~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Jahans, meillä on muuttokuorma pian uudella kotipaikalla, joten kai mun on vihdoin purettava tää tietokone pois täältä pöydältä ja lähettävä itekki ajelee sinne..
Eli nyt oon ainaki pari päivää poies, voikaa oikein hyvin mammat! =)

Maira ja eemeli 20+2 :wave:
 
Joku kyseli meijän muutosta eli viimeistään huhtikuussa muutetaan, mutta heti kun saamme asunnon niin ainakin mies muuttaa.

Minäkin olen nyt käynyt ultrassa rv17+6, koska NEUVOLASSA EI LÖYDETTY DOPPLERILLA SYDÄNÄÄNIÄ 15MIN ETSIMISEN JÄLKEEN!!! Ei ollut muuten kiva tilanne. Ultrassa kaikki kuitenkin hyvin. Koko vastasi viikkoja ja tosiaankin sydän löi. Lääkäri sanoi heti, että on mennyt neuvolatätiä karkuun koska kohdussa oli tosi meno päällä :heart:
Niin ja ei näkynyt haarojen välissä mitään, 4D ultraa ja rakenneultraa odotellessa... :whistle:
Tällainen pika tilneteen päivitys ja tosiaankin sairaslomalla olen seuraavan kuukauden. Sokerit heittelee ja edelleen supistaa.
Hyvää loppuviikkoa kaikille! :wave:
 
Tsemppiä ja jaksamista muuttoon, Maira. Ei saa huhkia liikaa.

tvvo, hui, jouduitko kaukankin elämään epätiedossa ennen kuin ultrasivat?

Mie sain tänään viimein vastauksen verikokeista, ei näkynyt tulehduksia onneks! Kysyin bakteereista, niin sanoi, ettei niitä muka välttämättä tarvii aina hoitaa. Mitens teillä täällä, onko kokemuksia? Pääsen onneks ens viikon torstaina kontrolliin, niin katsotaan kaikki arvot. Sanoi, että jos haluan, niin katsotaan virtsan bakteeritilanne uudelleen. Miten niin jos haluan? Tietenkin haluan. Helpotti kuitenkin oloa tieto, ettei tulehduksia ollut. Miten miusta tuntuu, että täällä on nyt ensin yritetty säikäyttää minuu puolikuoliaaks huolesta ja sitten yhtäkkiä ei välitetäkkään mistään. Kiusaavat, ruojat.

Enää yks päivä töitä ja sit pääsee taas huilimaan (jos koira suo), yay!
 
Hui, tvvo:lla on varmasti ollut piinallisia hetkiä neuvolassa! Onneksi kaikki on kuitenkin kunnossa. :heart:

milkeille onnittelut negatiivisista verikoetuloksista ja mairalle tsemppiä muuttopuuhiin.

Meillä oli myös neuvola tänään. Kaikki arvot oli ok ja painoakin tullut raskauden alusta toistaiseksi vain 4,5 kg, mihin olin oikein tyytyväinen. Kahden kanssa saisi kuitenkin vähän enemmän painoa kerätäkin. :D Sydänäänien kuuntelussa neuvolatädillä oli tekemistä, kun nuo kaksi raggaria keskittyi potkimaan anturia ja pakenemaan sen alta pois. Lopulta kuitenkin saatiin molempien äänet kuuluviin ja 150 sykkeellä mentiin.

Ja kun pari päivää sitten valittelin liikkeiden puutetta, niin kyllä niitä sen jälkeen on tullut ihan päivittäin ja jotkut potkut näkyvät ihan päälle päinkin. Istukka on takaseinässä ja selällään makoillessa suunnilleen näkee, missä kaksi vauvanmollukkaa majailee... :LOL:

Nyt vähän iltapalaa ja Mentalist nauhalta. Moro! :wave:

Myntti ja raggarit 18+6 :heart: :heart:
 
Huh, miten paljon tekstiä tullut!

