~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneiti-:
Moikka!

Kiitos taas uudesta ketjusta! =)

Mie olen nyt ollu osastolla to-pe välisestä yöstä saakka supistusten vuoksi. Vauvalla kaikki hyvin, painoarvio n. 2 kiloa =)
Kohdunkanava on lyhentynyt, mut ei kuitenkaan huolettavan paljon. Kohdunsuu kiinni.
Mulle tiputeltiin suonensisäisesti pari päivää suppareita estävää lääkettä, joka eilen lopetettiin. Nyt on supparit loppuneet ja saan jo vähä liikkuakki, toiveissa olis päästä kotiin lähiaikoina.
Jospa tää tästä ja masukki pysyis vielä tovin masussa =)

Hyviä vointeja kaikille! :flower:

Niiskuneiti- ja masupoika 31+5 :heart:
oliko ihan kivuliaita suppareita sinulla?minulla ollut jonkin verran supistuksia...joskus kipeitä joskus ei..mutta kaula lyhentynyt ja kohdunsuu auki sentin.
mietinkin että jos minua supistelee niin kannattaakohan mennä aika pian sairaalaan vaikka ei kipeitä noi supistukset olisikaan?

toivottavasti voitte hyvin :) jaksuja

Lumihiutale ja iitu 30´+1 (29) kumpilie sitten oikea rv..
 
Huomenta.Poksumaan tulin :heart:
Vauvan vaatteita olen pessyt jo monta koneellista,vielä on osa pesemättä ;)
Maha nahkaa mulla kiristää välillä tosi inhottvasti,vaikka oon rasvaillut ja käytän sellasasta mahatuubia :/ Onko muilla tollasta vaivaa? :attn:
Vauvan potkut ja liikkeet tekee välillä tosi kipeää.
Närästystä on ajoittain ja sitten mulle on tullut molempiin kainaloihin ja tissiin sellanen pieni näppylä,se on ihonvärinen ja kivuton :/ Mikähän vois olla?Nyt raskausaikana tullut :/

Rapu ja masuasukki rv 32 POKS :heart:
 
Huomenta kaikille... =)
Eipä ole tullu kirjoteltua aikoihin,mutta lukemassa olen kyllä juttuja käyny joka päivä...
Viime viikolla oli neuvola joten tässä vähän lukemia.

viikot: 28+0 (24+1)
Paino: 76 (72,2) apua hei +985!!! :ashamed:
Paineet: 120/56 (115/70) alkaa olee nousua taas...=/
Pissa oli ok kuten viimeksikin
Sf-mitta: 26 (20) voiko se urahtaa noin paljon??? alakäyrältä laakista yläkäyrälle???
Sydämensykkeet : 150 kuten aina...=)

Toi painon nousu ahdistaa... ja paljon..=/ vaikka tähän mennessä ei olekaan tullu ku 6kg mutta näyttäis tota turvotusta tulevan aika hurjasti jalkoihin,taas.... ja sit ku joka paikkaan tas sattuu ja pistää ja kolottaa niin ei oikein pysty lenkkeilee kunnolla että sais edes jotain liikuntaa... mä kaiken muun vielä kestän mutta tota turvotusta en,se oli viimeksikin jotain niiiiiin kamalaa ku ei pystyny enää kävelee eikä tekee mitää...=/ itkuhan tässä meinaa tulla...

Hermot on ollu taas tosi tiukalla, ja on joutunu puree välillä hammasta ettei hyppää kenenkään kurkkuun... ahdistaa tääkin ku tiedän etten oikeasti ole tällänen hirviö,mitä olen nyt ollu...
Selkääkin on alkanu särkee tosi paljon ja nukkuminen on tuskaa. kyljen vaihto olis varmaa paljon helpompaa nosturin avulla ku omin avuin,sattuu tosi paljon eikä panadolit auta. eikä tyynyt jalkojen välissä... meinasin jos lähtis kokeilee uimista,jos se auttais jotenkin edes johonkin... joku kirjotteli mahan löysyydestä,mulla oli alkuun ihan hullu ummetus ja se hävis ku tuhka tuuleen ja nyt on maha ihan löysällä.. ihan outoja juttuja.. :)

Te ootte laittanu aivan ihania sänkyjä!!!! ite ei oikein pääse laittaa ku esikoinen nukkuu vielä pinniksessä ja me vuokrataa se vaavi sänky ku rusina syntyy,en kaipaa enempää isoja sänkyjä tänne kämppään ku tilaa ei muutenkaan ole.. eikä jää sitten myöskään nurkkiin sänkyjä pyörimään...

