Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Heipähei pitkästä aikaa. Ensiksi pahoittelut kaikille suuren menetyksen kokeneille :hug:

Täällä on pahoinvoitu torstaista asti, lähes 24/7 oksentelua, mikään ei auta, pienet ruoka-annokset, pahoinvointirannekkeet yms. kokeiltu. Tänään piti sitten hakea saikkulappua töihin, oli vallan ihana lääkäri ja ultrasi samalla ja sieltähän se pienen pieni syke löytyi :heart:
Antoi mukaan myös reseptin Postafen-pahoinvointilääkkeeseen, hain apteekista mutta en vielä tiedä kokeilenko. Lääkärin mukaan turvallinen käyttää raskauden aikana. Kenelläkään kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?
Neuvolaa saa vielä hetken odottaa, se on varattuna vasta ensi viikon perjantaille, mutta ainakin puhelimessa terkka kuulosti oikein mukavalta :)

Oliivipuunoksa ja Oliivi 7+5
 
rakkaudesta äiti todellakin tajuun mitä meinaat.
Eipä sitä tuolla vauvakuumeilijoiden puolellakaan todellakaan toivonu epäonnea ja negoja muille, mutta aina oman ”epäonnistuneen” kierron jälkeen viimenen asia minkä halus kuulla oli toisten hehkutukset plussasta.
En voi tajuta miten paljon hajottais elää viikko tuon suru-uutisen kanssa…eikä asialle tehdä mitään? :(
 
Marme Hui....nyt on mennyt ohitte...anteeks. Nyt olet listalla:) Huikkikaahan muutkin jos on jäänyt nimi pois listasta niin korjataan:)

Oon yrittänyt tosin viimeset 2viikkoa lukea ja päivittää listaa. En oo hirveesti jaksanut kommentoida:( Kauhea flunssa nyt kaiken päälle mahatautikin:( Oksettaa ihan törkeästi...tiiä sitten johtuuko raskaudesta vai mahataudista. Nyt on ollut ihania ilmoja pihalla ja mieli olis tehnyt pihalle mutta ei auta kun sisällä kököttää kun kuume on huidellut yli 38:( No jospa tämä olis viimeinen sairastelu viikko:)

Vajaa viikko viellä ultraan:) Nyt alkaa jo jänskättämään:) Eikös joku maininnut jotain ,että aikanen plussa merkkais kaksosia? vai muistanko väärin? Mää sain plussan rv 3+2 kuitenkin kiertopäiviä on 30-32.
Pelottaa juurikin se ,että onko tuolla masussa ketään vai onko siellä jopa se kaks:eek: Meillä on suvussa paljon kaksosia oma äitikin on kaksonen


Ihanata viikkoa kaikkille

muffi&hippo8+2
 
Hyi olkoon minkälainen päivä. Mulla tuo valkovuoto on aika runsasta ja ihan kun olisin aamulla nähnyt siinä jotain (?) rusehtavaa/tummaa. No se näky jäi lyhyeksi, nyt en ole havainnut mitään.. Mutta olen ihan vauhko, painelen pitkin seiniä ja se alkaa vaikuttamaan työhönkin. Noloa. :ashamed:

Olen ihan hajamielinen, pihalla ja hiljainen. Laukkaan vessassa koko ajan. Mietin vain että miten tästä selviää. Pahan olon aallot aamuisin ja iltaisin, sekä rintojen jomotus sekä väsymys "lohduttavat" vähäsen, mutta sitte kun tulee se paniikki. Mun psyyke on varmaan noiden keskenmenojen takia jotenkin ihan romuna. Sit tulee sellainen ajatus, että MITEN minä kestän hysterisoimatta sinne kesäkuun loppuun asti? Kun mitä vain voi käydä, se 12 viikkoakaan ei ole mikään "takuu".

Pyydän anteeksi synkkiä ajatuksia, mutta olo on kovin synkkä. Epäilen olevani hiukan masentunut kokemusteni takia. Mutta monilla on takana paljon pahempiakin juttuja kun mulla, yritän laittaa omat murheet perspektiiviin.
Yksi asia mikä minua pelottaa on tuo alaselän jomottelu Onko kellään muulla sellaista havaittavissa?
 