Kiva lukea ultrajuttuja. Tulihan niitä tyttöjäkin tähän pinoon. Niinhän se menee, että loppujen lopulta syntyneistä on tyttöjä ja poikia n. "fiftyfifty". =)

Mulla pukkas flunssan perään toinen flunssa. Oli tosi paha. Ääni lähti ja nyt on limakalvot niin kuivat, että niistän ihan reippaasti verta. :/ En muista, milloin viimeksi olis ollu näin paha tauti. Nojoo se noro oli aika paha. Oon taas mennyt parin tunnin yöunilla, kun heräilen pitkin yötä eikä uni enää tuu... Mahakin tossa viikonloppuna pullahti kivasti esiin. Tai mä nyt käytän niin tiukkoja vaatteita, että varmasti näkyy, että oon raskaana. :D Neuvolassa kaikki ok. Painoa oli tullut yllättävän paljon. Mutta kroppa ottaa sen minkä tarttee. Murehditaan niitä liikakiloja sitten vuoden päästä. :LOL: Enkä ihan varmana pääse tässä raskaudessa niihin norsun mittoihin mitä olin esikoisen aikana.

Kiitos niistä autokommenteista! Onhan tää talvi ollut nyt aika haasteellinen ajokelien suhteen ja varmasti se neliveto on ihan paras näihin olosuhteisiin... Mä haluun R-sarjan Mersun, mutten saa kun ylläpito-/huoltokustannukset on niin suuret, niin mökötän miehelle. Ostakoot sitte jonku äijäkotteron! Blaah. Kerron sit mihin päädyttiin... Varmaan lähempänä la:ta ajankohtainen asia.

Saatiin naapurin kanssa vihdoin kuvattua myyntikohteita Huuto.nettiin. Oon taas ostellu uusia Juicy-pukuja ja mies älähti, että rupeet laittaa niitä vanhoja myyntiin. Kauhee duuni siinä on! Nyt pitäis vielä ladata kuvat koneelle ja laatia ne myyntitekstit. Vois noita esikoisen vauvavaatteitakin vähän myydä, kun ne on suurin osa vaaleanpunaisia ja poika tulossa. En mä nyt kaikkia, kun jos vielä joskus tyttövauvoja saadaan, muttakun noita 40-74cm:siä on 9 laatikollista... |O Ostettiin Pyrylle P.oPista ja Benettonilta sinisiä ja vihreitä ihan pikkusia vaatteita. Voi vitsit ne ekat rätit on pieniä! :heart:

Pyry on kova poika potkimaan! Varsinkin illalla ja yöllä. Oikeen rusahtelee, kun toinen mätkii. Tuntuu, kuin se potkisi itselleen lisää tilaa kohtuun. Välillä kun on puuhastellut koko päivän ja ollut paljon pystyasennossa, selkä kipeytyy. Onneks on toi TEMPUR-sänky! Se on ollu oikeen pelastus edellisessä ja tässä raskaudessa. Suosittelen siis selkävaivaisille vahvasti patjan vaihtoa! Ja kuka nukkui mahallaan? Luin jostain, että se on oire jostain. Eikä sillä tavalla saavuta sitä parasta, syvintä unta? Voi olla toki vanhentunutta tietoa... Mä en oo sängyn vaihdon jälkeen nukkunut kertaakaan enää mahallaan. Mutta mikä mä oon sanomaan mitään hyvistä yöunista mun 3 tunnin unilla. :headwall: Mutta se on sitä "laadukasta" unta sitten. :LOL:

Muistakaa mammat hemmotella itseänne välillä! Nyt koitan saada unta kuulaan.
 
