~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Tohon parisuhde asiaan vielä... Tämä tyty ollut kuulemma rauhallisempi /tasapainoisempi ja vähemmän nalkuttavampi tuon toisen osapuolen mielestä! (kuin myös omastakin mielestä :D Ja töissäkin työkaverit kehuvat että olen ollut iloisempi ja pirteämpi kuin ennen!! Aiemmin päikkärit tulivat usein työpäivän päätteeksi mutta nyt raskaana ollessa ei ollenkaan!! Ja virtaa riittää kotonakin touhuamiseen ja kissityttöjen kanssa leikkimiseen. Öitä nukkunut nyt viime aikoina kyllä hieman kevyesti kun katselen kelloa jo pari tuntia ennen herätyskellon soittoa että joko joko.. kohta töihin ..
 
Nopea kommentti Syyshortensian kyykkimiseen ennen nukkumaanmenoa....

Eli mie kanssa kyykin paljon, siitä on ollut myös hyötyä alaselkäkipuihin. Siihen kun vielä lisää venytykset, eli ikäänkuin työntää kyynärpäillä polvia auki rauhallisesti, se avaa lantiota ja siitä on sanottu olevan paljon hyötyä synnytyksessä. Kaikin puolin siis erinomainen asento! Itse olen huomannut lantion olevan notkeampi nykyään, kuin ennen raskautta :) Kunhan muistaa vain katsoa, ettei polvet kierry, siitä ei tule kuin itku. Ja joku kyseli täällä joskus aikoja sitten pakaroiden ja reisien kiinteyttämiskeinoja, niin tuosta kyykkyasennosta kun puristaa itsensä (jälleen rauhallisesti hengitellen!) ylös reisilihasten avulla ja taas takaisin ja toistelee muutaman kerran, niin kyllä ainakin miun takamuksessa tuntuu...

Ja vielä nopeat onnittelut Monica77:lle tyttölupauksesta ja ihanista ultrakuulumisista!
 
Iltaa neidit ja rouvat! :D Olen ollut hieman laiskana enkä ole jaksanut kirjoitella. Minun isukilla oltiin tosiaan viikonloppu ja vähillä unilla mentiin. On niin kuuma ja valoisaa siellä vierashuoneessa että tämä mamma ei saa aamusella nukuttua. |O No kotiin kun pääsin niin posottelin 11 tuntia. :kieh: Olisi väsyttänyt enemmänkin mutta ei kehtaa nukkua kaikkia päiviä ohi. :)

Kelan paperit on hoidettu. Joku niistä rahoista kyseli? Kannattaa laskea ootko saanut 2008 enemmän kun nyt puolen vuoden aikana. Mulla ainakin menee 2008 tulojen mukaan. Sieltä sivuiltahan löytyy ihan laskurikin. :)

Liitoskipuja ja kolotuksia taas löytyy joka päivä, ei näköjään yhtään saisi liikuskella mutta ei täällä kotonakaan kivaa ole päivästä toiseen möllöttää. Onneksi perjantaina alkaa mammajooga. Saapahan jotain puuhaa. Ilmoittauduin vielä toisen opiston kurssille joka alkaa sitten 10.3 ja on hieman pidempi. Tuossa on nyt vaan 8 tuntia, siinä toisessa 14. :D

Parisuhde tuntuu voivan paremmin kuin aikoihin. Ollaan niin rakastuneita jälleen. kesällä tulee 4 vuotta täyteen. :) Tuntuu hyvältä kun viimeinkin tajuaa että tuo on paras mies mitä mulla on ollut. :heart: Pikkuisen olen kiukutellut, mutta taitaa olla nykyään ymmärtäväisempi tuo minun muruni. Kerroin että synnytyksen jälkeen saattaa tulla seksin suhteen hieman pidempi tauko, niin tämä totesi vain että "ei paha" :LOL: Muutenkin nykyään ollut hieman hiljaisempaa sillä saralla, mutta halaillaan ja suukotellaan senkin edestä. ;)

mipsu ja nöttönen 23+4
 
Jane Mun mielestä kaikki kelan paperit on sekavia, siinä syy miks täytän ne netissä, HUOMATTAVASTI helpompaa...Kätevää kun palvelin kyselee et mites nyt tää ja toi, ei tartte ite miettiä...Kunhan muistaa vaan sit laittaa tarvittavat liitteet kelaan postitse. Samalla voi sit kelan sivuilla käydä laskee ne rahat..

