~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Heippa.

Täällä myös masuasukki yrittää tulla navan kohdalta läpi,ilmeisesti pyllyä siitä puskee ja välillä se pylly vaihtuu toiselle puolelle ;) Hikkaileva kaveri on myös,varsinkin iltaisin.Yöllä,jos olen hereillä,niin möyrintä alkaa masussa :heart:

Tänään pääsen parturiin,vähän leikataan ja värjätään,on sitten hiukset kunnossa,kun vauva syntyy :D

Aika vaivainen alan olla,kenkien pukeminen on jo työlästä :ashamed:


Kaikille tarvitseville tasapuolisesti
:hug:


Tvvo:n
kuulumisia minäkin kaipailen,toivottavasti Frans pojalla kaikki hyvin :hug:

Rapu ja masuasukki 32+2
 
Bongattu toiselta palstalta: Sairaaloissa kuivataan muksun peppua paperilla ja harsojakaa ei taida nykyää juuri monesta paikasta löytyä..Eli pakkaanpa varuilta pari käsipyyhettä ja harsoa sairaalakassiin...
En tiedä kuinka yleistä tämä on, mutta oli siellä ainaki muutama sairaala lueteltu jossa näin on, se on hyvä et ite viittii hanuriaan siihe sairaalan hiomapaperiin kuivata, saatika sit vastasyntyneen.. :p
 
Heido!

RAPU 82 Olispas ihana itsekkin päästä kampaajalle. Varmaan vähän piristäisi oloa, ei tuntis välttämättä oloaan niin räjähtäneeksi :LOL: . Muista nauttia!

Mulla on yöt alkaneet olemaan niin toivottoman huonoja, että toivoisin oikeasti tämän vauvan jo syntyvän, vaikka parastahan sen olisi loppuunasti masussa olla, mutta oon niin täynnä tätä oloa :kieh: . Oon varmaan viimesen viikon aikana nukkunut yhteensä jonku 8 tuntia. Tuntuu että ei saa mitään hyvää asentoa kun sänkyyn menee, kokoajan pitää kylkeä kääntää ja jalat jotenkin levottomat. Samoin kaikki asiat alkaa pyörimään mielessä, uni ei tuu, vauva ahdistaa jotenkin hengitystä ja pissalla saa rampata.. ei kiva :( .
Tympäsee ku itsellä tympiä olo, niin tulee sitten purettua mieheen ja lapsiin :ashamed:

Te joilla kokemusta, niin kertokaapa siitä lapsiveden menosta. Millasta se on, mistä sen tunnistaa? Karjasin eilen koiralle, niin pikkupökät valahti ihan märäksi :ashamed: soitin neuvolaan ja kysäsin asiaa kun eilisen päivän tuli paljon supistelujakin. sanoivat vaan että se on väritöntä ja hajutonta. mielestäni olikin, mutta ei mulla ole nyt mitään tavallista poikkeampaa supistelua ollut eilisen jälkeen, joten kait se oli sitä toista mitä lirahti... aika erikoista kyllä, kun sitä tosiaan tuli paljo.
Niin olisi kuitenkin mukava kuulla kokemuksia niiltä jotka lapsiveden menon ovat kokeneet
=)

me saadaan tänään hoitopöytä ja voi että olen onnellinen, nimittäin saan vihdoin kaikki vaatteet laitettua laatikoihin valmiiksi. Vielä olisi jotain pientä vauvalle ostettava, vaippoja, puhdistuspyyhkeitä, vanulappuja, tutteja jne.. suurimmat on onneksi hankittu.
Rintapumppuun pitäisi alkaa tutustumaan . Tuommoisen Aventin pumpun ostin, kun oli kätevimmän ja näppärän näköinen =) . Kahdella edellisellä imetyskerroilla olen käyttänyt (muistaakseni se oli) Ainun rintapumppu, sellanen mistä vedetään kädellä, niin se vetää maitoa rinnasta. Ihan hirveä kapistus, vaikea käyttöinen ja ihme kun en saanut jännetuppitulehusta siinä touhussa :LOL: .

