Heipä hei, taas vaihteeksi.
Tuli jälleen kerran pidempi tauko ennen kuin tänne sain kirjoitettua, vaikka lukemassa olen useammin käynyt.
Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! :flower:
Iso :hug: kaikille tarvitseville oli syy sitten mikä tahansa.
Kävin tällä viikolla neuvolassa (vanhat):
viikot 24 (20 +2)
paino / viikko +200 (+300), alusta lähtien on tullut 2 kg lisää kokonaisuudessaan
RR 110/72 (120/62)
pissa puhdas (puhdas)
B-Hb 130 (132)
Sf-mitta 22 (18)
syke 158 (150) :heart:
Th käski mennä sokerirasitukseen (ikäni ja BMI:n takia). Se on nyt sitten varattu kolmen viikon päähän. Tarkoituksella otin sen vapaa viikolle, niin saa sitten keskittyä siihen ihan rauhassa.
Lisäksi th puhui, että ens kerralla olis sitten lääkäri. Minäpä sitten ilmoitin uudemman kerran, etten neuvolan lääkärille mene. Varasin siis ajan yksityiseltä puolelta ja se olis sitten kuukauden päästä. Ei ollut kamalan kalliit hinnatkaan. Ainakaan suhteessa siihen millaisen mielipahan se neuvolalääkäri mulle tuottaa.
Mäkin haluisin johonkin vain mammoille suunnattuun
jumppaan tahi muuhun vastaavaan, mutta eihän meidän pikku kaupungissa mitään ole. Äiti-vauva-jumppa täältä löytyy, mutta se on sitten ens syksyn juttuja.
Ihan kateellisena luen nyt sitten teijän mammajoogista, yms. Ainakin
Mipsu voi sitten vähän sitten valaista millainen se oli.
Kävi tossa 5. päivä pieni työtapaturma, kun liukastuin töissä. Nilkka venähti tosi pahasti, onneksi vauva kunnossa kaatumisesta huolimatta. Olin sitten viime viikon sairauslomalla, mutta tälle viikolle en saanut enää jatkoa, kun toimistohommia voi kuulemma hyvin tehdä kipeällä jalalla (työterv.lääkärin mielipide). Joudun vaan tulemaan työkaverin kyydillä nyt, kun en itse voi ajaa. Jos olisi vasen nilkka mennyt, niin se ei niin haittaisi automaattiautolla ajamista, mutta kun kaasujalan nilkan piti sitten mennä...
Parisuhteessa ei meillä kyllä ole ollut mitään ongelmia. Melkeinpä päinvastoin. Mies on super ihana! :heart: Kun eilen luin näitä teidän juttuja, niin piti sitten oikeen mieheltäkin kysäistä, että mitä mieltä hän on siitä, että raskauden aikana olisi riidelty enemmän kuin ennen, mutta ei hänen mielestään. Ehkä mun hormoonit ei ole vielä lähtenyt kunnolla hyrräämään..
Synnystyspelosta sen verran, että meillä mies pelkää synnytystä enemmän kuin mä. Sanoin kyllä sille, että pitää suunsa kiinni niistä peloistaan, sillä niin kauan kuin mulla ei ole mitään pelkoja, niin kaikki hyvin!
Ainoa ongelmallinen uusi asia, joka on raskauden myötä tullut, on mun
anoppi. Aikasemminhan kirjottelin siitä turvakaukalosta, niin nyt se sitten viime viikolla keksi kirpparilta "vain vähän käytetyt" vaunut. Noh, käytiin sitten niitä katsomassa ja olivat kyllä niin kamalat, että ostamatta jäivät.
Mua ottaa niin paljon päähän se, että anoppi on koko ajan valittamassa kuinka kallista kaikki on. Kyllä me tiedetään, että määrätyt asiat on kalliita. Ei me tyhmiä olla! ARRGGG!! :kieh:
Miehelle pääsen onneksi näitä negatiivisia tuntemuksia purkamaan.
Oiskohan tää oma napainen romaanini nyt tässä... Pitäis varmaan kirjoitella useammin, niin ei tulis sitten näitä romaaneja joka kerralta..
Pine ja pikkuinen 24+2 :heart: