~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

jdalmiina: Pysy ihmeessä joukossa mukana! Mullakin raskaudesta nauttiminen on tosi vaikeeta, toivoisin vaan että olis jo toukokuu. Mulla ei (onneksi) ole takana keskenmenoja, mutta lapsettomuushoidoilla on esikoinen ja tämä toinen saaneet alkunsa, ja menettämisen pelko on ihan hirveä. Vielä kun kiusana on raskausdiabetes ja supistelut ja kun esikoisesta supisteli myös ja jouduin vuodelepoon, niin mielelläni pikakelaisin eteenpäin reilu 4 kk ja lähtisin synnyttämään..
Nyt on alkanut rakenneultrakin pelottamaan, että jos siellä löytyykin jotain poikkeavaa :/

-minttu ja pumpelo :heart: rv19+0 (ihanaa, enää viikko puoleenväliin..)
 
Heippa! Mahtuisiko vielä mukaan?

Olen vm. 1980 oleva pikkukakkosen odottaja EKKS:n alueelta, laskettu aika 13.6. Eli tänään olis menossa, hmm... 17+2 tai jotain sinne päin.

Ensimmäiseni synnytin TYKSissä, joten terveisiä teille jotka sinne ovat menossa pakertamaan, hyviin käsiin pääsette! Tai ainakin itse tykkäsin tosi paljon.

Nyt voisin lueskella vähän teidän juttujanne...
 
Kotidoppler on meilläkin kotona käytössä, ihan kiva vempele. Vissiin pikkuiruinen jo liikkuu sen verran, kun sykettä saa välistä oikein kunnolla etsiä tai se muuttaa paikkaa kuuntelun aikana. Me hankimme omamme paikasta nimeltä Pedihealth, oli hivenen edullisempi kuin tuolta Raskauskeijusta ;)
 
Tervetuloa uudet joukkoon. Täällä taas hiljaiseloa kirjoittelusta ollut, kun ei mukamas kerkeä :D Joka päivä useaan otteeseen tulee kuitenkin luettua.

Äippähousut käytössä ollut jo jonkun aikaa, kun toi pömppö pullahti jouluviikolla niin isona esiin. Huolissani olin tossa jokusen päivän, kun masukin liikkeet tunsin selvästi viikon verran ja sitten tuli hiljaiseloa. Nyt kuitenkin tullut sellasta sarjatulta, että kaipa siellä kaikki kunnossa on :heart:

Ihanaa kun pakkaset hieman hellitti ja pääs tyttöjen kanssa ulkoilemaan. Meinas alkaa tulla hulluksi, kun tekemiset sisällä alko loppua.

Onko muilla ollut jo selkä/lonkka/nivuskipuja? Viime yö meni tuskastellessa kun, vähän väliä heräs kaameisiin kipuihin... Onko ne niitä liitoskipuja vai mitä lienee? Selän tukivyö on tulossa, joten toivottavasti siitä olis apua, niin jaksais sitte töissäkin olla+ hoitaa iltaulkoilut lasten kanssa.

Mulla on ollu alusta asti ihan poikaolo. Toivottavasti raottais rakenneultrassa sen verran, että selviäis. Olen nyt päättäny, että halutaan tietää kumpi tulee. Osaa sitte valmistautuu vaatteiden yms. puolesta. Noita vaaleanpunasia vaatteita kun on kaapit pullollaan, eikä niihin viittis prinssiä pukea.

tupajumi ja salamatkustaja 16+1 :D
 
Tupajumi, miulla on kyllä noita alaselän ja häntäluun kolotuksia yli viikon verran. Samoin viiltoja navan alapuolella, ihan kuin joku nykisi napanuorasta?

Tuosta häntäluu/selkäkipuasiasta meilasinkin kätilölle, ja vastaus tuli samana päivänä. Vaikka se on aika simppeli, niin laitan sen tähän kuitenkin:

Tailbone pain is very common in pregnancy. The pain comes from a hormone that affects your pelvis; they make the cartilage in your pelvis softer. You cannot walk it off, it is a pain you have to respect with exercise in small portions. If it gets worse you may contact a physiotherapist that can help you.

