~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Huomenta vaan! :wave:

Monet ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia eli onnittelut kaikille! :flower:

unelias Täällä myös aluksi hieman samoja tuntemuksia, kun olin aikas varma tuosta tyttöolostani ja sitten se onkin poika. Nyt olen jo tottunut ajatukseen ja ostanut pojalle ihan omia poikavaatteitakin muutaman. =)

suppareista Harjoitussuppareita tulee jonkun verran ja yleensä työpäivän aikana, jolloin olen kokoajan liikkeellä. Kunnon pistoksia tulee silloin, jos nostelen töissä laatikoita. Sitähän ei oikein saisi varmaan kovasti tehdä, mutta minkäs teet kun muuten ei työnteosta tulisi mitään.
Lisäksi seurana roikkuu alaselkäkipu päivittäin mikä korostuu illalla niin, ettei pääse sohvalta tai sängystä ylös kunnolla. Tässä tarvitsee varmaan alkaa hidastaa tahtia tai muuten olen sairaslomalla kohta... :|

jonna h Tervetuloa mukaan!

garden ja reiska 23+4
 
Sisunäiskälle ja kaikille muille ultrassa käyneille onnea! :flower: :flower:

Jonnalle tervetuloa mukaan kirjavaan!

Itselläni olisi tuo samainen edessä perjantaina tosiaan, ja ajatukset pyörii lähinnä sen ultran ympärillä. Esikoinen on nuhainen, ja nyt jännitänkin, että tuleeko kunnolla nyt kipeäksi... :| Jos tulee,niin mies ei sitten pääse mukaan ultraan. :'( Mutta en nyt maalaile piruja seinille vielä...
Mä alotan ensiviikolla mammajoogan. Sen lisäksi kävelen kolme kävelylenkkiä/pvä, koirien kanssa.Siinä mun liikuntani. Vointi on hyvä ja energinen, joten luulen liikuntamääräni riittävän.
Parin viikon päästä pääsee taas neuvolaankin, kivaa.
Meillä on asunnon myyntirumba käynnissä, etsitään omakotitaloa Vantaan/Helsingin/Espoon seudulta, ja töissä uusi asiakas-yritys pitää kiireisenä, välillä unohdankin kokonaan olevani raskaana.Vatsa kasvaa nyt ihan tosissaan, ja onnitteluja satelee.

Nyt vaan perjantain ultraa jännäilemään!!

Johanna ja vauva 19+3
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave:
Täällä puoliväli ylitetty, niin se aika vaan menee. Sairaslomalla olen nyt viikon ollut ja huomenna olisi paluu töihin.. Selkä kipeytyi niin, että en sängystä ylös päässyt ja käveleminen oli tuskaa :/ Levolla tosiaan meni ohi ja tänään lääkäri antoi luvan mennä takaisin töihin. Pientä supistelua myös, mutta ei kuulemma huolta sen suhteen..

Hyviä ultrakuulumisia kaikilla ollut :heart: Meilläkin tosiaan viime viikolla oli rakenneultra ja painoarvio 20+0 oli 320g. Kaikki oli niinkuin pitääkin. Sukupuolta ei kysytty, vaikka vahva poikaolo mulla ollut koko raskauden.. Onnellisia ollaan tuli sieltä kumpi tahansa :heart:

Hankintoja ollaan tehty ja oikeastaan kaikki isommat ollaan päätetty. Hoitopöytä ja pinnasänky jo
tiedossa, vaunut tilattu Saksasta ja kaukalokin pitäs vaan kaupasta jossain vaiheessa hakea. Ensi viikolla taas neuvola ja siellä katotaan sit kelan paperit, joten eikun äitiyspakkausta hakemaan, jee :D

Jos tästä ahkeroitus itsekkin useammin kirjoittelemaan..

Hukkapätkä ja pieni 21+1
 
Tänää oli neuvola, pitkästä aikaa :)

Paino 60,1kg (painon muutos/viikko 0,472)
RR 133/65 (130/70)
Hb 100 (119)
Kohdun pohjan korkeus 17cm
Sikiön syke 146 (146)

Neuvola täti oli hieman huolissaan painon noususta, mutta ymmärsi asian koska olin ennen raskautta "pieni kokoinen". Eniten häntä huolestutti Hb:n arvot. Syön itse raskausmonivitamiineja, koska rautatabletit aiheuttavat ummetusta. Mutta sovittiin, että katsotaan seuraavalla kerralla ja jos menee alle 100 niin pitää keksiä jotain.

