Eipä ole paljoa jaksanut käydä kirjoittelemassa, meinaa olla öklö olo suurimman osan ajasta. Tää onkin mulle uutta, aiemmissa raskauksissa ku ei oo ollu mitään oireita. Mun pitää syödä kokoajan jotain, että olo pysyy siedettävänä, jos vähänkin tulee pidempi väli, niin sit ku syön, ni vatsa menee aivan totaalisesti sekaisin, ja sit on pika pikaa löydettävä wc. Mä en siis oksentele, vaan tulee ripuli.
Meinaa stressaa, ku mulla on parin vkon päästä viikon mittainen kurssi etelä-suomessa, miten siellä kurssilla pystyn kokoajan munttaamaan jotain suuhuni. Esim. aamupalan ja lounaan välillä on n.4-5 tuntia. (pitää varmaan syödä siinä välillä 2-3 kertaa) pitää varata laukku täyteen evästä, ja sit pelkään jo etukäteen, et joudun ryntäämään kesken tunnin wc:hen ja pahimmassa tapauksessa useinkin. Hotellissa missä yövyn ei kuulemani mukaan ole edes minibaaria, mihin voisin säilöä evästä itelleni. Ja hedelmät, mehut ym. eivät pidä huonoa olo kovin hyvin pois, pistäs olla kunnon evästä, puuroja, leipää ym. Täytyy tehdä kunnon evässuunnitelma sen viikon varalle! Jos jollain on antaa hyviä eväsvinkkejä, jotka säilyvät laukussa n.8 tuntia, ni otan vastaan! (tuhdimpaa, ku hedelmät)
JONI MAKUUSÄKKI: Mä varasin neuvola-ajan, ja täti puhui kans, että menee maksimissaan puolitoista tuntia!!! Mä olin vähän ihmeissäni, oletin, että puoli tuntia. Työnantajalle täytyy sanoa, vaikka, et menen käymään tk:ssa, tai et menen labrakokeisiin tms.
Mä en oo kertonut ku parhaalle kamulleni raskaudesta, enkä kerrokaan ennekuin vasta n. vkolla 13, ku ollaan käyty rakenne-ultrassa ja tiedän, et siellä on kaikki "varmasti" ok.