~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Päiviä!

Mussupussu Ei jessus mikä juttu! :eek: luojan kiitos mun poikittain kasvavat viisurit ei oo oireillu nyt...En aiokkaan leikkauttaa niitä ennen kun ens talvena, mulla on nimittäi hammaslääkäri kammo... :whistle:

Liikkeistä joku kyseli, joo voi hyvinkin olla että sullakin on kaveri kääntyny niin ettei vaan potkut nyt tunnu, mulla meni viikko ilman potkuja..Nyt kun oon tota ipanan touhua seurannu niin se välillä kääntyilee niin et ei mitään tunnu moneen päivään, yhtäkkiä se taas onkin niin että mätkii koko ajan. Nyt on taas sellanen menokausi että huh huh , oon huomannu senkin että autossa istuminen stimuloi riehumaan, ilmeisesti mun ajoasento ei ole herran mieleen.. :) Eilen illalla pisti sellaset kemut pystyy että äitini pääs todistaa ensimmäiset mahan päälle tuntuvat potkut.. :heart:

Toi jano on ihan kauheeta, mä juon ku sieni ja silti on koko ajan kitalaki kun lapanen.. :D Vissii se tosissaa on siihen lapsiveden vaihtuvuuteen yms liitännäinen!
Tulipa tuossa eilen tulosteltua meidän lentoliputkin, ens viikolla tähän aikaan me maataan palmun alla auringossa.. :D

Mulla on kolmet mammahousut tällä hetkellä joista yhet on sellaset että pari kertaa käytin ja kaappiin jäivät, puristaa liikaa...Eli jos joku tarvii nii mulla olis henkkamaukan käytännössä iskemättömät mammabyysät kokoa 40 jotka voisin edukkaasti kaupata eteenpäin..Hemmetin kivat päällä, mut mun hanuri vaan kasvaa niin et en tykkää enää yhtää kirraavista vaatteista, mitä löysempää sen parempi... :)

Vauvanvaatteista, noh, ne on meillä järjestäen kavereilta saatuja, ite oon muutaman vaatteen ostanu ja nekin on sitten isompia, ei oo mitää järkee tuhlata rahoja pieniin kun ei se niihin kuitenkaa kauaa mahu..Mutta kaikenkaikkiaan tuolla on jo jätesäkillinen kampetta, eli ei sille kylmä pääse tulemaan.. :D

SF-mitta mulla otettiin viime neuvolakäynnillä ja oli sillon jo 20 (rv 18+6 ), ei siihen th mitään sanonu..Jännityksellä odotan että mitä se nytten seuraavalla kerralla on koska kohdun reuna on jo ihan tajuttoman kaukana navasta...Vauva oli kuitenkin rakenneultrassa ihan normaalin kokonen (arvio 280g ja rv 19+3 ), joten en oo murheissani..

Tajusin tossa ajellessani että mä pääsen jo kahen viikon päästä täyttelee kelan lappuja!Jumankauta kuinka aika kulkee vauhilla! :heart:

Maira ja eemeli 21+1
 
Iltaa! :wave:

Tervetuloa uudet! :flower:
Meitähän onki täällä jo mukavan kokoinen porukka =)

karolus jaksamista sydänsurujen kanssa! :hug:

Sydämentykytyksistä joku kyseli, mulla niitä oli varsinki tossa alkuraskauden aikaan, nyt on kerrat vähentyneet. Mulle tuli aina sillo huono olo ja tuntu, että pyörryn kohta jos en mene istumaan. Kylmä hiki tuli myös ja alko kädet täriseen, sydämessä tuntu ku löi muutaman lisälyönnin, pulssi oli tosi korkealla. Neuvolassa sanoi, että pitää mennä lääkäriin jos alkavat tihentymään ku ei mulla nuita ollu ku ehkä kerran tai kahesti viikkoon sillo.

