~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Alkuperäinen kirjoittaja mipsu:
Ultrassa käyty. Nöttönen oli mittojen mukaan jo 21+1, mutta ei tehty LA:lle mitään. On kuulemma vasta viikolla 25 kun ne kasvukäyrät erkanee enemmän. Pelottaa vaan kun tuo mies on ollut syntyessään yli 4700g ja yli 50cm pitkä. :eek: Että millanen möhkäle sieltä sitten tulee kun aika koittaa. Ei sitten tullut sukupuolta kysyttyä, kun ei se ultraaja mitään sanonut ja jotenkin vaan unohtui. :LOL: Mutta kaikki hyvin ja sehän se on pääasia. :) Eletään sitten jännityksessä loppuun asti.

Tuosta sydämentykytyksestä joku kyseli, mulla ainakin pumppaa sydän tosi raskaasti. Ei pysty vasemmalla kyljellä oikein nukkumaan. Tuntuu että tosiaan tulee rinnasta läpi.

mipsu ja nöttönen 19+5
tähän pakko kommendoida että ite oon keskosena syntynyt vähän yli 2kiloisena ja 44cm toi ukko sit taas 2 viikkoa yli LA:n 4,5 kiloisena ja 54cm (hui) ja mulla kuitenkin suht isoja lapsia eli eipä oo mun pionuus geenejä saanut =) meillä siis tyttö 50cm/3,740g (38+1)
poika 52cm/4,140kg (38+4)
poika 49cm/3,240g ( 38+2) (insuliini vauva joissa onneksi hyvin tarkkaan painoa seurattiin)

toisin lopussa tulee kauhee paniikki että mitä jos se on yli 4,5 kiloinen ja aion todellakin ruikuttaa itseni vauvan paino-arvioon jos eivät muuten sinne laita =)
 
ihana lukea hyvistä ultra kuulumisista :heart: :heart:

omaan napaan ei mitään erikoista ens perjantaina ois neuvola pitkästä aikaa. selkä kipuja on ja samoiten siivotessa ja varsinkin kun lattialta noukkii tavaroita maha on jo sen verran tiellä hengästyn todella helposti ja olo on jo nyt ku valaalla =) ukkeli sanokin että jos sulla nyt jo on noin tuskaa ni miten parin kuukauden päästä =)

sokeri arvot pysynyt nyt hyvänä (ihanaa)

on ollut niin paljon kaikkee tohinaa etten tiä enään ees viikkojanikaan..meenkö 21 vai alko ko mulla jo rv 22.. =)
 
Huomenta!

Meillä oli eilen illalla ensimmäistä kertaa oikea keskustelu pojan kanssa, se kun on nyt ryhtynyt sitten mylläämään masussa. Ehkä tähän vaikuttaa myös se, että olen rauhallisempi nukkumaan mennessä kun sai tuon stressiasian hoidettua. Oli aika mieletön fiilis, tunsin jo muksaukset masun läpi käteen asti. Istukka on takana, joten se ilmeisesti helpottaa asiaa. Kunpa mies olis kotona kokemassa näitä hetkiä!

Linea negraa ei miul näy ei kuulu, vaikka poika mahassa onkin.

Ihanaa, kun täällä on teitä uudelleensynnyttäjiä, on kiva lukea kokemuksia synnytyksistä ym. Noista Tänttärän lasten pituuksista ja painojen perusteella ei kait äidin ja isän syntymäpainoilla ole juuri vaikutusta asiaan. Ollaan kyllä molemmat oltu syntyessä 53cm ja noin nelikiloisia. Miun siskolle muuten olivat sanoneet neuvolassa, että herranjumala, siul on tulossa nelikiloinen PULLALAPSI. Miten niin? Oon jokseenkin ymmärtänyt, että nelikiloinen on suht normaalipainoinen. Miehen veli oli syntyessään viisikiloinen, siitä voisi jo ehkä sanoa, että huh... alakautta tuli kuitenkin ja anoppi ei mikään suurikokoinen ole itse. Ja hengissä hää on vielä :)

Jos yrittäis masukuvaa tänään ottaa jotenkin kutenkin.

