~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

www.pikku-paaposet.fi löytyy kestoja, www.vaunula.fi löytyy vaunuja, istuimia ja muuta tarpeellista :D :D tai ainakin tulee tarpeelliseksi kun siellä käy :D vaatteita olen löytänyt huutonetistä ja ostellut tuttavilta uutta olen ostanut todella vähän. Ja kun googlettaa löytyy kaikenmaailman vaatekauppoja muistaakseni h&m oli aika hyvin vauvan vaatteita
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista... niitä onkin tullut paljon :flower:

ON: Meillä oli tänään neuvola. Hemoglobiini oli noussut, kiitos rautalisän. verenpaine oli 94/70, aika matala, mutta se on mulle ihan tuttua, joten pienet hiumailut ei ole uutta :) . Painoa on nyt tullut 3kg yhteensä koko raskauden aikana tähän mennessä. sf oli17,5cm, kuulemma ihan normaali ja muutenkin siis kaikki hienosti. Mies oli ekaa kertaa mukana ja sai kuulla vauvan sydänäänet, se oli ihan innoissaan :)

Neuvolatäti sanoi että laittaa lähetteen erikoisravitsemusterapeutille. Saa nähdä saanko aikaa sinne vai mitä? Ja sitten saatiin kahden viikon päähän neuvolalääkäri aika. Lähinnä siis siksi, että päästään ultraamaan. En tiedä tekeekö sitten samalla sisätutkimuksen? TODELLA HIENOA! Päästään siis ainakin yhteen ylimääräiseen ultraan ihan kunnan puolesta. Oon tosi onnellinen!!!

Ja huomenna meillä on yksityisellä se 4d-ultra. Jännittää kovasti. Ihanaa päästä ihan ajan kanssa vakoilemaan vauvaa :LOL: Oon käsittänyt että sieltä saa n.10min DVD:n mukaan vauvasta... täytyy pitää peukkuja, että niin on!

Anteeksi omanapaisuus :ashamed:

Joku kyseli nettikaupoista tai linkeistä. Googleen kannattaa laittaa vauvamaailma. Sieltä löytyy hyvä nettikauppa. Mun mielestä edullisia juttuja paljon kaikkea kivaa :hug:

Oikein hyviä vointeja kaikille!!!

-tipi81 ja pupuli 21+2-
 
Aurinkoista tiistaita kaikille! Ainakin täällä etelä-Suomessa on pari päivää paistanut ihanasti ja kodin pölypallot paljastuu siinä samalla vähemmän ihanasti...

Puolenvälin ylittäneitä tosiaan alkaa olla jo useampi. Onnittelut heille :flower: Perässä tullaan :)

Onko teillä muilla enää minkäänlaista pahoinvointia? Minulla on edelleen ja varsinkin, jos nälkä pääsee liian suureksi tai vaihtoehtoisesti syö itsensä ns. turvoksiin. Myöskin rakon ollessa täysi (joka täyttyy jo desistä nykyään) alkaa oksetus. Tällaista en ainakaan muista aiemmissa olleen. Iltaa kohden olo yleensä vielä pahenee.

Me lähdemme perheen kanssa viikonloppuna aurinkolomalle ja kaikki on pakkaamatta ja apteekista tarvittavat asiat hakematta. Omat vaatteet on helppo pakata, kun mikään ei mahdu päälle, niin saan vissiin kulkea nakuna koko loman :ashamed: Väsymys painaa myöskin edelleen sen verran, että kaiken tekee vasta pakon edessä.

Nyt kuitenkin on mentävä kauppaan, jotta lapset saa ruokaan.

-unelias-
 
Alkuperäinen kirjoittaja tvvo:
Nyt jännäänkin, että kun esikoinen syntyi reilussa 4 tunnissa niin kuinka nopeasti tämä toinen tulee. Jos lähtee liian aikaisin, käännyttävät kotiin. Ei sekään hyvä asia ole... Kaikkea mäkin mietin ja vasta rv17+4... :LOL:
Kääk! No, onneks on kesä, niin ei muuta kun teltta pystyyn sairaalan pihalle kun alkaa LA lähenemään :D


