~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Nyt tulee vaan omaa napaa..
(.) Eilen oltiin 4D-ultrassa.Ja leijun jossain korkealla onnellisuuden huumassa edelleen.Oli huikea kokemus!
Meidän pieni näytti täysin terveeltä kaikilta rakenteiltaan, ja Bruno sanoi, että vastaa kyllä mitoiltaan ihan ikäistään sikiötä, painoarvio oli 400 grammaa ja kokopituus sellaiset 23 cm. Näytti oikein tietokoneelta Pikkiriikin käyrän, ja keskikäyrällä kasvaa.
Istukkaa syynäsi tarkasti, kun pyysin, ja se on todella etuseinässä, muttei kuulemma lähelläkään kohdunsuuta, sanoi ettei sen puolesta ole mitään ongelmaa synnytystä ajatellen.
Vauva oli todella liikkuvainen, ja Brunokin nauroi että ompas hän vilkas tapaus. Kaikki rakenteet tarkasteltiin, ja haaroväliin tultaessa meiltä kysyttiin, halutaanko tietää. No haluttiinhan me. Ja kuvan kera näytti ja sanoi että tämä on ihan 100%:nen sukupuolenmääritys, niin hyvin näkyy. Ja kyllä se 4D ultrakuva oli niin selvää, että tällainen maallikkokin osasi sitä näkymää hyvin tulkita.
Napanuora näytti hauskalta pitkältä letiltä niissä kuvissa.(näkyy tossa alemmassa kuvassa) Ja vauvan jalat oli ihan mielettömän suloisen näköiset, kun potki ja ojenteli nilkkojaan.
Kasvoja saatiin myös nähdä, ja ihan mieletöntä sekin.Olen täysin pökerryksissa meidän vauvasta nyt. Silmät kiinni hän siellä kellui, suu ja nenä ja leuka näkyivät oikein selvästi. Huulet ovat ihan kuin miehelläni ja meidän esikoisella. Nenä kuulemma sitten minun. :D
Tyttö on maalla mummolassa nyt, mutta kun viikonloppuna mennään sinne perässä, aiotaan katsoa se dvd yhdessä typyn kanssa.

Leijailin Femedasta päästyämme Stockalle ja ostin muutaman ihanan vauvanvaatteen. Ilta menikin sitten kuvia ihastellessa ja dvd:tä miehen kanssa ihmetellessä.

Mukaan saatiin myös se epikriisi vauvasta. Huvittaa, kun se alkaa näin: "Kohdusta löytyi yksi elävä sikiö raivotarjonnassa. Kaksi kättä ja jalkaa, viisi varpaita ja sormia."
Ja sitten oli tarkka kuvaus sydämmestä, aivoista yms.
Ihana kokemus, ja rauhoitti mieltä, suosittelen jos joku pähkäilee mennäkkö vai ei.
Vauvasta tuli entistäkin konkreettisempi, meille tulee kesällä vauva, ja musta tulee kahden lapsen äiti. Sandrasta tulee isosisko.Voiko suurempaa onnea olla?!

Tässä pari kuvaa.
http://i154.photobucket.com/albums/s243/leevu/CCI17022010_000002-1.jpg

http://i154.photobucket.com/albums/s243/leevu/CCI17022010_00000-1.jpg



Johanna ja Pikkiriikki 21+4
 
PikkuVarpunen: Voi miten ihanalta kuullostaa! Onnenkyyneleet tuli silmiin liikutuksesta, kun luin kirjoituksesi! Me käytiin esikoisen aikana Brunolla ja kokemus oli juuri tuollainen. Tosi ihanaa, että teillä oli kaikki hyvin! =)

Milkei: Mulla on välillä samanlainen olo, että vatsa on iso ja nahka ei riitä ja olo on tosi tukala. Mulla on myös ajatus siitä, että se on turvotusta..