Onko muilla ollut päänsärkyä? Täällä kärsitään päivittäin aamusta iltaan. Lakkaisi edes hetkeksi..

no mutta tulipas taas valitettua :LOL:

laakeri ja 31+5
 
Maira, hyvä kun muistutit! Tuolla osastolla käydessä viimeksi tuumasinkin, että tähänkö hiekkapaperiin sitä on sitten synnytyksen jälkeen pyyhittävä, joten ajattelin silloin jo ottaa oman rullan lambia laukkuun :D Täällä oli muuten ihan neuvolasta saamassa lapussa, että niitä pesulappuja pitää ottaa mukaan.

Laakeri, en ole synnyttänyt, mutta kun itse epäilin vesien menoa ja kyselin, niin esim. sisko sanoi, että kyllä sen siitä hajusta kuulemma tunnistaa. En sitten ole varma.

Täällä on myös käynyt tvvo ja frans mielessä, olisi mukava kuulla, miten siellä pärjätään. Lämpimiä aatoksia siis sinne!

Eikä täälläkään taaskaan nukuttu. Päänsärkyä ja huippausta ja kolotusta ja jano ja pissitys ja... poika tuntuu nukkuvan kyllä yönsä, eli siihen en pelkästään herää. Välillä vissiin kärttyisenä koputtelee nahkoihin, että "mutsi hiljaa siellä, täällä yritetään nukkua!", kun pyöriskelen sängyssä. :) Heikko olo ja päänsärky on kyllä jatkunut tänään heti aamusta taas. Kai se on kohta taas soitettava sinne neuvolaan, tää alkaa jo kyllä masentamaan kun ei koskaan ole edes kohtuuvedossa. Yksi oire lakkaa niin toinen alkaa, ihan veto pois.

Se ois nyt mentävä ruotsalaiseen "kelaan" kyselemään, että mitäs mie näiden papereiden kanssa oikein teen, kun puhelinneuvonnassa toinen sanoo toista ja toinen toista.

Ainiin ja EC! Jos olet kuulolla, niin millä ruotsinkielisellä nimellä voisi googlata niitä harsoliinoja? Kun en löydä, en. Ja Kid ja bebis ja baby ja tvättlapp yhdessä ei oikein tuota tulosta :D
 
Pikainen visiitti... =)

Laakeri mulla meni esikoisesta lapsivedet vessassa ku olin menossa pissalle... :D
Siinä sitten yritin kiskoa housuja alas ja kuului ihan järkyttävä napsaus,ihan ku joku olis katkaissut paksun kepin kahtia korvan vieressä,ja housuihin lorahti vauhdilla lapsivettä..
ensin siinä järkytyksessä en tajunnu että se on menoa nyt vaan häpeissäni ajattelin että voi saasta,aikuinen nainen ja pissaa vielä housuihin.. miehen sisko oli silloin vielä kylässä,joten hävetti jostai syystä kahta kauheammin etttä kohta pitäis huutaa apua,olen pissannu alleni... :LOL: hetken mietittyäni tuli uusi satsi vettä ja tällä kertaa kuin saavista niiin hurrasin itsekseni keskeltä tosi kivuliaitten suppareiden että: hähäää,enpäs pissannutkaan.. :LOL: sit hiippailin hiljaa suihkuun,muka kuin salaa.. mutta ongelma oli ettei niitä vaatteita enää omin avuin saannutkaa pois niin piti huutaa mies ja sisko apuun ja kertoa että kohta lähdetää työntöhommiin..voi veljet ku olisitte nähneet minkä paniikin aiheutin kahdessa ihmisessä... :LOL:
 
lisääkseni vielä,omasta mielestä lapsivesi taas ei haissu millekkään mutta sitä kyllä tulee sen verran että pitäis tietää mistä on kyse... ainakin omalla kohdalla kävi niin... voihan se olla jos on vähän lapsivettä niin ei niin paineella tulekkaan...
 
Rutti Varmasti voikin olla liikkeillä ja työllä yhteys, minä en ole aina ehtinyt työpäivän aikana rekisteröimään liikkeitä vasta kun on päivän päätteeksi heittäytynyt sohvalle on alkanut potkiminen ja viikonloppuna liikkuminen ollut koko ajan vilkkainta.
Nyt kyllä tuntuu jo muljuntaa pitkin päivää, karatepotkut sitten yleensä illalla.

