~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Bannah: Samoja ajatuksia varmaan tosiaan jokainen kokee odotuksensa aikana, minä ainakin kun ensimmäistä myös odottelen. Toki huolestuttaa mm. rahatilanne ja se, miten paljon oma koulunkäynti vaikeutuu yms. ja vasta nyt alan vakuuttumaan, että kyllä tästä selvitään ja ihan kunnialla! Varsinkin alussa olin aivan kipsissä koko raskaudesta, kun voin niin huonosti ja oikeasti pelkäsin, että nyt menin sitten pilaamaan elämäni kunnolla - ja lapsi oli kuitenkin alusta asti suunniteltu ja toivottu. Kun pahoinvointi helpottui ja sai juteltua parin tuttavan kanssa joilla on pieniä lapsia, niin kummasti omakin mieliala nousi:)
Toki tietysti vieläkin mieliala heittelee, mutta ihan normirajoissa.
Sokerirasitukseen tosiaan laitetaan vasta sitten, jos bmi näyttää liikaa tai virtsasta löytyy jotain. Taidan kuulua samaan "unelmaodottaja"-ryhmään terveydentilan ja ikäni puolesta kuin sinä, joten mullakin on tähän mennessä ollut tosi vähän tutkimuksia ja käyntejä. Oon sitten senkin edestä soitellut neuvolaan aina kun joku asia hermostuttaa:D
Neuvolalääkäristä tosiaan th mainitsi mullekin vasta nyt ensimmäisen kerran viikolla 23, ja aika on tosiaan vasta kuukauden päästä. Näin siis Helsingissä, noiden määrä on ihan paikkakuntakohtainen, mutta kyllä sullakin varmaan kohta on lääkäriaika tiedossa:)

Onnea taas ultrassa käyneille!

Aloin tässä miettimään, että onko täällä vielä muita, jotka eivät ole kertoneet raskaudestaan työpaikalla/koulussa?
Minä nimittäin lukeudun ylläolevaan kategoriaan edelleen. Ei ole kukaan sen sijaan kysynytkään, vaikka taitaa olla enää ajan kysymys kun vatsaa ei enää peitellä. Mulla siis kyllä koko suku sekä ystävät tietää, mutta koulussa en ole asiaa maininnut. Kaikki luokkakaverit taitaa olla hyvin erilaisessa elämäntilanteessa (sinkkuja ja vähintään pari vuotta mua nuorempia), joten tiedän, että mun raskaus aiheuttaa hirvittävää kauhistelua ja päivittelyä kun asiasta mainitsen.
Tähän mennessä valitettavan moni kaverikin on tokaissut mulle, että tais olla vahinko, mikä harmittaa ihan kamalasti (on kyllä mukava vastata että EI TODELLAKAAN!). Sen takia en varmaan oo uskaltanut kauheasti asiasta kailottaa. Varmaan avaudun tästäkin asiasta sadatta kertaa täällä (anteeksi), mutta en käsitä milloin lapset sitten "kuuluisi" hankkia, jos ei nyt, kun oma elämäntilanne on mielestäni juuri sopiva?

Suonikohjuja odottelen tännekin saapuvaksi, ostin jo tukisukatkin, jotta pahimmalta vältyttäisiin. Just lueskelin uusinta Vauva-lehteä, jossa kaikilla odottajilla tuntui olevan hirveästi vaivoja, mä vasta odottelen milloin ne alkaa: tähän mennessä mulla on vain pieniä liitoskipuja silloin tällöin, mutta muuten tosi energinen ja hyvä olo, mitä nyt vähän normaalia helpommin alkaa väsyttää. Täytyy koputtaa puuta etten herää ens yönä suonikohjuisena ja suonenvetoon ja supisteluun :whistle:
Tasapuolista jaksamista kuitenkin kaikille vaivojen kanssa kamppaileville! :hug:

Hyvää perjantai-iltaa kaikille!

Salma ja Sintti 22+6 (huomenna poksutaan taas!)
 
