KESÄKUUN KULLANNUPUT

Oih voih, onpas tälle aamulle uutisia kerrassaan :hug:
Minariini toivotaan parasta ja jos yhtään helpottaa niin meidänkin kummitytsyn la oli muuttunut ar-ultrassa noin viikolta 7 viikolle 5, eikä oltu kyllä mitään tuollaista sanottu ja nyt siellä köllöttelee terve puolivuuotias naisen alku.
 
Olen nyt kaivellut kaikki netin syöverit ja olen löytänyt sekä positiivista että negatiivista tietoa asiasta. Meillä tuo lasketun ajan pitäisi olla kohtalaisen tarkka, kun ollaan oltu lapsettomuushoidoissa ja ovulaatio ynnä muut seikat viittaisivat siihen pidemmällä olemiseen... Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja jos ei mene, niin ei muuta kuin uutta putkeen.

Olo on nyt kovin outo, toisaalta keikun epätoivon partaalla ja toisaalta olen hyvinkin toiveikas. Illalla pitäisi kertoa esikoiselle, että se pikkusiskon/veljen saapuminen ei olekaan niin kovin varmaa. Omille sukulaisilleni olen jo informoinut asiaa ja toisaalta on kyllä kivaa, kun on tukea, mutta toisaalta harmittaa, että kaikki tietää. Toisaalta olen onnellinen, että tänään on iltavuoro, saan jotain ihan muuta ajateltavaa...

Ulkona paistaa aurinko, ehkä se on hyvä merkki :D

Minariini
 
moi

Pihlay : toivottavasti kaikki hyvin.

miinariini: toivottavasti saat ensi kerralla hyviä uutisia ultrasta. :hug:

lenniina (kirjotinkohan oikein) jos lahjaksi ajattelit sitä isoa muumitaloa missä miljoona-biljoona pientä osaa (eikä sitä vauva muumitaloa) niin ite ostin 4v tytölleni aikoinaan sen ja nyt säännöllisin väliajoin edelleenkin joku mein lapsista sitä pyytää. pidän sitä tarkotuksella katon rajassa sillä niitä pikkuosia on paljon. meillä on vuosien saatossa puolet jo hävinneetkin mutta tyttö on 8v ja edelleen joskus pikkuveljien kanssa leikkii. oon ostanut myös muumilaivan,ja viime vuonna sen lumihepan,tuutikin +talvisen uimahuoneen + erillisiä hahmoja hattivatit,haisuli ja meillä tykätty.

itselläni ei sen kummempia huomenna eka neuvola. alkuviikon jälkeen ei oo ollut enään yhtään huono olo mua ei oo sattunut mihinkään,ei oksettanut,perunan haju ei tehnyt pahaa oon jopa jo lämmintä ruokaa alkanut saamaan alas..tänään jopa jo MELKEIN aloin keittään kahvia :whistle: kylmä maito nyt jotenki en tiä mä en vaan pysty juomaan sitä.

joku kyseli säryistä tai kun niitä ei ole niin täällä yksi ihan alussa mulla oli tosi kovia mahakipuja mutta nyt ei oo ollut mitään aikoihin samoiten mun rintani ei oo arat/eivätkä kasvaneet samanlaiset rusinat ne on ku ennemkin.(edellisissä olleet hyvinkin kipeet ja esikoisessa mulla tuli jo rv 9 ensimmäiset raskausarvet rintoihin)

tänttärä ja tirppa 8+6
 
Miinariini :hug: Just noita uutisia ette varmaan kaivanneet! Hö. Mutta toivotaan vielä parasta :heart:

Täällä ei muutosta omassa olossa, huonosti voin edelleen ja osa ruuista on täysin boikotissa. Mulla tää pieni maha näkyy jo! Pitää tarkkaan valita vaatteet töihin, etten vielä paljastuisi.

