~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

kyllä mä ainakin kävisin ton hb mittauttaan vaikka vaan hoitajan luona tk:ssa.

Niin mulla olis antaa kolmat äitiyshousut eli L koon siniset puuvillahousut, 44 puuvilla lappuhaalarit beesit ja M koon siniset Farkku lappuhaalarit jos jollekin kelpaa.
Ite siis odotan kaksosia ja noi ei oikein istu jalkaan enään ja 20 viikolla oli kohdunpohjankorkeus 29cm ja painoin 77 kiloa siinä hieman mittoja jos jotakin kiinnostaa
 
Huhhei, onpas täällä ollut elämää! Ja kivoja kuulumisia neuvoloista ja ultrista :heart:

Täälläkin mulle sanoi muuten viimeksi Hb:sta kätilö, ettei ota uutta testiä, kun oli alussa niin hyvä. Mutta sanoi kuitenkin, että hyvä syödä rautalisää, kun kerta olin niin nuutunut. Weird. Kai se on niin yksilöllistä.

Pitää muuten todeta tuohon sokerirasitustestiin, että miust on hyvä, että se tehdään vaikkei kauheesti olis murhettakaan diabeteksesta. Koskaan ei voi olla yhtä varma, kuin epävarma.

Käytiin hakemassa se pinnasänky... hitsi, vähän kyllä harmittaa, etten kysellyt enempää puhelimessa... niillä oli siellä talossa kissa. Ei siinä mitään, meilläkin on koira, mutta kun eivät olleet viitsineet kaikkia karvoja putsata sitten patjasta ja tarvikkeista ja ne oli tietenkin pakattu jo valmiiksi pussiin. Kun on niin jotenkin luottavainen, niin ei tullut tarkistettua vaan lyötiin rahat kouraan ja häivyttiin. Kotona sitten vasta kävi ilmi. No. Sänky on kuitenkin ihan ok. Ei nyt niin upeassa kunnossa, mitä mainostivat. Eniten harmittaa oma naiivius. Että muistakaahan kysellä kaikki ja tarkistaa asiat, jos käytettyjä käytte ostamassa!

Kävin tänään kangaskaupassa hakemassa koko joukon kivoja kankaita... en kyllä tiedä vielä mitä niistä keksisi! Siellä oli äiti kahden pienen kanssa ja kyseli, että koska on laskettu aika. Hämmästyi, kun kuuli, että vasta kesäkuussa :ashamed: Taitaa miullekkii tulla kuitenkin sitä sapiskaa seuraavassa neuvolassa. Tätäkö se pamahtaa paksuksi sitten tarkoittaa? Sitä on muillakin näköjään liikkeellä...

Sen kunniaksi, tässä tämän päivä masukuva:



milkei 21+2
 
Kyllä nyt on vastustuskyky alhaalla, en muista koska olis ollu tällasta (nuha)flunssaa.
<3 nenäkannu, kokonaisen tunnin sai nukkua viimeyönä ennen kun heräsi siihen että ei ilma kulje. Onneksi kannulla aukesi ja unet jatkui:)

Hieman outoa jos eivät mittaa hb:ta usein. Täällä oli laskenut viikolta 16, hb 139 viikolle 22, hb 120. Minusta aika nopeasti tipahtanut.

Tukisukista suonikohjujen avuksi, kuulin samaa että hyvät/sellaiset jotka kannattaisi ostaa maksavat lähemmäs sata euroa. Ovat varmasti toimivat, mutta kuulema kovin kovin epämukavat. Ikävää jos laittaa ison rahan ja ei sitten pystykään käyttämään. Voi tietysti olla että koonkin valinnassa saa olla tarkkana.

Kyllä täälläkin on vatsa kasvanut huimasti:) Aamulla juuri jäi t-paita vatsan kohdalta lyhyeksi - just viimeviikollahan käytin kyseistä paitaa ja oli silloin vielä ihan hyvä:D Ja mammahusut uhkasivat pudota, mutta nyt vatsa pitää nekin nätisti ylhäällä.

