~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Lenniina: En ollutkaan kuullut että mullan himo vois johtua raudan puutteesta. Mulla oli kyllä reilu viikko sitten hb 132, eli varmaan jostain muusta johtui nyt. Ehkä kesän kaipuusta :) Multaa ei enää oo tehny mieli, mut sitä hiekkaa tekis :whistle:
Milkei: Ihania käsitöitä! Olitkos se sinä joka aikasemmin virkkas jotain helistimiä tms? Jos jotain ihan myyntiin teet, niin vinkkaa, mä rakastan kaikkia käsitöitä, itellä vaan ei taidot riitä, eikä kärsivällisyys opetella!
Mä oon jotain pienempiä juttuja ostanu ebaystä, oon huutanu vaan sellasia kohteita joissa valmiiks ilmotetaan postikulut suomeen. Hyvin on tavarat tulleet perille ja maksaminen on kätevää paypalin kautta.
Nyt pitäis lähtee hakeen poikaa mummulasta, oli siellä yökylässä kun mies oli eilen viihteellä, enkä uskaltanut jäädä pojan kanssa kaksin jos vaikka alkais jotain tapahtuun. Yöllä valvoinkin reilun tunnin kipeiden suppareiden takia jotka tuli 3 min. välein. Onneks kuitenkin loppuivat ja nukahdin lopulta..
Niin ja onnea kaikille jotaka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta :heart:
Hyvää pääsiäistä!

-minttu ja rimprenssa 31+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SattumanSanelema:
Oletteko tilanneet tuolta eBay liikkeestä tänne suomeen??
Ebay = sama kuin Huuto.net eli ihan yksityiset myy käytettynä ja siellä on myös virtuaalikauppoja, joista voi tilata. Ja jos ei postikuluja halua kaikilta kysellä, kannattaa ostaa vain sellaisia kohteita, joissa postikulut Suomeen on ilmoitettu. Ottaa aikansa opetella käyttämään kyseistä palvelua, mutta se kannattaa! Oon tehny sellasia helmilöytöjä että huhhuh! Ja Briteistä (ebay.co.uk) kun tilaa, ei mene mitään tullimaksuja ja paketit tulee perille alle viikossa. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana postimaksujen kanssa, nimittäin jotkut myyjät pyytävät postareita aivan liikaa, eivätkä palauta ellei osaa erikseen pyytää... Mä maksan yleensä n. 6 puntaa postituksesta, riippuen tietysti paketin koosta. Ja ulkomaillahan taksa ei mene paketin koon vaan painon mukaan.

Mitä tarvitset?
-luottokortin
-PayPal -tilin (paypal.com) - palvelu ei ota yksityiskäyttäjiltä huomattavia komissioita!
-hyvän kielitaidon (väärinymmärrysten välttämiseksi)

Mun viimeaikaisia ostoksia:
-Miehelle Armanin neulepaita - uusi, 60 euroa, ovh 200 euroa
-Itelle Isabella Oliverin paita/toppisetti 3kpl - uudenveroisia, 40 euroa, ovh yli 200 euroa
-esikoiselle Juicyn Terry oloasu-setti, uusi, 30 euroa, ovh 100 euroa (vaikea arvioida, kun näitä ei saa Suomesta)

Kannattaa ostaa vain tutun merkin tuotteita, jotta aitouden tunnistaminen helpottuu! Feikkejä on ihan älyttömästi liikkeellä! Mulla nyt on omat kikkani aitouden tunnistamiseen...

Nyt kun jotkut ovat ostamassa niitä vaunuja, kannattaa tehdä hintavertailua netissä. Ihan vaan googlettaa merkin ja mallin, jonka haluaa ostaa ja selailee tuloksia. Me ostettiin ne Phil&Tedsin Vibet (tuplarattaat) Briteistä verkkokaupasta ja säästettiin Suomen hinnasta PUOLET! Ne tuli vielä alle viikossa kotiin, siis kotiovelle, eikä postiin tai matkahuoltoon.

Suomi on vaan niin pirun kallis maa, että kun vähän jaksaa nähdä vaivaa ja kattelee nettikauppoja sun muita, niin säästää pitkän pennin...

Nyt täytyy taas juosta vessaan. Söin eilen tonnikalafilettä (pakaste) ja siitä lähtien on juilinu mahassa ja nyt se on ihan kuralla. :( Mikä lie vatsapöpö... YÄÄÄÄKKK!
 
Perjantai-iltaa mammat!

Terkut eilisestä ultrasta! hurjasti oli vauvat taas kasvaneet: herra A:lla painoarvio 1,4 kg (4 vko sitten 850g) ja herra B:llä 1,2 kg (730 g). :heart: Edelleen oli samat asetelmat, eli A perätilassa ja B ylempänä poikkitilassa. Lääkäri odottaa, että A ymmärtäisi kääntyä, jotta normaalisynnytys olisi mahdollinen; itse toivon, että A ymmärtää olla kääntymättä, koska haluaisin suunnitellun sektion ilman että joudun siitä lääkärien kanssa kauheasti taistelemaan. A-vauvan perätilahan johtaa automaattisesti sektioon. Esikoinen syntyi lopulta hätäsektiolla, joten normisynnytys (jos sellaisesta kaksosten kohdalla voi puhua...) kaikkinen käänteineen jännittää kovasti. Ja kun vatsalihakset on jo kertaalleen tuhottu, niin saisi edes tuo alempi reitti säilyä ehjänä... :kieh:

Imetyksestä on ollut puhetta. Esikoisen kohdalla se sujui niin hyvin, että toivon nytkin pystyväni imettämään kaksosia mahdollisimman pitkään. Itse koin myös pullojen steriloimisen ja rintapumpun kanssa sähläämisen niin hankalaksi, että olin onnellinen, kun maitoa riitti ja poika oppi nopeasti imemään rintaa. 5 kk iässä aloitettiin soseiden maistelu ja pikkuhiljaa imetyskerrat / päivä väheni, kunnes 13 kk iässä jäivät kokonaan pois. Mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa ja ymmärrän hyvin, että kaikille imetys ei vaan sovi tai se ei syystä tai toisesta onnistu. Kukin tyylillään. :)

milkein koiraleidille syntymäpäiväonnittelut. Meidän mäykkyrouva täytti hiljattain 6 v ja synttärikakku tehdään yleensä jauhelihasta ja kynttilän virkaa toimittavat nakit. :D

Koko päivä on mennyt kotia puunatessa ja pääsiäistä laittaessa (ai miten niin viime tingassa? :D ), mutta nyt alkaa olla valmista. Vielä kun saa tuon persikkarahkapullan uunista, niin jo vain! :p

Mukavia pääsiäispyhiä!

Myntti ja pojat 29+0 :heart: :heart:
 
myntti eikö sen saa kumminkin suunnitellun sektion jos pelkää ja edellinenkin on syntynyt hätäsektiolla. Mun ystävällä meni eka hätäsektioon ja toisen kohdalla sai sektion ihan vain sen takia että pelkäs ja hänellä oli yks. hienoa että kaikki oli ultrassa hyvin.
 
Huomenta mammat!

Kiitokset Mairalle uudesta pinosta. Kylläpäs aika kuluu nopsasti.

Ihania sänkyjä ja lakanoita teillä. Tänään olis tarkoitus lähteä vähän katselemaan kankaita äipän kanssa. Sillä pysyy neula ja lanka paremmin kädessä, joten jätän ompeluhommat suosiolla sille.

Nyt on kyllä tosi uupunut olo... ei jaksaisi enää tota remonttia, |O
eikä töitä. Lumen ja talven osalta sentään alkaa onneks jo helpottaa. Ahdistaa hirveästi, kun kaikki on vielä ihan kesken, kauhea sotku ja sekamelska vaan joka paikassa eikä saa rauhassa olla omassa kodissa ja omissa oloissa. Säälittää tuo ukkoparkakin, kun se omien töidensä lisäksi raataa aina yömyöhään noita remppahommia. :(

Hyvää pääsiäistä ja hyviä vointeja kaikille!

