :eek: (ja millainenkohan reppu jää kun asukas sieltä ensin ulostautuu :x )
Niin että naiset sitten sinne meidän uuteen ketjuun kaikki hyvät niksit ja tsemppaus aalto kehiin,jotta ennen kesää ollaan vähä enemmän ruodussa :wave:
Mukavaa perjantai päivää!
 
...jos ei halua koko yötä ravata vessassa :p . Ahneella on kuulemma sellainen ruskea loppu... :saint:

Lääkärineuvolassa kävin aamulla. Normaaliarvot oli kunnossa kuten aina, ja painonnousu taitaa olla loppuun asti sievää. Kiitos ananaksen? No, mitä vain ehtii vielä tapahtua :|

Lääkäri laittoi kiireellisen lähetteen synnytystapa-arvioon, sinne pitäisi tulla käynti ensi viikolla. Totesi vain, että et taida ehtiä arvioon, jos et ensi viikolla mene... Kohdunsuu on nyt täysin pehmeä, kanavaa on jäljellä ehkä 1cm ja se on kolmelle sormelle auki. Kalvopussi ja vauvan pää tuntuvat kanavasta.

Kysyin, tarvitseeko vielä makailla. Lääkäri totesi että ei, lähdet synnyttämään sitten kun synnytys alkaa. Käski tallettaa taxin ja synnytysvastaanoton numeron puhelimeen ja pakata laukun valmiiksi. Murehdin tietysti vielä ääneen, jos ei mene 37+0 -viikolla asti (kun tuo Nupsun tilanne tuoreena mielessä...) Lääkäri rauhotteli, että kun mulla on ollut supistuksia ja näitä hormonimyrskyjä jo noin 5vk, niin jokainen kerta kuulemma kypsyttä vauvaa ja valmistaa sitä maailman tuloon.

Tähän mun taipumukseen synnyttää aikaisin se arveli syyksi paikkojen ahtautta. Eli vauvoilta loppu tila kesken! Luonto kuulemma usein hoitaa ahtaan lantion niin, että raskaus on hieman lyhempi...

:kieh: Teki mieli kysyä, että miten niitä suuria vauvoja kuitenkin kasvaa, jotka ei lantiosta meinaa mahtua pihalle... :kieh: Mutta pidin suuni kiinni.

Kitty, mulla on myös huulet turvoksissa. Sekin on eräs merkki synnytyksen lähenemisestä... Musta jotenkin tuntuu, että saattaisit olla synnyttämässä ennen tuota käynnistysaikaa :)

Ajattelin kanssa, että mitä jos ne olis vaan käynnistäny HH:n synnytyksen... apua, toivottavasti ne kätilöt oikeasti lukee paperit.

Verkkopikkareista sen verran, että kyllä ne synnytyksen jälkeen on kovin ihanat päällä :ashamed: . Ne nimittäin hengittää ja pitää ison siteen hyvin paikallaan. Jälkivuodon määrä on yllättävän kova, ja synnytyksessä ja siitä ensimmäiset viikot eteenpäin se hikoilun määrä on aivan käsittämätöntä...

Lapsivuodeaikaan ja sen vaivoihin kannattaa muuten valmistautua etukäteen. Se voi olla helppo, mutta voi yllättääkin ensikertalaisen. Minut se ainakin yllätti, vaikka olin mielestäni valmistautunut siihen asenteella "helvetilliset 2 viikkoa". Nyt se ei tunnu niin pahalta, vaikka tietää mitä on tulossa. Kai sitä jotenkin niin kovasti odotti viimeksi, että vaivat loppuvat synnytykseen kuin seinään.

Nyt lähden rentoutumaan hierojalle =) Jos vaikka sais vähän hartiajumeja pois ennen kuin täyty alka vauva kantelemaan.