Salmander: täällä pikku paikkakunnalla kuulemma kaikki yli 25v uudelleen synnyttäjät joutuvat automaattisesti sokerirasitukseen :whistle:
Mulla painoindeksi alle 25 ja pissanäytteet olleet puhtaita,mutta ei auta,kun neuvolantäti vaan määräs :/
 
täällä ollaan ihan halvausken partaalla.... :( tänään niinku tajusin että käytän edelleen hermesetasta teen makeuttamiseen... on niin paska fiilis ettei tosikaan,eihän sitä sais käyttää... mä en käsitä miten musta on tullu niin latvasta laho.. toivottavasti mitään pahaa ei ole ehtiny tapahtua... mielenrauhaa en vaan saa,ja itku on kurkussa...:'( ultrassa oli kaikki hyvin ja tyttöä lupailivat,toivotavasti mun aarre nyt voi silti hyvin...
 
Jaha, en sitten keksinyt perjantai-illalle muuta tekemistä niin ajattelin viettää sen päivystyksessä jonotellen :LOL: Olin ihan varma virtsatietulehduksesta, mutta ei siellä mitään näkynyt. Turhauttavaa, toivottavasti ei tarvi ottaa huomenna uusiksi.

Nyt väsyttäis, mutta ei taida heti tulla uni:s Parempi silti yrittää.
Kivaa viikonloppua kaikille!

Miumiu ja pieni 22+4
 
Neuvolassa käyty!
SF mitta 19cm
sykkeet 150-160
painoa tullut 4vk/3kg köh köh
pissa puhdas
hemoklobiini ja verenpaine hyvä

Menen ens keskiviikkona neuvola lääkärille,
kun mulla on maha kipuja edelleen ja toisinaan aika koviakin.
Tutkivat alapäätä taas.

Eipä ihmeempiä...
Nukuin melekee koko illan ja nyt ei väsytä :kieh:

Jane ja veijokeiju 21+5 :heart:
 
lilli80: Mitäs keinotekoista makeutusainetta siinä hermesetaksessa on? Eikös S:llä alkavat olleet kiellettyjen listalla? Ja noi "kiellot" on vaan suuntaa antavia ja EHKÄ haitallisia suurissa määrin, tyyliin jos sä vetäisit KOKO PAKETIN niitä hermesetaksia päivässä, niin EHKÄ vauvalle vois tulla yliannostus jostain makeutusaineesta tms. Se on sitä jenkkimeininkiä, että pitää sanoa odottavalle äidille "VAROITUS! Lapsi saattaa muuttaa elämäsi". Älä huoli! Ei äidin syömisillä ole niin suurta merkitystä, jos pääosin syö normaalia ruokaa.

Tänään oltiin taas HopLopissa ja kivaa oli! Musta on tullut ihan nössö, kun ihan sellanen pikkunen liukumäki pelotti. Kauheen kuuma tuli, kun ryömi tytön kanssa niissä putkitunneleissa.

Onko muita, jotka välillä unohtaa olevansa raskaana? Mulle käy niin usein, kun ei tosiaan mitään vaivoja ole ja pystyy toimimaan ihan normaalisti. Kun istuu alas pitkän päivän jälkeen ja potkumyllerrys-show alkaa, ajattelee "nii joo tuolla mahassa on toi tyyppi..." Hassua, esikoisesta sitä tiedosti mahan ja vauvan ihan joka sekunti, mutta nyt jotenkin luottaa, että siellä se kulkee matkassa mukana.
 
heippa

olipas tullut paljon tekstiä.

kaikille onnittelut hyvistä ultra kuulumisista

omaan oloon eilen poksu rv 23.
selkä kipuja on paljon ja vähänkin kun koittaa siivota ottaa selkään.

potkuja tulee jo valtavasti ja oliko se maira joka oli kuvannutkin niin täällä samanlaista möyrinää maha liikkuu mihin sattuu. ja saattaa samaan aikaan tuntea möyrintää alempana että ylempänä eli joko se siä tekee kunnon voltteja tai sit sätkii jaloilla ja käsillä <3

torstaina soittivat mulle kyssistä väli infoo noista sokereista muutama huono arvo oli tullut mutta muuten oli aika hyvät sanoivat että jos viikon mittaan taas teho mittauksella lähes joka päivä ja kerran taas se että herään kerran yölläkin mittaamaan ja soittavat ens viikon perjantaina ja katsotaan mitä tehdään että aikaistetaanklo siellä käyntiä vai pidetäänkö 24.2

