Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, PART III

Aurinkoista maanantaita!
Mukava lukea kuulumisia. Nupsulle kiitos synnytyskertomuksesta.
En pysty niitä lukemaan itkemättä :'( Varsinkin kun teillä on nyt normaalia rankemmat ajat menossa. Voimia koko perheelle ja pikkumiehelle!! :heart:
Jiksu minä olen ratkaissut takkipulman niin, että napitan kaksi ylintä nappia toppiksesta ja sitten alle neule ja päälle iso huivi. Onneksi tämä talvi on ollut ainakin täällä helsingissä norm.leudompi. Katselin myös H&M.N isojen tyttöjen osastolla takkeja ja nyt oli hyvät hinnat 30-40e ja kivan näköisiäkin. Kokoon 44 mahtuu varmasti :)

Jännää, kun on tullut viikkoja lisää niin pahimmat supistelut on vähentynyt. Nyt niitä oikein kaipaisi että pääsisi asiaan. Eilen käytiin miehen kanssa rannalla kävelemässä ja ihailemassa keväistä merimaisemaa. Jaksoin yllättävän hyvin kävellä. Oli IHANAA olla ulkona!
Keväältä siis täällä etelässä tuntuu. Ei lunta ja aurinkokin jo hieman lämmitti.
Kestovaipoista: Ajattelin niitä jossain vaiheessa testata, kun kahden vauvan vaippakulutkin on jo aikamoiset. Jossain vauvalehdessä oli hiljattain vertailu ja tuo villahousutyypinen ratkaisu taisi olla paras.
Menen kuitenkin nyt alkuun helpoimmalla mahdollisella tavalla eli normivaipoilla. Paketti liberoa löytyy jo kotoa.

Lampukka Minulla on myös thyroxin lääkitys autoimmuunin kilpirauhas sairauden aiheuttaman hypotyreoosin vuoksi. Tuo greippi juttu oli ihan uutta minulle. En muutenkaan paljon tiedä mitä lääkkeitä tai ruokia pitäisi välttää. Nyt sairaalassa sanoivat, että thyroxin vaikuttaa myös jollainlailla imetykseen vai oliko se nyt nämä vasta-aineet veressä. Oletko kuullut moisesta?

Koitan nyt alkaa pukemaan. Voi olla hankalaa kun mies on töissä :/
Onneksi on koko päivä aikaa..
Aion myös rohkeasti lähteä ulos haukkamaan happea ja nauttimaan auringosta. Jos saan kengät jalkaan... :LOL:
Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!
Jiksulle vielä, musta tuntuu että nuo epävarmuuden tunteet tulevaisuudesta on normaaleja tunteita tässä vaiheessa. Itse olen niitä läpikäynyt paljonkin. Miehet eivät osaa ajatella asioita aina niinkuin me. Se on tämä äidin huoli mikä nyt jatkuu sitten monen monta vuotta eteenpäin...

Roosa ja pojat 37+2
 
Roosa tossa mainitsi että Hesassa alkaa tuntua jo keväältä, niin täällä pohjoisessakin kun päivät alkaa pidentyä ja aurinko paistaa mutta tosi asiahan on ettei täällä ole ollut kunnon pakkasia (yli 20'c) vielä ollenkaan joten kylmät ilmat on vasta tuloillaan. Pitää vaan toivoa ettei ole kovat pakkaset kun vauva tulee kotia.
Mites olette ajatelleet imettää vauvaa öisin? Oli puhetta että toiset nukkuukin perhepetissä, meille pitäs kai ostaa imetykseen jonkinmoinen nojatuoli makkariin. Ehkä sellanen rahillinen ois kiva.
Jiksu kerrohan neukku kuulumiset.
Toivottavasti Haallistuneen olo on parantunut.
Painosta vielä että mulla on ainakin alkanut ihan älyttömästi turvottamaan ja jalat näyttää ihan sumopainojan koivilta :LOL: Että painoa voi hyvinkin tulla 1kg/viikossa kun vauva kasvaa n.250g/viikko + turvotukset siihen päälle.

HH 35+2
 
Moikka,
Tänään vaavimme pääsi pois teho-osastolta. Siinä mielessä helpottaa, ettei tavallisella osastolla ole niitä piipittäviä monitoreja ym., jotka hermostuttaa. Ja tavallisella osastolla pääsee sitten enemmän harjoittelemaan oman vauvan hoitamista! Mutta edelleenkään kotiinpääsy ei ole ihan heti näköpiirissä. :( Keltaisuutta hoidetaan jo viidettä kertaa, ja se vetää vauvan niin väsyneeksi, että ruoka joudutaan antamaan pääsääntöisesti nenä-maha-letkun kautta.