kylläpä tulee tekstiä mukavasti, alkaa olla sellanen vaihe, että raskaus kaikilla hyvässä vauhdissa ja rakenne ultra kuulumisia monelta jo! =)

het omaa tietoo, elikkäs lääkärineuvola oli tuos viimevkolla:
pissa ok
rr 106/66
hb 115 :| ois kyl 6viikon rautakuurin jälkeen voinu olla enemmänki, mutta ed.rautaa pitää syödä epäsäännollisen säännöllisesti.:)
painoa ei lekuri hoksannu merkata vihkoon, mutta semmoset 3kiloa tullu eka käyntiin ja oisko 3,5kg tullu painoon ennen raskautta.
sydän äänet + 150 molemmin puolin oli syke.
kohdunpohjan korkeuttta ei myöskään mitattu, sano et muutamia sormia alle navan.

muuten kaikki ok.ei supisteluja, kohdunsuu kiinteä, kiinni, kanavaa täydet 3cm.

Supisteluja siis ei minkäänlaisia oo ollu, monella jo näin puolenvälin tietämillä alkanu tuleen, mulla vasta loppuviikoilla. Liitoskipuja ,närästystä, eikä mitään muutakaan vaivaa oo nyt. Elikkäs tätä onnellisen mukavaa keskikolmannesta nyt mennään!
=)
Olo siin kaikinpuolin hyvä ja ihana oottaa nyt kun pahatolot ym. muut takana. ja kun täs vuodenvaihteen jälkeen jäin kotiinkin töistä, niin olo aikas onnellinen kun saa rauhas puuhastella ja ootostella! =)

Lomareissua ollaan miehen kanssa suunniteltu, jos etelän lämpimään päästäis, mutta saas nyt nähä tuleeko reissua järkättyä. aika pian pitäis loma tehä, koneeseen ei viitti kovin myöhään mennä ja muutenki tuo lämpö loppuviikoilla ei nappaa..mutta jos me ei etelään lähetä niin lappiin sitte. akselilla napapiiri-päiväntasaaja on suunnitelmat. B)

Vauva potkii kovasti, pitkinpäivää liikkeet tuntuu.inuna pikkuinen! :heart: rakenneultra on kahen viikon päästä, reilu 21+ viikoilla.sukupuolta pitää muistaa kysästä, mutta voimakas tyttö tunne kyl on! Ja vaik 4 lasta ennestään ja tarvikkeita, vaatteita ym.onkin niin äitiyspakkauksen ajattelin nyt ottaa, ens neuvolassa tehään kelan paprut, niin eikö sitä sitten voi pakkausta hakea..muistaakseni.

Muuten siis kaikki ok. vielä mahallaan nukutaan! :LOL: mun lempiasento, vaikka Mussupussu ed. kirjottikin et oire jostaki...mistä lie, mutta kun se on niin paras asento alkaa nukkuun! kohtahan seki jää pois kun maha enenpi kasvaa. Nukkumisesta puheen, silmät ny siihenmalliin luppasee, et öitä!! :wave: |O
 
Huomenta.

Onneksi tvvo kaikki oli hyvin,varmasti pelästytti :hug:

Mairalle tsemppiä muuttoon ;)

Onko muilla levottomat yöt? minä nukun levottomasti ja näen ihan kummia unia,on työ taikka vapaapäivä :ashamed:
Sitten on toinenkin ikävämpi vaiva,eli tosi turvonneet häpyhuulet :x Onko muilla samaa vaivaa?Edellisessä raskaudessa oli myös,on kurjaa kun housut ahdistaa ja hiertää ja vessanpöntöllä olo tuntuu kurjalta :(

Rapu ja :heart: 21+3
 
Tervetuloa Tinysteps :wave:

Tvvo: Hui, olipas sua säikytelty! Onneksi kaikki hyvin - tyttö ;) Jaksuja suppareihin :hug:

Milkei: Onneksi ei ollut tulehdusta :hug:

Täällä on alkanut lievä närästys iltaisin ja levottomia jalkojakin olen havainnut :(

Lenniina ja pieni neiti POKS 21+0 :heart:
 
Kiitos kaikille tuesta ja tsempistä! :heart:

Rapu, juurikin mietin tänään aamulla sitä samaa, varsinkin noiden unien suhteen. Viime yönä näin unta, että mulle tehtiin apteekissa ultra ja siellä todettiin, että lapsi on kuollut ja annettiin pillerit, jotta se tulis sieltä ulos. Olen myös odottanut koiranpentuja, synnyttänyt puhuvan lapsen sohvalle ja ollut ainoastaan huolissani uudesta sohvasta, nähnyt heiluvia jalkoja jalkovälissä sekä monesti nähnyt unta, jossa olen ollut juopottelemassa vaikka tiesin olevani raskaana jne... Mistähän nää nyt kaikki on lähtöisin...

Muutenkin heräilen todella herkästi. Nyt olen kahtena peräkkäisenä yönä nukkunut 5 tuntia putkeen, joka tuntuu taivaalliselta aamulla. Ja koko ajan väsyttää ja haluais nukkua. Jospa pystyisin samaan kuin pari viikkoa sitten ja nukkua ens yönä sen 15 tuntia putkeen :kieh:

Keilläs täällä olikaan ultrat ensi viikolla? Mie pääsen vihdoin siihen perusteelliseen rakenneultraan tiistaina! :) Saas nähdä, siirtävätkö virallisestikin laskettua aikaa nyt sitten.

Tytöt, se olis perjantai! :p

milkei 18+6
 
Tulipas ensimmäisen kerran tällä viikolla nukuttua kunnon unet. :) Nyt pitää lähteä vauvalle hoitamaan vakuutukset kuntoon. :D

Eilen alkoi särkemään alavatsaa oikealta puolelta, varmaan joku lihas mennyt lukkoon. Onneksi poksahti tänä aamuna kun nousin sängystä, pystyy taas kävelemään. Oli semmoista mummokävelyä eilisilta. |O

Ei mulla kummempia tänään. Poksumaan tulin. :)

mipsu ja nöttönen 20+0 (Puolivälissä mennään jo, huhhuh)
 
kerkeepi taas kirjotaa ku poitsu on unilla... :)

maira: onnea muutoon!
tinysteps: tervetuloa,uusi olen minäkin...
syyshortensia kiitos kannustuksesta,ihanaa tietää ettei ole ainut kenellä tää odotus ei välttämättä ole hehkein asia,toivottavasti vaan tunteet vähän rauhoittuu... :) vaikka hyvähän ne on ulos päästää ku sisällään pitää...
milkei: onneksi ei ollut tulehduksia,toivottavasti asiat selviää...

me halutaan kovasti tietää sukupuoli,mulla on niiiiin pakottava tarve päästä ostaa niitä pieniä ihania nuttuja... :D vaikka joo ehtiihän ne myöhemminkin...
eilen tuli ihan pakkomielelle siivota keittiön kaapit ja hyvä ku en nuollu niitä sisältä ja ulkoota... :LOL: mutta olipa hyvä mieli illalla ku kävi nukkumaan ku sai senkin tehtyä pois. tänään on taas uuni laulanu ku olen leiponu sämpylöitä. olis varmaan hyvä rauhoittua edes hetkeksi. =)
tänne on kirjoteltu sen verran paljon etten muista enää edes kaikkea... mutta tälläistä tänään :hug:

lilli ja rusina 18+3
 
Moikka!

Esikoinen on päiväunilla ja toivottavasti nukkuu vielä jonkin aikaa. Minulla on tänään etäpäivä koulusta ja tarkoituksena oli viimeistellä yksi rthmätyö ja lukea tenttiin, mutta tänne taas eksyin :whistle:

syyshortensia, me muutimme tähän nykyiseen asuntoomme kuukausi ennen esikoisen laskettua aikaa. Se oli kyllä aika rankkaa, kun en osannut ollenkaan levätä, vaikka olisi pitänyt. Halusin vain saada kaikki paikat kuntoon ennen vauvan tuloa.