jotenkin oon niin poikki tän raskauden takia. kaikista aikasemmista oon ollut älyttömän onnellinen ja ylpeillyt masulla enkä oo valittanut kivuista koska rakastan olla raskaana =) joskus jollekkin kerroin että voisin olla aina raskaana..mutta nyt ei oo yhtään sellanen fiilis kaikki ärsyttää ja kun alusta asti ollut jotain häikkää mistä saanut pelätä.. eka oli tuuli muna epäily sitten tuli ne verivuodot ja nyt oon panikoinut sen kystan kanssa joka aivoista löyty..huoh..ja muutenkin tuntuu että ois ees toukokuu jotenkin oon ihan saletti että tää syntyy toukokuussa <3
kauheeta valitusta taas kaikesta :(

tänttärä ja elmeri 23+1 (kai) en oo enään aikoihin pysynyt laskuissa mukana) kelan paperit sain reilu viikko sitten mutta tuossa ne odottaa kelaan pääsyä.
 
Onko teillä muilla sellaista tunnetta että pikkuinen painaisi virtsarakkoon? Puhetta oli ainakin että vessassa saa juosta. Täällä nyt eilisestä asti ollut sellasta pientä paineen tunnetta ja vessassa tosiaan saa ravata..! Jokseenkin epämukava olo.
En nyt millään jaksaisi kuluttaa tätäkin iltaa päivystyksessä tarkistamassa onko se virtsatietulehdus vai eikö:/ (Eilinen tulos oli negatiivinen)

Hirvee nuhakin Taas iskenyt. Valivalivali täältäkin :D
 
Kaunista lauantai-päivää kaikille!

Ja terveisiä ulkoilmasta. =) Pukkasin lumet pihasta ja innostuin sit tyhjentämään terassinkin lumesta, lapset laskivat mäkeä ja mies puuhommissa. Semmosta täällä.
Nyt posket hohkaa niin et huhh! :D



Virtsarakkoa kyllä "joku" painaa ja saakin käydä suht tiuhaan veskissä.
Onneksi öisin ei vielä kovin montaa kertaa. Mut eiköhän sekin asia korjaannu, kun viikot lisääntyy. :xmas:

lilli80, mitä tuo Hermesetas voi sit tehdä? En ole koskaan kuullut.
Noista ruokasuosituksista olen minäkin sitä mieltä, et tuskin kukaan oikeasti normaalisti syömällä voi lapselleen kovin pahoja tehdä. On ruokia, joita ei raskaana suositella syömään, mut sen saa sitten jokainen itse päättää, kuin tarkasti haluaa niitä noudattaa.
Itse olen aina ajatellut, et kaikkea voi syödä kohtuudella ja hyvin on tähän asti toiminut, mut se onkin vain minun tyyli tässä asiassa.

tänttärä-82, jaksamisia! :hug: Ison perheen äitinä tätä seuraavaa ei saisi ääneen sanoa, mut kuiskaan nyt aivan hiljaa kuitenkin...että minäkin olen aina nauttinut aiemmista raskauksista aivan täysillä ja ollut ylpeä mahastani, mut nyt on vaikea päästä tunnelmaan! :ashamed: En tiedä mikä on. Raskaus sinänsä on alkuvuotoja lukuunottamatta mennyt normaalisti, mut minun mieli ei sinänsä ole kovin katossa tästä raskaudesta... :ashamed: Tekikö nuo vuodot sit sellasen pelon, etten uskalla nauttia "jos kuitenkin kaikki päättyy huonosti" vai olenko tullut wanhaksi? :snotty:
Aiemmin olen ajatellut, ettei meidän lapsimäärällä taida olla mitään kattoa, olen niin mielettömästi aina tykännyt lapsista (ja tykkään toki vieläkin), samoin raskauksista...mut NYT on tullut sellanen olo, et tää vois minun puolestani olla sitten vaikka tässä. :snotty:
Voihan olla, et jos kaikki menee hyvin ja vauvan saan syliini ja kun se sit jo vähän kasvaa, niin iskee taas se mieletön vauvakuume, mut sen aika näyttää! :whistle:

Jepulis. Nyt taidan kellahtaa sohvalle vähäks aikaa...ristiselkä ei kamalasti tainnut tykätä tuosta lumenpukkauksesta, tälläkään kertaa! :xmas:

Jaksamisia jokaiselle!! :hug:

-Elettaria & murunen 22+0 *poks*
 
Kyllä täälä painaa rakkkoon ainakin.
Pissalla ravaan kyllä aika useasti.
Aamuyöstä on jo herättävä vessaan. Ei kiva.