 
Alkuperäinen kirjoittaja unelias:
Onko teillä muilla enää minkäänlaista pahoinvointia? Minulla on edelleen ja varsinkin, jos nälkä pääsee liian suureksi tai vaihtoehtoisesti syö itsensä ns. turvoksiin. Myöskin rakon ollessa täysi (joka täyttyy jo desistä nykyään) alkaa oksetus. Tällaista en ainakaan muista aiemmissa olleen. Iltaa kohden olo yleensä vielä pahenee.
Jep jep, kiva kuulla etten ole ainoa...Illalla olo on välillä suorastaa tuskasaa kun etoo ja öklöttää mut mitää ei tapahu... :kieh:
Mullahan ei varsinaista raskauspahoinvointia ole missään kohtaa ollut, mut tää tällänen äklötys on tullu lieveilmiönä vasta viimeseen kuukauden aikana..Liekö asiaan vaikuttaa hurjaa vauhtia kasvava kohtu joka jo painaa joka paikkaan...

Mulla olis vielä puoltoista viikkoo ennenkun pääsee reissuun ja aurinkoon, onneks tää muutto vie tehokkaasti kaikki vaatteitten pakkaus innon... :D

Maira ja eemeli 20+0 :heart:
 
Heips!

Tännepä oliki ehtiny tulla kovasti tekstiä.

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista sekä niin tyttö- kuin poikalupauksistakin :heart: :heart:
Uusiaki tänne oli jälleen tullu, tervetuloa :flower:

Seksistä oli puhuttu. Mulla on kyllä haluja, mut oon iltasin nii väsyny etten jaksa ajatella mitään sellasta. Sillo tällöin peuhataan, mut on vähentyny niistä ajoista ku en vielä ollu raskaana.

Sisätutkimuksesta kyseltiin, mulle se tehtiin lääkärineuvolassa rv 13+0, seuraava on sitte varmaan siellä seuravaalla lääkärikäynnillä.

Hankintoja, no mä tilasin eilen illalla alennuksesta nettikaupasta vauvalle vaatteita. Helpompi tilata ku tietää kummalleko ostaa. Mulla on nyt muutama body ja parit housut vauvelille ostettuna. Vielä pitäis ostaa jtn, tosin äippäpakkauksestahan saa ihan hyvin vaatteitaki ja lahjaksi varmasti tulee kans vaatteita.

ON: tänne ei sen kummempia. Ollaan miehen kans ihan onnessamme pikkujätkästä ja tuntuu, etten edes koulussa voi keskittyä ku mietin vaan kaikkia hankintoja yms.
:ashamed:
Perjantaina lähetään kyseleen tarjouksia vaunuista ja sitte ku vaan päästään yhteisymmärrykseen mitkä meille ostetaan nii käydään ne tilaamassa =)

Hyvää vointia! :flower:

Niisku- ja poitsu 20+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja milkei:
Alkuperäinen kirjoittaja tvvo:
Nyt jännäänkin, että kun esikoinen syntyi reilussa 4 tunnissa niin kuinka nopeasti tämä toinen tulee. Jos lähtee liian aikaisin, käännyttävät kotiin. Ei sekään hyvä asia ole... Kaikkea mäkin mietin ja vasta rv17+4... :LOL:
Kääk! No, onneks on kesä, niin ei muuta kun teltta pystyyn sairaalan pihalle kun alkaa LA lähenemään :D
Synnytyksessä lääkäri sanoi, että kuka vaan saa näin pienen lapsen synnytettyä alateitse. Mulle ei siis ehditty tehdä synnytystapa-arvioita ja siksi kätilö epäili mahtuuko syntymään. Onhan sellaista 2kg lasta ehkä hieman erilaista pusertaa maailmaan kun 4kg lasta. Sitä odotellessa että millainen jässikkä nyt tulee jos loppuun asti mennään:LOL:
Olen aina sanonut ettei synnytystä kannata jännittää, ei ollut yhtään niin paha kokemus kuin ajattelin eikä tehnyt yhtään niin paljon kipeää. Mun ei kannata sanoa tätä 4kg lapsen synnyttäjälle, voipi olla asiasta hiukan eri mieltä... :LOL:

 
lumisateista tiistaita täältä meiltä päin..

puolenvälin ylittäneille onnea :flower: vielä viikko ja sitten olis itselläkin puolivälietappi saavutettu =)

pahoinvoinnista täällä meinaa välillä yllättää jos en muista syödä tarpeeksi usein.. ei sentään ole tarvinnu vessanpönttöä halailla..