Jonttu & jättis 29+6
 
Pääsiäisiä kaikille! Olen taas hieman laiskotellut tämän kirjoittelun kanssa. :ashamed: Ihania sänkyjä kaikilla. Me ollaan tänään menossa Ikeaan hakemaan patjaa ja pinnasuojaa vauvalle. :)

Torstaina olin siellä lääkärissä sokereiden takia. Insuliinille en onneksi vielä joudu, mutta olen erityistarkkailussa. Eli kahden viikon päästä uudelleen. Ultrasi ja ei löytänyt penistä eikä kiveksiä. :D Poikittain nöttönen siellä köllötteli. Lääkäri sanoikin että tällä on kyllä ihan oma tyylinsä tuolla hengailla. :LOL:

Viime yönä tuli ensimmäinen kivuliaampi supistus ja sen seurauksena tänään on sitten tullut veristä vuotoa. :( Synnärille soitin ja kätilö sieltä sanoi että ei hätää jos ei kipuja ja vauva liikkuu normaalisti. Ilmeisesti hieman kohdunkaulaa avasi tuo supistus ja sitten kun makasin yön niin se veri tulee vasta nyt ulos. Kunhan nyt vaan kaikki pysyy kunnossa kotiin asti. Turussa ollaan niin synnärille matkaa 250km. Mutta kyllä säikähdin! :snotty:

Nyt on meille isoimmat tavarat hankittu. Pikkusälää puuttuu vielä. Ja niitä kestovaippoja pitäisi huuto.netistä etsiä. :) Toivottavasti olisi vielä aikaa.

mipsu ja nöttönen 30+1 (eilenhän tuo poksahti. :D )
 
Vetistä pääsiäistä täältä oulun korkeudelta! =)
Lomalla ollaan miehen kans oltu katinkullassa kahdestaan ja 3pvää aurinko paistanu niin keväisesti ja lämmintä ollu, on se kyl järkytys kun nyt vettä tulee ja on harmaata...

en kyl muista kuka kommentoi ja mitäkin, mutta jollakin oli taas alkanu pahoinvointi mulla vähän samaa vikaa.. :x tahtoo tehä aika pahaa monikin juttu.. tuosta 5-15 viikolla oli tosi kovaa pahoinv.ei tää nyt mitää oo verrattuna siihen, mutta selvästi taas enenpi on huonoo oloa.. ehkä oon syöny vähän epäterveellisemmin ja epäsäännöllisesti..en tiiä.

Samoin kommenttia tullu mahan löysyydestä se on aika normaalia et lopussa maha löystyy, vauvakin laskee sillon alemmas lantioon, sillon sf-mittaakin voi tosi nihkeesti kasvaa..lapsi on vaan alenpana lantiossa. Mulla muuten ollu maha kovalla, mutta lenkiltä kun tuun yleensä maha löysällä..kait se liike tekee sen että suoli alkaa toimimaan. =)

mitäs muuta oli.. imetyksestä aikomus on kyl imettää, jos kaikki ok menee. ed.4 lasta oon imettäny n.10kk-1v 3kk ja helpoimmaksi oon sen kokenu. Ainut on se alku joka aina on enemmän tai vähemmän taistelua. mut eiköhän se siitä. tykkään kyllä imettää, musta se on ihanaa! :heart:
Supisteluja tullu jonkinverran, mutta vähän...touhukkaamman päivän jälkeen ja joskus liikunnan jälkeen muutama hassu. Närästystä ja muuta pientä...pistosta kylkikaarissa ym.. ihan ok. menee. Vauva paljon potkii ja liikkuu.ihana.<3
Paljon ois vielä puuhaa, ennenku vauva syntyy..pitäis tuo yks lastenhuone laittaa uuteen kuosiin. =) maalata ja vähän tuolien päällystystä ym..ihanaa!tykkään kyl laittaa koti ja sisustaa , mutta tahtoo tuo matti majailla niin usein mun kukkarossa.. :whistle:

Parin viikon päästä loppuraskauden lääkäri, sitä odotellessa!!! :wave:

inkkukinkku rv.29
 
pikinen, lääkäri tosiaan toivoo A-vauvan vielä kääntyvän, koska "jos tilanne on tämä niin mennään sektioon". Kommentoin siihen, että mielestäni sektio kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta, johon lääkäri totesi, että mikäli A-vauva on raivotarjonnassa, niin lähdetään normaalisynnytyksestä. Että sektiossa on aina enemmän riskejä ja blaablaablaa... :kieh: No, täytyy ottaa asia neuvolassa seuraavalla kerralla puheeksi ja ennen synnytystä me siirrytään kuitenkin äitipolin asiakkaiksi, niin siellähän ne synnytystapapäätökset kai vasta lopullisesti tehdään... Herra A on helmikuusta asti kököttänyt perätilassa, joten toivon todella, että ymmärtää pitää asemansa loppuun asti. :D
 