Onko muilla ollut päänsärkyä?
Mulla on pari päivää putkeen särkenyt päätä ja panadolit ei taho auttaa.
Tämäkään ei ole kivaa.

Mulla on alkamassa flunssa nenä osittain tukossa.

Tylsä ilta taas, noh kaverit soittelee illanvietoistaan :LOL:

Jane ja veijokeiju 21+5
 
Kyllä minullakin MiuMIu83 painaa virtsarakkoa, ja vessassa juostaan monta kertaa, ja myös yöllä. Mullakin on sellaista paineen tunnetta koko alavatsassa aika ajoin, mutta kai se kuuluu asiaan.

Kävin rakenneultrassa perjantaina, ja kaikki oli hyvin, ei vaan tosin kaveri suostunut paljastamaan sukupuoltaan, vaan piti reiden liimattuina yhteen, vaikka kuinka tökittiin. na säilyypähän salaisuus sitten meillekin kesään asti, kun tuskin mennään mihinkään ultraan enää.

Mulla tuli siellä ultrassa ihan hassu olo, kun kaveri näytti toisaan jo aika isolta, ja kovasti touhusi siellä, ja oli muuten juuri siinä asennossa,, kun oma ajatus oli. Vaikka toisaalta mä en edelleenkään tunne liikkeitä, kun istukka on edessä, että niitä odotellessa...

Sokerirasituskokeesta oli joku kirjoitellut. Minä kävin neuvolassa ke, ja lähetteen sinne sain, koska olen yli 30v ensisynnyttäjä, ja ylipainoa ei ole ja pissakin ollut ok. Ei se varmaan kivaa ole, mutta en voinut asiaan vaikuttaa..Höh.

Neuvolatätikin vaihtuu nyt puolessa välissä, mutta ei se mua niin harmita, tosin en ole sitä uutta vielä tavannut.

Onko muita jotka eivät saneet ultrassa selville sukupuolta tai arvausta ?

Ja mullakin vetäää muuten yöllä suonta jos kovasti venyttelee. Joku saattoi siitäkin jo laittaa vinkkiä, mutta mikä siihen auttaisi? anyone?

näin täällä, Kaikku ja nimetön (tänään tasan 20rv.. hui !)
 
Mies on kotona kuukauden työmatkan jälkeen, JEE! :heart: Poika sitten ujosteli hieman isiä ja suoritti iltamöyrinnät piilosilla, mutta eiköhän vielä ehdi hänkin todistamaan kyseisen tapahtuman vielä. Tänään lähdetään ostoksille!

Tuohon suonenvetoon nopeasti kommentoisin. Eli itsellä niitä on ollut aika paljon ennen raskautta, nyt ei vielä toistaiseks yhtään. Mutta siis ensimmäisenä suosittelisin kunnon nesteytystä, eli ennen nukkumaanmenoa ainakin pari isoa vesilasillista. Sitten on magnesiumlisät tietenkin. Jos ei jaksa mutustaa pillereitä, testaa vaikka pähkinöitä. Kourallinen pähkinöitä (esim cashew-) päivässä on hyvä määrä.

Nyt shoppaamaan! :wave:

 
Jane Nuo kaikki vaivat löytyy :D Päänsärystä kyllä luulen että liittyy täällä nestehukkaan. Kun muuten saa koko ajan olla juomassa, mutta öisin ei oikein ehtis, niin sitten on aamulla hirveä päänsärky. Sellaseen ei varmaan niin lääkkeetkään auta.
Tosiaan taisi olla "virtsis-olo pienen asennosta kiinni, ei olis uskonut vielä tässä vaiheessa. Kuinkahan epämukava olo sitä sitten myöhemmin on :eek:

Pitää kohta tosissaan alkaa miettimään tulokkaalle nimeä, eipä vaan ole yliopiston almanakassa mitään nimeä josta tosiaan innostuis. Laitetaan tällanen jakoon, jos joku muukin haluaa leikkiä:)
http://www.xestia.net/nimikone/index.php

Hmm..shoppaamaan, ei huono idea, josko sitä tosiaan lähtis vähän "ulkoilemaan :D

Miumiu & luikeroinen 22+6
 
Pitkästä aikaa. Täälläkin pian rakenneultra, vähän jännittää. Mitenkäs muilla on painoa tullut koko raskauden aikana? Tuntuu vaan että on kauhean vähän tullut, n 2,5 kg.
Sokerirasituksesta: Itse joudun siihen sukurasituksen vuoksi (äidilla 2 tyypin). Luulin että se olisi ollut yleistä?!
 
