~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Terveisiä Espanjasta, Alicantesta! B) Tultiin lauantaina kotiin ja loppu pääsiäinen meni levätessä. Matka meni hyvin ja itsekin jaksoin, tuli käveltyä aika paljon. Olin syömättä karkkia koko viikon!! :whistle: Kotona ei meinaan onnistu...

Eilen kävin lääkärissä hakemassa sairaslomaa, sain 3vkoa. Olis kirjoittanut jo koko loppuajan, mutta a-todistuksella ei saa kirjoittaa kuin max 3vkoa. Sitten jää enää 2 viikkoa äippälomaan. Niin syynä on siis huono mieliala. :|

Eilen saatiin vihdoin vietyä meidän Brion vaunut suutarille, että saa nepparin vaihdettua. Oon kyllä tyytyväinen, kun sen sai vaihdettua, ja maksoi 3?! Nyt on siis vaunutkin kunnossa, kunhan vähän pesää niitä vielä.
Muutenkin pitäs alkaa hankkia loppuja tavaroita vauvalle. Eipä tietenkään hirveesti puutu, kun esikoiselta on paljon jäljellä.

Papuneiti ja Tyyppi 30+4
 
Tervetuloa Unna :wave:

Pulinapata: Mukavaa lomareissua!

Syyshortensia: ISO :hug: Olisitpa todella ansainnut säästyä lisävaivoilta/murheilta! Toivon todella, että rasitustuloksesi olisivat hyvät ja säästyt raskausmyrkytykseltä :hug:

Papuneiti: Piristys :hug:
 
Taas mun pitkät tarinat hävis jonnekkin! PRKLE! :headwall:

Istukan paikan tarkistusultra oli eilen.
Sielläpä olikin sitten meikäläistä odoteltu jo.
Oli meinaan neuvolasta laitettu lähete, jonka mukaan mulla olisi raskausmyrkytys ja raskausajandiabetes!
Olivat jo varautuneet ottamaan mut sisälle vuorokausi seurantaan.
Heti lykkäs mut makaamaan sydänkäyrään(?)
Mutta sydänkäyräkin oli erinomainen!
Pissakin oli puhdas ja verenpainekin ok!
Oli lääkärit ihmeissään ja monta eri tyyppiä kävi kattelemassa mun tietoja.
Kyselivät monta kertaa myrkytyksen oireista.
Mutta musta tuntuu että oon elämäni kunnossa!
Ultrasivat ylä ja alakautta saivat selvitettyä että istukka olikin noussut 2,6cm kohdunsuulta!
Että ei siis vaikuta synnytykseen tuo istukka JEE!

Tietoja viikot 30+1

rr 107/62
prot -/+ (oli niin heikko plussa ettei tienny mitä laittaa)
gluk -
liikkeet +
syke + (näin ite kun hyppi korkeella 150-160 niinkuin aina)
Raivotarjonnassa oli vauva pysynyt
Painoa vauvalla 1673g :heart:
Sanoivat että on paljon lapsivettä öö mitä sitten?!

Olivat ihmeissään että miksi oli jo tyrkätty matkaan sokeriseuranta juttu, kun olis pitänyt eka laittaa pissaseurantaan.
Olivat vähän sitä mieltä että piikittelet vaan joskus kun semmonen kerta on ettei tarvii niin säännöllisesti.
Saas nähä miten saan neuvolan tätin uskomaan...
Toivottivat tervetulleeksi seuraavan kerran synnyttämään! :D
Ai niin ja pikkukaveri ei antanut edelleenkään selvittää sukupuoltaan, meillä siis pysyy salaisuutena loppuun asti...

Äh tänään veto ihan pois pykkikasa tulee vastaan pesuhuoneesta ja tää hiekka määrä lattialla :headwall: mut mä en vaan jaksa...

Millon b lausunto kelaan?
Varmaan siirryn kohta kelan rahoille kun olen ollu jo 7vk saikkarilla ja lääkäri varmaan jatkaa loppuun asti.
Työpaikka maksanut ainakin tähän asti, mutta mä en tiiä kuinka kauan ne maksaa.

Jane ja veijokeiju 30+2
 
Hei.

Täällä olisi myös yksi uusi odottelija teidän joukkoonne. Säännölisesti olen käynyt lukemassa mitä kesäkuisille kuuluu mutta jostain syystä ei ole ollut aikaa kirjoitella. Nyt kuitenkin ollaan saikulla supistelujen takia niin aikaa on vaikka kuinka paljon ;)

Poikaa odotamme jonon jatkoksi. Tuleva käärö on meidän neljäs lapsi (2 tyttöä ja 1 poika). Siis vipinää riittää tulevaisuudessa!
 
