KESÄKUUN KULLANNUPUT

Taas olen vain käynyt pikaisesti lukemassa teidän juttuja, enkä ole ehtinyt kirjoitella.
Onnea uusille plussaajille :flower: ja halauksia kaikille tarvitsijoille :hug:

Voi, neljäshaaveissa, toivottavasti kaikki on kunnossa! :hug:
Mikä Tupajumin tilanne on? :hug:

Lenniinalle kiitokset halauksesta, täällä on pahin pelko ohi. Vuotoa tuli tosi tosi vähän, parina päivänä, ja nyt kaikki tuntuu olevan taas hyvin. Keskiviikkona mennään varhaisultraan yksityiselle. Marraskuun lopussa ja joulukuun alussa tapahtuukin sitten jo paljon, kun on rakenneultra 25.pvä, 30.pvä sokerirasitus ja joskus sen jälkeen lääkäri.

Nyt olen jo kertonut aika monelle, toisen veljeni perhe tietää, sain veljen vaimolta äityisvaatteita ja hän jo lupaili heidän tyttönsä tavaroita meille, kunhan se on ajankohtaista. Lisäksi kaksi hyvää ystävää tietävät, miehen veli ja ystävä vaimoineen, sekä minun äiti. Keskiviikon ultran jälkeen kerrotaan miehen äidille.

Kohta saan jo alkaa käyttää äitiysvaatteita, housuja ainakin, kun olen lihonut. Ihan syömisellä! Farkut puristaa vatsan lisäksi myös reisistä. Vasta laihdutetut kilot tulevat takaisin, kun ruoka ja herkut maistuu... :ashamed: Olen teille kade, kun teillä mielitekoina on satsumat, mulla suklaa ja kaikki rasvainen! :p

Heilo & Papu 8+0 :heart:
 
Vielä pitäs jaksaa kituuttaa sinne neuvolaan (onneksi se on 10.11 tarjosivat marraskuunlopppua). Kamala pelko, et ei siel mahassa mitään ole. Testin tein taas varmuuden vuoksi ja viiva aina vaan selkeempi ja vahvempi.

Itsellä ei mitään tuntemuksia. Rinnat saattaa välillä hieman aristaa, mut niin ne on tehnyt ennenkin. Mahaa vihloo, no se voi olla nälästäkin. Kuukautiset ei tule, no ei ole ennekään tullut. Kaikki ruoka maittaa ja mielitekoja ei ollenkaan. Pakko vaan luottaa testin tulokseen ja odottaa neuvolaan pääsyä. No väsymyksen kai voi laittaa raskauden piikkiin

Epätoivesena olen yrittänyt stetoskoopeilla kuunnella sydänääniä, ei kuulu kun oman mahan pulinaa :LOL:

5 vuotta haaveillut positiivisesta tuloksesta ja nyt kun se hoitojen kautta on tapahtunut, ei jaksa uskoa todeksi. Sit pitää vielä pohtia possutautejakin. Ite päädyin ratkaisuun, että en ota rokotetta. Sit kun possuja ilmestyy työmaalle, haen saikkua ja onhan mul pomon lupa olla niitä hoitamatta, ymmärsi kyllä. Kamalan vaikeita asioita päätettäväksi, heti tähän alkuun.

Haluun vaan kuulla sydänäänet ja oppia nauttiin raskaudesta ja valmistautua uuden elämän tuloon

Sane ja Tumnus 6+0 :heart:
 
plääh, täällä on siivouspäivä ja ei vois enää vähempää kiinnostaa kun huoneet on raivattu kun pitäis matot viskata ulos ja imuroida ja luututa ja pyykiä pölyt...ei enää kiinnosta... :kieh:

ja ajatuskin sitten jo karkas

Mutzilla ja kultu 9+1
 
Mutzilla: Samaa vaivaa täälläkin :kieh: Viikonlopun yli olen sinnitellyt ja Gynolactien avulla vaiva ehkä helpottumaan päin. Ihan maailman kurjin vaiva! Mulla on muutenkn raskauden aikana superrunsas valkovuoto :snotty: ja seksistä tai saippuapesusta saan aina hiivan. Taas piti olla niin pöljä, että sen sain... Täytyykin popsia puolukoita, karpaloita ym. niinkuin joku vinkkasi. Kiitos vaan vinkistä!