Mulla on kans vauva ilmeisesti nyt jossain eri asennossa, koska en tunne niin selvästi potkuja. Nyt on pari päivää ollu hiljasta tuolla ja mä tänään jo kuuntelin kotidopplerilla, sydänäänet heti löyty ja kyllä se siellä kovasti potkiskeliki eli kaikki kunnossa =) nyt tosin oonki taas tänään tuntenu potkuja, joten jospa se tajus kääntyä ku äippä on kerta huolissaan :D on se hyvä keksintö tuo kotidoppleri tämmösiin tilanteisiin :p

Ens keskiviikkona on taas neuvola ja siellä saa Kelan laputki. Hitsi, pääsee tilaan äippäpakkausta :heart: Tosin mä taidan tilata sen vasta maaliskuussa, jos vaikka sais hyvällä lykyllä 2010 pakkauksen =)

Mulle tuli sitte hiivasienitulehdus, hain tänään apteekista rohdot siihen, toivottavasti niistä olis apua. Pitää soitella neuvolaan jos ei ala toi kutina helpottaan.

Siis tosiaan, täällä kans koko ajan janoinen, mä juon vettä lähes koko ajan ja silti tuntuu että suu kuivana. Vessassa saa tietty sitte kans käydä usein ku juo nii paljo.

Mutta mukavaa loppuviikkoa! :flower:

Niisku- ja kullervo 22+0 POKS :heart:
 
Pitikin aiemmin jo kysyä... Mitäs muilla on ollut painoarvio rakenneultrassa ja mikä viikko oli menossa silloin?

Neuvolantätsä sanoi silloin maanantaina et ihan hyvänkokoinen poitsu jo ja ei mikään rimpula eli meillä oli painoarvio 384g ja rv 21+2 menossa... (Ja vertasin tietysti esikoisen tietoihin, niin sieltä löytyi 342g ja 19+6) =) Olisko poitsu ottanut kasvupyrähdyksen :kieh:

Karolus ja Bannah tervetuloa mukaan! Karolukselle voimia yksinodottamiseen ja sydänsuruihin :hug:

Milkei Hennesin housuista huomasin myös et on vissiin mitoitukset muuttuneet, kun ovat tosiaan kapoisia reisien kohdalta nykyään. Esikoisen aikoihin ostettuihin housuihin verrattuna siis ihan eri mitoituksella.

Ja sitten kun olisin muistanut viedä Kelaan laput, niin ei se peijooni ollut enää auki... Ovat lyhentäneet aukioloaikoja. :/ Jos sitten toisena päivänä...

garden ja reiska 22+3
 
Morjens :snotty: Täällä räkä lentää ja sitä riittäis vaikka kelle... Aivastaminen on tullut tutuksi, ja kun tarpeeksi aivastelee, alkaa pissatkin lirahtelemaan housuun :kieh: lantionpohjalihakset pitäis olla kunnossa, mutta ei kai ne oo???

Potkut täälläkin tuntuu päivittäin, toisinaan on meno hurjempaa, toisinaan saa taas pysähtyä oikein miettimään, onko tänään tuntunut mitään :heart:

Lapset on terveinä ja me miehen kanssa kipeinä. Ei vaan jaksais |O No menkööt neidit kylpyyn ja sitten iltapalan kautta sänkyyn. Toivottavasti ne jaksaa touhuta kylvyssä, kun ei nyt jaksais leikittää :kieh:

tupajumi ja salamatkustaja 19+2
 
Hyvä tietää että muillakin on liikkeiden suhteen välillä hiljasempaa. Rupesin vaan kesken työpäivän miettimään että onpa ollu hiljaista. Kyllä siellä joku kuitenkin on, tuli potkuja kun tuohon kotisohvalle lysähdin :D Eihän tässä kai mitään dramaattista muutosta ole liikkeiden suhteen tullut. Suht rauhallinen tapaus ollut koko ajan, paitsi yöllä.
Täälläkin tosiaan ens viikolla neuvola, (doppleri) ja pääsee täyttämään Kela-lappuja:)

Joo ei kyllä auta suolaisen ruoankaan lisätarkkailu, jano vaan on hirveä :D

Edit: Niin ja täällä ei saatu minkäänlaista painoarviota
:/ Ehkä ens viikon neuvolassa kuulee, jos ovat sen johonkin tietoihin merkanneet.
 
Paljon ultrajuttuja taas täällä! Onneksi perjantaina vihdoin pääsee :heart:

Olen aivan varma ettei mun maha murisekkaan kokoajan vaan kyllä siellä joku vipeltää :) tänään teekupposen jälkeen alkoi semmoinen möyriminen että eiköhän siellä pikkuinen koputellut!