Olen miettinyt muutamaa asiaa. Miten usein työ käytte neuvolassa? Olen saannut sellaisen käsityksen, että nyt pitäisi alkaa käymää useammin, mutta silti menen vasta maaliskuun alussa seuraavan kerran. Ja tiedättekö miten perhevalmennuksia järjestetään ja missä vaiheessa niissä käydää? Varmasti myöhemmin, mutta alan huolestumaan koska ensimmäinen raskauteni en yhtään tiedä miten ns. hommat menevät. Neuvolatäti vielä puhui sitä, että ensi kuun alussa hän antaa minulle Kelan lomakkeita ja todistuksen, jotta voin hakea Kelan tukea. Miten minulla oli tästäkin käsityksenä, että voisin jo nyt hakea?

Mutta kiitos, jos autatte minua näiden kysymysten parissa. Ja mie siirryn koulutehtävien pariin :)

-Anna ja vauvanen 21+1
 
Mies lähti hakemaan meille autoa. Jännittää!

Me lähdetään esikoisen kanssa Espooseen mammatapaamiseen Hoploppiin! Jee, mä oon halunnut käydä siellä jo pitkään ja nyt pääsen! Ehkä joutuu vähän shoppaillakin siinä sivussa...

Pikiselle lähetin yöllä yv:tä. :wave: Anteeksi viestin sävy, mutta olin tosi väsynyt siitä tekniikan kanssa taistelusta ja kuvien lataamisesta, huh! Vastailehan kun jaksat. Huh, on sulla jo sf-mitta! Mulla vasta se 18 cm. Pikkumasu.

Heh, mulle tuli 8 pakettia eilen ulkomailta, kun tilailen netistä paljon tavaraa. Voi posteljooniparkaa! Oli pienimmät 4 pakettia tunkenut postilaatikkoon ja jättänyt isommista noutolaput... Iiiihania juttuja taas tuli! Täytyy ottaa vaikka masukuvaa parit uudet vaatteet päällä.

Ääk, unet jäi vähille ja se autojuttu jännittää ihan hirveesti! En nyt osaa kommentoida kellekään mitään, kun oon ihan sekasin ja adrenaliini virtaa!

Ihanaa, lumista päivää kaikille! Tota lunta on niiiiiiin paljon, että mies teki eilen lumityöt KAIVUKONEELLA. :LOL: Vois tehdä jotain lumilinnoja ja tunneleita tonne pihalle.
 
Huh! Aivan käsittämättömät kelit täällä. Ei ole täällä Etelä-Ruotsissa totuttu tällaiseen lumen määrään. :kieh:

OdottamatonOdotus, siulla on hirmu kivoja kuvia! Miul on kanssa kuvapäiväkirja, mutta kun se on omilla kotisivuilla niin en viitsi niitä täällä mainostaa. Ehkä jossain vaiheessa saan siirrettyä ne johonkin muualle :) Mie oon kanssa ottanut ensimmäisistä vaatehankinnoista kuvia, voi poika kauhistella teininä, että hyi kamala :D

Unelias, mulla oli kanssa pieni pettymys, kun siellä vilahtikin vehkeet ultrassa. Jotenkin olin niin asennointunut luonnostaan tyttöön kun kaikki kaverit järestäen on tyttöjä tehtailleet ja kuten joskus taisin sanoa täällä, niin miehen suvussa ei synny kuin poikia. Ja isoäidit ja enot ilmaisivat selkeästi raskauden alussa, että ois kiva jos olis tyttö tulossa. Nyt on kyllä jo mieli muuttunut ja ihanaa, että saa pienen pojan :heart: voi sitten opettaa äidille kitaransoittoa myöhemmin, :D Mutta miust tuntuu, että meidän jokaisen takaraivossa on kuitenkin se pieni toive jommasta kummasta, vaikkei sitä kaikki tunnustaisikaan, edes itselleen. Ei siinä mielestäni ole mitään pahaa (kunhan nyt ei rupea aborttia hankkimaan sen vuoksi, sitäkin tapahtuu tietyissä kulttuureissa).