Milkei On taas nätti masukuva! (ps. kiva paita)

Miumiu+luikeroinen 23+3
 
Papuneiti: Onneksi uusi neuvolatäti oli kiva =) Minä syön MultiTabs-raskausmonivitamiineja (sis. rautaa), Möllerin Omega-3:a ja Rela-Tabs -maitohappobakteereja.

Jane: Toivottavasti säästyt raskausmyrkytykseltä :hug:

Pikkuapina: Hb mulla mitattu nyt 2 krt. Itsekin olen kovin kiinnostunut tuosta synnytysapulaitteesta, koska mulle ei todellakaan puoli-istuva ja makuuasento sopineet viimeksi. Soitin tammikuussa Kätilöopistolle ja heillä OLI OLLUT se kokeilussa, mutta kätilöllä ei ollut mitään tietoa tulevasta. Synnyttäjät olivat kuulemma ihan tykänneet laitteesta. Ajattelin soittaa vielä uudelleen huhti- tai toukokuussa.
 
Rakenneultrassa käyty. Vauvalla kaikki hyvin, painoarvio 335g. Siellä se pikkuinen laittoi välillä jalkaa ja välillä nyrkkiä suuhun :LOL: Oli kyllä ihanaa nähdä pikkuinen taas. On tätä odotettukin.

Ja sitten sukupuolesta...Meille olisi näillä näkymin tulossa tyttö :heart:

Pitää soittaa neuvolaan parin tunnin päästä, saa ne virtsanäyte tulokset. Oli kuulemma lähetetty jatkotutkimuksiin kun oli siinä hilkulla arvot että oliko tulehdusta vai ei. Aikaisemmin ollut sama juttu eikä silloinkaan aloitettu lääkitystä, joten tuskin nytkään.

Mukavaa päivänjatkoa, mä taidan vetäytyä pienille päiväunille ennen iltavuoroa töissä...
tinysteps 20+4
 
siitä onkin aikaa ku tänne oon aiemmin kirjoitellu.
kaikki on menny ihan hyvin.
onhan kipuja mut kelläpä uudelleen synnyttäjällä ei olisi.
nukkuminen on työlästä ku kunnon asentoo ei heti löydy ja aina kääntyes herää ja ala mahaa vihloo.
ny on tullu riesaksi paineen tunne mikä on ikävä tunne,
eikä kyllä tarttisi tulla.
harj. supistuksia ei oo (vielä ) tullu.
hb on alhainen,pitääkin ostaa uus pullo nestemäistä rautaa (ainut mikä sopii)
kuukauden päästä lääkärineuvola,pelkäänpä et paikat on alkanu pehmentymään.
kuinkas muilla on menny??
meillä veikattiin rakenne ultras poikaa muttei varmaksi eli yllätys ratkee kesäkuus.

mamma84 + nasu 23+3
 
Minttu: Kiitos vastauksesta. Harmillista, että sinulla supistukset vaivaavat ja veivät takaisin sairauslomalle. Soitin neuvolaan ja sain luvan kokeilla töihin paluuta. Kuitenkin pitää heti ottaa yhteys neuvolaan, jos vähääkään pahenee tai tuntuu, ettei onnistu. Laittavat sitten takaisin sairauslomalle. Saa nähdä, miten käy. Itsellä selvää vaihtelua sen mukaan ottaako iisimmin kotiympyröissä vai hulmutteleeko kaupungilla. Kokeilla kuitenkin haluan töitä. Jaksua ja tsemppiä! :hug:

Jane: Toivottavasti raskausmyrkytys ei osuisi kohdallesi. Ole kuitenkin hanakasti pyytämässä apua, jos vointi huononee piiruakaan. :hug:

Mammaliinille jaksua suonikohjujen kanssa. Kuulostaa perin kurjalta.