milkei 19+0
 
Linea negraa ei muuten mullakaan näy vielä vaikka poika masussa. edellisissä kyllä tullut eli kai se jossain välissä ilmestyy

milkei tottahan se on ettei noi painot vaikuta terkkarit kuitenkin niitä kysyy ja varsinkin äidin vauva paino viittaa kuulemma vauvaan (mutta en muista kyllä miten tämä juttu meni mulla on kyllä joka neuvolassa kysytt myös vanhempien vauva painot)

ja meillä noi vauva painot on nyt ihan päisvastaset poika joka synty yli 4 kilosena on saanut neuvolasta motkotusta painostaan 3v alkaen paino kun menee ala käyrillä ja pituus yläkäyrien yläpuolella niin ei yhtään sopusointusesti

kun sitten poika joka synty mein lapsista pienempänä 3.240kg on tätä nykyä tuollainen pyöreähkö pallero =) tai no pullaposket ainakin =)

 


Noista vauvojen kokojutuista...itse väittäisin, ettei vanhempien koot tai äidin raskausajan syömiset vaikuta vauvan kokoon, mut tiedän, et moni on eri mieltä.
Miten lie asia sit oikeasti on, mut me olemme mieheni kanssa molemmat olleet aikalailla 3,5kg syntyessä ja joissakin raskauksissa olen kaksin käsin mättänyt herkkuja naamaan :ashamed: (poika-raskauksissa siis...) ja suurin vauva meillä on ollut 3460g!
Pienin 2510g ja muut siinä välissä, siis enemmän pieniä kaikki. Ja kaikki TÄYSaikaisina syntyneet kuitenkin. Että näin meillä. :)
...niin ja en ole tupakoinut sitten "nuoruusvuosien".

Mutta...nyt lähdemme shoppailemaan! :D Ihan pakko päästä tarkistaan Hennesin vauvanvaatevalikoima... :snotty: Olo on tänään parempi, olen nukkunut paremmin...toivotaan, et rytmihäiriöt antavat rauhan!

Mukavaa lauantaipäivää kaikille! :heart: :hug:

-Elettaria & murunen 20+0 JIIIIIIII-HAAAAAA!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Hyvää lauantaita mammat!

Mä rakastan nykyajan kännyköitä ja tietokoneen piuhaan, tämäkin ihana keksintö pelasti mut tylsyydeltä kun isäntä lähtikin aamulla töihin vaikkei pitäny.. :D
Eli meillä on muutto tehty, yllättävän helposti kävikin... :) Päivät onkin menny nyt sit tavaroita purkaessa, ehkä tää tästä vielä kodilta alkaa näyttää..Ainoo vaan että täällä on ihan saakelin kylmä, puolet kämpän pattereista on pimeenä ja täytyy sanoo ettei tää pohjaalanen osaaminen ainakaa täällä kämpässä näy, nimittäin ulko-ovessakin on puolen sentin klappi niin että päivänvalo paistaa läpi..Joten äitin tekemät villasukat on nyt tullu tarpeeseen, täytyy maanantaina soittaa isännöitsijälle et tulis noille pattereille ees tekee jotain... :x

Mahassa on ollu kovin hiljasta, ei sitten niinku mitään liikkeeseen viittaavaakaan ole nyt tuntunu..Mut edelleen oon sitä mieltä et kaveri joko mätkii tohon istukkaan tai sit se riehuu kun nukun, täytyy kuitenkin dopplerilla kuunnella tänää et kaikki on ok...Kummasti se aina pistää mietityttää kun oon kuitenkin tuntenu liikkeet jo 5 viikkoo niin selvästi.. :whistle:
Maha on kasvanu, ei niinkää näkyvästi (tai siis mun mielestä, mut mä tuijotankin sitä joka päivä... ), mut oon vaan huomannu et kun makaa selällään niin kohtu on noussu aika reilusti viimesen viikonkin aikana ylös tolta.. :)

Paljon tsemiä niille jotka ovat ultraan menossa ja paljon onnea niille jotka ovat mukavia uutisia saaneet! :heart:

Mä taidan lähtee ratsaamaan jääkaappia, mukavaa päivänjatkoa! =)

Maira ja eemeli 20+4
 
Hienoja mahakuvia teille! Täytyis itsekin ottaa, edes muutama.

Miumiu83, aika hauska yhteensattuma. Mä kyllä enemmän luotan tähän uuteen LA:han, kun meni tuo kierto vähän sekasin tossa kesällä (toukokuussa jätin pillerit). Oli nimittäin vuotoa 3 viikkoa putkeen. Noh, taitaa kuitenkin olla aika epätodennäköistä, että synnytys olisi LA:na...

Mairalle onnea uuteen kotiin! :flower:

Onnea myös kaikista hyvistä ultrakuulumista! :heart:
Ens viikollahan saadaan kuulla taas lisää!!

Kuinka moni käyttää sitä body shopin kaakaovoita?
Täällä meillä päin ei ole body shopia, joten shoppailuressulla Jumbossa päätin käydä sen ostamassa. Voita ei kuitenkaan ollut, vaan siellä oli se puikko, mutta kun usein ei siellä tule käytyä, niin ostin sit sen. Seuraavana päivänä olis tullu voita...
Sitä vaan meinasin, että kyllä on hyvä tuote tuo puikkokin. Mahan kasvun nimittäin jo huomaan, mutta raskausarvet on vähentynyt. Oon kyllä tosi tyytyväinen ollu ja se tuoksukin on niin hyvä!

Hauskaa loppuviikonloppua!

Pine ja pikkuinen 20+5
 
Mulla on juuri se Body Shopin puikko. Muutama päivä sitten vasta ostin kun huomasin että alkaa navan vierestä iho ratkeilemaan. Jotenkin tosi mukavan tuntuista iholla tuo. :)

Ollut puuhapäivä tänään. Pakastin sulatettu ja kaapeista ja laatikoista heitetty turhaa romua pois. Huomenna olisi vuorossa loppusiivous ja olohuoneen järjestyksen vaihto. :) Pakko nyt alkaa tekemään noita suurempia juttuja kun vielä uskallan nostella jotain.. :D Jotenkin kauhea pesänrakennusvietti iskenyt. Kauheasti tekisi mieli mennä ostelemaan vauvalle tavaroita. :LOL: Ja eilen illalla tuli semmoinen tunne että pakko päästä kasaamaan jotain. :D Ehkä mä kohta pääsen vaikka pinnistä rakentamaan... :xmas:

Nyt vois mennä sänkyä kohti. Uuvuttava päivä ollut.

mipsu ja nöttönen 20+1
 
Tipu Topakka
Huomenet pinoon!

Käytiin perjantaina kaverin kaa kaupungilla ja eipä enää oikein jaksanutkaan pysyä perässä. Masu veti kireelle ja alapäähän tuli kivulias paineen tunne. Lopuksi häpyliitos oli niin julmetun kipeä, että ei meinannut kärsiä rappuja nousta :ashamed: :/

Taidanpa rajottaa nämä menot lähinnä leikkipuiston ja kodin välille B)

Lääkäri käski ottaa rauhallisesti tuon istukan vuoksi (jotenkin se ei ihan ole kohdillaan) ja sen vuoksi käyn kolmen viikon välein kontrollissa ja ultrassa. Oli tuo kaupunkireissu liikaa.. No, otinpahan opikseni!

Enää pari viikkoa ja EHKÄ vauva suostuu näyttämään kumpi sieltä on tulossa :heart: Miehellä on tyttö olo ja minulla ei mitään hajua kumpi tulee. Tarvikkeet pitää ostaa kuitenkin kaikki uudestaan, kun lahjoitin kuopukselta veljen tytölle ihan kaikki vaatteet ja sängyn. No rattaat löytyy, mutta niissä on vaaleanpunasta ja jos sattus tulemaan poika, niin aika tylyä ois vedellä missään vaaleanpunaisissa unelmissa :D :snotty:

Vauva on alkanut liikkua tosi paljon. Hirmu hyrrykkä tuolla mahassa :D Minkähänlainen vilpertti tästä kolmosesta tulee :eek: ?!?