Milkei siis aivan ihania pöllösiä olet tehny!!! :) ite en kyllä osaa ku virkata yhdellä ja
samalla ohjeella peittoja joten mun taidot onkin siinä... ja miten ihana oli se sun tekemä peitto!!!! Tekisit varmasti hyvät rahat ku myisit noita tekeleitä..;D

Asiasta muuten viidenteen,onko kukaan tilannu sellaisesta nettikaupasta mitään ku beboliina???
Siellä on aivan ihania unipusseja ja vaatteita ja kapaloita... Mutta itelle jäi kyllä p.....n maku suuhun ku tilasin rusinalle tikkimekon ja en koskaan edes saanu sitä!!! Tietenkin tavarat maksetaan etukäteen ja se ties myös sitä että sinne meni rahatkin.. kaksi kertaa laitoin palautetta eikä kummallakaan kerralla ole otettu yhteyttä muhun asian tiimoilta.. Pistää kerrassaan niin vihaksi... Ku olis kiva tietää että onko mekkoa edes lähetetty vai onko postissa hävinny jonnekkin.. mutta eipä vastata. Jos matka ei olis niin pitkä kävisin kyllä putiikin oven takana vähän kertomassa juttuja,nytku nää mielialatkin on kohdillaan... :LOL:
Huomnna on markkinat joten suuntaan pikkumiehen kanssa sinne... :D täytyy käydä kangaskaupassa ettimässä lakana kankaita jos mummi huristais koneella parit lakanat ja pussilakanat...

Anteeksi taas omanapainen selostus.. :ashamed:
Ihania vointeja kaikille mammoille ja jaksamista.. =)
Esikoinen syntyi tasan 10 viikonpäästä näistä ajoista eli 39+0
eli josko tässä olis enää sen verran jäljellä ;)

Lilli ja Rusina 29+0
 
Huomenta!

Niiskuneiti: Toivottavasti supparit pysyis nyt poissa ja pikkuinen kyydissä vielä.
Lumihiutale: Jos mietityttää pitäiskö käydä näytillä kun supistelee, niin soita synnärille että mitä mieltä ovat. Toivottavasti sullakin pieni pysyis vielä masussa!
Milkei: Minä olisin kiinostunut parista pöllöstä, mutta mitenkähän maksupolitiikka kun etkjös sä asu siellä ruottissa?

(.) Niin se pääsiäinen sitten meni ja paluu arkeen koitti. Kun mies ja poika oli kotona monta päivää, niin jäi mullakin lepäily vähemmälle ja se tietenkin kostautu supistuksilla. Jopa parina yönä heräsin kipeisiin suppareihin jotka tuli n. 3 min. välein. Reilu tunnin kesti kerrallaan, onneks loppu itestään ettei tarvinnu lähtee sairaalaan. Lisäks nyt on alkanu vauvan potkut aiheuttaan supistuksia. Eilen ihmettelin että miten oli ihan hirveen vaikee liikkua, varsinkin ylösnousut oli todella hankalia ja kova paine alapäässä. Illalla sitten kun vauva alotti sängyssä tavanomasen iltajumppansa, niin potkut tuntu paljon alempana kun ennen. Onkohan hän nyt sitten laskeutunu vai muuten vaan vaihtanu asentoo?

Lilli80: En ole tuolta tilannu. Mut kyllähän sun täytyy rahas saada takaisin! Ootko yrittäny soittaa sinne? Ihme touhua kyllä kyseiseltä liikkeeltä :eek:

Ai niin, tänään POKS!

-minttu ja rimprenssa 32+0 :heart: (esikoinen synty tästä tasan 5vkon päästä..)
 