Mie siis käyn keskusteluja kätilöni kanssa englanniksi, kun ruotsin kielen taito ei ole tarpeeksi hyvä ja englannin kielen käyttö tuntuu turvallisemmalta :)

milkei 16+3

Edit: Ainiin ja kätilö mainitsee tuon kävelemisen turhana sen vuoksi, että kerroin yrittäneeni päästä alaselkäkivuista eroon kävelemällä. Paheni vaan entisestään, eli en suosittele :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja milkei:
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneiti-:
Kotidopplerilla kuuntelen myös lähes päivittäin sydänääniä, ne on niin ihanaa kuultavaa :p
Hei minkälainen koje siulla on, minkä merkkinen? Tahtoisin myös!
http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=10

Mulla on tollanen, suhkot edullinen mutta mulla ainaki täysin toimiva laite. =)

Alkuperäinen kirjoittaja toffo:
milkei: Mulla on Angelsounds-kotidoppler (tilasin raskauskeiju.fi:stä ) ja se oli kyllä tosi hyvä ja rauhoittava vempele varsinkin silloin kun en vielä tuntenut liikkeitä. Tänään yritin taas kuunnella sydänääniä, niin vauva riehui niin paljon että sieltä kaiken möyryämisen alta en sydänääniä enää löytänyt. Pitänee odottaa että vauva nukkuu ja kokeilla sitten uudestaan :LOL:
Mulle kävi samalla tavalla. Välistä tuntuu, että pikkunen tulee sen laitteen läpi ku se on oikein villillä päällä :D

Terttu Anneli tervetuloa mukaan =)
 
Milkei Kiinnostavaa tietoa häntäluusta:) Minulla se on kipuillut jo pitkään, usein aina töiden jälkeen. Junassa tai bussissa on ikävää istua, kun ei saa millään hyvää asentoa. Mutta kyllä kesti että osasin sijoittaa kivun nimenomaan häntäluuhun.
Mites muuten muilla, vieläkö on raskauspahoinvointia? Itse aloitin tänäänkin aamuni syöksymällä syoraan sängystä vessaan..ja aamubussissa oli hilkulla ettei lentänyt edessä istujan niskaan :LOL: :ashamed:

Uusille tervetuloa!

Miumiu ja (miehen nimeämä) luikero 18+1
..Flunssaisen innokkaana odottaa kotiinpääsyä ja huomista vapaapäivää
 
Suosittelen että milkei katsot myös huuto.net:istä yms. voi löytyä halvemmalla, omani bongasin täältä markkina puolelta..Tosin nyt jo oon alkanu miettii ton hukkaamista, ei nimittäin tuu niitä sydänääniä enää kuunneltua ku kaveri meuhkaa joka päivä useita tunteja tolla pötsissä..Se ei varmaa tykkää musta kun noin kiukkuaa... :D

Niin ja tosiaan, häntäluu on mullaki ihan turkasen kipeä, ollu jo pari kk eikä helpotusta näy..Mietin just et tulee tuskanen lentomatka jossei satu saamaa käytäväpaikkaa et pääsee seisoon välillä... :/

Miumiu Rakenneultrassako sulla sukupuoli katsottiin?Koska kävit ultrassa?Ihan sillä kyselen kun mä siirsin mun rakenneultra aikaa vajaalla viikolla ja meinasivat nostaa metelin siitä kuinka ei muka paikkoja nää kunnolla jos on alle 20 viikkonen....

Tässä vielä pötsi pari päivää sitten, musta on tullu himokuvaaja kun mahasta on kyse.. :ashamed: Mut ku se tuntuu kasvavan viikossa jo ihan reippaasti niin on pakko koko ajan kuvata et voi sit jälkikäteen ihailla.. :)

http://i118.photobucket.com/albums/o111/milahvi/ihmemaha023jpg1.jpg
 
Heippa.