Minulla myös paineen tunne virtsarakolla. Toivottavasti kuuluu asiaan, taidan kuitenkin mennä viemään sen virtsanäytteen ylihuomenna. Ensin pitää vaan soittaa neuvolaan ja hankkia lähete.

Minulla on myös ollut todella ristiriitaisia tunteita vauvaa ja raskautta koskien. Välillä tuntuu että on riistetty multa monta asiaa (ruokaa, juomaa, pirteys, hyvä vointi) enkä mitään ole saanut tilalle! Tuttuja on myös mietteet siitä pilaako vauva elämän kokonaan ja eikö sitä olisi voinut odottaa vielä pari vuotta. Varmaan ihan normaaleja ajatuksia. Parempi että hyväksyy negatiivisetkin tuntemukset kuin että kieltää ne itseltään tai syyttää itseään turhaan. Kyllä se varmasti on maailman paras asia, oman lapsen syntyminen sitten kuitenkin. Kunhan jaksaa nyt vaan odottaa niin se palkinto saapuu sitten kesäkuussa :heart:

Vielä ehtii poksua tänään!
tinysteps 20+0 :)
 
Meilläpäin vissiin kaikki joutuu menemään sokerirasitukseen.
Niin ymmärsin neuvola tätin puheista.
Vielä en ite saanu mitään lähetettä.

Ääh kohta töihin ja kamala räkälenssu päällä :headwall:

Tulin vaan poksumaan jos en myöhemmin kerkee...

Jane ja joku 22+0 poks
 
Alkoipa maanantai aamu kivasti, kotona oli kissankakat lattialla, mies heitti mustikkahillot valkoiselle tuolille ja kun pääsi töihin niin piti juosta vessaan oksentamaan. No tästä on toivottavasti suunta vaan ylöspäin :LOL:
Kuvittelin jo päässeeni pahoinvoinneista eroon :/

tinysteps Kävin minäkin tarkistamassa virtsanäytteen, oli ihan puhdas. Nyt jäi vähän vaivaamaan ettei siellä vaan "oireettomasti muhi jotain. Kun on niin monesta virtsiksestä kokemusta, että olen yleensä saanut jo pelkillä oireiden kuvauksella lääkkeet, testissä ei välttämättä aina näy mitään. Mutta nytpä eivät anna mitään lääkkeitä ns. varmuuden vuoksi.

Täällä kiloja tullut +4kg
Mukavaa alkavaa viikkoa!

Miumiu&pieni 23+0

 
Heip

Me ei tiedetä lapsen sukupuolta.. tänään olis se uusinta ultra.. jaiks.. mies ehkä saattaa hyvällä säkällä ehtiäkki mukaan, jos töistä kerkiää :) Ei me siis varmaan edelleenkään kysytä sitä sukupuolta... toivottavasti olis kasvanut omalla käyrällään kuitenkin :D miun äiti sanoki, että jos se lääkäri näkis meijät vanhemmat, nii se ei ihmettelis, et miks on vähän pienemmät jalat vauvalla :D ollaan miehen kans kumpikin aika lyhytjalkaista porukkaa :D

Yöllä jomotti mahaa vasemmalta puolelta ihan sikana.. en meinannut nukutuksi saada.. onneksi loppui sitten, kun otin panadolin.. mikä lie oli.. pitää ehkä kysyä nyt samalla, kun kerta sinne lääkäriin mennään, että mikähän se jomotus saattoi olla... kun en edes tiedä miltä supistukset tuntuu vaikka toinen lapsi tulossa :D eka kun leikattiin perätilan takia eikä yhtään supistusta ollut :D

Mut nyt töiden tekoon ja sitten jännäämään sitä ultraa..

Hyviä vointeja :)

- Anzzu ja pieni rv 22+
 
Moikka taas!