Lampukka 35+2
 
Moikka ja saako taas tulla höyryämään... :headwall:

Aamupäivä meni kaupungilla, tosin saldona oli yksi ainoa kartongin pala... Aivan puhki sitten tulin kotiinpäin ja olin ajelemassa rivarimme parkkipaikalle, kun yhtäkkiä tuosta meidän talojen välistä tulee aura-auto (siis ei traktori, vaan auto jossa keulalla aura) tuhatta ja sataa tuonne parkkikselle. Oli sitten muutamista metreistä kiinni ettei pasauttanut mun auton kylkeen. Meidän taloyhtiön nuoret työntekijä poitsut hieman kaahaili auratessaan. Siinä sitten sydän hakaten ajoin meidän paikalle ja poitsut ehti paikalta pois (Onneksi, koska muutoin ois saanut kuulla kunniansa). Kävelin siinä sitten kotiin juuri aurattua tietä pitkin, kunnes MUKSIS, liukastuin ja olin nurin. Mä olen jotenkin niin lahjakas tässä mukkailussa. Onneksi osui vain toisen jalan sääri, eli ikäänkuin polvistuin maahan. Kyllähän siinä sitten itku taas pääsi kun kotiin tulin. Harmitti ja suututti ja väsytti niiiiin kovin. :ashamed: Mutta onneksi taaskaan täräys ei ollut kova, joten uskon että pikkuisella kaikki kunnossa. Mutta kyllä harmitti ja raivostutti samaan aikaan. :snotty:

Mutta se siitä, Lampukallahan on lähtö ilmeisesti hyvin lähellä! Kun noin jo auki ja pehmeä kanava ja kaikkea! Huih! :heart: :hug:

Nyt hetkeksi lepäilemään ja sitten taas miestä hakemaan töistä! Kiitos taas kun sain höyrytä täällä hulluna jälleen. ;)

Nampula
 
Hei kaikille tasapuolisesti!

Kirjoittelin toissa päivänä kunnon romaanin tänne mutta sepä katosi ku pieru saharaan :headwall:
Tänne kuuluu ihan hyvää...jos ei lasketa öitä ja tätä ihottuman kutinaa mukaan, eli yöt menee kutakuinkin valvoen ja päivät kuljen kuin joku haamu.

Toissa päivänä saatiin vaunu/ratas yhdistelmät ostettua. Hoitopöytä vielä puuttuu mut ehkäpä sen vielä ehtii. Eilen sain vihdoinkin ostettua imetysliivit, Lindexiin oli tullut uutta mallia ja reilumpaa kokoa joka passas mulle, onneks.
Äsken pakkasin sairaalalaukkua ja samaten vauvan kotiutumisvaatteet myös.
Mä luulen että vauva on alkanut laskeutumaan...kun kumartelen niin tuntuu että siellä olisi joku edessä tai niinkuin ottaa vastaan.Aikaisemmin tällasta tunnetta ei ole ollut. Tiistaina on neuvola täytyypä kysästä asiaa kätilöltä(nimittäin hän ei mitään kerro jollei siltä ite älyä kysyä ).

Ulkonäkö kysymykseen sen verran että mä olen oikeinkin ylpeä tästä masusta ja että olen säästynyt turvotuksilta. Toisaalta jo harmittelen etukäteen ku maha lähtee pois, Jotenkin tuntuu että olen ollut hehkeimmilläni koko odotusajan =)
Mulla kans huulet on turvonnut, ennestäänkin jo täyteläiset ja nyt ne vasta pusuhuulet onkin.
Ainoa asia mikä tällä hetkellä ahdistaa on, kun en enää mahu äitiyshousuihin. Välillä on jotkut koti/olohousut (pitkät kalsarit alla )jopa kaupungilla jalassa tai miehen verkkarit. Ja uusiakaan ei enää kannata ostaa.
Mua ei ole kertaakaan neuvola lääkäri tutkinut ( tai ollut edes sen vastaanotolla ) siis ei ole tehty alapää tutkimuksia. Mulla ei ole mitään hajua että onko pehmentynyt tai auennut tai yhtikäs mitään tapahtunut alapäässä!

HH:lle myöhästyneet onnittelut :flower:

En jaksanut lukea sivuja taaksepäin joten en muista mitä kaikkea piti vielä kirjoitella/kommentoida. Mutta kaikille toivotan tasapuolisesti isoja :hug: ja tsemppiä tuleviin päiviin ja viikkoihin. Toivon sydämestäni että meillä kaikilla menee hyvin loppuun saakka ja saadaan ihanat terveet pikku nyytit kotiin.

Mai 35+4
 
Hui Nampula.... :eek: ei hitto kaikenlaisia törttöilijöitä sitä onkin liikenteessä, olisin varmaan heittänyt tyyppiä jollain jääkimpaleella jos olisi tilaisuus tullut....aargh! kyllä nuo pienetkin muksahdukset pelästyttää ja saa sydämen hakkaamaan tuhatta ja sataa. Onneksi kaikki hyvin kuitenkin!