Joni Makkuusäkki: Varasin alkuraskauden ultran Koskiklinikasta. Soitin Terveystalollekin, mutta siellä oli ultra 40? kalliimpi ja pihinä päädyin Koskiklinikkaan.

neljäshaaveissa: Toivottavasti kaikki on hyvin!

sane: Onnea plussasta! Itselläkin takana 5v tahatonta lapsettomuutta ennen esikoista. Ei auta kuin luottaa ja toivoa, että kaikki menee hyvin. Ja ennenkaikkea nauttia raskaudesta :heart: Ainakaan meidän neuvolassa täällä Tampereella ei ole kunnon ultraa, vain Doppler, jolla sydänäänet saa kuuluville vasta rv 10-12. Itsekin niitä malttamattomana odotan.

Voi kun ois jo joulu! Ja sit suoraan kesäkuu :heart:

Bonus 5+4
 
Sane täällä mennään ihan samanlaisilla tuntemuksilla (rv 5+5), pelottaa että onko masussa ketään kun ei oikein tunnu siltä. Varasin yksityiselle ajan varhaisultraan että suurimmat pelot hälvenisi. Kun ei ne siellä neuvolassa voi oikein tuohon asiaan auttaa. En myöskään ajatellut possurokotusta ottaa vaan mieluummin pidän hyvän käsihygienian, välttelen sairaita ja turhia väkijoukkoja sekä vahvistan omaa vastustuskykyä.
 
Aikoinani pidin ylimääräsissä uä:ssä juoksevia äitejä turhan hössöttäjinä, en enään, kuulun niihin ite.
En usko et Lempäälässä sen parempia välineitä on kun Tampereella ja reaskaus viikkoja taitaa olla kasassa 8 kun pääsen neuvolaan. Noilla omilla stetareilla ei tee yhtään mitään.

Koskiklinikan hintoja en löytänyt, mitä siellä maksas uä?
Pihlajalinna kai tekee kans...? Samoten Mehiläinen, ei auta kun ruveta selvitteleen hintoja ja pääsy aikoja.

Tampereen väestöliitto lopettaa ja tuskin sinne enään pääsen uä:n, vaikka siellä hoidot tehtykin. No huomenna vielä onneksi vapaata, niin on aikaa selvitellä ja jos sais uä ajan, et pääsis tästä epätoivottomuuden tunteesta.

Tänään alamahalla ollut paljon vihlontaa. Voi olla ihan normaaliakin, mene ja tiedä ensikertalaisena. Rentoutua pitäs, kun koko ajan tressaan et koska menee kesken, ei tee hyvä pikkaselle.

 
Sane Mehiläinen ei kuulemma tee niitä. Terveystalolla on ilmeisesti pikkasen kalliimpi hinta, mutta ihan sen palvelun ystävällisyyden vuoksi päädyin TT:eek:on.Terveystaloon pääsee nopeestikin tarvittaessa, itse sain samalle päivälle kun soitin. En mainosta,mutta oma kokemus vaan on ollut sen verta hyvä.

En jaksa odottaa huomista. Puolkymppi vasta ultra ja sitä ennen pitäs töihinkin mennä :/ Raskausoireita huolella, mutta on vain sellainen olo että jos kaikki nyt vaan taas räjähtää naamalle. Että vauvanalku on TAAS kuollut noin vain.
Suvusta yksi innoissaan, on onnellinen ja kiva se on kun on innoissaan. En kestä vain kuunnella yhtään minkäänlaisia suunnitelmia vauvan suhteen ennen kuin tiedän että kaikki on hyvin. Päässä tykyttää vain, että tässä on nyt niin paljon tätä yritetty ja toivottu etten jaksa uskoa nyt todella kaiken olevan hyvin. Tai en uskalla.
:'(
 
Tätä kun luen niin näen niin hyvin itseni, edellisen raskauden :heart: :heart: Ja kuinka hysteerinen ja peloissani olin koko raskauden ajan... Kävin ylimääräisissä ultrissa jne.
Mutta nyt, en tiedä onko musta tullut ihan kauheen välinpitämätön, kun en aio käydä ylimääräisissä ultrissa ja en murehdi mistään. Oonko epänormaali, vai mikä mua vaivaa????
Siis kyllä mä tietysti mietin kaiken tarkasti että mitä saan syödä ja mitä en, mutta en ole aloittanut mm. mitään vitamiineja :ashamed: vaikka kannattais varmaan senkin takia että ei olis koko ajan kauhea zombie olo :(
Oon koko ajan ihan järjettömän väsynyt, tää on ihme että nyt jaksoin tänne taas raahautua kirjoittamaan... Ja mul on koko ajan pahoinvointia, ykä ei oo vielä lentäny ja toivon ettei lennäkkään... :/
Mut onko kukaan tällainen kuin minä, vai onkohan tää jotenkin vain joku vaihe??? Apuva, missä on mun alkumetrien pelot???? :(
 