Täältä löytyy kahdet vero modan mamaliciousin äitiyshousut. Tosi mukavat ja ihan normaaleiden farkkujen näköset. Resori lämmittää ihanasti massua :>

Kaksi vapaapäivää pitkästä aikaa, nyt nautiskelemaan hyvistä yöunista!

Nea + Pörrääjä 20+4 :heart:
 
Kiitti hammassympatioista! Olin tänään kaupungilla pörräämässä. Lähdin niin kiireellä, etten meikannut tai edes katsonut peiliin. Huomasin erään kaupan peilistä, että mun poskessa on aikamoinen mustelma ja olen vieläkin todella kalpea, kuin haamu. Oli siinä varmaan kaupan myyjillä ihmettelemistä. :kieh: Mun elämässä tarttee olla aina välillä jotain draamaa, että osaa taas iloita pienistä asioista, esim. terveydestä. =)

Hirmu hyvä toi Vau:n raskauslaskuri ja raskauskalenteri. Siellä myös viikkokohtainen ns. yleismaallinen painoarvio. Mä oon nyt menossa tässä: http://www.vau.fi/viikko23
Ja tää oli myös jotenkin lohduttava tieto, vaikka en niin hirveesti huolissani olekaan:
90% mahdollisuus selvitä jos lapsi syntyy: 1.3.2010 Toi päivämäärähän on ihan kohta! Meille tulee vauva. :heart: Tää on ollu niin helppo raskaus, että jotenkin en oo vaan tajunnut, että meille IHAN OIKEESTI tulee vauva. Ihan kohta!

Löydettiin vihdoin se autokin! Kattoluukkua ei ole, mutta sen verran voin joustaa... Se on tietty sellanen äijämuskeliauto 21":n vanteilla, mutta kun mies sellaisen haluaa, sen se myös saa. Mä voinki sit keskittyä meidän perheen vaatetukseen ja vaatteiden ostoon.

Vaatteista kun olette puhuneet, niin kuten pikisellekin jo neuvoin, menkää nyt hyvät mammat ostamaan loppualeista halpoja vaatteita! Siellä on nyt melkein joka kaupassa jo -70%! Halvalla saa siis mammavaatteita ja vauvanvaatteita! Nettikaupoissakin on varmaan hyvät alet tällä hetkellä? Ja mä oon eri mieltä noista pikkuvaatteista, kuin suurin osa mammoista... Meidän tyttö kun oli niin pienikokoinen, niin juuri ne "suositellut" koon 56cm menivät lyhyimmän aikaa, 2 vko, kun taas 40-50cm kokoisia käytettiin pari kuukautta. Jos sitten loppuraskaudessa vauvan painoarvioksi saa sen reilu 4 kg, niin ei varmaan kannata niihin pieniin panostaa ja jos taas povataan pientä vauvaa, kannattaa pienempiä varmaan olla vähän enemmän. Kannattaa hankkia käytännöllisiä vaatteita, eli bodeja, potkareita, kokopukuja. Mies ilmoitti kaupassa, että meille ei sitten yhtään pikkuista t-paitaa tule, kun ovat niin turhia. Ne vaan nousee korviin, kun vauva vaan aluksi makaa ja möyrii selällään ja on sylissä. Pikkuisia hattuja kannattaa olla, koska vauvan pää pitää aluksi suojata hyvin. Ja raapimishanskoja on myös hyvä olla. Ja puklurättejä. Hyviä sukkia löysin esikoiselle Benettonilta, mutta ei niillä enää ollut sitä mallia kun kävin katsomassa.


Joo hei nyt nukkumaan! Taas mä notkun täällä. |O
 
Voi ei! Mä löysin taas näitä helmiä arkistoista:

Esikoistyttö nukkuu Barbababa-lelun päällä. :heart:

Siinä se ratsastaa lampaalla.

Ja tolleen se aina vaan simahti jollekin tyynylle. Kädet ylhäällä. Aina. "I surrender"

Noni. En laita enempää.
 
Mussupussu, aivan ihania kuvia! Tuo hands up -kuva on taas miun suosikki :) Hänkö syntyi etuajassa?