Mussupussu, mistä sie tilailet vauvatavaraa?

Ja ultrakuulumisista ONNEA kaikille! :flower: Lisää vain :) Meillä on vielä yksi ultra sitten viikolla 32, tässä kunnassa kaikki saa onneksi kaksi. Ja seuraava neuvola on vasta kuukauden päästä. Anoppi oli täällä meillä alkuviikosta kylässä ja koska hällä on diabetes, mittasi myös miun sokerit kun niitä ei oltu siellä neuvolassa edellisella kertaa katsottu. Ihan normaalit sokerit oli, helpotus!

Liikunnasta, tekisi mieli aloittaa uinti. En ole vuosikausiin (tai -kymmeniin) käynyt uimahallissa klooriallergian takia, mutta kuulemma eivät käytä niin klooria enää. Tekisi tuolle selälle hyvää, kun on alkanut vihoitella. Ja kun tanssinopettaja palaa Intiasta, toivon pääseväni hänen vetämille joogatunneille taas.

Bannah, syötkö kuinka paljon täysjyväviljaa ja vihreitä kasviksia? Mie syön aamupuuron aina c-vitaminoidun ja sokeroimattoman mustikkasopan kanssa, kun jostain muistan lukeneeni, että c-vitamiini saattaa jopa nelinkertaistaa raudan saannin. Ja nyt noita rautalisiä syön vain joka toinen päivä, että massulle olisi hieman lempeämpää.

Öisin on muuten tullut heräiltyä vessajuoksujen ja janokohtauksien lisäksi myös lantion kolotukseen. Onko muilla ollut samaa vaivaa? Onkohan meidän peti liian pehmeä/kova... Joka tapauksessa aamuisin kolottaa kyllä niin maan hemmetisti, että jotain asialle olisi varmaan tehtävä. Ehdotuksia? Raskaustyyny? Mistä?

Poika on muuten taas mesonnut pari päivää ihan hulluna ja liikkeet näkyy myös ulospäin, joskaan ei yhtä selvästi kuin Mairalla... :LOL: Tietyt asiat näyttäisi laukaisevan riehumisen: jugurtti, tee, Ramones (tänään aamulla) :D ja huonossa ryhdissä istuminen. Sieltä kai lapselta loppuu tila ilmarumpaloida :D En muista mainitsinko aikaisemmin, mutta taannoisessa ultrassa poika soitti ihan selvästi ilmarumpuja ja moshaili.. isäänsä tullut! :heart:

milkei + pieni rumpalipoika 20+2
 
Heipparallaa kaikille ja kiitos uudesta pinosta minunkin puolestani! :hug:

Kahlasin jutut pikaisesti läpi, enkä nyt jaksa kamalasti kommentoida mitään, olo on ihan karmea........sisko antoi eilen sellaista hivutusta, että olen aivan tyrmässä! :ashamed:
Aivan kamalaa saarnaa vähän mistäkin ja "veti turpaan" oikeen olan takaa.
Olen ollut muutenkin väsynyt...tuntui eilen, et sekoan nyt.
Itkin silmät päästäni ja alkoi sitten supistelemaan kovasti...koko yön olen valvonut supistuksen kanssa ja yhä jatkuu, väliin vähän kipeitäkin. Huolettaa aivan valtavasti. :'(
Jos tämä ei rauhoitu, sairaalaanhan sitä joutuu, kun kotona en voi levätä.
Olo on kuin jyrän alle olisi jäänyt ja se tästä puuttuisikin, et tämä vauva jo syntyisi...:'(
Toivotaan parasta.
Jaksamisia kaikille!

-Elettaria & murunen 21+4
 
höh, kerran jo kirjoitin pitkän pätkän ja sitten suljin koko selaimen..eikun uudestaan :/

Uusille tervetuloa ultrassa/neuvolassa käyneille onnea hyvistä tuloksista:)
Täälläkin oli tänään neuvola ja voi miten ihana oli uusi neuvolatäti! Pätevämmän oloinen kuin edellinen. Tämä vastasi ennalta mietittyihin kysymyksiin ennen kun ehdin kysyä ja selosti koko ajan tarkasti mitä tehdään ja miksi. Hänelle saa soittaa myös soittoajan ulkopuolella.