Olotilani on melkoisen apea, sillä vauva ei väsymykseltään juurikaan ime rinnasta, joka sitten taas vaikeuttaa omaa maidonnousuani. Sitä ei tule tällä hetkellä riittävästi. Lypsää pitäisi, mutta maitomäärät eivät vain nouse. Mieskin yrittää kannustaa, mutta välillä tuntee olonsa tuotantoeläimeksi, jonka maitotuotosta arvioidaan yleisesti... Lisäksi vielä anoppi huohottaa niskaan Suomen toiselta puolelta. Siirsivät jo kerran tänne tuloansa, ja tänään pitäisi taas soittaa ja sanoa, ettei vaavi tod.näk. ole vielä ensi viikonloppunakaan kotona, että kannattaisi tulla katsomaan. Lastenosastolle kun eivät pääse isovanhemmat katsomaan.

Huoh, mulla ei nyt ole kyllä juuri teille annettavaa, mutta toivon kovasti, että teidän vaavit pysyvät masussa riittävän pitkään. Sairaalassa käyminen ja riittämättömyyden tunne on todella rankkaa, varsinkin kun luonteeltaan on ollut sellainen kaiken hyppysissään pitänyt perfektionisti. En kyllä voi kuin ihmetellä niiden vanhempien jaksamista, joiden lapsilla on jokin pitkäaikaissairaus! Toisaalta tähän epävarmuuteen ja epätäydellisyyteen pitää varmasti lapsiperheen arjessa muutoinkin tottua! Ehkä tämä on sitä kasvamista vanhemmuuteen.

Sekavin ja itkuisin tunnelmin eli täysissä hormoonihuuruissa :)
Nupsu ja poika 9 vrk
 
Voi Nupsu jaksamista todella :hug:
Onneksi poika on kuitenkin nyt päässyt pois teholta. Juttelin juuri ystäväni kanssa aamulla ja puhuimme imetyksen onnistumisesta. Hänen poikansa ei saanut rintamaitoa juuri lainkaan ja koko perheen vointia oli helpottanut kun suosiolla olivat jättäneet imetysyritykset pois ja siirtyneet pulloruokintaan. Tiedän kyllä että keskussairaaloissa ollaan niin ehdottomia, että imetyksen tulisi lähteä käyntiin.

Yösyötöistä: Meillä pojat nukkuu pinniksessä samassa huoneessa. Olen ajatellut syöttää heidät öisin pullosta. Pumppaan maidon valmiiksi (jos onnistuu). Jos imetän otan varmaan toisen viereen rinnalle ja toiselle annan pullosta heti perään. Jotain tämäntapaista on suunniteltu. Mies on lupautunut hoitamaan ainakin yhden syötön yöllä..joten rintapumpulle on käyttöä.
Me ostimme myös nojatuolin josta saa vuoteen. tarvittaessa jos toinen kaipaa rauhallista yöunta voi nukkua toisessa huoneessa. Käytännössä siis mies nukkuu toisessa huoneessa....

 
Nupsu: :hug:

(.): Paino noussut taas 1,5 kiloa, eli kahdessa viikossa on tullut KOLME KILOA. Voi ei. SF-mitta paukkui sekin yläkäyrälle, ja kaikesta tästä riemusta johtuen joudun nyt viikon mittaamaan verensokereita... :( :( :( Kaikki arvot on olleet koko ajan ok, ja nyt kuitenkin joudun mittailemaan!! :headwall: :headwall: :headwall:

Maha-asukas on yhä tosi ylhäällä ja vinoittain, ei laskeutumisesta tietoakaan --> asento varmaan nostaa sf-mittaa mutta silti huolestuttaa. Itku tuli kun pääsin kotiin. :'( Masentaa nyt vaan kaikki. Ei yhtään huvita pistää itseään kymmentä kertaa huomenna...

