~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

nyt se flunssa iski sitten minuun...saikulla siis ollaan loppu viikko.
ens viikko onkin talvilomaa..

kovasti on kaikki pöpöt tänä talvena meidän perheessä viihtynyt... :/

ei kai se auta muu kuin lähteä sängyn pohjalle makailemaan.

mukavaa päivää kaikille :)

Lumihiutale ja iitu 24+´3
 
tvvo:lle tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja leena80:
mussupussu:

Oletko ajatellut hankkia sellaista jatkopalaa niihin sun toppa housuihin? Mulla on sellainen joustava kuminauha pala jossa toises paassa hakaset. Kay siis housuihin jos hakas kiinnitys ja toinen semmoinen jos napit. Luulin et jaa kayttatta, mut sit tuli toi sama ongelma toppahousujen kans.
Joo oon ajatellu ostaa sellasen, kun kuulin just puistossa yhdeltä mammalta sellaisesta! Tilaan varmaan netistä tai jotain. Kiitos kuitenkin vinkistä! Vaatteista sen verran, että mä oon niin mukavuudenhaluinen, et mammavaatteita löytyy kaapista: 3 farkut, 2 suorat housut (mustat ja valkoiset), 1 twillihousut, 1 hame, 4 mekkoa, 4 legginsit, 2 velourhousut, 2 olohousut, 2 jooga/jumppahousut, 1 masutuubi, 9 mamma-alushousut (käytän niiden ohessa myös normipikkareita), 5 imetys/odotusliivit, 8 tunikaa (osa paksumpia, talvitunikoita), 3 poolopaitaa (1 niistä villasekoitetta), 2 villaneuletta, 3 neuletakkia, 3 velourhupparia (vetoketjulla), 10 toppia, 10 paitaa... Okei, kirjotettuna toi näyttää aika pahalta...

Oon taas puuhannu kaikkea, pitäis osata taas relata. :whistle: Eilen iski kauhee porkkanakakkuhimo ja sellaisen pyöräytin! Tuunasin reseptiä vähän, niinku aina teen ja oikein hyvä tuli... Söin eilen puolikkaan kakun ja ajattelin etten ikinä enää halua nähdäkään porkkanakakkua, mutta niin se vaan tekis mieli sitä taas...

Käytiin eilen illalla HopLopissakin perheen kesken. Ihan pikavisiitti vaan, mutta tyttö pääsi niin paljon purkamaan patoutunutta energiaa, että simahti jo autoon kasin jälkeen. :heart:

Äsken kävin lääkärineuvolassa vai mikä arvauskeskuksen lääkärintarkastus onkaan. Kaikki ok. Sisätutkimusta ei tehtykään, kun kävin 10 pvää sitten siellä Naikkarilla. Ultrattiin, kävin vaa'alla, otettiin verenpaine ja mitattiin kohdunpohja. Mittauksen mukaan menisin hurjasti yläkäyrillä, sai 29cm, mutta epäilen tulosta vahvasti. Ei mulla mikään iso maha edes ole. Ihan normi. Eikä lapsivettäkään niin kauheesti ole. No, terkka mittaa taas kuukauden päästä neuvolassa.

Aurinkoista päivää mammat! Ja paranemisia sairastaville!

MP & Pyry rv 26+2
 
Siis hei apua. Miten voi liikkeet tuntua jo kylkiluissa?? Enhän mä nyt niin iso voi vielä olla?

Multa löytyy pari masutuubia ja kahdet äippähousut, sitten hm:ltä ostin pari semmoista pussia missä on toppi, leggingsit ja tosi huono tuubi, semmonen löysä. Nuo paremmat tilasin netistä, en vaan muista mistä... Ja juurikin semmoisen kuminauhasysteemin tilasin myös, käytin silloin kun omia housuja vielä urheasti jalassa pidin, nyt ei tulis mieleenkään. :D Paino ei oo paljoa noussut mutta on kiva saada tuo masu lämpöiseen. :)

mipsu ja nöttönen 24+5 (oho, kauheasti jo!) :D

muoks: Huomasin tuossa sivulla jo Marraskuun Muruset-pinon. Ollaanko me jo näin pitkällä? :LOL:
 
heip

ensinnäkin tvvo:lle isot jaksut toivottavasti pikkuinen pysyy vielä hyvän aikaa turvassa ja kasvamassa.

