Heip taas :wave:
Milkei, Kap Verdellä vietettiin viikko - auringonvalo tuli kyllä tarpeeseen! Ja oikeassa olet, parempihan tuo on että seuraavat tarkasti jo tässä vaiheessa, laittoi vaan miettimään kun raskaus on pahoinvointia lukuun ottamatta sujunut niin helposti. Pääsimpähän mäkin siis murehtivien joukkoon..
Painoarviota en mäkään ultrassa saanut. Taisi katsoa pään ja reisiluun ja jonkun mitat + sydämen kammiot, mutta tyyppi heilui niin että ultraaja valitti vaan koko ajan miten hankalaa on saada kunnon kuvaa ja niitä mittoja. Oli kuitenkin kuulemma 2 pvä laskettua aikaa pidemmällä, joten kaipa siellä kasvetaan ihan käyrien mukaan sitten.
Ja kuten OdottamatonOdotuskin tais hämmästellä, mua kanssa se ultraaminen ihan oikeesti sattui kun sillä laitteella painettiin niin lujaa. En ite uskaltais murjoa vatsaani ainakaan siitä kohtaa missä vauvan pää on sellasella voimalla. Mutta kaipa nuo osaa asiansa..
OdottamatonOdotus, me ei olla ainakaan vielä käyty 4D:ssä, mutta oon kyllä kuullut siitä vain ja ainoastaan tosi positiivisia kokemuksia. Neuvolatädiltä nyt en oo asiaa tiedustellut, mutta tuttavat, jotka siinä on käyneet, ovat kuvailleet ihan mielettömäksi kokemukseksi. Eikä ne kerro sitä sukupuolta jos ette halua
Mussupussu, ihania kuvia teidän tytöstä!
Vauvantavaroita uskalsin vihdoin ostaa-tosin vain yhden jutun, ruskovillan pipon vastasyntyneelle. Bebesissä ei ollut kaikkia kestovaippoja pienintä kokoa varastossa, oisin muuten ostanut. Vaikka siellä luultavasti tyttö polskiikin, en ihan viittis ostaa pelkkiä vaaleenpunasia vaippoja ja vaatteita, kun en osaa luottaa sataprosenttisesti siihen ultran arvioon, vaikka tyttöolo tässä onkin. Saatiin myös tuttavilta gracon kantoreppu, joka vaikuttaa tosi kätevältä. Haluisin vielä jonkinsortin kantoliinankin, mutta voipi olla että hankin sellasen vasta lähempänä.
Kantoliinasta innostuin oikeastaan vasta nyt, kun näin tuolla lomaillessa niin monen paikallisen kantavan nyyttejään sellaisessa ympäriinsä. Vaikutti huomattavasti kätevämmältä pyöriä kaupungilla (tai ihan vaan kotonakin), jos selkä vaan kestää vauvan kantamisen
Myös Mussupussun suosittelema
ihokontaktitoppi vaikuttaa tosi näppärältä! Tuommoiseen voisi hyvinkin investoida.
Kestoilustakin oli kait puhetta, mä en oo missään vaiheessa osannut kuvitellakkaan, että ostettais kertakäyttövaippoja. Tai siis tietysti varmasti sellaisiakin hetkiä tulee, mutta oon kuullut niin paljon hyvää kestovaipoista (ihan jo lapsen siistiksi oppimisenkin suhteen), että koitetaan pysytellä kestoissa vaikka se varmaan hankalalta aluks tuntuukin.
Talvitakista, ,mulla on nyt vaan yks suosikkitalvitakki jota tykkään käyttää näillä keleillä, ja se on onneksi a-linjainen ja sellainen, että menee vielä just kiinni. Lämpimämmille säille pitäis varmaan ostaa joku takki myös, ettei tarvii sentään takki auki kulkea!
Kiitti vielä kaikille näistä mitä kannattaa ja mitä ei-vinkeistä, ovat oikeesti tosi hyödyllisiä!
Ja onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille, jaksamisia kaikille joille jäi sieltä vielä stressattavaa :flower:
Täällä ihan ok olo kun on saanut levättyä. Onneks ens viikolla neuvola, jos siellä osaisivat kertoa mulle siitä istukka-asiasta vähän enemmän. Mietittiin jo miehen kanssa että lähdetään ylimääräiseen ultraan yksityiselle ennen seuraavaa ultraa (vasta huhtikuun puolvälissä), mutta en sitten tiedä onko se siellä oleva kalvojuttu sellainen, joka poistuu ajan kanssa jos on poistuakseen. Olis kuitenkin kiva tietää mitä sitten, jos se ei poistukaan - onko edessä pakollinen sektio vai mitä muuta kamalaa.
Salma ja Sintti 22+0 (pokspokspoks!)
(anteeks että kirjotin taas pienen romaanin.)