Jiksu
 
Nupsulle lämpöinen rutistus :hug:
Kiitos synnytyskertomuksestasi, täytyy sanoa että herkäksi veti mielen...itkeä tihrustan nyt muutenkin kauhean helposti, ja kaikki kertomasi kokemukset ja tuntemukset saa täälläkin tunnekuohun aikaan :'(
Voimia ja jaksamista näihin alku vaikeuksiin, pääasia että vauvalla ei kuitenkaan ole mitään akuuttia hätää, päivä päivältä vahvistuu ja toivotaan että pian pääsette kaikki kotiin yhteistä elämää harjoittelemaan. On se varmasti kun synnytyksen jälkeen kaikki hormoonit tulee ryminällä alas, ja sitten ei saa sitä tukea jota tarvitsisi, ja kaikista vähiten niitä sukulaisten ''hyvää tarkoittavia'' kyselyita ja voivotteluita. Niin se on että ei meitä kukaan valmistele siihen tosiasiaan että mitä jos kaikki ei menekään oppikirjojen mukaan.Yksin ja omalla tahdonvoimalla täytyy pärjätä pitkälle!

Mukava kuulla että Roosallakin kaikki hyvin.Ajattele poitsut ovat jo täysiaikaisia...jeee! Toivotaan että pian pääset tositoimiin! Perästä tullaan! Toisaalta minäkin pidän tästä raskaana olemisesta (vaikka viimeiset viikot ovat olleet melko tuskaa) ja tänään juuri masulle jutellessa ja nykerön jalkapohjia hieroessa, tuli tunne että on tämä jotain niin ainutkertaista, ja tulenko enää ikinä kokemaan samaa! Olemme miehen kanssa miettineet että taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen kerta. Meillä kun ei jäänyt yhtään huuru-ukkoa pakastimeenkaan, ja uusiin hoitoihin ei kyllä ole täällä taloudellisesti enää mahdollisuutta. Mutta katsotaan nyt-olen onnellinen jos selviän kunnialla tästä vauvanhoidosta, ja onnistumme kasvattamaan tasapainoisen ja terveen lapsen. Tulevaisuus on tietenkin yhä avoin ;)

:hug: myös kaikille painon ja turvotuksen kanssa kamppaileville!
Tuo paino asia on yks juttu mitä vihaan tässä raskauden aikana.Jatkuva vaakaan tuijottelu lääkärikäynneillä, ja sukulaisten sekä ystävien kyselyt kuinkas paljon olet nyt tähän mennessä olet keränny kiloja = lihonnut ärsyttää mua suunnattomasti. Sitten varmaan kun vauva saatu maailmaan, aletaan kyttäämään kuinka nopeasti niitä kiloja lähteekään, ja jääkö vyötärölle miten paljon löysää |O Jäi pännimään sen yliärsyttävän ultraajankin kommentti viimeeks,että sulla on sitten noita raskausarpia tullut tohon alavatsalle! JOO HALOOO, tiedän...ei mulle siitä tartte tulla muistuttamaan. Huippumalliako se kuvitteli siinä ultraavansa, hemmetin äijän p*ska! sori :ashamed:

taas nälkä.....mitäköhän tässä taas kehittelisi iltasyömingeiksi kun tuntuu että jo parin tunnin päästä on oltava kaapilla :eek:

Kitty + Nykerö 37+0
 
Nupsulle iso voima :hug: Onneksi olette päässeet jo teholta pois. Kun itse revin ressiä valmiiksi tuosta imetysasiasta niin voin vain kuvitella sun fiiliksiä. Relaa siinä sitten jos ei ole tietoa koska lapsen saa kotiin, tai edes pitkää rauhallista kahdenkeskistä hetkeä vaavin kanssa, omat hormoonit heittelee ja muut hokee, että "kyllä se siitä, älä stressaa". :headwall: Ja tosiaan; jotenkin ahdistaa jo näin ennen synnytystä kun mun tissit ovat yleisenä keskustelun aiheena. Saati sitten, että vieressä tuijotellaan ja annetaan neuvoja. Toivottavasti tilanne rauhoittuu nopeasti! Tiedän kaiken yli-innokkaasta hyvää tarkoittavasta anopista, joka astuu reviirille ja ahdistaa. Onko pienintäkään mahista, että appivanhemmille voisi sanoa, että "tervetuloa kun ollemme olleet kaksi viikkoa kotona"? Vai tuntuuko, että sinua helpottaa jos tulevat kyläilemään kun pääsette kotiin? (minun näkökultamasta on vaikea uskoa, että joku ilahtuu kun appivanhemmat majoittuvat viikonlopuksi :ashamed: )

Juu, et ole Kitty ainoa joka saa kyselyjä kiloista. Kiva kun mun mahasta ja tisseien toiminnasta voi keskutella julkisesti. :/ En pitänyt eilen itsestäni kun sanoin miehen sukulaiselle, (naureskellen kylläkin) että "minun mahaa ei hipelöidä". Mutta en vain voi sille mitään, että ihmiset ketä siedän mahan silittelijöiksi on niitä jotka ovat minulle todella läheisiä. Ei niitä, joista tulee vauvan läheisiä...