myntti mulla on ollut kaikki ultrat äitipolilla siellä olen ollut seurannassa 10 viikosta asti silloin kun selvis meille nämä kaksoset. Mulla on A vauva rt ja B poikittain ja ymmärsin (jos nyt oikein) että jos B ei käänny on sektio edessä. Mulla ollut supistuksia nyt aika paljon ja jo soittelin tuossa mummolaan että jos likka menee sinne yöllä jos mulle tulee lähtö koitan nyt mennä maate ja juoda paljon jos ne loppus. Mies on vielä keikalla ja ei mitään tietoa tuleeko aamuöystä vai ei enkä ole tilanteesta uskaltanut sille puhua mitään :ashamed:
 
Voihan (mätä)muna mikä pääsiäinen...

Alkoi eilen sitten ihan järjetön vihlonta hampaassa ja luulen, että se on just yks niistä rei'istä joka kuukaus sitten paikattiin. En pysty juomaan edes vettä ilman, että vihloo ja kovasti. Ihan kun hermo olis tullut hampaasta läpi. Pitää soittaa tiistaina sinne, että saavat luvan ottaa miut sisään asap. Ei ois kyllä varaa tämmösiin nyt yhtään. Harmittaa turkaisesti!

Samalla huomasin eilen, että mulla on napa päässyt tulehtumaan. Se kun on melkein kokonaan kääntynyt ulospäin niin en ole sitten huomannut tuollaista pienoista "taskua" ja se on sitten näemmä jäänyt kuivaamatta kylpyjen jälkeen. Ja oon vielä rasvan kanssa lätrännyt tarmokkaasti, niin ei kai ihme, jos tulehtuu. Tollasta ruskeaa karstaa näkyis olevan. En jaksanut soittaa mihinkään vaan testaan nyt ihan antiseptisella nesteellä sitä pyyhkiä ja bepanthenia sipasta, josko se siitä...

Huomasin eilen myös ROIMASTI selluliittia/appelsiini-ihoa reisissä. Ei ne siinä ennen olleet. :'( Ajattelin aloittaa saman dieetin, josta Lenniina mainitsi aikaisemmin. Eli pääsiäisen jälkeen tiukka karkkilakko ja valkoisten jauhojen poisjättö. Ja perunan. Katsotaan, miten paino ja SF on sitten miulla seuraavassa neuvolassa, joka on 20.4.

Tämän lisäksi vielä oikean puolen nivusissa on todella ahdistavan tuntuista painetta. Pelottaa, ettei kohta pääse veri lainkaan kiertämään.

Eikä tässä vielä kaikki, vaan oltiin 2 yötä anoppilassa ja niiden vieraspeti on aivan kamalan pehmeä, josta syystä en oo nukkunut varmaan kun tunnin per yö. Ja lonkkia kolottaa sen mukaan. Ja nyt pitäis lähtee töihin yöksi. Kiukuttaa.

Mahan löysyys on helpottanut kun jätin raudan pois, ihme ja kumma.

Anteeksi, oli pakko avautua. Ehkä se tästä! :ashamed:

Nyt töihin.. ->
 
Kukkuu! Pääsiäishuomenta!