Kaikki näytti olevan hyvin, hb oli vähän laskenu mittei liikaa, pienen syke terävä 149 ja kohdun pohjan korkeus 19,6. Tädin mielestä se oli korkea :eek: Ylättävää koska vatsa ei tosiaan näytä isolta.
Painoa oli tullut nyt kokonaisuudessaan vaan vähän vajaa 5 kiloa, hoikka kun olen niin varovasti kyseltiin syönkö varmasti hyvin :/
No nyt on Kela-laput laukussa, eikun täyttelemään..taidan marssia vaan suoraan Kelaan niin menee varmasti oikein :D
Joku kun kyseli niin minulle sanottiin juuri että tästä lähtien olisi neuvola-aikoja kerran kuussa. Sain seuraavaksi kerraksi lääkäriajankin, mitä olin jo odotellut.
kaikenkaikkiaan huojentava kokemus!

Miumiu ja pieni 22+2
 
Elettaria meidän esikoinen syntyi 26+5 ja silloin oli nuorin keskolassa syntynyt rv23+ ja hengissä selvisi, tosin aika paljon on hänellä "ongelmia". Meidän neidillä ei mitään ongelmia, keskittymistä lukuunottamatta. Tosin sekin on vissiin sukuvika.

Mulla olis työhaastattelu ens tiistaina vanhustyöhön. Vähän jännittää. Oli kiva saada kutsu haastatteluun, vaikka tietävät, että olen raskaana :heart: En usko, että paikkaa saan, mutta saahan sitä toivoa :D

Maanantaina olis ultra ja ylihuomenna permanenttiin meno. Paljon on lyhyelle ajalle tapahtumia...

Supistelut on täällä loppu, vaikka olen lumitöitäkin tehnyt ja siivoillut + lapsien kanssa touhuillut. Paineet on ollu pikkasen yläkantissa, mutta saattaapi toi valvominen kuopuksen kanssa tehdä sen. Oman vaa´an mukaan ois parissa viikossa tullu kiloja 3-4, mutta eipä ne missään muualla näy kun vattassa ja tisseissä :LOL:

Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan supistelujen loppuvan muillakin. Kovasti mahassa myllerretään, sen mitä edessä olevalta istukalta tuntee.

tupajumi ja salamatkustaja 20+2 ( eipä tuo nyt enää salamatkustaja oo, mutta ei muutakaan tekonimeä vielä)
 
Voi [/b]Elettaria, suku on pahin niin kuin sanotaan :hug: Itse olen kuullut, että jo 24vkolla syntynyt voi jäädä henkiin ja se kai oli ainakin ennen hoidon raja Suomessa. Koita saada levollisempi olo, jottei vauva vielä lähtisi pyrkimään maailmaan. Sisarukset osaa kyllä olla ihania ja kamalia. On omaakin kokemusta.

Kiitos kaikille, jotka ymmärtäväisesti kommentoitte ultrani aiheuttamaa "pettymystä". Ja kuten kaikki ovat sanoneet, niin olo tosiaan muuttuu ihan koko ajan. Minäkin jo mietin pientä poikaani toisin ajatuksin, kuin pari päivää sitten. Tai enhän minä häntä parjannut missään vaiheessa, mutta jotenkin en osannut oikein suhtautua tietoon pojasta. Rakas tulee olemaan siinä missä sisaruksensakin ja onkin sitä jo :heart: Pelkään, että tulee suorastaan lellittyä piloille, kun ikäero edellisiin on niin suuri ja kaikki odottavat vauvaa kuumeisesti. Ihanaa nähdä sitten miten kiintyvät toisiinsa puolin ja toisin.

Kaunista päivää kaikille!

-unelias-
 
Heippa.en ole kirjoitellut mutta lukenut ahkerasti teidän kuulumisia...
Minullahan siirrettiin laskettua aikaa np-ultrassa...eli ensimmäinen la on 13.6 ja siirretty 21.6 on tarkkaa koska leikkaus on edessä.
Eilen oli rakenne ultra ja vauva olikin isompi...eli eka la pitänee enämmän paikkansa mutta ei sitä enää alettu siirtämään.
minä lasken viikot tuon ekan la mukaan....eli viikkoja on nyt 21+3 <3

paljonko teillä muilla ollut vauvan painoarvio rakenneultrassa?meillä pieni painoi 380g.
 
lumihiutale82 meillä painoarvio oli 340g :) viikkoja oli silloin 20+5.

