~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Heip

Ultrassa käyty :) kaikki oli hyvin.. vilkas kaveri siellä masussa on.. .edelleen oli reisiluun pituus pienempi, kuin muut mitat, mut oli kuitenkin kasvanut ihan normaalisti.. kovasti liikkui, ettei meinannut lääkäri saada mitattua edes :D Mieskin pääsi mukaan <3 ja sano lääkäri, ettei meille voikkaan mitään hirmu pitkää vauvaa syntyä, kun ollaan lyhyitä :D

Nyt oli painoarvio päälle 400g, joka on ihan normaali näillä viikoilla :) enää ei tarvii kontrollia.. seuraavan kerran kyllä kysyn jo neuvolasta, kun ei mulle oo edelleenkään tehty sisätutkimusta.. että tehäänköhän miulle sitä ollenkaan ennen synytystapa ultraa.. heh

Mut ei tässä muuta.. ihania uutisia onneksi saatiin että kaikki oikein hyvin :heart:

Anzzu ja pieni 22+4
 
Hmmm ajattelin kysästä tuleeko kellään muulla maitoa? mulla on rinnat juuri niinku maito nousis ja saunassa tulee aina muutama tippa maitoa tai sitten jos on ilman liivejä niin silloin myös.

Tiedättäkö onko toi jos on 20 viikolla 306g ja 342g painavat lapset normaali paino on jotenkin ruvennut huolestuttamaan kun lukenut muiden juttuja
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ultrassa käyneille! :flower:

Täällä ei omaa mahaa saa piiloon ei sitten millään enään, mutta mitä sitä peittelemäänkään. :D Pikaisesti kävin neuvolassa tarkistuttamassa verenpaineen ja hemoglobiinin, kun heittää ikävästi päänupissa välillä. Aamulla meinasin oksentaa ja pyörtyä töissä, kun oli niin heikko olo. :(
Arvot olivat ihan hyvät ja mitään normaalista poikkeavaa ei ollut pissanäytteessäkään, niin tässä nyt seurataan oloa ja otetaan rauhallisemmin sitten vain. Terveydenhoitajan mukaan vauvakin voi olla huonossa asennossa ja aiheuttaa äkillisen huonovointisuuteni.

Mutta mikä parasta äitiysavustuksen saa torstaina JIHAA!!! Eli tämä mamma pääsee ostamaan niitä pienenpieniä uusia vaatteita tulokkaalle heti perjantaina, kun on vapaapäivä. Kun ei malttais millään odottaa!!! :heart: :D

garden ja reiska 24+2
 
Mihin nuo viikonloput oikein hulvahtaa?

Käytiin eilen Ullaredissä Gekåsissa, joka on täällä Ruotsissa sellainen hirrrrmu suuri varastomyymälä. Sieltä tuli hankittua kaikenlaista, sukkahousuja ja pari bodya lapsolle ja siskonkin tytölle, kylpypalju, pieniä lakanoita, hoitopöydälle suojus ym pikkusälää. Järettömän halpa paikka. Nyt pitäis soittaa ilmoitusten perään pinnasängystä ja jännittää, kuinka se ruotsi miulta oikein sujuu :eek: :ashamed: YIKES!

Hirmuisesti on tullut ultrakuulumisia ja ihania sellaisia, ONNEA niistä!

pikinen, meitin pojan painoarvio oli viikolla 19+1 252 grammaa ja normaali oli, niin eiköhän nuo teidänkin mussukoiden paino ihan normaali ole. Olisivathan he maininneet asiasta, jos näin ei olisi. Mutta jos vielä arveluttaa, aika nopealla puhelinsoitollahan se kait selviää? Uskon, että siellä on totuttu kaikenmaailman kysymyksiin, meitä äitylöitä kun huolettaa välillä ihan uskomattomat jutut :) Ja siitähän heille palkka maksetaan!

Muuten kaikki hyvin, mahanahka sen kuin venyy ja poika on erittäin aktiivinen... Kävin muuten tänään hammaslääkärissä paikkauttamassa hammasta, mikä on aika epämiellyttävä kokemus näin raskaana... tuntui, että veri olisi pakkautunut kaikki päähän. Ja sitä kun on nyt entistä enemmän kropassa. Jalat puutui ja poika myllersi, ei ilmeisesti hänkään pitänyt ensimmäisestä hammaslääkärikokemuksestaan... Noh, minkäs sille voi kun on sokerihiiro niin on sokerihiiro, 3 reikää vielä pitäisi siis paikata :kieh: eli huomenna uudelleen piinapenkkiin, tuskin maltan odottaa...