Jaksuja kaikille! :heart:
Amodini the nipottaja 33+4
 
Kaikille tasapuolisesti jaksamista ja viileää lounatuulta hermoja lievittämään. =)

Ite olin päivällä neuvolan jälkeen taas ihan maassa, depis on nykyään mun vallitseva olotila neuvolakäynnin jälkeen... sit jouduin vielä hakemaan sokerimittausliuskoja ja muuta sälää tk:sta ja siellä niitä jakanut hoitaja kysyi että koska mulla on LA. Vastasin että 5.3. ja nainen vähän tuhahti ja sanoi että "NO mä ajattelin että EI VOI KYLLÄ kaukana olla". Eli toisin sanoen = ONPA SULLA ISO MAHA. "Ihanaa" olla ventovieraiden arvioitavana... :kieh:

Yritetään pitää lippu korkealla. Enää ei ole pitkä aika siihen että maha lähtee ja lapsi tulee!! :D

Jiksu
 
Hiiooop! Ja tervehdys kaikille! :wave: Oltiin taas hieman valuttu eilisestä joten päätin nostella hieman. :)

Omassa navassa ei täällä nyt kummempia. Viime yö meni taas pyöriessä ja tunnin välein vessassa juostessa. Aamusella sitten nukuin 3 tuntia putkeen, joten hieman on tullut onneksi nukuttua. Muutoin ei kummempia. Huomenna neuvolaan taas.

Nupsulle tsemppiä ja voimia! :hug: Onneksi poika päässyt jo teholta pois. :heart:

Eipä tässä tällä erää kummempia, joten mukavaa tiistaita kaikille! :wave:

Nampula 33+4
 
Meidän Känkkis painaa jo 3kg!! :eek: Huh minkälaista vauvaa joudun pungertamaan.... kaikki oli ok: kohdunsuu kiinni ja kiinteä (vähän pehmennyt), 3cm jäljellä. Tuntupas 'makealta' kun kokeili lantiota, sanoinkin että tuntuu kuin kakka tulis kun tuli sellanen paineen tunne persuksiin, kävi kyllä kipeääkin. Onneksi ei kokeillut hanurin kautta. Ei kannata suunnitella kovin isoja shoppailu reissuja lääkärin jälkeen, mulla ainakin toosa kipeä ja vertakin tuli ronkkimisesta.
Nupsulle voimia :hug:
Mulle labrassa hoitaja sanoi että sullahan on pieni maha :whistle: sanoin että keskikäyrällä mennään, sitten kun nousin seisomaan niin sanoi että onhan sitä sittenkin. Tiedä sitten pitäiskö olla pikku vai iso masu, kumpi on parempi???.....
Kitylle onnea täysiaikaisuudesta!

Hormonihirviö 35+3
 
Päivää kaikille!

Tänne ei tänään ihmeempiä, mieli eilistä parempi. Ostin ison toppatakin, maksoi 30 euroa, ei paha, ja pärjään nyt loppuraskauden vaikka olisikin -20 pakkasta... tosin tänään on vain -1.

Olen rei´ittänyt sormia ja mitannut verensokeria ihan niin kuin neuvolassa eilen käskettiin. Mun verensokereissa ei ole yhtään mitään vikaa eikä ne mene raja-arvojen yli joten kai se on ensi viikolla neuvolassakin hyväksyttävä että vauva on kookas koska sen vanhemmat on kumpikin pitkiä ihmisiä... :whistle:

Ostin hahtuvalankaa, pitäisi villavaippahousut kutoa... ja ostin flanellisia lisäimuja ja yhdet Ruskovillan villikset... eli kohti kestoilua mennään kovasti. :D

Jiksu 34+6
 
Hittolainen lääkäri soitti sairaalasta ja mun pitää mennä lisätutkimuksiin kun verikokeen valkosolut on koholla.... mitähän tämä nyt sitten on. Luulin että kaikki on ok mutta joudun olemaan ainakin 1 yön seurannassa. Menen huomen aamulla, ois voinut mennä jo tänään, en haluaisi ollenkaan.
 