Halaus kaikille tarvitseville :hug:

Mulla torstaina rakenneultra ja se pelottaa mua :ashamed: toisella lapsella synnynnäinen sydänvika + kehitysviive,joten sen vuoksi pelkään :ashamed:
Näin viime yönä kamalan unenkin,että mulla meni lapsivedet :/ Huomaa,että sressaa,kun tulee jo uniinkin :ashamed:
Issias on myös vihoitellut parina päivänä,on ollut viime raskaudessakin riesana :/

Rapu ja :heart: 19+0
 
Zalmiakki: Joko kävit yksityisellä sydänäänet kuuntelemassa? Voit kyllä soittaa ihan omaan neuvolaasikin ja pyytää, että kuuntelevat huolestumisen vuoksi. Yleensä th:t sanovat, että voi soittaa neuvolaan ja kysyä, voisiko joku pikaisesti kuunnella vauvan sydänäänet, jos huolestuttaa. Meillä ainakin onnistui ennen joulua, kun soitin ja pyysin. Tsemppiä huolestumisen keskelle.

Maira: Kiitos päivityksistä. Ne sydämet on hyvä idis. Minä päivittelen tietojani vasta rakenneultran jälkeen.

Siirille tsemppiä ja supistelemattomuutta. Täällä kohtalotoveri sairaslomalla supistusten vuoksi. Onko sinulla pitkästikin saikkua määrätty? Mulla on nyt parisen viikkoa 18.1. asti, jolloin sitten äitiyspolille aika.

Adalia: hienoa, että syke löytyi ja sait helpotusta huoleen.

Oliivittarelle :hug: ja vähemmän supistuksia ja vuodon loppumista.

Garden: Täällä myös ummetusongelmaa, jonka hoitaminen on melko hidasta. Tänään on vähän helpottanut. Toivottavasti sinullakin helpottaa pian.

Miumiu: täällä vielä pahoinvointia. Onneksi oksentamaan asti ei enää ihan joka päivä tarvitse ruveta vaan yökkäilyt riittää. Parempaa vointia!

Rapu: Toivottavasti huolesi vauvasta on turha ja rakenneultrasta saat hyviä uutisia. :hug:

Jdalmiina: Älä vain katoa mihinkään täältä. Minäkin kuulun pelokkaiden ja murehtivien joukkoon. Välillä uskallan iloita, mutta useimmiten pelkään ja varaudun kaikkeen pahaan. Taivalletaan yhdessä peläten raskaudet läpi. :hug:
Supistuksista oli aiemmin puhetta kanssasi ja tänään kävin neuvolassa. Siellä otin supistukset puheeksi ja th piti asiaa huolestuttavana, vaikka sanoikin, että aina supistukset ei tee hallaa tuonne kohdunsuulle. Koska äitiyspolille jo on aika tullut, niin oli sairasloman kannalla. Harmikseni neuvolalääkäri oli lomilla, joten laittoi minut päivystävän lääkärin vastaanotolle. Lääkäri kirjoitti sairaslomaa äitiyspolin aikaan asti, että saan levätä enkä stressaa. Hän ei ollut niinkään huolissaan supistuksista, kun näin aikaiset eivät hänen mukaansa useinkaan tee hallaa. Teki sisätutkimuksen, joka sattui kovasti, muttei huomannut mitään huolestuttavaa. Nyt yritän rauhoittua, vaikka pelottaakin. Supistuksiin suhtautuminen on hankalaa, kun toiset ei pidä huolestuttavina ja toiset taas pitää. Kai sitä vain pitäisi osata ottaa rennosti. Jep, tosi helposti sanottu, mutta toteutus saattaa ontua. Esikoisen ajastakaan ei oikein saa mallia, kun opiskelin tuolloin ja kävin parina päivänä viikossa töissä hoitamassa yhdessä perheessä 3-vuotiasta. Silloin supistukset ei haitanneet ns. työtä, kun pystyin lepäämään kotona tenttilukemisten ja esseiden välissä ja työpäivät oli melko lyhyitä ja helppoja. No, nyt otetaan iisisti ja katsotaan, mitä sanovat äitiyspolilla. Supistelemattomuutta sinullekin, jdalmiina!

:hug: kaikille huolestuneille ja pelokkaille ja muille tarvitseville!

Syyshortensia ja Millajoonas 17+1
 
Heips!

Tuosta ummetuksesta sen verran vielä, että onhan täällä muitakin siitä kärsiviä... Luulin että se tulee vain tooosi harvoille tai siitä sitten vaietaan, ainaskin neuvolassa siitä ei kummemmin puhuta :| Itselläni ummetus aiheuttaa pahimmillaan supistelun kaltaisia tuntemuksia :( Mutta minulla ainakin on helpottanut rautalääkityksen aloittaminen! Matrifolin taisi olla merkki edellisistä raskauksista. Eli sitä odotellessa......