Minäpieni ja tirriäinen 9+4
 
Kiitos tervetulotoivotuksista tasapuolisesti kaikille!
Miinariini jospa kuitenkin ensi viikolla olisikin asiat paremmin :hug:
Täällä kärsitään hirveästä oksuolosta..edelleen..mulla ei ole mitään aamupahoinvointia, lähinnä 24/7..ei kivaa ei :x Mites te jotka käyneet ar-ultrassa, pääsittekö ihan kunnalliselle vai olitteko yksityisellä? Millä "perusteluilla" pääsitte kunnallisen kautta jos pääsitte? Ja ne jotka yksityisellä olleet, niin mitä kustansi? Mun on meinaan ihan pakko mennä oman mielenrauhan takia..on jo kumminkin 3km takana, joten se vaan on niin syvälle iskostunut päähän et tarvii nähdä aikasemmin kuin joulukuussa onko kaikki hyvin.

Jeyn ja lempinimetön jotain väliltä 5-7vkoa. :kieh:
 
Kävin ar-ultrassa pari viikkoa sitten, yksityisellä. Maksoi about satasen pintaan, mutta sen pulittaa kun saa mielenrauhan. Maanantaina uusiksi.. itdellä kanssa km:ja takana niin pakko saada rauha ettei turhana hermoile tai pahimmassa tapauksessa ala iloitsemaan... :(

Hei, 24/7 pahoinvointi täälläkin :wave: Makaan sohvalla ja vetelen luumuja, kun ne vähän helpottaa ja ukko hymyilee vieressä kuinka söpöä :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Täällä olisi yksi tulokas lisää!! Hui, ku täällä onkin paljon porukkaa! :)
LA eilisen ultran mukaan 7.6. Kakkonen tulossa, ja ikää ois 23v.

Joka tossa kysy ultrasta, niin me käytiin ihan kunnallisessa. Meidän kunta tarjoaa alkuraskauden- ja rakenneultran.

Kamalaa pahoinvointia ollu, samoin kuin esikoiselta. Oksu lentää missä milloinkin..yök. Tänään ajattelin ottaa kokeiluun pahoinvointi rannekkeet, saa nähä auttaako.

Sellasta näin aluksi..:) Aurinkoista päivää kaikille!!

-maypo 8+3
 
Moro kaikki!
Pihlaylle ja Minariinille :hug: Kohtalotovereita löytyy. Mulla alkuraskauden km 1/06 ja tahatonta lapsettomuutta 5v ennen esikoista. Ja nyt siis neljättä odotan.

Omaa napaa: Kävin aamulla neuvolassa hakemassa possurokotteen, kun työpaikalla rokotteet oli loppu. Viikkoja mulla on 5+1. Turvallisin mielin rokotteen otin. Terkka mietti, että tilastoiko mut terveydenhuollon henkilöstönä vai raskaana olevana rokotetietoihin. Sanoin, että laita kumpana tykkäät, eipä se muhun vaikuta :) Varasin samalla kaikille lapsillekin rokoteajat, saavat sen marraskuun puolivälin paikkeilla. Sain samalla ajan ekaan varsinaiseen neuvolakäyntiin ja nt-ultraan. Neuvolaan vasta kuukauden kuluttua ja ultraan joulukuun puolivälissä. Ikuisuus tuntuu sinne olevan! No, alkuraskauden ultraan meinaan kyllä mennä, ihan sama mitä maksaa. Osaakos joku suositella jotakin paikkaa Tampereella? Raskausoireita on aika vähän vielä; väsyttää, paleltaa ja etoo. Kamalasti tekisi jo mieli huudella tuolla kylillä vauvauutisia, mutta yritän malttaa vielä. Mun ja miehen vanhemmat ja sisarukset tietävät jo, samoin mun muutama hyvä ystävä.