Täällä ollaan nyt alaselän iskiaskivun takia kotona sairaana. Tiistaina pitäs töihin vasta, mutta täytyy hakea sitten sairaslomaa, jos näyttää, että siihen mennessä helpota. :(

Papuneiti ja Tyyppi 23+5
 
kauheesti tullut taas tekstiä kaikki luin mutta en taas muista kuka oli kirjottanut mitäkin :snotty:

omaa napaa:

elmeristä on tullut hirveän liikkuvainen se on ihan sama onko se aamu,ilta vai yö niin tuntuu että mahassa on menossa 24H möyrintä. nukkuukohan se ikinä =D tälläkin hetkellä kauhee kuhina käy masussa.

kelan äippärahoista
mulla on para aikaa käynnissä kelan kans taistelu mikä mun äippärahan suuruus on ja oon kyllä niin pihalla että ei tosikaan. mulla katsotaan 2009 työtulojen mukaan mutta se ei sit onnistu niin helposti kun siinä on pelkkää iltatyötä sit on päivätyötä ,työharjottelua ja työttömyys jaksoo se on nyt selvillä että minimi äippäraha 22e ja risat se ei oo vaan ainakin 29,90e mutta tää on viä kesken ja nyt mun pitäs ite pyytää kaikilta tynantajilta laput mistä näkee koska oon ollut töissä ja paljonko tienannut.. mulla ainakin pää ihan sekasin kaikkien numeroitten kans.

tiistaina ultraan odotan jo älyttömästi on taas kiva nähdä elmeri ja sit selviää se mun mitä oon monta viikkoo jo pelännyt että onko se kystä aivoista hävinnyt vai vieläkö se on. kauhistuttaa kun joudun linkkarilla menemään että osaanko. ultra on onneksi heti aamusta niin ei tarvi koko päivää jännittää.

painosta
mä meinasin eilen pökertyä jos mein vaaka ees vähänkin pitää paikkansa niin mulle ois tullut painoo 3-4 kiloo taas eli nyt ois jo jotain 9kg koko raskaudessa ja muutenkin jo hukun läskeihin niin tuo on ihan älyttömän paljon..masentaa kyllä järkyttävästi.. herkut vähentynyt ja eilenkin kävelin noin 5½km ulkona .. mä oon ihan järkyttävä mammutti ahdistaa..

no tänään sentään pääsen parturiin jotain kivaa :) pari päivää sitten kerroin isälleni raskaudesta joka otti asian ihmeen hyvin.. vielä pitäs mummolle ja muille serkuille,tädeille ym kertoo mutta pikku hiljalleen..

tänttärä ja elmeri 24+6 (onkohan mun viikot oikein ??)
 
Lenniina, no sitähän se sitten on! En kyllä ole nyt syönyt mitenkään enempää kuin muulloinkaan, mutta kamalalla kiireellä kun töistä nälissään tullut kotiin. Ja sitten litkitään vettä myös kun on niin järetön jano, sellaisella raivolla puuskutan aina kotimatkan. Huh. No pitääpä ottaa rauhallisemmin tänään ja jos silti tulee tuo ilmapallo niin soitan sit huomenna sinne neuvolaan. Kiitos!

PikkuVarpusella on niin kiva kokemus tuolta 4D:stä, että kyllä sitä rupes itseäkin kutkuttamaan ajatus! Olisikohan sitä varaa.... Hmmm.... :kieh:
 
Ois kyl ihana miustaki tuo 4D, mut eipä taijeta mennä.. melkein 200km pitäis matkustaakkin per suunta, että pääsis sellaseen.. ja esikostakaan en ole käynyt, niin ei sitten tästäkään mennä..

Oli puhetta tuosta parisuhteen kiemuroista.. täälläkin vähän kireyttä ilmassa.. eilenkin sain kovaan ääneen kuulla, kuinka en osaa kasvattaa tyttöäni ja hänestä tulee kuulemma hirveä :( ei minusta vaan... kai 1v7kk lapsen kuuluukin olla välillä kiukutteleva pikkuneiti, joka vähän koklaa hampaita äitiin yms. semmosita, enkä kehtaa aivan älyttömästi huutaa hälle ja kieltää jotain normaalia asiaa... minusta uskoo ja on kiltti ikäisekseen.. mutta ei miehestä vissiin... sain minä anteeksipyynnön saamistani haukuista, mutta kyllä se pahalle tuntui silti :( ja mitä mies tekee.. makaa koko illan sohvalla katosen telkkua, vaikka on koko päivänkin ollut kotona tekemässä samaa.. minun tehtäväksi taas jäi viihdyttää tyttöä koko ilta ja leikkiä hänen kanssa, kun ei mies sitä voinut tehdä, vaikka tyttö oikeen pyysi häntä leikkimään.. huoh... mitähän kesästä tulee.. toivottavasti heräis mieskin todellisuuteen..