Pikkuapina: Minulta ei ole ihan joka kerta katsottu hemoglobiinia, kun on pysytellyt hyvänä. Onneksi, koska inhoan pistämistä :ashamed: .

on: Kasvun kaudet täälläkin menossa. Painoa kertyy ja vatsa kasvaa vauhdilla. Vähän kauhistuttaa tuo paino, mutta vatsan kasvusta iloitsen. Esikoisen aikana oli niin pieni vatsa, mutta nyt on kunnollinen. :heart: Raskausvatsa on minusta niin kaunis. :)
Supistuksia on edelleen, lonkat vihoittelee makuuasennossa ja liitoskivut äityy istuessa tai paljon kävellessä. Lisäksi närästys tuo mukanaan pahoinvoinnin takaisin. Kovasti on siis raskautettu olo. :kieh: Onneksi mahassa on alkanut tuntumaan kunnon menoa ajoittain. Piristää kummasti. Mieli on muutenkin ihan positiivinen, mitä nyt neiti 5 v känkkäränkkäilee aamuin ja illoin ja joutuu venyttelemään omaa pinnaa. Esikoinen on kuitenkin niin suloinen, kun laantuu ja sylitellään. :heart:

Jaksua kaikille!

-Syyshortensia ja Milla rv 22+3
 
Tipu Topakka
Kylläpäs te olette olleet ahkeria kirjoittamaan =)
Tänään on rakenne ultra ja lääkäri lupais katsoa kumpi sieltä olisi tuossa. JÄNNITTÄÄ! Hauska nähdä miten jokainen raskaus jaksaa aina vaan olla yhtä jännittävä :D
Vaivoista:
Suonikohjut Järkyttävät :kieh: Vetää pakaroista melkein nilkkoihin asti :eek: :x Ja alapäässä yksi erityisen paha |O
Liitoskivut/liitoksen löystymä+ issias Tuntuu, kuin olis puukot tökätty selkään ja tohon liitokseen. Lääkäri lupasi määrätä fysioterapiaa, jos sillä saatais tuo liitos kuntoon ennen synnytystä (jos nyt edes pystyy normaalisti synnyttää. Riippuu nouseeko istukka kohdunsuulta pois :/ Minua tuo mahdollinen sectio pelottaa aivan valtavasti.

Kunhan lääkäri antaa vähän osviittaa kumpi on tulossa, niin vois alkaa vähän katsella vauvojen tavaroita. Kaiken olen aiemmilta lapsilta antanut tai myynyt pois. Pitää ostaa melkein kaikki uutena.

Voikohan alkaa supistaa pelkän henkisen ahdistuksen takia? Meidän talon edessä jäi toissa päivänä pieni lapsi auton alle erittäin pahasti ja minulla ei tuo tapahtuma vaan lähde päästä. Tuntuu, että maha on ollut yhtä kipeää kramppia sen jälkeen. Koko onnettomuus oli aivan hirveä :( :'(

 
Heippa kaikki!
Oon jo pitkään taustalla lukenu teidän juttuja mut oon tosi laiska ite kirjottamaan...Älkää siis tästä eteenpäinkään odottako kauheen pitkiä tarinoita... :)
Mulla siis edellisistä suhteista 5 lasta ja tämä kesällä syntyvä on meidän eka yhteinen. Ikää mulla 31, miehellä 39. Yritetty ollaan 4 vuotta ja yllätys oli suuri kun tein huvikseen testin ja näytti plussaa!!! :heart: Väsymys ollu ihan hirvee joka onneks alkaa nyt helpottamaan. Kahvi tökkii mut muuten olo ollu ok. Selkä vaivannu alusta asti ja issias vihottelee. En silti valita,onhan tätä aarretta odotettu niin pitkään!
La on 24.6 ja synnytyssairaala Lohjalla.
Neuvolassa kävin tiistaina ja lukemat oli:
Paino 53.1 ( 52 viikoilla 16+5 ) Painoa tullu vajaa 1 kg ekasta neuvolasta...
Paineet 100/62 (115/60)
Pissa ok ( ok )
Hemppa 100!!! ( 119 )
Sykkeet +160 ( +147 )
Liikkeet ++
Maha 19 joka menee siel yläkäyrällä ja sen kyllä huomaa

Mulla toi rauta ei tunnu vaan imeytyvän ja nyt alotin jonku nestemäisen joka on pahaa! Noh, pakko ottaa ettei kupsaha B)
Noista tuntemuksista ku monella ollu tyttö-olo tai poika-olo...Meillä on ollu alusta asti tyttö-olo ja moni on sanonu et tyttö tulee...No ultra näytti POIKAA! Pojan vaatteita on kaappi täys joten pienesti harmittaa jos tyttö tuleeki. Vaikka molempi parempi :heart:
Nyt tekemään jotai hyödyllistä!
Ukkis ja sintti 21 POKS
 
Ukkovalta tervetuloa!