Eilen oli remppapäivä ja pojat (siis mun mies ja sen renttukaverit) pystytti lastenhuoneen/olkkarin väliseinän! Vihdoinkin edistyy toi lastenhuoneprojekti. Meillä on tässä 100-vuotiaassa kaunottaressa valtavat huoneet ja nyt tuo yksi jaettiin lasten- ja olohuoneeksi. Alkuun tuli kauhee ahdistus, että millasen sisustuksen ja värityksen teen huoneeseen, jossa tulee asustamaan tyttö ja poika! Pienellä mietintäsessiolla äitin kanssa puhelimessa löysin koko hommaan punaisen langan, joka on Aarikan puinen naulakko. Se on musta, jossa on vihreä, keltainen ja punainen koukku. Hankin huoneeseen vielä Muuton Myy -lampun, Artekin liitu-/mangneettitauluja, jotkut ihanat verhot ja lakanat (ehkä tästä kankaasta, jos sitä saa mustapohjaisena http://www.finnishdesignshop.com/boo-kangas-p-631.html?language=fi&country=72 ) ja jonkun kivan hapsumaton. Muuramen klassikko-kerrossänky saa uuden ilmeen mustalla maalilla ja sen alla olevat pyörälliset säilytyslaatikot koristan vielä jotenkin vihreällä, keltaisella ja punaisella maalilla. Ehkäpä numeroita 1, 2, 3... tms. Kirjoituspöydän maalaan varmaankin valkoiseksi tai mustaksi; on tällä hetkellä vaalean puun värinen. Laatikoiden sisus ja vetimet voivat taas olla liikennevaloväreissä. Kirjoituspöydän tuoli täytyy vielä hankkia, josko siellä Artekilla olis joku hyvä? Iso peili tulee myös huoneeseen luomaan lisää tilantuntua ja seinälle jonkinlaisia (avo-)hyllyjä. Täytyy katsoa, jos ei tule liian täyttä, niin Fatboy -säkkituoli olis tosi kiva kaveriks tolle Aarnion vihreälle Puppy -jakkaralle. Siinähän se sit alkaa jo olla! Vinkkejä ja linkkejä kehiin jos joku jaksoi lukea ja tulee mieleen jotain ideoita! Laitan jossain vaiheessa kuvan siitä Aarikan naulakosta, jonka ympärille kaikki siis rakentuu.

Mies sitten remppailun jälkeen lähti "vähän" viihteelle ja tossa se kuorsaa. :headwall: Oon kyllä sanonut, että voihan se nyt käydä tuolla baareilemassa, mutta sitten toukokuun puolenvälin tienoilla ja sen jälkeen mielellään ei enää tollasia "aamuviideltä kotiin kaatokännissä" -reissuja. Ei oo varmaan kiva lähteä synnyttämään kännissä tai krapulassa. :headwall:

Piti jo aikasemmin kirjottaa noista Milkein käsitöistä, että siis aivan mahtavia! Mä en tajua, miten joku voi osata tehdä jotain noin kaunista. Mulla on noissa käsityöhommissa peukalo keskellä kämmentä - hyvä jos napin osaan ommella. :ashamed: Housutkin lyhennytän ompelijalla. Turha yrittää itte lähteä kokeilemaan, menee vaan housut pilalle. Mutta mä sitten mielelläni maksan taitaville osaajille upeista käsitöistä ja ostan kaikkea ihanaa kun eteen sattuu. Siis toreilta, markkinoilta yms.

Mitäs puuhailette pääsiäisenä, eli nyt? Onko kaikki jossain sukuloimassa? Onko jotain perinteitä? Syödäänkö teillä lammasta ja pashaa? Mämmiä?

Mä oon kuumeessa ja kurkku on tosi kipee, niin meiltä jäi kaikki reissaamiset nyt reissaamatta ja kauheen tylsää täällä kotona... Mä en osaa sairastaa! Pitäis vaan löhötä ja levätä, tylsää!

Kohta jo 33. raskausviikko!
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

On ollut minullakin kirjoitustaukoa, kun ei ole jaksanut koneella istua tarpeeksi kauan. Olen kuitenkin teidän juttujanne koittanut lueskella lähes päivittäin. Minulla issiaskivut ja supistelut tehneet kiusaa nyt oikein kunnolla ja siksi olo todella tukala. Kipeitä supistuksiakin alkanut tulla, mutta eivät onneksi jatku kovin pitkään kerrallaan. Tuo issiaskipu on suorastaan helve.....stä ja hermot alkaa olla kovilla sen vuoksi. Minua kiusaa vielä lisäksi hengitysvaikeudet varsinkin yöaikaan, joten kovin on katkonaista nukkuminen, jonka joutuu tekemään istuma-asennossa. Pahoinvointi on myös palannut. Etomista, mutta okentelua onneksi ei. Tällaista siis täällä.

Onneksi kesä lähestyy ja nyt sen voi jo uskoa tulevan tänäkin vuonna, kun lumi on alkanut sulamaan vauhdilla.