Mut tällästä valitusta vain tälläkertaa..

-Anzzu ja pieni 24+
 
Tsemppiä kaikille kipuilijoille!
Mullakin aina vaan tuskaa näitten vaivojen kanssa...

Kyllähän tuo 4d olis ollut ihana kokemus!
Mutta köyhä on köyhä...

Minä se vaan aina inisen omia asioitani. :x

Huomasin just, et eilen lääkäri ei laittanut neuvola korttiin mitään tietoja, vaikka mittas kaikkee mahollista!
Kohdunkorkeuden ja sykkeet, lapsiveden määrästä ja vauvan painostakin puhui mutta kortissa ei lue mitään! grrr!
Nyt oon kyllä pettynyt, kun ees ite muista mitä se puhu...

Nyt apua närästykseen! :'(
Mua närästää 24/7 en saa nukuttua öisin.
Viime yön saldo 3h!
Mulla menee totaalisesti hermo tähän! :headwall:
Musta tuntuu että kaikki on kokeiltu.
Kaikki ruoka närästää testailtu on pitkin raskautta, kun alusta asti närästänyt.
Raskautta ennen ei närästänyt koskaan, en edes tiennyt mitä närästys on?!
On rennietä on gavisconia on samarinia on tyynyjä sängyssä...
Kaiken maailman kikka kolmoset kokeiltu. Mutta ei mitään apua!
Kuinkahan paljon noita uskaltaa ottaa?
Otin aamulla herätessä 2 rkl gavisconia ja äsken saman verran eikä mitään apua ole.
Kohta kippaan loputkin kurkusta alas.
Lääkärille mainitsin niin gavisconia vaan käski juoda...
Syön useasti päivässä ja omasta mielestä ihan hyvin...
Peruna ruoat,liharuoat, puurot, hedelmät, vihannekset, jäätelö kaikki juomat vesi,mehu,maito,piimä,limu jne närästää!
ei auta activiat ja aktimällit!

Jane ja pikkuveijo 23+3
 
JANE

eikö ole mahtava tuo närästys eli gavisconeahan saa ottaa tuon 10-20ml puoli tuntia enne syöntiä siis aika paljolti päivän aikana. nosta syngynpäätyä 10-15cm ylemmäs ja tyynyjä pään alle nukkumaan mennessä ei kannata syyä ja kannattaa hörpätä kunnon "siivu" gavisconea.

Jotkut lääkärit määräävät nexiumia mutta osa ei kannattaa kysyä jos oikeen yöt menee huonosti. Kiikkutuoli on ihanne paikka nukkua sitten kun siinä oppii rentoutumaan jalat sängyn tai sohvan reunalle ja unta palloon. Koitahan jaksaa ja saada nukuttua :hug:
 
laitetaanpa kuva munkin plötsistä

mutta ei heikkohermoisille älä avaa jos tekee jo nyt huonoo :) mun mahani ei todellakaan ole kauhean edustuskuntoinen ja 3 raskauden jälkeen se ei ole kyllä mikään söpöily masu samoiten mun liika läskit pursuaa joka suunnasta =( =( pitää kesällä skarpata ja alottaa laihduttaminen.

tässä elmerin yksiö kuvattu ulkoapäin 24+6

http://www.aijaa.com/v.php?i=5767672.jpg

otan osaa jos saitte traumoja ja näätte ens yönä painajaisia mammutti hölsky läskistä :D :D
 
tänttärä:llä on ehkä hieman kieroutunut omakuva...Eihän tuossa mahassa ole mitään vikaa.. =) Oikein kaunis ja ihanan iso maha.. :heart:

Mä oman osani jo viime yönä painajaisista sain, näin nimittäin unta et sain keskenmenon, pienemmillä viikoilla tosin..Uni oli niinkin skitso et pitelin kädessäni sitä pienen pientä alkua..Mulla onkin nyt sen takia menny aamu ihan vituiks suoraan sanottuna..Nöttis on ollu tosi pieni liikkeinen ja sekin alko jo hermostuttaa vaikka normaalisti saa kiroilla kun potkii mua rikki..Koskaan ei näemmä ole hyvä.. :whistle: :/ Kaveri sai just keskenemenon pikkuviikoilla niin siitä varmaan jääny jotain takaraivoon..Inhottavaa... :snotty:

PikkuVarpunen Mä oon niiiiin kade, olisin itekki halunnu 4d:hen mut se on aina vaan jääny eikä sinne varmaa enää viitti aikaa alkaa tilaamaan enkä tiiä suostuisko mies siitä maksamaankaan...Mut kuulosti tosi ihanalta! :heart:

Kaikille kipuilijoille, supisteleville ja närästäville tsemiä! :hug: Kyllä se siitä taas...

