~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

No meillähän osu anturi niin somasit mahalle että heti näky pippeli, ei siellä kasseja vielä roikkunu mut pippeli näky, äiti ja kätilö sano heti että poika..Mä olin vielä niin jäässä etten osannu sitä ite kattoa ja pyysin vielä ennen lopetusta että voiko näyttää niin et mäkin hokasen ja heti kun alaspäin mentiin niin pippeli vilkku, kätilö sano että kyl tää poika on, naureskeli vaan että en mä tapetteja tuu vaihtaa jos sieltä tyttö tuleekin, mutta että poika tuo on oltava kun niin selvästi jalkojen välissä jotain roikkuu.. :D

Meillä on liikkeet taas hiljentyny, liekö kaveri mätkii taas tohon etuosaan missä on istukka kun ei tunnu..Hyvin se on kyllä muuten sieltä 15+ viikoilta osannukkin ponnailla sivuihin.. :)

milkei Hyvä ettei ollu mitään kummempaa...

Multahan otetaa pissakokeet joka kuukaus sen takia ettei pääse vahingossa virtsis muhimaan tolla, hyvä niin.. :)

Mutta mä lähen käymään vanhalla työpaikalla ja jatkan pakkaamista, päivänjatkoja!

Maira ja eemeli 20+1 (19+5 jäljellä, hui! :eek: )
 
HEI MAMMAT!!

Mä teen varmaan helmikuun pinon jo etukäteen koska muuton takia meidän netti ei aukea ennenkuin helmikuun 9:säs päivä, enkä tiedä kuinka pääsen nettiin ennen sitä.

Ei huolta, teen kaikki päivitykset mitä on tullu heti kun koneelle pääsen. :)
 
EC: Eihän sinun tekstissäsi ollut mitään loukkaavaa. :) Itse olen pohtinut välillä samaa tuon ronklaamisen suhteen. Erityisesti mietityttää, kun meidän neuvolalääkäri tutkii, kun on kokematon. Mieheni vertaakin tämän lääkärin tekemää sisätutkimusta samanlaiseksi tiedoltaan, jos mieheni itse tutkisi asiaa. :LOL: No joo, ehkä toi lääkäri vähän enemmän tietää, vaikka tuntuukin olevan pihalla ja epäilee itsekin itseään. Onneksi äitiyspolilla ovat enemmän varovaisempia eivätkä ihan joka käynnillä ole ronkkimassa, varsinkin käydessäni tällä viikolla kahdesti. Sisäkautta tehdyllä ultralla ymmärtääkseni saadaankin tarkempi tieto asian laidasta, joten sitä ovat käyttäneet äitiyspolilla. On kyllä eroja näissä naapurimaiden tavoissa.
Oletko sinä joutunut sairauslomalle kohdun supistusherkkyyden vuoksi ja ovatko vauvat syntyneet lasketunajan tietämillä? Minulla oli kohdunsuun tilanne viime torstaina kunnossa. Toivottavasti edelleen, vaikkakin nyt on supistellut enemmän ja pitemmästi. Esikoisestakin supistelin herkästi, mutta nyt on homma ihan eri. Edelleen siis vuoroin olen huolissani, että vauva syntyykin etukäteen, mutta vuoroin en ole huolissani, kun esikoinenkin lopulta syntyi lasketunajan jälkeen. Tosi rento odottaja siis täällä... :/

Pikkutikrulle onnittelut tytöstä! Toivottavasti kaikki on hyvin, vaikka löytyikin huoleen aihetta. :hug:

Lilli: Täälläkin toinen raskaus ei ole yhtä hehkeästi sujunut kuin esikoisen aikana. Esikoisestakin oli jos millaisia oireita, mutta silloin vain hymyilin. Nyt olen huolesta ja jomotuksista kaikkea muuta kuin hehkeä. Tsemppiä!

Mipsulle iloa tämän päivän ultraan!