tässä olis tuore masukuva tältä päivältä ja viikkoja olisi nyt 19+0 =)



muoks. minusta tuo maha näyttää nyt jo järkyttävän isolta. saa nähä kuinka iso se on sitten loppuvaiheessa :LOL:
 
Onnea hyvien ultrakuulumisten saaneille. Tyttöjäkin oli saatu pinoon odotettavaksi liuta. Monella on myös poksunut puoliväli, joten onnea siitäkin. :flower: =)

Tervetuloa uudet! :wave:

Kiitos supistuksen loppumistoivotuksista. Vielä eivät ole loppuneet. Eilen supisteli kipeästi epäsäännöllisen säännöllisesti klo 18-21.30 ja tänään koko päivän kivuttomien lisäksi on ollut kipeitä supistuksia jälleen tukku iltapäivällä parin tunnin ajan. Mitähän tässä vielä voisi tehdä noiden poistamiseksi? Onneksi perjantai on pian ja kontrolli äitiyspolilla. Huolettaa, mutta onneksi Nöpöstiinan liikkeet tuntuvat paremmin kuin viime viikolla. No, päivä kerrallaan tässä on vain mentävä supistusten kera.

Unelias ja Maira: Täällä yksi, jolla pahoinvointia edelleen. Yökityttää, onneksi ei lennä mitään ulos. Tsemppiä! Mukavaa lomareissua molemmille.

Tipille mukavaa 4d ultraa huomenna!

Hakaneula: Milla-nimi on hyvinkin mahdollinen. Esikoinen on kyseisen nimen vauvalle antanut, kun kuuli vauvasta. Se kyllä sopii hyvin meidän perheen tytön nimeksi. Tosin viimeksikin esikoisen ajateltiin ennen syntymää olevan Laura, mutta sitten ei jotenkinkaan ollutkaan Lauran oloinen ja näköinen. Päädyimme ihan eri nimeen. Toivottavasti sinulla supistustilanne on kohtuullinen eikä aiheuta harmeja.

Sisätutkimus: Minua on ronklattu paljon, mutta johtuu noista supistuksista ja ongelmista, joita on piisannut jatkuvasti. En usko, että normaalissa tilanteessa olisi vielä juurikaan tutkittu.

-Syyshortensia ja Milla 19+1 :heart:
 
syyshortensia, minulla on ollut aina aiemmissa raskauksissa kipeitä supistuksia jo ennen puoltaväliä, tältä muksulta nyt ei ole vielä ollut kuitenkaan! Onko nuo supparit sul tehneet mitään kohdunsuulle? Mulla nimittäin eivät vaikuttaneet, vaikka kipeitä olivatkin.
Toivotaan, että ovat harmittomia!! :hug:
Tuosta ronklaamisesta vaan ihan pakko sanoa :ashamed: , et eikö se nimenomaan pahenna tilannetta, jos mennään ronkkimaan? Suomessa tuo on käytäntö, mut täältä "sisätutkimuksettomasta maasta" käsin kuulostaa hurjalta tuossa tilanteessa! :saint: :ashamed: Äläkä ota pahasti, et sekaannun! :hug: (mulle saa sanoa, et Elettaria, turpa kii ny! :xmas: )

Mies tuolla katsoo lasten kans jotain filmiä ja mul on nyt aivan OMAA aikaa, ahh... :heart:
Vauvakin alkoi potkimaan riemusta välittömästi!

:xmas:

emmmaa, komea on maha jo sullakin! :D :heart:
 
POKS POKS 20+ 0 viikot ne vaan poksuu ja puoliväli on jo ylitetty! :D

Hieman omaa napaa:
Ultra oli tänään ja tyttöhän siellä vilkkaasti pyöriskeli mahassa :heart: , tosin ihan 100% varma lääkäri ei ollut asiasta.
Mutta 10vk päästä on uudestaan ultra, siellähän se sukupuoli viimeistään varmistuu... Ultra tehdään, koska istukka oli takaseinässä ja ihan alhaalla, yleensä se siitä nousee kun kohtu kasvaa, mutta lääkäri halusi varmistua asiasta. Toiseksi sydämessä näkyi ns "golfpallo", joka ei luultavasti merkitse vauvan kehityshäiriöitä, koska kaikki muu oli vauvalla paremmin kuin hyvin ja riskilukukin oli aiemmin 1:1400, eli tosi pieni. Ei kuulemma kannata huolestua asiasta, joten ei laittanut edes lähetettä lapsivesipunktioon. Hieman jäi asia kuitenkin huolestuttamaan... :|

Jotenkin ristiriitaiset tunteet jäi ultrasta, mietinkin tässä jos kävisi vielä 4D- ultrassa, koska 10vk on pitkä aika odotella uutta tietoa.