Hormonihirviö, huomasin, että olit kirjoittanut leukosyyttiarvoista erikseen. Paljonko sinun arvo oli koholla? Raskaus voi nostaa leukosyyttiarvoa melko paljonkin. Norm. arvo on muistaakseni jotain 8.2 luokkaa. Infektio nostaa arvoa. Voi olla kyseessä esim. pisiittikin. Toisaalta sinulla varmaan virtsa on katsottu. Minulla oli pitkään raskauden alusta yli puoliväliin leuk. koholla mutta juuri tänään otetussa näyteessä normaali arvo. Minulla asiaa ei sen kummemmin tutkittu.
Hyvä että sinulla asia tutkitaan hyvin!! Tsemppiä ja pidetään peukkuja että kaikki ok!
Aikamoinen tyttö on sulla masussa =)

On: Kävin itsekkin tänään ultrassa ja ktg käyrällä. Kaikki kunnossa ja pojat liikkuvaista tyyppiä. Painoarvio hankala tehdä, kun molempien päät on nyt laskeutuneet syvälle lantioon kohdunsuulle. Ei saatu mitattua päältä eikä sisältä. Mutta n. 2800g olisi painot. Kaikki valmiina ja jopa pallea liikkui hyvin. Harjoittelivat siellä ahkerasti hengittämistä!
Äiti saa vielä kestää ja mitään käynnistyksiä ei tehdä ellei raskausmyrkytys uhkaa.

Kilo asioista olen täysin samaa mieltä kuin Kitty ja Amodini. Miten ihmeessä ihmiset voi ylipäätään olla kiinnostuneita paljonko minulle on kiloja tullut. Näkeehän sen nyt takapuolestakin että painolukemat on ihan uusilla kymmenillä. Appiukko on meillä se pahin..Nimittelee tuhdiksi ja kyselee painosta! Lisäksi jankuttaa kokoajan poikien nimistä tyhmää vitsiä. Rasittava ukko, mutta onnellinen kun tulee pojanpoikia!

Eipä muuta kuin mukavaa tiistaita kaikille!

Roosa ja pojat 37+3
 
Onpas HH:n tytteli tosiaan jo hienon kokoinen. :heart:
Toivottavasti nyt syy sairasteluun löytyy ja asiat selviää ja kaikki menee hyvin. Todellakin kurjaa tuollanen. Minä en noista tiedä mitään, joten en osaa kyllä yhtään auttaa. Tsemppiä siis HH:lle huomista varten! :hug:

Roosan pojatkin ovat jo kivan kokoisia. :heart: :heart: Josko sitten kohta lähtisivät matkaan, kun ovat jo asemissa. Toivotaan niin! :hug:

Jiksulle myös tsemppiä sormien rei´ittämistä varten. Kurjaa tuollainenkin, kun ihan turhaan joudut sitä tekemään. :( Toisaalta hyvä että ottavat asiat vakavasti neuvolassa, mutta kun sitten ihan turhaan, niin ei kiva.

Mutta nyt ei taas ihmeempiä, sohva kutsuu. :whistle:

Nampula
 
HH:lle tsempit lisätutkimuksiin! Hyvähän se on, että tutkivat jos joku asia epäilyttää, mutta olen huomannut että omassa mielessä pelkkä neuvolatädin kulmien kurtistus saa kauhean huolimyllyn aikaan. Toivottavasti sulla ja mahan asukkaalla on kaikki hyvin.

Roosalle kans onnea kun pojat on jo noin isoja!! :)

(.)Rei´ittely on sujunut hyvin, vielä pitäisi tänään kaksi kertaa lasauttaa. :D Mies käski keksimään sopivat luvut sarakkeisiin... ajattelin kyllä ihan mitata ne enkä ala päästäni lukuja suoltamaan. :LOL:

Villahousuissa on jo vyötäröresori valmiina, alkoi selkää särkeä niin että piti lopettaa tältä illalta. Hahtuvalanka on ihanan pehmoista mutta aika hankalaa neulottavaa, katkeaa tosi helposti.

Hyvät yöt kaikille, mä menen piikille. :kieh:

Jiksu
 
Neuvolasta palattu...

Kaikki kunnossa. Painoa oli tullut kahdessa viikossa vain 500g. Hurjaa, minä kun kuvittelin että paaljoon enemmän. Sf-mitta nyt 30 cm. Pissa puhdas jne.
Mukavinta oli se kun vessaan menin sitten purkkiin pissimään... Olin laittamassa sitä purkkia sinne kaappiin, niin pudotinkin sen sitten lattialle!!