omaa napaa mulla oli tänään ultra (suluissa neuvola käynti )

25+5 (22+0)

verenpaine 123/86 ( 107/75)
paino 82,5 (81,6)
pissassa toinen plussa proteiini?? mutta eivät sanoneet mitään.
elmeri oli rt
ennen kaikkea mun jännitys loppui sillä aivoissa oleva kystä oli hävinnyt HUH!! muutenkin elmerillä näytti olevan kaikki hyvin paino arvio oli 770g joka kuulemma on ihan ok vaikka mun mielestä jo kuulostaa hurjalta melkein 1kg =)
vastas viikkoja edelleenkin.

äipällä ei sitten ollutkaan kaikki niin hyvin sanoivat että oon kyllä niin raja mailla että alotetaanko insuliini antoivat VIELÄ 2 viikkoa armon aikaa mutta jos vähänkin hyppivät arvot niin insuliinille mennään..
nyt tuli kauheen ristiriitasia juttuja syömisestä eka nää kenen kans juttelin sokereista/syömisistä niin sanoivat että syö leipää juo enemmän maitoo mutta lääkäri totes että leipä ja maito pois että juo light mehuja (joita en oo juonut kun oon vältellyt) lisäksi mun pitää syödä viä n. 22.00 joku kevyt "välipala"

lupasivat soittaa 2 viikon päästä jollon puhelimessa jutellaan miten mittauksien kanssa mennyt jos on ok pidetään nyt jo sovittu uusinta ultra joka on 23.3.10 jos häikkää niin aikaistavat.

mä oon ite ollut noitten mittauksieni kans itkun partaalla ja eilen taas purskahdin itkuun kun ne nousee vaikka syön normaalisti.

niin ja sain elmeristä aivan ihanan 4d- ultra kuvan pikku mies päätti just peittää kasvonsa kun kuvaa otettiin kuvassa näkyy kun käsi on toisen silmän edessä ja pystyy jopa laskeen sormet eli ainakin toisessa kädessä on kaikki 5 sormee =)

viikonloppuna olin ristiäisissä ja tuli pienen tytön kummitäti jopa vaatteetkin löyty päälle =)
sain sieltäkin sitten jo vaippoja,imetyssuojia,vaatetta ym pikku tykötarvetta

ja mä ostin vaunut vaikka piti sekin jättää myöhempään mutta ostin käytettynä löysin Ora Jovi Air yhdistelmävaunut vm 2006 en tiä millaset on mutta eiköhän ne meillä vältä =) kerran aikasemmin oli oran kuomurattaat ja niihin olin kyllä tyytyväinen.

tänttärä ja elmeri 25+5
ens viikolla sitten neuvolaan =)

 
Nyt mammat shoppailemaan lastentarvikkeessa on helmirysäys
http://www.lastentarvike.fi/content/2010/helmirysays_netti.pdf?from=10523185931285103
Voi kun olis auto niin olisin jo menossa katsastamaan alennukset.

Olis jo viikko 30 ja pääsis ultraan.
Haluaisin niin nähdä tuon eksyneen pierun!
(Mies piruili alussa et se on vaan eksynyt pieru)

Olen tuolla melkeen kolmekymppisissä ja siellä on alkanut jo tapahtua viikoilla 35 HUI!
Jännää päästä kuulostelemaan kun siellä alkaa synnytykset lähestymään!
Mua jännittää että oon vielä juhannuksenakin maha pystyssä :LOL:

Ei muuta kun lumitöihin!

Jane ja eksynyt pieru 24+2 :heart:
 
TVVO: Toivotaan, että pysyt vielä tovin aikaa kokonaisena. Tuttavani synnytti viime vuonna kaksoset rv 22+5, toinen selvisi ja toinen menehtyi. Kaksoset ovat tässä vaiheessa yksösiä pienempiä ja hauraampia.