Ihania masukuvia olette laittaneet. Itsellänikin on jo melkoinen pallo. Paljon isompi kuin esikoisen aikana. :heart: Ihanaa, kun masu näkyy, mutta on tämä paljon kankeampaa jo nyt.

Lenniina: Hienoa, että miehesikin on jo saanut bongattua vauvan potkut. Tsemppiä sokereiden kanssa!

Milkei: Hui, varmasti huolestutti eilinen tilanne. Hyvä, että tutkivat. Toivottavasti lirahtelut helpottaa.

Tvvo: Onpa eroja sairausloman saamisessa. Minut määrättiin heti pitemmästi sairauslomalle näiden kipeiden ja ajoittain säännöllisten supistusten vuoksi. Johan ne kivuttomistakin laittoivat sairauslomapätkille täällä minut. Toivottavasti supistukset hellittävät tai pysyvät ainakin aisoissa.
Kuinka paljon ennen synnytystä olette aikeissa muuttaa? Meillä muutto näyttäysi nyt tulevan toukokuun loppuun. Vähän kyllä hirvittää ajankohta, mutta täytynee vain pyydellä apua. Tsemppiä uudenkodin etsimiseen! :)

on: Ei uutta tiedotettavaa. :) Samaa rataa jatkuu supistusten kanssa. Ylihuomenna taas ihmetellään asiaa.

Voikaa hyvin!

Syyshortensia ja Milla 19+2
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave: ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Rakenneultra oli vihdoin tänään, kyllä sitä oli odotettukin. Kaikki näytti olevan erittäin hienosti, pikkuinen poseerasi oikein tosissaan. Tyttöolosta huolimatta poika siellä näyttää majailevan!! Oli senverran tavaraa jalkovälissä, että luulisi poikalupauksen osuvan kohdilleen :kieh:

Seuraava kontrolli on vasta 2 kuukauden päästä, koska verenkierto näytti pelaavan aivan normaalisti. Uusia suonia oli kohdunympärys täynnä, mutta se on vaan positiivinen asia tässä vaiheessa. Lääkärikin sanoi virtauksia olevan sinne sun tänne, sikinsokin..

Supistukset eivät ole kohdunsuuta miksikään muuttaneet, joten lienevät harmittomia. Eiköhän sitä töihin täydy sitten palata, mikäli näiltä suonikohjuilta pystyn istuskelemaan :(

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Siiri 20+0 POKS POKS
 
Nyt on täälläkin vähän enemmän kerrottavaa.
Maanantaina poksui puoliväli, eilen oli rakenneultra ja tänään on jo neuvolassa käyty.

Rakenneultrassa kaikki oli hyvin. Pikkuinen kasvaa normaalisti ja vastasi viikkoja. :heart: Sukupuolta ei haluttu tietää. On sitten yllätys kumpi tulee.
Istukka on edessä, joten ei ihmekään, ettei potkuja ole niin voimakkaasti vielä tuntenut. Onneksi mulla on se kotidoppleri. Sen avulla on saanut kyllä hyvän mielenrauhan!

Neuvolassa kaikki myös hyvin. Tässäpä tulokset (suluissa ed.kerta):
rv: 20+2 (15+3)
paino: +300 / viikko (-200 / viikko) alusta lähtien painoa tullut vain noin kilon verran lisää.
RR: 120/62 (113/67)
B-Hb: 132 (139)
pissa: puhdas (puhdas)
SF-mitta: 18 (8)
Syke: 150 (150)

Tosta sisätutkimuksesta, mulle se tehtiin edellisellä neuvolalääkärikäynnillä, rv 15+3.
Se lääkärikäyntihän oli kamala kokemus ja tänään sitten sanoin th:lle, etten halua enää mennä tälle neuvolan lääkärille. Kyllä huomasi th:sta, että ei tullut yllätyksenä, sillä tiedän, etten ole ainut...
Seuraava lääkärikäynti on th:n mukaan rv 26 - 28 paikkeilla YKSITYISELLÄ!