Hei, onko kenelläkään antaa hyviä neuvoja, kuinka kertoa vauvasta ihmisille, jotka eivät voi itse hoidoista huolimatta saada lasta? Meillä olisi tilanne edessä, mutta tuntuu erittäin pahalta vaikka meidän onni tämä lapsi onkin. Mutta kun tietää toisen pahan mielen kuitenkin... :( Kertoa pitäisi mielestäni kuitenkin ennen kuin kohtaamme heidät, jotta on aikaa sulatella asiaa keskenään eikä tarvitse sitten "retkahtaa" isomman joukon edessä, mutta ne sanat kuinka sen sanoa ovat niin hakusessa...

Täällä ollaan esikoisen kanssa saikulla, kun hänellä mahatauti :/ Mutta minullehan tämä tuli loistavaan paikkaan, että saan rauhassa kotona laitella viikonlopun tulevia prinsessasynttäri pirskeitä :)

Onnea kaikille ultra uutisista :heart:
 
EC: Iso ja lämmin :hug: . Ota yhteys neuvolaan tms., että saat rauhan noiden supistusten kanssa. Ehkä sitten on helpompi rauhoittua, levätä ja jaksaa siskon kanssa. Sinulla on oikeus olla huolissasi ja saada mielesi rauhoitettua. Onneksi kuitenkin säännöllisetkään supistukset eivät usein tee kohdunsuulle mitään, vaikka ne olisivatkin kipeitä ja aiheuttaisivat paljon huolta. Supistukset on kuitenkin tärkeää ottaa todesta ja soittaa johonkin, että pääset tarkastuttamaan tilanteen, että voidaan tehdä jotain, jos kohdunsuulla on muutoksia. Itselläni noita säännöllisiä ja tosi kipeitä supistuksia on ollut jo reilun kuukauden päivittäin tasaiseen tahtiin, mutta onneksi kohdunsuun tilanne on pysynyt hyvänä. Voimia ja jaksua! :hug:

Nasuliinih: Omasta kokemuksesta neuvoisin (tosin taitaa olla aika itsestään selviä neuvoja) kertomaan lapsettomuuden kanssa painivalle pariskunnalle iloisen uutisenne juuri ajattelemallasi tavalla, itse rauhallisessa tilanteessa (vaikka puhelimessa, jos ei pysty näkemään ennen tapaamista, jossa läsnä paljon ihmisiä). Sinä saat olla iloinen teidän onnesta ja elämän ihmeestä, mutta välttäisin liikaa intoilua ja ylistystä asiasta ensimmäisellä tapaamiskerralla ainakin. Tällä tarkoitan pikku tarkkaa oireiden, hankintojen sun muun kertomista, mikäli toinen osapuoli ei näistä itse ensin kysele. Rohkeutta asian kertomiseen. Se tuntuu vaikealta ja ensireaktio voi olla odottamaton, mutta varmasti ainakin ajan myötä helpottaa. :hug:

JonnaH: Tervetuloa joukkoomme! :wave:

Bannah: Minullakin oli neuvola alkuviikolla ja luulin kelan paprut saavani. Silloin th totesi, että rv 22+ saisi kelan paprut. Minäkin siis saan vasta kuun lopulla, kun on sokerirasitus.

Rinnat: Minä en intoile näistä isoista möllyköistä. Kävin juuri rintaliivi ostoksilla ja voi luoja, kun on vaikea löytää istuvia ja kauniita e75/f75-koon liivejä. Pitäisi päästä Helsinkiin shoppailemaan, että olisi enemmän valinnan varaa. Näillä supistuksilla vaan en lähde, kun tämäkin teki tiukkaa. Tuossa ennen raskautta ehdin iloita d70 koosta, mutta hetihän nuo posahti isoiksi plussattua. Hartiat huutaa hoosiannaa... :/

Omaan napaan kuuluu muuten samaa kuin ennenkin: kipeästi supistelee, supistelee ja supistelee.

-Syyshortensia ja Milla 21+2
 
Heippa.

Huomenna neuvolaan,kuulen tuomion,joudunko sokerirasitukseen,mitään syytä sinne ei olis mennä :ashamed:
Mun ylävatsa on ärsyyntynyt,närästää niin kovasti,että täytyy varmaan uusituttaa sellanen respti,joka auttaa liikahappoisuuteen :whistle:
Söin sellasen kuurin ihan raskauden alussa.

Sukupuolesta:
ekaa kun odotin,toivoin salaa tyttöä ja tyttö tuli :heart: Toista odottaessa olin varma pojasta ja kun syntyi tyttö olin hiukan hämmästynyt,en pettynyt missään nimessä ;) Nyt tätä kolmatta odottaessa oon varma tytöstä,toki salaa toivon,että tulis poika :D

Issias vaivaa ajoittain,en kyllä aio vielä sairaslomaa pyytää :whistle:

Rapu ja :heart: 23+1
 
Ääh, saikullehan sitä jouduin sitten, neidille nousi kuume päiväkodissa... :|
Saa nähdä miten käy isännän pääsemisen rakenneultraan, jos tyttö on vielä perjantainakin kipeänä.. :'(

Tuonpas tänne tuoreen masukuvan, rv 19+3, pian siis puolivälissä mennään!



Johanna & Pikkiriikki 19+3 :heart:
 
...vaan näin pikaisesti.

Eli siellä kaikki oli oikein mallikkaasti. Mitat vastasivat hyvin tarkkaan raskausviikkoja ja kaikki rakenteet, virtaukset sun muut oli niin kuin pitääkin. Painoa molemmilla kaveruksilla oli 370 g ja rapiat ja perätilassa vierekkäin siellä kököttivät.

Ja niinhän sille mun 2 tyttöä-ololle kävi, että kätilön vahva veikkaus oli 2 poikaa! :LOL: :heart: :heart: Kuukauden päästä on seuraava ultra, jossa päästään taas urkkimaan tilannetta.

Päivänjatkoja! :flower:

Myntti ja kaverukset :heart: :heart: 20+5
 
Iltaa :wave:

Tervetuloa uudet mukaan :flower:
Onnea myöski kaikille ultrassa käynneille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Mä kävin neuvolassa tänään, kaikki muuten hyvin, painosta sain ainoastaan moitteita, tosin eipä tullu ollenkaan yllätyksenä :ashamed:
Kelan paperit sain, pääsee tilaan äippäpakkausta, tosin en taida ihan vielä laittaa niitä menemään =) seuraavalla kerralla onki sitte taas lääkärineuvola. Aika on 24.2 =)
Ja sokerirasitukseen meen uudemman kerran rv 28 tienoilla, ne ekan kokeen tuloksethan oli onneks täysin normaalit.

Hyvää loppuviikkoa mammat! :flower:

Niisku- ja kullervo 23+0 POKS :heart:
 
Iltaa kaikille!
Ihanan paljon tekstiä tullu, mukava lukea kuulumisia..Pikkuvarpusella niin söpö masu! :)
Hankinnoista meille ei tarvi juuri mitään ostaa, kaukaloon sellanen "lämpöpussi" vai mikä sen nimi onkaan, yksösten vaunuja voin kyllä vähän käytettynä kattoo, jos halvalla sais. Meillä kaksostenrattaat niin hyvät ja ed.neiti reilu 2,5v sitten ku vauva syntyy, etten tiiä tarvinko yksösten uusia rattaita, tulee kuiteski enenpi käytettyä nuita kaksostenrattaita. Halpis ABC:n rattaat ois tuolla varastossa. Jotain pientä hankintaa tarvii, uuden rintapumpun ainakin, viimeksi oli rintatulehdus melkein heti tuli ku laitokselta tultiin ja uusi vielä perään.. :( en saanu kunnolla rintoja tyhjäksi, kun maitoa nousi niin mahottomasti ja vauva söi niiin vähän..

Ultrassamoni jo käyny, mulla vasta ens tiistaina ja viikkoja sillon 21+3(olikohan nuo vkot.. :/ ) aikas myöhänen ultra, mutta kohtpuolin sinne siis! innolla ootan!
Liikunnasta puhetta oli, mulla vielä hyvin liikkumiset sujuu, nyt viikonloppuna taisin vimppakerran juoksut juosta, muutaman kilsan juoksin, kävelin ja lopusta muutaman kilsan taas juoksua, painaa pissarakkoa tuo pomppiminen, että mun puolesta saa jäähä. Liikun päivittäin, kävelylenkkejä päivällä kärryjen kanssa, illalla monesti itsekseni reilun tunnin mittasia lenkkejä, hiihtämässä oon käyny nyt tälle tälvelle useasti 2/jopa 3krt viikkoon parhaillan, jos ilmojen puolesta pystyny, Hiihto on kyllä ihan huippua raskaana oleville, niin pehmeät liikeradat voi ihan huoletta hiihdellä..uimassa oon käyny, mutta ärhäkän hiivatulehuksen sain siitä kloriivedestä, että saas nähä pystyykö. kuntosalia ollu tarkotus kerran viikkoon käydä, nyt jääny "kiireitten"takia useampi viikko väliin... :whistle:
Suppareita ei kyllä minkäänlaisia oo tullu, ei sit yht.mitään, mulla ed.raskauksissakin vasta siellä 30viikon tietämillä tullu...joten niitä odotellessa.
Muuten ok.kaikki ny, masu alkanu mukavasti pyöristymään! :heart: pikkunen potkii ihan mahottomasti välistä, aamulla useesti herään ku möyrintä alkaa mahasta. :D
Kirjoitan ensviikon ultra kuulumiset sitten..
inkkukinkku20+5
 
Mukavaa helmikuun alkua kaikille =)

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: =)

Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli pojalla hyvin. =) Aavistukset siis osuivat oikeaan :D Ultran tehnyt kätilö oli kyllä aivan ihanan mukava kun selosti koko ajan mitä etsii ja mistä löytyy mikäkin. Harmi kun kaikki kätilöt eivät ole samanlaisia. Painoarvio pyöri 450-500g välillä. Ens viikon perjantaina olisi sitten uusi käynti ja silloin katotaan asukin MCA-virtauksen tilanne..

Onko muilla ollut välillä sellaista tunnetta että joku yrittäisi puristaa ylämahaa niin kuin kasaan taikka kokoon? Mulla noita tulee joskus ja on harvinaisen epämukava tunne :/ Kysyin tänään kyllä kätilöltäkin asiasta mutta ei osannut oikein sanoa asiaan mitään..

Liikkeistä sen verran että täällä asukki aloittaa jumpan juuri silloin kun olen laittamassa yöunille..

emmmaa ja asukki 21+1
 
Voi haukotus, tuntuu ettei ikinä saa nukuttua kunnolla. Heräsin tänään siihen että ei saa henkeä, nenän limakalvot niin kuivat, että tukkoisuus vaivaa koko ajan. Ilmeisesti yleinen vaiva, mutta mikähän tähän auttaisi? En tedä uskaltaako ottaa suolavesi-nenäsumutteita etteivät vaan kuivata lisää. A-vitamiinitippoja joskus vetänyt, mutta A-vitamiiniahan ei nyt suositella. Parempi kai kysyä apteekista.

Kela-lapuista muuten vinkkinä, että laputhan voi täyttää netissä ja se oli minusta paljon yksinkertaisempaa. Systeemi kun sulkee täytön edetessä turhia osioita pois, eikä kokonaisuus näytä ollenkaan niin sekavalta kun paperilla:) (meinasi nimittäin jo mennä hermo paperilomakkeisiin)
Sinne voi kirjautua sisään ihan verkkopankkitunnuksilla. Mutta parempi huomata että siellä on erikseen äitiyspakkaus, äitiysraha-osiot jne. että muistaa sitten täyttää ne mitä paperillakin löytyy.
Sitten vaan mahdolliset liitteet postiin/konttoriin ja se on siinä:)

Ihanaa, se olis sitten jo torstai
Miumiu ja pieni 22+3
 
Huomenta ja terveisiä neuvolasta!

Vuorossa siis omanapaisia uutisia:
Pikkukaverimme oli tänä aamuna niin yhteistyökyvytön, ettei meinattu saada sydänääniä millään kuuluviin - arvatkaa vaan olinko hieman paniikissa 10 min jälkeen. Löytyihän ne sieltä sitten viimein, terkkari oli sitä mieltä että vauva nukkuu sellaisessa kippurassa, että kuuluivat siksi niin huonosti. Koitan nyt hyvillä mielin sitten uskoa häntä että siellä oli kaikki kunnossa. Vielä eilen illalla vauva veti ainakin sellaista show'ta, että ihmettelisin, jos jotain olis käynyt.
Muuten kaikki meni onneksi kaavan mukaan, sain kelan paperit (oon niin huono kelan nettisivujen kanssa, että ihan mielelläni taidan nuo paperit täytellä kuitenkin.. pitää kelassa käydä muutenkin kysymässä, miten tuon opintorahan kanssa toimitaan), pissa oli puhdas ja verenpaine edelleen alhainen, mutta ihan ok. Painoa oli tullut n. 400g/vko lisää, mikä oli kuulemma hyvä. Ihmettelen, miten täällä on joillekin viitsitty neuvolassa jo ärähtää painosta - mulle tuo sanoi vain että sais tulla enemmänkin ja että sitten huolestutaan jos paino ei yhtään nouse.
Ja vaikka kuinka oon kuvitellut, että mulla on maailman pienin raskausmaha, niin kyllä kuulemma keskikäyrillä mennään! Eli sf-mitta oli 19:)
Sain vihdoin ja viimein myös sen ekan lääkärineuvolan ajan (tosin vasta kuukauden päähän). Täällä kuulemma ultrataan myös silloin, joten pääsen nähtävästi tästä lähin kuukauden välein käymään ultrassa kurkkimassa. :heart:

Osaisitteko muuten kertoa, mitä muuta tuolla lääkärineuvolassa tapahtuu, tai mitä teille on tehty?

Hirmuisesti tekstiä oli taas tullut ja paljon hyviä ultrakuulumisia, onnea kaikille tasapuolisesti!

Odottamattomalla on tosiaan ihania kuvia tuolla blogissa! Mun piti itsekin laittaa odotuspäiväkirja pystyyn nettiin, mutta en alkuraskauden pahoinvoinnilta saanut silloin aikaiseksi ja nyt tuntuu jo hölmöltä alottaa.. :whistle:

EC:lle jaksamisia :hug: Toivottavasti vointi jo parempi!

Salma ja Sintti 22+5
 
Garden: Jaksuja kipuihin ja yritähän malttaa ottaa vähän rauhallisemmin :hug:

Hukkapätkä: Onnea hyvistä ultranäkymistä :flower:

Bannah: Mulla edelleen neuvola krt/kk. Perhevalmennus kuntakohtaista - itselläni esikon aikana se alkoi n. 2 kk ennen la. Kelan paperit voi saada/toimittaa olikos se rv 22, mutta ehdit hyvin vielä seuraavan neuvolan jälkeenkin.

Milkei: Suomesta löytyy käsittääkseni kloori- ja otsonipuhdistuksella olevia uimahalleja. Kannattaa soittaa omaan halliin ja kysyä.

EC: :hug:

Tupajumi: Onnea työhaastatteluun!

Lumihiutale: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: Meillä vauvan paino-arvio rakenneultrassa (RV 20+3) oli epätarkka n. 400g.

Nasuliinih: Paranemisia esikolle ja toivottavasti muut säästytte! Ihania rinsessakemuja koko perheelle!

Syyshortensia: :hug:

Pikkuvarpunen: Paranemisia esikolle, toivottavasti muut säästytte! Hieno masu kuva! Toivottavasti löytyy keino, että isäntäkin pääsee mukaan ultraan!

Myntti: Onnea hyvistä ultranäkymistä ja pojista :flower: :flower: Sulla onkin nyt kaksin verroin tiedon sulattelua meihin muihin verrattuna, jotka ultratuloksista yllätyimme ;) Näin asiasta mitään tietämättömänä sanoisin kuitenkin, että mukavaa, kun ovat samaa sukupuolta keskenään, jolloin heistä on toisilleen iloa loppuelämäksi vielä eri tavalla kuin eri sukupuolisilla kaksosilla.

Emmmaa: Onnea hyvistä ultranäkymistä ja pojasta :flower:
 
Salmanderin kanssa olinkin samoihin aikoihin linjoilla. Eli osanottoni pelästyksesi johdosta! Varmasti kamala kokemus! Onneksi sä löytyivät lopulta! :hug: Muistaakseni lääkärineuvolassa tehdään sisätutkimus ja painelua masun päältä, ei paljon muuta. Ja th ottaa normit jutut - painot ja verenpaineet jne.
 

Yhteistyössä