Hauskaa sunnuntaita kaikille!
 
|O Sydämen tykytyksistä puheenollen, nyt niitä on täälläkin..heräsin 02:45 ja sain unta kuuden pintaan. Väsytti , mutta sydän hakkasi niin että ei saanut unta. Ja pikkuinenkin myllersi yöllä mahassa hurjasti..päivisin on kyllä aika hiljaista tähän verrattuna :D

Pine83 No näinpä, LA on kuitenkin vaan LA:)

Täällä kans käytetty Body shopin puikkoa eikä ainakaan yhtään arpea vielä näkynyt. On ihan kivan oloinen tuote.
Pesänrakennusviettiä Kyllä, nimim. kävin eilen itsekseni Ikeassa "katselemassa enkä ihan tyhjin käsin tullut takaisin :LOL:

Miumiu ja pieni 20+6
 
Täällä myös Body shopin kaakaovoipuikko käytössä. :wave: Kysyin myyjältä, mitä ero on tuolla puikolla ja sillä vartalovoilla, niin tuossa puikossa on kuulemma vielä enemmän sitä kosteuttavaa kaakaovoita. Eli pitäisi olla vielä tehokkaampi tuote, eikös siinä hyllyn reunan selosteessakin sanota, että soveltuu raskausarpien ehkäisyyn?

Itsellä raskausarpia on kyllä jo sen verran edellisestä raskaudesta, että ehkä tällä puikolla saa vaan pidettyä entistä suuremmat tuhot loitolla... :LOL: Tosin joku ihotautilääkäri sanoi, että ei raskausarpia millään rasvaamisella voi estää, tulevat jos on tullakseen ja riippuu siitä, minkälainen ihotyyppi on. Mene ja tiedä. Mutta aina kannattaa yrittää! :kieh:

Myntti ja kaverukset :heart: :heart: 19+2
 
Moikka :wave:

Olipa tänne taasen ehtiny tekstiä tulla =)

Eipä näy mullakaan Linea Negraa vaikka poju masussa onki.
Raskausarpia ei ainakaan vielä ole, pitäisköhän munki käydä ostamassa Body Shopista tota voidetta mistä täällä ollaan puhuttu. :p

Mulla on kyllä kova pesänrakennusvietti nyt. Jos tää kämppä olis meidän oma, nii tää olis menny jo ihan täysremonttiin :D mut nyt mä oon vaan tyytyny laittaa sisustusta vähä uusiks ja tänään siivottiin miehen kans yli kaks tuntia :whistle:

Muutenpa tänne ei sen ihmeempiä. Poitsu hyörii ja pyörii masussa kovasti.
Ai nii ja me tehtiin sitte eilen päätös, että meille tulee Oran Saaga vaunut.
Eli tämmöset:



Ei me vielä tilattu nuita, mutta varmaan tossa helmi- maaliskuussa käydään tilaamassa, ku tuolla liikkeessä voi sopia sen päivän, että millo ne haetaan, liike siis säilyttää nuita vaunuja siellä sen ajan. Varmaan sitte joskus huhtikuussa ne tilataan ja haetaan sieltä =)

Jeps, rauhallista sunnuntai-iltaa mammoille :flower:

Niisku- ja kullervo 21+4 :heart:
 
Iltaa mammat!

Niiskuneiti- Päädyitte tekin oran vaunuihin.
Päästään sitten haukkumaan tai kehumaan :LOL:
Me hankittiin jo ora jovi airit!

Huomenna kauan odotettuun rakenneultraan JEEE!
Täytyy tulla illalla kertomaan kuulumiset, toivotaan että kaikki on hyvin.
Mulla on semmonen olo ettei siellä oo elämää... :x
Oon nähny kauhu unia!
Huomenna myöskin poksuu...
Illan jatkoja.

Jane ja pikkuveijo 19+6
 
Iloisia viikon viimeisiä hetkiä kaikille! :)

Ensi perjantaina VIHDOINKIN kauan odotettuun rakenne ultraan, huh..
Kahden yövuoron jälkeen olo on ku onkimadolla.

Innostuin nyt tosta kaakaovoi puikosta, pakko lähteä metsästämään!

Oletteko tilanneet äitiysvaatteita jostain nettikaupoista? En ole varma onko kyselty aikaisemminkin, mutta tänään sivuja tutkiessa bongasin ainakin muutaman topin ja mekon, sekä nelly.comista ihanan tissimittaisen neulehupparin :>

Nepu ja Nipa 20+1
 
Niiskuneiti ja Jane: Meillä ostettiin esikoiselle ora jovi airit ja en oo kyllä katunut.. Vaikka on "jyskyt" niin pääseepähän ainakin liikkumaan säällä kuin säällä ja on tosi hyvät jousitukset!! :) Mutta on sitten tosi painavat ja ei moneen autoon välttämättä mahdu, mut meillä se ei oikeestaan haittaa :) Mä tykkään todella, ja ei meinata niistä luopua vaikka ostetaan kaksostenrattaat kesäks esikoiselle ja tulevalle. Kun aika pieni ikäero tulee.. Ja sit ne airit otan sit uudestaan käyttöön kuhan noi kaksostenrattaat jää pois.