Oliivitar ja Heppuli 16+4
 
Maira Minulla sukupuoli selvisi siis jo joskus viikolla 13, kun jouduin poikkeavien tuloksien takia istukkanäytteeseen. Pelottavaa sinänsä, eikä kiva kokemus. Mutta jotain hyvääkin kun saatiin valita halutaanko tietää sukupuoli siinä samalla:) Katsoivat käsittääkseni kromosomeista. Itse tulokset olivat onneksi ihan normaalit.
Rakenneultra tulossa vasta 18.1
syyshortensia Kiitoksia ja samoin!, ei täälläkään onneksi tarvitse joka päivä voida pahoin, tänään oli ilmeisen huono aamu. Mutta eivät ota ollenkaan laantuakseen nämä pahoinvoinnit.
oliivitar Taidetaan ummetuksesta vain vaieta :D Minulle ainakin tuttuja oireita, ihan vastaavia kuin kuvailit. Auttaisiko ruokavalio, en tiedä.

Illanjatkoja kaikille!
Miumiu ja pikkuinen 18+1
 
Eipä löydy kyseistä doppleria koko Ruotsista! Ovat vetäneet pois markkinoilta, kun kuulemma mukamas on jotain haittaa lapselle. Miekkonen löysi tämän tiedon siis netistä, joten en vaivautunut edes kauppaan asti. Tuolla Blocket.se:ssä näytti olevan näitä muutama myynnissä, mikä on siis maan vastaus Huuto.netille.

Ummetusta ei kyllä ole, päinvastoin. Olen kasvissyöjä, joten sillä saattaa ehkä olla vaikutusta asiaan? Tai sitten tulee vasta myöhemmässä vaiheessa.

Pahoinvointia on edelleen ja nyt kun istuu päivän töissä, niin illalla se on kahta kauheempi. Tuntuu, että syön tähän pahoinvointiin koko ajan sitä "jotain pientä" ja sen takia paisun kun pullataikina.

Nyt kun on taas lukenut noita teidän kaikkien painonnousuja, niin masentaa entistä enemmän. Ei taida olla kovinkaan montaa, jolla tässä vaiheessa on jo +7 kg (varmaan jo lähemmäs +8kg, siitä kun on viikko aikaa kun kävin vaa'alla ja kotona meillä ei sellaista onneksi ole, muutenhan en muuta tekiskään). Tänäänkin kuulin taas moneen otteeseen kauhistelut, kuinka iso mahasta on jo äitynyt. Sanoisivat edes ihastellen, niin helpottais. Ei kai siinäkään muuten, mutta pelottaa kaikki diabetekset ja myrkytykset ja sitä kautta lapsen terveys. Gaaaah!

Kai se on yritettävä saada edes vähän unta palloon. Tai ainakin rauhotuttava hieman.

milkei 16+3
 
Mä haluan tommosen dopplerin! Vaikka lainaan! :wave:
Ahistaa kun ei tunne eikä kuule mitään!
Neuvolassakaan ei olla kertaakaan kuunneltu!
Lääkärissä kerran nopeasti kuunteli.
Olisin halunnut itsekkin kuulla paremmin, lääkäri vaan tokas että liikkeitä kuuluu :kieh:
En ees tiedä oliko lyönnit kuinka nopeita!
Raaskiskohan tohon laitteeseen laittaa rahaa jos jää sitten uutuudenviehätyksen jälkeen käyttämättä... :whistle:

Mua hävettää nää finnit!! GRR!
Ja mun perse on kasvanut enemmän kun mun masu.
Vaikka en oo herkutellut yhtään enempää kun ennenkään.