Huijui, Lampukalla on varmaan H-hetki ihan lähellä...vai että jo pää on siellä tuloillaan...voi että kyllä on jännät paikat! Minä rupean jo ihan hötkyilemään täällä kun tuntuu että vauveleita rupeaa putkahtelemaaan nyt sitten ihan peräkanaa :saint:
- En muuten tiennytkään että tuo 'pusuhuulisyndrooma' tietää lähtestyvää synnytystä.Ajattelin että hormooneista sen täytyy kuitenkin johtua....

Mietin juuri Nupsua, mahtaavatkohan olla jo pojan kanssa kotona? Toivottavasti siellä kaikki on sujunut hienosti, ja tulehan kertomaan kuulumisia kun vaan vauvanhoidolta kerkeät!

Kiva kuulla että Mai:llakin on kaikki hienosti ja olo hehkeä :saint:
Ai Ruotsin maallakin on sitten vähän etelänmaalaista meininkiä, ettei edes sisätutkimusta tehdä ja mistään ei kerrota ellei itse älyä kysyä.Just joo. Ajatteleekohan ne että kaikki tieto vaan lisää tuskaa? No onneks on nämä palstat ja netti josta saa kyllä ongittua paljon tietoa, mutta kyllä lääkäreiden ja hoitajienkin kuuluisi meitä valistaa, eikä pitää missään tietopimennossa.

Tämä mamma kävi vähän kaupoissa kuluttamassa aikaa.Oli niin hieno päivä että päätin katsastaa asuinalueemme paikallisliikkeet joissa harvemmin käyn kun tulee ostettua keskustasta kaikki, jossa käyn töissä. Mukaan tarttui taas muutama nuttu, kevääksi beiget lappuhaalarit, pari puseroa ja neuleliivi sekä kesäksi löytyi jostain poistokorista ihana poikien helleasu :heart:
Mamma siis vähän hurahti taas. Olen tuosta vaatteiden määrästäkin jo stressiä vääntämässä, kun meillä ei ole täällä ketään sukulaista tai ystävää joilta oltais saatu edes käytettyinä jotakin vaatetta.Eikä tietysti sitä äitiyspakkaustakaan! Olen pähkäillyt tuolla vaatteita lajitellessa että mahtaakohan kymmenen bodya ja neljät puolipotkarit, muutama velour kokopotkuhousut,sekä puuvillapotkaria riittää...ja kuinka pitkään? Suurin osa pikkuvaatteista on 56-60cm! Näiden lisäksi on sitten vielä joitakin kietaisupaitoja ja parit housut.

Mites teillä muilla? Siis kuinka paljon teillä tuota vaatetta on valmiina? Lahjaksi varmasti saadaan lisää, mutta en tiedä tuovatko sitten isompia kokoja ja enemmän päällysvaatteita?

Nyt päikkäreille =)

ai niin, mä muuten aina ennen viestin lähetystä maalaan kirjoittamani tekstin ja klikkaan copy, jos käykin niin että katoa viestien mustaan aukkoon, niin ei katoa tekstit aivan pysyvästi ja voi kokeilla uudestaan;)

 
Heips!

Siis apua! Mulla kans on huulet ihan eri kokoluokkaa kuin ennen. :eek: Tunnen itseni ihan Angelina Jolieksi näiden pusuhuulteni kanssa.
Mies taas näkee jotenkin tyytymättömyyttä huulistani, vaikka yritän selittää, että ne vaan sattuvat olemaan turvoksissa. :headwall:

Kengät panevat täälläkin nyt ensimmäistä kerta vastaan. Eivät meinaa mahtua ja meidän kenkälusikkakin on ties missä. Onneksi tuo tukisukkien käyttö vähän lievittää turvotusta, kunhan muistaa heti aamulla ensimmäisenä nostaa koivet pystyyn ja hieroskella niitä ja pyöritellä verenkiertoa käyntiin kunnolla ja sitten pukea ne sukat ennen kuin nousee ylös. Ihan uskomaton teho pelkillä sukilla. :xmas:

Mulla tuntui tänään ensimmäistä kertaa sellaista menkkamaista jomotusta. Nyt pelkään, että joudun sitten tosin äkkiä lähtemään sairaalalle. Sitä matkaakin kun on vähän enemmän.