Joku mietti sitä LA:n muutosta, niin näin meillä täällä etelässä:
Mulla vaihtui np-ultran jälkeen LA. Ensin kuukautisten mukaan 12.6., mutta koko vastasikin 5 päivää isompaa, joten se muutettiin 7.6.. Ultraaja totesi silloin, että 5 päivän ero muuttaa LA:ta.

Onnea :flower: kaikille hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista! :heart:
Niin ja tietty kaikille puolenvälin poksujille.

Nyt me lähdetään syömään!

Pine ja pikkuinen 20+2 :heart:
 
Jee 19 viikko alkoi ei olisi enään kauan :LOL: :LOL:

Tupajumi: kuulemma tästä hahtuvasta riittää kun tekee yksin kertaisen ainakin niin mulle sanottiin kun sitä kysyin mutta jos olisin ottanut erinlaista olisi pitänyt tehdä kaksinkertaisena.

Vein äsken auton renkaat huoltoasemalle kun myydään huomenna toi meidän volvo siellä se mies meinas että älä sinä niitä nostele että pysyy kaksoset mahassa mä olin hieman ihmeissäni että mistä se tietää ja sitten hoksasin etttä mä asun täällä pikku kylässä missä kaikki tietää kaikkien asiat :D ja paremmin kuin ite :LOL:
 
Pine83 Täällä ihan samat LAt, myös tuo ensimmäinen 12.6 :D Siirtyi sitten 7.6 ja nyt ma ultrassa oli taas merkattu b-mitan (sen ainoan joka merkattu) vastaavaan enemmän sitä alkuperäistä 12.6 aikaa. Mutta lääkäri ei puhunut mitään LA:n siirtämisestä. Luotan kyllä aika vahvasti omiin laskelmiini ja uskoisin että 12.6 olisi kuitenkin lähempänä oikeaa..
Hauskaa silti:)
Jaaha tämä taitaa lähteä tänään käymään terveyskeskuksessa, tarkistamasa ettei vaan olisi virtsatietulehdusta. Oireita oli vähän jo pari viikkoa sitten ja nyt taas sellainen olo. Parempi kai tarkistaa, kun niitä ennenkin ollut Usein. Ilta menee sitten leppoisasti päivystyksessä jonotellessa

Edit: Laitoin minäkin profiiliin kuvan omasta olemattomasta vatsasta

Miumiu ja pieni 20+2
 
heippa!

Onko taalla muita jotka eivat aijo selvittaa sukupuolta? Esikoisesta ei oikein nahnyt silloin 20vk ultrassa ja seuraavissa en sitten edes enaa kysynyt. Mies olisi utelias, mutta ma haluan pitaa yllatyksena loppuun asti!
Ei sita joka maassa tehda sisatutkimusta. Mulla on nyt tehty eka laakarin neuvolassa, mutta esikoisen aikaan ei englannissa tehty vasta kun pari viikkoa lasketunajan jalkeen mentiin sairaalaan kaynnistettavaksi.
Ei myoskaan tehty mitaan synnytystapa arviota ja leikkaukseenhan sita sitten loppujen lopulta jouduttiin ja olihan silla tytolla kokoakin 4320.

vaan nyt paiva unille, tytto jo nukkuu! viela pitka aika ultraan kun on 2pv
hyvaa paivan jatkoa kaikille!
 
Iltaa! :wave:

Onnea jälleen kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille :flower:

Mä voisin laittaa kans kuvaa tosta mun masustani :)
elikkä tässä siis tänään otettu rv 21+0


Hyvää loppuviikkoa mammat! :flower:

Niisku- ja kullervo 21+0 :heart:
 
Tänään oli taas neuvola ja kaikki näytti olevan kunnossa. Hemppa oli nousut 100 124 eli rautatabut on tehnyt hyvää. Musta tuntuu että päänsärkykin on helpottanut johtuu varmaan tosta hemoglobiinin noususta. Mä taidan olla odottaja jolla paino nousee ihan kiitettävästi raskauden aikana. Nyt jo tullut alkupainoon 8 kg lisää ja tuskin tähän jää =) . Mielestäni en syö mitenkään paljon tai epäterveellisesti ja yritän jaksaa käydä liikkumassa ainakin kakstuntia viikossa.