Mulle oli lapsilisistä ilmestyny eilen se lausunto että haettu on ja myönnetään kun syntyy, muista ei ollu vielä mitään tietoa, ehkäpä tänää.. :D

Niin ja tosiaan huomenta, kuten isäntä sanoi "sua taitaa valvottaa kaikki miehet meidän perheessä" , heräsin kun se kailotti työkaverilleen puhelimessa 03.30 tuurinvaihosta... :whistle:
Noh, ajattelin käyttää tämänkin sitten hyödykseni jä lähen käymään entisellä kotipaikkakunnalla hakemassa edelleen siellä makaavia lopputavaroita, jos sais sen turvakaukalonkin sieltä tallista tänne.. :ashamed:

Mutta päivänjatkoja!

Maira ja eemeli 24+1
 
Samaa mieltä Mairan kanssa, Kelahakemus hoitui tosi näppärästi netissä. Hakemus jättää automaattisesti turhat vaiheet pois. Jane Kela katsoo tulot siis automaattisesti vuoden 2008 verotuksesta.
Minulla näkyi nettihakemuksessa jopa ne 2008 tulot minkä perusteella laskevat, ja summa paljon enemmän pitäisi olla viimeisen puolen vuoden aikana tienattu, jotta laskisivat sen mukaan. Eron piti muistaakseni olla 20%.
Niin ja lopuksi järjestelmä ilmoittaa mitä liitteita laitat postin matkaan, usein ei kai muuta kuin se neuvolan todistus raskauden kestosta. Jos saa äitiysloman aikana lomarahoja, tai työnanataja maksaa kolmen ensimmäisen äippäkuukauden palkan (en tiedä missä tapauksissa näin on) niin sitten pitää liitteeksi laittaa työpaikan täyttämä Kelan Y17-liite paljon maksetaan ja millä aikavälillä.

Huh, ei vieläkään flunssa hellitä. Nyt tuntuu kuin kurkussa olisi kaktus:/ No sain sentään nukuttua hyvin:)

Muille hyviä vointeja!
Miumiu&pikkupoika 24+2
 
Kelan hakemuksista: Minä ainakin saan n.3 ensimmäistä ä.loma kk palkkaa kaupungilta, koska vakituinen virka. Eli kun äippäloma alkaa olikohan 12.5, niin saan palkkaa jonnekkin elokuun 5pv:n saakka. Siinä oli joku tietty arkipäivien lukumäärä 70+ jotain jonka ajan sitä palkkaa saa.

Mutta sitten ihmettelin kun terveydenhoitajan todituksessa ei ollut muuta kuin nimi ym. henk.koht. tiedot sekä laskettu aika niin voiko tällä nyt ensinkään hakea mitään tukia,kun ei ollut missään rakseja mitä varten todistus on tai milloin se 154 pv on täynnä. Lopuksi vaan terveydenhoitajan allekirjoitus jne. ??? Pitäisiköhän soittaa ja varmistaa tilanne. Ja työkaveri oli vielä saanut näitä todistuksia kaksi, joissa kaikki raksit sun muut päivämäärät. Sama terkkari kuitenkin vielä kyseessä. Toinen todistus menee kuulemma Kelalle ja toinen palkkoihin.
 
Jiihaa!
Vapaapäivä ja sain peruutusajat kasvohoitoon, jalkahoitoon, käsihoitoon ja kulmien/ripsien kestovärjäykseen! Kolmen tunnin rentoutusta siis luvassa, ihanaa! Ajattelin siellä Tukholmassa tai laivalla ottaa jonkun vartalohoitopaketin. Hoidetaan nyt ensin tää naama kuntoon, kun vieraat valitteli eilen, että näytän kalpealta ja "nuutuneelta".

Leivottiin maanantai-iltana miehen kanssa 60 pullaa ja tiistaina oli vieraita ja täyttelin pullista laskiaispullia. Arvatkaa vaan, onko niitä vielä MUUTAMA jäljellä? :whistle: Käytiin eilen aamulla tytön kanssa pulkkamäessä ja tapaamassa mammoja lapsineen. Aika uuvuttava päivä taas, mutta vieraat antoivat mun nukkua ihanat puolen tunnin päikkärit!