Nampulalle :hug: Onneksi et kaatunut pahemmin!
Lampukalle Toivottavasti pysyt yhtenä kappaleena vielä muutaman päivän.
Ja muille myös jaksamisia tuleville viikoille! :wave:

Rauhallisissa tunnelmissa
Haalistunut ja vaavi 37+2
 
Hejssan! Täällä odotuksen ihanuus vaan jatkuu.. kyllä on uskomatonta että 39. viikko alkaa huomenna ja minulla on nämä pojat aina vaan mahassa! :eek:
Lampukka minulla on jo kolmen viikon (muistaakseni) ajan ollut myös kohdunsuu pari senttiä auki. joulukuussa oli sormelle auki ja kaula täysin pehmeä ja kanavaa ei enää lainkaan. En voi ymmärtää miksi ei mitään tapahdu.
Lepokin loppui jo vuoden vaihteessa ja olen enemmän ollut liikkeellä.
Tiistaina kontrollissa oli molempien poikien päät syvällä lantiossa kiinnittyneenä. Toivottavsti sinullekkin tulee vielä muutamia viikkoja lisää vaikka tuo tilanne alapäässä alkaa jo olla valmis. Pidetään peukkuja!!

Kitty kyllä tuo sinun vaatemäärä ainakin alkuksi varmaan riittää. Jos on hyvä pesukone ja esim. kuivuri niin melko vähän noita ihan pikku vaatteita varmaan menee. Laskin tuossa välillä, että minulla on kaapissa n. parikymmentä bodya ja puolihousuja. Potkupukuja hieman vähemmän. Lisäksi parit mini sammarihousut ja farkut. Kyllä meinataan niillä selvitä aluksi. Itse tykkään enemmän puolihousuista ja bodysta kuin potkupuvuista.
Olen itse ostanut jonkin verran enemmän ruskean sävyisiä vaatteita ja muutenkin murrettuja värejä, kun lahjaksi on tullut niin paljon vaaleansinistä. Tuo vaaleansininen on hieman liian hempeä minun makuun. Ai niin, ja mies osti pojille ekat tossut. kaapissa on nyt kahdet adidakset tummansinisillä raidoilla. On söpöt muttei varmaan kovin käytännölliset.

HH kiva että pääsit nopeasti kotiin. Samanlaiset tuntemukset oli minullakin sairaalassa. Uni ei tosiaankaan tule sillä sängyllä ja pikkuisten itkua kuuntelin yöllä.. kovaa huusivat kun kuului yläkerrasta asti. Toisaalta se oli ihan ihanaakin kuunneltavaa. Pidetään sinullekkin peukkuja ja toivotaan vielä lisä viikkoja =)

Varasin itselleni ajan yksityiselle synnytyslääkärille tiistaiksi. Jos onnistuisi tarkka painoarvion teko ja haluan puhua vielä käynnistyksestä hänenkin kanssaan. On naistenklinikan omia lääkäreitä.
Kyllähän minä tavallaan ymmärrän, että käynnistys on viimeinen juttu mihin lähdetään mutta kun alkaa oikeasti tuntumaan niin tukalalta :/

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! :heart: :heart:

Roosa ja pojat 37+6
 
Oli puhetta aiemmin käynnistyksestä ja se mun sairaalan huonekaveri jota yritettiin käynnistää niin oli saanut 2 käynnistys tabua päivällä ja vähän oli saanut kivuliaita suppareita aikaiseksi mutta olivat loppuneet ja nukkui yön ja sai taas pillerin ja jos ei tee mitään niin sitten puhkaistiin katvot iltapäivällä. En nyt tiedä miten kävi kun lähdin kotia 11 aikaan. Että konstilla millä hyvänsä aikoivat ottaa 4 kiloisen vauvan pois (n. 37+2).
Mulla oli eilen koko päivän masu ihan kova siis kesto suppailua ja kohdunsuu kipuili myös, pehmittänee paikkoja ilmeisesti. Tuli taas vaalpun vuotoakin joka ei ole lapsivettä vaan jotain muuta...
Kyllä Roosa on hyvä että ovat noin pitkään masussa nuo sinun pojat, saat sitten aloittaa ns. terveillä (ei keskosilla) vauvoilla hoitamisen kotona. Vaikka tietysti ymmärrän että sulla on tosi tukalaa mahan kanssa, voimia viime metreille! Mulla on jo vähän haikea mielikin kun tämä masu lähtee kohta, mitäs jos tämä olikin ainoa raskaus jonka saan kokea? Ja mulla on ollut koko raskaus ajan pelko persuksissa etten oikein ole voinut nauttia täyspäiväisesti odotuksesta...
Kävin koirun kanssa jopa n. puolen km lenkin, olin jo ihan väsynyt 100m jälkeen. Ei perkule jalka enää nouse :eek: 100 kilon saappaat tuntui olevan jalassa, väsyttää kokoajan.
Uunissa muhii kanan rintaleikkeet: mun ja koiran herkkua (mies ei tykkää niin teen aina itekseni tätä ruokaa)