Rapu82 Olisko sulle tullut varsiluomia..nimi kuvaa hyvin ulkonäköä. Ovat ihan vaarattomia ja ilmeisesti niitä tulee helposti just raskausaikana. Itsellekin on tullut pari samalle alueelle. Niitä voi käydä lääkärissä polttamassa pois, tai jonkun ohjeen mukaan itsekin "hirttää.

Milkei Aivan ihania pöllöjä!

Niiskuneiti Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääset kotiin:)

lilli80 Harmi ikävästä nettikauppakokemuksesta! :( Olen paljon tilaillut netistä ja oikein ihmetellyt miten hyvin kaikki toiminut. Valita kuluttajavirastoon? Pitäishän tuosta saada rahat takaisin.

Huoh, nyt sitä unta kiitos - voisko joku tulla hakemaan tuon mouruavan kissan pois :ashamed:

Jahas, täällä pitää varmaan alkaa käyttämään jo nyt liivinsuojia, ettei tulis noloja tilanteita töissä :LOL:

Miumiu&poika 31+1
 
miumiu83 nakkaa se katti kartanolle niin ei häiritse. Joo noloja tilanteita riittä jos paita kovin kastuu mutta onneksi meillä on ollut vieraat sen verran ymmärtäväisiä että ei oo haitannut vaikka hieman vaatteet onkin kastunut
 
POKS 31+0

Neuvolassa käyty, tässäpä niitä (suluissa vanha )
Eli nyt 31+0 (27+0 )
Paino +467/vko
RR 118/64 (119/67 )
HB 127 (124 )
Raivotarjonnassa niinkuin viimekskin
Sykkeet 146 (150 )
Pissa oli puhdas kuten viimekskin.
Sf-mitta olikin sitten yllätys, eli viimeks oli 26 ja nyt vain 27..Eli yläkäyrältä menikin alakäyrälle, nyt sitten seurataan tilannetta, jossei tuo tuosta kohta venähä niin lähete äitipolille napsahtaa samantien..Onneks mulla on tästä eteenpäin 2vkon välein neuvola eli seuraava on jo sit 19.4..Th oli sitä mieltä et parempi jos on vähä alakäyrällä niin on helpompi synnyttää, mutta tuumaili vaan et kyllä tätä nyt seurata täytyy..Kritiikkiä satoi JKL:n ultrauksista, täällä kun on tapana käydä 2 kertaa äitipolilla ultrassa ja mähän en jkl:ssä päässy kun rakenneultraan sairaalalle koska en lähteny seuloihin mukaan, rakenteestaki th oli vähän pettynyt koska ultraava kätilö ei ollu merkinny neuvolakorttiin mitään mittoja tai edes sitä vastaako sikiö viikkoja joka nyt sit aiheuttaa vähän hämmennystä koska mulla tosiaan siirty se la 3:lla viikolla eteenpäin menkoista lasketusta..Ihmetteli myös sitä että hoitajalla on valtuudet jkl:ssä muuttaa la:ta, täällä sitä ei saa tehä kun kätilöt ja lääkärit.
Eli jos ei tartte äitipolille lähteä, käsky kävi rv 36:den lääkärintarkastuksessa tsekata ultralla myös jannun koko ettei tuu yllätyksiä.

Nyt lähti myös synnytysvalmennus asia eteenpäin, th:lle iski kiire alkaa järkkää uutta ja lupas et sellanen ihan nyt lähiaikoina potkastaan käyntiin. :)

Ihmeen kauan se tällä kertaa kuunteli sydänääniä, mä jo melkein aloin huolestuu kun se piti lähemmäks 5min anturaa mahalla vaikka normaalisti vaan on käyttänyt sitä siinä..Mut ei kai siinä mitää häikkää ollu, naureskeli vaan kun jätkä alko monottaa anturia kun th oli justiinsa aikasemmin kokeillu sen tarjonnan.. :p Kehui myöskin mun mahaa, se on kuulemma oikein kauniisti kasvanut.. :D

Mutta se niistä, nyt tuli vähän omanapaista, anteeksi.. :ashamed:

Maira ja eemeli 31+0
 
Niiskuneidille paljon voimia supisteluihin!