:headwall: Siinähän sitten peseskelin lattiaa. Sitten sainkin oikein miettiä, että saankohan mitään enää tiristettyä purkkiin. Mutta onneksi sen verran sitten oli jäänyt varastoon, että pikku tipan sain purkkiinkin... Mutta kyllä ketutti... :LOL:

Jiksu on muuten aivan oikeassa tuosta, että jo neuvolan tädin kulmien kurtistus aiheuttaa huolta. Täti kun oli mitannut verenpaineeni ja sitten kävi tsekkaan sen pissan, sieltä palattuaan oli hiljaa ja tuijotti verenpaine lukemaa (joka oli 135/75), hetken hiljaisuuden jälkeen sanoi "paineet on kyllä hyvät eikä pissassakaan mitään." Kyllä taas sen muutaman sekunnin hiljaisuuden aikana minä kelasin päässäni kaikki mahdollisuudet, raskausmyrkytyksen tottakai ekana. Mutta siis toisin sanoen: neuvolan tädit, lakatkaa kurtistamasta kulmianne ja lakatkaa pitämästä hiljaisia hetkiä. :D

Mutta tällaista omaa napaa tässä taas.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Nampula 33+5
 
En paljoa jaksa kirjotella, kun tulis lähinnä valitusta... :headwall: Käynpä kuitenkin ilmoittautumassa, että kasassa yhä vaikka taas valvottu yö supitusten kanssa :p

Tänään alkoi äitiysloma ja *helpotuksen huokaisu* uusi viikko :)

Onkos HH nyt osastolla tarkkailussa päivän/ yön?


Lampukka 35+0
 
|O hohhoijaa ja haukotus! Lampukan kanssa ihan samanlaisissa olotiloissa mennään! Ekat kipeähköt supparit bongattu :$ Niitä tuli yöllä tunnin sisällä neljä kertaa, sitten loppuivat kuin seinään, mutta valvoin ja kieriskelin petissä 04-07 välillä.Nyt on ihan zombi olo taas...

Toivottavasti HH:lla kaikki kunnossa siellä osastolla! Olisi kiva ollu tietää millaset sun valkosoluarvot oli.Mä tarkistin mun 2 vkon takaiset verikokeiden tulokset ja leukosyyttien normiarvot täällä on ainakin 6.0-9.0, ja mulla oli 8.8 eli huitelee tuolla yläkäyrillä.Ei niistä mitään mulle sanottu.
Muistaakseni kerran seikkaperäisesti selitti että kun raskauden aikana veriplasman määrä lisääntyy, veri ohenee = punasolut vähenee, ja samalla myös valkosolujen määrä automaattisesti nousee. Mutta sehän on vaan tilapäistä. Hyvä kuitenkin että olet siellä hyvässä hoidossa ja tarkkailevat tilannetta. Lääkärithän sen homman parhaiten tietää.Toivottavasti ei ole raskausmyrkytystä kuitenkaan näköpiirissä.

Haalistunut: Hui, sulla on sitten vaavin synttäripäivä tiedossa jo! hurjaa. Me taidetaan olla sitten samoihin aikoihin nyyttejä noutamassa, sillä mulle kans kertoivat että rv 39 käynnistetään /tai leikataan tilanteen mukaan. Mulla alkaa kyllä ihan tosissaan oleen pupu pöksyssä kun tarkemmin miettii asiaa ja nykerön maailmaan tuloa. Onko Haalistunut sun vauveli perätilassa?

Mitäs Maille kuuluu?

Pienelle kävelylenkille pitäis tässä lähteä, jos vaikka saisi niitä suppareita houkuteltua takaisin. Ensin kyllä käyn haukkaamassa välipalaa...tämä nälkä on jotain ihan tajutonta.Nykeröllä taitaa olla kunnon energian tankkaus tässa viime metreillä :saint:

Kitty rv 37+2
 
Keskiviikkoa kaikille!

Uusi viikko alkoi täälläkin, ja sen kunniaksi kävin tosi pitkällä kävelyllä yhdessä viimeisillään olevan kaverini kanssa. Taaperrettiin kuin ankat pitkin ja poikin. ;) Mukavaa oli, kun on kaveri matkassa ei niin ehdi miettiä mihin kaikkialle käveleminen sattuu. :LOL:

Vähän kadehdin Haalistunutta joka tietää jo koska lapsi syntyy... itse pelkään että menee yliajalle ja olen lopulta niin iso etten pääse ylös sohvalta.

Mitähän HH:lle kuuluu?