-pikkutikru ja Siru 20+ 0-
 
Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista!!! =) ite sitä joutuu kärvistelemään jonku aikaa ku oma ultra on vasta 3.2... liian pitkä aika näinkin malttamattomalle ihmiselle. :D ku kaiken pitäis tapahtua heti.. potkuja on tuntunu ihan satunnaisesti,välillä tuntuu että kyttään niitä ihan pakkomielteisesti ku muilla niitä jo vissiin tuntuu ihan kunnolla. muutenkin tää toinen raskaus on niin erilainen ku eka,esikoisen raskausajasta nautin täysin rinnoin mutta tää toinen on tuskaa.. :( olen niiiiin mielettömän kiukkunen koko ajan että inhottaa itteäänki.. ja voitte uskoa että kotona mun kanssa kaikki on varpaillaan.. kunpa nää tuntemukset hellittäis ja vois alkaa nauttia.... seuraava neuvola olis 1.2 sitä sitten odotellessa... :D ihania vointeja kaikille.. :heart:

Lilli ja Rusina 18+1
 
Mua alkaa aina iltaisin närästää hyi yäk!
Olenko mä ainut joka on melkee puolessa välissä eikä oo rakenne ultrassa käynyt :LOL:
Tuntuu että kaikki on kohta käynyt...

Mitähän mää nyt teen kaikki illat kun en kuuntele sydän ääniä :D
Tylsiä iltoja tiedossa ja paljon! Ennenku alkaa liikkeet tuntua.
Mutta ISO kiitos Mairalle dopplerin lainasta!
Oli ilo saada lainata sitä!
Äläkä rehki liikaa siellä! NIH!

Seksi ei oo kiinnostanut kohta pariin viikkoon.
Millonkas alkaa se kuuluisa panetus kausi mistä puhutaan?? :LOL:
Meillä siitä ei oo kyllä tietoakaan...
Hitsiläinen mun päässä alko soida leevien biisi
"Mieletön Melinda
Hitto mikä hilloviiva
ilman pikkupöksyjä ja rintsikoita

Mieletön Melinda
Jotain muuta kuin ne pikkudiivat
Kaikki teinityttöjä
Ei yhtään niin kuin mieletön Melinda"
Juu kylläpäs taas tuntuu olo niin seksikkäälle kun turvottaa...

Nyt syömään donitseja
Hitto mikä herkkuperse musta on tullu... :LOL:

Jane ja pikkuveijo 19+1
 
Huomenna se sitten viimeinkin olisi. Se ultra. Jännittää aika paljon. Ei oikein ruokakaan maistunut äsken.. :) Ja se on vasta iltapäivällä! Mitenköhän selviää sinne asti? Onneksi on kampaaja päivällä niin on jotain tekemistä sentään. Tulisilla hiilillä istuskelen täällä. :kieh: Vaikka tietää kyllä sydämessään että kaikki on hyvin niin silti on pikku pelko persiissä. Huoh. Eipä tässä auta kun odottaa. ;)


Seksistä
joku kyseli. Itse olen ainakin niin poikki illalla että ei oikein jaksa. Onneksi tuo mies sentään ymmärtää. :) Ainakin toistaiseksi, kun välillä tuntuu että säälistä antaa vaikka ei kiinnosta. :eek: Jospa tämä tästä taas vilkastuisi. ;)

Onnea tyttö-ja poikalupauksista/veikkauksista! :flower: Saas nähdä saako tämä tyttöolo vahvistuksen huomenna, vai oonko vaan toivonut prinsessaa niin kovasti. En minä poikaakaan takaisin työnnä, mutta olisi se pikkurinsessa ihana. :heart:

Ja mulle kanssa niitä donitseja! :LOL:

mipsu ja nöttönen 19+4
 
Iltaa...