Ja niin kuin yllä todettiin niin soittakaa vaan rohkeasti sinne synnärille ja kysykää ohjetta jos supistukset mietityttää. Minua kohtaan ovat olleet aina tosi mukavia ja avuliaita. Itsellä pärähti nyt toinen sairaslomaviikko käyntiin ristiriitaisin tuntein. Toisaalta on tunne että "pitäisi" olla töissä, ei sitä viikkokausia pidä kotona makoilla kun äippälomaan on vielä tovi, mutta toisaalta taas nyt olisi kaikkein tärkeintä että vauva malttaisi pysyä sisällä. Minulla kuitenkin tulee niitä supistuksia pitkin päivää, varsinkin silloin jos nousen/kyykistyn/kävelen pidemmän matkaa mutta myös levossa. Välillä ovat kivuttomia, välillä alavatsaa särkee samalla ja joskus on painon tunnetta ihan kunnolla. Sen lisäksi teen fyysistä työtä joka tietenkin provosoi suppareita. Pitäisi osata heittää tuo huono omatunto ikkunasta ulos ja keskittyä masun kasvattamiseen.

milkei ihania pöllöjä! :)

Täällä on painoa kertynyt raskauden alusta 7kg, mutta kuitenkin tuo vatsa näyttää niin pieneltä. Olen muutenkin pienikokoinen ja hoikka joten johtunee ehkä siitä, mutta joka paikassa minulla on pienin vatsa. Perhevalmennuksessakin kaikilla on isompi masu vaikka viikkoja olisikin vähemmän. Mutta on tämä tosi hieno ja masussa kaikki hyvin joten iloitsen kyllä :)

Minua kiinnostaa myös tvvo:n kuulumiset ihan hurjasti. Toivottavasti on kaikki hyvin Fransilla. Voimia ja lämpimiä ajatuksia sinne.

Kaikille mukavaa vaikkakin sateista päivää!

tinysteps 28+2 (27+5)
 
Jahas ja taas uusia vaivoja, kun luulin et nyt vois jo riittää....

Eilen illalla alko ihan kamala huimaus, tuntu ihan kun veri ois mennyt päähän sellaisina aaltoina. Tätä jatkui koko illan ja paheni, kun yritin nukkua. Tietenkin sain lieviä paniikkikohtauksia sitten siinä samalla ja pyysin miestä soittamaan synnärille, että miten niistä pääsee eroon ja kuoleeko niihin (sillä hetkellä tuntu, että kuolee).. Ja taas kuulemma aivan normaalia, ylläri ylläri. Otin aikaisemmin illalla aikas pitkän kuuman suihkun, joka on saattanut vaikuttaa asiaan suurentamalla verisuonia. Tosin edelleen on sellainen olo, että sydän hakkaa kurkussa ja huippaa, kai sekin on sitten normaalia, mene ja tiedä.

Sitten ällöttävin uutuus: pullistunut verisuoni tuolla pyllyvaossa :ashamed: Aika ylhäällä on ja en ois muuten huomannut, mutta kun se kutiaa. Kai tää nyt on niitä peräpukamia sitten, vaikkei tuolla ihan "hollilla" olekaan? Yääääääk. Toivottavasti se menee pois. :/

Hammassärkyyn saan toivon mukaan apua tänään, sain ainakin ajan. Kiva, kun ei pysty edes hampaita pesemään kun vihloo niin turkaisesti. Pelottaa vaan, ettei niiden puudutukset auta, kun eivät viimeksikään tuolla puolen auttaneet...

Rapu, täällä on myös tuollaisia kuvailemiasi luomia :wave: Yksi on tuolla alapäässä ja yksi nänninpihassa ja kolmas selässä. Miulle oli tullut edellisen raskauden aikana (meni kesken) heti alussa myös tuollainen tuonne alapäähän, jonka gyne sitten puukolla veisti pois kun oli sellaisessa paikassa, että kalsarit hiersi ja se aukes tämän tästä. Mutta kerro ihmeessä mitä siellä neuvolassa sanotaan niistä, kun en sen kummemmin ole ottanut selvää!

Lilli, ehdottomasti vaadi rahat takaisin vaikka sitten kuluttajasuojan kautta. Eihän tuollainen peli nyt vetele. Vastaako ne puhelimeen siellä vai onko niille edes puhelinnumeroa? Harmillisia moiset tapaukset.