Keskenmeno tapahtuu ennen rv:tä 22. Minun toinen poikani menehtyi viime viikolla rv 22 ja hän kuoli keskosena. Äiti on myös oikeutettu äitiyslomaan, jos raskaus kestää vähintään 22+0.

Saimme eilen ihan hyviä ultrakuulumisia. Päivä kerrallaan jatkamme matkaa.

Saagatar & Valo 23+2, Enkelipoika Toivo 22+0
 
Heips :wave:

Tvvo Toivottavasti kaikki on hyvin ja vauva pysyy matkassa vielä tovin! :flower:

Uusi odottaja oli tullu mukaan, tervetuloa minunki puolesta =)

Ja onnea jälleen hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka ultrassa on nyt tässä käyneet =)

Saagatar hyvä että ultrassa oli kaikki hyvin, jaksamista sinne :hug:

ON: ei mitään ihmeempiä, vointi on ihan ok. Tämänpäiväinen lääkärineuvola peruttiin ku lääkäri oli sairastunu eikä saaneet sijaista, uus aika on vasta 17.3 mut eipä mulla nyt mikään hätä ole, sokerirasitukseen menen 15.3.

Mukavaa loppuviikkoa :flower:

Niisku ja kullervo 26+0 POKS :heart:
 
Nyt kävi niin että teloin nilkkani. Olin matkalla bussipysäkiltä kotiin ja jotenkin nuljautin sen. Onneksi kaaduin kevyesti toiselle polvelle niin ei vauvalle käynyt mitään. :ashamed: Ja vielä hänen takiaan paniikissa kipitin, tunsin bussissa että housut hulahti ihan märäksi ja säikähdin että lapsivettä tihkuu. :eek: Onneksi kuitenkin oli ihan omia nesteitä. :D Ei oo kyllä ennen näin kauaa särkenyt, mies on joutunut mun kävelytukena olemaan. :) Toivottavasti ei perjantaina särje enää, olisi se mammajoogakin.. Ärsyttää vaan taas jumittaa kotona. |O On se hyvä että nöttis viihdyttää. Taas oiken maha pomppii kun hän jytäilee. :)

mipsu ja nöttönen 24+5
 
mipsu tuo on inhottavaa tuo rönyily.. itekki alkuviikosta kaaduin työpaikan eteisessä sellaseen metalliseen listaan.. oli lunta siinä ja sehän oli sit liukas.. onneks itekki kaaduin polvilteen ja polvi tuli kipeeks, ettei vauvalle käynyt mitään <3

Miehen sisko sai alkuviikosta pojan :) oli hirmu pieni.. 38 viikkoja oli jo, mut paino vain 2200g ja lastenosastolla on voimistumassa.. raskaumyrkytysken vuoksi käynnistettiin.. ei varmaan sen takia oo niin hyvin kasvanut. Onneks nyt kasvaa ja saa hyvää hoitoa nii pääsee varmaan kohta kotiin :)

Mut eipä muuta :)

- Anzzu ja pieni rv 25
 
Juu. Nyt oli sitten pakko soittaa lääkäriin kun en pysty kävelemään. Piti mies herättää yöllä että vessaan pääsi. |O Teipata ilmeisesti täytyy. Joten hyvästi huominen jooga. :( Sain sentään ajan jo reilun tunnin päähän. Mieskin pääsee joskus töihin. Inhottaa vaan kun ON tuolla keskustassa se terveysasema, mitenköhän sinne pääsee kinkkaamaan? Ääh, juuri mun tuuria.

Anzzun siskolle onnea pikkupojasta. Toivottavasti pikkumies kasvaa nopeasti että pääsee kotiin. :)

mipsu ja nöttönen 24+6
 
Kylläpä piristää aamua kun on kivat vaatteet odottamassa, löysin eilen supermukavat&nätit farkut ja (imetys)paidan :) Mutta otti päähän kun aioin sovittaa 2-1 hinnalla mammarintaliivejä ja huomasin vasta kopissa että ilmeisesti niiden sovitus on kiellettyä, kun olivat toisissaan&hengarissa myövihakasilla kiinni :/ Ei sit, ostan muualta.

