Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 * helmikuussa*

Mäkin googletin alkuraskauden närästykseen tuota Gavisconia, ja pyysin sitä apteekista. Sanoivat ettei käy raskaanaoleville jonkun alumiinin takia. Mutta sitä kuitenkin suositellaan muualla raskausajan närästykseen, joten ota siitä sitten selvää!
Tällee lukee tuoteselosteessa:
"Raskaus ja imetys
Kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen minkään lääkkeen käyttöä raskauden tai imetyksen aikana. Minkäänlaisia haitallisia vaikutuksia sikiölle ei ole havaittu.
Gaviscon ei kulkeudu äidinmaitoon."

Eli pitäs kyllä käydä, mut tietty lääkäriltä vois vielä varmistaa. Jokaisessa lääkkeessä sanotaa toi sama, et luttele ensin lääkärin kanssa :D ota siitä sit selvää, et uskaltaako ottaa vai ei! Mut jos muutkin on, ni sanoisin, et sen kun käyt hakemassa :)
 
Iltaa! :)
Täällä alkaa jo matka lähestymään, alle kaksi viikkoa enää! Jännää. Tää on nyt sitä energistä keskiraskautta sitten kun tekee mieli aina tehdä kaikkea kivaa. Ja nyt sitten tollanen huippumahdollisuus, että pääsee useammaksi kuukaudeksi tuulettumaan omista arkikuvioista! Nautin. Tietty se nyt sitten on riski niitten kaikkien vakuutusjuttujen kanssa, kun ei oikeen saa välttämättä sitten hoitoa mihinkään raskausvaivoihin ja tietysti sitten se, ettei siitä ulkomailla oikeen tiedä minkään ruokahygieniajuttujen kanssa yms.. Mut sit vaan tehdään ruuat itse mahdollisimman pitkälle ja tälleen, ja syyään sitten kunnolla kalliisti kun ulos mennään. Ja on meillä nyt jotain säästöä, että sieltä pääsee pois ja hoitamaan akuuteimmat vaivat pois jos nyt jotain ihan kamalaa sattuisi. Ja sitä paitsi elämä on riskejä, ei voi aina pelata niin varman päälle tai tylsää tulee! ^.^ Eipä taida muutenkaan vähään aikaan päästä paljoa minnekään reissulle tän jälkeen, menee kesästä alkaen sitten kaikki aika, energia ja rahat vauvaan!

Vissiin muuten lentokoneessa kannatti pitää tukisukkia tms.? Onko siis jotain veritulppariskiä vai miten niin? Mietin vaan, kun en oikeen tiedä mistä niitä ees saa. :p Ei oo tähän mennesä ikinä tarvinnut... Äiti väitti että muka instrumentariumissa ois jotain, mut ei kai, eikö se oo joku silmälasiliike? o_O
 
tukisukat.com saa kivoja erilaisia ja mammamallejakin.

Mulla on tänään myös poksumispäivä. Raskausviikko 21 wuuhuu...!! Te, joilla aika mennyt nopeasti, olen kateellinen. Minusta päivät tuntuu vaan matelevan, tykkään olla raskaana (yllättävän paljon) mutta aina välillä huoli vauvasta iskee päälle ja sit vaan toivois et ois jo kesäkuu ja terve nyytti käsissä.

Toivonkin, et jos neljännen raskauden saisin vielä kokea vois nauttia vaan ihan täysillä, ilman mitään suurempia pelkoja. Taidan tänään pitää saikkupäivän tai ainakin käydä työterveydessä näyttämässä tätä kurkkua. Olo on ärsyttävän vetämätön.

Tuulentyttö ja Pompula 21 tasan :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Heips

Eipä tässä oikeestaan muuta tällä erää, kuin että eilen poksui 23!!! Ja sen kunniaksi oltiin laskiaismäessä.. voin kertoa että ei mulla tuo laskettelurinnettä ylös kiipeäminen pehmeässä hangessa ollut niin helppoa.. Alapää yksinkertasesti meinas räjähtää illasta. Häpyluun kipu, eli liitoskivut, vain lisääntyvät päivittäin. Ja tää päänsärky on päivittäistä ja aika massiivista.. mistähän johtuu? Lavat vähän jumissa, se vissiin riittänee?

Närästyksestä: Mulla onneks vähä helpottanut, alussa oli ihan kamalaa ja renniellä koitin selvitä, huonolla menestyksellä. Tsemppiä keillä sitä on!

Nelli&Rusina 23+1 :heart:
 
Rennietähän suositellaan raskaanaolevien närästykseen.

Suosittelen muuten fysioterapeutin ohjauskäyntiaikaa pyytämään neuvolasta, vaikka et ekaa kertaa olisi liitoskipujen kanssa tekemisissä. Ekan kerran sain lähetteen vasta kolmannen lapsen raskauteen ja vaikka edellisistäkin on selvitty, tuli vielä muutama uusi kullanarvoinen vinkki/idea. Ja se tukivyö tuntuu sille, että siitä voi ihan oikeasti olla vähän apua. Sitäkään en ole ennen saanut.
 