Maira ja eemeli 24+2
 
Tänttärällä ihana maha!
Mä en oo vieläkään mahaani kuvaillut, iso ja karvanen se on heh.
Ja jenkkakahvat ja iso hanuri pursuaa täällä yli ymmärryksen.

Kyllä tämä närästys on helvettiä :LOL:
Mä oon nyt nukkunut v asennossa pari yötä tyynyjä pään alla ja jalkojen alla eikä apua.
Lääkäri neuvoi että jalat ylemmäs kun kurkku niin pitäs helpottaa mutta ei.
Mun äidilläkin oli kaikki raskaudet närästystä ja kolme tyttöä tullut!

Oi että tuntuu mukavalta kun alkanut liikkeet tuntua jo todella hyvin!
Nytkin tyyppi vetää lampadaa tuolla...
Millonkohan mulla menee hermo, ei ainakaan vielä :heart:
Oli hauskaa seurata äsken kun maha liikkuu puolelta toiselle...

Parisuhde ei ole erityisemmin muuttunut suuntaan eikä toiseen, seksihalut kylläkin aikalailla nollassa...
Missä se paljon puhuttu "panettaa kokoajan" olo luuraa?!
Ei ole tänne kyllä eksynyt :LOL:
Muuttuukohan miehen mielipide siitä että toinen lapsi perään :LOL:

 
Voi kun olisikin kiva käydä 4D:ssä!, mutta tuskin tulee mentyä. Kuulin jostain suosituksen että pitäisi ennen rv 24 käydä, jos käy. Että ei kai senkään puolesta enää kävisi.

Vähän aikaa sitten oli suonenvedoista puhetta, en muista mainitsiko joku jo, mutta luin juuri että suonenvetoihin auttaisi kalsiumin lisääminen. Niin helposti toteutettavissa oleva juttu, että pitääpä mainita.
Närästykseen en valitettavasti ole kuullut uusia kikkoja:/ Mutta Jane tunnen tuskasi kun ei saa nukuttua:( Täällä kärsitty samasta, mutta nyt alkaa onneksi jo flunssa hellittää, mahtavaa! Kyllä sitä kestikin kolme viikkoa.

Muoks. Tänttärä-82 Tosi kiva ja söpö masukuva, en kyllä näe läskiä missään:)

Aurinko paistaa ja jaksaa pitkästä aikaa olla oikein positiivinen. Kohtahan se jo on viikonloppukin:)

Miumiu+pieni 24+3
 
Tänttärä on laittanut väärän kuvan, kun en ainakaan mie nää läskiä missään? Kuten kaikilla muillakin, kaunis maha on siullakii!

Närästykseen joku ehdotteli manteleita, joten Jane testaappa niitäkin :) Samoin venyttely on auttanut itsellä, kun sen jälkeen on tullut tilaa sisäelimillekin :D Tsemppiä kuitenkin, tiedän myös tunteen!

Anopeista en viitsi edes nyt aloittaa, menee loppupäivä töissä siitä kirjoittaessa. Hermo menee, voisi lyhyesti sanoa.

Anzzulle voimia miehen laiskotteluun. Oletko yrittänyt puhua asiasta?
 
Pakkaspäivää kaikille! :wave:

Täällä oli kovasti neuvolakuulumisia kirjoiteltu, itsekin kävin eilen pitkästä aikaa ja kaikki oli oikein mallikkaasti.
Pissa ja verenpaine ok, sf-mitta 24cm, menee yläkäyrillä edelleen mutta itseni kohdalla se ei tosiaan meinaa mitään kun kaikki lapset olleet ihan normipainoisia syntyessään. Sydänäänet +150 ja oikein hyvät. Painoa tullut nyt ihan alusta +8kg ja ensimmäisestä neuvolasta +6kg mikä oli kuulemma ihan ok kun olin niin hoikka raskauden alussa :)
Hemoglobiini taas oli mulle suurensuuri yllätys, aina ennen olen tässä vaiheessa jo hyvinkin joutunut rautaa syömään.. Viimeksi rv 20+1 se oli 124 ja nyt eilen jopa vähän enemmän, 126. Hienonhieno homma :)
Kolmen viikon päästä olis sit lääkärineuvola, vitsit ne sisätutkimukset on aina ärsyttäviä |O

Pikkuvarpunen
: Ihana 4D ultrakokemus ollut sulla :heart: Kateeksi käy! Minun mielestä noista kasvokuvista vauva oli selvästi toisen sukupuolen näköinen :whistle: Ihana!