Noniin, tässä yritän pitkittää tuota soittelua... kai se on vaan otettava härkää sarvista! Iiiiiik.

Edit: Sain soitettua ja huomenna käydään hakemassa sänky! 50e sisältäen patjan, peiton yms, näyttäis ihan Brion sängyltä vaiks ei ole mainintaa :) Vaikka eipä sillä niin merkitystä, kunhan on tukeva ja puhdas!
 
Heippa kaikille :)
Onnea taas kaikille ultra kuulumisista, ihana niitä on vain lukea :heart:

Meillä neidin 3v:t viikonloppuna juhlittu, kun viimein silloin siitä ripulitaudista selvittiin, joka sitten Noro-virukseksi todettiin. Mies aloitti saman rumban sitten myöhään eilen illalla :/ Minun vuoro lienee kohta ja katsotaan moniko vieraskin ehti tartunnan saamaan :( Mutta juhlat olivat kivat ja onnistuneet :heart:

Tänään tuli kotimatkalla postista txt, että h&m:n pakettinne on saapunut, samalla reissulla siis postiin ja ah mikä ihanuus oli pakettia purkaa, kun siellä oli suloisempaakin suloisempia pikku sällin vaatteita :) Koot olivat vasta n.62 kaikki, mutta lauantaina suuntana Lindex ja pienen pienet vauvan vaate hyllyt sekä neidille ostamaan lahjakortilla kaikkea ihanuuksia... sitä odotellessa olisi vielä pitkä työviikko edessä :)

Mukavaa alkanutta viikko siis kaikille :)
 
Heip taas ja onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!

Mua edelleen vähän houkuttais tuo Femedan 4d-ultra jossa moni näyttää käyneen, mutta tuntuu vähän hölmöltä mennä, kun ilmeisesti mulla on edelleen kaks ultraa tässä vielä edessäpäin.. Ei millään vaan malttais odottaa siihen kesäkuuhun, että vihdoin näkee pikkuisen "kunnolla" ekaa kertaa!

Pikinen, mä huomasin tänä aamuna, että toisesta rinnasta oli ilmeisesti yön aikana tullut ihan pikkuriikkisen jotain maidon tapaista :whistle: Ihmettelen kyllä jos sitä alkaa nyt jo nousta, kun ei rinnat nyt niin valtavasti ole vielä ehtineet edes "kasvaa" tässä raskausaikana. Mutta kaipa tuo on ihan normaalia?

Sain vihdoin yhden ison hankinnan pois alta - Zizilisko myi meille aivan ihanat ja hyväkuntoiset Dorjanin vaunut:) Noissa kelpaa kyllä pikkuista työnnellä! Tajusin, että me ei itseasiassa tarvitakkaan sitten juuri muuta kuin muutama vaatekappale (saadaan vissiin kaverilta jotain niin en ole vielä viitsinyt ostaa), muutama kestovaippa ja sitten turvakaukalo.
Pitäis vaan päättää paljonko siihen turvakaukaloon haluaisi investoida, ostaisiko sellaisen ihan pienimmille sopivan vai sellaisen, mikä muuntuu sitten isommallekin. Meillä ei ole edes omaa autoa (vielä, kyllä sellainen täytyy hankkia heti jahka päästään muuttamaan tästä kaupungin keskeltä vähän hiljaisempaan paikkaan), niin tuntuu hassulta satsata turvakaukaloon kamalan suuria summia. Toisaalta kyllä sitä tulee kuitenkin toisten autoissa istuttua ja autoa lainattua, joten tuleehan tuo tarpeeseen.

Minäkin välillä lähes unohdan olevani raskaana :ashamed: Jos innostun kovin pitkiä matkoja juoksemaan niin tuntuuhan tuo sitten, ja kun kaveri itsestään ilmoittelee tasaiseen tahtiin niin ei vauvaa voi olla unohtamattakaan, mutta kieltämättä välillä olo on niin normaali että hämmästyttää - tätä väsymystä lukuunottamatta.

Tajusin myös että meillä taitaa olla nimivaihtoehdot jo vauvalle valmiina - jos vatsassa siis edelleen köllöttelee tyttö, eikä ole sukupuoltaan muuttanut:D

Salma ja Sintti 23+2
 
Terveisiä 4D-ultrasta. Olihan kokemus, aivan uskomatonta nähdä pikkuinen niin tarkasti. Lekuri kehui, miten filmaattinen yksilö, kun tarjosi aivan itsestään kaikki hyvät kuvakulmat :kieh:
Tuli laskettua kaikki sormet ja varpaat, muutenkin kaikki oli hienosti. Yksi haukotuskin |O tallentui CDlle.
Yhtä asiaa vähän hämmästelin; painoarvio oli 637 grammaa!! Viikkoja pitäisi olla kasassa 22+5, mutta nyt mittojen mukaan olisikin 23+5. Mikähän jättipoitsuli siellä on kasvamassa..

Mulla on myös maidontulo alkanut jo nyt(kuten aikaisemmissakin raskauksissa). Vointi muuten hyvä unihäiriöitä lukuunottamatta. Supistelee edelleen, mutta niistä ei nyt nähtävästi ole ollut haittaa.

Siiri
 
Onnea kaikille ultra kuulumisista :)

Täällä voidaan ihan hyvin. Väsy olotila vaan valtaa usein, mutta onneksi olen saannut opettajien kanssa sovittua opiskeluista. Joka päivä ajan yhteen suuntaa kouluun 60km, eli yhteensä pv:ssä 120km. Niin en parin tunnin takia viitsi lähteä, ja yhä useammat opettajat tietävät tilanteeni ja ymmärtävät etten aina jaksa tulla kouluun.

Menipä viikonloppu taas nopeasti. Mieskin tunsi ensimmäisen kerran pikkaisen potkut, ja kyllä oli molemmille herkkä hetki esikoista kuin ootamme. Tänään ensimmäisen kerran tulivat kysymään luokkakaverit, ketkä eivät tienneet odotanko vauvaa. Tuntuu, ett miulle itselleni iskee kriisi kun vasta nyt tajuan että maha näkyy jo kunnolla.
Saapi nähdä tulevan viikonloppuna, kun mieheni kanssa menemme vanhempieni luokse. Ja viimeksi jouluna olemme siellä käynneet. Edelleenkin ainoastaan lähisukulaiset tietävät, joten saapi nähdä kun monet tulevat katsomaan minua niin mitä kommentteja tulee :)

Miullakin joskus tuntuu, ett virstatientulehdus olisi päällänsä. Mutta semmoisessa tilanteessa juon muutaman lasin vettä, ja yleensä tunnin sisää olotila helpottuu.
Usein iltaisin pienokainen liikkuu alavatsalle, virstatien päälle, ja tämä tietää vessassa juoksemista. Mutta onneksi olen tottunut siihen jo.
Muutenkin pienokainen jaksaa ilmoitella itsestään ahkerasti joka päivä, ja erityisesti iltapäivisin alkaa kunnon potkunyrkkeily show masussa :)

Mutta tämä tyttönen taitaa lähtee pikku hiljaa opintojen pariin ja nukkumaan.

-Anna ja vauvanen rv21+6 (hui huomenna jo rv22, viikot menevät nopeasti)
 
Heippa!

En ole taas pitkään aikaan ehtinyt tänne lueskelemaan tai kirjoittelemaan. Koulun kanssa pitää kiirettä, tammikuun lopulla oli iso tentti ja nyt olen työharjoittelussa vanhainkodissa tämän kuun ajan. Teen melkein pelkkää aamuvuoroa, herään aamuisin viideltä ja iltaisin menen nukkumaan heti kun olen saanut pojan sänkyynsä. Ei jää iltaisin oikein aikaa istuskella koneella.

Rankalta tuntuu harjoittelu, ei ole noi vanhukset ihan mun alaani. Ja vatsaakin kiristää usein työpäivän aikana, kun autan asukkaita nousemaan vuoteistaan tai kumarrun auttamaan heille tossuja jalkaan. Ihanasti he kyllä kommentoivat ja juttelevat tästä mun mahastani ja muistelevat omia lapsiaan :) Mun masua ei kyllä enää saa piiloteltua millään konstilla, kumpu on sen verran kookas.

Huomenna aamulla mennään vihdoin ja viimein sinne rakenneultraan. Pikkuinen liikkuu todella vilkkaasti, nyt liikkeet tuntee jo mukavasti pitkin päivää. Mieskin pystyy niitä nyt tunnustelemaan masun päältä.

