Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 * helmikuussa*

Katsulle ja koko perheelle kovasti tsemppä ja jaksamisia!! :heart:

Ja tsemppiä kaikille mustista ajatuksista kärsiville :( aina tiennyt, kuinka yllättävän yleistä masennukset on, mutta että täälläkin näin moni joutuu kokemaan noita tunteita odotusaikana :( tsemppiä kovasti kaikille ja puhukaa ihmeessä ammattiavulle oloistanne!! Mutta hyvä kun edes tänne meille puratte oloanne :heart:

Täällä on alkanut tänään tuntua liikkeitä niin selvästi, ettei tämäkään mamma voi niistä enään erehtyä :D ihanaa kyllä kun nyt vihdoin tuntee poitsun myllerryksen :heart: kaveri pääsi eilen kotiin oman pienen pojan kanssa synnäriltä, et oon niiiin kade sille :D super onnellinen ja kade!! :D reilu 4kk enää :p ja sit on myös kesäää!!!

BF & poitsu 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
KatsuAmskulle paljon voimia jaksaa!! Aivan hirvittävä tilanne, olen sanaton :( Pikaista paranemista pienelle potilaalle, toivon niin että kaikki kääntyy teillä parhain päin!

Masennuksesta. Itse olen ollut nuorempana pahasti masentunut, kävin aivan pohjalla, mutta mitään apua en hakenut, osannut hakea tai jotain. Nykyään käyn terapiassa, mutta en masennuksen takia vaan vakavien itsetunto-ongelmien vuoksi. Kurjaa lukea, kuinka moni täälläkin kärsii tai on kärsinyt masennuksesta. :( Toivon kaikille näiden ongelmien kanssa painiville jaksamista ja paljon tsemppiä odotukseen.

Linneat 21+1
 
Heips :wave:

Pikainen (.) neuvolapäivitys: kaikki oli hyvin, rr 125/75, hb 124 U-Prot ja U-Gluk --, painoa, noh 5 kg kuuteen viikkoon, kuulemma oikein hyvä : /.. Rusinan syke 133-138 (veikkaan jo vahvasti poikaa sykkeiden perusteella) ja sf- mitta 22. Sokerirasitukseen en joudu vaikka painaisin mitä :D. Lähtötilanne painon suhteen alhainen ja ei muitakaan rasittavia tekijöitä diapeteksen suhteen, joten onneksi nyt jo uskovat, että mä vaan kerään näitä läskejä ja that's it! Laaja terveystarkastus oli, oikeestaan isännän asiat kyseli normikerrasta ylimääräsenä. Ei se meitä alkanut sen kummemin haastattaa, koska kaikki on ihan ok eikä suurempia huolenaiheita perheessä ole minkään suhteen tällä hetkellä. Toisaalta kun ajattelee, tuo laaja tt on iha hyvä, koska sillä voidaan ehkä joitakin avuntarvitsijoita saada kiinni ym. huolen aiheuttavia perheitä.. Saavat sitten apua ajallaan ja toiv. osaavat tilanteessa niistä kertoakin.

Järkky päänsärky vaivaa jo neljättä päivää, josta unohdin mainita neuvolassa :(... Se ärsyttää. muutoin mieli hyvä =).

Nelli&Rusina 22+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pakko tulla vaan hehkuttamaan että siskollani oli tänään rakenne ultra ja kaikki oli sielläkin hyvin :heart: oon ihan innoissani! Sain tietää tulevan tätitettävän sukupuolenkin mutten ehkä tänne sitä paljasta ettei siskoni mestaa minua ;) Hän ei itse kyllä palstaile mutta kuitenkin :) Nyt saadaan yhdessä kasvatella masuja ja lähteä niille vauvatarvike ostoksille! :)

Omaa napaa kertoilen myöhemmin :D

Kotiäiti & Nappula 22+5 :heart:
 
Koolmee yötä ultraan oon...! :D Jännittää jo ihan hurjasti. Voikun kaikki olisi hyvin. 4d osuus jännittää.

Mulla on väsymystä myös takana, oon aika poikki. Työt ei huvita yhtään. Mitään en ole vielä vauvalle ostanut, pitäisi varmaan alkaa rakenneultran jälkeen katteleen jo jotain, mikäli sukupuoli selviää ja se halutaan selvittää.