Äh, älkää käyttäkö Matkahuollon pakettipalveluita, olin valinnut lähellä olevan kaupan toimituspisteeksi, mutta nyt se paketti on saikkaillut johonkin ihan hevonkuuseen noudettavaksi. Pitäisi tänään mennä hakemaan ja just kun olis niiin raskaana oleva olo :LOL:

Ei yhtään huvittais seikkailla teollisuusalueelle autottomana, no palkintona on sentään paketillinen vauvasälää:)
Muuten kun oli puhetta mennäkö näytille supistusten, tai minkä tahansa takia, niin - anteeksi koskee tietysti vain pientä osaa täällä, mutta pääkaupunkiseudulla on kätevä terveysneuvonta puhelin http://www.0910023.fi/
josta voi kysellä onko aiheellista mennä näytille/mihin pitäisi mennä. Soittelin sinne jo itse kerran nauvolan puhelinajan ulkopuolella :)

Tervetuloa tsjil !

Miumiu&poika 31+2
 
Kiitos Saagatar tiedosta!! Eli sitten pitäis vastata ihan sf-käyrää, hieman nyt stressi siitä kun edellinen meni samoissa mutta olikin "pieni" 3190g syntyessään. Äitipolilla sanoivat painoarvion pari viikkoa ennen LA:ta silloin painorvioksi 2800-2900 ja se olikin sitten pitänyt paikkansa vaikka en meinannut uskoa sitä. Edelliset kaksi kun ovat olleen 4190g ja 3830g... Nyt siis toivon että vauva olis lähelle 4kg. Jotenkin helpommalla oon päässyt noiden isompien kanssa, tosin tällä nuorimmalla oli syntyessään omat löydöksensä.

Osittain niiden aiheuttaman stressin takia olin ite eilen päivystyksessä kamalien rytmihäiriöiden takia jotka onneksi vaikutti lääkärin mielestä normaalilta tai vaarattomilta. Oltiin eilen nuorimman kanssa pään magneettikuvissa ja edeltävä yö jäi tosi lyhyille unille ja aamuksi piti olla 07.00 sairaalassa. Kahta käydessä päästiin pois. Huonot unet, stressi ja huono syöminen kai laukaisi sitten itelle tuon olon. Tultiin loppuviikoksi mummolaan "huilaileen" ja nyt kaksi kolmesta omasta lapsesta oksentanut ja useammalla pää kipeänä että saas nähä kuinka tässä huilataan.

Onko raskaudet olleet samanlaisia niin mulla jokainen hieman eri... no aina jonkun odotuksen kanssa samoja juttuja mutta saattaa olla uusiakin vaivoja, esikoiselta olin töissä ja oksensin aika usein ja tasaisesti. Alkuun joitakin viikkoja ja sitten loppuajasta muutamia kertoja. Sokerin kanssa ei ollut ongelmia vaikka isoin lapsi silloin syntyikin. Kiloja tuli paljon ja ne ei juuri lähtenyt odotusten välissä. Seuraavalta oksensi kaksi viikkoa joka päivä monta kertaa ja kaikki mitä söin. Sen jälkeen satunnaisesti. Paasto oli silloin koholla rasituksessa. Esikoinen syntyi sektiolla, seuraava alakautta. Kolmannelta oksensin alle kymmenen kertaa varmaan ja olin taas töissä mutta jouduin jäämään loppuajasta ensin sairaslomalle, sitten kesälomat plus varnennettu äippäloma. Verenpaineet teki piikkejä loppuajasta ja olo oli aika kurja, samoin suonikohjut puhkes silloin ja ne on kiusannut tässäkin raskaudessa. Närästystä on ollut kaikilta (leikkisästi pidän kiinni yhteydestä vauvan hiusten määrään, meillä kunnon peikkovauvoja... ) ja nyt iskias on meinannut kiusata. Kaikista maha kasvaa lähellä yläkäyrää. Esikoinen meni kaks viikkoa yli ja leikattiin ison painoarvion takia ( mulle jäi paskamaku kun "pääsi" liian isoksi kun täälläpäin niin nihkeästi käynnistetään.. :kieh: ) ja seuraava kaks päivää, kolmas syntyi päivää ennen.