Hormonihirviö 36+0 (viikko vielä niin sitten saa syntyä, lupasi neukkutäti)
 
Ei sais nauraa, mutta nuo teidän Angelina Jolie -jutut :D vaan hymyilyttää. *Odottaa innolla täyteläisiä huulia*

HH: Mulla on kans tuota 'kestosuppailua'. Onko muilla? En ole varsinaisesti huomannut 'ohimeneviä' supisteluita. Mutta monesti iltaisin vatsa on kivikova pitkään. Ei kivuliaasti, mutta tekee hiukan hankalan olon. Tekee mieli päästä pötkölleen. Neukkatäti kommentoi vain, että "onpa omituista, en ole kuullut". Nice.

On kyllä uskomatonta, että Roosa ei ole vielä jakautunut.

Rentouttavaa viikonloppua :hug:

Amodini
 
Lavvantaita kaikille.

Täällä alakulopäivä, vaikka yöllä sai unta melkein 11 tuntia -- ja vain yhdellä vessakäynnillä -- ja kaikki on periaatteessa hyvin niin silti vaan väsyttää ja masentaa. :/ Nukuin kahden tunnin päikkärit eikä auttanut yhtään. Ehkä mä olen nyt yhtäkkiä nukkunut liikaa? Tai sit mä olen tulossa kipeäksi.

Nyt ei tuu ku omaa napaa, anteeksi.

Toivottavasti teillä kaikilla muilla on parempi päivä.

Jiksu 35+3 |O
 
Ehtoota vaan kaikille masuille!

Alakuloa ja ärtymystä täälläkin ilmassa.Koko päivä on mennyt laiskasti.Nukuin pitkään ja vielä pitkät päikkärit päälle. Miehestä olen alkanut huomaamaan että rupeaa jo käymään ylikierroksilla lähestyvän synnytyksen osalta. Äitinsä on ilmeisesti tartuttanut ukkoonkin tuon päivien laskun ja malttamattomuuden, kun minä yritän tässä nauttia viimeisistä päivistä rentoutumalla ja nukkumalla, ja sitten kokoajan ollaan niskaan hengittämässä ja kyselemässä onko mitään uusia tuntemuksia tänään-Äh, mä en jaksa!

Nykerö on ollut kovin uneliaalla päällä taas.Oikea äidin säikäyttäjä välillä ;) Tänään on tullut harvakseen hentoja töytäisyitä ja venyttelyitä, mutta luotan nyt siihen että tila on todellakin loppumassa ja ei siellä enää kovasti jumppailla.

Mietinkin tässä juuri että mikäköhän sen synnytyksen lopulta sitten käynnistää ? Onko se vauva joka päättää, vai kohtu joka ilmoittaa että nyt riitti? Taitaa se olla vieläkin mysteeri mikä synnytyksen laukaisee lopulta. Mietitään nyt vaikka tuota Roosan ja Lampukan sekä HH:n tilannetta, jossa kohdunsuu on jo ihan pehmeä ollut pitkään ja kanavaakaan ei enää paljoa jäljellä. Aika uskomatonta todella että jo Joulukuussa Roosallakin oli akuutti tilanne päällä, ja meinasivat että pojat syntyy hetkenä minä hyvänsä....

Nyt kaffetta keittämään jos tämä pää vähän selkisi kofeiinin voimalla :/

pusuhuuli Kitty & unikeko Nykerö 37+5 :D
 
Hello! Aika alavireellä menee täälläkin :/ Nukun niin sikahuonosti että meinaa oikeasti hermot mennä. Sitten kun nukahtaa näen kummia unia. Unissani on aina vain yksi vauva! Toivottavasti ei ole mitään enteellistä!
Amodini, minulla oli noita kestosuppareita juuri marras-joulukuussa ja sitten joulukuun alussa todettiinkin kohdunsuun olevan jo auki. Silloin tuntui koko vatsa kyllä käsittämättömän raskaalta. Nyt onkin itseasiassa supistelut kadonneet melkein kokonaan. Ne mitä tulee on jo kunnon kivuliaitakin mutta ei vielä säännöllisiä.