Väsymyksestä: Mä oon nyt viime aikoina huomannut että ei voi enää touhuta samalla tavalla kuin ennen. Jo alle kilometrin kävelylenkkikin oli yks päivä liikaa, enkä meinannut päästä takaisin lenkiltä kun supisti niin pahasti.

Muut vaivat: Mulla on varsinkin öisin sellasta todella kovaa pistävää kipua kylkiluiden välissä rintojen alla. Kipu jopa valvottaa silloin tällöin. Nyt on pari päivää ollut myös aivan järkyttävää pistävää kipua vasemmallla puolella alavatsassa. On niin kipeä että vasenta jalkaa on vaikea nostaa. Tänään tajusin että se saattaa olla ummetusta, josta luulin jo päässeeni eroon. Mä en kestä jos se tulee taas moneksi viikoksi, varsinkin näin pahana.

Tulipas taas omanapaista :ashamed:

toffo 23+6
 
Anzzu: Ultrakuulumisiasi jään odottelemaan! Toivottavasti miehesi ehtii mukaan ultraan!

Leena: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Unelias: Mulla välillä kävellessä kuvailemaasi kipua lievänä. Kuulunee taudin kuvaan :LOL:

Lilli: :hug: Tässä linkki, jonne voi soittaa ja kysellä, jos painaa mieltä:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437

Miumiu: Harmi turhasta päivystyskäynnistä, mutta onneksi ei ollut tulehdusta! Osanottoni huonosti menneen aamusi johdosta :hug:

Jane: Toivottavasti kipusi ongelmattomia - jaksuja :hug:

Mussupussu: Tää mun maha on jo niin tolkuton, ettei tätä raskaanaoloa voi unohtaa :LOL: Mieheni sanoikin masuni olevan jo kuin esikolla viimeisilläni eli vähän alkaa hirvittää, millainen tämä on lopussa :eek:

Tänttärä: Jaksuja kipuihin :hug:

Kaikku: Onnea hyvistä ultranäkymistä, vaikka sukupuoli ei selvinnytkään :flower:

Lenniina ja pieni neiti 23+3
 
Moikka taas kaikille!

Pikaisesti vain ultrakuumumiset.. :)
Perjantaina mentiin miehen kanssa rakenneultraan Nkl:lle.
Kaikki oli niinkuin pitikin. :heart: Vauva tosin oli taas mitoiltaan (pituus, reisiluu) viitisen päivää edellä viikkoihin nähden, laskettu ei kuitenkaan muuttunut. Kätilö sanoi, että voi olla hiukan vanhempi sikiö.Mutta itseasiassa ei ole,koska tiedän "alkuunsaanti-ajankohdan" aika tarkalleen...Mutta yksilöllisesti kai ne sikiötkin kasvaa jo tässä vaiheessa...Tyyppi on saanut vain hyvän vauhdin kasvulleen.Painoarvioita ei saatu.
Kyllä mulla pieni pala tuli taas kurkkuun, kun vauvaa katselin..
Syy hentoihin liikkeisiin löytyi, istukka on etuseinämässä. Ei kuitenkaan kohdunsuun edessä, joten ei huolta kuulemma. Napakoita potkuja saatan joutua siis vielä odottelemaan hetkisen, kun istukka on edessä alhaalla.
Lopuksi saatiin sukupuoliveikkaus. :heart:
Mies haluaa pitää sen salassa, joten kai munkin täytyy koittaa olla asiasta hissunkissun, vaikka onnellinen ja iloinen tietysti olen. :heart:

Menin ja varasin nyt sen ajan 4D-ultraan ensiviikolle Brunolle Femedaan. Viikkoja on silloin 21+3. Saan ainakin vielä toisen mielipiteen istukasta ja vauvan koosta, mitkä kieltämättä jäi hiukan mietityttämään.Ja tietysti ihana kokea se 4D, esikoisesta ei siellä käyty.