En mäkään murehdi kuin ainoastaan elossa olevasta vauvasta... KM:t saivat sen nyt aikaan, kun tuli niin monta peräjälkeen. En muuten jaksa kiinostua ruuasta sun muusta, kun elän aika maalaisjärkisesti muutenkin. Voisin uskoa, että tää raskaus menisi rutiinilla muuten läpi niin kuin kuopuksenkin. Ei mitään uutta tällä rintamalla. :D
Jos KM:ja ei olisi noin monta päräkkäin takana, luultavasti itsekin olisin menemättä ultriin. Nyt en vaan halua kantaa mahassani enää yhtään kuollutta vauvanalkua yhtään kauempaa. Olenko sitten panikoiva tai en, mutta oman ja miehen mielenrauhan takia laitan sen satasen mielelläni ultriin.
 
Mulla ois huomenna klo 13 ar-ultra, hitsi että jännittää, vaikka kolmatta kertaahan tässä ollaan samassa veneessä.

).(= mulla taitaa tulla sama rehkimisvaiva nyt kuin kuopuksestakin, nimittäin tuo lonkka taitaa tosiaan olla paskana sittenkin, nytkin kun siivosin tosiaan enemmän, niin nyt ihan mahottoman kipee lonkka taas, iskiakseksikin sitä sanoivat.
Ei kestä yhtään ylimäärästä rasitusta kuten isompi siivous (raivaaminen, imurointi, luuttuaminen) j

a masukin siitä syystä ollu kanssa kipee, senkin takia pelottaa onko masussa ketään :| mut
huomenna olemma viisaampia ja toivottavasti miljoona kertaa onnellisempia

Mutzilla ja kultu 9+2
 
:wave: Täällä ollaan oltu koko viikonloppu oksennustaudissa. Aika raju yksilö tällä kertaa. Tän päivän vielä saikulla, kun veto niin pois.

Torstaina kävin gynellä. Joko on alkion kehitys lakannut, tai sitten on hedelmöitys tapahtunut tosi myöhään menkkoihin verrattuna. Ed. viikolla gyne näki ainoastaan paksuuntuneet limakalvot kohdussa ja viime viikolla oli selvä "musta pussi", jossa oli alkio. Täytyy vielä loppuviikosta käydä, jotta saadaan selville on mennyt kesken, vai vain niin vähän viikkoja.

Nyt takasin lepäämään, kun on vielä niin huono olo. Isommat kun sais kohta vietyä hoitoon, niin pääsis takasin nukkumaan...

Paneudun taas paremmalla ajalla teidän juttuihin, sorry :heart:
 
nyt on uä varattuna keskiviikko iltaan. Varoittelivat kyllä, että vielä ei välttämättä näy mitään, mut toivotaan et sieltä saa helpotuksen epätietoisuuteen. Koskiklinikalle nyt sit meen. Katotaan millanen palvelu, yleensää olen sieltä hyvää saanut.

Joni Makkuusäkki
Miulla kanssa ajatus, että kuollutta alkua en halua kauempaa kantaa, kun pakko. haluun antaa tilaa uudelle ihmisen alulle, jos tämä ei olekaan todellinen.
Vaikka hoitoni eivät vielä rankkoja olleetkaan, niin minulle ne oli rankkoja. Haluun päästä jatkaan hoitoja mahdollisimman pian jos tämä pikkuinen ei selviäkään, en tästä enään nuorru.

Huomenna olis paluu töihin 5 vapaan jälkeen. Tehnyt kyllä hyvää pitkä vapaa, saanut levätä rauhassa. Tänään tarkoitus mennä kuntosalille pikkasen rehkiin, kun viikonloppuna tuli siivottuakin.'
Edelleen vointi hyvä, sellanen kun aina ennenkin

hyvää viikon alkua kaikille :flower:
 
Huomenta!

Täällä olikin paljon epävarmuudessa olijoita :hug: kaikille ja erityisesti Neljäshaaveissa :hug: ja Tupajumi :hug: Heilo: Hyvä, että pahin ohi =)

Onnea Jaja mukavista ultranäkymistä :flower:

Joni ja Mutzilla: Ultrakuulumisia odottelen :p

Pohtijatar: Kyllä tuo Sveitsin kanta pisti taas asian uudelleen mietintään. Vielä mulla on noin 2 viikkoa aikaa miettiä, mitä teen :|

Tervetuloa Funkymama, Lumis, Rapu, Sane ja Nevaneva :wave:

Bunustehtävä:
Voi kun ois jo joulu! Ja sit suoraan kesäkuu
:LOL: Veit sanat suustani!