Siirreltiin viikonloppuna hieman taas kalusteita (jos ne neliöt siinä samalla lisääntyis... 72,5m2 ja kuudes asukas tulossa, HUH!! ) ja nyt sain vauvanvaatteet hoitopöydän laatikoihin valmiiksi mutta vielä en oo niitä pessyt enkä silittänyt. Oon kaikille silittänyt ekalla kerralla. Joitakin upouusia ja meille uusia vaatteita on kertynyt ja ei niitä voi olla hiplaamatta!! :heart:

Huhhuijjaa ajatella että n. reilu 5vkoa niin vauvan syntymää ei enää estetä, toiveena tietenkin mennä lähelle LA:ta mutta että vauvat alkaa pian syntyillä, ainakin teille jotka ootte vielä pidemmällä kuin ite! Kaveri sai viime viikolla vauvan ja nyt näin kuvia FB:n kautta, voi ihanuus!!! :heart:

Jaksuja ja voimia kaikille loppumetreille! Mä edelleen ilman konetta joten harvakseltaan oon teidän mukana...

Mammaliini ja "niilo" 29+3
 
Pitkästä aikaa koitan taas rustailla...

Tervetuloa uusille! Kiva että tulee vieläkin lisää porukkaa:)

Ja tsemppiä ja :hug: kaikille vaivojen kanssa painiville. Niiskuneidillä oli ainakin ollut jännät paikat, mutta hyvä että vauva jaksaa vielä pysyä mahassa:)

Onnea myös hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!

Niin, ja milkei oli tehnyt tosi hienoja pöllöjä!

Mun maha on nyt sitten vissiin vihdoin pompannut esiin - edelleenkään tätä ei oo kukaan tuntematon kommentoinut, mutta ne tutut ja puolitutut, jotka ei vauvasta tienneet, ovat vihdoin huomanneet että tuo maha ei tosiaan ole pelkkää läskiä..
Tosin huomasin kauhukseni että mulla on painoa tullut jo melkein kymmenen kiloa. Terkkarin mielestä tuo on ihan ok, mutta kun sitä tulee nyt sellainen reilu 500g viikossa niin hieman huolestuttaa kun tässä on vielä viikkoja jäljellä... Oon aina ollut tosi hoikka enkä koskaan painanut näin paljon, niin siksi oon vähän järkyttynyt :ashamed:

Koska mulla ei varsinaisesti ole mitään akuutteja vaivoja, oon sitten kehitellyt itselleni hirveän paniikin siitä, että sf-mitan kasvu on melkein pysähtynyt (oli kasvanut 2kk:ssa yhteensä huimat 2 senttiä), siitä, että vauva on kai edelleen perätilassa ja että neuvolantäti oli sitä mieltä, että se näyttää olevan tosi alhaalla ja jo kiinnittynyt?
Onneksi on viikon päästä kontrolliultra sen kummallisen istukan takia (en vieläkään oikeastaan tiedä mikä siinä on/oli vialla rakenneultrassa, takaseinässä se on kuulemma hyvällä paikalla), niin selviää tuo vauvan kasvu ja asento siinä samalla.
Oon tullut vakaasti siihen lopputulokseen, että jos tuo pysyy perätilassa niin pysykööt, saavat sitten leikata ulos. En uskalla varsinkaan ensisynnyttäjänä kokeilla onneani (tai lähinnä vauvan onnea), ja eipähän sitten ainakaan pääsis yliaikaiseksi..
Niin ja sekin hirvittää että jos vauva olis jo kiinnittynyt ns. väärinpäin, niin ettei se vaan lähde syntymään sieltä sitten ennen mahdollista sektiota...
Tavallaan ihanaa että aikaa on vielä jäljellä (teknisesti se vois vielä hyvin yrittää itse kääntyä), mutta toisaalta nää päivät matelee tuonne ensi viikkoa kohti tuskallisen hitaasti!

Oliko täällä muita, joilla vatsassa majaillaan vielä näillä viikoilla tyytyväisesti perätilassa?


Tulipa taas omanapaista voivottelua, toivottavasti palaan viimeistään ens viikolla positiivisemmissa tunnelmissa:)

Salma ja Sinttinen 31+4
 
salmander Paljon sun sf on?Ei mullakaan ole nyt kasvanu kun tuon verran ja itekki alan olee huolissani...Niin ja meillä ollaan raivotarjonnassa, niinkuin on ollut koko raskausajan..

Väsyttääkö teitä muita koko ajan?Tää on jo ihan uskomatonta, mä heräsin 12 aikaa eli kiskoin 11h unta palloon ja oon nyt jo täällä silmät ihan ristissä, haluisin vaan mennä taas peiton alle..mä olin yhessä kohtaa ihan kamalan virkee ja energinen, nyt on taas alkanu tää nuokkumiskausi, mä vaan nukkuisin.. :ashamed: Voihan se tietenkin olla et kroppa vähä jo valmistelee tulevaan ja yrittää kertoo et lepää nyt kun vielä ehit.. :D

Tsemppiä kaikille tuskaileville! :hug: Kyl se vielä iloks muuttuu..