Paljon jaksuja kaikille supistelijoille. Toivotaan että on ohimenevä vaiva tai ainakin menisi ohi seuraavaksi 19 viikoksi.

Olipas milkeillä eilen kova päivä. Onneksi kaikki päättyi hyvin. Hyvä, että tajusit lähteä tutkimuksiin sait ainakin mielenrauhan.

On ollut viimeaikoina todella paljon hyviä ultrakuulumisia =) . Onnea kaikille tasapuolisesti niistä.

Leena80 me ei kanssakaan kysytty sukupuolta. Vauva olisi ilmeisesti ollut otollisessa asennossa, koska kätilö kysyi halutaanko tietää sukupuoli ja kun vastasin että ei siirtyi paikoista pois =) . Hetken mulle tuli sellainen tunne etten millään jaksa odottaa kevääseen asti että saan tietää kumpi, mutta nyt olen erittäin tyytyväinen päätökseemme.

Onko jollain kokemuksia turvavyönaleantimesta. Itse en ole sitä vielä hankkinut tai toisaalta enpä ole kyseistä vekotinta muistanut olevan olemassakaan. Tänään autoillessa tuli se mieleen. Kuinkas tärkeänä kapineena sitä pidätte? Autatteko ensikertalaista =)

Onerva ja muru 21+2
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille poika- ja tyttölupauksista! Ja tervetuloa kaikille uusille, kiva kun pino kasvaa!

unelias: Mulla on myös edelleen pahaa oloa havaittavissa kun on nälkä tai rakko on täysi. Pari kertaa oon joutunut myös ihan yllättäen käymään halaamassa pönttöä (siis sen jälkeen kun pahoinvointi ns. loppui).

Jane69: Mä oon jo viikolla 21+1 enkä oo vieläkään käyny rakenneultrassa! Alan käydä jo vähän kärsimättömäksi (ja kateelliseksi kun kaikki muut tietää jo sukupuolen :LOL: ) Onneksi ultra on nyt perjantaina eli ei tarvii enää kauaa odotella.

Hankinnoista: Me ei olla vieläkään tehty mitään hankintoja. Isompia ei viitsi vielä tehdä kun muutetaan ehkä ennen LA:ta isompaan asuntoon. Vaatteita taas saadaan sukulaisilta aika paljon, niitä vaan pitäisi käydä tutkailemassa ja ottaa kotiin kaikki ne jotka on kivoja. Nämä vaatteet vaan sattuu olemaan n. 600 km:n päässä, niin ei ihan joka päivä oo sinne matka.

Vaivoja: Mulla on nyt viime aikoina tullut uusi vaiva näiden vanhojen mahapistojen, mahan kiristelyn ja selkäkipujen lisäksi. Varsinkin iltaisin kun oon menossa nukkumaan alkaa sydämentykytys. Tuntuu että happi loppuu kun sydän lyö niin tiheään. Joskus tykytys tuntuu tosi epämukavasti myös mahassa. Onkohan nää nyt niitä rytmihäiriöitä? Onko kellään muulla samanlaista? Ensi viikolla (rv 22+0) on onneksi taas pitkästä aikaa neuvola (edellinen viikolla 16+3), niin voi kysyä josko tollaseen vaivaan sais jotain apua.

toffo 21+1
 
Ultrassa käyty. Nöttönen oli mittojen mukaan jo 21+1, mutta ei tehty LA:lle mitään. On kuulemma vasta viikolla 25 kun ne kasvukäyrät erkanee enemmän. Pelottaa vaan kun tuo mies on ollut syntyessään yli 4700g ja yli 50cm pitkä. :eek: Että millanen möhkäle sieltä sitten tulee kun aika koittaa. Ei sitten tullut sukupuolta kysyttyä, kun ei se ultraaja mitään sanonut ja jotenkin vaan unohtui. :LOL: Mutta kaikki hyvin ja sehän se on pääasia. :) Eletään sitten jännityksessä loppuun asti.