Lenniina ja pieni 9+3
 
Huomenia :wave:

Tervetuloa uusille :flower:
Epätietoisuudessa eläville tsemppiä! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Bonustehtävä:
Voi kun ois jo joulu! Ja sit suoraan kesäkuu :heart:
Veit sanat suustani! =) Mä odotan kans joulua kovasti. Olen jo ekat lahjat hankkinu ja melkein joka päivä kuunnellu pari joululaulua, en minä aikasessa ole :whistle:

Täällä on tosi mukava viikonloppu takanapäin, hyvä ystävä oli kylässä ja meillä oli tosi hauskaa ku ei oltu pitkiin aikoihin nähty.
Kohta pitäis raahautua kouluun. Ei yhtään nappais.

Mukavaa alkavaa viikkoa ja hyvää vointia :flower:

Niisku- ja raksu 9+5 :heart:
 
Huomenta :heart:

"Sairaasti" lähti tämä viikko käyntiin. Aamulla jäi kahvi juomatta, kun yökötti niin. Hammaslääkärissä hajut etoivat jo aikas lailla. Oksut onneksi vielä tulematta, huh. Nyt sitten apteekkiin sitä halvatun hiivahäätöä hakemaan. Soitin asian tiimoilta neuvolaan ja sanoivat, että on ihan turvallista Canestenia/Gyno-Daktarinina käyttää, mutta 3pv kuurina ja voiteen kera. Ei siis kerta-annoksena. No, helpottaapa vaiva sitten yliylihuomenna :whistle:

Aurinkoista aamupäivää :flower:

Bonus 5+5 (kohta poksuu :) )
 
Onkos sulla Mutzilla noi viikot ihan oikein, kun mun mielestä mulla on nyt 9+2, kun mulla poksuu viikot aina lauantaisin? Vai oonko taas ihan sekaisin? Vkl mennyt aika sumussa. Itkuraivareita ja pahaa oloa... Ja insomniaa. |O

Sisunäiskä: Täällä myös yksi ei-hermoilija. :wave: Mulla on aina ollu sellanen mentaliteetti, että luonto hoitaa ja hermoilulla ei saavuta mitään. Esikoisesta ja tästä kyllä olen toisinaan huolissani tai mietin onko kaikki masussa hyvin, mutta ihan normaaleissa sfääreissä.

Tänään heräsin kauheeseen päänsärkyyn. Onneks mies suostui menemään vasta vähän myöhemmin töihin tänään, niin sain nukkua pahimmat säryt pois ja nyt vaan jomottaa ohimoista. Ehkä tää tästä helpottais ja pääsisin jopa salillekin tänään!

Viikon päästä isänpäivä. :heart:

Kivaa viikonalkua kaikille hermoilijoille ja ei-hermoilijoille!
 
Noniin! Tälle päivällä tämä nainen varasi varhaisultraan ajan, pääsee näkemään pienen pisteen ja sydämen tiheän sykinnän :heart: ai että! Kyllä me aiotaan mennä ihan samanlailla varhaisultra, np-ultra, rakenneultra ja 4D kaikki vaan tämän uudenkin pienokaisen kanssa läpi, ne on niin ihania hetkiä ja muistoja. Ja toki tärkeää tietää että vauva kehittyy ihanasti siellä masusessa, ettei ole onkelmia. Viime raskauden ajan oli totta kai välillä jännitystä että mitähän siellä masussa nyt tapahtuu, onkohan siellä kaikki hyvin..mutta mä aina jotenkin osasin luottaa vain elämään että hyvin siellä asiat on. Ja niin ajattelen nytkin! :) mutta kyllä jännittää silti ja huolta on taas.. Mutta ei se liikamiettiminen auta mitään, huonompi vuan.

Mutzilla: mulla hei loppuraskaudessa tuli noin kuukaus synnytystä ennen ihan kauhea kipu selkään, enimmäkseen oikealle puolelle alaselkään. Kuulemma kohtu painoi niin hermoa. Ja niin teki! Se oli kauheaa ja kärsin siitä edelleen jos kävelen pidempään, joskus ihan aamullakin herättyäni huomaan että jopas sattuu taas.. Pitää mennä johonkin osteopaatille tms. joka voisi helpottaa oloa, että ei tulisi tuplakipuja nyt tämän raskauden kuluessa, kun masu kasvaa kasvamistaan.