Voimia heille, jotka masennuksen ym. asioiden kanssa joutuvat painimaan. Oma mielliala on kohtuu hyvänä pysynyt, fyysinen väsymys onkin toinen juttu... Ja tää työajaton työaika ei kauheesti auta tohon väsymykseen, vaikka ihan hauskaa muuten onkin :)
 
Ultrakuulumisia. Rakenneultra oli siis tänään ja kaikki hyvin, vastasi viikkoja jne. painoarvionkin sanoi, mutta totaalisesti lukema meni ohi, olin nimittäin niin herkässä tunnelmassa. Siellä mun pieni tyttönen vaan heilutti kättään. Eli tyttötilastoon uusi lukema. :)

Meillä ei ole vielä yhtään mitään hankintoja tehty. Vaunut ja vauvansänky lainataan siskolta, joten oikeastaan siinä ne, mitä on valmiina. Eikä sitä oikein ole osannut vielä ostellakaan mitään, tää ultra on jotenkin ollut jonkinlainen virstanpylväs, että hei oikeasti meille on tulossa vauva.

Vauvan liikkeitä olen tuntenut vk:sta 17 lähtien ja viime viikosta alkaen myös teräviä potkuja! Ai että.

Hyviä vointeja kaikille!

terv. Vanilla Tea 20+6 (huomenna poksuuu!)
 
KatsuAmskulle voimia =( <3
neuvolakuulumiset rv 21+6:
hb 120
pissa puhdas
RR 87/56 (matala)
oma syke 98
lapsen syke 140-150
sf 21
painoa tullut viime kerrasta reilu kilo eli yht.4kiloa koko raskauden aikana..
ja perjantaina pääsee taas ultraan kattoo tytsää <3
neuvolatäti oli aika järkyttynyt tästä yhdistelmästä: streptokokki b,etinen istukka ja olen syöksysynnyttäjä..=/
 
Neuvolassa käyty täälläkin tänää. Muuten jees mut hb 91 jotta rautaa rautaa rautaa. Painoa alusta tullu nelisen kiloa, sf 24cm. Vilkkaita kavereita oli tänääkin.Torstaina sitten sokerirasitukseen..hyiiiii.

Neuvolan täti mua laihaks sano :D :D Eipä kyllä siltä tunnu eikä näytä :D

Tuli lennettyy kivasti tänää nurin..hiukka liukasta juu. Sillo ei niinkä tehny kipeetä mut nyt kyllä tuntuu liikkuminen yms kipeelt. No lepoa loppu ilta.

22+1
 
KatsuAmskulle voimia.

Vanilla Tealle pitäö todeta että nyt olen kade, kun ultrat meillä taisi olla samassa paikassa, mutta meilllä
Sukupuoli tosiaan pysy visusti piilossa :p vaikka kätilö koitti sitä
Selvittää..
 
Onpas evamarialla matalat paineet! Mulla kans on monesti yläpainekin alle 100, mutta ei sentään noin alas oo menty. Saa kyllä olla tarkkana, ettei mee nurin kun lähtee liikkeelle nopeasti. Saunassa en pysty olemaan ollenkaan, kun siellä tulee niin herkästi huono olo.

Mun kuukauden räkätauti johti nyt siihen, että herään öisin kamalaan särkyyn poskissa! Sain sitten tänään antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen ja pari päivää saikkua, voi kun nyt lähtis tää tauti vihdoin pois...
Keskiviikkona neuvolaan. Vaakalle meno oikeesti pelottaa, kun en oo saanu tota herkuttelua kuriin. Toisaalta tuntuu tosi turhalta valittaa näin pienestä asiasta, pitäis muistaa vaan olla onnellinen, kun ollaan koko perhe terveitä ja näillä näkymin terve lapsi kasvaa masussa.

Dynamite ja pikku-Telle 21+5

Piti vielä lisätä iinalle että musta noi sun tuntemukset kuulosta kyllä harjoitussupistuksilta. Jos sun pitää 5min välein levätä, niin jaksatkohan siellä harjoittelussa? Varsinkin, jos joudut siellä mummoja ja pappoja nostelemaan, kääntämään, pesemään jne.. Jaksamista sinulle ja ilman muuta saikulle, jos siltä tuntuu! :)
 
Viimeksi muokattu:
Ääk, pääk flunssa iski, kurkku karheena ja nenä vuotelee. Rauhoittakaahan minua kun mietin jo listeriat ja toksoplasmoosit ja kaikki karmeet taudit mulle jo valmiiksi. Kuumetta mulla ei ole.

Terveisin Tuulentyttö (raskaushysteerikko). Huomenna poksuu 21!! :heart:
 
Tuulentytölle pikaisia paranemisia.

onko kellään kokemusta veritulpasta ?

nyt menee omanapailuksi, mutta menen tänään lääkärille, tutkivat että johtuuko tuo jalan kipu vain jumissa olevista hermosta vai onko pohkeeseen tullut veritulppa. Kipu on pahentunut nyt viimepäivien aikana tosi paljon tuossa jalassa, ja käytännössä pohjetta särkee koko ajan, levossakin.
 