Johanna ja Pikkiriikki 20+1 Puoliväli!! :wave:
 
no niin,taas pitkästä aikaa... pahin paniikki ohi,kai sitä tuli ylireagoitua hieman... :ashamed: kiiti Lenniina linkisä joka oli aika hyvä,ja sain enemmän mielenrauhaa itelleni...
tää on kerrassaan ollu kamalaa aikaa tää raskaus. ihan hävettää myöntää mutta montaa hyvää asiaa en ole löytäny... :/ jatkuvasti jotain stressiä ja vaahdottavaa löytyy,puolet asioista mättää ja kaikki on pielessä... painaa,pistää,koskee,sattuu... ja tän pitäis olla ihanaa aikaa naisen elämässä... voisiko joku onnellinen odottaja vaihtaa osia mun kanssa...? =) tää on kyllä niin erilainen raskaus ku esikoisen että ihan hirvittää... toivon vaan että kohta alkaisi helpottaa ja voisi alkaa edes vähän nauttia olostaan..

neuvola oli 1.2 ja tässä vähän lukemaa...(suluissa lähtölukemat.)

RV: (8+2) 19+6
Paino: (69.7) 69.6
RR: (110/55) 115/60
Hemppa: (144) 135
SF-mitta oli 16
ja ipanan syke 145....

Rakenneultra oli3.2 ja kaikki näytti hyvälle,rusina oli mitoissaan viikon edellä mutta LA pysyi kuitenkin samana... painoarvio oli 348g.. :) tyttöä tosiaan lupailtiin mutta aika varauksella,koska napanora vähän häiritsi näkyvyyttä.. mutta eipä siellä kyllä näyttäny mitää roikkuvan... eikä kyllä roikkunu 4D-ultrassakaan... :D mutta itellä on muutama tutu kelle se poika kaikesta huolimatta on tullu että ei ole kaappi täynnä tyttöjen vaatteita..

onhan omanapaista tekstiä,anteeksi kaikille,ei varmaa ole edes kiva lukea moista valitusta.. :ashamed:

lilli ja rusina 20+6
 
Hei taas piiitkästä aikaa! :wave:

Pikaisesti omaa napaa kun aamulla oli taas neuvola. Kaikki oli ok ja kelan paprutkin sain kotiin täytettäväksi. Vielä en kyllä tiedä otanko pakkauksen vai rahan, mutta kunhan uusi pakkaus ilmestyy niin päätän sen. Btw, onkos kellään muuten tietoa milloin se ilmestyy? Sf-mitta mitattiin nyt ekaa kertaa, ja taas huitelee "yläkäyränkin" yläpuolella, kuten esikoisenkin kanssa... :whistle: No, eipä tuo maha kyllä mikään pieni olekaan... Ei sitä oo voinu peitellä vaatteiden alle enää moneen kuukauteen! :D

Eli siis,
Rv: 23+3
Paino: +940 viikossa ( :eek: ) Yht. n. 5kg painonnousua sitten eka punnituksen.
Turvotus: -
RR: 136/66 (Yläpaine vähän koholla mun normaaliin verrattuna)
Pissa: puhdas
Sf: 24
:heart: : ~ 150
Liikkeet: +

Niin joo, rakenneultrahan meillä oli jo muutama viikko sitten ja siellä kaikki oli niinkuin pitääkin. Näillänäkymin meille ois poika tulossa. :) :heart:

Nyt en ehdi kommentoimaan muita juttuja, mutta palailen illemmalla tai huomenna asiaan..! :)

Adalia 23+3
 
Ne lapsimessuthan missä se pakkaus julkistetaan on vasta huhtikuun lopussa. Sehän pitää hakea viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa, joten voi olla että me ei ehditä. Minä ainakin meinasin tuon pakkauksen ottaa, kun eihän sitä muutenkaan jaeta ennenkuin vanha on loppu. Ja on se kiva päästä hypistelemään. :D Kun ei tosiaan uskalla ostaa valmiiksi kovin paljoa vaatteita, kun jäi se sukupuoli arvoitukseksi..

Täällä kaikki hyvin, ei mitään kummia kolotuksia ole ollut pariin viikkoon. Olen kyllä ottanut hieman rauhallisemmin, ei ole kivaa kun mahaa vihloo. :/

Massu tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia, pelottaa hieman että miten iso olen loppuvaiheessa. Ei tuota oikein piiloon enää saa. :LOL: Mieskin tunsi ensimmäiset liikkeet tuossa yhtenä iltana. :heart:

Keskiviikkona neuvola, saa kelan paperit eteenpäin. Kerron taas kuulumisia lisää.

mipsu ja nöttönen 22+3
 

Yhteistyössä