Juu haen kyllä heti apua jos siltä tuntuu.
Töihin kun ilmoitin niin pomo taas tuumas vai että semmosta ettei olis vaan lorvikatari, kun työtkin alkaa lisääntyä...
Tuhahdin vaan ja lähdin pois, ei jaksa...

huh pitäs siivota |O

Jane ja veijokeiju 22+3
 
Tervetuloa Ukkovalta!

Ihana masu Milkei!

(.) Mun maha on myös pulpahtanut oikein näkyvästi esille,kun tuli 20 viikkoa mittariin.Töissä ei ole epäselvää enää kellekkään raskauteni. :kieh:

Vauva potkii kovasti jo, ja näköjään ei se edessä oleva istukkakaan vaimenna kokonaan jämäköitä potkuja.Manantaina rv 20+1 näkyi liikkeet ekan kerran ulospäin.
Ihanaa!Meidän toinen ihmeemme siellä kasvaa ja vahvistuu. :heart:

Itse syön multitabsin raskaus-vitamiineja ja rautakuurilla olen myös. Neuvola viikon pääsät, saa nähdä onko rautakuuri purrut.

Oodotan jo 4D:tä kovasti, ensi keskiviikkona!

Johanna ja Pikkiriikkinen ihme 20+4
 
Uusi ultra takana, tällä kertaa näkyi mahalaukku komeasti, joten viimeisetkin huolet haihtui. Kivahan se oli katsella jälleen pientä, lääkäri esitteli sellaisiakin asioita, mitä yleensä ei katso, kun oli erikoistuva lääkäri paikalla joka tekee tässä noita pari viikkoa hänen sijastaan - kun sattui niin hyvin näkymään. Mm. kohdunkaulastakin tuumas että vois äkkä luulla että on sisäsuu auki ja lyhyt, kun sattui siinä just supistus tulemaan. Istukka tosiaan vaikuttaa "valtavalta", joten kokokontroli tuli 2kk päähän - sanoi että aikaisemminkin, jos sf mitta menee yli käyrien. Ensi viikolla sitten tavallinen neuvolakäynti. Muuten kaikki hyvin, mutta kyljet ovat tosiaan koetuksella - istukka on tuolla korkealla (sekä edessä että takana, eli on tosi laaja), joten se kyllä koettelee istumista.

Taidan olla vähän ylivarovainen, kun tuntuu että hankintoja voi ruveta toteuttaan noin kuukauden päästä - kunhan viimeinen kolmannes alkaa ja täytyy se 90% todennäköisyys selvitä, jos sattuu syntymään. Tuttavapiirissä kai ollut liikaa ikäviäkin yllätyksiä vielä näillä viikoilla, niin on varovainen olo.

Onneksi täällä tuntuu kuitenkin kaikilla nyt menevän melko mukavasti tai jopa hienosti, eikä kovia ole vähään aikaan kukaan joutunut kokemaan.
 
Ultrassa käyty!!

Kaikki hyvin tällä tietoa!!! Pitäis olla kaikki kohdallaan eikä sydämessäkään pitäis olla poikkeavaa, mullahan siis tutkitaan vielä n.5viikon päästä ylimääräisessä ultrassa vauvan sydän kun edelliseltä löytyi 2kk iässä leikkausta vaativa sydänvika. Leikkausta odotetaan edelleen.