Munkin tekisi mieli niitä P&T:n tuplia. Ovat vaan niin suokaisen hintaiset, että kai mä tyydyn noihin vanhoihin Emmaljungiin. Etenkin kun kuopus on vauvan syntyessä "jo" 1v10kk, niin niiden tuplien käyttöikä jää niin lyhyeksi. Saas nähdä. Tosin jos käytettynä saisi... "Yksöis"-rattaat on edellisten jäljiltä vielä varsin siistit, Brion Kombit. Ostin ne uutena alesta, myivät loppuvuodesta alennuksella ko. vuoden malleja. Lähtöhinta oli 800? ja mä maksoin 550?. Tinkasin siihen vielä sadehuppua ym. kaupanpäälle. Toisaalta mun tekisi mieli sellaisia retrovaunujakin, vakosamettia tms. Ne olisivat ihanat kaupunkikärryt kesävauvalle. Saas nähdä kuinka saan itseni hillittyä :)

Bonus + masukki 5+1
 
Pihlay ja Minariini isot :hug:

Tänään käytiin ekaa kertaa neuvolassa ja laskettu aika oliskin nyt neuvolan mukaan 8.6.2010 eli tänään ois jo rv 8+ 2. :) Eka ultra ois 19.11, ei millään meinais jaksaa odottaa sinne asti... Muuten kaikki oli ok, eikä terkka ees valittanu mun ylipainosta mikä oli suuri yllätys mulle! B)

Täällä väsymys ja pahoinvointi on vaan pahentunut, kertaakaan en ole vielä oksentanut onneksi, kun tarpeeksi huono olo jo nyt. Tissit on kasvanu aivan jättiläisiksi, nyt ei tarvis yhtään enää kokoa tulla niihin. Niin ja närästää ja mahaa turvottaa aivan älyttömästi, mut eiköhän tää tästä helpotu viimestään muutaman viikon päästä. =)

Vähän tässä oon mietiskelly, et tarvitaankohan me tuplarattaita kun lapsille tulis ikäeroa noin 2v9kk? Esikoinen on tomera tyttö, joka mielellään kävelee paljon, mutta miten esim. alle kolmevuotias jaksaa olla kaupungilla ilman et pääsee rattaisiin istumaan? Mielipiteitä kaipaisin, kiitos!

Niin ja toi possurokote mietittyttää edelleen, mut hyvää päivänjatkoa mammoille!



-pikkutikru ja nasu 8+ 2-
 
taitaapi olla sit ihan normaalia sekin, että pahoinvointi jo helpottaa, ei kai se voi näin monella huonoa tietää. Täytyisi olla onnellinen, mut kyl vaan henkisesti olis helpompaa kun olis kunnon oireet.Minä en usko siis kunnolla vieläkään, että oikeesti oikeesti olisin raskaana- kateellisena luen teidän juttuja ja kuuntelen toisten raskaustarinoita. Haloo, ehkä olis tajuttava joskus ja lopetettava itsensä sättiminen turvonneesta olemuksesta.

Onko teille ilmaantunu ruokahimoja?Mulla oli aluks tyypillisesti appelsiinit ja tuoremehu. Sit oli aikoja että pari päivää maistu joku juttu ja sen jälkeen ei missään nimessä. Tämmösiä mm. tomaattileivät, ruisleipä, paahtoleipä, kylmät karjalanpiirkakat,meetvursti, maustamaton jogurtti. Nyt himoitsen kunnon liharuokia, paistia ja pihvejä. ja lakritsaa. Makea on ruvennu taas maistumaan, tähän asti on ällöttänyt. Jännää miten noi mielihalut vaihtelee. Maito kyllä maistuu, vaikka joku tais sitäkin inhota hirveesti:)Mut liha siis on ehdoton.