Päänsärkyä ja huippausta, 0/ kyllä. Päänsärkyyn auttoi hetkellisesti ulkoilu.
Ihme jos ei raskausarpiakin pian tule :/ Vatsa on ruokailun jälkeen niin pinkeä että! kohta ei taida pystyä pitämään varsinaista ruokista, vaan pitää syödä pitkin päivää aina kun tuonne vatsaan jotain mahtuu :p

Kiitos Maira vinkistä!

Mennään tänään miehen kanssa kamerakaupoille, pitäähän sitä pian olla kätevä pokkari jolla ottaa perhekuvia. Kaikenlaista lapsella perusteltua ostettavaa sitä keksiikin :D
..No ei vaan oli tarkoitus ihan muutenkin hankkia.

Miumiu&poika 31+3
 
Heippa kaikille ja ihanaa aurinkoista kevättä myös!
Lomareissu Espanjassa meni oikein hyvin ja arkeen on palattu :D Töissä ehdin olla loman jälkeen kaksi päivää kunnes kivut oli niin kovat, että kävin lääkärillä.. Mulla siis selkä rupesi vihoittelemaan sekä supisteli sen verran, että alamaha ollut pari päivää ihan hellänä. Eilen aamulla oli neuvola ja siellä oli puhetta, että jos jatkuu kipuilu niin haen sairaslomaa. No eilen en kunnolla iltavuoron jälkeen päässyt kävelemään, joten onneksi sain heti aamusta ajan omalääkärille. Kaksi viikkoa kirjoitti heti alkuun ja sitten mulla onkin jo neuvolalääkäri, joka on tämä sama kyseinen omalääkärini ja katsotaan tilanne uudestaan. Äitiyslomahan alkaa 10.5. Mitään muutoksia kohdunsuulla tilanne ei onneksi ole aiheuttanut. Hankala vaan töissä, kun hyvä, että saan itse itselleni kengät jalkaan saati, että pitäisi muita auttaa :whistle: Onneksi ilmat lämpenee koko ajan niin pärjää vähemmällä pukemisella, mitä tää olisi keskellä talvea kovilla pakkasilla :eek:

Eiliset neuvolakuulumiset

rv 30+1 (27+0)
painonmuutos 223g (1.200g)
turvotus +/- (-)
RR 130/72 (133/78)
hb 142 (138)
sf-mitta 27,5 (25)
syke 152 (164)
liikkeet ++
pissassa näytti ekan kerran olevan hiukan sokeria heikosti yksi plussa, mutta otettiin vs, joka oli tunti aamupalan jälkeen 6,4 eli ok. Ei aiheuta mitään jatkoja.. Luultavasti tuli vain "läpi", kun olin aamulla juonut appelsiinimehua..

Täälläkin vauva nyt ilmeisesti perätilassa, viimeksi rt. Potkut ainakin tuntuu kovin alhaalla. Tänään tosin lääkäri oli sitä mieltä, että ei voi sanoa mitään tarjonnasta, koska on niin kovin ylhäällä :headwall: Ota tosta nyt selvää.. Kuhan kaveri ymmärtäisi ajoissa kääntyä. Muuten rv 34 mennään äitipolille tarkistaan ultralla tilanne ja samalla mahdollinen synnytystapa..

Tosi paljon olette hankintoja tehneet. Musta tuntuu, että kaikki on vielä ihan vaiheessa, mutta josko tässä nyt olisi aikaa tehdäkin jotain hankintoja..

Äitiysrahapäätöstä ei ole mullekkaan vielä tullut, onneksi en ollutkaan ainoa, vaikka melkein varma olin, että ne täällä on jotain sössiny.. Saan myös 3kk:den palkan, joten olisiko siinä syy.

Tulipahan tästä taas oikein kunnon romaani.. :D

Hukkapätkä ja pieni 30+2
 
Rutti mulla oli vuodenvaihteessa muuton aikaan niin että kaks viimestä päivää kun oli niin hektisiä ettei edes kunnolla ehtinyt syömään niin en kyl tuntenu liikkeitä. Sitten aattona kun härdelli oli ohi ja mentiin raflaan syömään niin siellä alkoi mekastus. Yleensä se kai on niin et kun äiti liikkuu niin vauva nukkuu.