Sukupuolikin saatiin selville (tai sain ja kerroin miehelle kun mies ei ollut mukana) :heart: :heart: :heart: pysyköön vielä salaisuutena ;) Pitää alkaa käymään vauvanvaatteita läpi kun molempien vaatteita löytyy vaikka edelliset on samaa sukupuolta. Uusia kumminkin tulee lahjaksi ja varmaan jonkun verran ostaakin niin vanhimpia vois hävittää. Täällä olis ipanamarkkinat maaliskuussa ja kaveri just kysy että mennäänkö yhessä myymään lastenvaatteita. Pitää alkaa kollaamaan mitä tuolta löytyis myytäväksi. Lauantaina pitää varata paikka jos meinaa mennä.

Ainut mikä jäi harmittamaan oli painoarvio, tai siis en hoksannut kysyä eikä kätilö sanonut!! No jospa se olis jossain papereissa ja maananataina jos neuvolassa muistais kysyä!

Mutta nyt taidan mennä huilaamaan!

Mammaliini ja niilo 21+4 (vastas edelleen 3pv isompaa)
 
Toivottavasti ei haittaa, vaikka menee vähän pinon asian vierestä :ashamed: : Jatkoa "mitä vitamiineja tms syöt -galluppiin":

Mitä vitamiineja tms. annat muille perheessä oleville lapsille (ikä ) säännöllisesti?

Meillä esikko (3v.) saa Jekovit-D-vitamiinitippoja ja Rela-maitohappobakteeritippoja. Olen pähkäillyt, et pitäisikö aloittaa jonkun kalaöljy-/kalanmaksaöljyvalmisteen antaminen ja koska...
 
heippa

aivan kamalasti tullut taas tekstiä pitää tuossa illalla tai viikonloppuna lukee kun saa rauhassa olla :)

mulla poksuu huomenna taas viikot mutta en pysy enään viikkojen mukana

huomenna mulle soitetaan kyssistä noista mun sokeri mittauksista. ja oon ihan paniikissa jo nyt
kun mulla on nuo heitellyt eilenkin tuli 2 huonoa arvoa vaikka en syönyt mitään herkkua, kauhee ahdistus että tarttee lopettaa syöminen kun noi arvot vaan pomppii miten sattuu vaikka kuin koittas kattoo syömisiään =( =( *apuva*
vaikka jos joudun insuliinille niin onhan se tuttu juttu mutta jotenkin sitä ei vaan halua vaikka ei tää sokereitten mittaaminenkaan kivaa ole.
no huomennahan sen kuulee mitä sanovat.

eilen toisen pojan päiväkodissa yks tuli kyseleen että oonko raskaana :D taitaa jo huomata varsinkin kun mun takki puristaa muutenkin. oon aika hissun kissun ollut ja esim munkaan suvusta ei kaikki vielä tiedä mun raskaudesta mm isä ja mummo ,tädit,serkut..
 
Heissan!

Onnittelut kaikille ultratuille hyvistä kuulumisista :flower: ja tervetuloa mukaan Ukkovalta!

Milkeillä on ihana masu :heart: Oma tuntuu lähinnä rasvamakkaralta :ashamed: Paisun aina, kuin pullataikina joka suuntaan ja kadehdin teitä, joilla vain kasvaa ihana masukumpu eteen. Omaa vikaakin varmasti löytyy tähän leviämiseen...

Vitamiineista. Itse olen aikamoinen ravintolisien kuluttaja. Kaikki lisät käytössä myös nyt raskausaikana. Lapsille (kouluikäisiä) annan d-vitskua, maitohappobakt. omegaa ja kivennäis-hivenainevalmistetta, jolla saatu kasvukivut kuriin. Jotkut kritisoi lapsille ravintolisien antoa, mutta itse asiaan hieman perehtyneenä uskallan ja haluan niitä heillekin antaa. Ruuasta saa nykyään niin kovin vähän mitään.

Tänään nousi hymy huulille, kun katsoin tämän odotusaika-osion etusivua. Me ei suinkaan olla enää tuoreimpia plussanneita, vaan meidän perässä on tulossa vauvoja jo monenna kuukautena :) Lokakuisetkin ovat jo ilmestyneet listoille. Vähän myös hätkähdytti, että kohta se kesä todella tulee (vaikka ikkunasta katsottuna menee vielä ikuisuus).