Täällä kans odotellaan kovasti milloin tekevät äitiysraha- ja avustuspäätökset, pikkuisen hitaampaa tuntuis olevan kun edellisessä raskaudessa. Noh, eipä niillä niin kiire kun rahana otin ja onhan tässä vielä kivasti viikkoja aikaa tuhlata se huimat satanelkyt erkkiä :D :saint:

Vauva on täällä selkeästi raivotarjonnassa, ja kutittelee kivasti käsillä tuolla ihan alamasun kohdilla ja potkiskelee ihan ylös. Liikkeet on kyllä jo tosi voimakkaita, ja selvästi tuntee kun toinen nostaa välillä pyllyä, maha kivasti nousee :heart: Itselläni on sen mallinen kohtu että vauvat mallaavat itsensä aikaisessa vaiheessa pää alaspäin ja pysyvät siellä niin, aikaisin ovat myös ruukanneet kiinnittyä..

Söpöjä masukuvia kaikilla :heart: Alkaa niissä olla jo kivasti kokoa! Ja tänttärä: Missä sulla muka niitä läskejä oli :eek: Upea iso raskausmassu!

Anzzu: Puhuhan miehesi kanssa asiasta kuinka väsynyt olet tuohon hänen käyttäytymiseensä. Jospa ymmärtäsi vielä ennen vauvan syntymää. Jaksamista sinne :hug:

Nyt jos alkais jotain järkevää tekemään, vois pikku päikkäritkin koittaa ottaa kun kuopus unilla ja isot lapset leikkivät kiltisti keskenään. Jäänyt vähän lyhkäsiksi yöunet noitten olympialaisten takia :whistle: Miten niin urheiluhullu..?

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :hug:

Hakaneula & :heart: 25+2
 
Jane: mulla koko ylävatsa ärtyi närästyksestä ja sain sellasia kapseleita syötäväksi kuurin.En muista nyt lääkkeen nimeä.Auttaako yhtään,jos syöt vaan vähän kerralla?
Mua närästää eniten ,mausteiset ja rasvaiset ruuat,suklaa,banaani,appelsiini,omena,paprika,kurkut,mutta kun pahaksi pääsee,niin ihan sama mitä syö,kaikki närästää :ashamed:
Viime raskaudessa neuvolassa sanoivat,ettei kauheesti lääkeitä närästykseen ole,muuta kun lopuksi voi helpottaa,kun maha laskee alemmas :/
 
JANE aika hassu neuvo kun mulla nyt 3 tulossa ja aina on sanottu että pääpuolta ylöspäin niinku myös tuon refluxsi taudinkin kanssa.

TÄTTÄRÄ-82 älä uhtään kauhistele tuota mahaa hieno se on ihana. Taitaa olla meillä äiskillä hieman vääristynyt tuo minäkuva tai mahakuva
 
Moikka! :wave:

Onpa tänne taas tullu kauheesti tekstiä, ei perässä pysy. :p

Kaikille ultrassa käynneille onnea hyvistä uutisista! :flower:

Ja ihania masukuvia oli kans tullu =)
tänttärä mie en näe yhtään läskiä tossa siun masussa, ihana se on! :heart:

Kelan paperit vein eilen ja mulla lasketaan onneks äippäraha 2008 työtulojen mukaan nii saan vähä paremmin rahaa ku että opiskelijantuloista olis laskettu.

PikkuVarpusella ollut upea 4D -ultrakokemus. Ihania kuvia pikkusesta =)

Närästystä on täälläki ja mausteinen ruoka aiheuttaa sitä eniten, joten oonki nyt yrittäny välttää kovin voimakkaita mausteita, tosin koulussa on usein ruuassa tulista maustetta ja sen tietää, että illalla sitte närästää.