 
Etusivun päivittäjä eli MIRNA on nyt täällä!!! :wave:

PAhoittelut että olen aivan kokonaan UNOHTANUT koko kaksplussan! :LOL: miten se voi olla mahdollista. On niiiiiin paljon murehdittavaa ja hommia koulussa ja kotona että voi huhhuh! ei tiiä minne päänsä pistäis välillä. ja tää raskauskin on pistäny mun pään ja vartalon ihan uuteen uskoon. välillä ei ees tunnista itteensä. kylllä tuo tupakan lopetuskin on tehnyt osansa...oon niin kiree ja kaikki ärsyttää.

no,se siitä sitten. tervetuloa uudet! ja hei, kertokaa niitä laskettuja aikoja, ei muuten voi lisätä kun ei tiä mihin lisäis!

kävin ekassa neuvolassa ja täti valaisi että "ei sitten kannata tutkia liikaa noita keksustelupalstoja, niinkuin kaksplussaa, ne on ihan huuhaata. kannattaa mieluummin ottaa asiantuntijoilta selvää."

:LOL: pikkusen hymyilytti että juuri siellä tulee käytyä...

jotenkin tuntuu myös että täälä meitä on niin paljon ettei oikein kenenkään kanssa ole "tutustunut"... :ashamed: eikä jaksa kommentoida kaikkien viestejä. saa nähdä hyppäänkö pian itsekin pois.

näköjään minuun on iskenyt joku valitustauti eikä sikainfluenssa.
ei muuten th puhunut siitä mitään. saa nähdä sanotaanko lääkärissä joka on 18.marraskuuta.

no,tulenpa joku parempi päivä kertomaan lisää.

mirna ja vaavi 9+1
 
Soitin tänään neuvolatädille, joka oli sitä mieltä, että ei ole mitään syytä alkuraskauden ultraan, niin kuin epäilinkin. On aika hanakoita täällä päin äitejä sinne laittamaan. Noh, varasin sitten yksityiseltä. 16.11 olis sitten sen aika. Voi kun sinne on IKUISUUS! Tai ainaki ikuisuus elää epätietoisuudessa. Eka neuvola oliskin sit 12.11. Jaiks! pikkutikru mua jännittää kans toi neuvola just sen takia kun tota ylipainoo löytyy viel semmotteet 15kg :ashamed: Mutta vuoden alusta on jo 15kg tiputettu. :) Et terveelliset elämäntavat nykyään omataan! Ehkä se merkitsee tädille jtn :p
 
Täällä iloisella mielellä. Tein sen raskaustestin, joka siis positiivinen (olipa yllätys). Ja iltapäivällä olin tk- lääkärin luona ja niinkuin arvelinkin, niin eihän hän voi sanoa asiaan juuta eikä jaata, koska ei ole ultraa. Heillä oli ostopalvelu yhteen yksityiseen lääkärikeskukseen ja sain sieltä ajan. Ja mitä siellä näkyikään, yksi pieni sykkivä sydän :heart: Kohdun ympärillä (?) oli kuitenkin verta ja hän sanoi, että ei voi sanoa kuin tämän hetkisen tilanteen. Kahden viikon päästä on kontrollikäynti taas.

Pihlay ja pikkuinen 7+1
 
Pihlay onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mieliteoista.. hapankorppuja voisin syödä vaikka paketillisen päivässä. Tomaatti, kurkku, satsumat ja kaikki vastaavat raikkaat ruuat maistuu tosi hyvälle.

Mä kans odottelen tota ekaa ultraa, sinne on vielä melko kauan. Noo jospa se aika tästä kulahtais. Onnes on pian taas viikonloppu =)

Niisku- ja raksu 9+1 :heart:
 
Pihlay: :hug: Onnea hyvistä uutisista! Toivottavasti kaikki menee tästä eteenpäinkin hyvin :)

Täällä mielitekoina edelleen ne ruisleivät kera juuston ja kurkun :p Ei olis pitänyt edes kirjoittaa tuota, nyt on melkein pakko taas tehdä muutama :LOL: Lisäksi mulla on tullu joku ihme himo Hesen kanahamppareihin. Olen kyllä ennenkin tykännyt käydä syömässä joskus roskaruokaa mutta että oikein himo, iiks :D Mahdan olla mahtava sotanorsu sit loppuraskaudessa!