Minttu, mie laitan siulle tänään jossain vaiheessa YV:tä. Miul on edelleen Suomessa tili ja nuo pöllöt on niin keveitä lähettää, mut tarkistelen vielä postimaksuja täältä, ettei nyt ihan tuhottomia olis.

Noista kapaloista kun tuli nyt maininta, niin meidän kanadalaistutut lähetti meille SwaddleMe-kapalon, jota ajateltiin kyllä ehdottomasti testata. Heidän mukaansa ihan yliveto ja Amerikassa ja Kanadassa ilmeisesti näitä käytetään enemmänkin:. http://www.kiddopotamus.com/p_swad.php

Onko Miumiun kisulla juoksu vai mikäs sitä mourututtaa? Vai huomionkipeäkö hän on vaan? Voisit tuoda kisun tänne meidän koiravanhuksen seuraksi, se kun rakastaa kissoja. :) Meillä oli ennen 3 kissaakin, mutta jäivät ex-miehelle Suomeen.

Huh, se on nyt yritettävä syödä jotain ja valmistauduttava hammaslääkärikoitokseen, yikes!

Ainiin eilen poksui 29, kohta sentään kolmosen puolella jo!
 
POKS30

Olipahan pääsiäinen, käytii ison porukan kanssa ACS:ssä ja miun maha herätti huomiota. Monet mallitytöt halusivat silitellä masua ja jutella miun kanssa, olin todella yllättynyt. Mut oli rankka reissu, olin pojille kuskina ja pääsin sunnuntai aamuna puol kuuden aikaa nukkumaan ja lähdettiin launtai aamuna kaheksan aikaa. :D

Nyt olisi muutama päivä koulua ja sitten vuodeosastoharjoittelu. Muuttokin olisi tässä kuussa edessä.
Muuten täällä ollaan voitu hyvin, masu kasvaa ja pikkanen ilmottelee joka hetki itsestään kovinkin potkuin. :) Täälläkin päin selkäkivut ovat iskeneet ja myös kylki kivut ovat arkipäivää. Muutenkin mielialat vaihtelevat, eikä mitään oikein jaksaisi tehdä. Mutta kaikenkaikkiaan täällä päin jaksellaan hyvin :)

-Anna ja vauvanen rv30 :heart:
 
Rapu82 Varsiluomet ovat ihan ihon värisiä. Mutta kysele varmistusta neuvolassa :) , Milkein lisäksi minuakin vähän kiinnostaisi mitä sanotaan. Itsellekin ilmestyi hetkessä yksi rintaan jo ennen kun ehdin raskaustestiä tekemään.

Aivan oikein, juoksuhan sillä kisulla on..mielellään tuon lähettäisikin nyt vähän kyläilemään sinne Ruotsiin :) Tämä kissa on meillä sijoituksessa ja lähtee toivottavasti pian kasvattajalleen tapaamaan poikakissaa :D Pitää yrittää kestää muutama uneton yö.
 
miumiu83 joo kissan juoksu on hirveä jos koirankin meillä koira veti surttia joka juoksun ajan liekkö tuolla oli kiirus naapuriin jossa oli poikia ja paljon :D kun aina karkas kun hiemankaan mahdollista tuli mutta sitten tulin siihen tulokseen että jos koiralle hyvän kodin löydän annan sen pois ja hyvä koti löytykin onneksi koska ei minusta olis ollut sitä lenkkeilyttämään ja lasten vastuulle ei voi riskiä koiraa jättää.
 
Saagatar: Onnitelut taasen siitä, että Valolla ja äidillä kaikki hyvin! :hug:

Pikkuapina: Onnittelut mukavasta neuvolalääkärikäynnistä ja jaksuja oloihin!

Myntti: Onnea hienoista ultrauutisista taasen :flower: Toivottavasti pääset toivomaasi sektioon :hug:

Mipsu: Onnea insuliinittomuudesta ja "tytöstä" ;)

Pikinen: Onneksi supparit helpottaneet! Toivottavasti säästytte Norolta ja Mummalle paranemisia!

Milkein hampaalle ja navalle paranemisia! Tsemppiä ruokavaliomuutokseen! Hienoja pöllöjä osaatkin tehdä ja kivoja sisustusideoita!