Voi paranemisia kaikille flunssa- ja vatsatautipoloisille! Nyt täytyy lähteä pukemaan, että ehdin sinne kauneushoitolaan!
 
Voi pirskatti kävin neuvolassa.
Nyt vähän harmittaa!
Lääkäri lykkäs lapun kouraan, jossa on seuraavat 7vk sairaslomaa
Eli sinne asti kun menen taas gravidaan ultraan tarkistuttamaan istukan paikkaa...
Epäilen ettei ne enää laita mua ollenkaan töihin.
Pelkona on että puhkeaa se raskausmyrkytys vähän oli kohollaan verenpaine ja valkuaista edelleen pissassa.
Rotavirus oli vienyt puoli kiloa painosta.
Ei mitään huolestuttavaa kuitenkaa vielä mikään, seuraavat nyt mua 2 viikon välein.
Ja jos olo heikkenee niin sairaalalle mars!

Taidanpa täytellä minäkin paperit netin kautta sitten
Kuulostaa helpommalta.
Mulla ei ole mitään hajua millaset tulot mulla sillon 2008 oli ja millaset tulee nyt olemaan kun saikkarilla ilmeisesti oon koko loppuajan ja kelan rahoille menen, aika pienet vissiin.

Jane *hyppii seinille taas*
 
Nasuliinih: Kyllä mulla ainakin todistuksessa oli se päivä merkittynynä, jolloin 154 pv on täynnä. Eli pitäs olla, olisko sulta unohtunut se? Kannattaa varmistaa se kyllä.

Mäkin olen aloittanut Kelan papereiden täytön, kun asiat on selvinnyt. Mäkin saan 72 ekaa arkipv täyden palkan, kun vakituinen toimi. Muuten sitten mulla lasketaan 6kk tulojen mukaan ne, kun 2008 olen ollut opiskelija vielä. Tosi harmi, koska olisin saanut 2009 tuloilla hyvät rahat, ja nyt sitten pitää ottaa 6kk tulojen mukaan.. Harmittaa..

Vihdoin olen saanut päätettyä, että otan äitiysavustuksen rahana, koska meiltä löytyy esikoiselta vielä paljon kaikkea. En kuitenkaan tykkää äippäpakkauksen toppapuvusta esim.. Makuupussi ja harsorättejä löytyy vaikka miten.. Ostan sitten rahalla jotain kivoja vaatteita pikkuiselle.

Tänään on ollut taas todella vaikea päivä töissä, jalat kipeenä, vaikka on tukisukat ja alaselkä kipee, iskiaksen kohdalta.. Itku meinaa välillä tulla, saa nähdä miten jaksaa..

Meillä on myös peittohommat aika vähissä... Mutta onneks mies ei ole mitenkään edes yrittänyt, mulla ei ole mitään haluja. Muutenkin mies ja poika ovat aika kovilla, kun kiukuttelen aika paljon, hermot menee ja olen väsynyt töiden takia. :( Parisuhde on siis aika kovilla. No se oli jo esikoisen odotusaikana kovilla ja siitäkin selvittiin..

Huomenna olis kampaaja ja perjantaina saan kynnet! :D Niitä odotellessa!

Papuneiti ja Tyyppi 23+4
 
Papuneiti, ainakin omalla kohdalla äp-rahan laskeminen 6 kk tulojen mukaan meni niin, että 6 kk tulojen perusteella arvioitiin koko vuoden tulot (ts. kerrottiin kahdella) ja sen perusteella sainkin oikein hyvän äp-rahan. Eli mielestäni homman pitäisi kohdallasi toimia myös niin, että tulotaso lasketaan koko vuodelle noiden 6 kk perusteella!
 