Tänään neuvolaan! Edellisestä kerrasta onkin 10 viikkoa aikaa :eek: Jännittää mitä ne sanoo painosta, kun stressaan siitä jostain syystä niin kovasti... :ashamed:
 
Lomalta palanneena ja arkeenkin jotenkin päästy kiinni. Häämatka oli aivan mahtava ja ihana ja kaikin puolin onnistunut! :heart: :D

Tiistaina käytiin rakenneultrassa. Siellä pieni ihminen oli samalla tavalla kuin esikoinen, kädet koko ajan kasvoilla. Saatiin tietää sukupuolikin, vaikka oltiin varauduttu, että eivät sitä kerro. Pienellä oli kaikki niin kuin pitikin! :heart: Paino arvio oli muistaakseni 342g ja viikot siis 20+3.
Vilkas tapaus tuntuu olevan, ultrassa ja myös muutenkin. Liikkeitä tuntuu koko ajan enemmän ja enemmän.

Ens viikolla pitäs olla neuvola, mutta vieläkään ei olla saatu toista neuvolaa, josta aikaa varata. Meni oman neuvolan kanssa kemiat todella pahasti ristiin.. :(

Vaatteista: Itsellä on yhdet mammafarkut ja pari mammatoppia. Varmaan pitäs ostaa jotain muutakin, mutta ei ole tullut vastaan mitään mieleisiä. Toki olen ostanut jotain normivaatteita, tunikoita ym. ja sitten yhden koon isompia paitoja. Nyt on kuitenkin aika pitkiä paitoja ja toppeja kaupoissa.

Me ei esikoisen aikana ostettu paljoa pieniä vaatteita, 56cm. Poika oli kuitenkin hyvänkokoinen syntyessään ja 56cm jäi pian pieneksi. Toki, just jos saa pienen tytön tai pojan, niin pienet vaatteet menee pidempään.

Mutta eipä täällä muuta! Jatkaa töiden tekoa..

Papuneiti ja Tyyppi 20+5
 
Söpö typy Mussupussulla.

(.) Masu on alkanut nyt kasvaa ihan oikeasti. Ja vauvan liikkeitä tuntuu enemmän ja enemmän.Kyllä se pieni kulta siellä elossa on. :heart:

Vaatteita vauvalle en ole vielä ostanut kuin muutaman valkoisen pienen 50 cm bodyn ja ruskovillan 50 cm villavaippahousut. Aiotaan osakestoilla tän kakkosvaauvan kanssa.Olemme muuten erittäin epäekologisia, sillä perheestämme löytyy 2 autoa, jotka käytössä päivittäin...Joten kai yritämme kantaa kortemme kekoon, ja kestoilla, edes osittain. Fanaatikoksi en aio ryhtyä, aion hankkia myös kertiksiä kotiin, ja niitä voi sitten käyttää,jos sellainen olo tulee.Mutta jo parikin kestovaippaa päivässä vähentäisi sitä jätteen määrää. Bebesissä hypistelin jo ihania Nalle Nöttösen kestoja, mutta kun sukupuolta en tiedä, niin en vielä ostanut..
Odottelen sitä rakenneultraa ensi viikolla, jos vaikka saataisiin se sukupuoli selville.Sitten syöksyn kauppaan ostamaan vaatteita. Jos tulokas on tyttö, kellarista löytyy aika lailla tytön vaatteita esikoisen jäljiltä. Pojalle tarvitsee sitten hankkia enemmän vaatetta.Tunnustan, olen melkoinen vaate- ja merkki- friikki. :ashamed:
Enköhän mä tulokkaalle taas jonkin verran vaatteita osta, oli sitten tyttö tai poika.. ;)
Ihanan neulotun vauvanpeiton näin eilen eräässä kaupassa, vaaleanpunaisena tai vaalenansinisenä. Perjantaina ultran kunniaksi (jos kaikki hyvin) käyn hakemassa sen Pikkiriikille. :heart:

Ihanaa aikaa raskaudessa elän nyt. Nautin täysillä jokaisesta hetkestä.
Ei muuta, kuin liikkeiden ihastelua ja ultran odottelua!