Miumiu me kans aiotaan ostaa uus kamera, tällä kertaa ihan digijärkkäri, kun ei noilla pokkareilla tunnu saavan kunnollisia kuvia (ellei oo sitten ottajassa vika :p ) ainakaan hämärässä. Nyt sit panostetaan kunnon kameraan että saadaan varmasti taltioitua esikoinen ilman tärähtäneitä ja hämäriä kuvia :)

Siiri71 mä oon syöny nyt viikon Elivo nimisiä rautatabuja, niissä on itessään myös c-vitamiinia mikä auttaa rautaa imeytymään. Tehosta en niin tiedä, mutta perstuntuma on et oon vähemmän väsyny. Vatsavaivoja niistä ei oo mulle tullu, ei ilmaa, ei ummetusta eikä löysää mahaa. Siinä lukeekin et vatsaystävällinen.

(.) Nyt on hyvä mieli kun sain taas tänään asioita hoidettua, toinen auto ollaan myymässä (ihan rousku vanha nakkikattila) ja sain vihdoin aikaseks hoidettua hommaa eteenpäin ja ens viikonloppuna se olis sit pois meidän vaivoista :) Samalla hoidin vakuutusasioita. Nyt pitäs varmaan mennä vähän pihalle rupsutteleen, muutaman vuoden lehdet ja omenat :x odottaa nurmikolla pois keräämistä. Ihanaa kun on lumet melkein kokonaan sulaneet ja voi tehdä pihalla muutakin kun lumitöitä :) Ostettiin kaikkia siemeniäkin ja niitä vois ruveta pian esikasvatteleen.

Pikkuapina ja Papu 32+6 kevätmielellä :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Bongattu toiselta palstalta: Sairaaloissa kuivataan muksun peppua paperilla ja harsojakaa ei taida nykyää juuri monesta paikasta löytyä..Eli pakkaanpa varuilta pari käsipyyhettä ja harsoa sairaalakassiin...
En tiedä kuinka yleistä tämä on, mutta oli siellä ainaki muutama sairaala lueteltu jossa näin on, se on hyvä et ite viittii hanuriaan siihe sairaalan hiomapaperiin kuivata, saatika sit vastasyntyneen.. :p
Joo Taysissa ainakin näin :ashamed:
 
Pikkuapina Olen minäkin ollut enempi järkkärin kannalla. Mutta testattiin viime kesänä kaverin uutta pokkaria ja ero meidän omaan vanhaan oli niin huikea, (Ei ole aina vika ottajassa;) että hankitaan kuitenkin sellainen. Uusissa malleissa alkaa jo olla aika hyvät ominaisuudet ja toivon että kun kamera on pienen koon takia helppo pitää matkassa, sillä tulis myös kuvattua paljon:)
 
Kameroista.... Miul on vähän paniikki kun on vaan järkkäri ja tuo yks ei osaa sitä käyttää. Että joutuuko tässä itse kuvaamaan omia synnytyshetkiä :D Eli pokkari ois kanssa mietintämyssyn alla, joku superhelppo ja varma. Photaroidaan sitten liian valotukset vaikka pois.. Toisaalta oon ajatellut vaihtaa tuon ikivanhan puhelimen (lähes veivattava malli) ja jos hankkis sellaisen, missä olis suht hyvä kamera. Kaveri otti kaikki sairaalakuvat puhelimellaan ja ihan hyviä olivat!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuapina:
Yleensä se kai on niin et kun äiti liikkuu niin vauva nukkuu.
Siis mitä, vihjaillaanko täällä, että myö aktiivimasut ei liikuta? :eek:

:whistle:

;)


No ei, näin se on täälläkin mennyt, eli lenkeillä ja muuten kävellessä ja touhutessa ei kyllä pahemmin liikkeitä tunnu. Valitettavasti näitä tapahtuu täällä hyvin harvoin, kiitos kaiken IHAN NORMAALIN, mitä raskauteen kuuluu. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja milkei:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuapina:
Yleensä se kai on niin et kun äiti liikkuu niin vauva nukkuu.
Siis mitä, vihjaillaanko täällä, että myö aktiivimasut ei liikuta? :eek:

:whistle:

;)


No ei, näin se on täälläkin mennyt, eli lenkeillä ja muuten kävellessä ja touhutessa ei kyllä pahemmin liikkeitä tunnu. Valitettavasti näitä tapahtuu täällä hyvin harvoin, kiitos kaiken IHAN NORMAALIN, mitä raskauteen kuuluu. :kieh:
Ei voi pitää paikkaansa, tuli tuossa vähän "jumpattua" ;) :whistle: , ja äsken kävin koiran kanssa ulkona niin tää sätkiminen on menny vaan pahemmaks... :D Mä luulen et tuo eemeli nimitys on meillä ainakin osunu ihan nappiinsa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja milkei:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuapina:
Yleensä se kai on niin et kun äiti liikkuu niin vauva nukkuu.
Siis mitä, vihjaillaanko täällä, että myö aktiivimasut ei liikuta? :eek:

:whistle:

;)


:LOL: no jos vihjaillaan niin kuulun itekin samaan kastiin, ei paljon ylimäärästä liikuntaa tuu harrastettua kun kauppareissut ja kotityöt vie kaikki mehut :ashamed:
 
Heippa mammat!

Ei tahdo oikein päästä tänne lukemaan / kirjoittamaan, kun ei edelleenkään kotona toimi netti. Remontti siis jatkuu... :headwall:

Eilen käytiin ylimääräisessä ultrassa jonne neuvolalääkäri lähetti sf-mitan vuoksi, joka oli huimat 32 cm rv 26+3. Tällä hetkellä 33 cm. Ultrassa sanoivat, että pään ja vatsan ympärysmitat on yläkäyrillä, mutta ei mitenkään hälyttävästi. Reisiluun mitta normaali. Painoarvio oli 1,8 kg. Istukka on kuulemma iso. Rauhallisin mielin voidaan siis ilmeisesti olla.
Tarjonnasta oli neuvolakorttiin merkattu A. Mitähän se mahtaa tarkoittaa? Ultrassa sanoivat vaan, että on pää alaspäin, mutta onko tuolla joku muu merkitys tuolla A:lla, tiedättekö? Ärsyttää, kun tuolla menee aina ihan puihin, eikä muista kysyä mitään. Kahden viikon päästä on vielä seurantakäynti, joten täytyy varmaan kirjoittaa ylös kaikki asiat ja kysellä sitten urakalla.

Nyt on pakko vähän kehuskella ihanalla anopilla, joka luki mun ajatukset ja lähetti postipaketissa äitiyskorun. Olin sellaista katsellut nettikaupoista, mutta onneksi en vielä ehtinyt itse tilaamaan :)

PikkuVarpunen ikävää, että talokaupoista ei tullutkaan mitään, mutta hienoa, että uusi löytyi nopeasti. Ja vielä Tuusulasta. Me asutaan siinä Hyrylän lähistöllä, Lahelan nurkilla. Muutatteko lähellekin ja milloin?

Liikkeitä tuntuu täällä lähes jatkuvasti paitsi yöllä ja liikkuessa. Välillä on tosi voimakasta punnerrusta ja potkimista joka tuntuu usein molemmissa kyljissä yhtäaikaa. Välillä taas tuossa oikealla puolella ylhäällä tungetaan ilmeisesti peppua nahasta läpi. Tällä viikolla liikkeet on muuttuneet huomattavasti voimakkaammiksi ja niitä tuntuu vähän eri puolilla. Aiemmin alavatsan aluella ei juuri tapahtunut mitään, mutta nyt tuntuu ajoittain sielläkin. Mulla on istukka edessä ja jos sitä ei olisi tuossa välissä niin olis varmaan potkinut jo reiän tuohon navan viereen :LOL:

Huimausta oli useampikin valitellut ja täällä on ollut vähän samaa vaivaa. Eilen särki myös päätä, mutta tänään mies potki ylös 5:30 ja komensi aamu-uinnille ja olo on ollut koko päivän ihan superhyvä ja energinen. Suosittelen =)

Milkei oli tehnyt aivan ihkuja pöllösiä.