Kelan hakemus Ymmärsin niin että saan n. neljältä ekalta kuukaudelta palkan työnantajalta (eli äitiysraha-ajan 105 arkipäivää ) jonka jälkeen kelalta vanhempainrahaa loppuäitiysloman. Mullakin siis vakituinen työsopimus. Mun piti laittaa kelan lomake suoraan palkanlaskentaan jossa ne sit täyttää sen tulot kohdan ja laittaa eteenpäin. Siellä oli kyl se työstä poissaoloajan palkka, mitä ei pomon kanssa ymmärretty mut tarkottiko se sit just sitä et saan palkkaa alussa ja osuu mulla ne lomarahatkin heinäkuun puoleenväliin. Eiköhän ne siellä palkoissa osaa täyttää, niitä lomakkeita on varmaan useampi täytelty vuosien aikana :)

on. selkä on jo parempi, mitä nyt yläselkä yön jäljiltä jumittaa.. Luin eilen aktiivisesta synnytyksestä ja tuli jo parempi mieli koko synnytyksestä. Käytiin perhevalmennuksessa, jossa kätilö kerto TYKSin synnäristä. Siellä on 12 synnytyshuonetta ja vaan 2 synnytysjakkaraa.. Toivottavasti sellanen olis sit vapaana ettei tarvi makuullaan ponnistaa.

Nyt päiväkaffet ja suklaamuffinsi :p
 
Odottamaton odotus: Hieno masukuva =)

Pikinen: Masukuvia vaan tänne näytille - ne raskausarvethan on kuin todistus hienoista saavutuksista =) Hienoa, että ultrassa kaikki hyvin :heart: :heart:

Kaikille sairastelijoille: Parantumisia! :hug:

Maira: Kyllä vauva vielä antaisi mun nukkua öisin, mutta aamuöinen nälkä ei :p

Pikkuapina, Jonna ja Papuneiti: Jaksuja särkyihin :hug:

Pikkuvarpusen 4D-ultrakuulumisia jänskätään tänään =)

Syyshortensia: Harmi, ettei töissä jatkaminen onnistunut. Nautihan nyt sit kotona sen kun pystyt - monet meistä haluaisivat jo voida olla kotona :hug:

Monica: Onnea hyvistä ultranäkymistä ja tytöstä :flower:

(.) Tänään oli esikon 3v. ja vauvan (rv 24+5) neuvolat. Esikolla kaikki ok ja niinkuin pitääkin. Kelan paperit sain tänään ja lähetteen vasta-ainelabraan, kun mulla rh-tekijä negatiivinen.

Paino 62,7 (+390g) (yht.n.+6 kg)
RR 111/68 (110/72)
Hemppaa ei otettu (124)
Pissasokeri ++++ (toinen sokerirasitus n. 2 vkon päästä )
Valkuainen - (-)
Turvotus + (-)
Sf 24 (20) <- yläkäyrällä siis mennään
Syke 139-153 (149-157).

Kahden viikon päästä sokerirasitukseen ja kolmen viikon päästä lääkärineuvolaan. Äippäavustuksen otan rahana, kun esikolta on paljon vaatetta jäljellä.

Sitä kyselin th:lta, että voiko synnärille soittaa ja jutella jonkun kätilön kanssa lähinnä edellisestä synnytyksestä - varsinaista pelkoa ja tarvetta pelkopolille ei siis ole. Hän ei tiennyt muuta mahista kuin lähetteellä lääkärin juttusille, mutta lupasi selvittää, onko mahdollista vain soittaa ja jutella hetki.

Lenniina ja pieni neiti 24+5
 
:eek: Mun äitiysavustus hakemus on jo ratkastu, se tulee parissa viikossa postiin... :D Äitiyspäivärahahakemus oli vielä kesken, mut se nyt ei oo tän hetken asia..JEEEE, parin viikon päästä pääsee hipelöimään vauvan vaatteita lisää.. :heart: Ja mä sain vihdoinkin sen turvakaukalon tänne, miten onkin osannut tollanen asia vaivata.... :whistle:
 
Heipä hei, taas vaihteeksi.
Tuli jälleen kerran pidempi tauko ennen kuin tänne sain kirjoitettua, vaikka lukemassa olen useammin käynyt.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! :flower:
Iso :hug: kaikille tarvitseville oli syy sitten mikä tahansa.