Tuosta sydämentykytyksestä joku kyseli, mulla ainakin pumppaa sydän tosi raskaasti. Ei pysty vasemmalla kyljellä oikein nukkumaan. Tuntuu että tosiaan tulee rinnasta läpi.

mipsu ja nöttönen 19+5
 
Heippa kesäkuiset!

Itse olen kirjoitellut tuolla toisessa pinossa, mutta siellä on niin hiljaista, niin olen lueskellut teidän juttunne myös päivittäin. Meillä LA 7.6.2010.
Nyt en enää malttanut olla kommentoimatta Toffon viestiä.
Iselläni on ollut joitakin vuosia jo tuollaista sydämen tykytystä ja olen ollut pienellä Thyroxin annoksella. Lievä kilpirauhasen vajaatoiminta siis. Toisten lääkäreiden mukaan annos on ollut niin pieni, että sillä ei olisi edes mitään merkitystä. Mutta kun on jätetty pois niin tykytykset ja epämukava olo on tullut takaisin. En halua mitenkään pelotella, mutta ajattelin että ehkä hyvä tiedostaa että voisi liittyä kilpirauhaseenkin! Raskaushan vaikuttaa siihen! Mulla nostettiin annosta vähän raskauden alussa ja arvot ovat olleet nyt hyvin kahtena tsekkaus kerta, mutta silti ihmettelen, että mulla on kans samalla tavalla tuntunut tykytystä kun meen nukkuun ja ruokailun jälkeen. Ja jotenkin kans silleen mahassa ja olen ajatellut että olen ihan pöhkö kun siltä tuntuu. Jännä kuulla että sullakin on sellaisena tuntunut!
Täytyy asiasta puhua kans ens viikolla neuvolassa! Harmittaa että en ehtinyt/muistanut tällä viikolla puhua neuvolalääkärin kanssa asiasta kun siellä oli ajat myöhässä ja jonoa, niin jäi.

Mutta sellaisia nyt nopeasti! Katselen laitanko tietoni ylläpitäjälle vai saanko kommentoida teille vaan joskus listautumatta?

Tsemppiä Toffolle ja kaikille teille muillekin kesäkuun odottajille!! :flower:

T.Ripe + Elvis 20+2 :heart:
sairaslomalla liitoskipujen takia

muoks. Niin ja voihan olla että tämä tykytys johtuu nyt ihan jostain muusta jos meillä useammallakin on ollut samanlaista. Saas nähdä selviääkö mistä johtuu.
 
Heippa.

Täällä yksi mamma,joka ei ole kysynyt vauvan sukupuolta :
Tänään ostin kirppikseltä pari pientä vauvan vaatetta,sinisen ja vihreän,käy sitten kummalle vaan :heart: H&M:ltä tilaisin vauvalle valkoiset potkupuvut,joissa vihertäviä kuvioita ;)

Sydämentykytystä on ollut minullakin,kun hengästyy kovasti ja masussa tuntuu välillä myös se tykytys :/

Issias hiukan kiusaa,onneksi työkaverit ovat olleet ymmärtäväisiä ja olen päässyt vähän helpommalla =) Teen siivoustöitä ja pääasiassa kotisiivouksia.