Oho, olipas pitkä ja omanapainen tarina :ashamed:

Jonttu & jättis 30+4
 
Moikka! Nyt tulee todella omanapaista tekstiä, antakaa anteeksi. :)

Elikkäs, meidän pikkuinen maailman suloisin tyttö syntyi ma 5.4.10 klo 13.05. Mulla alkoi vuotaa verta aivan tajuttoman paljon maanantai-aamupäivänä. Siitä sitten lähdettiin äippäpolille ja seurailtiin hetki ja lääkäri tuli siihen tulokseen että sektioon mennään koska vuoto ei vaan tyrehtynyt. Istukka alkanut irtoamaan toisesta reunasta. Lapsi voi hyvin koko ajan, ja hyvin keskolassa pärjää. Painoa neidillä oli 1750g ja pituutta 42,5cm. Lisähappeakaan ei tarvitse. Pikkuisen menee Panadolia ja antibioottia tipalla. Reipas neiti hän on. Tavoitteena että lasketun ajan tienoilla voitaisiin kotiin hänet saada. :heart:

Elikkäs tämä minun raskauteni päättyi rv 30+3. Yrittäkää te nyt pitää vaavit masussa loppuun asti. Tulen vielä piipahtamaan. Jos vaikka tvvo kävisi Fransin kuulumisia ilmoittamassa. :) Kiitos seurasta.

mipsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja mipsu:
Moikka! Nyt tulee todella omanapaista tekstiä, antakaa anteeksi. :)

Elikkäs, meidän pikkuinen maailman suloisin tyttö syntyi ma 5.4.10 klo 13.05. Mulla alkoi vuotaa verta aivan tajuttoman paljon maanantai-aamupäivänä. Siitä sitten lähdettiin äippäpolille ja seurailtiin hetki ja lääkäri tuli siihen tulokseen että sektioon mennään koska vuoto ei vaan tyrehtynyt. Istukka alkanut irtoamaan toisesta reunasta. Lapsi voi hyvin koko ajan, ja hyvin keskolassa pärjää. Painoa neidillä oli 1750g ja pituutta 42,5cm. Lisähappeakaan ei tarvitse. Pikkuisen menee Panadolia ja antibioottia tipalla. Reipas neiti hän on. Tavoitteena että lasketun ajan tienoilla voitaisiin kotiin hänet saada. :heart:

Elikkäs tämä minun raskauteni päättyi rv 30+3. Yrittäkää te nyt pitää vaavit masussa loppuun asti. Tulen vielä piipahtamaan. Jos vaikka tvvo kävisi Fransin kuulumisia ilmoittamassa. :) Kiitos seurasta.

mipsu
Oho! :eek: Hirmuisesti onnea teille!!! :flower: Ihana kuulla että voitte kuitenkin hyvin kumpainenkin! :hug: Minäpä päivittelen etusivua...
 
järkyttävästi tullut tekstiä

niiskuneiti:kiva kun olet päässyt kotiin ja toivottavasti masukki pysyy vielä matkassa

milkei sullako niitä ihania pöllöjä oli?? millasilla postikuluilla kiinnostas myös
ja mikä sf mittaan tulee niin mulla oli sf mitta 26+6 29 ja 30+3 32 reippaassti yläkäyrän yläpuolella

Tervetuloa Tsjil mukaan

Syyshortensia: hali toivottavasti ei löydy mitään.mulla epäiltiin raskausmyrkytystä mutta osottautui vääräksi

omaa napaa

tämän viikon olliut töissä ja todellakin nostan hattua kaikille jotka viä ovat töissä mä kun oon sen 8 tuntia siivonnut niin oon ihan poikki jalkoihin särkee,selkä on todella koetuksilla ja välillä pakko istuutua tai maata sohvalla kun ei vaan jaksa =(

elmeri taas on huomattavasti rauhottunut soitinkin sit tänään ite äippäpolille ja kysyin miten se liikelaskenta juttu menikään (edellisestä ravasin äippäpolilla ja meinasivat ottaa siään kun vauhti hiljeni) sain nyt sit laskeskella liikkeitä ja jos ei tuu tarvittavaa määrää niin heti kuopioon. pitää laskee kun täällä lapset menneet nukkuun. mutta elmeri on tähän asti viipottanut mahassa yöt ja päivät nyt en tunne juuri mitään enään. potkujakaan ei muutenkaan enään tunnu vaan ne on sellasia muljahduksia.

no sitten nolaan itteni täysin hävettää jo nyt mutta onko täällä ketään jolla ois ollut joskus peräpukamia ??
mä nimittäin luulen että mulla taitaa nyt olla sellanen..