Kauheen monet tosta kaakaovoipuikosta on sanonu, niin kyl mäkin nyt meinaan sitte sen hakea. Esikoisen jäljiltä vatsa on kuin rantapallo arpineen, mutta ovat aika hyvin haalistuneet.. Et jos toi auttaa ees jonki verran ku vatta venyy ni ois kiva :D Mul on vaan aina tullu toooosi herkästi raskausarpia :/
Mut en enempää selittele...
Onnea OdottamatonOdotus ultraan :) Meillä vähän perässä se rakenneultra, 2.2tta.

SisunÄiskä & Aarre 18+6
 
Nyt on olohuone uudessa järjestyksessä. Olipa homma. Kuurasin vielä kylppärin lattian juuriharjalla puhtaaksi. :D Ja sitten alkoi selkä vihoittelemaan, niin oli pakko lopettaa. Huomenna vielä makuuhuone puhtaaksi. Verhotkin pitäisi pestä. Onneksi naisella nämä raskaushormonit pistävät siivoamaan. :LOL: Ainoa hankinta mikä on jo hallinnassa on ne vaunut. Joita en muuten ole itse vielä nähnyt. Hyvät kuulemma ovat olleet joten eiköhän me ne oteta. Köyhällä ei kauheasti ole varaa valita. :)

OdottamatonOdotus onnea ultraan. :D

Nyt alkaa silmää painamaan joten köllähdän sohvalle ja leffan jälkeen nukkumaan. :)

mipsu ja nöttönen 20+2
 
Iltaa Äitylit :wave:

Keskustelua Oran vaunuista =) Itsekin olen ihastunut niihin, varsinkin malliin Taiga. Kyselisinkin, kun en itse pääse niitä liikkeisiin hypistelemään, on malleilla Saaga, Jovi Air ja Taiga kovastikin eroa livenä? Jos ne haluan, täytyy hyödyntää nettiä. Täällä ei ole lähellä jälleenmyyjää...

Onnittelut kaikille, jotka ovat jo päässeet kurkistamaan tyttö/poikalupauksiaan :heart: Itselläni on ultra ensi perjantaina ja odotan sitä sekavin tuntein; ilolla, pelolla ja tunteiden koko kirjolla!!!

Ja vielä tuosta kaakaopuikostakin :D Saako sitä tilattua netistä???

Masujen kasvatus- ja rasvailuiloja kaikille tasapuolisesti :heart:

Oliivitar ja Heppuli 19+2
 
Aijai kun meinaa raskausdementia iskeä taas!! En meinannu muistaa kuinka kirjaudutaan sisälle!!! :LOL: :LOL: just tulin toiselta foorumilta jossa laitetaan erilailla niin iski blackautti...

Tuhannen närästyksen ja rintakivun kanssa valvon!!! :kieh: Käytiin päivällä kävellen kiertämässä yksi luontopolku (reilu km pitkä) ja kodalla paistamassa makkaraa... ehkä taisin vetää liian monta makkaraa, limsaa ja vielä sipsiä myöhemmin :x Nyt sitten kostautuu.... Työnsin rattaita koko matkan ja ihan reippaasti käveltiin niin loppumatkasta oikealle alas mahaan sattui ja kotipäästyä alaselkä oli niiiiiiin kipeä. Vieläkin särkee välillä.. |O

Vauva onneksi antaa välillä elonmerkkejä, aika rauhallinen tapaus tuntuu olevan ainakin vielä. Voikohan vauvan tuntea jo nyt mahan päältä? siis mulla aamulla tuntui navan vieressä kovempi kohta (siis joku reilu 10cm mittainen) ja nyt illalla uudestaan, sitten kun hieman painoin siitä niin hävisi.

Onnea kaikille ultraan menijöille... mutta siihen vielä kaks viikkoa aikaa!! Joskus rv 21 ja risat se...