Hyvää pääsiäisen jatkoa toivotan kaikille ja ISO :hug: sitä tarvitseville. Tekstistä tuli kovin itsekeskeistä :ashamed:

-unelias-
 
milkei i here you!!2 saakelin hunosti nukuttua yötä anoppilassa...onneks tänään pääsee kotiin.. :) ja eilen saunasta tultaessa huomasin minäki et sellua on ihan perskuleesti reisissä, oikeina alko ällöttää..Onneks kotona ei oo peilejä tollei kylpyhuoneen liki niin saa elää tässä illuusiossa et en mä nyt niin paljoa ole lihonu..Oikeestaan jos anopin vaakaan on uskominen niin ei mulle juurikaan ole viime neuvolakäynnin jäljiltä massaa tullu, mut saas nähä kuinka lohduton totuus sieltä neuvolasta taas tiistaina tulee... :/

Meillä ei yleensä perinteitä ole ollut, mut nyt ollaan tosissaa tehty poikkeus ja oltu anoppilas pari yötä, tosin tässäkin on ollut takana se et meidän pitää ottaa toi isännän harrastuslaitos mukaan täältä lähtiessä, eli tultiin pyörää hakemaan..Meidänhä piti olla jo eilen kotona mut eihä toi sankari saanu taas koko päivän aikana mitää aikaseks ja sit se rutina alko et ei mennä vielä kotiin..Mä olisin kyl mielelläni menny kun olis iha tekemistäki kun kerrankin olis aikaa yhdes tehdä..

Mutta minä alan aamukahvin keittoon, voikaa oikein hyvin!

Maira ja eemeli 30+5
 
joo pappa ilmoitti juuri että mumma joka joutu keuhkokuumeentakia sairaalaan on nyt myös saanut noroviruksenkin :( ei siinä muuten mitään mutta pappa kävi meillä eilen palumatkalla sairaalasta ja jos se nyt rupeaa täällä jyllään oon kusessa tän mahani kanssa.

Meidän pääsiäinen meni siivotessa ja pyykkiä pestäessä ja miestä kotiin odottaessa eihän tuo oo vieläkään tullut ja jos ei kohta kuulu pitää jo ruveta perään soittamaan.

Olin illalla nukahtanut ja ainakaan vielä ei ole supistuksia tullut lisää joten saisinkohan pidettyä lupaukseni siittä että käytän likat kylpylässä uimassa.

Täytyy varmaan illalla laittaa toi muurahais myrkky tänne asuntoon ja koittaa poistua sitten pariksi tunniksi muuten menee hermot kun joka puolella hirveenä muurahaisia.
 
Huomenta, haukotus huonosti nukuttu täälläkin. Vietettiin eilen miehen kanssa leffailtaa ja tuli valvottua niin että meni unirytmi ihan sekaisin.
Meillä ei kyllä ole mitään pääsiäisperinteitä, ihan vaan rentoa oleilua. Toinen ei syö lihaa, joten lammasta ei osteta ja mämmistä ei muuten vaan pidetä:)

Täälläkin on vatsa toiminut vähän liiankin hyvin..ajattelin sen johtuvan ihan siitä että poika tuntuu olevan alempana, niin osuisko potkut sit jotenkin eri tavalla.
Rautaa en kyllä uskalla jättää pois, kun eilen tuli vertakin nenästä ja olen nukkunut taas huonommin, niin olisko se hb laskenut vielä lisää :/ (..btw, minä olin se joka kyllä syö myös lihaa)

Täälläkin on laitettu vauvalle huonetta, nyt alkaa oleman järjestys kunnossa, ehkä vielä uusi matto ja jotain seinille niin olis valmista.
Ikkunatkin sain vihdoin pestyä joulun muuton jälkeen. Kyllä sitä oli odotettukin, valon määrä varmasti kaksinkertaistui, Edelliset asukkaat tuskin pessy kertaakaan :D

Ihanan kuuloinen Mussupussun sisustus, nuo verhot voisin ottaa meillekin. Finnish design shopissa on aina muutenkin kuolattavia juttuja:)

Miumiu&poika 30+6
 
No paistaa se päivä risukasaankin taas... vaikka satanuthan täällä on melki koko päivän. :) Kohta miehen kanssa iltakävelylle, ne jotenkin aina rauhoittaa ja unikin tulee paremmin.