Marme Hui....nyt on mennyt ohitte...anteeks. Nyt olet listalla:) Huikkikaahan muutkin jos on jäänyt nimi pois listasta niin korjataan:)

Oon yrittänyt tosin viimeset 2viikkoa lukea ja päivittää listaa. En oo hirveesti jaksanut kommentoida:( Kauhea flunssa nyt kaiken päälle mahatautikin:( Oksettaa ihan törkeästi...tiiä sitten johtuuko raskaudesta vai mahataudista. Nyt on ollut ihania ilmoja pihalla ja mieli olis tehnyt pihalle mutta ei auta kun sisällä kököttää kun kuume on huidellut yli 38:( No jospa tämä olis viimeinen sairastelu viikko:)

Vajaa viikko viellä ultraan:) Nyt alkaa jo jänskättämään:) Eikös joku maininnut jotain ,että aikanen plussa merkkais kaksosia? vai muistanko väärin? Mää sain plussan rv 3+2 kuitenkin kiertopäiviä on 30-32.
Pelottaa juurikin se ,että onko tuolla masussa ketään vai onko siellä jopa se kaks:eek: Meillä on suvussa paljon kaksosia oma äitikin on kaksonen


Ihanata viikkoa kaikkille

muffi&hippo8+2
Jos äitisi on kaksonen niin voi hyvinkin olla että sie ootat kaksosia koska yleensähän se hyppää yhden sukupolven yli, eli jos äitisi ei ole saanut kaksosia niin sie voit sit jo saaha ;)
 
Täälläkin panikoidaan jatkuvasti että onko siellä mitään ja jos on niin onko se kunnossa?!
Apua, mihin tässä vielä päätyy? Mullakin kummittelee toi viimevuotinen km/tm takaraivossa. Mä uskon ettei se enää tällä kertaa tm ole mutta km voi tulla ihan milloin vaan... Ja juurikin niin aattelen kuten Tuulentyttö tuossa sanoi ettei se 12 viikko ole takuu.
Mä siis varasin ajan perjantaille alkuraskauden ultraan. Sinne asti odotellaan sitten jos sattuis näkeen sykettä. Sillon olisi mun laskujen mukaan rv 6+3. Jotain pitäs ainakin näkyä.
Eilen oli illalla kyllä huono olo, meinas ihan oksukin tulla ja samaten yöllä kun käänsin kylkeä niin oli tosi paha olo. Mut ei sit enää aamulla kun heräsin. Nännit ovat taas vähän kipeämmät ja ihan poissaoleva olo koko ajan. Töistä ei tahdo tulla mitään :ashamed:
Turvottaa hirveesti, vatsa näyttää siltä kun ois 6 kuulla raskaana.
Voi apua, mä varmasti kuolen jännityksestä tuolla ultrassa sitten. Viimeksi kun sain siellä niin kauheat uutiset :'(
Tekis mieli mennä ostaan r.testi mut en tiiä onko siitä hyötyä vai haittaa... huoh. Mun päähän ei mahdu taaskaan mitään muuta kun tämä raskaus.

Halit kaikille jotka sitä tarvii! (eli kaikille :) ) :heart:
Lilleri ja ylläri 5+6
 
Täällä tois yks oireiden kadottaja hyviä ultrauutisia! :wave:
Varhaisultra oli tänään ja pikkunen vastas hyvin viikkoja (koko 14mm) ja sydän löi :heart: Kivi vierähti sydämeltä ja tämä jatkais onnellista ja oireetonta raskautta :) Niinhän se ultratätikin sanoi ettei se oireiden katoaminen välttämättä tarkoita mitään. Nyt tsempiä kaikille, etenkin niille hysteerisille (joka itsekin olin).