:snotty: :snotty: :snotty:
mulla ei ikinä oo ollut ei ennen synnytystä eikä sen jälkeen mitä googlesta kattelin niin on todella yleinen vaiva raskaana olevalle ja synnyttäjälle ( toisin oon aikasemmin välttynyt tältä)
jotenkin mä oon nyt ihan paniikissa en tiä mitä pitäs tehdä ja en kehtaa varmaan ees kertookkaan terkalle hävettää ihan pirusti.. luki myös että mm johtuu ummetuksesta ja kovasta ponnistelusta mutta ei mulla oo ees ollu ummetusta pikemminkin ripulia.
ja sit jos tää on ne kuuluisat peräpukamat niin jos ei häviä niin miten ihmeessä mä synnytän alakautta jos koko perse on täynnä paukuroita ?=) =) no toistaseks ei satu mihinkään mut .. en tiä..

ens viikolla onkin sitten kys käynti jälleen =) ja huominen töitä enkä kyllä evääni liikuta sen verran tuo työ imee mehut muutenkin kunnon kurakelit ja hiekkaa tulee niin siinä saa sitten 5 ryhmän eteistiloja olla jatkuvasti imuroimassa + moppaamassa kun sitä roskaa ja likaa tulee..siihen päälle 12 wc: n pesut ja mä koitan mahani kans häslätä

tänttärä viikoissa sekasin oisko 31+6
 
Onnea täältäkin Mipsulle ja voimia tytölle!!!

Täällä vatsa jo kovin ahdistaa. Istumisesta ei tahdo tulla mitää kun tuntuu että henkeä ei saa... Siispä paras paikka on sohvalla köllöttely :LOL: . Samoin kun lähtee koirien kanssa ulos kävelemään niin tuntuu että sitä lyllertää vaan eteenpäin ja alamäessä alkaa supistaa aika lahjakkaasti...

Liikkeitä täälläkin tuntuu lähinnä iltaisin mutta hikka on yleensä aamuisin. Vatsa vaan "nykii" puolelta toiselle kun jätkä pistää ränttäliks.

Täällä on ollut juttua siitä eroaako raskaudet toisistaan. Itsellä tämä on kyllä ehdottomasti rankin. Maha ei ole koskaan ollut näin iso ja ahdistava sama kun aikaisemmilla kolmella kerralla ei ole supistellut näin paljon. Edellisellä kerralla muutimme la päivänä kun vauvaa ei kuulunut ja hyvin jaksoin itse, nyt tuo ei tulisi kuuloonkaan.

Jotain kivaa näihin päiviin pitää kuitenkin sisällyttää ja suuntasin tänään kirpparille. Kyllä sieltä tekee mahtavia löytöjä. Ihan kuin uusia vaatteita tarttui matkaan niin minulle, tulevalle vaaville sekä muille muksuille. Alkaavaan ajattelemaan miten ihmiset oikeesti saa vaatteet pysymään niin siisteinä. Meillä muksujen vaatteista löytyy niin tahroja ja pesunukkaa (taitaa varmaan johtua pesijän laiskuudesta pestä vaatteita :whistle: )

tsjil 29+5
 
Ihanaa, täällä oli vauvaantumisuutisia!
Onnea Mipsu pienestä prinsessasta!! :heart: :heart:

Kiitos kaikille tsempeistä ja onnitteluista. Kyllä mä oon päättäny vielä pitää tän mussukan masussa hetken aikaa =)

Ei mulla nyt ajatus toimi enempää. :D
Toivottelen mukavaa loppuviikkoa! :flower:

Niiskuneiti- ja masukki 32+1 :heart:
 

Yhteistyössä