Mussupussu: Paranemisia ja hienoja lastenhuoneen sisustussuunnitelmia =)

Unelias, Niskuneiti, Lilli ja Minttu: :hug:

(.) 3 viikkoa töitä ja sitten alkaa normiäippäloma. Vauvan vaatteet kävin läpi (koot 50-70cm) pääsiäisenä ja keräsin sairaalakassia varten sopivat talteen. Kelan päätökset (äippäavustus=raha ja äippä- sekä vanhempainraha) kunnossa. Täällä siis kaikki edelleen hienosti!

Lenniina ja pikkuneiti 31+4
 
Kiitos kaikille tsempeistä! =)

Lumihiutale, mulle tuli tosi kipeitä poltteluita alaselkään ja sit tunsi ku kohtu meni ihan kovaksi. Perjantaina olin aivan järkyttävän kipeenä mut sitte ku se estolääkitys alotettiin nii kivut loppu.

Kaikki jotka ootte huolissanne suppareista tai muista kivuista, kannattaa ehottomasti kysyä että onko aihetta tulla näytille. Minut ainaki Kys:n synnärillä otettiin tosi hyvin vastaan. Lääkäri tuli melkein samantien ku menin sinne siis siks ettei vauva kovin liikkunut. Oon saanut täällä tosi hyvää hoitoa ja kätilöt on tosi ihania täällä osastolla. Ei kannata jäädä kotiin suremaan ja miettiin, että onko kaikki hyvin!

Olo on edelleen täällä hyvä ja toiveissa olis huomenna päästä kotiin jos kohdunsuulla ei oo tapahtunu mitään. Mä olisin halunnu päästä jo tänään, mut lääkäri halus että seuraillaan vielä tää päivä. Nyt saan onneks jo vapaammin liikkua myös osaston ulkopuolella.

Niiskuneiti- ja masupoika 31+6 :heart:
 
Terveisiä hammaslääkäristä, raskausajalle tyypillinen ientulehushan siellä. Eipä ole koskaan osunut kohdalle ja kivun määrästä päätellen olin varma, että vähintään juurihoitoon tässä joudutaan, että parempi tietenkin näin. Miten voi yksi ihminen saada kaikki mahdolliset oireet, mitä koskaan on lääkärikirjoihin merkitty? Mitenhän sitä enää uskaltaa raskaaksi yrittää.. haluttais molemmat kovasti kaksi lasta ainakin, mutta jos jokainen raskaus on samanlainen, niin adoptiota on harkittava :D Miten teillä, joilla on useampi lapsi, onko raskaudet kuluneet samalla kaavalla?

Lilli ja Minttu, laitoin teille YV:tä :)

Hienoa kuulla, että sait hyvää hoitoa Niiskuneiti- ja että olo on parempi. Tinysteps ihan suotta kyllä podet huonoa omaatuntoa sairaslomasta. Kuten sanoit, sie ja vauvelin hyvinvointi on tärkeintä kaikista! Äitiysloman pitäisi olla kaikille ainakin se pari kuukautta, niin ehtis kaikki asiat hoitaa ja pitää huolta henkisestäkin hyvinvoinnistaan :)

Tosin huonosta omasta tunnosta puheenollen, en meinaa millään rohtia soittaa taas tuonne klinikalle... nää huippauskohtaukset tuli meinaan taas takaisin ja haluaisin kyllä varmistua, ettei kyse ole mistään vakavammasta. Voikohan se rautalisän lopettaminen vaikuttaa asiaan? Kyllä mie mieluummin ottaisin sen löysän masun takaisin.. Nämä kun tosiaan tuntuu siltä, että henki lähtis ja väsyttää ihan julmetusti.

Koitahan jaksaa kisun kanssa, Miumiu! Hyvät korvatulpat lienee tarpeen, ei kai siihen muuta lääkettä ole :) Kissoja meille tulee varmasti vielä tulevaisuudessakin, kunhan lapsi vähän kasvaa.