milkei, minulla ei esikoisesta eikä tästä toisestakaan vaihdettu laskettua aikaa, kun heittoa oli vain pari päivää. Ainakin viikko pitäis olla eroa, jotta muuttaisivat. Tai no muutettiinhan mulla silloin ihan tän raskauden alussa, mutta silloin heittoa oli se n. viisi viikkoa.

unelias, minulla on vähän sama juttu kuin sinulla, eli jos vatsa on tyhjä niin tulee paha olo. Toisaalta jos syö liikaa, niin alkaa närästämään. Mukavaa reissua teille!

emmmaa , mukava masu sulla =)

syyshortensia, jaksuja supistusten kanssa :hug:

pikkutikru, toivottavasti tuo löydös on tosiaan vain joku ihan harmiton juttu. Ymmärrän kyllä, että sua silti huolettaa :hug:

Laitoin profiiliin masukuvan, en osaa sitä tähän viestiin laittaa :ashamed: Toi kuva on eilen otettu, silloin viikkoja oli 16+5.

Nyt täytyy mennä vähän siivoomaan, mies on tulossa kotiin iltavuorosta ja keittiössä on kamala kaaos :whistle:
 
Kiitos ostosvinkeistä!
pikinen huuto.netistä olinkin kuullut, että löytyisi hyvin. Mutta nyt vasta kävin kurkkimassa ja siellähän oli tosi hyvä valikoima vaippoja ja vaatteita. Niillä pääsee varmasti hyvin alkuun. Huomasinkin jo että tuolla surffaillessa löytyy tarpeellista ja vähemmän tarpeellista, paljon houkutuksia, varsinkin kun ei ole oikein vielä kartalla mitä todella tarvitaan. Pitää vaan pitää pää kylmänä :D

myös Tipin vinkkaama sivu vaikutti pätevältä, eikä ollu ennestään tuttu:)
Saitko muuten mistä syystä lähetteen sinne erikoisravitsemusterapeutille?
Mietin vaan juuri omaa painoa, tai paremminkin sitä että onkohan sitä tullut tarpeeksi. Huomauttavatkohan sellaisesta helposti neuvolassa.

Miumiu ja pieni 20+1
 
Huh, mikä päivä. Töissä vessassa käydessä huomasin, että alushousut oli ihan märät ja mahassakin on ollut sellaista ikävähköä paineen tunnetta. Tästä sitten mainitsin ystävälle, joka uskoi olevan normaalia, mutta kehoitti kuitenkin soittamaan neuvontanumeroon (täällä on sellainen yleisnumero, johon voi soittaa koska vaan ja kuvailla oireet ja sieltä sitten sanovat, jos aihetta on soittaa vielä sairaalaan). No. Kuvailin oireet, ja huolestuneen kuuloinen täti sanoi, että kannattaa käydä naistenklinikalla ja soittaa sinne. No. Soitin sinne tietenkin huolestuneempana ja sanoivat, että ehkä on parempi tulla tutkittavaksi.

Mies kun ei tietenkään ole kotona, soitin tälle ystävälle, joka teki ystävän teon ja ajoi toisesta kaupungista tänne ja yhdessä sitten mentiin naistenklinikalle. Ottivat pissa- ja verikokeet ja verenpaineen. No. Virtsassa näkyi jotain valkosoluja ja lähettivät verinäytteet labraan. Verenpaine oli hetken kohollaan, ei vissiin ihme, ihan paniikissahan siellä oltiin. 10 minuutin levon jälkeen tasaantui sitten 140/75. Pari tuntia odoteltiin, että pääsin lääkärille asti. Tehtiin sisätutkimus, missä kaikki näytti ok:lta ja ultrassa sitten siellä poika heiluttelikin molempia nyrkkejään ja heilutteli päätään... ja lapsivettä oli normaalisti.

Vielä en saanut tuloksia labrasta, soittanevat perään jos siellä jotain vakavampaa on, mutta hoitaja epäili alkuunsa pissatulehdusta. Lapsella kuitenkin tällä hetkellä ainakin kaikki ok, lääkärillä oli kiire päivystykseen, mutta sanoi että normaalia eritettä siellä näkyi, ei lapsivettä ja paineen tunne ilmeisimmin kasvava kohtu ja siellä venyttelevä lapsi. Ja että se housujen kastuminen saattoi olla virtsankarkailuakin, mikä myös normaalia kuulemma. (Varsinkin kait jos on pissatulehdus).