On kyllä vaarallista tuo ulkona liikkuminen joskus, itseäkin meinasi juuri tulla automaattiovi vatsaan. Sattumalta oli käsi edessä. On kyllä ollut erityisen varovainen olo, portaissakin pidän nykyään Aina kaiteesta kiinni. Vaikka normaalisti niin kiire loikkia paikasta toiseen :D

No nyt se hehkeä raskauden vaihe ilmeisesti alkoi, mies kehui aamulla että oikein säteilen :heart: Ihana
 
Tvvo: Toivottavasti kaikki jatkuu mahdollisimman hyvin! :hug:

Rapu: Jaksuja kipuihin!

Syyshortensia: Kiitos! Onneksi sulla masussa kaikki hyvin :hug:

Zande: Jaksuja kipuihin ja tulehduksiin :hug:

Anzzu: Onnea työhaastatteluun ja onnea uudesta sukulaisesta! :flower:

Mussupussu: Onnex lääkärissä kaikki sulla ok!

Tänttärä: Onnex ultrassa kaikki hienosti :hug: Onnea vielä kummiudesta! Insuliinittomuutta toivon!

Saagatar: :hug:

Mipsun nilkalle paranemisia!

Kaikille sairastulijoille parantumisia!

(.) Olin kaksi pv esikon kanssa sairauslomalle, arvauskeskus antoi korvatulehdusdiagnoosin ja antibiotit. Mieheni oli tosi kipeänä myös, nyt paranemaan päin. Itselläni kammottava yskä ja heikko olo, joten tulin töihin lepäämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miumiu83:
No nyt se hehkeä raskauden vaihe ilmeisesti alkoi, mies kehui aamulla että oikein säteilen :heart: Ihana
Hienoa! Mulla nimittäin samantien kun tajusin, että viimeisellä kolmanneksella ollaan, tuli näppyjä naamaan, kolotusta selkään ja kaamee väsymys koko ajan. :/ Ihan vanha ja raihnanen olo! Koitan kuitenkin jaksaa käydä noissa jumpissa edes vähäsen, niin synnytys on sitten helpompi. Siis mitä tää makeenhimo nyt on!? Koko ajan mussutan jotain kakkuja, jätskiä, suklaata... Jotain rajaa hei! Ja tää valkovuoto! Pikkarit koko ajan ihan valkoset... Ällöttävää!

Valivalivali.

Lenniinalle paranemisia! Välillä kipeenä itellä sama fiilis, että voiku pääsis töihin lepäämään. :kieh: Hiukka ristiriitaiset fiilikset töihin menosta, kun tykkään kuitenkin kotiäitiydestä ja pientä lasta en päiväkotiin laita. MUTTA, ollaan ehkä miehen kanssa laittamassa yritys pystyyn (eikä ole mikään kukkakauppa), niin joutuu vähän joustamaan noista... Äääh, emmä tiiä mitä tässä tekis. Ahistaa ja se ahdistus tulee jo uniinkin.
 
Heippa!

saagatar ja tvvo :hug:

Täytyy tunnustaa, että olen ihan ulkona tämän ketjun tapahtumista, kun en ole moneen viikkoon ehtinyt täällä käydä. Se työharjoittelu vanhainkodissa imee minusta kaikki voimat, en ole ikinä ollut yhtä väsynyt :/ En meinaa millään tottua siihen, että kello pirisee aamuisin viideltä ja sitten pitää vielä saman tien nousta ylöskin. Iltaisin menen samaan aikaan nukkumaan kuin poikakin, enkä ehdi oikein konettakaan avata muuta kuin jotain koulutehtävää varten. Esikoisen vauva-aikana sitä tietty heräili ja nukkui miten milloinkin, mutta sai kuitenkin olla kotona eikä tarvinnut lähteä mihinkään. Nyt olen hiihtolomalla ja onneksi on enää ensi viikko harjoittelua jäljellä.