 
Ajattelin sitten kuitenkin isännällekkin jotain "kivaa" keksiä joten tilasin tälläisen: http://www.paitava.net/catalog/product_info.php?cPath=25&products_id=34

ja
https://www.booky.fi/book.php?book_id=9789512345007

Tuohon vielä jannulle joku naseva body omalla tekstillä ja tutti jossa lukee mute.. :D
 
Milkei...minulla on ollut huimausta viidessä ekassa raskaudessa, edellisessä ja tässä ei ole nyt jostain syystä ollut juurikaan. Ekassa ja kolmannessa oli pahinta, meni kuukausiakin sängynpohjalla sen vaivan kanssa....mut normaali raskausoire sinänsä.
Kolme kertaa minulla on ollut keskikorvantulehdus ja se, jos mikä, tekee aivan järkyttävää huimausta ja oksettavaa oloa. Siinä siis huone pyörii ja maa keinuu ja yrjö voi lentää...mut se nyt ei sinänsä kuulu raskauteen, vaikka pari näistä kolmesta kerrasta onkin ollut raskausaikana...että huimaus taitaa olla minulle tuttuakin tutumpi vaiva kaikenkaikkiaan. :snotty:
En usko, et tuolla rautalisällä on vaikutusta asiaan.
Alhainen verenpaine voi tieten huimata, samoin alhainen verensokeri, mut voi huimata myös vaan siks, et on RASKAANA. :xmas: Lohduttaa varmaan ihan sikana. ;)

Kysyit, onko kaikki raskaudet menneet samalla kaavalla...sinänsä samoja oireita on ollut jokaisessa enemmän tai vähemmän, mut sanoisin et (tähän asti) on tainnut kerta toisensa jälkeen olla helpompaa. Kyllä jokainen raskaus on omanlaisensa noin yleensäottaen ja voivat poiketa toisistaan niin hyvässä kuin pahassa. Ei siis voi koskaan tietää. :)

Mies tuolla paistaa vohveleita iltapalaksi, jos vaikka kävisin vielä toisen mussuttamassa... :p Tänne ei kuulu sen kummempia. Vauva potkii ja jauhaa kovasti. Huomenna ois neuvola.

Jaksamisia kaikille! :hug:

-Elettaria & murunen 30+3
 
Moi! Vieläköhän yksi taustailija mahtuisi mukaan :wave: Olen seuraillut ketjua jo jonkin aikaa, mutta en ole saanut aikaiseksi liittyä mukaan. Nyt nähdessäni Milkein pöllöt, ajattelin, että on pakko kirjautua :p olen totaalinen pöllöhullu ja nuo olivat aivan mahtavia!! Voisin tilata muutaman...
En ole pahemmin vastaavissa ketjuissa ollut mukana, joten suonette anteeksi jos teksti näyttää jotenkin hassulta tai on väärässä muodossa.

Olen 2-vuotiaan pojanviikarin mamma ja toinen poika näyttäisi olevan ultran mukaan tulossa, la on 8.6. Esikoisesta oli aika paha raskausmyrkytys ja hän syntyi 35+6 käynnistyksellä. Nyt vaan jännätään, tuleeko myrkytys tästä toisestakin.

Aika lyhyt sepustus näin alkuun, hieman epäilevällä kannalla olen, josko häviää koko teksti bittiavaruuteen.. Yritän joskus paremmalla ajalla sitä yv:tä Mairalle noista tiedoista :ashamed:
 
Tervetuloa Unna12, kiva että näitä ryhmäläisiä vieläkin löytyy :flower: !

Milkei, mulla ainakin ensimmäinen raskaus oli tavallaan pahin - siis oikeastaan ainut, jossa tosiaan tuli urakalla halailtua pyttyä, sitten sen loputtua iski vatsatauti, sen perään heti kunnon flunssakierre ja elämäni ensimmäinen poskiontelontulehduskin - että tosiaan mietin että joo, onpa todella elämäni parasta aikaa :LOL: . Nää kaksi muuta on mennyt kuitenkin paljon helpommin - ehkä sekin kun noita lapsia on ja asiat tuttuja, niin viikotkin menee paljon nopeammin. Mutta omat "juttunsa" jokaisessa, vaikka suuret linjat (eli nuo mitä nyt seurataankin tarkemmin -verenpaineet, sf:mitat jne) on meneet aika samalla tavalla. Mutta luonnollistahan se on, että äitiyteen ja äidiksi tulemiseen liittyy tuota miettimistä ja huolehtimista. Ja ensimmäisen kanssa varsinkin.