Ai niin.... aamulla tais myös nenälle käydä köpelösti... kuopus 1v5kk hyöri ja pyöri mun ja miehen keskellä sängyssä ja ykskaks sitten kellahti selälleen mun päälle ja suoraan pää mun nenään! Rusahus vaan kuului ja taju meinas mennä... kipeä nyt toiselta sivulta. Oon joskus 10 vuotta sitten murtanut nenäni pyöräonnettomuudessa ja en kyllä toista kertaa kaipailis!

Sydämen tykytyksiä on ollut myös mulla... varsinkin ennen raskautta... ja niitä on tullut yleensä epämiellyttävissä tilanteissa...

Nyt taidan mennä koittamaan antaako tää närästys yhtään nukkua... aamulla olis eskariin vienti mutta taidan pitää vielä pari päivää tytön kotona kun tuntuu olevan vielä räkäinen, vajaa viikko sitten puhkes raju korvatulehdus molempiin korvii.. Onneksi muuten ei oo ollut kuumeessa tms.. nenä hieman vuotanut.. toivottavasti ei tuo päiväinen ulkoilu nyt enään pahentanut mutta hyvää teki käydä hieman ulkona.
 
Huomenta ja maanantaita, leidit!

Näissä maanantaissa ei oikeestaan muuta hyvää sit olekaan kun odotella ensimmäiset ultrakuulumiset muilta. :) No ei, kai sitä muitakin mukavia juttuja tapahtuu maanantaisinkin.

Sisko oli sitten lauantaina vihdoin saanut lapson. 12 tuntia oli tipan avulla ensin sitä puskenut, kunnes sitten kuitenkin tekivät keisarinleikkauksen, tyttö oli niin huonossa asennossa. Mutta koko perhe voi hyvin, ja se on pääasia. (Siskon pullavauvasta tuli 49cm pitkä ja 3 705g kevyt).

Itse näin eilen aamulla ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet mahan päältä! Olin ihan ihmeissäni, että NYTKÖ JO?, mutta pakko se nyt vaan oli uskoa. <3 <3

Sain sitten vihdoin masusta otettua kuvaa, täällä näkyypi:

(näkyy nyt kalsaritkii ja nahka, paita päällä masu kun näyttää niin paljon suuremmalta :D )

Nyt on juostava töihin, kurkin sieltä teidän ultrakuulumisia sitten :)

milkei 19+2
 
Pikkutikru: Raskaushormoonit on kyllä ikäviä, kun saavat pään ihan sekaisin huolesta - tiedän tunteen! Onneksi miehesi järkipuhe meni perille :hug:

Toffo: Onnea hyvistä ultranäkymistä ja tytöstä :flower:

Lapsen sukupuolen aiheuttamasta yllätyksestä: Kälylleni kävi n. 3 vuotta sitten niin, että "järkytys" tuli vasta laitoksella, kun siihen aikaan täällä ei suostuttu kertomaan sukupuoliennustetta. Hän siis luuli odottavansa toista tyytöä ja poika tuli. Nyt olen siis tosi tyytyväinen, että on monta kuukautta aikaa sulatella uutista. Molemmat sukupuolet siis tännekin olisivat olleet tervetulleita. Ei ollut Tvvo tarkoitus sekoittaa toisten päätä, mutta se taipumus taitaa tällä palstailulla olla, että tarttuu niin ilot kuin pelotkin =)

Mipsu: Ei ole Linea Negraa täällä...

Mammaliini: :hug:

Voi Onnea Milkei-tädille ja perheellesi! :flower: Pääsetkö koska katsomaan vauvaa? Todella tyylikäs masukuva!

Tämän viikon ultrakuulumisia jään odottelemaan :p

Meille löysi sitten eilen esikon tarhassa ollut vatsatauti. Muut olemme vielä terveinä - koputtaa puuta - mutta poika oksensi eilen pari kertaa ja kuumekin nousi illalla 39 asteeseen. Yö meni hyvin ja aamusta oli jo todella pirteä, että toivottavasti jää tauti lyhyeksi. Isäntä jäi häntä kotiin hoitamaan.

Lenniina ja pieni neiti 21+3
 
Noniin, töissä. Onpa pakkaset laskeutuneet tänne eteläänkin nyt, hrrrr.