T: Zalmiakki ja "Eino" rv 19+5
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista!
Pohdin edelleen tota neljädeetä, satsatakko vaiko ei ?

Tänään neuvolassa kaikki ok, rauta jouduttiin vaan aloittamaan. Hemppa oli laskenut 123. Painoa oli tullut melkein kilo viikossa, mikä oli paljoltikin liikaa. Nyt aloitettiinkin säännöllinen salilla/ohjatuissa/uimassa käyminen luokkakaverin kanssa.
Sydänäänet kuului hienosti, mutta kaukaa; pamppaili 140-155 vauhtia.
SF: 17cm, neuvolakortin mukaan mene hieman keskikäyrän alapuolella RR 125/75

Miehen reilu 2v pikkuveli vastasi eilen mun valitteluun täysinäisestä mahasta että "mamma vauva komm neelalle" Suomennettuna että nealle tulee vauva :heart:

"hengitysvaikeudet" ja hyvät asennot
Mulla on välillä kauhean vaikea saada kunnolla happea ja hengästyn todella nopeasti! Olen kuitenkin ollut hyvässä kunnossa, eli eipä siitä voi johtua. Ehkä alan vaan olemaan niin valtava! Varsinkin kaikki vähänkin mutkalla olevat asennot tuntuvat ihan mahdottomilta, nämä pulmat ovat alkaneet vasta ihan lähipäivinä. Ei onnistunutkaan viikonloppuna heittää kyljelleen takapenkille nukkumaan :D

Tänään sain järkättyä myös kesäloman käytön töissä. Pidän kertyneen loman 12.4-3.5 ja äitiyslomalle jään 7.5, joten ihan hienosti saatiin asiat kondikseen :)

Koeviikko painaa päälle, joten unta simmuun!
Nea + Pikkupulla 22+2 <3
 
PikkuVarpunen: Onnea hyvistä ultrauutisista :flower:

Lilli: Kyllä tänne palstalle saa tulla valittamaan, kun siltä tuntuu :hug: Onnea hyvistä ultranäkymistä ja tyttö-lupauksesta :flower:

Adalia: Onnea mukavista ultrauutisista ja pojasta :flower:

Anzzu: Onnea hienoista ultrakuulumisista - onneksi kaikki hienosti :flower:

Garden: Toivottavasti vauva liikahtaa ja ikävät olosi menevät ohi! Mukavia ostoshetkiä =)

Siiri: Onnea mukavista 4D-uutisista :flower:

Zalmiakin ultrauutisia saamme jännätä tänään :p
 
Kiitos Lenniina! :hug:

Monella oli ihania ultrakuulumisia, onnea kaikille! :flower:

Mä myös pähkäilin tuon 4D-ultran kanssa, ja ajattelin nyt sit kuitenkin mennä.Pitäisi saada Kela-korvaus nyt,kun menen ennen rv 24.Ja jotenkin tuli sellanen olo, että kun oon haaveillut tuosta ultrasta niiiin kauan, ja tämä saattaa hyvinkin jäädä viimeiseksi vauvaksemme, niin haluan ottaa kaiken "ilon irti" ja "nauttia koko rahan edestä".. :LOL:
Femedassa maksettavaksi jää n.160 euroa, että onhan se iso summa, mutta kun mulla on vielä näitä mieltä askarruttamaan jääneitä asioita,(istukka, vauvan koko) niin minusta ihan kohtuullinen hinta mielenrauhasta ja vielä siitä että näkee sen ihanan vauvan siinä samalla. :heart:
Ja ajattelin 4D:n kunniaksi ostaa ensiviikolla niitä tietyn värisiä vaatteita sitten, jos saadaan varmistus sukupuolelle.Rakenneulrassa saatiin vain veikkaus.

Voikaa hyvin!

Johanna ja Pikkiriikki 20+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista:)

Salmander Taisi saada vaunut josta joku aika sitten ilmoiteltiin, kiva:) Huomasin kun niistä oli puhetta, mutta ei uskalla ostaa enen kuin on yhtään kartalla mitä kriteereitä vaunuilta vaatii.