En muista onko muut kirjoittajat kertoneet, että masussa oleva vaavi olisi viimeinen, joka perheeseen tulossa. Minä tiedän 110% varmuudella, että näin on ja mietinkin usein, että miten tästä osaisi ottaa kaiken irti. Jotenkin tämä raskaus on ollut niin paljon hankalampi, kuin edelliset, etten ole osannut nauttia vielä yhtään. Myös synnytys on alkanut käväsemään ajatuksissa aika ajoin. Ja varsinkin, kun välillä olen lukenut helmikuun pinoa ihan mielenkiinnosta ja seurannut heidän tilanteitaan. Alkaa jännittämään :) :heart: :)

Sellaisia ajtuksia pyörii täällä :)

-unelias-
 
Jopas on tullut tekstiä tänne.
Onnea kaikille uä-kuulumisista!

Mieki ensimmäisen kerran kävin tiistaina "vauva shoppailee". Hieman henkistä tukea mukkaa ja vauva osastoille ihastelemaan pieniä vaatteita jne. Kyllä taas tajusin yhä enemmän, että ittestää tulee äiti. Hyvällä tavalla, mutta myös rupesi yhä enemmän jännittämään ja pelottamaan. Muta eiköhän se ole normaalia.

Täällä päin entistä enemmän väsyneempi nuori odottaja. Hauskaa on huomata kuinka eri päivinä pikkuinen liikkuu eri tavalla, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ja totta kai huolestun jos pienokaisesta ei ole kuulunut vähän aikaa mitään merkkejä. Mutta kyllä hää sitte aina tulee ittestää ilmoittelemaan :)

Saas nähdä, kun viikonloppu menee vanhempien luona. Mitäköhän he ja sukulaiseset sanovat vatsasta, joka tuntuisi vaan joka ikinen päivä yhä enemmän ja enemmän kasvavan.

-Anna ja vauvanen rv22+2 :heart:
 
Iltaa! Ja tervetuloa Ukkovalta! =)

Kelan paperit hoidettu. Mammajooga varattu. Ja soitin sen sokerirasitusajankin, 1. päivä olisi koitos. Onneksi se on 7.30 aamulla, voi sinne mennä unia jatkamaan. :LOL: Toivotaan että mitään ei löydy. Muutenkin ollut puuhakas päivä tänään, olen vaihteeksi jopa ylpeä itsestäni. :D Nyt kun pääsisi tavaroita ja kaikkia laittelemaan, pitää tosin se lipasto vauvalle hommata että mahtuu kaikki tavarat.

Ainoa ongelma tässä päivässä on että häpyluu räjähtää! |O Juilinut niin maan perusteellisesti koko päivän, nivunen on oikealta puolelta tosi kipeä. Kuulunee taudinkuvaan. :) Joten suunnittelemani imurointi jää huomiselle. Onpahan puuhaa sitten, ennenkuin isälleni lähdetään viikonlopuksi. Ihanaa, pääsee saunaan. :heart:

Vitamiineja täältä löytyy Multivitan raskausvitskut, Vitaplexin Omega3:t ja magnesiumia.

mipsu ja nöttönen 22+6 huomenna POKSuu taas. (mihin tää aika kuluu, mulla on 4kk LA:han :eek: )
 