Meidän neiti kuukauden päästä 4v oli ihana aamulla, kun autoin hänelle kenkiä jalkaan niin että tyttö istui mun sylissä ja vähän kuumissani ähkin, niin tyttö sanoi: "Voi äitiä, mahtaa olla rankkaa kun on toinen lapsi sylissä ja toinen vatsassa. ":heart: Ihan mahtavia juttuja tulee tytöltä... =)

Onnellinen Johanna ja Pikkiriikki 18+4
 
Nyt on ultrassa käyty :)

Kaikki rakenteet ja sydän ja aivot oli oikein hienot ja normaalit :) Kysy ultraaja, että haluanko tietää sukupuolta, mut sain sanottua, että mies ei halua että kysyn, nii ei sitte katottu :D heh.. näkeehän sen sitte kesäkuussa <3
Tosin 2 viikon päästä täytyy mennä kontrolli ultraan lääkärille, kun vauveli oli vähän liian lyhyt. Tai siis reisiluun pituus vastasi jonkun verran vähempiä päivä, kuin pään koko. Täytyy mennä tarkastamaan, että kasvu on varmasti tasaista. Ultraaja sanoikin, että varmaan johtuu siitä, kun itse olin 158cm ja mies 175cm pitkä, joten ei siitä lapsestakaan varmaan hirmu pitkää tule. Mut mennään sit.. ei haittaa vaikka saa katella uudestaan vauvaa <3 toivotaan, että mies silloin pääsisi mukaan..

Eipä muuta tänään... töissä olen nyt.. pikku typykkä meni nyt miun isälle hoitoon, kun on vielä pipi.. tänään varmasti vien hänet jo lääkäriin, ku ei meinaa parantua..

Mut hyviä vointeja kaikille :) täällä liikkeitä tuntuu jo enemmän ja yölläkin ja istukkakin on takaseinässä hyvässä kohdassa... onneksi ei sektiohaavan päällä :)

-Anzzu ja pieni 21+
 
Meillä oli kahdella ensimmäisellä vain pari 50 cm vaatetta käytössä ja eivät montaa pesunväliä ehtineet olla mutta kolmas oli syntyessään muita pienempi ja silloin ostin enemmänkin 50cm vaatteita joten niitäkin on tuola jemmassa.

Hieman jännittää!! Puoli kahdelta lääkärille teekoohon... pelottaa mitä sielä sanotaan... vein esikoisen ysiksi eskariin ja autosta pois tullessa tuntui kuin alamaha ratkeais..., |O Eilen illalla oli taas kipeä ja yöllä pisti navan alle.... kaikki maholliset kauhuskenaariot käy mielessä... pitäkää peukkuja että kaikki ois hyvin ja nämä vaan jotain rasituksesta johtuvaa!!!
 
Moi.Täällä on koko perhe flunssassa :ashamed:
Jäin lasten kanssa kotiin ja oma olokin on kyllä niin kurja,että parempi niin.

Painoarvio: lääkäri ei kertonut,mutta ultrakuvassa oli jotain mittoja alle 400g,että olisko niistä joku paino :/

Synnytyksistä ollut puhetta: molemmat syntyneet alateitse,eka 37+3 ja toinen 39+2,molemmat 4 kiloa ja ylikin.Synnytysten kestot 17h ja 11h :|

Rapu ja :heart: 22+2
 
Mie kans katoin tuosta ultrakuvasta nii siinä on että 350g.. .nii oisko se sitten se painoarvio :)

[/b]Rapu82 onkohan jotain flunssa liikkeellä.. miullaki esikko on ihan kipee ollu maanantaista lähtien.. vien tänään jo lääkärille, ettei oo menny keuhkoihin tai mihinkään.. yskii niin kovasti ja oksenski limaa yks ilta :( voi raukkaa.. toivottavasti viikonloppuna helpottais jo..
 
Onnea taas kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower: Anzzu oli hienosti malttanut pitäytyä vauvan sukupuolen urkkimisesta - itse en olisi ehkä kyennyt... :D Oma ultra-aika koittaa ensi viikon keskiviikkona ja kovasti kyllä haluttaisi tietää, mitä sorttia ja montako kappaletta masussa majailee. ;)

Meillä on myös flunssaa koko perheessä. Pojalla 1v4kk äityi eilen sen verran pahaksi, että hengitys rupesi pihisemään ja lähdettiin sitten varmuuden vuoksi lääkäriin. Lääkäri totesi, että keuhkot vinkuu, täytyy saada kohtaus (?) laukeamaan ja saatiin ensin astmahoitajan antamana keuhkoputkia avaavaa lääkettä ja kun se ei tepsinyt riittävän hyvin, niin seuraavaksi matkattiinkin lähetteen kanssa lapsipolille, jossa vielä uudestaan lääkittiin vähän järeämmillä laitteilla. 4 tuntia myöhemmin ja ison lääkekassillisen kanssa kotiuduimme - ja poika nukkuikin ensimmäistä kertaa neljään yöhön heräämättä ja yskimättä aamuun asti. Ehkäpä tästä ollaan jo paranemaan päin. Mutta en ollut edes tajunnut, että poika oli noinkin kipeä, kun kuumetta ei ollut ja jaksoi koko ajan touhuta ihan normaalisti, mitä nyt nokka vuosi ja yski aina välillä. Onneksi lähdettiin tarkistuttamaan pihisevä hengitys!

