~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Hei

Paljon on hyviä ultrakuulumisia taas tullut :) onnea niistä. Miulla ois ma se uusinta ultra sen reisiluun kasvun takia... ja mies ei taaskaan pääse töiltään tulemaan :( tyhmää olla töissä sellasessa pienessä fimassa.. no kohta häneltä onneksi sieltä työt loppuukin.. saa nähä mitä sitten keksisi.. jos saisin hänet vaikka opiskelemaan :D

Tänään kävin neuvolassa ja siellä oli kaikki ok :) painoa ei ollut kauheesti tullut lisää ja pissa oli puhdas ja hp/verenpaineet vielä hyvät. Sydän kaverilla taas löi siinä 140 tietämissä...
Miulla kans on vähän niin ku tyttö olo.. toisaalta toivoisinkin toista tyttöä, mutta poikakin on hyvin tervetullut :) sen näkee sitten kesällä, kumpi tulee :)

Vähän jännittää mennä sinne uuteen ultraan, että varmasti olis kaverin jalat kasvanu omalla käyrällä normaalisti.. miun oma äiti tulis mukaan ultraan, jos haluan.. mut en tiiä haluanko :D heh

Mut juu.. eipä kummempia tänään :)

- Anzzu ja pieni 22+
 
salmander Yritin itsekin eilen tuota suoraa asiointia Kelaan, kun näyttivät tässä naapurissa olevan yhtenä päivänä viikossa neljän sijasta viiteen auki. (liian vähän) Mutta siellä oli tietysti hirrveä ruuhka ja minulla kiire. Joten jäipä se sitten:/

Täälläkin oli viimeistä edellisellä kerralla ongelmia saada sydänääniä kuuluviin. Th etsi kauan ja näytti itsekin jo huolestuneelta, siinä hetkessä ei paljon auta että "täällähän on vielä niin paljon tilaa että pikkuinen voi olla missä vaan..":/ Mutta äänet löytyivät heti kun ehdotin että käyn ensin vessassa.
On sinullakin varmasti kaikki ihan kunnossa:)

Syyshortensia Kiitos vinkistä! haenpa sitä heti tänään apteekista
 
Niin ja tuosta kohdunkorkeudesta oli kans ollu puhetta, nii miulla se oli nyt 19cm.. mut ei sanonu mitään, että ois jotenkin liian iso.. vähän oli korkeempi kuin esikon aikaan, mut suunnilleen se siinä keksikäyrällä taas menee :)
 
Anzzu Ihmettelinkin juuri että minulle sanottiin kohdunkorkeuden olevan keskiarvon yläpuolella kun mitta oli 19,6. Th piirsi kaavionkin josta se näkyi. Mutta samaa luokkaahan täällä näyttää muilla olevan. Outoa, eikai se milleistäkään voi olla kiinni.
 
Onpas tänne tullu taas paljon tekstiä..
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!!
Mulla oli tänään neuvola ja siellä kaikki hyvin. Sf-mitta oli 24cm :whistle: viikkoja nyt siis 23+2. Yläkäyrän yli mentiin että heilahti, mutta eipä tuo th siihen mitään sanonu paitsi jo ennen mittausta tunnustellessaan että onpas kohdunpohja jo korkeella. Ensin etsi huomattavasti alempaa.
Ekassa raskaudessa oli sama juttu mutta raskauden edetessä se sitten tasoittui. Mahaa on ennestäänkin niin kai se vaikuttaa.
Sairasloman jälkeen olin 3 päivää töissä, joista eka meni hyvin, toisena sitten jo supisteli ja kolmantena vielä enemmän. Nyt on pari vapaata ja vkl:na olen varalla menossa töihin jos joku sairastuu (toivottavasti en joudu koska tahti on niin kova vkl vuoroissa että varmasti en pysty koko vkl:a olemaan...) Ens viikolla onkin sitten töitä ma-pe ja terkkakin oli sitä mieltä että ihme jos pystyn olemaan. Uutta nla aikaakaan ei varannut mulle kun oli aika varma että lääkäriä tässä vielä tarvitaan sairaslomaa kirjoittamaan..
Huonosti nukutun yön jälkeen ei ajatus oikein kulje, joten taidan painua päiväunille.. :wave:

-minttu ja rimprenssa :heart: 23+2
 
Aivan järjetön väsymys! Torkutin ensin tunnin ja päätin sitten jättää koulupäivän kokonaan väliin. Meinasin nukahtaa kylpyyn ja nyt silmät lurppailee kokoajan |O
Sainpahan ainakin kämpän siistiksi kun yritin piristää itseäni :)

Eilen äidin kanssa ostoksilla, sain toppahousut jotka mahtuvat päällekkin ja pari EmmaLjungan vaunukuvastoa tarttui matkaan ;)

Nea ja kullanmuru 21+5 :heart:
 
Neuvolassa käyty:

-verenpaine hyvä
-pissa puhdas
-painoa tullut neljässä viikossa 4 kiloa :whistle:
-sydänäänet hyvät :heart:
- mahamitta 20 (keskikäyrällä)

Seuraava neuvola 4 viikon päästä ja samoihin aikoihin lääkärineuvola ;)
Sokerirasitukseen sain passituksen,kaikki joutuu kuulemma :ashamed: Ei muuta,kun aikaa varaamaan :x

Tänään menen hierojalle,saa nähdä onnistuuko vielä masulllaan olo :whistle:

Rapu ja :heart: 23+2
 
Heippa!
Täällä myös järkyttävä väsymys |O ja päätä särkee. Pinna on kireällä ja lapsiparat saavat syyttöminä siitä osansa :'( Vuorokausirytmi on heittänyt ihan häränpyllyä ja iltaisin valvoisin vaikka kuinka ja aamulla väkisin nousen lapsia kouluun lähettämään.

Pelkäämpä minäkin saavani lähetteen sokerirasitukseen. Kiloja tosiaan sen verran karttunut, ettei varmasti neuvolassa kehuta.

Voi, kun mä kaipaan jo kevättä. Tosin se ei ihan hetkeen taida tänne etelä-Suomeenkaan tulla. Lunta on aivan älyttömästi. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä vähemmän talvi on jaksanut innostaa. Eläkkeellä joudun varmaan muuttamaan talviksi etelämmäksi
:)

Nyt huutaa lapset ruokaa. Ei auta, kuin mennä laittamaan.

Mukavaa torstai-iltaa kaikille tasapuolisesti!

-unelias-
 
No niin jos nyt muistaisi vastailla muihinkin juttuihin:)
Ja kyllä, säikäytti todellakin, näytin varmaan hyvin epätoivoiselta jo hetkeä ennen kuin ne sydänäänet löytyi. Viime kerralla th löysi ne heti, siksi olen edelleen hämilläni, miten siellä voidaan olla muka niin piilossa..mutta kiitoksia myötätuntoisista kommenteistanne:)

Lenniina: kiitos tiedosta! Noin vähän ajattelinkin, mutta meillä ilmeisesti tuohon päälle tulee vielä ultraus.

Miumiu83: Näin vähän pelkään että käy täälläkin, vaikka Kelan toimisto taitaa olla arkipäivisin auki suht järkevästi - oon itse kuitenkin silloin aina koulussa. Voipi olla että yritän soittaa sinne sitten jos tarviin apua, oon niin surkea netin kanssa (ja ilmeisen vanhanaikainen:D ) kun en netissä halua edes yrittää:D
Ja huh, ehkäpä tuo sydänäänijuttu oli sitten suht normaalia kuitenkin. Meillä ei terkka vaikuttanut missään vaiheessa ees ihmettelevän asiaa. Toivottavasti ei tarvitse kuitenkaan kummankaan uudestaan siellä hätääntyä!

Täällä myös tuo järkyttävä väsymys iskee heti, jos yöllä nukkuu yhtään 8h vähemmän. Tosin lueskelin tuossa kirjahyllyssä istuvaa 50-luvun lääkärikirjaa (todella luotettava tiedonlähde, joo), jossa "määrättiin" odottaville äideille vähintään 9-10 tunnin yöunet, ja loppuraskaudessa sitten vielä sellaiset parin tunnin päikkärit tuohon päälle. Päätin että nukutaan nyt sitten kerrankin kunnolla ja hyvällä omallatunnolla;)

Perhevalmennuksestakin oli ollut puhetta, meillä nuo alkavat jo nyt helmikuun puolivälissä. Muistaakseni kolmisen kertaa on tässä helmi-maaliskuussa, sitten ei enää mitään.

Niin ja en muista mainitsinko jo täällä, mutta siitä istukka-asiasta kun olin huolissani, niin eräs ihana palstalainen vinkkasi, että äitiyspoliklinikalle voi tosiaan soittaa ja kysyä tällaistakin. Kovin tarkkaan ei kätilö osannut puhelimessa neuvoa, kun en lääketieteellistä nimeä tuolle tiennyt, mutta rauhoitteli onneksi sillä, että jos kyseessä olisi yhtään akuutti tai iso asia, niin mut olisi kutsuttu sinne kyllä paljon aikaisemmin. Ja kahden tunnin ajan ne kuulemma lätkäisivät mulle siksi, jos siellä on ruuhkaa, niin kauan ei siis tarvitse kärvistellä lekurilla.

Eli kaipa se vaan pitää yrittää uskoa että kaikki on ihan ok ja jaksaa odotella seuraavia ultria. Onneksi tämä sintti on sen verran liikkuvaista sorttia, että jaksaa muistutella olemassaolostaan niin tiheään!

Onnea huomiseen ultraan vielä sinne menijöille!
 
Vihdoinkin sain uuden neuvolan tädin puhelimeen ja ens keskiviikkona olis sit neuvola. Alkanut jo ärsyttää koko homma! :(

Täällä on varmaan energinen vaihe menossa. Töissä jaksaa paremmin ja töiden jälkeen on jaksanut mennä jumppaankin. Ihan kiva! Tuskin tää koko loppu aikaa kestää, täytyy nauttia nyt tästä!

Vatsa on toiminut nyt paremmin, varmaan lisäämäni kuitu ja liikunta on helpottanut asiaa. Nää vatsa-asiat on kyllä niin inhottavia ja tukalia... :/

Mutta eipä muuta!

Papuneiti ja Tyyppi 21+5
 
APUA! Ihoon on ilmaantunut asioita, joita olen pelännyt tässä... ei siis raskausarpia, niitä ei vielä ole näkynyt, vaan... SUONIKOHJUJA! :kieh: Mitä niille voi tehdä? Näyttää kyllä todella kamalilta (ei niitä ole vielä kuin pari pientä, mutta silti...).

PikkuVarpuselle onnea asunnon metsästykseen. Ei ole helppo tehtävä varmastikaan.

EC, elä niistä siskon marinoista välitä. Ota iisisti ja keskity rentoutumiseen, ehkä parempi sinne sairaalaan mennä lepäämään jos teillä ei kotona saa lepoa. Vaikkei se houkuttelevalta kuulostakaan. Kaikki menee hyvin!

Hukkapätkä, tilasitteko netistä vai jonkun kaupan kautta vaunut? Millaiset, jos saa udella?

Myntille onnea poikalupauksista! :flower:

emmmaa, miul on kanssa välillä tuota ylävatsan/rintakehän kasaanpainumistunnetta. Oon kuitenkin huomannut, että venyttely auttaa paljon. Eli kädet suorina ylös ja yhteen ja varovaisesti taivuttaa taakse niin, että alaselkä pysyy kuitenkin suorana. Ja kädet suorina taakse ja sormet ristiin ja antaa rintakehän venyä rauhassa hengitellen. Näiden olen myös huomannut auttavan närästykseen. Ilmeisesti alkaa tässä vaiheessa kasaantua nuo sisäelimet ylemmäs :)

Lenniinalle kiitos uimahallivinkistä, pitää muutenkin soittaa ja kysyä, josko olisi mammauintia tarjolla tänä keväänä :)

Oletteko poikalupauksen saaneet muuten huomanneet, että alerekeissä ei ole juuri lainkaan poikien vaatteita? Vai onko näin vain täällä? Minuu pistää kiukuttamaan moinen. Tytöille on kaikenlaista, Lindexilläkin kaksi isoa rekillistä pursusi. Pojille: nada. GRRRRRRR! Missä tasa-arvo? :kieh: :kieh:

Eipä tässä kait muuta, pitää mennä kuorimaan manteleita huomisia Runebergin torttuja varten.... :whistle:
 
Milkei Suonikohjuista, itsellä on ennestään ihan ilmankin raskautta joku tukoksen tyyppinen ja tilanne on nyt omassa tarkkailussa. En tiedä onko miten tehokasta, mutta siihen näyttäisi löytyvän voidetta avuksi: Hirudoid Forte nimistä. On pakkausselosteen mukaan turvallinen myös raskaana oleville.
Jos tätä ei siellä lahden toisella puollella ole, niin joku vastaava varmasti löytyy.

Ja ostoslista apteekkiin on loputon:D

 
Miumiu83, no miehän oon parin viikon päästä siellä Suomessa ja ajattelin muutenkin tehdä ostosmatkan apteekkiin (mm. Bepanthenia pitää ostaa), joten lisään tuon samalla listaan, kiitos! Mitähän muuta sitä apteekista sitten pitäisi hommata.... Finrexiniä meinasin ainakin, tosin ei raskaus- eikä imetysaikana saa nauttia, mutta sitten hamassa tulevaisuudessa... Kun on mielestäni paras flunssalääke. Vinkkejä otetaan vastaan :D
 
milkei: Panadolilta on tullut Finrexiniä vastaava Panadol Hot, jota voi juoda myös raskausaikana. Ei oo kyllä läheskään yhtä hyvää, kuin tuo Finrexin. :/

Kyselikö joku, mitä ja mistä mä tilailen netistä....? Mun äiti lähettää mulle lähes päivittäin linkkejä ihanista lastenvaatenettikaupoista, mutta yleensä ne ei toimita Suomeen tai sit on tositosi kalliita. Ebaystä sitten hakusanoilla haen noita kivoja merkkejä ja joskus tärppää. Yleensä uutta tai uudenveroista ostan ja ihan vaan yks mätämuna on osunu joukkoon. Aikuisten vaatteita tilailen monistakin eri paikoista, yleensä Juicy Couturea, koska sitä saa koko perheelle, koira mukaanlukien. Shopbop, Asos... Täällä käyn usein ihailemassa vauvajuttuja: http://www.mamasandpapas.com/ mutta eivät toimita Suomeen. Parista liikkeestä saa kyllä ko. merkkiä, mutta yleensä tuontimallisto on todella rajallinen.

Uusi auto seisoo tossa pihassa ja se on Chrysler 300C Touring V8 hemi nelivedolla ja automaattivaihteilla. Niitä ei vissiin kovin montaa Suomessa ole, eli mut kyllä nyt tunnistaa heti, jos asuu tässä lähellä. :LOL: Jouduin tinkimään siitä kattoikkunasta, mutta ei voi mitään, ton auton tuo mies nyt halusi. Kiva, että sekin ostaa joskus jotain, enkä aina vaan minä. :whistle:

Se HopLop oli tosi kiva! Mua niin lapsettaa! Huomenna uudestaan!

Musta tuntuu, että mun vatsa on taas jotenkin yht'äkkiä kasvanut ihan hirveesti! Jos se on jo nyt näin iso, niin mitä se on ihan lopussa?! Näin tänään mamman, jonka raskausvatsa ei ollut iso, vaan VALTAVA! En oo koskaan nähny niin isoa raskausvatsaa. Siitä järkyttyneenä sit rupesinkin miettimään näitä asioita...

Eiku NYT nukkumaan! Mitä mä taas täällä kukun tähän aikaan...
 
Anzzu: Onnea maanantain ultraan - toivottavasti kaikki hyvin :hug:

Minttu: Supistuksettomuutta lähetän :hug:

PikkuVarpunen: Jään odottelemaan ultrakuulumisiasi :p

Salmander: Onneksi sait rauhoittavia neuvoja äippäpolilta :hug:

Mussupussu: Onnea uudesta autosta :flower:

Täällä meinaa jonkin sortin flunssa puskea päälle, nuha ja voimaton olo :snotty:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Lenniina ja pieni neiti :heart: 23+0 POKS :heart:
 
Lenniina juu, on sulateltu ultrauutisia... Mutta toisaalta jossain takaraivossa mulla oli joka tapauksessa sellainen ajatus, että tuskinpa vaan pääsen vieläkään ostelemaan mekkoja. :D On varmaan toistensa kannalta ihan kiva, että molemmat ovat poikia. Ja myös esikoispojalle varmaan kivempi näin - kahden pikkusiskon kanssa voisi ehkä tulla ulkopuolisempi olo. Ikäeroa näille tulee 1 v 8 kk.

A-vauvasta kätilö oli varma, että se on poika, mutta B-vauva oli huonommassa asennossa ja kätilö sai tehdä kunnolla töitä saadakseen otettua ylipäänsä kaikki tarvittavat mitat: B-vauvasta hän sitten sanoi, että kyllä tämäkin mielestäni olisi poika... No, seuraava ultra on kuukauden päästä ja siitä eespäin vissiin parin viikon välein, joten kyllä meille lisää noita urkkimismahdollisuuksia vielä tarjoutuu. Mutta äitäni lainatakseni: ihan vielä ei kannata lähteä ostelemaan vaaleanpunaisia mekkoja. :LOL:



milkei olen todellakin huomannut saman, alerekeissä ei ole pikkupojille mitään! Ja normaalivalikoimatkin ovat pojille aina paljon suppeammat kuin tytöille, niin epistä. :kieh: Vielä esikoiselle menevät nuo "vauvakokojen" suurimmat vaatteet, eli 86 senttiset. Seuraavat koot ovatkin sitten jo "isommille pojille" ja kuviot alkavat olla sitä ällöttävää pääkallo-hämähäkki-linjaa. En tykkää.

Nyt esikoinen näyttää viihtyvän omissa leikeissään hetken, joten aamupalalle ja kahville! Paranemista sitä tarvitseville ja hyvää viikonloppua kaikille!
:flower:

Myntti ja kaverukset :heart: :heart: 21+0 POKS
 
Helou...

Supistukset onneksi rauhottuivat, eikä tarvinut lähtä mihinkään sairaalaan, mut kyllä ne jo säikäytti, niin napakasti pisti tulemaan. :snotty: Vauva tuntuu virkulta ja potkii kovasti, eiköhän kaikki ole ihan ok.
Eilen oltiin koko perheen voimin luistelemassa, oli tajuttoman kivaa, muksut hihku ihan onnessaan ja pieninkin viiletti pitkin jäätä -tosin ihan kenkäpelillä. ;) (1v)
Eiköhän tehdä tuo temppu vielä monta kertaa uusiksi tälle talvelle!

Suonikohjuista...olen ihmeen kaupalla selvinnyt ilman suonikohjuja tähän asti, mut tämäkin asia korjaantui ja huomasin yks päivä kivat suonikohjut tuolla haaruksissa! :$
Siinä onkin syy jatkuville jalkasäryille ja paineentunteelle peräpäässä. Jes.
Toivotaan, et häipyvät synnytyksen jälkeen!

Poikien vaatevalikoimista olen ihan samaa mieltä. Tytöille on aina enemmän kaikkea. Mielestäni näin on ollut ainakin niin kauan, ku meillä on ollut lapsia. Joskus niin raivostuttaa.

Onko täällä muita yösyöppöjä? :ashamed:
Joka yö on pakko käydä pissalla ja ihan turha yrittää takas nukkumaan sen jälkeen, ellen mene jääkaapin kautta! Ihana juttu. :whistle: Mut nälkä on niin mieletön, et jään sit sänkyyn vaan pyörimään, eikä sekään ole kovin kiva homma, joten syön suosiolla jotain ja sit onkin taas kiva kellahtaa petiin... :saint: En tiedä paljonko on paino noussut.

Nyt sapuskaa porukalle ja vointeja mammoille! :hug:

-Elettaria & murunen 21+6
 
Moiks :wave:

Lääkärineuvolasta täällä kyseltiin. Mulla oli se eka käynti sillo rv 13+0 ja siellä siis katottiin kohdunsuun tilanne. Sitte se lääkäri kyseli kaikkea, mut mullaku ei sillo ollu mitn sen ihmeempiä nii se käynti oli lyhyt. Seuraavalla kerralla mulla onki sitte jo vähä enempi itellä asiaa.

Poikien vaatteista oon huomannu saman, että tytöille on paljo enemmän valikoimaa ja niille löytyis vaikka minkälaisia ihanuuksia. Pojalle on vaikeampaa löytää kivoja vaatteita, vaikka ohan mulla niitä jo yks iso pussillinen kotona odottamassa pesemistä :D

Suonikohjuista
, oon onneksi ainaki tähän asti vielä selvinny ilman niitä. Suonenvetoja mulla kyllä on, öisin herään niihin jos on jalka ollu jotenki huonossa asennossa.

Väsymys on täälläki aivan kamala jos yö menee yhtään huonommin. Tuntuu, että nukahtaa koulussa tunneille samantien ja illalla vois mennä jo vaikka kuudelta nukkuun.

Ja nälkä on aivan järjetön, voisin syödä vaikka koko ajan. Ei siis ihme, että paino on noussu. Tosin oon yrittäny välttää epäterveellistä ruokaa, mut ei sekään oo auttanut. Mua pelottaa käydä puntarilla neuvolassa :ashamed:

Olo on täällä muuten ihan hyvä. Selkä- ja liitoskivut tosin on välistä pahana mut niiden kans vaan pitää yrittää pärjätä :|

Mukavaa viikonloppua mammat! :flower:

Niisku- ja poitsu 23+2 :heart:
 
Totta tuo, mitä kommentoitte poikien vaatteista ja mitä isommaks poika kasvaa, sitä vaikeempi on löytää muuta kuin tumman/synkän värisiä vaatteita hirviö- tai muulla tosi "kivalla" teemalla :/ Tai onhan niitä kivojakin vaatteita, mutta usein niissä maksaa merkki jo niin paljon, ettei kotiäidin tuloilla paljon ostella.. Kerran olikohan Lindexillä myyjälle totesin ettei paljon pojille ole alessa vaatteita, niin tuo totes että pojat kuluttaa vaatteita niin paljon enemmän, ettei niitä jää aleen asti. Tosin enpä nyt tiedä miten se voi vauvojen kohdalla päteä, eiköhän ne pieninä suunnilleen saman verran maassa ryömi ja konttaa.. Ja meilläkin vasta syksyllä siirryttiin kokonaan 92cm vaatteisiin eli pois "vauvaosastolta"
tälle tulevalle prinsessalle olenkin nyt innostunut ostaan ihania vaaleenpunaisia mekkoja yms. ja ebaystakin ostanu. Niin ja huutiksesta huusin ihanat pinkit matkarattaat, ne saa tänän hakea postista :p Ja mies tykkää :whistle:
Tänään taas supistellu pitkin päivää heti jos jotain teen :/ Eipä taida olla järkee tossa mun työssä käynnissä kun 3 työpäivän jälkeen menee toipumiseen ainakin 2 päivää eikä pysty mitään tekeen ilman supistuksia. Sairaslomalla ollessani pystyin sentään jotain kevyempiä kotihommia tekeen ja oleen suht normaalisti pojan kanssa ilman että alko supisteleen.

-minttu ja rimprenssa :heart: 23+3
 
heippa!

Suonenvetoja loytyy taalta yo aikaan. Niihin on mulla auttanut magneesium jota olen ennen yo unille menoa ottanut.
Suonikohjuihin neuvoisin hommaamaan kunnon tukisukat, esim instrusta!
Ultrassa kaikki ok. Sukupuolta ei kysytty!
Seuraava neuvola ma:na. Taalla kaikki puhuvat sf mitasta, mulla ei ole kertaakaan otettu, jospa ma:na. Mulle englannissa katilo kertoi et pituuden pitaisi menna samaa lukemaa kun raskusviikkoja. Tosin itsella naytti aina vahan enemman!
Kavin tanaan siskolla ja sain mukaan pienia vauvan vaatteita. Eli niita alle 74cm. Lahinna kokoa 60-62! Ja lahinna valkoisia ja sukupuoli neutraaleja et sopii tytolle et pojalle!
Vaan hyvaa viiknloppua kaikille!
 
Kiitoksia Hb arvon kohotusvinkeistä. Pitänee ruveta testailemaan. Olen myös kuullut, että markkinoilla on sellaisia rautatabletteja, joiden ei pitäisi ns. kovettaa vatsaa.

Täällä pikkanen osoittaa selkeästi mieltään jos tuleva äiti ei lähde kouluun. Tänään pidin omaa vapaata koulusta, ja aamu puol seiskasta lähtien pienokainen on osoittanut mieltään, ettei mitään jännää tapahdu :D Jo koviakin potkuja tunnen.

Rupesin tuossa ihmettelemään, ettei minun ainakaan tarvitse mennä vielä sokerirasitus testiin, ja sanottiin ettei tarvitse edes mennä jos sokerarvot eivät lähde heittelehtimään.
Sitä rupesin myös miettimään, ettei minulle neuvolassa ole edes puhuttu mistään neuvolalääkäri käynnistä. En edes tiedä onko minulla sitä. Rupesin jo huolestumaan. Koska neuvolath on koko ajan puhunut, että mie olisin ns. unelma odottaja. Olen parikymppinen, terve nuori nainen. Skipataanko miut tämän takia kaikista ylimääräisistä testeistä?

Onko muilla miten mielialat vaihdelleet? Itselläni nyt vasta on alkaneet mielialatvaihtelemaan päivittäin monta kertaa, välillä iskee semmoisia kiukunpuuskia, että oksat pois. Sekä pelon tunteita on alkanut tulla. Pärjäänköhän varmasti elämässä tämän pienokaisen kanssa taloudellisesti, konkreettisesti jne. En ole katonut missään vaiheessa tätä, mutta ruvennut epäilemään itseäni. Varmaan aika normaalia, kun oma elämä muuttuu niin suunnattomasti ja opiskelut jäävät kesken.

Mutta hyviä viikonloppuja tänne, mie taidan lähteä tekemään laskiasipullia :)

-Anna ja vauvanen rv21+3
 
bannah: En todella usko, että kohdallasi voidaan skipata yhtään mitään, mikä kuuluu normaaliin raskauden seurantaan. Kyllä neuvoloissa on ihan ohjeet tähän. Eikä kenenkään muunkaan kohdalla sellaista voi olla. Kysy ihmeessä neuvolasta, että koskas mulla on neuvolalääkäri? Meidän kaupungissa on 3 krt neuvolalääkäri ja totta kai pääsee neuvolalääkärille enemmänkin, jos on tarvetta. Jos mietit tuota sokerirasitusta, niin se ei mielestäni kuulu edes rutiinitarkastuksiin, jos ei siihen ole mitään syytä. Itse kävin sen takia, kun virtsassa oli sokeria, mutta näin oli jo esikoisen aikana. Silloin kävin 2 kertaa.
Huoli pois, kysy ihan neuvolasta, että koska sulla on neuvolalääkäri. Näissä toki voi olla kunta/kaupunki kohtaisia eroja, mutta kyllä se kaikille kuuluu neuvolalääkäri.

Papuneiti ja Tyyppi 21+6
 
Heippa!
Tänään aavistuksen pirteämpänä, mutta päikkärit silti jo otettu.

Minäkin olen noilta suonikohjuilta välttynyt (kop,kop), vaikka omalla äidilläni niitä ihan kiusaksi saakka. Tukisukat tosiaan yksi hyvä keino yrittää välttää niitä.
Raskausarvet ovatkin sitten minun juttuni. Rinnat ja reidet ovat aivan kamalat :( Onneksi ei tarvitse niitä enää muille, kuin omalle miehelle esitellä. Kyllä juoksisi muut iehet karkuun.


Poikien vaatteet tosiaan ovat usein aivan kamalia. Muistan, kun kauhulla esikoiselle katselin vaatteita vauvakoon jälkeen. Tuntui, ettei löydy mitään. Nykyisin, kun ikää on jo 10v, niin vaatteet sopii kamaline kuvine paremmin, mutta kyllä oli ankeaa eskari-ikäisellekin vielä ostaa hirviöitä ja pääkalloja. Sitten, kun pikkusisko syntyi olin aivan hullaantunut siitä valikoimasta, jota kaupoissa oli tytöille. Tosin en pidä kyllä kaikista tyttöjenkään vaatteista, kun pikkuisille on jo paljon tarjolla teinimäisiä vaatteita. Silti aina jotain kaunista löytyy myös. Pitäisi varmaan itse perustaa lastenvaateliike ja haalia vain niitä kauniita vaatteita molemmille myyntiin :)

Yösyöppöilyä ei ainakaan vielä ole ilmennyt ja sehän tästä vielä puuttuisikin, kun muutenkin paino nousee liikaa :| Juomassa kyllä käyn joka vessareissun yhteydessä, kun suuta niin kuivaa.

Minulla on kävely ruvennut tuottamaan hankaluuksia. Tuonne jonnekin alas tulee kipua ja painetta ja joudun kävellä "haarat levällään". Onko nämä niitä liitoskipuja? Tälläisiä ei ole ennen minulla ollut, vai enköhän enää vain muista?

bannah: Minulla suurimmat mielialavaihtelut ovat menneet ohi. Alussa oli aivan järkkyä. Joka toinen päivä olisin halunnut keskeyttää raskauden ja joka toinen päivä odotin vauvaa, kuin kuuta nousevaa. Raivokohtauksia ei ollut, mutta epätoivoa ja pelkoja. Tähän kaikkeen auttoi puhuminen, puhuminen ja vielä kerran puhuminen. Muistan myös esikoisen kohdalla itkeneeni usein, että vauva pilaa koko elämäni (niin toivottu, kuin hän olikin). No elämä ei todellakaan mennyt piloille, vaan sai paljon enemmän sisältöä, kuin aikaisemmin oli ollut. Ja sana rakkaus sai aivan uuden merkityksen :heart: Nyt siis kuitenkin jouduin käymään taas taisteluja mielen kanssa läpi, joka on tosi pelottavaa, kun minullakin ajatukset pyöri keskeytyksessä saakka. Onneksi mies ja ystävät auttoivat tämän yli. Luulen, että lähes jokaista odottajaa jossain vaiheessa mietityttää tulevaisuus ja pärjääminen vauvan kanssa ja uudenlaisena perheenä. Tsemppiä tuohon kurjaan vaiheeseen :hug: Se menee kyllä ohi.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

-unelias-
 

Yhteistyössä