SisunÄiskä: heiiiii, nähdäänkös joku päivä? Kiva kun meidän lapsoset melkein samaa ikää :)

Oijoi nyt taas väsyttää..se on kyllä sellainen alkuraskauden oire mikä oli viimeksikin, että nukkua voisi vaikka kuinka! Ja menkkamaiset kivut jyllää.. Ja kovaa yskäiseminen vihlaisee pikkuisen alamahassa.. Kyllä on niin samat tuntemukset nuo kuin viimeksi =) että on tää ihana tunne olla taas raskaana vaikka justhan mä olin :D ja vaikea edelleen tajuta!


Rentoa päivää mametsuukat!
 
Meikäläinen sai varattua huomiseksi ultran. Alavatsaa vihlonu kokopäivän ja nyt tuli vessassa käydessä paperiin ihan hitusen verta :'( Viidettä tässä odotellaan mutta kyllä silti hirvittää huominen. Parivuotta sitten keskenmeno tuli viikolla 12 ei kiva

mima ja vk 8+2
 
Mima :hug:

Mulla on ihan kummallinen olo, ensimmäinen neuvola oli parisen viikkoo (?) sitten ja siihen tyssäs pahoinvointi ja muut oireet... Ei yhtään tunnu edes, että olisi raskaana! Ens viikolla olisi äpkl:lla ultra, toivottavasti siellä on hyvinvoiva vaukkeli..

Danina ja Nuppu 8+3
 
Danina, mulla on ihan sama tunne kun sulla. Iski tossa viime viikolla ihan kumma olo, kun kaikki oireet hävis... Lääkäri vasta ensi viikolla joten sinne asti pitää odotella. Ärsyttävää tämä odottelu, mutta eipä tässä muu auta. Toivottavasti meillä molemmilla on kaikki hyvin. :hug:
 
Marjukka-82: Meillä onkin näköjään ihan samat raskausviikot ja päivät menossa, hauskaa! :)

Mutzilla: VAU! TEILLE TULEE KAKSOSET!! Itse olen kaksonen, minulla ihana kaksoisveli, ja kaksoisuus on AIVAN ihana asia! :heart: Onnea! Mitä miehesi tuumasi!? ;)

Ja kaikille uusille taas tervetuloa!!

Täällä onkin tosi moni menossa varhaisultraan, niin minäkin.
10.11 olis eka neuvola, ja 13.11 varhaisultra Femedassa. Jännää!
Itse olen ollut ihmeen huoleton vielä toistaiseksi, mutta kyllä aina kun vatsassa vihlaisee vähän kovemmin, pieni pelko käväisee mielessä, että mitä jos.. :( Mutta yritetään olla murehtimatta etukäteen, se ei ainakaan auta asiaa yhtään! :hug:

Oireita on vaikka muille jakaa. Nännit on todella arat, ja suihkussakin niihin sattuu. Paha olo on aamuisin, sekä aina, kun vatsa tyhjä. Olen saanut isoa apua niistä Sea Bandin pahoinvointirannekkeista. Ne oikeasti auttaa! Väsymys on iltaisin todella syvää uupumusta. Neiti menee nukkumaan kahdekslta, ja itse olisin jo nykyään ihan valmis nukkumaan samaan aikaan. |O
Odotan jo innolla parempaa keskiraskautta, joka ainakin ekassa raskaudessani oli aivan ihanaa aikaa, kun vatsa alkoi kasvaa, kaikille oli jo kerrottu raskaudesta, olo oli hyvä ja energinen. Sitä odotellessa...Viellä on sinne kyllä matkaa... :whistle:
Vähän jo jännitän, mitä töissä raskaudesta sanotaan, sain vakinaisen paikan kesäkuussa, ja nyt jo raskaana. Tiedän että ihan tyhmää miettiä edes mitä muut ajattelee, mutta en voi ajatukselle mitään.... :ashamed: Toivottavasti 13.päivä kohdusta löytyisi ultrassa hyvinvoiva pieni yksilö, ja kaikki menisi hyvin...Ja samaa toivon teille muillekkin! :hug:

Johanna ja Pikkiriikki 6+0 POKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuVarpunen:
Marjukka-82: Meillä onkin näköjään ihan samat raskausviikot ja päivät menossa, hauskaa! :)

Mutzilla: VAU! TEILLE TULEE KAKSOSET!! Itse olen kaksonen, minulla ihana kaksoisveli, ja kaksoisuus on AIVAN ihana asia! :heart: Onnea! Mitä miehesi tuumasi!? ;)
ei oo kuvaviestiin vastannut, oli koulussa, pökränny varmaan :whistle:
 

Yhteistyössä