Onnea kaikille tasapuolisesti tyttö ja poikalupauksista :heart:

Rapu ja :heart: 21+1
 
Taas tullut lisää ultrakuulumisisa... onnitteluita niistä :flower:

Meillä oli tosiaan tänään se 4d-ultra. Kyllä kannatti mennä. Oli ihanaa nähdä kuinka se pieni ihminen siellä vatsassa oleili. Varsin oli rauhallinen tapaus, tosin oli juuri ennen ultraa touhunnut sen verran, että ei ihme jos väsytti :) Kaikki oli siis hyvin. Oli hienoa nähdä vauvan kasvot, yllätyin kuinka hyvin piirteet jo näkyy! Ja nyt sitten varmistui että tyttö se siellä on! Olen käsittänyt että se Brunon sukupuolilupaukseen voi luottaa täysin! Pääsen ostelemaan niitä mekkoja B) Saatiin mukaan dvd-koko ultrasta ja lisäksi monta kuvaa! Koitan saada jonkun jotenkin tänne nettiin, mutta en nyt enää tänään jaksa alkaa vääntämään!

Miumiu83 kysyit miksi lähete sinne erikoisravitsemusterapeutille? Lähete laitettiin lähinnä sen takia, että mulla on ollut lähimenneisyydessä aika paljonkin alipainoa. Ja jotta saisin mahdollisimman tarkkoja neuvoja energiamääristä jne.

Mä olen miettinyt kovasti noita supistuksia. Kun käsittääkseni niitä saattaa alkaa näillä viikoilla tulemaan... siis harjoitussupistuksia. Oon miettinyt, että mitenhän mä tiedän onko mulla sellaisia. Tää on kuitenkin eka raskaus ja mulla ei ole hajuakaan miltä supistukset tuntuu. Ehkä se ei ole niin vaarallista, mutta ois vaan kiinnostavaa tietää mistä sellaiset tunnistaa!

Hyviä vointeja taas kaikille... me mennään pikkuhiljaa nukkumaan :)

-tipi81 ja pupuli 21+3-
 
Onerva, tässä on vielä mielenrauha kaukana.... lääkäri ei soittanut verikokeen tuloksia vieläkään ja koko päivän oon yrittänyt soittaa naistenklinikalle, että mitäs tässä nyt sit pitäis tehdä. Joko minuu ei ymmärretä tai mie en ymmärrä niitä. Kielimuuri. Sain vasta pari kolme tuntia sitten tietää, että tuloksissa saattaa kestää kolmekin päivää. Ja vieläkin, että soittaa JOS verikokeissa on jotain. No mitäs sitten, kun mulla oli niitä bakteereja pissassa, eikös ne pitäis hoitaa enivei? Mitäs sitten jos kukaan ei soitakkaan? Gahhhh.... On niin orpo olo täällä, kun mies on reissussa ja palaa vasta parin viikon päästä.

Tästä stressaamisesta päästäänkin näihin sydämentykytyksiin. On huojentavaa kuulla, että niitä on muillakin. Mulla nyt on ollut koko päivän aivan kammottavia tykytyksiä, oon yrittänyt nukkua, mutta kun ei niiltä tykytyksiltä saa unta. Muutenkin koko viikon ollut unet todella vähissä, koira pitää hereillä tai sit pitää juosta pissalla.

Huomenna yritän TAAS saada mun kätilöä kiinni ja vaatia, että ottaa mut ASAP sisään ja tutkii kaikki mahdolliset asiat. Muussa tapauksessa soitan yksityiselle, makso mitä makso, jätetään sit jostain muusta se. Kun ei saa vastauksia lääkäreiltä, niin voitte arvata, että google on laulanut.. pitäis laittaa joku raskauslukko googleen, sellanen mitä autoihin saa niitä alkoholilukkoja. :kieh: Verenpaineetkin varmaan kohollaan pelkkien kauhuskenaarioiden miettimisestäkin.