Kävin tällä viikolla neuvolassa (vanhat):
viikot 24 (20 +2)
paino / viikko +200 (+300), alusta lähtien on tullut 2 kg lisää kokonaisuudessaan
RR 110/72 (120/62)
pissa puhdas (puhdas)
B-Hb 130 (132)
Sf-mitta 22 (18)
syke 158 (150) :heart:

Th käski mennä sokerirasitukseen (ikäni ja BMI:n takia). Se on nyt sitten varattu kolmen viikon päähän. Tarkoituksella otin sen vapaa viikolle, niin saa sitten keskittyä siihen ihan rauhassa.
Lisäksi th puhui, että ens kerralla olis sitten lääkäri. Minäpä sitten ilmoitin uudemman kerran, etten neuvolan lääkärille mene. Varasin siis ajan yksityiseltä puolelta ja se olis sitten kuukauden päästä. Ei ollut kamalan kalliit hinnatkaan. Ainakaan suhteessa siihen millaisen mielipahan se neuvolalääkäri mulle tuottaa.

Mäkin haluisin johonkin vain mammoille suunnattuun jumppaan tahi muuhun vastaavaan, mutta eihän meidän pikku kaupungissa mitään ole. Äiti-vauva-jumppa täältä löytyy, mutta se on sitten ens syksyn juttuja.
Ihan kateellisena luen nyt sitten teijän mammajoogista, yms. Ainakin Mipsu voi sitten vähän sitten valaista millainen se oli.

Kävi tossa 5. päivä pieni työtapaturma, kun liukastuin töissä. Nilkka venähti tosi pahasti, onneksi vauva kunnossa kaatumisesta huolimatta. Olin sitten viime viikon sairauslomalla, mutta tälle viikolle en saanut enää jatkoa, kun toimistohommia voi kuulemma hyvin tehdä kipeällä jalalla (työterv.lääkärin mielipide). Joudun vaan tulemaan työkaverin kyydillä nyt, kun en itse voi ajaa. Jos olisi vasen nilkka mennyt, niin se ei niin haittaisi automaattiautolla ajamista, mutta kun kaasujalan nilkan piti sitten mennä... ;)

Parisuhteessa ei meillä kyllä ole ollut mitään ongelmia. Melkeinpä päinvastoin. Mies on super ihana! :heart: Kun eilen luin näitä teidän juttuja, niin piti sitten oikeen mieheltäkin kysäistä, että mitä mieltä hän on siitä, että raskauden aikana olisi riidelty enemmän kuin ennen, mutta ei hänen mielestään. Ehkä mun hormoonit ei ole vielä lähtenyt kunnolla hyrräämään.. :LOL:

Synnystyspelosta sen verran, että meillä mies pelkää synnytystä enemmän kuin mä. Sanoin kyllä sille, että pitää suunsa kiinni niistä peloistaan, sillä niin kauan kuin mulla ei ole mitään pelkoja, niin kaikki hyvin! :)

Ainoa ongelmallinen uusi asia, joka on raskauden myötä tullut, on mun anoppi. Aikasemminhan kirjottelin siitä turvakaukalosta, niin nyt se sitten viime viikolla keksi kirpparilta "vain vähän käytetyt" vaunut. Noh, käytiin sitten niitä katsomassa ja olivat kyllä niin kamalat, että ostamatta jäivät.
Mua ottaa niin paljon päähän se, että anoppi on koko ajan valittamassa kuinka kallista kaikki on. Kyllä me tiedetään, että määrätyt asiat on kalliita. Ei me tyhmiä olla! ARRGGG!! :kieh:
Miehelle pääsen onneksi näitä negatiivisia tuntemuksia purkamaan.

Oiskohan tää oma napainen romaanini nyt tässä... Pitäis varmaan kirjoitella useammin, niin ei tulis sitten näitä romaaneja joka kerralta.. :D

Pine ja pikkuinen 24+2 :heart:
 
Pikisellä on aivan hirmuisen ihana maha, kaunis kertakaikkiaan! Olehan vain ylpeä tuosta :)

Pikainen kysymys, onko teillä muilla välillä masu ihan kova ja tuntuu, että se räjähtäis ihan just? Vai onko nää niitä harjotussuppareita? Ei siis menkkakipumaista vaan sellainen "ylipuhallettu ilmapallo" -olo? Vai voiko johtua väsymyksestä tms? Jostain syystä oon pari viime päivää ollut ihan zombiena täällä, ei jaksais mitään. Ihan kun ennen rautalisän aloittamista.