leena80, mekin olemme vielä kahden vaiheilla sen suhteen, että kysytäänkö sukupuolta vai ei. Minä en ehkä haluaisi ja mies puolestaan haluaisi tietää.

tervetuloa tinysteps :wave:

tvvo olipas teillä ikävä neuvolakäynti, mutta onneksi pikkuisella kuitenkin oli kaikki hyvin.

milkei, onneksi ei ollut tulehduksia. Aika erikoisia unia olet kyllä nähnyt :eek:

Kunhan poitsu herää niin täytyy lähteä apteekkiin hakemaan hiivalääkettä :/ Esikoisesta oli alkuraskaudessa hiivatulehduksia kolme peräjälkeen, mutta nyt oon selvinny tänne asti, ennen kuin tuo riesa alkoi. Samalla voisi käydä kaupassa ostamassa tortillatarvikkeita :p Minun on tehnyt viime päivinä kamalasti mieli omenasiideriä :ashamed:

Mukavaa viikonlopun alkua!

T: Zalmiakki ja Eino rv 17+2
 
Kävin tänään ostamassa ekan vaaleanpunaisen ostoksen, henkkamaukasta vaaleanpunaisen collegeasun, missä on takana perhosen kuva ja siihen sopivan myssyn, missä on korvat :heart: Kaikkee muutakin ihanaa ois löytyny, mut ei viitsi hirveesti ostaa ku esikoiseltakin on jäänyt monta laatikkoa ihania vaaleanpunaisia ja tytölle sopivia vaatteita! :)

Lenniina: Meillä kans oli aikamoinen shokki, kun tää tulokas onkin luultavasti tyttö. :ashamed: Oli vaan niin erilaiset oireet alkuraskaudessa kuin ekaa odottaessa ja muutenkin ihan poikaolo oli. No ei sillä, että en toista tyttöä halua, päinvastoin! Kaikki on jo ainakin värin puolesta valmiina esikoiselta ja ihanaa kun hän saa siskon, itse aina oon aikoinaan siskoa toivonut, mutta sainkin pikkuveljen. :kieh: :heart:

Mies sai mut onneksi rauhoiteltua, kun oon täällä murehtinu rakenneultran löydöstä. Hän lopulta kuunneltuaan mun valitusta tokaisi, et etkö sä ollenkaan kuunnellu sitä lääkäriä, sehän sanoi, et kaikki on hyvin. Muutenhan mut ois lähetetty lapsivesipunktioon. Se avas silmät, koska jotenkin nää raskaushormonit on saanu mun pään ihan sekaisin. :whistle: Hyvä kuitenkin, että ne tarkistaa sen ja istukan tilanteen rv 30. Pääseepä ainakin kurkkaamaan vielä vauvaa! =)

Täällä närästys jatkuu ja liitoskivut pahenee, etenkin istuessa, auts...

Hyvät viikonloput kaikille!

-pikkutikru ja Siru 20+ 3
 
pikkutikru,lenniina ja toffo täällä oli taas niin vahva tyttöolo ja vieläkin vähän epäuskoinen et poika tulossa. Uskottavahan se vaan on, sillä ultrakuvassa on niin selvä pippeli kuin vain olla voi. :D
Ja pikkuisia poikavaatteita on nyt sitten tullut katseltua. Ajattelinkin vastoin alkuperäisiä ajatuksia ottaa äitiysavustuksen sittenkin rahana ja käydä ostamassa itse ne bodyt sun muut mitä tarvitaan. Viimeksikin jäi äippäpakkauksenvaatteista osa käyttämättä ja makuupussikin on vielä hyvässä kuosissa seuraavaa tulokasta varten.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

garden ja reiska 21+6
 
Iltaa :wave:

Onnittelut jälleen kaikille ultrassa käynneille hyvistä kuulumisista sekä tyttö- että poikalupauksista :flower:

Tänne on kantautunut närästys. Varsinki ku menee nukkumaan nii alkaa tosi inhottavasti poltteleen tossa rinnan kohalla. Hain närästyslääkettä apteekista, ne onneks vähä auttaa. Viime yönä heräsin pitkästä aikaa suonenvetoon, toivottavasti siitä ei tuu yleinen riesa :kieh:
Muuten kuitenki on ihan hyvä vointi. Poitsu on kovin villi, varsinki iltasin. Yks ilta se potkas miestä suoraan peukaloon ja mua kämmeneen :D

Mutta ei muuta kun mukavaa viikonloppua kaikille! =)
Voikaa hyvin! :flower:

Niisku- ja kullervo 21+2 :heart:
 
Hyvää perjantai iltaa kaikille kanssasisarille :)

Neuvola tänään ja mikä ihaninta pienen, luultavammin sillä hetkellä tuhisijan (pysyi koko ajan paikallaan) sydänäänet kuuluivat tasaisesti :)
Kaikki muutenkin hienosti. Hemglobiini noussut kivasti, näytti jo 165... Ultra ajan sain 1.2 klo9.15, eli viellä viikko jännitettävää pitääkö paikkaansa tämä tänään yhtäkkiä tullut aivan totaalinen poikaolo, aamuun asti ollut koko ajan, että tyttöhän siellä köllöttelee :)
 
Kerkesinpäs taas tännekkin.
Kiirettä pitänyt huh huh.
Kuulin eilen, että eräs tuttukin odottaa lasta, hänelle jo kolmas lapsi tulossa.
Hänellä la 1.8 heh :LOL: Jee mä sain mammakahvikaverin!
Vähän edes lohduttaa. kun maira meni ja muutti pois yhyy :'(

Mua on nyt sattunut 2 päivää oikealle alhaalle mahaan.
Mutta ei mitenkään hillittömästi, niin en oo ollu huolissani...
Maanantaina se kauan odotettu rakenne ultra sitten on JEE
Täytyy kysellä siellä, että onko mun ihme kivut ihan normaaleja
Kun en minäkään tiiä mitä ne supistukset on??
Kuullut että maha menee kovaksi, mutta ei se ole koskaan kova kun mua sattuu.....

Onnittelut :flower: kaikille taas ultrakuulumisista!

AAH huomenna nukun pitkään...

Jane ja pikkuveijo 19+5 kohta poksuu B)
 
Jane69 mulla on ollut samanlaista kipuilua eilisestä asti. Ajattelin että jos maanantaihin mennessä ei helpota niin soitan neuvolaan ja kysyn. Varsinkin kävellessä sattuu. Toivotaan että on vaan liitoskipuja. :)

Nyt on vauva vakuutettu. :D En edes tiennyt että tommosen vakuutuksen voi ottaa ennen lapsen syntymää, onneksi on miehen veljen vaimo vakuutusyhtiössä töissä. Ainakaan ei kukaan huijaa meitä noissa asioissa. :)

mipsu ja nöttönen 20+0
 


Lämpimät onnittelut ihanista ultrakuulumisista kullekin! :heart:

Täällä on ollut vähän kehno olo...
niistä sydämen tykytyksistä oli ollut puhetta "juuri sopivasti"...minulla ei ole vain tykytyksiä, vaan ihan kunnon rytmihäiriöitä ja tänään sitten kävin ekg:ssä asian kanssa.
Ei siinä mitään näkynyt, kuten ei yleensäkään.
On siis ollut hyvänlaatuisia tuplalyöntejä eka raskaudesta asti, ihan jokaisessa raskaudessa ja lääkityskin minulla on (Propral), mut ei se pahemmin auta mitään.
Tänä aamuna sit sydän hakkas IHAN MITÄ SATTUU heti kun silmät avasin ja ei millään rauhoittunut...aivan karmeaa oloa piti...mies jäi sit kotiin töistä, kun en kerrassaan voinut tehdä yhtään mitään. No, meni se sit ohi "kun pääsin vauhtiin" ja nyt olo on ihan ok.
Lääkäri tosin sanoi, et haluaa vielä kertaalleen tutkituttaa minulta sydämen ja keuhkotkin kai.
Joskus lähiaikoina.
Huoh, toivottavasti näin kamalia päiviä ei tule -mielellään koskaan.