Maira ja eemeli 31+1
 
Kiitos myötätunnosta. Tänään onneksi vähän parempi mieli, vaikkakin huolissani olen.

Papuneiti: Hyvä, että sait sairauslomaa. Toivottavasti mieli paranee. :hug:

Jane: Kirkon töissä 60 päivää työnantaja maksoi minulle normaalia palkkaa. Tuon jälkeen ylittäviltä sairauslomapäiviltä sain 2/3 palkkaa. Ymmärtääkseni sama pätee kai alalla kuin alalla. Viimeisille 2,5 viikolle (jotka ylitti tuon 60 päivää )lääkäri kirjoitti Kelaa varten vähän enemmän lisäselvitystä tilastani sairauslomapaperiin. Mukavaa, että äitipolilla käynti osoitti, että kaikki on kunnossa ja istukkakin noussut.

Tinystep: Ymmärrän hyvin kamppailusi sairauslomalle jäämisen kanssa. Minäkin olen useasti kamppaillut tämän raskauden aikna asian kanssa. Minulla sairauslomaa viime vuoden puolella oli 3 viikkoa ja tänä vuonna olen ollut sairauslomalla n. 80 päivää raskausongelmien vuoksi. Kyllähän sitä tietää, että oma ja vauvan paras on tärkeintä, mutta niin sitä pohtii kuinka pitäisi olla töissä. Toivottavasti syyllisyys olo menee nopeasti pois ja saat hyvällä omalla tunnolla levättyä. :hug:

Maira: Toivottavasti sf-mitta kasvaa eikä huoleen ole aihetta. Väsymykseen helpotusta! :hug:

Tervetuloa uudet!

ON: Huomenna siis sokerirasitusuusinta ja tarkemmat virtsatutkailut aamulla. Perjantaina saan viimeistään tulokset. Katsotaan, mitä tuleman pitää. Siitepölyallergiaan sain onneksi tänään lääkkeet, joten toivotaan olon edes sen puolesta helpottavan.

Minulla on vähän netin käytössä katkoksia tulevina viikkoina, kun muutto lähestyy ja asioita on tsiljoona järjesteltävänä.

Voikaa hyvin!

-Sh ja Milla rv30+2
 
Miten te tunnette vauvan liikkeitä? Mä tunnen todella vaihtelevasti. Viimeksi Valolla on ollut tosi vilkas päivä viime perjantaina. Joka päivä tuntuu jotain, mutta saattaa olla vaikka koko päivä alkuiltaan asti ettei tunnu juuri mitään. Voi mennä useita tunteja ettei masusta kuulu yhtikäs mitään. Mulla on kyllä istukka etuseinämässä ja se vaikuttaa jonkin verran siihen, miten tuntee liikkeet.

Kävimme tänään jälleen OYSissa ja kaikki vaikuttaa olevan lapsella hyvin, mutta minua huolettaa siltikin.

Saagatar & Valo rv 29+2 ja enkelipoika Toivo rv 22+0
 
Papuneidille sympatia :hug: ! Toivottavasti piristyt. Mulla kävi niin et kun jäin töistä sairaslomalle niin mielialakin laski, kun ei ollut mitään päivärutiinia eikä saanut mitään tehtyä. Nyt asiat jo valoisammin :)

Sf-mitasta Mullon ollu 11.3 28, 24.3 28,5 ja nyt 1.4 28. aluks meni yläkäyrällä ja nyt olis tippunu keskikäyrän alle.. Viimesimmän mittas lääkäri ja olin lähes vaakatasossa, kun muissa oon ollu puolimakaavassa asennossa, en tiedä olisko se sitten vaikuttanut. Ja varmasti kaikki mittaa vähän erilailla. Noiden mukaanhan ei olis kasvua tullu yhtään kuukauteen :eek: :kieh:

Saagatar kyseli liikkeistä: Mulla kans saattaa mennä pitkiä aikoja (monta tuntia) ettei tunnu mitään ja välillä myllerretään niin että oikein sattuu. Koska se on niin vaihtelevaa ja ollu niin alusta asti niin en oo siitä liikelaskennasta niin pitäny huolta, yleensä kun asetun makuulle niin jo alkaa jumppa. Mulla kans istukka etuseinässä ja liikkeet tuntuukin enimmäkseen ylhäällä kovina potkuina ja alhaalla tönäisyinä ja hiplailuna :D

Uusille tervetuloa! :flower:

Pikkuapina ja Papu 32+5 (huh huh, alkaa jo vähän jänskättään.. :eek: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuapina:
Mulla kans istukka etuseinässä ja liikkeet tuntuukin enimmäkseen ylhäällä kovina potkuina ja alhaalla tönäisyinä ja hiplailuna :D
Vaihetaanko vauvoja? :LOL: Mulla on kans istukka etuseinässä, varpaat kylkiluissa, pää ja kädet alhaalla mutta peppua työnnetään koko ajan navan vierestä niin kovaa et mä oon varma et kohta tuo tulee ulos siitä.. :p Oikeesti sattuu jo ihan kamalasti kun se tekee sitä..Ja tätä on nyt ollu 3 päivää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuapina:
Mulla kans istukka etuseinässä ja liikkeet tuntuukin enimmäkseen ylhäällä kovina potkuina ja alhaalla tönäisyinä ja hiplailuna :D
Vaihetaanko vauvoja? :LOL: Mulla on kans istukka etuseinässä, varpaat kylkiluissa, pää ja kädet alhaalla mutta peppua työnnetään koko ajan navan vierestä niin kovaa et mä oon varma et kohta tuo tulee ulos siitä.. :p Oikeesti sattuu jo ihan kamalasti kun se tekee sitä..Ja tätä on nyt ollu 3 päivää...
Hahhah :D Kyllä tääkin tunkee ja venyttelee, välillä jalkoja kylkiluiden alle ja se vasta inhalta tuntuukin. Peppua yritetään välillä samaan osotteeseen, alkaa ilmeisesti käymään tila ahtaaks :)
 
Maira, Sf-mitasta, sf-mitta 25cm täällä...ja rv 32. Se meni aluksi kauniisti keskikäyrillä mutta on nyt pysynyt tossa samassa monta viikkoa. Meinasin saada sydärin kun terkkaopiskelija mittas sen ensin ja väitti että se olis pienentynyt sentillä edelliseen kertaan - onneks niin ei kuitenkaan ollut...

Saagatar: täälläkin on välillä tosi pitkiä taukoja, vaikka istukka on takaseinässä. Sitten välillä muljahdellaan senkin edestä niin, että liikkeet näkyy pelottavan selvästi jopa paksun villapaidan läpi.

Syyshortensialle tsemppiä testeihin!
 
Hellou! :wave:

Tervetuloa tsjil :flower:

Papuneidille sympatiat :hug:

Liikkeistä oltiin kyselty. Mulla oli ennen sairaalaan menoa aika hiljasta tuolla masussa, mut nyt tuntuu liikkeet taas päivän aikana useasti ja huomaa, että liikkeet on muuttuneet, taitaa käydä vauvalla ahtaaksi oltavat tuolla yksiössään :p

ON: mä pääsin tänään kotiin =)
ihana ku saa nukkua Omassa sängyssä.
Olo on hyvä, jospa tuo meidän mussukka pysyis vielä hetken tuolla masussa. =)
Me saatiin tänään vauvantarvikkeet ja pakkohan niitä on koko ajan hipelöidä :D

Hyviä vointeja! :flower:

Niiskuneiti- ja masukki 32+0 POKS :heart:
 
Salmanderille nopsasti kommentoin vaan, että juu täälläkin ollaan vielä perätilassa!
Ainakin viime viikon neuvolan mukaan, eikä kyllä tunnu että olisi kääntynyt. Mutta eihän sitä tiedä.
Potkuja ja hiplailuja tuntuu kovasti joka paikassa, mutta samalla tavalla on tuntunut aikasemminkin. Joten eiköhän hän siellä vielä istuskele.
Neuvolasta tietty sanoi, että ei mitään hätää ja kiirettä, että ehtii vielä hyvin kääntyä moneenkin kertaan. Mutta kyllähän tuo vähän mietityttää, että hoksaako hän kääntyä ja JOS on perätilassa niin mites se synnytys. Sitten ainakin haluan koko tarkastukseen ja mielellään myös lantion koon tarkastukseen! Seuraava neuvola parin viikon päästä, joten katsellaan sitten miten päin ollaan.
Tsemppiä sinne!

T.Ripe + Elvis 31+2 :heart:
 
Huh, pitkästä aikaa normi työpäivä takana... ei käy kateeksi niitä, jotka vielä säännöllisesti joutuu töissä olemaan. Nyt on meinaan joka paikka turvoksissa ja selkää kolottaa päätteen äärellä istuminen, aijaijai! Loppuviikko olisi töitä ja ensi viikon alku vielä, ihan tyytyväinen kyllä, ettei tarvii kotosalla kykkiä. Tosin nyt oli tullut kivasti pöllötilauksia teiltä ihanilta, että olisi koukulle töitä! :D :heart: No, viikonloppuna langat viuhumaan!