Jahas, voisinkin kutsua sitten mipsun ja Niiskuneidin meille kylään... kämppä vaatis kyllä jonniimoista täyssiivousta. Eilen hammasta kiristellen sain sentään imuroitua. Sen sijaan virkkailin koko viikonlopun, tulos näkyy tässä:
Jotain itsetehtyä vauvalle :)

mammaliini83, kyl mie uskon, että voi. Niinkuin tuossa aikaisemmin mainitsin, näin jo meidän pojan muksinnat lauantaiaamuna aivan selkeästi. Ellei sitten suolistossa elele joku kilometrinen lapamato :D

Lenniina, kiitos! Pääsen Suomeen ens kuun viimeisellä viikolla, eli noin kolmen viikon päästä... Sisko yrittää kastejuhlat järjestää jo siihen, että miekii pääsen osallistumaan. Onkohan se liian aikaista, tietääkö kukaan?
Ja olinkin unohtanut, että lapsilla tuppaa näitä vatsatauteja ym. olemaan usein. Toivottavasti Lenniina teillä ei vatsatauti äityisi kovin pahaksi, ei ole mukava tauti se. Niinkuin ei mikään muukaan.

Noniin nyt kun täällä on hehkutettu tuota Body Shopin puikkoa, niin onhan sitä sitten itsekin testattava. Taidan huomenna ultran jälkeen käydä hieman shoppaamassa... Pitää jotkin housutkin käydä hankkimassa, sillä ainoa mammahousut on jo takamuksesta kulunut puhki (Hennes-laatua, grrr) ja nyt näistä ainokaisista päälle mahtuvista farkuista jouduin bussissa avaaman napin, kun tuntui, että pissa tulee housuun koko ajan muuten. Onneksi on pitkä paita päällä, niin voi töissä ihan vapaasti olla napit auki. Reteesti vaan! :D

Ainiin ja tästä meidän pinosta on sanottava, että vaikka täällä tuppaa tarttumaan välillä pelkotilojakin, niin enemmän miulle on ollut teidän muiden kokemuksista tähän mennessä hyötyä, kuin haittaa. Ja vaikka sanotaan, että kaikkien raskaudet ovat erilaisia, niin kyllä täällä on huomannut, kuinka tietyt asiat tapahtuvat meille yhtaikaa. Olin hetken tuolla keskenmeno-pinossa, mutten ole sinne enää uskaltautunut edes kurkistaa, kun sieltä niitä pelkoja tarttui itseen paljon pahemmin. Tieto lisää tuskaa :)

Onko kenelläkään kokemusta, mitä käytettyjä vaunuja ostaessa tulisi ottaa huomioon? Ettei osta ihan susia... uusiin meillä ei näytä olevan ainakaan tällä hetkellä varaa. Ihan kuin olisi autokaupat kyseessä :D
 
Joo jospa ei lapamato olis!! :LOL: :LOL:

Milkei:
käsitinkö oikein että ruotsissa asutte? Tulisko kalliiksi tilata vaunulasta vaunut? Nimittäin noi Firkonin F7 maksaa uutena joko n.290e (normipyörillä) ja "kromi"vanteilla 310-320e?! luulen että melkein samanhintaiseksi saattaa käytetytkin jäädä.... mä oon tykännyt noista tosi paljon, tosin ainut miinus on kasaaminen. Mutta meillä autossa Gracon matkikset joita sitten kaupungilla käytetään ja noita kotona muuten. Sanon että paljon paremmat on olleet kuin edelliset Brion Kombit.

Auts mikä tunne istuessa alapäässä... tätä on ollut joskus menkkojen aikaan... tuntuu että jotain nousee ylöspäin kun istuu. Jospa tää tästä. Närästys laantui viimein kun olin kitannut melkein litran kylmää maitoa! (ei se oo ihme että meillä sitä kuluu.... :ashamed: )

Mutta jospa koittais jotain järkevää saada tänään aikaiseksi. menis ainakin pukemaan...
 
Tulin poksumaan omanapaisesti.
Rv 20+0 eli puoliväli saavutettu. :heart: Huh! Toivotaan, että toinen osa raskaudesta sujuisi paremmin kuin tämä eka. Hehkeys ei vieläkään ole meille eksynyt.