Ukkovalta:Tervetuloa!
Syyshortensia:Toivottavasti sulla työnteko onnistuis. Kieltämättä tää on aika ärsyttävää olla vaan kotona, mutta minkäs teet. Mä lähdin eilen illalla käymään synnärillä näytillä kun koko päivän supisteli enemmän ja vähemmän ja kova paineentunne oli alapäässä. Verikokeita ja tulehdusnäytteet ja pissanäyte otettiin, niistä saan vastaukset myöhemmin jos on jotain. Kohdunsuulla ei ollu onneks tapahtunu mitään hälyyttävää ja ultrassa vauva oli virkeä ja oli jopa ottanut kasvuspurtin, kun rakenneultrassa oli 4-5pvää pienempi kuin viikot, niin nyt vastas viikkoja. Painoarvio oli 836g, mistä yllätyin, jotenkin odotin että joku reilu 500g.. Kahden viikon päähän sain äitipolille kontrolliajan ja lääkäri jatkoi saikkua siihen asti. Ohjeina runsas lepo, ei rehkimistä, ei yhdyntöjä yms.
Nyt on alkanu mullakin sokerit heitteleen, vaikka samalla ruokavaliolla aikasemmin pysy hyvinä, no olihan se odotettavissakin kun taustalla on pco. Viime raskaudessa tosin pärjäsin ruokavaliolla, mut oon kuullu että usein se pahenee raskauksien myötä. Eipähän sitten auta muu kuin alkaa pisteleen jos käsky käy..


 
lapsen vitamiinit Mä lopetin D-vitamiinin annon kun poika täytti 3 ja aloitin monivitamiinipuruvalmisteen. Alle 3-vuotiaalle ei suositella lisävitamiinia. Lisäksi poika juo joka aamu Actimel-juoman. Siitä on tehty tutkimus, että ehkäisee korvatulehduksia. Juu, tiedän että ei ehkäise. Ei pojalla muuten olisi kolmansia tuubeja korvissa. Mutta sisältää ainakin hyviä maitohappobakteereja ja taitaa olla hyvän makuistakin. Meillä toki on myös säännöllinen lääkitys pojan sairauksiin, aamulla menee 3 lääkettä ja illalla 2. Siksikään en haluaisi yhtään enää mitään pilleriä lisäksi. Kuitenkin aamulla tarvii klo:06 tapella lääkkeiden kanssa :(

Muillakin oli hyviä ultrakuulumisia. Itse kävin edellispäivänä äippäpolilla rakenneultrassa ja sisätautilääkärillä. Vauvalla kaikki hyvin, ei ainakaan vielä ole alkanut kasvaa sokereilla, oli keskivertoa hieman pienempi. Ja siis poikana pysyi, onneksi koska olen ostanut vastoin periaatettani 2 vaaleansinistä vaatetta :heart:
Mun Thyroxin annosta nostettiin ja menen uudelleen polille 4vko:n kuluttua. Sisätautilääkäri mietti hieman lääkityksen aloitusta sokereihin, koska ne heittelee aika lailla. Onneksi nykyään ei tarvi suoraan aloittaa insuliinia vaan myös tbl hoitoa voidaan käyttää.
Töihin saan palata, koska supistelu kuuluu raskauteen, se on kohdun tehtävä. Vaikka mun supistukset on välillä kipeitäkin. Menen siis töihin koittamaan. Olen vaan aika kovapäinen eli en helposti töistä pois jää, siksi ystävät, työkaverit ja mies on sitä mieltä että töihin paluu on huono ratkaisu. Kohdunkaulaa oli kuitenkin 3-4cm vaginaalisesti ja näyttäisi että kohdunsisäsuukin on kiinni. Viimeksi kanavaa saatiin mitattua hieman yli 5cm ja jäinkin hieman miettimään onko mittaustulos lääkäristä rippuva vai onko kaula lyhentynyt. Kuitenkin tuo 3-4cm on ihan hyvä mitta vaginaalisesti.

hb Hb:tä ei tertte mitata joka käynnillä jos äidin vointi on hyvä ja ensimmäinen arvo ollut hyvä. Mulla on otettu akalla käynnillä rv8 ja oli 155. Se kontrolloitiin rv 16 ja oli 122 eli ei ole vielä tarvetta lisärautaan. Syön myös raskausajan monivitamiinia jossa on rautaa mukana ja tietenkin syön vitamiinin tupla-annoksella koska on talviaika. Mun neuvolaterkkari tuntuu jotenkin välttelevän mun raskauden seurantaa ja siirtää sen helposti polille. Olin siis rv16 neuvolassa ja seuraavaksi menen rv24. Siksi noin harvoin koska polin aika oli rv 20. Eli mittaan töissä hb:n kun palaan sinne, koska kuitenkin hb oli laskenut ja 8 vikkoa on aika pitkä väli kontrollointiin koska näillä viikoilla hb voi laskea nopeastikin.