Kiitos masukommentista =). Mun mielestä kanssa yleensä on vain kauniita vauvamasuja.. on ne vaan niin ihania (kaikkine vaivoineen) :heart:

Juu kyllä mä olen aina siellä fyssarilla käynyt jokaisessa raskaudessa ja kaikki mahd. tukiliivit ja vinkit olleet käytössä, mutta siltikin liitoskivut olleet toooosi kipeitä, lääkitty ja käynnistetty synnytyskin niiden vuoksi. Kaikki vanhat kikat tässä varmasti tulee käytyä ja jos ei helpota niin voihan sitä aina fyssalle taas mennä. Kiitos neuvosta kuiteskin =).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Omaa nappaa.. :D

Tänään käyty rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. :) Muutaman päivän näytti olevan edelleen isompi, kuten oli np-ultrassakin..mutta laskettua päivää ei vaihdettu.
Pää alaspäin jo möllöttää ja kyllä siellä ihan selvät kulkuset vilikku ;) Elikkä meille saa päivittää poikalupauksen ;)

Heti piti alkaa jo nimiehotuksia miettimään ja kummitkin jo päätettiin automatkalla kotiin päin :D

Aronoele rv 21+0 :heart:
 
Uh, mie käyn huomenaamul näyttääs mahaa kätilölle.. Huijuijui miten mua jännittää. Jokatoinen hetki oon varma, että tulokas on tyttö, koska ultrakuvat tähän asti ovat kovin tyttömäisiltä näyttäneet. Sitten tulee varma tunne siitä, että ei mulla voi olla tyttöä :D Miehellä on neljä veljeä ja yksi veljenpoika tuloillaan. Serkutkin taitaa olla suurimmilta osin poikia. Ja mulla on kaksi poikaa. Että oisko se poika sitten kuitenkin todennäköisempi vaihtoehto?

Noh, huomennahan sen näkee. Jos Pampula on yhteistyökykyinen ja antaa kurkata hameen alle ;)
 
Mä alan olla ihan turta tähän kipuun, kun kaikki lääkäritkin vähättelee tätä. Tää on jotain ihan hirveää kun 22h vuorokaudesta jalkaa särkee todella kovaa.

Töistä en voi olla pois, kun meillä on yt:t ja uudet paikat ei oo vielä menneet hakuun. En uskalla nyt riskeerata yhtään töissä.

Mut kivut ei voi kuulemma olla pahat kun pystyn kerta olemaan töissä..
 
Seuraavaa en suosittele herkille:
Kävin juuri kakkosasialla ja säikähdin todella paljon kun vessapaperiin jäi ihan kunnolla limaista verta! Hetken jo ehdin säikähtää ja pelätä pahinta kunnes totesin veren tulleen ulosteen mukana. Mitäköhän hittoa tämä nyt on? Pitäisköhän huolestua... Mulla ei maha ole ollut enää kovana eli tuskin johtuu mistään pukamista yms.
 
Hyvää ystävänpäivää :heart:

Ja anteeksi, mutta nyt tulee avautuminen aamuisesta hermojen menetyksestä tämän kylän toiminnan ja tiedotuksen puutteeseen liittyen |O. Ei jumankekka että voi olla nii vaikeeta!! Lupasin tolle 5 vee pojalleni jo viime vkl:na, että torstaina mennään kattoo, kun ajaavat rekalla ja heitteleevät karkkia, eli penkkariajoja kattoo.. No helpommin sanottu kuin toteutettu. Taitaa olla huippusalaista toimintaa tällä kylällä! Ei lehdessä mitään, ei kaupungin nettisivuilla, ei koulun nettisivuilla.. soitin vaihteeseen, eivät tiedä mitään, yhdistäävät lukion opolle, "se kyllä tietää".. iha hyvä, mutta meni naapurikunnan lukioon :stick:... sieltä mietti minne yhdistäisi, kun ei ole tän kaupngin lukiossa edes sihteeriä eikä ilm. edes opettajainhuonetta, kun ei numeroita ole eikä tiedetä. Viddu mulla nousee höyry päästä, meen kohta tonne hankeen seisomaan ja jäähdyttään |O. Ja huomenna kirjotetaan isolla paikallislehdessä, että niin ei ollut taas ihmisiä katsomassa penkkariajoja.. AIJAAAAA |O|O.

SORI! Tämä oli suht pakollinen purkautuminen.. nyt meen kylmään suihkuun häpeämään :snotty:

Iloista päivää kaikille =).. Kyllä tää tästä täälläkin iloksi muuttuu, jos ei muuta, niin pistän tuolta sellasen lehmäpuvun päälle, ajan tossa meidän kadulla autolla eestakasin, huutelen rivouksia ja heitän tolle muksulle pari marianne karkkia :LOL:

Nelli&Rusina 23+2
 
Hyvää Ystävänpäivää kaikille
Pitää muistaa tänään vähän hemmotella tuota miestä, jotta se jaksaa hoivailla mua loppuraskaudesta ;)

Tää raskaus on niin elämän parasta aikaa :heart:
Tuleekohan musta sittenkin suurperheen äiti, vaan koska haluun olla usein raskaana :D

Tykkään ehkä jollain kierolla tavalla olla huomion keskipisteenä, joten aivan ihanaa kun ihmiset kehuu lähes päivittäin mahaa, tai kyselee vointeja. IIIhanaa ;)

Hormoonipilvissä edelleen LittleOne 23+1 :xmas:
 

Yhteistyössä