Me olimme rakenneultrassa 9.2. ja siellä oli pikkuisella kaikki ok. Meillä vierähti ultrassa 45 minuuttia, kun ensin opiskelija harjoitteli ja ultrasi ja sen jälkeen kätilö vielä teki varsinaiset tutkimukset. Saatiin ihania kuvia missä pikkuinen imeskeli peukaloaan ;) Ja päädyttiin kuitenkin kysymään sukupuolesta ja kätilö vähän lupaili, että meillä tulisi tällä kertaa tyttö, vaikka itselläni olikin poikaolo. Varmasti hän ei osannut sanoa, koska pikkuinen oli vähän hankalassa asennossa. Mutta kuulemma ei mitään poikien ulokkeita ollut näkyvillä.

Tänään kävin toista kertaa neuvolassa, ensimmäinen kertahan oli silloin jo marraskuussa. Pissatestissä oli sokerit +++ ja th yrittää saada minulle pikaisesti ajan sokerirasitukseen. Muuten tuo testi olisi ollut vasta maaliskuun lopulla. Syömisiä pitää siis alkaa vahtimaan ja herkut täytyy jättää vähemmälle. Sokerirasituksen jälkeen sitten päätetään, että mitä toimenpiteitä tarvitaan.

Esikoinen täytti viime viikolla 3 vuotta. Ressukka on taas ollut kovin kipeänä ja synttäri-iltakin vierähti lääkäriasemalla. Itsellänikin on ollut päällä ikävä kestonuha. Mutta ehkäpä tämä tästä keväämmällä helpottuu.

T:Zalmiakki ja pikkuinen rv 22+1
 
Heips taasen!! Tänne tullu taas kiitettävästi tekstiä.Oltu tää viikko reissussa, ni en oo päässy koneelle.

TVVO:lle kauheesti jaksuja!! Toivottaan et vauva pysyis vielä mahassa voimistumassa. :hug: :heart:

Ja VALO-pojalle masuun terkkuja, et pysyis myös hänkin siellä vielä, hyvinvoivana. :heart:

Itse kävin just lääkärissä, keskiraskauden lääkäri,oletan? Kurkkas kohdunsuun tilanteen, ku ollu noit supistuksia, mut kaikki ok onneksi. Ja muutenkin kaik ok, ei ihmeellistä. Hiivaan käski vaan käyttää voidetta niin paljon kun tarvis, se kuulemma paras apu tähän vaivaan.

Ihanaa, kun ulkona pakkanen lauhtunu, tarkenee olla jo kauemmin ku 20minsaa ulkosalla leikkimässä. Piristää päivää tosi paljon ku aurinko paistaa ja saa ulkoilla. B) Tule tule kevät!! :D

Hmm..mitäs muuta..en muista yhtään mitä taas kukanenkin oli kirjotellu. :ashamed: Paljon ainakin flunssaa liikkeellä, paranemisia sairastaville. :hug:
Ai niin, tänään tuli aika "pelkopolille" keskus-sairaalaan.Kätilön kanssa käyn asian tiimoilta juttelemassa, hyvä niin, uskon.
Mut nyt vielä kotitöiden pariin, kun esikoinen unilla.

Aurinkoisia päiviä mammat ja masut!!! Voikaahan paksusti! :heart: B)

-Maypo ja :heart: 26+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miumiu83:
No nyt se hehkeä raskauden vaihe ilmeisesti alkoi, mies kehui aamulla että oikein säteilen :heart: Ihana
Hienoa! Mulla nimittäin samantien kun tajusin, että viimeisellä kolmanneksella ollaan, tuli näppyjä naamaan, kolotusta selkään ja kaamee väsymys koko ajan. :/ Ihan vanha ja raihnanen olo! Koitan kuitenkin jaksaa käydä noissa jumpissa edes vähäsen, niin synnytys on sitten helpompi. Siis mitä tää makeenhimo nyt on!? Koko ajan mussutan jotain kakkuja, jätskiä, suklaata... Jotain rajaa hei! Ja tää valkovuoto! Pikkarit koko ajan ihan valkoset... Ällöttävää!
Heh, minultakin saattoi unohtua tällainen :LOL: ..Olo ei omasta mielestä ole niin hehkeä, nuo samat vaivat löytyy. Ja suupielikin on niin pahasti halki, että mietin olisko hb radikaalisti pudonnut. Mutta mieli on tänään erikoisen positiivinen, ne on ne hormoonit:D

Oi, menen tänään hakemaan postista mobilen pikkuiselle.
http://www.ziro.fi/eshop/pages/51/
Toivottavasti olis sen mielestä yhtä kiva kuin minusta :whistle:

Miumiu+pikkupoika 25+3
 
Mussupussulle tsemppiä yrityksen perustamispohdintoihin! Meillä miehellä edessä sama, jos/kun muutetaan Pohjanmaalle. Makeanhimo poukkoilee myös täällä.

Miumiu: Hellyyttävä mobile!

Zalmiakille onnea hyvistä ultrakuulumisista! Voimia työharjoitteluun!

Lenniina: Kiitos ja paranemista sinulle ja perheelle!

Mipsulle ja Anzzulle puhallus kaatuiluvammoihin!

Saagatar: Hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin Valolla. Voimia ja jaksua! :hug:

Tänttärälle voimia ja jaksua sokerien heittelyihin! :hug:

On: Vein juuri Kelaan paperit. Päätöksen pitäisi tulla suht nopeasti. No, eipä tässä kyllä hoppua ole, kun otin pakkauksenkin rahana. Työpaikka maksaa palkkaa heinäkuun loppupuolelle saakka ja sitten vasta Kelan äitiysrahalle. Onneksi meillä talouspäällikkö oli näistä selvillä, koska itse en ensin tajunnut saavani palkkaa, koska olen sijainen. Joka tapauksessa ainakin kirkon töissä saa sijainenkin äitiysloman ekoina kuukausina palkan, jos on ollut ennen äitiyslomaa puoli vuotta töissä. Hienoa! :)

Täällä pohdin vaunuja. Meille olisi ilmeisesti tarjolla 5 vuotta vanhat, kahdella lapsella olleet Emmaljunga Edge combit hintaan 350euoroa (vähän vielä pohtivat hintaa). Ovat ilmeisen hyvässä kunnossa, mutta mietityttää ikä ja hinta suhde. Tosin uutena nuo maksaa päälle puolet enemmän ja tuntuvat kyllä olevan hinnakkaita käytettynäkin. Malli ja merkki olisi kyllä mieleeni. Toisena vaihtoehtona olen pohtinut uutena Emman Bestar Combia, jota lastentarvike myy viime vuoden mustakukallisena alennettuun hintaan n.250euroa (kamala rade, juuri kävin katsomassa liikkeessä ohimennessäni ja unohdin jo tarkan hinnan :p ) Mietityttää vain Emma merkkinä, onko kestävä jne. Tosin meidän esikoiselle ostamat Emmaljungatkin aikoinaan meni hitsaussaumasta rikki vuoden ikäisenä, joten huono mäihä voi käydä vaunujen kuin vaunujen kanssa. Molemmat vaunuvaihtoehdot ovat kyllä tukevia ja isorenkaisia, joita tarvitsemme täällä hiekka/soratiellä asuessa. Onneksi on vielä aikaa pohtia... :)

-Syyshortensia ja Milla 24+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja syyshortensia:
Täällä pohdin vaunuja. Meille olisi ilmeisesti tarjolla 5 vuotta vanhat, kahdella lapsella olleet Emmaljunga Edge combit hintaan 350euoroa (vähän vielä pohtivat hintaa). Ovat ilmeisen hyvässä kunnossa, mutta mietityttää ikä ja hinta suhde. Tosin uutena nuo maksaa päälle puolet enemmän ja tuntuvat kyllä olevan hinnakkaita käytettynäkin. Malli ja merkki olisi kyllä mieleeni. Toisena vaihtoehtona olen pohtinut uutena Emman Bestar Combia, jota lastentarvike myy viime vuoden mustakukallisena alennettuun hintaan n.250euroa
Eli samanlaiset kun mitkä mä ostin?Kyllä 350? on jo liikaa niistä, ihan uutta vastaavat nuo meidänkin edget on ja maksoin niistä kiroillen 250?..Suosittelen todellakin harkitsemaan ja yrittäisin tinkiä..
Ite kattelin lastentarvikkeesta samaisia emman mustakukallisia vaunuja, ihan hyvältä tuntuvat, tosin noi emmaljungat on kyllä selvästi tukevammat kun ne emmat, mut mä joudunkin koiran takia miettii niitä vaunuja aika tarkkaan, rimpuloitten kanssa sais nimittäin heti unohtaa vaunuttelut koiran kera.. :/