Tänään rv 21+0 :heart:
Ehkä sitä pian pitäisi miettiä pinnasänkyä, kaukaloa ja yhdistelmävaunuja. Teutonian vaunuja ajattelin 3 pyöräisinä ja isofix kaukaloa. Varmaankin maxicosi/ Britax. Toki muutto on kk päästä että en mä tavaroita enää tänne vanhaan paikkaan roudaa. Saa nähdä miten äippäpolin vaihtuminen näkyy raskauden seurannassa...
 
bannah täälläkin käytiin eilen vauvashoppailemassa..ei tosin ensimmäistä kertaa:D

Kun niistä tuttipulloista on ollut juttua niin ostin sitten muistaessani Bebesistä BPA-vapaan Green to grow pullon, toivottavasti kelpaa. Vähän muutakin tarttui mukaan, mutta ei paljon;)

:hug: jaksamista kaikille jotka joutuu vierailemaan polilla tms. tarkastuksissa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Täälläkin on juilinut häpyluuta, tai ehkä sekin on liian kova ilmaisu. Mutta jotenkin oudolta on tuntunut.

Kivaa viikonloppua kaikille!
Aloitetaan se miehen kanssa mexicolaisella-ruolla, vanhoilla länkkärielokuvilla ja saunomisella:)

Miumiu+pieni 23+4
 
Tinysteps: Onnea mukavista ultrakuulumisista ja tytöstä :flower:

Mamma84: Onnittelut hyvistä ultranäkymistä ja pojasta :flower:

Syyshortensia: Toivottavasti jaksat/pystyt käymään töissä, kun se tuntuu olevan sitä, mitä haluat :hug:

Tipu Topakka: Tuus kertoilee ultrakuulumisia, kun kerkiät =) Ikäviin olotiloihin kestämistä! Kyllä varmasti tuollainen kolari ahdistaa ja ehkäpä voi aiheuttaa supistuksia jne, kun jää päähän pyörimään ja luulen, että itsellänikin jäisi alitajuntaan. Nyt varsinkin raskaana on erityisen herkkänä kaikille lapsia koskeville huonoille uutisille. Oliko kolarin uhri sulle tuttu? :hug:

Tervetuloa Ukkovalta ja onnea ultrasta ja pojasta :flower:

Pulinapata: Onnea hienoista ultrauutisista :flower:

Mammaliini: Onnea myös sinne mukavista ultranäkymistä!

Tänttärä: Sokeriton hali :hug:

Unelias: Viimeinen lapsi täälläkin tuloillaan - jos en joskus saa miestä ympäripuhuttua iltatähteen :LOL: - hieman ollut tämä raskaus hankalampi kuin ainut edelliseni. Olen yrittänyt ajatella, että hyvä, että nyt on hankalampi, estää ehkä hieman sitten vauvakuumetta uusimasta - ehkä! Mutta nauttia tästä en ole kauheasti osannut, olen toki tyytyväinen, että kaikki masussa hyvin, enkä sitä pelkää, mutta mielessä on mietteitä, että miten sitä pärjää/jaksaa sitten kahden kanssa jne.

Minttu: :hug:

Tvvo: Onnea ultrasta :flower:

Lenniina ja pieni neiti :heart: 24+0 POKS :heart:
 
Te ootte kyllä ahkeria kirjottaan.. :D Mää yleensä käyn vaan lukemassa mitä ootte kirjotellu, mutta nyt ajattelin myöskin ultra kuulumisia tulla kertoileen =) Eli pari päivää sitten oli ultra ja kaikki oli kunnossa, mitä nyt vauva on vähän isompi kun mitä viikkoja on.. (tulee isäänsä) :D Mutta siis poika meille tulee jälleen :heart: Se olis nyt sitten viides poika meidän perheeseen :)

Juupeli ja Toukka 21+6 =)
 

Yhteistyössä