Milloin sulla on Niiskuneiti- tuo eka ultra? Mielenkiinnosta vaan ku meillä on sama LA ;) Mulla se on siis 19.11, silloin viikkoja 12+1 elikkä on siis np-ultra.

Täällä voitu pahoinvoivasti edelleen, mutta en valita, kunhan nyt jotain oireita on.. Tietääkös kukaan muuten milloin noin suurinpiirtein voi kohdun kasvun tuntea itse mahan päältä? Täällä ei ainakaan vielä tunnu mitään "kumpuja"..

Mut nyt tästä taas joutaa lätisemästä, hyvät yöt kaikille!

Hakaneula & :heart: 9+1
 
Täällä on käsi vähän kipeä vielä sikarokotteen jäljiltä. Jännä, ettei joka paikassa edes puhuta rokottamisesta :eek: täällä on ihan yleiset rokotuspäivät ilmoitettu lehdessä ja on aika pieni paikkakunta tämä, missä asun.

Jeps.. ei muuta oiretta ole kyllä oikeen mihinkään suuntaan.. miullakin on ikuisuus siihen ekaan ultraan.. ei oikein usko ennen sitä, että siellä mitään edes olisi.

Miehenkin kanssa oli vähän riitaa, kun kuulemma olen 2 viikkoa ollut kauhean kärttyinen... hmm. no minkäs sille mahtaa, että kaikki ärsyttää, mut pitäis koittaa hillitä itteensä vähän. Huoh

Mulla ei oikein oo mitään erikoisia mielitekojakaan.. roskaruokaa tietty vois täälläkin syödä, mut pitää koittaa vältellä :D

Mut jees, nyt töiden tekoon

Anzzu ja :heart: 7+4
 
Pihlaylle onnea hyvistä ultranäkymistä :flower: ja Miinariinille :hug:

Tänttärälle kiitos muumitalo-infosta! Juuri tuosta isommasta talosta on kyse ja meillä toivojana poika, jolle voisin harkita tuota 3v.lahjaksi, kun niin kovasti sitä toivoo.

Tervetuloa porukkaan Maypo :wave:

Pohtijatar: Kuulostaa tosi tutulta tuo, että yhtenä päivänä tekee mieli jotain ja seuraavana päivänä ei sitä enää halua ollenkaan. Ja täällä kanssa liha maistuu! Minkähänlainen äijänpätkä tuolla masussa oikein köllötteleekään, jos kerran Satsumahimo tiesi tyttöä :LOL:

Lenniina ja pieni 9+0 :heart: POKS :heart:
 
Ajattelin minäkin Lenniinalle kommentoida tuosta muumitalosta.. kummityttöni sai sellaisen joululahjaksi kolme vuotta sitten ja edelleen se vaan jaksaa kiinnostaa häntä :) Tuota pientä säläähän siinä tosiaan on aika paljon ja niitä hävinnyt sinne sun tänne, mut lapsillahan on tunnetusti sitä mielikuvitusta niin paljon että keksivät kaikkea erilaista millä siellä voi leikkiä.. Että siinä ei varmasti rahat mene hukkaan! Itse olen miettinyt myös tuota muumitaloa meidän 4v. tytölle lahjaksi :)

Huomenta vaan muuten kaikille! Täällä käynnistyi aamu vaihteeksi oksennusreissun merkeissä |O

Hakaneula & :heart: 9+2
 
En uskoa voi tätä! :heart:

Meille syntyi suuren toivomis- ja yrittämisurakan jälkeen iki-ihana pallerotyttö 27.4.2009, ja nyt sitten olen jälleen raskaana! Tyttömme on siis 6kk nyt ja mulla ehti tulla yhdet menkat ja pilleritkin ehdin hankkia. Sinnepäs lensi eilen kaapin takaosaan pilleripaketti kun enhän sellaista tarvitse nyt kun ihanaa toista tulokasta odotan! =)

Toissasunnuntaina tein raskaustestin ja sehän oli negatiivinen, nyt toissapäivänä sitten tein Apteekin oman raskaustestin, se oli positiivinen. Oli hullu tunne!! Sitten kävin eilen verikokeessa ja positiivinenhan se! :heart: VAIKEA USKOA TODEKSI, että olen taas kohta isomahainen UUDEN ELÄMÄN kantaja! Saa meidän rakas tyttö pikkusiskon tai pikkuveljen kun itse on 1v 2kk :) hih.