Kestoja emme ole pojalla käyttäneet, emmekä varmaan käytä kaksosillakaan. Syinä jo muutenkin jättimäiset pyykkivuoret ja kuivausrummun sekä kuivatustilan puute ja se, että täällä kertikset saa pistää energiajätteen joukkoon, eli ei tarvitse potea huonoa omatuntoa siitä, että vaipat päätyisivät kaatopaikalla lojumaan. Kuulin myös yhdestä brittitutkimuksesta, jonka mukaan kestovaipat eivät olekaan kertiksiä ekologisempia, jos ne pestään pesukoneessa ja kuivataan kuivausrummussa, koska silloin vaippojen puhdistamiseen menee niin paljon energiaa ja vettä. Mene ja tiedä. :eek:

Jahas, se ois taas toisen kahvikupillisen aika. Postia odotellessa, niin saisi uutta hömppäluettavaa naistenlehden muodossa :whistle:

Myntti ja kaverukset 19+6 :heart: :heart: (kohta poksuu...)
 
Mulle ei sanottu mistään painoarviostakaan mitään :'(
Kaikki mitat ei kuulemma olleet näillä viikoilla sen se sano!
Joo enkä saanut uutta ultraakaan! PRKL!
Valituksista huolimatta... Ahdistaa!

Kivasti on kaikilla mennyt tsemppiä jatkossakin!
Mä en nyt jaksa surffaillakkaan kun on tyhjä olo...
Jane ja veijokeiju 20+3
 
Myntti: Kyllä kertakäyttövaipat kuluttavat enemmän luonnonvaroja kuin kestovaipat. Toki kestovaippojen pesu ja kuivaus ovat ympäristörasite, muttei kyllä yhtä suuri kuin kertisten. En ole mikään kesto-intoilija,ja kertakäyttövaippoja varmaan meilläkin jonkunverran tullaan käyttämään, ja esikoisella käytettiin pelkkiä kertakäyttövaippoja,mutta tiedän vain tuon faktan, ja halusin korjata väitettäsi. Toivottavasti et loukkaannu. :hug:

Ihania ultrakuulumisia Anzzu!
 
PikkuVarpunen Eipä mitään, arvasinkin, että aihe herättää keskustelua... =) Itseäni vaan ärsyttää se, että kestovaippoja yleensä hehkutetaan varauksetta parempana vaihtoehtona, vaikka asia ei välttämättä ole niin mustavalkoinen. Tuolla
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/ekomoka-1 näyttää olevan linkki siihen brittitutkimukseen ja myös kyseisen tutkimuksen kriittistä arviointia. Mutta ei tästä sen enempää. :D
 
Meillä kestoiltiin kuopuksen kanssa ekat puol vuotta. Sittek kävi ylivoimakseksi, kun mies ei suostunut vaippoja vaihtamaan. Lähinnä mielenkiinnosta ja omien jätevuorien vähentämiseksi kestoiltiin. Huomasi kyllä omissa roska-astioissa, kun alotettiin kertisten käyttö... Mutta kukin tekee niin kun tykkää ja ehkä osakestoillaan tämänkin kanssa, jos löydän ihania kestoja...
 
Kivaa lukea ultrakuulumisia ja painoarvioita! :D

Jane69:lla ollut hirveä ultrakokemus kylläkin :( Todella inhottavaa.

Itse kävin neuvolassa: verenpaine senkun laskee ja aiheuttaa huimausta. Vauvalla onneksi kuitenkin kaikki kunnossa, syke 148 ja sf-mitta 13, eli tarkasti käyrällä, jee :)

Odottelen tässä pizzaa, ihanaa muuten että raskauspahoinvointi on jo niin vähäistä ettei kurniva nälkä aiheuta pahaa oloa ollenkaan.

tinysteps 18+4
 

Yhteistyössä