Elba & möykky 7+4 <3

Päivitystä: Laskettuaika 13.6.2013
 
Viimeksi muokattu:
Lilleri, meillä ei ole kun muutama päivä heittoa viikoissa ja ilmeisesti oma syntymävuosikin on sama.. =) Mulla on ultra 8.11 ja sinne tuntuu olevan NIIIIIN pitkä aika. Olen vakavasti miettinyt sitä, että en jaksa/pysty enää saamaan kun tämän kolmannen lapsen. Tulen hulluksi tän raskauden kanssa, joka vihlonta ja vessakäynti pelottaa. Ja en voi oikeen kelleen kertoa. Mun äiti tietää tästä ja hän on hyvin huolissaan mun jaksamisesta. On sitä mieltä, että jos tää menee ni pitäis luovuttaa. En vaan taho luovuttaa. Ja haluan tän lapsen niin paljon että sattuu.
 
Voimahalaukset menetyksen kohdanneille! :hug:

Fb-ryhmästä sen verran, että me ainakin esikoisen aikaisen ryhmän kanssa ollaan siellä sen porukan kanssa tapailtu ja tultu paljon lähemmiksi, kuin täällä kaksplussan puolella, kun siellä kuitenkin jutellaan ihan salaisesti ettei kukaan muu näe mitään kuin ryhmän jäsenet. Toivottavasti saadaan sinne vielä uusia ihmisiä, että saatais ryhmä aktiiviseksi kunnolla. :) Mulle saa laittaa yv:tä jos sinne tahtoo. :) Minäkin kuitenkin aion täällä edelleen kirjoitella, mutta jotenkin on kivempi siellä ihan salaisena.

Pahoinvointipäivä on ollut täälläkin! Eilen alkoi ekan kerran etomaan, mutta tänään on ollut paljon pahempi päivä. Tänään aion illalla varata keksejä sängyn viereen, että voi aamulla niitä mutustaa ennenkuin nousee sängystä ylös. Autto esikoisen aikana ainakin :)

Muuten ei mitään kummempia. Mulla on loppuviikosta neuvola ja lääkäri. Mietitään että mitä tuon mun kohdunsuun kanssa tehdään että' saadaan vauva pysymään matkassa loppuun asti. :)
 
Mä oon vissiin jotenki outo, kun en pahemmin pelkää keskenmenoa tai muitakaan hirveyksiä. En pelännyt ensimmäisessäkään raskaudessa, vaikka sitä olin odottanut jo vuosia. Jotenkin musta on paljon todennäköisempää, että kaikki menis hyvin, kuin että menis huonosti.

Ne pari ekaa viikkoa jännitti muakin, mut en tiedä mikä psykologinen raja tuo 7vk mulle on, kun enää en juuri murehdi. Eka odotus oli helppo ja oireeton, nyt on ollut kaikenlaista huimausta, turvotusta, huonoa oloa, mielialavaihteluita, mahajomotusta, noh, varmaan kaikkea vuorotellen, mitä oppaissa kerrotaan. Olo on jotenkin niin "raskaana", ettei sijaa pahoille ajatuksille jää.

Joku kyseli taas maidon tippumisesta. Mulla ei ole tullut, mutta monilla muilla tuol aiemmin oli samaa. Ovatkohan naamakirjassa kirjoittelemassa jo? Mulla vain parina yönä rinnat kuumottaneet, jomottaneet ja tuntuneet raskailta, kuten maidon noustessa laitoksella. Lopetin imetyksen kesällä.

Toiveista on puhuttu. Kunhan nyt pysyis sisällä kesäkuuhun saakka, eikä olis mitään vuotoja tai keskosvaaraa. Terve lapsi on tärkein.

Hitto kun musta jotenki tuntuu, etten kellekään viitsis tästä kertoa. Kaikilla on jotain syysmasennuksia meneillään, enkä halua omilla jutuillani päsmäröidä. Ei nyt viel ole onneks pakko kertoakaan, mut jotkut jo aavistelevat ja tuntuu pahalta salailla ja suorastaan valehdella päin näköä. No, onneks on kuitenkin tämmönen kanava purkaa näitä omia fiiliksiä, edes joku jaksaa kuunnella ja ymmärtää mitä tää on. :D Ihanaa on myös, kun on yksi tuttu odottelija, jonka kanssa höyrytä kun kukaan muu ei enää jaksa. Ja voihan noita paljastua lisääkin, kun aikaa kuluu.