Nyt tätä kolmatta odottaessa huomaan, että ensi kertaa alkaa oikeasti "mietittään" synnytyksen riskit ym - ekassa ei niin tiennyt, toiseen oli jo unohtanut mitä se on ja tässä välissä on vielä tuttavapiiriin sattunut kaikenlaista...tieto lisää tuskaa. No, aika luottavainen silti, mutta yhä enemmän huomaan miettiväni "mitä jos"-ajatuksia. Ei pitäisi miettiä liikaa
:ashamed:...

Huomenna kans neuvola ja loppuviikosta perheen kans Riian reissuun, kivaa! Siellä kuitenkin kevät pitemmällä... Ja 30 viikkoakin sitten poksui!
 
Oma napaisesti mieli maassa:
Neuvolakäynti päättyi kyyneliin, kun sain sitten seurakseni ne ainoat vaivat, joita ei vielä ole tähän raskauteen löytynyt. Pissasta löytyi sokerit 3 plussalla ja proteiinit 2:lla. Harmitti, kun piti vielä nämäkin itselleen saada seuraksi, kun johan tätä vaivaa ja ongelmaa on ollut kipeistä säännöllisistä joka päiväisistä supistuksista kovaan pahoinvointiin ja kaikkeen siltä väliltä. :( Sokerirasitus rv 24+ oli kunnossa, mutta nyt sitten edessä uusi rasitus torstaina, kun noin paljon oli plussalla. Lisäksi syynätään pissasta viljely, josko löytyisi selitys proteiineille.

Saa nähdä tuoko PCO-tyyppiset munasarjat nyt kuitenkin tuon raskausdiabeteksen mukanaan ja ruokavaliorajoitukset. No, sen kanssa sitten vain täytyy tulla toimeen. Suurempi pelko iski noista proteiiniplussista, koska pelkään raskausmyrkytystä ihan kamalasti. Olen joutunut lähipiirissä kohtaamaan Hellp-syndrooman ja sen aiheuttamat seuraukset. Just kun pohdin, että onpa pelot hyvin hanskassa tässä raskaudessa. Tietenkin vielä on varhaista puhua mistään myrkytyksistä, mutta kauhuskenaario iski heti tajuntaan.

Muuten neuvolassa oli arvot, mitat, sykkeet, paineet jne. kohdillaan.

Palailen paremmalla mielellä. Jaksua ja toivottavasti supistukset pysyvät kaikilla aisoissa!

-Sh ja Milla rv 30+1 :heart:
 
Tsemppiä syyshortensia :hug: , pidetään peukkuja että syy löytyy ja saadaan kuntoon.

Palasin itse asiassa kysymään, viipyykö kenelläkään kauhean pitkään tuo vanhempainrahapäätös - olen jättänyt sen 21.2., pakkauksen kyllä sain aikoja sitten, mutta tuo on yhä "käsiteltävänä"? Onkohan meidän palkkatoimisto töpännyt todistusten lähettämisen suhteen, eli pitääkö ruveta kyselemään perään (virkavapaus myönnetty jo reilu kuukaus sitten), vai voiko johtua siitä kun 72vrk saan normaalia palkkaa?
 
unna12 tervetuloa

Syyshortesia toivotaan että oli vaan joku tilapäinen juttu mulla ianakin oli viime raskaudessa välillä sokerit koholla ja sokerirasitus aina ok.

Joo niin se vaan aika menee ja viikot poksuu ja vaivat senku pahenee :D
Nukkumisesta on tullut taidetta jos tahot kylkee kääntää heräät siihen melkein pakostakin.

Pulinapata mulla on ollut nyt yli kuukauden paperit kelassa eikä päätöstä ole vieläkään tullut.
 
Pulinapata: En mäkään ole saanut päätöstä, mutta mulla ainakin palkkatoimistosta sanoi, että laittaa tulotiedot perässä, kun saan 6kk tulojen mukaan rahat. Ja saan myös palkan työnanatajalta ekat 3kk. Mutta voithan soittaa Kelaan, jos asia vaivaa! :)
 

Yhteistyössä