Aivan hirmu sekava teksti tuli, mutta halusin vain jakaa sen täällä, mikäli jollain muulla on samoja tuntemuksia. Olen tyytyväinen, että kävin jos tuolla nyt on joku tulehdus. Saa sitten hoitoa siihen.

Eipä ole tullut syötyä, joten josko sitä nyt vetäis jonkun päivällisen ja yrittäis nukkua. Huh.

Huomenna luettava jälleen uudelleen kaikki kivat ultrakuulumiset, ne kun nyt tuli nopeasti vain selailtua.
 
mjm
Heip.

Ultrakuulumisia on ollut paljon. Niitä on ollu kiva lueskella. =) Niille, joilla on ollu jotain kontrollia vaativaa :hug: . Meillä on rakenneultra reilun parin viikon päästä.

Levotontakin läppää on lennellyt. :LOL:

Itellä oli neuvola tossa viime viikolla. Kaikki ok. =) Painoo oli tullu alkupainoon vaan reilu kilo. Tosin valmiiksi on jo ylipainoa, niin toivon, ettei ihan hirveästi tuliskaan. Pelkopolille teki terkka lähetteen, kun jo heti alussa pyysin, että saisin käydä edellistä synnytystä läpi. Siitä jäi jotenkin niin kaoottinen ja "ulkopuolinen" olo. Toivoisin voivani toimia ja olla tässä seuraavassa synnytyksessä vaistonvaraisemmin ja luomummin, jos vaan mahdollista.

Pahoinvoinnista olitte kans kirjoitellet. Mä kävin viimeksi ökäilemässä viikko sitten :x :whistle: . Mulla tulee kans tosi huono olo edelleen, jos tulee liian pitkä ruokailuväli.

Niin ja hienoja masukuvia oli kans. =)

Ja tervetuloa uusille vielä. :wave:

Nyt vähän töllötystä ja sit koisaa. Öitä.

mjm + masu 17+4
 
miumiu83 joo mä löysin vaunulasta semmoiset aivan ihanat pinnasängyn suojukset missä oli se verho systeemikin aattelin semmoiset tilata vauvoille. vaikka kaikki pitää tätä mun hommaa ihan turhana koska aijon teetättää sterilisaation tämän raskauden jälkeen ja jos vaan suostuvat otatan koko kohdun pois. kohdun poistoon en usko mutta sterilisaation ne ainakin tekee kun täytän kohta 30 ja 4 lastakin sitten löytyy.

Milkein mulla kanssa meinaa lirahdella housuun ja juuri mietin pitäisikö mun käydä näyttäytyyn mutta uskon sen vain olevan pissaa. tää raskaus on muutenkin ollut ihan eri luokkaa kun noi muut onhan siellä nyt kaks.

Mä olen taas alkanut tämmöiseksi kuppaajaksi kun olen nauttinut tästä omasta rauhasta kun lapset menee nukkumaan.

Äitini sai tänään ensimmäiset hahtuva pökät lapsille valmiiksi ja tuli hienot ite rupesin nyt kutomaan semmoista hahtuva peittoa mutta on aika työlästä kun meinaa olla lanka koko ajan poikki.
 
Milkei, hyvä että kävit näytillä. Pelästyttää ihan varmasti tollanen. Toivotaan, että on vaan pissatulehdus ja saat siihen lääkkeen.

Pikinen, miten toi sterilisaatio hoituu, jos vaik normaali synnytys. Itse sitä myös mietin, kun 30 tuli täyteen ja kolmas lapsonen, eikä enempää kyllä haluttais...

Kohta esikoisen kanssa astmakontrollikäynnille ja sitten kotiin lepäämään. Tänään esikoisen 5v synttäritkin, mutta juhlitaan vasta vkl, joten leipomaankin pitäis alkaa. Siivoomisen lääkäri kielsi, joten on hyvä syy jättää se tekemättä :LOL:

tupajumi ja salamatkustaja 18+2

Niin ja pikinen onhan sulla kaksinkertanen lanka hahtuvassa?
 