En nyt keksi mitään piristävääkään mikä hiukan helpottaisi alavireistä oloa..laitan tässä vaan :hug: tulemaan kaikille!!
Itse menen nyt saunaan rentoutumaan.

Roosa ja pojat 38+0 USKOMATONTA!!
 
Launatai-iltaa kaikille :)

Kirjoittelenpa taas pitkästä aikaa itsekin vaikka käyn kyllä melkein päivittäin lukemassa juttujanne...

On kyllä uskomatonta ettei toi Roosa ole vielä päässyt tosi toimiiin! Itsellä tasan kolme viikkoa laskettuun aikaan ja "iso" vatsa ahdistaa - miten on sitten Roosan olot - voin vain kuvitella!

Tuosta kolarijutusta tuli mieleen että mua pelottaa aina ajaessa että airbag laukeaa. Sehän voisi olla aika kohtalokas juttu vauvalle. Ja ajan omalla autolla päivittäin ja paljon. Täytyy vaan ilmeisesti luottaa korkeimpaan ettei anna niin tapahtua.

Täällä on myös ärtymystä ilmassa vaikka muille jakaa ja lähestyvä synnytys alkaa olla mielessä entistä enemmän. Odotan kovasti ensi perjantaita jolloin saa tietää onko ulkokäännös mahdollista vai varataanko aika sektioon...

Toivotaan nyt kaikille vaivattomia loppuviikkoja ja hehkeää oloa - saa nähdä kuka lähtee ensin ;)

Viipukka ja typy 37+0
 
Sunnuntaita. :)

Eilen taisi olla tosiaan joku kunnon matalapaine liikkeellä, kun ärtymystä ja alakuloa oli niin monella. Ne on kai niitä "mielialanvaihteluita" joista neuvolan esitteissä puhutaan. ;)

Täällä fiilis vähän parempi, tosin pitäisi siivota... taidan lähteä ulkoilemaan edes jonkun pienen pätkän, jos vaikka reipastuisin loppupäiväksi. Aurinkoista päivää kaikille!!

Jiksu 35+4
 
Joo, eilen ilmanpaine oli alimmillan 983, mikä on jo erittäin alhainen (tämän talven ennätys on 973, mikä on myös meidän muutamilta vuosilta keräämien lukemien ennätys).

Oli sitten hurja lumimyrsky viime yönä! 04:00 huomasin, ettei meidän talon ikkunoista näe pihalle, koska ne on satanut umpeen ja lumi on jäätynyt ilmeisesti hieman lämpimän ikkunan pintan. Ummessa ovat edelleen suurimmaksi osaksi. Edelleen tuule kamalasti ja illaksi on luvattu lisää pyry.

Nuo yön säät tiedän niin hyvin, koska viime yönä supisteli taas (onneksi vain 15 min välein). Alkoi 22:30 ja loppui 02:30. Nyt ne oli yhtä kipeitä kuin edellisen synnytyksen alkaessa, joten olin jo aivan varma että lähtö tuli. Ei onneksi tullut, mutta vaaleanpunaista vuotoa tulee koko ajan ja alapää on niin kipe, että on tosi vaikea istua. Ja väsyttä tolkuttomasti, koska nukuin 4t ja senkin pätkissä. Tissit on aivan turvoksissa, ja tuota maitoa siis tulee... Vauvan joka liike sattu kun tunnen kuinka pää poraa alaspäin jonnekin luitten välin...

Voi olla että käy kuten Roosa sanoi, ja tässä mene vielä monta viikko. Edellisen synnytyksen edeltävät päivät kuitenkin kun muistelen, niin tuntuis että pitää alka hyväksy että lähtö voi olla myös koska vain. Pitää yrittä luotta, että nämä viime yönkin supistukset todella kypsyttä vauva, kuten lääkärit sanoo.

Mutta nyt täyttämän laskiaispullat, suoraan kaupan pakastealtasta paistoin :D Kerman senstän vatkan itse :D

Lampukka 35+4
 
Sunnuntaita kaikille!

