Joulusta selvitty!
Olipa taas juoksemista paikasta toiseen. Toivottavasti ensi joulu on rauhaisampi, kun meillä on pikku-nyyttikin mukana tuolloin
Ja hyvin selvisin joulupöydästäkin koskematta raakoihin kaloihin: mulle oltiin erikseen tehty ties minkälaista kypsennettyä kalaa, ja mädillekin oli löytynyt "kasvisvaihtoehto" (joku merilevävalmiste, hyvää oli!)
Pikinen, tervetuloa!
Täällä alkaa olla jo ihania masukuvia! Vielä sitä omaa vatsaa odotellessa :kieh:
Maira, täällä ollaan myös lähdössä ulkomaille, tosin vasta tammikuun loppupuolella kun lähdetään viikoksi etelään. Tiedossa yhteen suuntaan yhteensä 10h lennot (onneksi tuossa on välilasku niin pääsee jalottelemaan). Kieltämättä lentäminen vähän hirvittää, mutta en aio lomaa jättää väliinkään. Tuolloin taitaa olla raskausviikkoja kasassa n. 21.
Täytyy varata mukaan paljon naposteltavaa ja erityisesti vettä, kun lentokoneessa on muutenkin aika kuiva ilma, ja toivoa, että sais käytäväpaikan niin pääsee jalottelemaan paljon. Mun lähes 30v lentoemäntänä toiminut täti ohjeisti, ettei noilla viikoilla pitäis olla vielä mitään ongelmia lentää, jos raskaus on edennyt normaalisti, eli taidan nukkua yöni rauhassa.
Jonkinlaiset lentosukat täytyy kyllä varmaan käydä ostamassa niin vähän helpottaa jos olo yltyy tukalaksi.
Täällä on vointi ollut eilisestä lähtien ollut taas ihan kamala. Ei ole jaksanut/pystynyt edes lenkille lähteä :ashamed:
Aamupahoinvointi on palannut yhtä ihanana kuin joskus pari kuukautta sitten, eikä mikään meinaa pysyä sisällä, samoin mukaan on tullut järjetön huimaus ja heikko olo, vaikka mitä söis.
Ties sitten johtuuko joulusta ja siitä, että oli niin kiireinen ja stressaava aikataulu koko viime viikon, vai kärsinkö jostain vitamiinin (tai raudan?) puutteesta (tai sitten meidän sintti vaan kiusaa äitiään minkä jaksaa).
Mulla oli silloin viime neuvolassa (joka oli kyllä lokakuun lopussa, eli kauan sitten), hb 118, normaalisti on ollut jotain 125 luokkaa, ja jostain luin, että tuo tuppaa laskemaan rajusti nimenomaan keskiraskauden aikana (eli on varmaan nyt aivan liian vähän). Neuvolatäti ei tuolloin puhunut mitään lisäraudan syömisestä, ja jostain luin, ettei sitä saiskaan alkaa syömään ihan omin päin. Mutta
mitä mieltä ootte, uskaltaako rautaa alkaa popsimaan omin nokkineen? Miten te olette toimineet?
Mulla on seuraava neuvola varmaan vasta helmikuun puolella, koska neuvolatäti ei suostu mua ottamaan sinne ennen rakenneultraa, ja sattumoisin rakenneultran jälkeisenä päivänä lennetään etelään ja tullaan vasta kuun lopussa Eli ei varmaan hemoglobiineja mittailla vielä kuukauteen
Täällä tuntuu liikkeitä jo lähes päivittäin! Oon vähän ihmeissäni, että tuntuu näin aikaisin, mutta ei noista voi enää erehtyä. Erityisen tehokkaita pieniä potkuja saa näemmä aikaiseksi joulusuklaan syönti
Pahoinvoinnistakin selviää kummasti, kun vauva alkaa tuntua konkreettisemmalta.
(sori kun kirjotin taas pienen romaanin tänne, runosuoni sykkii heti kun ei ole muutamaan päivään päässyt kurkkaamaan kuulumisia!)
Salma ja Sintti 17+2