Jiksu 35+0
 
Huomenta kaikille! :wave:

Toivottavasti HH:lla kaikki kunnossa, tulethan kuulumisia kertomaan kun kotiudut. :hug:

Tuntuu muuten hurjalta katsella esim. Kittyn ja Haalistuneen viikkoja! :heart: Ei se kaukana ole se nyytin syliin saaminen. Huih! Itsellä vielä matkaa, mutta eiköhän se tästä suttaannu. :)

Viime yö meni kohtuullisen hyvin. Vessassa tuli taas ravattua, mutta nukuin sitten kyllä muuten hyvin. Eilen aloin itsekseni murehtimaan ulkonäköäni, minä kun en varsinaisesti siitä ikinä ole murhetta kantanut. Olen tämmöistä verkkari, lökäpöksy tyyppiä kotosalla ollessani. Mutta nyt kun ei enää oikein kauhean moni edes mamma-housuista mene jalkaan, niin aloin pohtimaan. Miehelle piti sitten murehtia asiaa, mutta ihanasti se taas osasi sanansa muotoilla että tuli hyvä mieli. ;)

Onko muilla ollut vastaavaa nyt loppuraskauden aikana? Minä kun en oikeastaan ikinä ole niin asioista murehtinut. Kunhan nyt siisteissä vaatteissa olen kulkenut, mukavuus se pääasia. Niin nyt sitten jostain tuli tällainen turhaakin turhempi murhe. Kummia juttuja tämä raskaus saa aikaan tuolla pääkopassa. :D

Eilen illalla oli taas todella arka tuo kohdun yläosa. Vauva kun päätti potkutella tuonne kylkuluiden alle ja se teki taas se aran, hieman polttavan tunteen. Nukkumaan mennessäni otin sitten Panadolin, jotta saan nukuttua ja helpottihan tuo. Nyt aamulla kipu ja arkuus poissa. Pikkuinenkin hieman taas kääntänyt suuntaansa, joten kyjestä tulee läpi aina välillä. :heart:

Nyt pitäisi sitten trimmata vielä tuo toinen omista koiristani, silläkin kun massu alkaa olemaan suuren suuri pentujen takia. Joten pitää laittaa se kuosiin, ennen kuin lähtee synnytys reissulle, etteivät pennut sitten saa kovasti karvoja suuhunsa. Joten siinä minulle puuhaa nyt hetkeksi. Ei siis muuta kuin kone surraamaan. :wave:

Nampula 33+6
 
Aurinkoista torstaita!

HH nyt sitten todella joutui ilmeisesti osastolle. Vaavilla kyllä jo aika kunnioitettava paino... Huhuu! :wave: Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Ilmoittele kun kerkeät.

On tuota Roosankin pojat jo aika mukavan kokoisia.

Mulla on Nampula oikeastaan toisin päin tuo ulkonäköpohtiminen. Olin ennnen raskautta pyöreämmässä kunnossa kuin ikinä vaikkakin vielä nippanappa BMI:n mukaan normaalipainoinen (+13kg 2 vuodessa). Nyt painoa on tullut vain 6 kiloa. Ilmeisesti on käynyt niin, että sitä ylimääräistä mikä oli valmiina on hiukan lähtenyt. Vaikka en ikinä ole ollut näin iso, olo on käsittämättömän hehkeä :D Eli en ole koskaan tuntenut oloa näin kauniiksi. Sen sijaan en uskalla edes ajatella miltä ulkonäkö tuntuu kun vauva on ulkona. Se pelottaa. Kaikki ei ole kuitenkaan mahassa, vaan esim. reidet on saaneet pyöreyttä. Kiloja jää yli ja kaupan päälle vielä tyhjä vatsapussi roikkuu, iik!

Haalistunut: Nyt en muista oliko sun alunperinkin tarkoitus mennä sektioon, vai selvisikö asia nyt? Onko kaikki OK? Ymmärrän, että jännittää. Alkaa itselläkin olemaan pelkoa ilmassa, vaikka viikkoja vähemmän.