Hapennälkä vaivaa täälläkin, väliin ihan urakalla! Kuten tänä aamuna noiden rytmäreiden kanssa, tuntui et tukehdun. Mut saa sitä olla puuskuttamassa herkästi muulloinkin. :xmas:

Jane69, tuota toispuoleista alamaha/kylkikipua on minullakin ollut ja taitaa olla liitos/kannatinkipuja. Ainakin minulla siis. :)

Nyt lähden nukkumaan, josko huomenna ois parempi päivä...

Vointeja! :hug:

-Elettaria & murunen 19+6
 
mussupussu Tempur sänky saa täältäkin kannatusta. Ollaan oltu siihen todella tyytyväisiä. Mulla on selässä vikaa joka nyt vaivaa tämän raskauden aikana. Esikoisen kohdalla ei vaivannut. Mulla ei ainakaan kunnon sänky poista noita selkävaivoja, mutta en sitten tiedä kuinka huono selkä olisikaan huonolla sängyllä.
Nasuliinih Hui kuinka korkee hb, toihan on ihan huippu urheilijan tasoa. Olitko juonut vähän ennen hb:n ottoa? Juominenhan vaikuttaa siihen, jos on juonut vähän niin hb on korkeampi.
mipsu Esitit saman kysymyksen mikä mun piti kysyä. Viimeksi linea negra tuli jo rv17 häpykarvoituksesta napaan asti. Nyt ei mitään.
sukupuolesta Nyt kun täällä on useammalla ultran perusteella tulossakin toista sukupuolta oleva pienokainen mitä itse on ajatellut niin te olette saaneet mut ihan sekaisin :LOL:
Mä olin aivan varma aluksi, että tulokas on tyttö koska raskaus on niin erillainen. Ultrassa rv16 näytti kuitenkin aivan pojalta, siis minun mielestäni. Kaksi viikkoa olen ollut 100% varma, että tulokas on poika. Nyt en enää tietä. Enkä ymmärrä mitä väliä sillä edes on kumpi tulisi enkä tiedä miksi sukupuolen ennalta tietäminen on minulle niin tärkeää. Molemmat ovat enemmän kuin tervetulleita. Mä vaan haluan ostaa niitä sukupuolisidottuja vaatteita ja kaukalon ja vaunut tiettyä väriä. Joo tiedä, kuullostaa tyhmältä.

Sitten sitä omaa kasvavaa masua. Aaamulla sanoin esikoiselle, että pian vauva potkii jo niin että sinäkin tunnet sen käden kanssa äidin mahalta. Poika sitten piti kättään mahallani varmaan 20min ja hoki pian tuntuu. Yritin selittää, että pian on kuukauden päästä mutta on toi lapsen aikakäsitys vähän erilainen kun mulla. Eli hämnen pian ei ole kuukauden päästä. Mistäköhän on hätäisyytensä perinyt... :whistle:
Liikkeet tuntuu jo tosi selvästi, uskomatonta kuinka nopeasti potkut voimistuu. Ensin tuntuu vain muljahduksia kun lapsivettä on enemmän kuin sikiön paino ja liikkeet tuntuu muljahduksina, mutta nyt tuntuu jo potkuja. NIIN IHANAA!! :heart:
Sokerit ovat tasoittuneet. Heti kotiin jäätyäni ei ole tullut yhtään huonoa mittausta. Iltavuorojen jälkeisinä päivinä ei meinaan tullut yhtään hyvää mittausta. Sisätautilääkäri ottaa mut vastaan seuraavalla polikäynnillä eli mulla on hänen vastaanotto ultran lisäksi. Miettii sitten sitä insuliiniasiaa. Olisi kuitenkin kiva mennä vielä töihin ja ilman insuliinia se ei taida onnistua. Supistelu on myös lisääntynyt kun jäin kotiin, johtuu varmaan stressistä. Mä mietin vain mistä ne saa töihin sijaisen. Eilen en tehnyt muuta kuin ruuan ja kokoajan supisteli. Supistelu oli erilaista kuin ennen, yleensä on loppunut kun jään paikoilleen. Nyt vaan jatkui 20min putkeen vaikka menin makoilemaan. Täytyy koittaa rentoutua.