Koska se viimenen kolmannes alkaa?*ihan pihalla* Mä oon niin jotenkin jämähtäny "aika ei meinaa kulua mitenkää" ajatukseen etten oikein pysy kärryillä, hyvä et omat viikot tajua... :p

Tänne ei mitään uutta, äp:tä oottelen kun kuuta nousevaa mut ei oo vielä näkyny, kelan sivuilla oli kyllä ilmotus et paketti on viime perjantaina laitettu tilaukseen, saa nähä koska tuloo... :)

Nöttis se vaan jaksaa mun kylkiluita kurittaa, ihan mahotonta potkimista.. Mut parempi näin kun et joutuis arpoo onko kaikki ok..
Mut mie alan syömään, lähen illasta isännän mukaan tukkiautoon, onpahan jotain vaihtelua kotona istumiselle.. :D

Maira ja eemeli 25+2
 
Mulle tuli tänään Kelalta äippäavustus sekä -raha päätökset, saan ihmeen hyvät rahat. Kannatti olla vuosi töissä =)
äitiyspakkaus tulee kahen viikon sisällä :heart:

Selkä on tosi kipeenä ku jouduin tänään vähä rehkiin koululla, pitää ottaa nyt vähä rennommin. Vauski on tänään ollu vähä rauhallisempi, mut parempi nii ku viime päivinä on tuntu että se potkii kylkiluut kohta poikki :D

Niisku- ja kullervo 26+1 :heart:
 
syyshortensia: Musta aika paljon myös tuo 350? 5 vuotta vanhoista 2 lapsella olleista vaunuista. Mä en kehtais pyytää 4v vanhoista yhdellä lapsella olleista Brion kombista edes noin paljon. Kannattaa kyllä tinkiä tuosta hinnasta! Emmasta olen kyllä samaa mieltä, että laatu ei ole paras mahdollinen..
 
Lääkärissä käyty. Nivelsiteet venähtäneet. Eli se siitä mammajoogasta aamulla. :snotty: Neljä tuntia siellä sitten meni, siteen sain ja kepit viikonlopuksi että yöllä pääsen vessaan sekä ohjeet syödä särkylääkkeitä. Ihana viikonloppu tiedossa, maanantaiaamuna sinne sokerirasitukseen.. |O No näillä mennään mitä on annettu.

Me maksettiin noista kahdella lapsella olleista Teutonioista 150 euroa, ne tosin -03 mallia, joten aika kalliilta nuo kuulostavat. :)

mipsu ja nöttönen 24+6
 
Tänään poksu viikko 24!! :D :heart:
Alku viikon väsymyksestä selvitty ja enää huominen olisi töitä.
Ja sitten koittaa ansaittu viikonloppu vapaa.

Olen tässä pähkäilly että millonkos sitä kävis vielä yhdessä ultrassa.
Kaikki kunnan maksuttomat käynnit, kun on jo käyty ja olisi niin mukava nähdä vielä miten se
pikku mies tuolla massussa jakselee..
Meinaatteko te käydä maksullisessa ultrassa vielä ennen syntymää?

Täällä oli puhe nuista käytettyjen vaunujen uudelleen myynti hinnoista.
Me ostettiin nyt maanantaina minun kummin miehen serkulta todella vähän käytetyt emmaljungat hintaan 270e. Kaikki vermeet tuli mukana ja todellakin nuo ovat vain vähän käytetyt. Maalla olleet vain ulko nukutuksessa ja muuten pienellä käytöllä. Melkein kuin tuliterät. Muutaman vuoden ovat vanhat..