Neminka 7+3
 
Hei! :)

Pahoittelut kaikille pienen menettäneille! :hug: Pikaisesti täältäkin kuulumisia. Tämä viikko on saikkua koska pahaolo meni niin pahaksi etten yksinkertasesti jaksanut töitä enää tehä. :( Torstaina olis eka neuvolakin, kiva lopultakin päästä sinne :D Äippäpolille samoin odottelen aikaa tulevaksi.

evamaria82 Hienoa kuulla että kaikki oli hyvin. Tänne ei tosiaan kaivata enää huonoja uutisia. :( Liian moni niitä saanut.

Mutta ei auta kun lähteä pesulle ja käpertyä sohvan nurkkaan ja koittaa syödä jotan. Ruisleipä ja mehukeitot on semmosia mitkä uppoaa. Samoin jogurtti!

Kotiäiti & Nappula rv 7+4:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Uusi ilmoittautuu listalle eli
3.6.2012 / Marigal / 34 /4s lapsi/ ja OYS

Nyt 9+0 ja tänään oli eka nla ja olin valmistautunut että syänääniä ei kuunnella, mutta täti halusi kokeilla ja sieltähän ne syänäänet kuuluivat :)
Niin, kolme poikaa ennestään jo ja tähän mennessä raskaus on ollut samanlainen kuin ennenkin, ei pahoinvointeja...pientä kuvotusta oli alkuaikana..
Eli poikaa veikkaan 100/0 :)
Usiasti en varmaan tääl äänessä ole, mutta koitan zempata :)
Onnea kaikille oottajille!!
 
varovasti ilmottaudun mukaan :) LA saattaa kyllä vielä muuttua, mutta näillä näkymin 26.6. tein siis tänään vasta testin, epäluuloinen kun olin :D huomenna vielä varmistan digitestillä viikot.

muffi, siun kanssa oltiin viime vuonna syyskuisissa, jos muistat? :)
 
Onpa mukavaa lukea välillä hyviäkin uutisia! :)

Täällä on ollu aika vaisut fiilikset tänään. Duunit loppuvat vuoden vaihteessa ja tänään yritin vähän ottaa selvää työttömyysasioista ym. Eka kerta mulla kun jään tyhjän päälle. En kyllä tajua kuinka me pärjätään kun miehenkin tulot ovat epävarmat. Ansiosidonnainen on vähän. Loppuvuodeksi veroprossa pompsahti 33 prossaan kiitos loma ym. "lisärahojen". Ja aika varmaa on, ettei kukaan ota tiinettä eukkoa töihin, varsinkin kun omalla alalla töitä ei nyt ole.

Huh, pakko avautua kun ahdistaa ihan hemmetisti nyt!!! Kyllähän sitä aina jotenkin pärjää. Mutta tänään ei vaan tunnu siltä..
 
Ihania uutisia tullut :)

Onnea ja tervetuloa uusille :)

Toiveista... Mul ei toiveit kumpi tulee kuha juur kaik menis hyvin ja terve ois. Mies ehkä haluis hiukka enempi poikaa jotta suku jatkuis, toki tytöstäkin kovin onnellinen ois. Ite tossa kyl juur tokasin et tuskimpa sillä niitä munia on :D
 
Hienoa että sait hyviä uutisia evamaria82 :flower:

Täällä on käyty ekan kerran tänään neuvolassa, ihan mukava täti oli. Eipä mitään erikoista ollut, kaikkea yleistä kyseli ja varattiin ultra/lääkäriaikaa.

Tänään aamulla olen sitten minäkin istunut vessan lattialla ja yökkinyt, mitään ei kyllä tullut ulos asti. Saa nähdä oliko poikkeusaamu vai sainko nyt vieraakseni tämän oireen :x Väsymys on ihan valtavaa, töiden jälkeen ei jaksais tehdä yhtään mitään...

Tuuletyttö kyseli alaselän jomotuksista. Mulla on alaselkä ihan hirmu kipeä ja tänään niin seisominen kuin istuminenkin on tuntunut pahalta. Siitä piti neuvolassakin mainita. Pitäis vaan liikkua enemmän josko se sitten auttaisi...

haavevauva ja 8+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82

Yhteistyössä