(.) Tulin juuri neuvolasta. Pidän pakollisia lomapäiviä ennen äikkäriä, joten oli ihana tassutella muumi-tyylillä neuvolasta tuo 4km kotiin kun aurinko paistoi. Kaikki muu ok, paitsi, että lapsi on selvästi pää ylöspäin. Pää tuntuu selvästi tuossa rintalastan alapuolella. Neukkatäti epäili, että mun maha on sen verran pieni, ja istukka on edessä, että kääntyminen tai kääntäminen on aika epätodennäköistä. Se on kai henkisesti alettava valmistautumaan sektioon. Jotenkin sektio pelottaa enemmän kuin synnyts. Katsotaan kunhan pääsen äippäpolille. Ilmeisesti tuo perätilakin vaikuttaa siihen, että ei ole tukala olla (kuin joskus öisin). Tekis mieli lähteä jumpalle, uimaan, hiihtämään, eli mulla on jokin ihme raskausajan mania päällä :whistle:

Jaksamisia kaikille!
Amodini 34+0
 
Hei kaikille! Huonosti nukuttu yö takana ja nyt selvittelen kaikessa rauhassa itseni hereille ja ulos olisi pakko lähteä kun aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta :)
Tuli taas yöllä murehdittua kaikki asiat. Nyt vaivaa seuraava äitipolin kontrolli. Tavallisesti ultraavat kaksoset kerran viikossa ja ktg käyrät katsotaan samalla viikolta 37 lähtien. Minulle hoitaja tokaisi, että aikoja ei ole joten tule 13.2 ja l.a on 14.2!! Minähän tulen hulluksi ennen tuota jos synnytys ei vielä silloin ole käynnistynyt! Taidan varata ajan yksityiseltä ensi viikolle.

Namupalan kanssa olen samoilla aatoksilla ulkonäön kanssa ja kauhulla odotan miten kilot lähtee. Nyt on lähinnä tämän turvotuksen kanssa olo sellaista, ettei kovin hehkeäksi voi sanoa.

Haalistunut, minuakin kiinnostaa onko sinulla tosiaan vauva perätilassa vai miksi sektioaika sovittiin? Kateeksi käy kun on selvät suunnitelmat . Onnea tulevaan koitokseen jo nyt, varmasti jännittää =)

HH.n kuulumisia jännityksellä odotan, toivottavasti kaikki hänellä hyvin!

Kovia, tuskaisia ja säännöllisiä supistuksia odotellen mukavaa torstaita kaikille!!

Roosa ja pojat 37+5
 
Hejsa alla!

Vai paistaa jossain aurinkokin... :p Pirkanmaalla on pilvistä. :(

Huomasin tuossa juuri, että meidän pinosta ainakin kolme aktiivia synnyttää TAYS:ssa. Saapas nähdä sitten jälkeenpäin, millaisia kokemuksia tai kokemuseroja meillä on. Toivon tietysti, että ollan kaikki tyytyväisiä!

Onkos Roosakin nyt lähtenyt synnyttämään, vai eikö vain jaksa istua koneella?? :attn: Toivoisin kyllä kovasti, että olisi jo päässyt halkeamaan kun kerran lapset ovat jo reilusti täysiaikaisia.

Nampula, täällä toinen "mukavuus-enen-kaikkea" -pukeutuja :wave: Mä kuljen mieluiten verkkareissa ja vastaavissa aina kun on mahdollisus. Mulla oli kamala ulkonäkökrisi tuossa viikko-pari sitten, ja nyt huoman se helpottaneen. Ehkä se kuuluu tietyille viikoille...?? Nyt odotan lähinnä että maha lähtee, viis siitä miltä sitten hetken aikaa näyttää. Olo alkaa olla sen verran tukala.

Mietin äsken, että kuinkahan jaksoin edelisessä raskuadessa olla näillä viikoilla, kun oli 17 lisäkiloa kannettavana. Nyt on sentään vain n.9kg, vähän riippu päivästä mitä puntari näyttä. Nyt jos tähän laittais toisen mokoman... Raskaimmat kilot on mielestäni turvotuskilot, ja kaikkein helpottavin painonpudotus (paitsi että maha lähte) on se kun neste poistuu ja kankea olo helpottaa. Nyt ei ole turvotusta kuin vähän, jatkuva valvminen teke olon raskaaksi.

Mutta nyt mulla on hyvä yö takana =)

Mitenkäs Kitty ja Haalistunut jos teillä käynnistyy synnytys ennen suunniteltua sectiota? Onko sitä kerrottu? Haalistunut ilmeisesti menee sitten päivystysluonteiseen sectioon. Ja entä Kitty jos sun synnytys alka yöllä, puhuit tuolla aiemmin, ettei siellä kätilöä huvita tulla yöllä töihin ja siksi nuo käynnistykset ym.

Toivottavasti Nupsu ja poika voivat hyvin! :hug:

Yritin tuossa kurkkia, ketä ei ole käynyt palstalla muutamaan päivään. Missähän Kuu-Ukko ja Posteljooni menevät? Ketäs muita puuttuu? :wave:
 

Yhteistyössä