Mulla on ollu viime aikoina tosi masis fiilis mun painon suhteen. Tuntuu vaan jotenki että minusta etitään ihan vaan ettimällä vikaa että saatais sitte syynätä koko ajan. Ens keskiviikkona on taas lääkärineuvola ja se neuvolan puntari tietty siellä vainoaa ekana. Oon yrittäny jättää vähäsetki herkut pois, mut ainahan niitä lipsahduksia tulee ja pitää kai nyt joskus saada vähä herkutellakin :ashamed:
Sitte mut laitetaan taas sinne sokerirasitukseen, en jaksais enää uudestaan mennä ku ne ekan kokeen tuloksetki oli nii hyvät mut eipä toi terkkari kuuntele, anto vaan laput käteen ja käyt siellä sillo ja sillo :kieh:
Sorry tää avautuminen, mut on vaan masis tästä asiasta.

Muuten on ihan ok vointi, mitä nyt tunnen itseni valaaksi :D
masu on kasvanu aika huimasti.
Vähä flunssaa meinaa olla, nyt tosin onneks jo vähä parempi olo.

Laitampa tähän myös eilisen masukuvan eli rv 25+0



Mukavaa loppuviikkoa mammat! :flower:

Niisku- ja kullervo 25+1 :heart:
 
Heissan!
Minä en opi käyttämään noita lihavointeja ja muita hienouksia ja nähtäväksi jää miten tämäkin teksti nyt tulee :headwall:

PikkuVarpusen ultra kuullosti ihanalta. Itse menen samaan paikkaan huomenna aamulla ja toivottavasti kokemus on yhtä positiivinen. Kävin keskimmäisenkin kanssa ja silloin ainakin myös leijuin vastaanotolta jalat ilmassa kotiin :) Jännittävä aamu siis tiedossa.


Tänttärä, missä ne läskit on? Taitaa todella olla vääristynyt kuva omasta olemuksesta :) Ihana masu oli ainoa mitä minäkin näin :heart: Voin kyllä myöntää, että itsekin ehkä aavistuksen sorrun liioittelemaan omia makkaroitani, mutta itsestähän se aina tuntuukin, että on valtava valas muihin verrattuna. Tosin nyt taidan olla muidenkin silmissä jo. Kiloja nimittäin tullut 13 :ashamed: Ihan kamalaa! Ja niin paljon inhottaa, että yhtään kuvaa masusta en ole halunnut ottaa :'( Muiden masuja sitten vain ihailen.

Minulla närästykseen on annettu ohjeeksi kuitupitoinen ruoka. Vielä ei se ole alkanut vaivaamaan, mutta kokemuksesta tiedän, että on odotettavissa vielä sekin. On muuten todella kurja vaiva.

Parisuhde- ja seksiasioihin palaan vielä sen verran, että tuo Janen mainitsema "panettaa kokoajan"-olo on sitten varmaan tullut tänne liiaksikin. Oikein nolottaa välillä :ashamed: Mies ei kyllä valita, mutta onhan se vähän outoa, vaikka ihan mukavan aktiivinen seksielämä on muulloinkin, niin nyt tuntuu, ettei mikään riitä. Kyllähän tämäkin tietysti taas tasoittuu, että pitäisi kai vaan nauttia haluistaan :) :heart:

Nyt sitten vain huomista odottamaan :) Tulen kertomaan kuulumiset, kun kotiudun.

-unelias-
 
Hei!

Mukavaa lukea taas teidän kuulumisianne. Varsinkin 4D-ultrasta, itselläkin parin viikon päästä aika Brunolle :) Halutaan saada vielä enemmän varmennusta tuohon sukupuoliarvioon ja nähdä kasvot.