Huoh, ei mennyt yhtään eilistä paremmin tämä aamu :( Hirveä kaaos ja siinä rytäkässä hajosi juuri lahjaksi saadusta astiastosta lautanen, murot ja jogurtit pitkin lattiaa..eilen sähläsi mies, nyt minä. Mitäköhän sitten kun kahden aikuisen ja kahden kissan lisäksi mukana on vielä yksi pikkumies :D

Odottamatonodotus Täälläkin vaivaa asennot ja hengitysvaikeudet.
Nenän limakalvot on niin kuivat että puolet nenästä olis jo varmasti pudonnut pois ilman jonkun vinkkaamaa Nozoilia. Ja just viimeyönä huomasin että ei enään kauaa pysty nukkumaan selällään. Alkaa pidemmän päälle ahdistamaan kun "joku oleilee siinä vatsan päällä;)

Noh, nyt positiivinen vaihde taas päälle:)

Miumiu ja pikkumies 23+1
 
Huomentapäivää!

Hengitysvaikeuksista ja asennoista...kyllä monesti tuntuu, et tukehdun, ku ei oikein mikään asento tunnu hyvältä -lähinnä maatessa siis. Lisäks jos rehkin jotain, niin voi sit tulla sellanen olo, etten saa tarpeeksi happea. Mut onhan tää maha jo aika valtava...olo on oikeasti jo tosi norsu!! :ashamed: Iskee pakokauhu, kun miettii, mikä valas minusta on taas tulossa!! :snotty:

milkeille suuret onnittelut rohkeudesta, kun soitit!! :D Tiedän tunteen, en voi muuta sanoa.

Lämpimät onnittelut ihanista ultrakuulumisista jokaiselle ultrassakäyneelle!! :heart:

Tänne ei kuulu sen kummempia. Närästystä, rytmihäiriöitä, jalkasärkyä, hengitysvaikeuksia, issias-vaivaa ja muuta perinteistä... :D mut sehän on yhtä kuin "ok"! ;)
Näöntarkastukseen menen tänään ja huomenna ois sit neuvola.
Puntarille EN halua mennä!!!!!! |O :ashamed:

Jaksuja! :hug:

-Elettaria & kovasti potkiva murunen 22+3
 
hei onko kellään tietoa jos on murtanut vuos sitte häntäluun ja telonut samalla lantiota niin saako silloin synnyttää normaalisti vai leikkaako ne automaattisesti eilen välähti että mitenhän toi on kun rupesi häntäluuta särkeen.

EC voi ihana mikä maha =)

4D ultrasta viellä eli kela korvauksen saa vain siinä tapauksessa että on lääkärin lähete sinne että jonkun sairauden takia pitää mennä jos menet omasta tahosta ei kela korvasuta saa näin mulle sanottiin kelasta ja jos joku vielä haluaa asiaa tarkistaa niin numerosta 020692204 saa lisä tietoa. jää meillä ultra tekemättä kun joutuisi ite maksamaan 250e :(
 
pikinen, kiitos :D ...en tiedä lantiosta sanoa, mut itseltäni paukahti häntäluu rikki juurikin tuon viidennen muksun synnytyksessä ja siinä on aina se mahis olemassa, et se luutuu sit vähän miten sattuu ja voi näin ollen paukahdella sit herkemmin mahdollisissa tulevissa synnytyksissä... :$ Näin lääkäri minulle sanoi, eikä pitänyt sitä mitenkään tavattomana. Kai sit suht yleistäkin. Mut tuo lantio voikin olla ihan asia erikseen! Kysyisin sinuna sitä ihan lääkäriltä. :)
Niin ja kuudennessa synnytyksessä ei ollut häntäluu-ongelmia, et kai se sit on luutunut suht kohdilleen...
 
Odottamaton odotus: Suonenvetoon voi olla apua magnesiumista, kivennäisvedestä, villasukat jalassa nukkumisesta, jalkojen venyttelemisestä ja varpailla kävelystä ennen nukkumaan menoa. Toivottavasti suonenvedot jättävät sinut rauhaan! Jaksua!

Miumiu: Hienoa, että Nozoil on auttanut. :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille ultratuille! :flower:

Minttu: Mikä tilanne supistusten kanssa? Vieläkö olet töissä?
Tässä mietin, että uskaltaisinko ihan omalla päätöksellä kokeilla ensi viikolla töiden tekoa, kun sairausloma loppuu tämän viikon sunnuntaina. Edelleen kipeitä supistuksia tulee jatkuvasti, mutta ne eivät ainakaan viime viikon ronklauksen perusteella olleet mitään tehneet.