Mä oon porskinut kumma kyllä edelleen terveenä. Koko yksikkö on ollut ihan karseissa räkätaudeissa, eilenkin kahvipöydässä iletti kun kaikki röhi ja räki ympäriinsä. Ei ole vielä ainakaan tarttunut! Ja mieskin kotona viime viikolla kaatui kuumeeflunssaan, nyt se on oksennellutkin ja voinut heikosti viime keskiviikosta lähtien. Mulla ei mitään! Joku sanoi että sillä on raskaana tosi hyvä vastustuskyky niin ehkä se pitää paikkansa toisinaan? Tai kroppa on edelleen shokissa etten enää niin rääkkää sitä kaikenmaailman jutuilla mitä ennen keksin.

Fyysisesti vointi on ollut sen verran ok että oon syönyt maksamakkaraa ja fetaa ja mätiäkin! Alkuraskaudesta nuo mietitytti mutta oon löytänyt oman keskitien. Näillä jatketaan!

Varmaan ihan normaalia, mutta ylävatsa tuntuu olevan tosi ahtaalla ja henkeä on toisinaan vaikea vetää, kyljet huutaa hoosiannaa. Mutta liikkumista ei ole estänyt millään lailla, saikkuakin tämän raskauden aikana on ollut 0 päivää. Toki treenien jälkeen palautuminen on tosi hidasta, joutuu pitämään välipäivää välillä. Toivotaan että tämä terveystila jatkuu sillä hommia riittää. Aika menee niin liian nopeesti että ostaisin vuoden lisää sitä jos voisin.

Me ollaan muuttohärdellin keskellä tällä hetkellä. Kaikki huonekalut on jo heivattu kaatikselle, himassa on enää kaksi patjaa. Tällä viikolla muutetaan väliaikamajoitukseen, ja joku aika sen jälkeen muutetaan lopulliseen uuteen osoitteeseemme kahden patjamme kera, remppaamme sen kämpän, ostetaan kaikki kalusteet uutena. Töiden ja rempan ohella pitää iltaisin käydä joko salilla tai yliopistolla hoitamassa hommeleita, joten ei tuu tylsää.

Mutta henkisesti olo on parempi :)

Naene
 
Tuulentytölle pikaisia paranemisia.

onko kellään kokemusta veritulpasta ?

nyt menee omanapailuksi, mutta menen tänään lääkärille, tutkivat että johtuuko tuo jalan kipu vain jumissa olevista hermosta vai onko pohkeeseen tullut veritulppa. Kipu on pahentunut nyt viimepäivien aikana tosi paljon tuossa jalassa, ja käytännössä pohjetta särkee koko ajan, levossakin.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tosi hyvä että menet lääkärille!! Kaverilla meinaa oli veritulppa joka alkoi juuri tismallisella tavalla kuin miltä tuo kuulostaa. Ja siitä paraneminen kesti kauan ja vaati sairaalahoitoa ja sisälsi melko paljon eri aspekteja lähinnä sen takia ettei sitä heti tunnistettu veritulpaksi!
 
Limperi Mulla oli veritulppa marraskuussa jalkapöydässä. Oli kipeä, punotti, turposi ja mulla oli kuumetta 39 astetta. Koulussa alkoi jalkaa pakottaa, muutamassa tunnissa kipu yltyi kovaksi ja kuumekin nousi sitten päivän aikana.
 
Heippa!

Iina: Nuo sun tuntemukset kuullostaa täsmälleen siltä miten tänään kuvailin tuonne neuvolatädille. Eli tosiaan varsinkin rasituksen jälkeen tuntuu siltä kun mahaan kasvaisi ilmapallo ja vie kaiken tilan sieltä. Maha on myös sen aikana ihan pinkeä.

Mulla on niitä ollut nyt niin paljon ja pitkän aikaa että tutkivat nyt että onko mitään tulehduksia jotka voisi näitä aiheuttaa - ei ollut.

Eli nyt määräsivät 2 viikoksi sairaslomalle jotta saadaan ne "katki". Parin viikon kuluttua myös tarkistetaan että nuo supparit ei tee tuhojaan eli kohdunsuun tilanne.

Ensimmäisessä raskaudessa mulla oli noita myöskin mutta helpottivat muutaman viikon jälkeen. Silloin en kaivannut edes sairaslomaa. Äippäpolilta silloin antoivat nyrkkisäännöksi että niin kauan kun se kipu ei mene selkään asti sellaisena polttavana niin ei pitäisi olla liiemmin hätää.

Mutta tottakai jos mietityttää niin silloin heti soitto vaan päivystykseen tai omalle neuvolatädille. He kyllä tietävät. :)

Terv. Kristis + tytsykkä
 
Täällä kolmatta päivää kauhea räkätauti päällä. Ensin hävisi ääni, sitten tuli yskä ja sitten kuume ja räkä. Ton vielä kestäis mutta mun minimaalinen aamu/iltanärästys on vaihtunut 24h/vrk närästykseen ja on äitynyt niin pahaksi, että nesteet ja ruoka mitä yritän alas saada tulee ylös ja pahimmillaan pönttöön monta kertaa päivässä. Ei auta rennie ei :( Nukkua en pysty kun hapot nousee ylös, vaikka oon kasannut kunnon tyynykeon pään alle. Viime yökin meni sohvalla istuen torkkuen. Oon ihan poikki ja kaiken lisäksi poikakin (2 vee) on kipeä. Onko kellään kokemusta pahasta närästyksestä raskausaikoina ja apuja siihen? Netistä katoin että Gaviscon olis toinen lääke jota sais ottaa, kokemuksia tästä?

Terese ja rv 22+2
 
Terese mulla oli just tollasta meganärästystä joulukuussa. Lääkäri määräs reseptillä olevaa närästyslääkettä. (Tietenkään tässä töissä oo reseptiä, enkä muista lääkkeen nimeä). Kyseinen lääke siis suositeltu myös raskaana oleville. 1 kapseli otettiin jo aamulla puoli tuntia ennen syöntiä ja sillä pysy totaalisesti närästys poissa koko päivän. Oli mun joulun pelastus :D

Itellä närästys onneks loppu jo tammikuussa, mutta lääkkeitä vielä kotona jälellä. Jos tiiän, että edessä mässäilypäivä, tulista ruokaa ravintolassa jne. saatan aamulla varuilta ottaa lääkkeen ;)
 
Tällä uutena vaivana huimaus. Jalat lähteny alta pari kertaa ja silmissä sumentunu totaalisesti. Tänään käyty neuvolassa mittauttamassa verenpaineet, jotka oli siis ylläri ylläri laskenu. Ja nyt lääkärin määräyksestä popsitaan lakuja hoitona huimaukseen :p

Mitähän vaivaa vois käydä valittamassa, että siihen määrättäis lääkkeeksi jäätelöä? Maistuis mulle :D
 
Heippa,

Terese: Mulla tosiaan ollut sekä edellisessä että tässä raskaudessa tuo närästys seurana.
Gavisconia mennyt jo monta pulloa ja voin sitä lämpimästi suositella vsikka se pahaa onkin. Mulla oli alkuraskaudessa myös mahansuojalääke ranixal käytössä mutta se ei antanut sellaista nopeaa apua niinkuin gaviscon.

Ja kannattaa tosiaan ottaa se hetki ennen maate menoa koska se on aikas pahaa. :)

Terv. Kristis + tytsy
 
Verenpaineet kuulemma laskevat tässä vaiheessa raskautta sanoi terveydenhoitaja neuvolassa eilen. Mullakin paineet oli selkeästi alemmat kuin normaalisti. Edellisessä raskaudessa oli välillä tosi heikko olo ja tuntui, että pyörrytti ja oksetti, mutta meni onneksi ohi muutaman viikon jälkeen (muistaakseni).

Muutoin neuvolakuulmisia: vauvan sykkeet 155, sfmitta 18, protskut pissassa lievästi koholla -> täytyy käydä antamassa aamunäyte labraan, lisärautaa kehiin. Sokerirasitukseen kolmen viikon päästä.

Maha alkaa olla melkoinen. Enää ei peitellä vaatteilla ja normaalielämääkin alkaa jo haitata. Mutta en valita. Liikkeet tosi ihanan tuntuisia. Etomista vieläkin päivittäin, mutta ei enää mua häiritse. Ihan yes-fiilikset fyysisesti ja henkisestikin ajoittain.
 
Viimeksi muokattu:
No niin, omasta tk:sta passittivat keskussairaalaan jossa odotin 6 päivystyksessä, ja sit lähdin. Tässä vaiheessa oli otettu verikokeet ja ultra jalasta, mutta tutkinut ei ollut yksköön lääkäri. Totesin hoitsulle että jos olisin hengenvaarassa olisi joku varmaan jo kertonut joten lähden. Tässä vaiheessa olin jo niin kipeä, väsynyt ja kiukkuinen.
 
Onko kellään kokemusta pahasta närästyksestä raskausaikoina ja apuja siihen? Netistä katoin että Gaviscon olis toinen lääke jota sais ottaa, kokemuksia tästä?

Terese ja rv 22+2
Mäkin googletin alkuraskauden närästykseen tuota Gavisconia, ja pyysin sitä apteekista. Sanoivat ettei käy raskaanaoleville jonkun alumiinin takia. Mutta sitä kuitenkin suositellaan muualla raskausajan närästykseen, joten ota siitä sitten selvää!
 

Yhteistyössä