Ihanat ultrauutiset vähän alentaa pulssia onneksi :heart: Onnea kaikille hyvistä uutisista!
 
mjm
Milkei, :hug: . Lueskelin ja kirjoittelin niin silmät ristissä illalla viimeksi, etten huomannut kommentoida kurjaa päivääsi, vaikka heti perään kirjoitin. :ashamed: Toivottavasti saat nyt kunnolla selvyyden ja avun asiaan. Pidä vaan puoles! :hug:

Ja lisää oli taas ihania ultrakuulumisia! :heart: Voi kun jo päästäs itekkin.

Mulla on kans ollu noita sydämmentykytyksiä välillä. Neuvolassa terkka ei oikein ottanu sen enempää kantaa. Kyseli stressistä ja nukkumisesta. Pohdittiin yhdessä, että raskaana ollessa sydän joutuu vaan tekemään enemmän hommia tai jotain. Mut kyllä niistä kannattaa mainita, jos kiusaavat kovasti. Niin ja välillä mulla tulee kans sellanen tukala, "hapennälkäinen" olo. Että pitää päästä ulos tai hönkiä ikkunanraosta ja juoda raikasta vettä.

Hitsi Jane, arvaa soiko Mieletön Melinda päässä koko eilisen päivän. :LOL:

Mukavaa pakkaspäivää kaikille mammoille! :wave:
 
Milkei: :hug: Kamalaa varmasti olla epätietoisuudessa! Toivottavasti saat selvyyden asioihin pian!

(.) Kävin eilen neuvolalääkärissä noiden supistusten takia. Saikkua on nyt tällä erää tän kuun loppuun. Rauhallisesti pitää ottaa ja levätä mahdollisimman paljon. Lääkärin mukaan ei mitään kauheen akuuttia hätää ole, mutta kohdun kaula on lyhentynyt 2-3cm ja on pehmeä (viimeksi kuukausi sitten tarkistettu äitipolilla, oli 5cm ja napakka) kohdunsuu oli onneksi suljettu. Jos levosta huolimatta tulee kipeitä tai säännöllisiä supistuksia niin herkästi pitää lähteä sairaalaan näytille. Jos supparit pysyy pois niin voin mennä töihin koittamaan, mut jos siellä alkaa niin heti lääkäriin. Että niinköhän tässä sitten käy etten enää töissä paljon käy.. Johan mä siellä lokakuusta asti ehdinkin oleen hoitovapaan jälkeen :whistle:
Miehelle sanoin että laitetaas sitten kalenteriin ylös että seuraavan kerran meillä on seksiä 10.5. illalla (sillon 36+6) Siihen asti täytyy pitää hiljaiseloa..
Oon siis antanu vauvalle luvan syntyä 37+0 koska silloin raskaus on täysiaikainen (se olis myös mun synttäripäivä, täytän 30v..) Esikoisen kanssa oli sama juttu ja hän syntyikin rv37+0 klo 01.15
Nyt taas huilaamaan
:wave:

-minttu ja pumpelo :heart: 21+2
 
Tipi81 Ok, toivottavasti neuvonnasta on apua. Ihan mielenkiinnosta kyselin:)
Mietin minäkin miltä nuo harjoitus-supistukset tuntuu, mutta kai ne sitten tunnistaa jos/kun sellainen tulee.

mjm Täällä ei ole ollut tykytyksiä, mutta "hapennälkäinen" olo kyllä on. Varsinkin tuolla ulkona pakkasessa tuntuu ettei millään saa tarpeeksi happea. Saattaa muut aamuliikenteessä ihmetellä kun huokailen ja puuskutan. Pieni nuha ei ainakaan helpota asiaa.