Täällä myös tosiii väsynyt |O odottaja, voisin vain maata soffalla.... päivän lämpimän ruuan tekokin vaatii stemppiä. Meneekö kaikki näin voimattomiksi loppu raskaudesta? Niin kai kun muutkin valittaa samaa. Lonkat on tosi kipeät ja ei anna nukkua kunnolla ja tuo soffalla köllöttelykin vaatii koko ajan kyljen vaihtoa. Valivali ei ois kun 27 yötä la:han joten eiköhän tämän kestä. Ois vaan niin kiva nukkua vielä kunnolla ennen kun vauva syntyy.
Normaalia kestosuppailua on taas ollut.
Kitty mun mies ei taas hötkyile ollenkaan synnytystä eikä kyselekkään mun tuntemuksia, tokas vaan ysk päivä että onhan siitä kautta aikojen synnytetty..... kuvittelee synnytystä ja vauvan hoitoa aika ruusuisesti vissinkin :headwall:

Hormonihirviö 36+1
 
Sunnuntai terveisiä! :wave:

Täällä on ollut niin kovasti hulinaa, etten ole ehtinyt kirjoittelemaan.

Eilen järkkäsimme äidilleni ylläri synttäri juhlat, ihan vain perhepiirissä. Tulipahan kerrankin yllätettyä sankari oikein kunnolla ja mukavaa oli. :)

Perjantai-iltana tuo ylävatsan arkuus ja kipu taas voimistui oikein kunnolla. Meinasin jo että marssin pian sairaalaan ja sanon että nyt saavat kyllä tehdä asialle jotain. Mutta sitten yön aikana helpotti. Nukuin pitkästä aikaa oikein ihanat kunnon unet, samoin kuin viime yönäkin, joten nyt on sitten kaksi kunnolla nukuttua yötä takana. Tuntui niin ihanalta. :)

Nyt sitten minulla on nivuset tulleet tosi kipeiksi, sekä tuo häpyluu. Kävely tekee välillä tosi tuskaa. Onkos ne nyt sitten niitä liitoskipuja vai mistä kyse? Öisin lisäksi särkee lonkkia joskus, joten sekin ilo nyt sitten päästy kokemaan.

Juu että semmoista valitusta täältä tänään. On kyllä aikas väsy olo. Onko muuten muut huomannut sellaista että hermostuu asioista todella helposti? Musta tuntuu että kun jokin ottaa päähän niin mä nykyään pamahdan tosi nopeesti, yleensä vielä sitten itkun kera. Näitä hormoni asioitahan ne on, mutta mulla tullut nyt vasta esille moiset. Lepyn kyllä sitten myös aika nopeesti, mutta mies varsinkin saa osansa kyllä ja nopeeta.

Huh huijaa, semmoista sunnuntai menoa siis täällä. Kaikesta huolimatta niin hirmuisen onnellinen tästä tilasta ollaan. :heart:

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Nampula 34+2
 
Nampula: Olen huomannut, että pinna menee tosi herkästi. Mieheltä ei tarvita kuin yksi virhelausahdus niin mulla menee herne nenään. Tai ei miehen välttämättä tarvi edes sanoa mitään, välillä se ärsyttää mua vaikka ei puhuisi mitään. Eilen mulla meni ihan päivä pilalle, kun ei saatukaan ostettua nojatuolia kaupunkireissulla (kaikki oli rumia, huonoja istua tai liian kalliita). Sit mä käyttäydyin kuin se kaikki vastamäki olis ollu miehen vika...ihania nää hormoooooonit... :kieh:

Mulla ylävatsan kipu helpotti pariksi päiväksi, mutta nyt taas mahan asukas on antanut tulla monoa kylkiluihin sen verran että alkaa aristaa. Maha on ollut koko illan kestosupistuksessa, on kova kuin potkupallo mutta kipuja ei ole.

Joskohan tästä pyörisi nukkumaan... olisi tosi kivaa jos saisi taas kunnon yöunet. Tosin vatsavuokralainen on jo osoittanut olevansa yöeläjä, joten syntymän jälkeen ei varmaan unta sitten saadakaan. |O

Hyvää yötä kaikille!

Jiksu

Ps. Sain ekat villahousut valmiiksi ja söpöt tuli, aloitin heti toisia, vähän isompia... :D
 

Yhteistyössä