Jane ja pikkuveijo 16+2
 
Jane Älä suotta osta, kuten tolla kerroin nii eipä sitä käytettyä tule, mä voin vaikka lainata jos haluat niitä kuunnella.. :)

milkei Oivoi, et ole ainoa joka on keränny painoa enemmän ku muutaman kilon, mulla oli viimeks neuvolassa tullu melkein 5 kiloa enkä taida haluta arvailla mitä se vaaka näyttää maanantaina... :whistle: Tuolla ylempänä on kuvalinkki meikän pötsiin enkä se minäkää pieni ole...Mikä on aikamoista shokkihoitoo mulle itelleni koska olin ennen odotusta aika kohtalaisen hoikka, nyt välillä pistää niin sylettää että kaikki kauhistelee mahan kokoa, taputtelee sitä ja mulle on jopa naurettu, kyllä, ihan päin näköä.. :ashamed:

Ei siinä auta, mä oon pallokala, mutta sitäkin arvokkaampi pallokala... :p
Jos taas jatkais aamukahvittelua, isäntä on töissä joten aattelin nukkua pitkään, oli superhyperihanaa herätä siihen kun naapurissa tuuleteltiin peittoa... :LOL: Sitä vartenko nää pyhät on olemassa? :p

Maira ja mytty 18+1
 
Moi kaikille!!! Löytyihän täältä oikea ryhmä mullekin!!=D Uusi innokas odottaja ilmoittautuu:
la on 24.6 2010...........Monica77..............KOKS.............32.............1

Kirjoittelen täältä kouvolan alueelta ja raskaus mennyt todella hyvin. Nyt menossa rv 17+0 Ei pahoja oloja, ei kolotuksia eikä mitään muitakaan ongelmia pahemmin ole ollut., paitsi välillä migreeniä/päänsärkyä useammankin päivän mikä tekee olosta kyllä hirveää kun ei voi ottaa kunnon migreenilääkettä =( Panadolia ja muutaman panacodin olen joutunut ottamaan helpottamaan oloa...
Odotellaan vain että maha asukki alkaisi jo hiljalleen jo ilmoitella itsestään! Rakenne ultra olis 9.2.2010. Jänskättää!!!

ps. Onko kellään kokemusta kun lapsi tulee taloon niin miten kissat sen ottavat?! Meillä 2 kissityttöstä; siskoksia ja ikä 5 kk, joista toinen täysin mamman pikkuvauva vielä.


=)
 
Rapu Toivottavasti rakenneultrassa on kaikki hyvin :hug:
Monica tervetuloa =)

Häntäluu on täälläki tosi kipeenä välistä. Sängystä ylösnousu on tosi tuskaa sillo ja istuminenkaan ei oo mitenkään nautinnollista.

Mä käytän edelleen kotidoppleria päivittäin, vaikka siis tunnenki jo liikkeet. Niitä sydänääniä on vaan niin ihana kuunnella :ashamed: :heart:
Mutta jos saa joltain sen laitteen lainaan, niin se kyllä riittää koska tosiaan se innostus alkaa hiipumaan ku tuntee päivittäin jo selkeät liikkeetki.

Pahaolo tuli eilen taas pitkän tauon jälkeen ja tänään aamupalan jälkeen tuntu, että lentää just laatta, mut ei oo tarvinu halata posliinia kuitenkaan.

Jeps, hyvää loppiaista mammat! :flower:

Niisku- ja rakas 19+0 POKS :heart:
 
Mie vähän oon huonosti tässä kirjotellut, kun oon ollu lomalla :D

Liikkeitä oon välillä tuntevinani, mut en kuitenkaan oo edelleenkään varma :/ ja neuvola seuraavaksi vasta puolen kuun maissa.. ei jaksais oottaa.. ei oo täällä nimittäin kotidobleria, enkä enää viitti ees hankkia.

Saatiin muutettuakin uuteen kotiin :) ihanaa ku on enemmän tilaa.. :) esikko siirreettiin tosin samaan huoneeseen meijän kanssa nukkumaan, mut ihan hyvin on mennyt silti :)

ei oikeen oo muuta asiaa taas :)

anzzu rv 17+
 
Mairalle yksitty taas...

Olipas ihanaa nukkua piiiitkään...
Mutta taitaa tämä päivä mennä aika tiiviisti sisätiloissa kun ulkona on noin kylmä.