Tuosta ronklaamisesta vaan ihan pakko sanoa :ashamed: , et eikö se nimenomaan pahenna tilannetta, jos mennään ronkkimaan? Suomessa tuo on käytäntö, mut täältä "sisätutkimuksettomasta maasta" käsin kuulostaa hurjalta tuossa tilanteessa! :saint: :ashamed: Äläkä ota pahasti, et sekaannun! :hug: (mulle saa sanoa, et Elettaria, turpa kii ny! :xmas: )
Jatkuva sisätutkimuksen teko kyllä ärsyttää kohdunsuuta, mutta esim. kerran kuussa tehtynä ei vaikuta mihinkään, joka päivä tehtynä kyllä ärsyttäisi. Kohdun kaulan pituutta voidaan myös mitata vaginaalisesti ultralla, silloin ei tarvitse ronklata lainkaan kohdunsuuta.

Pakko kehaista, eilen illalla mun yksiössä oli ekat kunnon kotibileet :heart:
Ja vielä virtsankarkailusta, on siis ihan normaalia. Mutta hyvä että milkei olit käynyt näytillä. Hoitamaton virtsiitti voi aiheuttaa esim. supistelua ja ennenaikaisen synnytyksen. Multakin otettiin just PLV, mutta se oli puhdas. Ei siis johdu mun supistelu siitä. Sairaslomaa en edelleenkään saa koska kohdunsuulla ei muutoksia ollut viimeksi. Supistelu on siis "normaalia". Mä en muutenkaan ymmärrä mun terkkaria, itse pitää pyytää sairaslomaa, hän ei sitä tarjoa.
Meille tulee muuten muutto ennen synnytystä eli mun synnytyssairaala muuttuu. Muutetaan Tampereen seudulle miehen työn perässä. Tai siis eka pitäisi löytää joku paikka mihin muutetaan...
 
En saa millään kuvaa liitettyä tähän, mutta tosta blogin etusivulta näkyy heti muutamakin :)

http://odottamatonodotus.blogspot.com/

Kokoajan hirveän levoton olo kun en tunne vielä liikkeitä ja tuntuu että kaikki huonot olot ja kivistyksetkin on loppunut. Olisin varmaan tyytyväisempi kokoajan huonostivoivana! :)
Välillä tuntuu kuin jotain tuntisin, mutta aina se loppuu heti kun keskityn siihen! Ärsyttävää.
Ajattelin nyt pistää deadlinen vaikkapa perjantaille, soitan silloin neuvolaan ja pyydän tunkea johonkin väliin kuuntelemaan nopeasti sydänäänet. Saisin vihdoin mielenrauhan.

Löytyikö pääkaupunkiseudulta yhtään doppleria mitä olisi voinut lainata? Ei tarvitsisi neuvolan tätiä vaivailla sitten ? =)

Nepu ja Nipa 19+4 :heart:
 
Tillintallin: Onnea ultrasta ja tytöstä :flower:

Pohtijatar: Onnea ultrasta ja pojasta :flower:

Tvvo: Kysyin ultrassa sun tarinasta viisastuneena, että mites se kivesten laskeutuminen, että josko tyttö ei olekaan tyttö. Kätilö sanoi, että kyllä mahdollista, etteivät kivekset ole vielä laskeutuneet, mutta pippeli pitäisi kuitenkin näkyä. Ja mahdollista on, että pippeli olisi liimautuneena, mutta koska meidän neiti liikkui ultran aikana, sanoi, että olisi kyllä irronnut ja näkynyt, kun katsottiin sukupuolta parista eri suunnasta. Vaikutti olevan siis varma asiastaan.

Hakaneula: Juu, mä olin täysin varma pojasta. Nyt alkaa neiti-tieto mennä pikkuhiljaa jakeluun :LOL:

Tänttärä: Mulla eka lääkäri rv 27+, joten silloin luultavasti eka sisätutkimus.

Maypo: Onnea ultrasta :flower:

Mariann: Mieheni tunsi toissailtana ensipotkun masun läpi :heart:

Tipin 4d-ultrauutisia odottelen ja kuva olis kiva :p

Unelias: Mukavaa lomaa!

Emmmaa ja Odottamaton odotus: Hienot masukuvat!