Tsemppiä kaikille Kelan päätöksiä odottaville! Täällä kanssa jännityksellä odotellaan jotain vastausta Ruotsin vastaavalta, että laitoinkohan oikeen paperin oikeeseen paikkaan edes...

Nyt maate tän mahakuulan kanssa...
|O
 
Parisuhteesta: Meillä on mennyt tosi hyvin koko raskausajan. Mä oon ollu paljon rauhallisempi ja leppoisampi kuin tavallisesti.

Anopista: Ei vaan jaksa sitä. Luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja hirveen vahvat mielipiteet siitä miten meidän muksu kasvatetaan. Eiköhän se oo meidän asia, että miten se lapsi kasvatetaan! Toivoisin niin paljon, että asuttais lähempänä mun vanhempia kuin appivanhempia. (Mun vanhemmat asuu n. 600 km:n päässä, appivanhemmat samassa kaupungissa.)

milkei: Mullakin menee maha välillä ihan pinkeeksi ja silloin on myös vähän vaikee liikkua ja olla. Mä oon ymmärtäny et ne on just niitä harjotussuppareita. Tuntuu kyllä inhottavalta. Jos oon ollu kauan jaloillani, esim. kaupungilla, niin niitä tulee enemmän kuin jos oon vaan löhöilly. Eli lepo auttaa.

toffo 25+1
 
milkei Mulla on sillain että toi maha kovettuu välillä ja ne on harjoitus suppareita mutta sitten välillä on sillain että tuntuu että maha nahat repee ja istuminen ja liikkuminenkin käy ihan hirmu kipeetä ja varsinki vauvojen liikkeet sattuu välillä todella.

Mulle on tullut semmoisia pieniä punasia viiruja mahaan ja olen ajatellut että ne tulee tuosta mahan kasvamisesta
 
No niin mie vähän tuumailinkii. Tässä on vaan se, että toi kovettuminen kestää yleensä pari tuntia putkeen. Ja pitäis sunnuntaina lentää Suomeen. Taidan soittaa neuvolaan ja kysästä, onko siinä nyt jotain riskejä sitten lentää jos tulee noin pitkät harkat.
 
Huomenta.

Sairaslomalla oon ollut tiistaista asti,liitoskipujen takia :ashamed: Neuvolassa tarkastettiin sydänäänet ja lääkärissä kohdunsuu,joka oli kiinni.Sokerirasituksen tulokset sain,kaikki hyvin =) Hierojalle meinasin pyörtyä tiistai iltana,joten se on nyt lopetettava joksikin aikaa :/

Kelan paperit
ajattelin kanssa hoitaa netin kautta,vielä odottelen,jos pakkaus vaihtuisi uuteen :whistle: Vaikka eihän sitä voi tietää millainen uusi pakkaus tulee olemaan ;)
Edellisen lapsen laskettu aika oli 28.4 ja silloin sain vanhan äippäpakkauksen.

Vauva
liikkuu jo kovasti,tytötkin ovat tunteneet sen potkuja
:heart: On tosi paljon liikkeellä päivän ja yönkin aikana :heart:

18.3 pitäs alkaa lomalle,mutta saa nähdä pystynkö olemaan siihen asti töissä :/

Huomenna olis tarkotus mennä katsomaan,kun sisko tanssii vanhojen tansseissa ;)

Rapu ja :heart: 25+2
 
Pine: Nilkalle paranemisia - onneksi ei käynyt pahemmin :hug:

Pikinen: Hieno masu kerrassaan :heart: :heart:

Milkei: Mulla tuo kuvailemasi räjähdystunne masussa usein iltaisin. Ja erilainen tunne siis kuin esikon aikana oli harjoitussuppareissa, joissa vain masu kovettui hetkeksi. Nyt tuntuu, että räjähtää ja syykin on tiedossa: Ylensyönnistä ja siitä seuranneesta nesteenjuonnista johtuvaa turvotusta, joka siis pahimmillaan iltaisin. Menee ohi parissa tunnissa, kun ruuansulatuskanava hoitaa hommansa, mutta tunne on todella epämukava!

Rapu: :hug:
 

Yhteistyössä