Monica77 Itsellä ei ole kokemusta kun ensimmäinen lapsi vasta tulossa.
Mutta mullakin on 2 kissaa ja lisäksi 4 koiraa.
Sinun kissat on aika nuoria kannattaa olla varovainen.
Mutta nythän on vaikka millasta härveliä keksitty millä estää kissan meno vaunuihin jne...
Omat kissani eivät ole enää mitään nuoria joten en usko niistä on suurta haittaa.


Jane ja pikkuveijo 16+3
 
Kissoista tuli mieleen että onko teille kerrottu toksoplasmoosista mitä kissat kuljettaa? Mulla sanottiin jo raskauden alussa että kannattaa miettiä tarkkaan pitääkö kissan vai ei no vein meidän kollin sinne mistä otimme sen ja se on siellä hyvässä hoidossa ja saa juoksennella rauhassa ulkona toisin kun tässä missä asumme kun naapurit aina ruikuttuvat siittä.

Joo oli todella hauska nukkua oikein pitkään :kieh: kello soi aamulla 7 aikaan ja huomenna, perjantaina ja lauantaina ja sunnuntaina saa nukkua :D ja taas kello pirraa joka aamu 7 aikaan. Oli se lasten loma niin ihanaa aikaa................



Älkää te välittäkö vaikka ne mitä sanois teille tulee vauva ja harvoin sitä tehdään niin ettei missään näy en ainakaan minä ole yhtäkään tehnyt. Mä painan jo 75.4 kiloa ja on vasta 17 viikko ja kaks tulossa taidan kasvaa siittä aluksi sanomastani pienestä valaskalasta TODELLA ISOKSI VALASKALAKSI :LOL: :LOL: :LOL: Ei muuta ku nokka pystyyn ja nauraa muiden kommenteille vaikka ottaakin päästä.

Olen tässä miettinyt että mitekähän tuo viimetalvinen häntäluun murtaminen vaikuttaa tuohon synnytykseen ja milloin se alkaa kipuileen jos kipuilee.

Miten te saatte noita kuvia lisättyä tonne mä oon koittanut pähkäillä mutta järki ei taas juokse :D :D
 
Milkei Ummetuksesta vielä, että minäkin aika pitkälle kasvissyöjä..avokki on puhtaasti, joten aika harvoin tulee lihaa syötyä. Siltikin tuo vähän vaivannut. Taitaa olla vähän yksilöllistäkin:)

Kissa-aihe kiinnostaa myös täällä, kaksi kissaa löytyy. Toksoplasmoosi ei kuitenkaan huoleta, koska kuulin myös järkeenkäyvästi että puhtaasti sisäkissat eivät sitä oikein voi mistään saada. Tosin olen kyllä jättänyt kissojen hiekkalaatikon tyhjennyksen avokille (tekosyitä tai ei.. :LOL: Enemmänkin mietityttää miten kissat suhtautuvat tulokkaaseen, ovat rotunsakin puolesta hyvinkin uteliaita.
Mutta tämä mietityttää varmasti monia lemmikin omistajia:)

Huoh, täälläkin joku välkky aloitti vasaroimisen aamulla klo 9. Juuri muutettu ja edellisellä naapurilla yhtä hyvä arviointikyky.

Miumiu ja pieni 18+2
 
Eiköhän ne ummetukset tännekin jossain vaiheessa sitten iske, kun tuntuu, että tähän mennessä kaikki mahdolliset vaivat ovat osuneet kohdalle. Mies se jaksaa muistutella, että tätähän mie halusin. :kieh:

Meillä ei ole kissoja tällä hetkellä, mutta vanha, kohta 15-vuotias koira löytyy. Koirasta on tullut järettömän hellyyskipuinen viimeaikoina ja käpertyy mielellään vatsan viereen nukkumaan, ihan kuin vahtiakseen. Voikohan olla edes mahdollista, että tietäisi vauvasta? Hirmuisen hellyyttävää kyllä :) Löysin aika hyvän artikkelin aiheesta kissat ja vauvat täältä: http://www.messybeast.com/cat_baby.htm . Tosin on englannin kielellä.