Mussupussulla on kivoja sisustussuunnitelmia! Tykkään noista kaikista Marimekon kankaista melkein, ovat vaan niin turkasen kalliita. Mut voi ostaa vähän ja tehdä jotain pienempiä säväytyksiä sitten. Oletko Mussupussu muuten nähnyt Marimekon Max ja Moritz -kankaan, siinä saattaisi olla sopivia värejä teidän lastenhuoneeseen? Tässä linkki: http://www.designboom.com/cms/images/rid11/mari10.gif . Itse tykkään, kun on niin pirteät värit yhdessä. Ja virkatut, pyöreät matot ovat mielestäni ihania lastenhuoneessa. Ajattelin koittaa seuraavaksi tehdä sellaisen jos löydän vaan jostain matskut, kun haluan tietenkin juuri oikeat värit meidän lastenhuoneeseen :) Tässä siis idea, mutta värit väärät: http://redvelvetgirls.typepad.com/.a/6a00d8341c767c53ef0120a6432a20970c-800wi

Tässä muuten näitä väsäämiäni pöllöjä..

Osalla on kyllä niin silmät ristissä kun ovat tehty unettomina öinä, mutta malleina menee ja jos joku haluaa tilata niin uudet teen toki, väritoiveitakin saa laittaa... nämä ovat aika pieniä, 7-10cm korkeita ja kaverit on niitä laittaneet vaunuihin roikkumaan. Nyt pitäisi keksiä jotain uutta mallia.

Taas yksi asia, mikä täältä Ruotsista muuten puuttuu; harsoliinat. Ei ole mistään löytynyt ja kun olen kysellyt, niin katsovat kuin vierasta sikaa (olenhan kyllä sellainen, suomalainen possu tällä hetkellä :D). Sisko lähetti jotain kuviollisia postissa, mutta kun haluisin nimenomaan niitä alkuperäisiä, pehmeitä ihania liinoja... Sisko jaksaa aina kertoa, kuinka itse en pienenä meinannut luopua rätistä lainkaan, vaan raahasin mukana joka paikkaan. :)

Toivottavasti saataisiin kaikki nukuttua ens yö makiasti, ilman noroviruksia ja supistuksia ja murheita.

Nyt sinne kävelylle.. ->
 
Milkei, minulla meni vuosia ennenkuin löysin harsot tästä valtakunnasta! Siis ON niitä. :p Tosin ei varmaankaan siinä määrin kuin Suomessa. Ovat siis kangasvaipan tai pesulapun(!) nimellä ainakin tähän asti tulleet vastaan ja anoppi löysi jostain putiikista ihan sikahalpoja sellaisia, meillä on niitä vinot pinot...Kid-merkkisiä, 3kpl/25kr ja koko 50cm x 50cm, olen tykännyt tuosta koosta ihan valtavasti. Ei siis ihan peruskokoisia harsoiksi, mut minun mielestä ollut vaan plussaa tuo pienempi koko. :)

Ihania nuo pöllöt!!!! :D :heart: Uih. Ja jossain oli vauvan pedistäkin kuva aiemmin...aivan SUPERihanaa kangasta olit löytänyt... :heart:
 
Heippa kaikille!!! Ja myöhästyneet pääsiäistoivotukset! :flower: Toivottavasti ollut kiva pääsiäinen itsekullakin.:) Me ollaan oltu ihan kotona oman perheen voimin,ja se on ollutkin parasta.Huomenna taas paluu arkeen, me ukon kans töihin ja neiti hoitoon. Mut enää neljä päivää töitä, jeee!!!!:)

Olen taas käynyt kyllä joka päivä lukee teidän kirjotuksia, mutta ei niin ei, en saa aikaseks itse kirjoittaa.:(

IHANIA sänkyjä oltetta jo laitelleet, ja monella tuntuu olevan jo tavarat hyvin hankittuna. Meillä sänkyKIN vielä lainassa, joten pitäisi pian noutaa se takas ja alkaa laitella. Noooh, jospa sitten kun nuo työt loppuu. :D
MILKEI; ihania pöllöjä!:)