Pikkutikru: Onnea ultrasta ja tytöstä :flower: Huolenkarkoitushali :hug:

Milkei: Hui kun sua säikytelty, toivottavasti kaikki hyvin :hug:

Tupajumi: Onnea esikolle :flower:

ON: Neuvola oli eilen. Kaikki muuten hyvin, mutta pissasokeri ++++. Uuteen sokerirasitukseen lähete rv 26+. Painoa tullut n. 5 kg. Sf-mitta meni yli käyrien, sanoi, että aika tavalista uudelleen synnyttäjillä. Vielä ei tuohon puututa, mutta jos jatkossa yli käyrien, aletaan epäillä taas niitä sokereita (lapsivettä oli normaalisti ultrassa). Hemppa oli pysynyt hyvänä raskausmonivitamiineilla. Syke n. 155.

Lenniina ja pieni neiti 20+5
 
Aah vapaapäivä! =)
Maanantain ultrasta vielä sen verran piti vaan kertomani, että istukka on nyt siis niin edessä ja keskellä kuin vaan voi olla ja siksi en siis tunne ulospäin niitä potkuja vieläkään. Kyllä poitsu aikas voimalla siellä jyllää, mutta vielä saa lisätä voimaa et muutkin tuntee ulospäin sen touhut. Esikoinen oli innoissaan pikkuveljestä, vaikka onkin aiemmin puhunut et pikkusisko tulee. =)
Ensi viikolla onkin taas neuvola ja nyt varmaan mitataan jo tuota kohdun kasvuakin. Veikkaan et se huitelee taas yläkäyrän yläpuolella. :kieh:

Onnittelut myös muille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö-/poikalupauksista! =)

garden ja reiska 21+3
 
Tvvo: Kysyin ultrassa sun tarinasta viisastuneena, että mites se kivesten laskeutuminen, että josko tyttö ei olekaan tyttö. Kätilö sanoi, että kyllä mahdollista, etteivät kivekset ole vielä laskeutuneet, mutta pippeli pitäisi kuitenkin näkyä. Ja mahdollista on, että pippeli olisi liimautuneena, mutta koska meidän neiti liikkui ultran aikana, sanoi, että olisi kyllä irronnut ja näkynyt, kun katsottiin sukupuolta parista eri suunnasta. Vaikutti olevan siis varma asiastaan.
Meillä siis tilanne meni näin: Neuvolan rakenneultrassa kysyin näkyykö sukupuoli, yhtäkkiä mies sanoi ettei halua kertoa. Lääkäri ei siis kertonut, mutta totesi että kyllä SE täällä näkyy. Miehen mielenmuutoksesta seurasi vuosituhannen riita...
Menimme 4D ultraan 2-3 viikkoa myöhemmin ja yli 90% tyttö, kiveksiä tai pippeliä ei näkynyt. Myöhemmin äippäpolilla tosi selvä poika, kivekset roikkui melkein polvissa :LOL:
Naapurimme tarina: Neuvolan rakenneultrassa sama lääkäri kuin meilläkin aikanaan, sanoi että poika. Menivät muutamaa viikkoa myöhemmin 4D ultraan jossa sanottiin yli 90% tyttö. Menivät ylimääräiseen ultraan neuvolassa jossa naapuri kysyi sukupuolta uudelleen ja lääkäri sanoi hölmistyneenä että eiköst hän viimeksi sanonut, että poika. Mihin se siitä olisi muuttunut ja tosiaankin pojan saivat.
Luulisi 4D ultrassa sukupuolen näkyvän, mutta ei sekään 100% varmaa ole. Poika on aina helpompi nähdä kuin tyttö.
Ystäväni sai myös toisen lapsensa 3kk sitten. Esikoinen on tyttö ja tulokkaasta sanottiin kaikissa ultrissa, jopa mutamaa viikkoa ennen syntymää että tytöltä näyttää ja poika heille syntyi.
On siis todella paljon kiinni kuvakulmasta kuinka hyvin sukupuoli nähdään. Jos meille nyt sanotaan, että tyttö niin mä en vaan omien kokemusten pohjalta voi asiaa uskoa ennen kuin viikkoja on enemmän. Viime kerrasta opin sentään jotain, vaikka kovapäinen olenkin =)
Siltikin tiedän, että jos sanotaan tyttö niin osa minusta uskoo siihen ja haluan ostaa vaalenapunaista. :LOL:
Enkä halua kenenkään teidän tyttö/ poika ennustuksia aliarvioida, pitävät varmasti paikkaansa! :heart:
 

Yhteistyössä