Bannah: Onnea kunnon potkuista,jotka miehesikin on tuntenut!

Salmanderille onnea vaunukaupoista!

on: Samaa rataa siis mennään kipeiden supistusten kanssa. Ainut muutos on, että pienikin automatka tuo säännölliset kipeät supistukset. Joka tapauksessa näinpä sitä kipeisiinkin supistuksiin tottuu pikku hiljaa eikä jokainen kivulias tunnu enää niin pahalta. Olisihan tämä pitänyt kipupotilaana hoksata, että kipu kuin kipu, niin siihen tietyllä lailla turtuu/tottuu, jos se pysyy suhteellisen samana. Äitiyspolille olisi tarkistusaika vasta loppukuusta ja sairausloma loppuu tämän viikon sunnuntaina. Neuvolalääkäri kuvitteli ajan äitiyspolille tulevan ennen saikun loppumista. Nyt mietin tosiaan, jos vain kokeilisin töitä ensi viikolla kyselemättä sen kummemmin neuvolasta. Voisi tehdä hyvää päästä työarkeen mukaan vielä ennen huhtikuuta ja vuosilomaa. Samalla tulisi vähän liikuntaa enemmän ja painokin ehkä vähän loiventaisi nousuaan. Järkky, miten tässä raskaudessa keräänkin painoa. Huoh! :ashamed:

Muuten on onnellinen olo, kun on niin ihanaa kantaa sydämensä alla ihmettä. :heart: Tämä on ajatus, mikä tuo hymyn huulille.

Kestovaippamaailmaan olen sukellellut viime päivinä. Muutamat vaippahankinnat olen tehnyt ja lisää pitäisi vielä tehdä. Vaunut ja kaukalon ostanemme siskon tutuilta, jahka saavat mm. hinnat päätettyä. Pikku hiljaa siis... :)

Hyvää vointia kaikille ja voimia oireiden keskelle! :hug:

-Syyshortensia ja Milla rv 22+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille! :heart:

Itse olen flunssassa ja sairaslomalla nyt jonkun päivän. Aivan järjetön päänsärky oli koko yön ja Panadol ei auta mitään. Nyt otin sitten Panacodia, kun sitä neuvolalääkäri määräsi alussa olleisiin koviin päänsärkyihin.

Huomenna vihdoin pääsen uuteen neuvolaan. Puhelimessa uusi täti vaikutti ainakin kivalta. Jännittää kyllä vähän mennä uuteen neuvolaan, toivottavasti asiat sujuu nyt paremmin. Punnitus hirvittää myös täällä!! |O

En ole ostanut vielä yhtään pieniä vaatteita. Monta kertaa olen käynyt katsomassa, mutta en vaan ole ostanut. Hyvinhän vois ostaa, koska sukupuoli on tiedossa. Pitäs varmaan tehdä inventaario, mitä esikoiselta on jäljellä. Ainoastaan uusi turvakaukalo ollaan ostettu. Vielä hankinnoissa olis uudet matkarattaat. Luultavasti nekin on päätetty.

En ole vielä päättänyt, että otanko äippäpakkauksen vai en. Aluksi ajattelin, että en ota, kun on kuitenkin paljon jäljellä esikoiselta. Nyt on kuitenkin mieli alkanut muuttua. Kuitenkaan sillä rahalla ei samaa määrää tavaraa/vaatetta saa! Mutta se toppahaalari on taas aivan järkky!!

Joku kyseli Brion vaunuista, meiltä löytyy Brion kombit 2005 vuoden malli. Muuta huonoa ei ole kuin alussa renkaiden vanteet meni nopeesti rikki/mutkalle, mutta ne sai takuuseen ja se oli silloin joku tyyppi vika. Muuten olen niistä tykännyt ja liikkuvat hyvin kaikissa olosuhteissa ja ovat tukevat.

Masussa tyyppi on todella vilkas, liikkuu paljon ja hirmuinen mylläys alkaa, kun mamma on paikoillaan. Muuten täällä voidaan hyvin tällä hetkellä, jos ei flunssaa ota huomioon. Olen jaksanut jumpata 3 krt viikossa, jos se vähän ehkäisis tota kilojen kertymistä.... :kieh:

Esikoinen puhuu päivittäin vauvasta. :heart: Kovasti hänkin odottaa pikkuista, mutta ei varmaan ymmärrä sitä, että vauva on aika pieni ja nukkuu aluksi paljon, eikä leiki vielä pitkään aikaan hänen kanssaan.