IMETYKSESTÄ; Imetin esikoista vuoden ikäisesksi.Ja olisin varmasti jatkanut vieläkin, mutta piti palata kouluun joten se oli mahdotonta.(koulu eri paikkakunnalla) Itse tein kamalan työn ja kärsin kovat kivut imetyksen alussa, että päätin jos se kerran lähtee kaiken sen vaivan-näön jälkeen sujumaan, niin jatkan imetystä mahdollisimman pitkään. Mulla ei siis meinannut maito nousta millään (neiti oli 3vkoa ennen kuin baari aukesi kunnolla), piti pumppailla, rinnat oli rikki ja tulehtui, tuli veristä maitoa jne jne. Joten helppoa ei alku ollut. Mutta sitten kun alkoi vihdoin sujumaan, niin nautin kyllä imetysajasta. Ja tätäkin vauvaa aion imettää mahdollisimman pitkään, jos vaan suinkin onnistuu.
Imetyksestä olen samaa mieltä kuin moni muukin, että jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Mielestäni ei ole oikeata eikä väärää tapaa... Pääasia että lapsi saa ruokaa, oli se sitten tissi tai pullo.:)

Joillakin on mahanlöysyyttä...täällä päinvastoin... :kieh:

Hurjasti jaksamista teille, kellä pahoinvointi palannut! On varmasti kamalaa!!!! Ja tsemppiä myös supistelujen, issiaskipujen...ja kaikesta mahdollisesta kärsiville. =) :heart:

Hei, joko oletta ostaneet imetysliivejä?? Itse mietin, et jokohan uskaltaisi ostaa.. Kun ei tiedä miten isoksi kasvavat.... Mun vaan on varmaankin hommattava ne netin kautta, kun ei ole pääsyä isompaan kaupunkiin,missä olisi alusvaateliikkeitä tms. josta sais opastusta ja hyviä liivejä. Olen lukenut, että ANITA merkkiset liivit hyviä. Onko kellään kokemusta??? Netistä niitä katselin, saisi ainakin tilattua. Mutta en oikein osaa kokoa arvioida... :| Antakaahan vinkkejä merkkien ja kokojen suhteen!!! =)

Mulla ollu kunnon energinen päivä tänään..nyt ajattelin lähteä uunin- ja jääkaapin pesuun! :D (Kuka ihme käy syömässä meidän jääkaapissa?? Miten se VOI likaantua noin paljon sisäpuolelta??? En tajua!!!!!!!!!!!! :headwall: )

Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille!!! :wave:

-Maypo ja :heart: 31+0 (JEEEEEE!!!!)
 
Moikka!

Kiitos taas uudesta ketjusta! =)

Mie olen nyt ollu osastolla to-pe välisestä yöstä saakka supistusten vuoksi. Vauvalla kaikki hyvin, painoarvio n. 2 kiloa =)
Kohdunkanava on lyhentynyt, mut ei kuitenkaan huolettavan paljon. Kohdunsuu kiinni.
Mulle tiputeltiin suonensisäisesti pari päivää suppareita estävää lääkettä, joka eilen lopetettiin. Nyt on supparit loppuneet ja saan jo vähä liikkuakki, toiveissa olis päästä kotiin lähiaikoina.
Jospa tää tästä ja masukki pysyis vielä tovin masussa =)

Hyviä vointeja kaikille! :flower:

Niiskuneiti- ja masupoika 31+5 :heart:
 
Pääsiäis reissusta kotiuduttu!

Tuli sitten tulo matkalla käytyä tutuilla kylässä.
Sieltä tunkivat matkaan gracon matkarattaat, joihin saa kiinni tuon turvakaukalon.
Pari kertaa ulkomailla käyty eli ovat kuin uudet!
Mustat joissa limenvihreet ompeleet aika makeet.
Ompahan tuommoisetkin sitten tuossa valmiina.

Huomenna ultra iiks!
Palaan kertomaan kuulumiset sitten...

Poksumaanhan mä vaan tulin...

POKS POKS POKS 30+0 :D

Jane ja veijokeiju
 
Aaaarrrghhh, musta tuntuu et mä repeen... :kieh: Jätkä punnertaa itteensä KOKO ajan navan vierestä ulos...Jumankauta miten tekee kipeetä..Tuon liikkeet on muutenkin ollu ihan omituisia viimeset pari päivää, ensin se alko liikkuu kamalan alhaalla ja nyt se tosiaan puskee itteensä nahasta lävitte... :whistle: Voisko se vaikka nukkua välillä? :p Ihme on jossei mulla kohta ala tulee raskausarpia, sen verran se tota mahaa venyttää..

Mutta mä tuun huomenna jorisemaan enemmän neuvolan jälkeen, voikaa hyvin äidit ja maha-asukit! :)

Maira ja eemeli 30+6
 

Yhteistyössä