Te jotka olette käyneet jo toisella lääkäri ajalla, mitä käytännössä ne siellä tutkii??

Tietämättömänä täällä pohdiskelen... :ashamed:

sädehtijä ja pikku mies 24+1 :heart:
 


Te jotka olette käyneet jo toisella lääkäri ajalla, mitä käytännössä ne siellä tutkii??


Mulla oli tänään toinen lääkäri. Terveydenhoitaja tekee eka normimittaukset, mitä yleensäkin neuvolakäynnillä. Sitten lääkärille, joka kyselee voinnit ja onks ollut jotain vuotoja, supisteluja tms. Sitten ei lääkäri tutkinut kuin kohdunsuuntilanteen, mittas sf-mitan ja kokeili masun päältä kohdun kokoa ym. Ja tietty kuunteli sydänäänet. :heart:
 
Miulle ei oo vieläkään tehty yhtään ainutta sisätutkimusta ja viikkoja on jo 25... onkohan se sitten niin, että toista kun odottaa, niin ei enää tutkita niin paljon, jos ei mitään ongelmia ilmaannu. Pitää ehkä kysyä neuvolasta asiaa, että onko mulla ollenkaan lääkärineuvolaa koko raskaudessa.. oon vain käynyt noissa tavallisissa ultrissa keskussairaalassa, eikä sielläkään ole mitään kohdunsuun tilannetta katsottu. :eek:

Nyt sain viimesen palkan ja voin hakea itekkin sitä äippärahaa vihdoin ja viimein :) minunkin pitäis saada ihan ok äippäraha, kun oon ollu nyt 8kk töissä :) Pitää kyllä soittaa palkanlaskijalle, jos sais samalle lapulle ne kaikki palkkakuitit, ku ei taija olla itellä ees ne kaikki ihan tallessa.. heh

Mut jees.. tänään vika työpäivä :) työpisteen siivoomista lähinnä tiedossa :) Esikollakin on vika hoitopäivä.. mitenhän sitä tottuu olemaan taas esikon kanssa kotona.. ettei ihan tylsistytä :D.. no ens viikolla lähetään miehen kans vähän sinne "lomalle" ilman lasta.. muutama päivä ollaan.. varmaan 3 yötä on tyttö mummolassa :) onneks on ihan tuttu mummola, ku niin usein käydään, että tuskin on moksiskaan :)

Mut ei tässä taas muuta.. tuota tutkimusten vähyyttää itelläni vaan ihmettelin.. sokerirasitus on sentään viikon päästä.. ois ollu ens ti, mut tuli tuo meijän "lomamatka" joten siirsin aikaa vähän eteenpäin :)

- Anzzu ja pieni rv 25
 
Mussupussu: Kerropas tarkemmin, minkäsorttinen yritys olisi kyseessä - siis jos haluat =) Itse suosittelen lykkäämään isoja projekteja vauvavuoden yli, jos mahdollista. Mulla esikon aikaan, vaikka hää oli ns. helppo vauva, oli työnalla teettää porukoilleni salaojien uusinta, käytännössä siis palavereja ja yleistä kyttäämistä. Mutta kyllä otti niin voimille, että nyt en ota pienintäkään projektia ekalle vuodelle, vaan pyhitän sen itselleni ja lapsilleni. Ymmärrän kyllä toki, että jos rauta on teillä kuumana nyt, pitää silloin takoa jne.

Zalmiakki: Vastasinkin sulle jo toiseen pinoon! Esikollesi myöhäiset synttärionnittelut ja harmi, että synttärit menivät mönkään! Meillä myös esikon viime viikonlopun 3v. kemut piti perua sairastelujen takia.

Niisku: Selän parantumisia :hug:

Sädehtijä: En ole menossa ylimääräisiin ultriin.

Syyshortensia: Hienoa, että myös sijaisena saat palkkaa äippäloman alussa =)

(.) Maanantaina toiseen sokerirasitukseen :x

Mukavaa viikonloppua mammat ja masut!

Lenniina ja pieni neiti 26+0 POKS :heart:
 

Yhteistyössä