Viimeiset ja ensimmäiset kuukautiset siis sektion jälkeen alkoi 13.9, niin sen perusteella laskettu aika olisi 20.6.2010, ihana juhannuspäivä :) :) Mutta nyt kun on kaikki näin alussa vielä..pitää vain toivoa ja luottaa että kaikki sujuu pikkuasukilla masussa!

Onnea kaikille teille jotka kullannuput saatte! Beibit on niin aarteita ja siunauksia :heart:

Huhhh...mitenhän tämän käsittäisi..ehkä kun masu alkaa kasvaa, niin todemmalta alkaa tuntua.. On vaan NIIN hassua että justhan mä olin raskaana ja synnytin ja nyt taas sama homma :D :D :heart:

Nyt tunnin päästä soittelen neuvolaan ja kerron kuulumiset ja varaan ajan.. Ollaan just Espooseen muutettu, niin on ihan uusi neuvolakin..
 
Mahtuisiko mukaan yksi mamma lisää Espoosta? LA 12.6. ja toinen tulossa. Isoveli onkin jo 2v.
Tätä pientä onkin yritetty vuosi ja sitten plussasin hoitokierrossa, jossa ei pitänyt edes ovulaatiota tapahtua. Ultrattiin kolmeen kertaan, että ei rouvalla follikkelit kasva. Olipahan mahtava yllätys, kun sitten tulikin plussa! =)
Alkuraskauden ultrakin oli tiistaina (maksoi satasen pintaan) ja sykekin löytyi. Helpotus, koska mulla ei oireita pahemmin ole ollut. Oikeastaan tällä viikolla vasta vähän kuvottavaa oloa aamupäivisin. Eka neuvolakin on vasta parin viikon päästä. Possuflunssarokotteen ajattelin käydä hakemassa ensi viikolla rokotusneuvolasta.
Iloista odotusaikaa kaikille!
 
Moips!

Uusille tervetuloa mukaan! :wave:

Mun alkuraskaudenultra oli terveyskeskuksen puolella ja sen takia, että halusivat varmistaa oikeat viikot, kun oli niin epäsäännöllinen kierto. Muuten olisin kyllä mennyt varmaan yksityiselle ultrattavaksi, sillä se on suuri helpotus nähdä et onko kaikki hyvin.
Nyt sitten varasin np-ultran ja se on 17.11. eli vielä vähän olis sinne aikaa.

Kuten hakaneulalla myös täällä ruisleipä, juusto ja kurkut ovat muuten tosi hyvä yhdistelmä! :D Samoin Hese-mättökin uppois, muttei parane kallistua sille tielle :D

Muksaa viikonloppua ja pyhäinpäivää kaikille! =)
 
mitä mietteitä teissä herättää tuo, että Sveitsi on kieltänyt raskaana olevien rokottamisen tuolla samalla rokotteella, mikä on käytössä Suomessa?Minä olin jo päättänyt, että menen ottamaan rokotuksen ensi viikolla ja nyt en taas tiedä, että mitä tekisin. Kuuntelin aamulla radiota, jossa sanottiin että lisä-aine, mitä rokote sisältää, sisältää oliiviöljyn kaltaista ainetta, e-vitamiinia ja jotain jauhoparannetta. Nuin lueteltuna ei kuulostanut vakavalta. Mutta jos kerta viranomaiset tms kieltävät lääkkeen, niin niin...epävarmuutta herättää todellakin. Ja kun ei vielä ole edes se 12 viikkoa täynnä.
 

Yhteistyössä