Osaako joku sanoa, että koska 2009 vuoden verotus valmistuu??
Olen ollut opiskelija 2008 vuonna, enkä tietenkään halua niiden tulojen mukaan rahoja laskettavan. Samoin esikoisen aikaan olin opiskelija.

Vointeja kaikille! =)

Neuvolakuulumisia sitten huomenna!

Papuneiti ja Tyyppi 22+3
 
Morjens!

Nyt on viety virtsanäyte terveysasemalle ja odotellaan tuloksia. Tuskin siellä tulehdusta on mutta parempi aina varmistaa.

4D houkuttelisi täälläkin hurjasti! Esikoinen meille tulossa, joten kaikki on uutta joka tapauksessa mutta olisi niin ihanaa nähdä kasvokuvaa vauvasta. Ehkä joudun sortumaan... Katsotaan mitkä ovat fiilikset sitten rakenneultran jälkeen, joka on ylihuomenna, jess!

Eilen ja tänään olen ehtinyt shoppailemaan mammavaatteita, kivoja farkkuja löytynyt vihdoin. Ostin kahta eri kokoa, yhtä joka on juuri nyt sopiva ja siitä seuraavaa. Tuntuu että keho alkaa nyt pyöristyä vauhdilla. Alkupainosta on nyt +3.5kg, viikossa tullut kilo lisää!

tinysteps 20+2
 
Pikinen: Lähipiirissä on yhdellä häntäluun kanssa ollut jotain ongelmia ennen raskautta (en muista onko murtunut vai mitä. Odottaa nyt esikoista rv 32+ ja hänet laittoivat neuvolasta äitiyspolille tarkistettavaksi. Juuri kävi tarkistuskäynnillä, mutta vielä eivät olleet sanoneet asiaan juuta eikä jaata, vaan lähempänä la:aa katsovat mahtuuko alateitse vai onko leikattava.
 
Heipä hei!

Minä varasin tuon 4D-ultran. Ensi viikon pe olisi aika Femedaan. Minulle sieltä sanottiin, että kaikki ennen 24rv ultratut saavat Kelalta korvauksen ja sen saa suoraan, ettei tarvitse edes itse hakea. Kävin kakkosen aikanakin siellä, mutta silloin ei ollut olemessa edes rv-rajaa, vaan kaikilla viikoilla korvaus tuli.


Magnesium tosiaan on hyvä apu suonenvetoihin ja lämpimät jalat. Itselläni myös helposti pohje kramppaa, jos jalat eksyvät peiton ulkopuolelle. Siksi nukun villasukat jalassa kesät talvet :)

Mietin myös tuota äitiyspakkausta. Toisaalta olisi kiva se ottaa, kun edellisestä on niin kauan, mutta toisaalta en tiedä kuinka paljon sille tarvetta olisi. Rahalla kuitenkin vaatetta saa, enkä koskaan kamalasti ole pakkauksen vaatteista tykännyt. Ensimmäisellä kerralla se oli kyllä ihanaa saada ja avata ja hypistellä kaikkea mitä se sisälsi :) Ehkäpä päädyn nyt rahaan...

Väsyttää, väsyttää ja vielä kerran väsyttää. Eikö tämä oikeasti lopu ollenkaan. Ihan kamalaa, kun ei jaksa mitään tehdä. Koti on hyrskyn myrskyn ja kaikki muukin odottaa. Oletteko te muut näin väsyksissä? Veriarvot ovat olleet ihan kohdillaan, joten sieltä ei selitystä löydy.

t. nimimerkkinsä veroinen unelias |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja unelias:
Heipä hei!

Minä varasin tuon 4D-ultran. Ensi viikon pe olisi aika Femedaan. Minulle sieltä sanottiin, että kaikki ennen 24rv ultratut saavat Kelalta korvauksen ja sen saa suoraan, ettei tarvitse edes itse hakea. Kävin kakkosen aikanakin siellä, mutta silloin ei ollut olemessa edes rv-rajaa, vaan kaikilla viikoilla korvaus tuli.

Näin mullekkin Femedasta kerrottiin,kun eilen varasin ajan Brunolle 4D-ultraan.Me mennään ensiviikon keskiviikkona! =)
 

Yhteistyössä