aurinkoista uutta viikkoa taas!
ja täällä pyörähti käyntiin rv38! uskomatonta! päivät todellakin käy vähiin ja kello tikittää.....
olen nyt ahkerasti yrittänyt viime päivät jutella ja pitää hyvänä ''masuvuokralaista''(Jiksua lainatakseni)kun vuokrasopimus on vääjäämättä lähestymässä loppuaan. Kyllä on vaan vahva tunne että yliaikaiseksi tämä menisi, ellei oltais sovittu käynnistystä ennen 40.vkoa.
Kyllä
Nampula nuo kuvaamasi nivus,-ja häpyluu kivut ovat niitä liitoskipuja.Tervetuloa vaan kärvistelijöiden joukkoon....sanoo kokemuksen syvä rintaääni joka jo 25 viikolta on saanut niistä kärsiä.Nyt mukaan on tullut jo melkoista paineen tunnetta ja viiltävääkin kipua alavatsalla :/ ei ollenkaan kivaa. Melkoista on ähinä ja puhina yöllä kun yrittää kylkeä kääntää.
Mies leikillään vitsaili että asentaisikohan mulle kattoon sängyn yläpuolelle vinssin
Mun mies on aina ollut huono nukkuja, kuulemma vauvasta asti.Nytkin se nukkuu jo aivan koiranunta, säpsähtää mun jokaiseen kääntyily yritykseen ja herää viimeistään kun yritän hipsiä vessaan. Mä sanoinkin sille että mehän voitais vaihtaa sitten osia imetyksen osalta,kun hänellä ei ole ongelmaa pärjätä parin tunnin yöunilla
Sit se on jotenkin niin hermostuneen oloinenkin, vakuutti kovasti että kyllä hän sitten on mun henkisenä tukena siellä tositoimissa, mutta kuinkahan käy...on vaan melko herkkää sorttia tuo ukko. Jostain pitäis saada sille hieman ''äijäenergiaa'' mukaan ,ettei ressukalla mene ihan pasmat sekasin siellä synnärillä
Mites teidän muiden miehet? Millä mielellä synnytykseen/uskotteko että heistä on siellä salissa kovasti apua?
- mä olen kyllä sitä mieltä että haluan ehdottomasti mukaan, mutta kätilö sanoi että täällä on tapana tarkkailla miehen reaktioita, ja tarvittaessa ukot passitetaan ulos jäähylle, jos näyttää että vaan panikoivat ja ovat pelokkaan oloisia.
Jäänee siis nähtäväksi isukin osalta miten menee.Olishan se upea kokemus miehellekin olla todistamassa oman lapsensa maailmaan tulo aitiopaikalta :heart:
Dooris: älähän panikoi vielä, vauvalla on vielä aikaa ja tilaa kääntyä! Perätila on AINA pätevä syy sektioon, ketään ei siihen pakoteta. Ymmärtääkseni monta kriteeriä pitää täyttyä että
voi yrittää perätilasynnytystä,esim vauvan on oltava täydellisessä perätilassa peppu edellä, napanuoran tarpeeksi pitkä, äidin lantio tilava jne. Ei kai sitä muutenkaan ensisynnyttäjille suositella perätilasynnytystä! Joten sektion varmasti saat!
Täällä mä vaan edellen roikun netissä, vaikka olin niin päättänyt että pistän luutut heilumaan, pesen kylppärin ja pyyhin keittiön kaapit. Mua ärsyttää kanssa tavaroiden lattialta noukkiminen. Mies ei vaan jostain kumman syystä ikinä muka näe lattialla lojuvia tavaroita tai roskia. Ottaa pannuun |O
Jiksu: sullahan on puikot suihkineet! en voi kuin ihailla intoasi =)
Kitty 38+0