Hyvää viikonloppua kaikille!! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tvvo:
Alkuperäinen kirjoittaja milkei:
Alkuperäinen kirjoittaja tvvo:
Nyt jännäänkin, että kun esikoinen syntyi reilussa 4 tunnissa niin kuinka nopeasti tämä toinen tulee. Jos lähtee liian aikaisin, käännyttävät kotiin. Ei sekään hyvä asia ole... Kaikkea mäkin mietin ja vasta rv17+4... :LOL:
Kääk! No, onneks on kesä, niin ei muuta kun teltta pystyyn sairaalan pihalle kun alkaa LA lähenemään :D
Synnytyksessä lääkäri sanoi, että kuka vaan saa näin pienen lapsen synnytettyä alateitse. Mulle ei siis ehditty tehdä synnytystapa-arvioita ja siksi kätilö epäili mahtuuko syntymään. Onhan sellaista 2kg lasta ehkä hieman erilaista pusertaa maailmaan kun 4kg lasta. Sitä odotellessa että millainen jässikkä nyt tulee jos loppuun asti mennään:LOL:
Olen aina sanonut ettei synnytystä kannata jännittää, ei ollut yhtään niin paha kokemus kuin ajattelin eikä tehnyt yhtään niin paljon kipeää. Mun ei kannata sanoa tätä 4kg lapsen synnyttäjälle, voipi olla asiasta hiukan eri mieltä... :LOL:
nopeasti olet kyllä esikoisesi synnyttänyt. mä pusersin esikoistani lähes vuorokauden säännölliset supistukset ja kaikki tulivat tiuhaan mutta mitään ei tapahtunut sain kaikki kivunlievitykset,repesin,tikattiin ym

toka olin aatellut että kun eka kesti lähes vuorokauden niin mulla ei oo mitään kiirettä nyt sairaalaan ja matkaakin sinne vaan 5km supistukset alkoivat 4.00 (tasan) ja tasan 5.00 oltiin sairaalassa 4,140g/52cm poika syntyi 6.30 ilman kivun lievitystä eli vaikka yli 4 kiloinen niin synnytys todella helppo ja nopea synnytyksen kesto 2h30min

tästä kolmannesa oon kuvitellut että oli kännistys mutta nyt viimisessä ultrassa sanottiin että ei ollut koska mulla vedet lähti ja kalvot puhkastu kesto 1h55min
eli kauhulla odoton ettei tää neljäs nyt ainakaan kauheen nopeesti maailmaan haluaisi =)
 
Jane69, Elettaria Täälläkin ollut vastaavaa "kipua vasemmalla puolella, jos sitä nyt voi varsinaisesti kivuksi sanoa. Vatsa tuntuu jotenkin oudolta.
Mutta juurikin pari edellistä päivää jatkunut. Olin ensin vähän jopa huolisani, mutta kai ne vaan on liitoskipuja. Varsinkin kun teillä samaa. Niitä ei olekaan vielä aikaisemmin ollut ja vatsa on kyllä nyt selvästi viikon aikana kasvanut:)

Käytiin miehen kanssa hypistelemässä Hennesin isolla lastenosastolla, siellähän oli paaljon kaikkea ja ihan kohtuuhintaan..voi miten pieniä ne vaatteet on :heart:

Miumiu&pikkuinen 20+5
 

Yhteistyössä