Kipeitä supistuksia tulee tasaisesti koko päivän. Lisäksi jokaiseen päivään mahtuu 2-3 tuntia säännöllisen tiheitä ja kipeitä supistuksia. Onneksi perjantaina äitiyspolilla tarkastuksessa kohdunsuu oli edelleen kiinni ja muuttumaton. Sielläkin supisti ihan hurjasti, mutta lääkärillä ei ollut empamaattisuusvaihde päällä. Tökerösti kohteli. Melkoinen ero, kun viikkoa aikaisemmin paremmassa tilanteessa olivat ottamassa osastolle ja nyt paljon kurjemmassa tilanteessa asenne oli mitä-siinä-ruikutat-ja-viet-aikaamme. Koska kohdunsuulla ei muutoksia, jatkosta vastaa neuvola. Lisäksi tänään pitäisi supistukseni loppua lääkärin mukaan, koska tilastollisesti näin käy. Miehen kanssa olenkin kovien supistusten kourissa viikonloppuna naureskellut, että ei hätää, maanantaina nämä loppuu ja voin mennä vaikka tanssitunnille. :LOL: Juu, en taida olla ihan yhtä optimistinen kuin lääkäri... Sairauslomaa on vielä tämä viikko. Ensi maanantaina neuvola ja töihin kai pitäisi yrittää, mikäli tilastot toteutuvat kohdallani.

Ihanainen pyörähtelijä masussa voi onneksi hyvin. Liiketuntemukset ovat lisääntyneet mukavasti. Edelleenkään en tunne liikkeitä muuta kuin istuessani, joten huomaa istukan sijainen. Esikoisestä näillä viikoilla liiketuntemuksia tuli jatkuvasti ja liikkeessäkin, mutta istukka olikin takana. Tyttömme liikkeet tuntuvat mukavasti ajoittain vatsanahan läpi. Esikoinen ja mies ovat saaneet viime viikon lopulla tuntumaa potkuihin ja vauvaan, kun ovat pidelleet kättä masulla. Molemmat ovat asiasta kovin innoissaan. :heart:

Kiitos muuttoasiaan kommentoineille! Meillä asiat etenee. Talomme tulee myyntiin tällä viikolla ja viikonloppuna etsimme Pohjanmaalta väliaikaista asuntoa rakentamisen ajaksi. Muuttokuvioita on jo pohdittu. Apuja pitäisi löytyä lähisuvusta. Kauhistuttaa, mutta ehkä se sujuu, vaikka laskettuaika onkin sitten kuukauden päästä muutosta. Huh, hulinaa!

linea negra: Ei näy vielä. Esikoistyttöä odottaessakin taisi tulla melko myöhäisillä viikoilla. Katsoin kuvista, että rv 30 on ollut vahvistumaan päin.

Maira: Onnea uuteen kotiin! Toivottavasti saatte asunnon ongelmat kuntoon ja lämpöä sisälle.

Milkei: Onnea täidille!

Lenniina: Paranemista esikolle. Toivottavasti tauti jää perheessänne siihen.

Hyvää vointia kaikille!

-Syyshortensia ja Milla rv 20
 
Milkei Kuten jo joku sanoikin, niin tosi tyylikäs kuva! Ja tuo virkkaamasi otus on aivan ihana:) (btw, kuten myös sohva tms. siinä taustalla)
Neulomisesta en välitä, mutta virkkaamisesta olen aina pitänyt. Juuri vastaavia pehmoleluja tuli joskus tehtailtua. Jospa sitä taas uskaltaisi kokeilla, kiitos vinkistä:)

Nyt meni ruokavalio ihan täysin tarkkailuun, vatsalla on nyt ilmeisesti joku ongelma. Kieltäytyy täysin yhteistyöstä, parempi siis tarkkailla ettei syö mitään sitä ärsyttävää ja kipaista vaikka apteekista jotain helpottavaa, ehkä maitohappobakteereita.
Kun tässä nyt on kaikenlaista vähemmän positiivista vaivaa, raskausarpia jne.. niin onko teillä raskauden myötä ilmennyt positiivisia juttuja omassa kehossa? Minulla on iho kirkastunut, hiukset näyttää parempikuntoisilta ja jostain syystä Vain sääristä on karvankasvu lähes loppunut, mukavaa :LOL:

Miumiu ja pieni poika 21+0
 

Yhteistyössä