Huh, tänään on jo torstai, odotan jo huomista kun lähdetään pitkästä aikaa avokin kanssa ulos, ostoksille, (ehkä myös tutustumaan vauvantarvikkeisiin), syömään ja leffaan :heart:

Miumiu ja luikeroinen 20+3
 
Tvvo: Uskon, että noiden kokemustesi jälkeen ei täysin uskalla tyttö-lupaukseen luottaa. En itsekään aio vaaleanpunaisella nyt vaatekaappia räjäyttää, mutta jos pari mekkoa (Hello Kittyä tms) ostaisi :p Ehtiihän sitä sitten vaikka juhannusaleen, kun on ensin se tyttö oikeesti sylissä =) Jaksuja ultran odotukseen :hug:

Siiri: Onnea hyvistä ultrauutisista ja pojasta :flower:

Pine ja Mipsu: Onnea mukavista ultranäkymistä :flower:

Niiskulla hieno masukuva =)

Tipi: Onnittelut 4d-ultranäkymistä ja tytöstä :flower: Mulla harjoitussupparit tuntuu siten, että esim. kävellessä vatsa kovettuu, mutta ei satu. Vauhdin hidastaminen auttaa. Mutta jos et mitään huomaa, ei ole suppareita=ei haittaa =)

Milkei: Täällä ainakin stressi aiheuttaa tykytyksiä ja estävät nukkumisenkin, kun oikein iso stressi sattuu päälle yöllä. Toivottavasti saat pian vastauksia ja kaikki hyvin :hug:
 
Hei!
Taas ulkopuolinen täällä, mutta nopeasti vielä kommentti, että ilmeisesti alhainen verenpainekin voi aiheuttaa tykyttelyä. http://www.tohtori.fi/?page=6333637&id=5751363
Tällöin alkaa usein esiintyä oireita, kuten. esimerkiksi heikkoa oloa, huimausta, huonovointisuutta, rintatuntemuksia (tykyttelyä ) tai kylmän hikisyyttä.
Ja raskauden alkuaikana verenpaineet aika yleisesti laskee. Itsellä kotimittarilla ainakin näytti paineet vähän alhaisemmilta kuin ennen. Ehkä tässä syy.
Mutta hyviä vointeja kaikille!

T.Ripe
 
Minttu: Meillä kovin sama tilanne. Supistuksista saikulla ja töihin ei taida olla enää asiaa. Minä aloitin sijaisuuden syyskuussa ja sairauslomalla olen ollut jo viime vuoden puolellakin yli 3 viikkoa voimakkaan raskauspahoinvoinnin vuoksi. Tänä vuonna olen päässyt töihin vain yhtenä päivänä. Minulla on huomenna seurantakäynti äitiyspolilla. Sinullahan on jo supistukset tehneet tekosiaankin. Toivottavasti kohdunsuun tilanne jumittuisi tuohon, eikä etenisi enää. :hug: Meillä on muuten toukokuussa sama aihe juhlaan. Täällä tulee 30 vuotta täyteen 4.5. :D

Milkei: Kurjaa, että tilanne ei meinaa selvitä. Toivottavasti saat nopeasti tulokset ja ohjeet. Harmillista, että joutuu itse vaatimaan ja pitämään puolensa. Voimia! :hug:

Ripe: Tervetuloa mukaan joukkoomme! :wave:

Tipi ja Miumiu: Harjoitussupistus on sellainen tunne, että vatsa muuttuu kovaksi. Touhutessa ainakin sen tunnistaa, jos tulee.

Nyt supistaa, joten moikka.

-Sh ja Milla 19+3
 
Hei kaikille!

Uusi ilmoittautuu. Olen lueskellut palstaanne jo jonkin aikaa ja nyt päätin osallistua keskusteluun. Ensimmäistä lasta odotan ja LA on 27.6. Odotus tuntuu pitkältä, aika matelee ja vielä on monta viikkoa rakenneultraan. Olisin jo kovin innokas kuulemaan vauvan sukupuolen :) Vatsa on vielä kovin pieni enkä liikkeitäkään ole tuntenut, syy löytyy varmaan istukasta joka sijaitsee edessä. Kova potkimaan vauva kuitenkin on, ainakin jos ultraäänikuvaan on uskomista :LOL:

tinysteps 17+4
 

Yhteistyössä