Hauska kuulla teidän jo lapsellisten raskauskokemuksista ja niiden eroista, kiitos! Mieluusti niitä kuulisi lisääkin.. ehkä sitten joskus vuoden parin päästä aika on kullannut muistot ja ollaan taas epätoivoisena tikuttamassa ovulaatiota.. :D

Johdan näemmä edelleen SF-mitoissa... oli siis 29-30 viikolla 28 (yksösellä). :whistle: Vähän sen vuoksi päätin jättää ne valkoiset jauhot ja lopettaa karkin ja muun herkun mässäämisen, vaikka sokerirasitusarvot olikin hyvät. Pari viikkoa seuraavaan käyntiin, toivottavasti mitat olisivat pudonneet EDES takaisin yläkäyrärlle...

Vauvan liikkeet tuntuu. Siis todella tuntuu. Tänään töissä joutu oikein älähtämään ja pomo oli huolissaan :D Ei ole enää mitään kalan hännän sipaisuja siis. Poikani on ilmiselvä raggari.. Äitiä kiusaa tuolla lailla. Parempi kai näin.

Tervetuloa täältäkin uusille! Unnalle laitoinkin jo yksityisviestiä :)

Nyt tuo nelijalkainen vanhus kitisee siihen malliin, että ulos on mentävä ellei halua lattianpesuhommiin!

:wave:
 
Saagatar Täälläkin istukka edessä ja vasta tässä viimeaikoina voi sanoa että liikkeet ovat alkaneet tuntua hyvin - muukin kuin varsinainen potku. Olin minäkin pitkään hiljaisina päivinä huolissani, kun kuuli miten moni muu jo tuntee jalan tai käden, minä en erota niitä vieläkään.
Kyllä teilläkin on varmasti kaikki hyvin:) Tuntuu olevan niin vauvan asennostakin kiinni.

Tänään jo toivoin että olisi hiljaa ;) Sai bussissa istua ja huokailla potkuja, kun vatsassa ei tykätty tärinästä.
 
Neuvolassa tänään tuli myös käytyä, mukavasti lounaalta (ja kahvit viel jälkkäriks), silti ei verenpaine (oletus et yläpaineessa olis näkyny, mut oli 122/78) noussu ja painokin vain 700g kahdessa viikossa, nyt kaikkiaan sellaiset vajaa 8kg. Ihaili täti taas kuin paino nousee niin kauniisti, vaikka lähtöpaino oli omasta mielestä hieman turhan korkea ja siinä hitusen yli toivotun, th:n mielestä olen normaalipainoinen ja tuumas et voi ihan hyvin nousta vähän enemmänkin. No näyttäis että sellaiset 10kg tulee taas kokonaisuudessaan, kuten kuopukselta. Kaikki muuten oikein hyvin, kovin tykästynyt tuntui th:kin olevan siihen meidän ultralääkäriin - ja syystä, pätevä ja erittäin mukava.

Samaa oli meilläkin kuin tuntuu monella olevan, että sf-mitta hieman hitaammin kasvaa nyt, vain 1cm oli tullut 2vk aikana - nyt (30+2) 29, mittasi useampaan kertaan ja tuumas kyllä, että saattoi lääkäri hieman eri lailla mitata. Eli vielä ei mennä yli yläkäyrän...

Tuosta asennosta vielä, että mullekin yhä tuumas että ei oikeastaan tarvikaan tietää tarjonnasta, mutta sanoin kyllä että hikka tuntuu alhaalla ja isoimmat potkut ylhäällä, joten eka kerran nyt laittoi tarjonnan kohdalle edes merkinnän. Puhui kyllä, että vielähän tuo ehtii pyörimään, mutta viikosta 36 pitäisi olla jo asettunut eli siinä vaiheessa ruvetaan kääntämään jos ei ole oikein päin...

Varsin omanapaista tällä kertaa...
 
Pitkästä aikaa täällä! :wave:

Olen ollut kovin työllistetty asuntoasioiden kanssa.Siitä talosta mikä meidän piti ostaa, löytyi kuntokartoituksessa vettä alhaalta, joten jouduimme alottamaan talon etsinnän alusta. Mutta maanataina se löytyi: unelmien talo Tuusulasta!!
JonnaH missäs päin Tuusulaa te asutte? =)