Tämä asia mietityttää tänään: Mikä on se yleisin raskausviikkojen ja kuukausien laskemistapa? Tällä tarkoitan sitä, että luulin olevani neljännellä kuulla (16+4), mutta joissakin (muistaakseni myös Kaksplussan sivuilla) olisinkin jo viidennellä? Täällä myös oli juurikin joku, jolla oli LA 24.6 ja oli viikko 17 menossa. Miten kun miun laskettu aika on aikaisemmin (19.6) ja viikkoja vähemmän? Oon aivan ymmälläni kyllä tästä. Sen ymmärrän kyllä siis, että kuukauden lopussa on viisi kuukautta täynnä. Kai tässä sekoittaa myös eri kielet, kun tulee enimmäkseen englanniksi luettua kaikki, joitakin myös ruotsiksi. Sisko lähetti onneksi Suomesta kotimaan kielellä oppaita :heart:
 
heissan kaikille taas todella pitkästä aikaa, paljon on tullut uusia iloisia ja valitettavan surullisiakin uutisia tänne!

meillä oli 2. neuvola vihdoinkin 4.2, kiirehdin kuuntelemaan sydänääniä, koska jäin uudenvuodenpäivänä mönkijän alle ja siitä asti ollut hirveä huoli. Kaikki oli onneksi kunnossa ja pääsin kuulemaan nopeat lyönnit tahtiin 140-150.
Kovasti ovat kaikki povailleet poikaa sykkeen ja linea negran perusteella, mikä vahvistaa ennestään "poikaoloa"

masuista
Mistä tollasia masuja saa? :eek:
Ihan mielettömän ihania kuvia, itsellä tuntuu että on korkeintaan välipäivien jälkeistä turvotusta! ei nyt sentään, mutta pientä noihin verrattuna! Kuvan voi bongata selatessa blogia vähän taaksepäin
OdottamatonOdotus.blogspot.com

ultrasta ja liikkeistä
Pistäkäähän kuvia liikkeelle kunhan saatte niitä, täällä rakenneultra vasta 29.1
Liikkeitä en vielä tunne/huomaa, tosin en niistä stressakkaan ennen viikkoa 22, näin neuvoi neukkatäti :)
Hänen mukaansa liikkeet alkavattkin sitten varmaan samoihin rajoihin mennessä tuntumaan myös ulospäin sillä olen aika hoikka. (eipä siltä tunnu!)

milkei
itse olen ainakin kirjoitellut viikot ihan niinkuin ne kalenterin mukaan menee ja neuvolakortteihin merkkaillaan, en siis "raskausviikkoina" yms. Kuukauksista puhuttaessa lasken vaan sen ajan neljän viikon ryppäisiin. voi tulla eriäviä mielipiteitä,mutta näin täällä. Pysyy hyvin kartalla kun on samat lukemat kun äitiyskortissa.
Eli nyt siis 17+5 ja laskettuaika 12.6

nepu + nipa, vauhdilla mennään!! :heart:
 
milkei Te ette ilmeisesti kauaa asuneet Ruotsissa? Itse kaipaan sinne takaisin, ei tää Suomi tunnu oikein omalta enää :(
1 raskauskuukausihan on aina vähän reilu 4 viikkoa, se ei ikinä ole tasan kk niin kuin normaalisti.



Eläimistä Meillä oli ihan vasta taloon tullut kissa kun esikko syntyi. Kissalle kun tekee selväksi niin kuin koirallekin, että missä sen paikka on, eiköhän pärjää. Mekin puhuttiin jo mitä tehdään jos meidän koira alkaa kiukuttelemaan vauvasta. Aika selvät sävlet siinä kohtaa vaikka kuinka toinen olisikin ihana..

Musta on tullut pelkkä kävelevä maha. Kukaan ei enää lähipiirin ulkopuolella edes puhu muusta kuin mahasta, raskaudesta ja vauvoista. Maha on kyllä tosi iso jo, kun kolmas raskaus menossa, mutta ärsyttää että olen minä muutakin kuin kahdella jalalla kulkeva paisunut otus. Töissäkin olen tehnyt kyllä selväksi, että raskaudesta huolimatta synnytyskertomusten jakaminen ei kuulu mieliaiheisiin...
Kai siinä sekin on, kun ei näitä asioita jaksa kerrata enää samaan malliin kuin esikkoa odottaessa, kun mikään ei ole enää niin ihmeellistä ja uutta :snotty: :ashamed:

J+ UglisPuglis 18+0
 

Yhteistyössä