Kysymys: Onko teillä kokemusta kolahduksista tai iskuista vatsaan? Itse pudotin tänään hintalappukoneen (olen kaupassa töissä ) ja se ponnahti suoraan vatsaan :ashamed: Ei tuollainen varmaan kauheasti paina eikä hirveästi sattunut, mutta huolissani olen ollut tuon jälkeen. En olisi edes ajatellut koko asiaa jos en olisi raskaana, mutta nyt tietenkin. Eniten huolestuttaa etuseinäistukka, ettei se revennyt tai muuta...Ei ole ollut supistuksia eikä vuotoja, mutta jostain olen lukenut että voi olla oireetonkin ja nämähän on aina ihania koska silloin ei voi koskaan tietää varmasti. En haluaisi ultraankaan mennä koska olin ihan äskettäin tarkastuskäynnillä hieman samantapaisen asian takia...Silloin oli kaikki ihan kunnossa. Voi kunpa osaisi olla vähemmän huolissaan ja luottaa siihen että kaikki on hyvin ja kaikki tulee menemään hyvin.

tinysteps 21+4
 
Hakaneulalta melkein tekis vähän mieli kysyä, että kummaltaa hää sinusta näyttää? ;)

tinysteps en usko että sun tarvii olla huolissaan, kun ei ole mitään oireiluja.

Unelias
ja tinysteps ihanaa kun pääsette myös 4D-ultraan.Oli ihana kokemus!

Mä menin ja kaaduin eilen oikein komeasti suoraan selälleni, ja voi että sattui selkään.Auh. Onneksi vauva liikkuu vatsassa entiseen malliin, pikkuista tuskin sattui kiitos lapsiveden. :heart:

Kivaa viikonloppua kaikille teille ihanille! :hug:

Johanna ja Pikkiriikki 21+5

Maanantaina 3.neuvolaan! :wave:
 
toffo, täälläkin aukesi maitobaari viikonloppuna saunan jälkeen. :LOL: Eilenkin illalla lueskelin sängyssä ja yhtäkkiä tuntui että on toinen nänni märkänä. :D Saa nyt nähdä joutuuko kohta tissiliivisuojaostoksille...

Kymmeneltä sinne mammajoogaan, mahtaakohan olla mukavaa? Kiva kun lähtee varmaan päivä hyvin käyntiin. :) Tulen sitten raportoimaan, millaista oli.

mipsu ja nöttönen 24 (POKS)
 
joo se on hienoa kun toi maitopaari aukeaa jo hyvissä ajoin tietää ainakin että on lapsella ruokaa.

Mä siivosin eilen ja nyt kyllä huomaakin sen on paikat niin kipeenä viimetalvena murrettu häntäluu vihoittelee ja häpyluu
 
Hyvää perjantaita kaikille!

PikkuVarpunen, kuulosti tosi ihanalta sun 4D käynti ja söpöt kuvatkin olit saanut.
Jäämme innolla odottmaan Uneliaan ja tinystepsin kertomuksia!

tinysteps, jos ei ole oireita, niin ei sun munkaan mielestä tarvi olla huolissasi kolauksesta.

Mukavaa, että laitatte masukuvianne tänne. Oli kyllä söpöt masut Tänttärällä ja Niiskuneidillä.

Teille käsityöihmiselle tiedoksi: uusimmassa Suuri Käsityö -lehdessä (helmikuu 2010) on ohje All-in-one -kestovaipan tekemiseen. Lisäksi lehden kautta pystyy ostamaan tarvikepaketin kolmen vaipan tekemiseen. Itse tilasin ko. paketin. Saa nähdä onnistuuko vaipat... :)

Hauskaa viikonloppua mammoille ja vaaveille!!

Pine ja pikkuinen 24+4
 
En ole käynyt täällä alkuraskauden aikaan, mutta nyt tulin ilmoittamaan, että meillä muuttui kaksosten odotus tällä viikolla (rv 22) yksösen odotukseen. Pojat joutuivat fetofelaanisen tranformaation eli TTTS: uhreiksi, kuten ilmeisesti on käynyt Mutzillankin pienokaisille. Minulle tehtiin maanantaina laserleikkaus, jossa operoitiin istukkaa, joka oli ainoa mahdollisuus poikien pelastamiseksi. Toinen poika näkyi seuraavana aamuna ultrassa menehtyneenä. Toinen voi hyvin. Syndrooman aiheuttamat mahdolliset kasvuhäiriöt tai aivoihin syntyneet vauriot tulevat näkyviin aikaisintaan kahden viikon kuluttua leikkauksesta. Tämän aamun ultrassa Valo-poikamme kuitenkin liikkui normaalista, sydän löi normaalisti ja hänen olonsa kohdussa olivat kaikin puolin hyvät.

Mitä tuo päivityspyynnöt YV:lle pinon otsikossa tarkoittaa...? Minun kohdalta voi siis tiputtaa toisen vauvan pois.
 

Yhteistyössä