( . ) Viimeviikolla tunsin vauvan hikan ensimmäisen kerran! Ihanaa. Meidän pikkuinen on kyllä 100 varmasti kääntynyt raivotarjontaan. Hikka tuntuu vasemmalla ihan alhaalla, ja potkut ja jalkojen liikket ylhäällä oikealla. Huvittavaa, että esikoinen oli aikoinaan mahassa tässä ihan samassa asennossa (siis että potki oikealle) :heart: Mullakin istukka edessä, mutta todella vahvoja liikkeitä tuntunut nyt jo aika pitkään.
Vatsa kasvaa, ja kerää kommentteja joka puolella. Vatsani on kuulemma selvä poikamaha. Jaa-a, nähtäväksi jää. ;)
Viimeyönä näin synnytysunta taas.
Muutto edessä tämän kuun lopulla, joten kiireinen olen. Odotan että saadaan muutettua, ja äitiyslomakin alkaa 17.5 (tai kesäloma ensin) joten sitten rentoudun ja alan hääräämään vauvan tavaroiden ja vaatteiden parissa.


Johanna ja Pikkiriikki 28+4
 
En olekaan kirjoitellut pitkilleen, käyn kyllä lukemassa teidän kirjoituksianne säännöllisesti ja mielessäni vastailenkin.. Täällä onkin ollut tos vilkasta ja mukavaa keskustelua. Harmillisesti mukana tosin vaivojakin sekä huolta. Tsemppiä kaikille!

Kävin itse neuvolassa viimeksi joitakin viikkoja sitten. Kaikki oli ok, mutta paino oli noussut aikas rivakasti.. Ens ma olisi seuraava neuvola, voisin sitten vaiks käydä kirjoittelemassa yhteenvetoa siitä ja edellisestä. Painon nousu hieman harmittaa.. :kieh: Olen ollut ajoittain ennen raskautta aikas ortorektinenkin ruoka/liikuntatottumusteni kanssa, joten siitä lie kaiherrus.

Liikkeet Miulla kanssa pitkiä aikoja etten tunne liikkeitä. Muutenkin toivoisin liikkeiden tuntuvan jo kovempana ja kiivaampana. Mietin tuossa, että onkohan liikkumattomuudella (tai sillä etten tunne niitä) jotain yhteyttä rankkaan työhön? Olen ollut muutaman viikon nyt työnkierrossa ja teen fyysistä hoitajan työtä (asiakkaat täysin autettavia). Työpäivän jälkeen olen aivan poikki, eikä iltavuorosta aamuvuoroon ehdi edes palautua. Vaivana on ollut lähinnä jokin rasituskipu (kait myös suppareita), joka tuntuu toisinaan kokonaisvaltaisesti koko masussa ja toisinaan kummun alaosassa.. Vatsalihakset myös toiselta puolelta ilmeisesti revenneet, niissä polttavaa repivää kipua. Ihan järkkyä.. Neuvolalääkärissä kävin viime neuvolan yhteydessä ja huolella hän tutki, eikä onneksi mitään suurempia muutoksia ole tapahtunut. Töissä haluan jatkaa, jos siitä ei ole vauvalle haittaa. Otan töissäkäynnin lähinnä liikuntana, kun ei tule muuten liikuttua pahemmin. Mutta siis työpäivinä / niiden jälkeen vauva on hiljainen ja jos töitä on viisikin päivää putkeen.. Toivuttuani vapaapäivinä liikkeitä tuntuu aivan erilailla. Tokihan voip olla, etten kiirehtiessä niitä ehdi tuntea ja kotona väsyneenä kipu vie huomiota liiaksi. Olen toki miettinyt, että onko kipuilusta jotain haittaa vaikka ei vahinkoa tekisikään "putkistolle"..

Hankinnoista Huomasin tuossa, että pikkuisia vaatteita on kertynyt aikamoinen pino.. Ei tartte pestä ihan jatkuvasti. Olen kauppareissujen yhteydessä alkanut ostelemaan jotain pientä ja kerryttämään näin muitakin tarvikkeita. Pesuaineita, rasvoja, pari tuttipulloa varalle jne jne. Pinnikseen mietin nyt verhoja. Mies valitsi jokin aika sitten verhot, enkä keksi mistä kankaasta saisin sopivat sänkykamat. Ideoita?
Verhot:
http://www.marimekko.fi/FI/sisustus/kankaat/maijalouekari/jatkuvamallisto/iso_satakieli_196.htm
Itse en tuosta kankaasta tykkää... Joten jos natsaavuutta ei löydy, siirrän nuo verhot muualle. Vaihtoehtoja verhoiksi (ja niihin käyviä kankaita) on. Mutta mukavahan se on, että mies valitsi (ja piti päänsä). Kyllähän tuo mies toki muutoinkin vaikuttaa omassa kodissaan. :LOL: Ainiin jos ideoita on, niin meitin koti on hirsitalo (ihan männyn väriset seinät siis).

Olen nyt vapailla. Eilen leivoskelin omena- ja mustikkapiirakkaa sekä sämpylöitä. Tänään lähden käymään kampaajalla (joka on myös ystäväni) ja otan piirakkaa mukaan kahville. Hemmottelua siis tiedossa!

Tervetuloa muuten kaikki uudet! Ja kaikille mukavaa ja vaivatonta päivää!
 
Jane: Onnittelut istukan paikasta ja muutenkin hyvistä tuloksista!

Tervetuloa Tsjil :wave:

Mammaliini: Onneksi rytmihäiriöt ei olleet vakavampia! Parantumisia oksutautisille!

Saagatar: Huolenkarkoitus :hug:

Niisku: Onnea kotiutumisesta ja jaksuja masukille!
 
Heip vaan kaikille pitkästä aikaa. Oli aikamoinen loppurutistus töissä, nyt pääsee onneksi pikkuhiljaa eroon kaikista työkuvioista ja keskittymään raskauteen..

Tervetuloa uusille!

Kertokaahan nyt hyviä vinkkejä, millä olette saanet HB:n nousemaan hyvin ILMAN vatsavaivoja. Mulla oli hemppa humpsahtanut tosi alas, 103 (ennen raskautta 151), joten nyt olen hieman heikossa hapessa. Obsidania olen viikon verran syönyt, mutta tekee vatsan tosi kipeäksi.

Supistuksia tulee edelleen, nyt lähinnä iltaisin ja öisin. Jotenkin tuntuu, että vauvan liikehdintä laukausee suppareita. Tämänkin veijari yrittää ilmeisesti punkea itseään navasta ulos, tuntuu välillä aika epämiellyttävältä. Liikkeet painottuu edelleen iltaan, päivisin on välillä aika hiljaista. Äitiyspoliaika on 3 viikon päästä ja silloin päätetään leikkauspäivä. HUI.

Tsemppiä kaikille vaivojen kanssa painiville.

Siiri 31+1
 
salmander: Mä oon nyt viikoilla 32+2 ja poikittaisessa perätilassa tuo vauva köllöttelee. Viikolla 36 on neuvolalääkäri ja jos ei siihen mennessä oo kääntynyt niin sitten pitää yrittää kääntää.

Niiskuneiti: Kiva että pääset kotiin ja toivottavasti vauveli pysyy vielä tovin mahassa.

Hankinnoista: Meillä on suurinpiirtein kaikki isoimmat hankinnat tehty, mutta vielä kaikkea pientä pitäis ostella. Pikkuhiljaa alkaa pieni paniikki nostaa päätään, kun ei tiedä mitä kaikkea pitäis vielä hankkia. Meillä yritetään varmaankin täyskestoilua heti alusta asti ja niitä vaippakuoria pitäis ainakin hankkia/tehdä. Harsoilla ja kuorilla aiotaan yrittää aluksi.

Neuvolakuulumisia: Käväsin neuvolassa tuossa tiistaina.

Viikot: 32+0 (30+1)
Paino/vk: +808 (+127)
RR: 128/80 (131/76) (pulssi oli 99!)
Pissa: puhdas (puhdas)
B-Hb: 131 (-)
Sf-mitta: 29,5 (28)
Syke: 145
Liikkeet: ++

Aika paljon oli painoa tullut, mutta syytän siitä pääsiäistä. Onneksi kahdella viime kerralla paino oli noussu viikossa alle 200 g. Ja painoa on yhteensä tullut nyt n. 6 kiloa. Sf-mitta menee ihan pikkusen keskikäyrän yläpuolella, mutta on noussut ihan tasaisesti, lukuunottamatta ekaa mittaa, joka oli ilmeisesti vähän väärin mitattu (viikolla 22+0, sf-mitta 24). Vauva tosiaan on vielä toistaiseksi poikittaisessa perätilassa.

Liikkeet: Vauva möyrii tosi paljon ja joskus se kyllä tuntuu tosi inhottavalta. Mulla tulee myös jostain syystä hengenahdistusta kun se oikein myllertää. Yleensä varsinkin iltaisin kun on menossa nukkumaan alkaa hirveä möyrintä ja se haittaa nukahtamista. Lisäksi vauva yrittää ilmeisesti totuttaa mua yöheräilyihin ja herättää mut pari kertaa yössä möyrinnällään. Liikkeet tuntuu vähän joka paikassa, mutta lähinnä kyljissä. Hikka tuntuu myös pari kertaa päivässä.

Tänään on eka perhevalmennus ja ei kyllä innosta yhtään, mutta käydään nyt kattomassa että mitä siellä tapahtuu.

toffo 32+2
 

Yhteistyössä