~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Tvvo:lle :hug: ja toivotaan toivotaan hurjasti täällä kaikki että vauva vielä malttaisi pysyä mahassa kasvamassa!! Tsemmpiä sinne hurjasti huoleen!! Olet sentään hyvässä seurannassa ja hoidossa siellä!!

Itse teen kotoa käsin etänä töitä loppuviikon, ehkä tämä näin jotenkin luonnistuu ainakin jonkun aikaa, vaikka paikat tuleekin kipeeksi istumisesta. Pitää yrittää tässä töiden lomassa aina välillä vaihtaa asentoa ja kävellä yms.

Hyvää viikkoa kaikille! Ja lomalaisille hyvää lomaviikkoa! Ja paranemista sairasteleville!

T.Ripe + Elvis :heart: (25+1)

ps. mäkin laitoin nyt juuri ekaa kertaa BodyShopin raskausarpivoidetta kun eilen illalla näytti maha jotenkin punaiselta, vaikka vielä varsinaisia arpia en ole bongannutkaan, eiköhän niitäkin ajan kanssa tule kuitenkin.
 
Tulenpa pitkästä aikaa kirjoittelemaan. Lukemassa käyn joka päivä, mutta ei oo mitään ihmeempää omassa olossa niin ei tuu päivitettyä :)

Tvvo voi mikä tilanne :hug: Toivottavasti vauva pysyy masussavielä pitkään!

Täällä voidaan hyvin ja vauvalla kaikki hyvin. Maha on ihanan iso :heart: Meillä mies oli esikoisen synnytyksessä ja se oli kyllä molempien elämän hienoin kokemus. Ei suostuisi jäämään pois mistään hinnasta tälläkään kertaa. Ja mulle miehestä oli suuri apu synnytyksessä, en voisi kuvitella meneväni sinne yksin.

Tuplien hankinta on kovasti mielessä, kun ikäerosta tulee pieni. Tosin aion hankkia ne vasta vauvan syntymän jälkeen, koska jos tämäkin on tyttö niin otan pinkit :D Jos taas poika, niin sitten vihreät.

Kelaan on paperit laitettu pari viikkoa sitten, joten nyt vaan odotellaan.

Hyviä vointeja kaikille ja jaksamisia! Toivottavasti nää pakkaset loppuis jo :kieh:

Minäpieni ja tirriäinen 26+jotain... :D oon vähän pihalla
 
Raskausarpia ei muuten mulle ole tullut vielä yhtäkään, mutta paino sanalla VIELÄ!
No niin, oon taas persauki mut niin vaan pikkukammaris seisoo emmaljungan vaunut, kiitos Jane vinkistä ja yhteyshenkilönä olemisesta! :) Emppu tykkäs ilmeisesti huonoo ku kiskoin noi rappuset ylös noita vaunuja, julmettu mättäminen alko samantien...Mutta mikäs siinä, ei onneks supistele tai mitään..Löysin kirppikseltä vielä 10 eurolla gracon lämpöpussin (näytti minun silmään kyllä melkein uudelta... ) jonka ostin kans kun tuumasin et jos en halua vaunuja raahata ylös vaan jätän fillarivarastoon tms. niin ei tartte ainakaan sylissä muksua kannella...Olis siellä ollu kaikkee muutakin, mm. emman sitteri 20?, ja uudelta näytti melkein sekin, mulla vaan loppu rahat kesken... :p
Mutta nyt jotain syötävää..

Maira ja eemeli 25+0 POKS :heart:
 
tvvo:lle ja vauvalle tsemppiä ja halauksia :hug: Toivottavasti pienokainen pysyy vielä turvallisesti masussa. Voimia vaativaa on tuo makaaminenkin ja varsinkin, kun se on pakollista.
Minulla on jostain muistikuva, että rv 24 olisi keskosuuden ja keskenmenon raja... En kyllä päätäni pantiksi asiasta laittaisi.

-unelias-
 
tvvo :lle paljon haleja ja jaksamisia! :hug: Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

Äskettäin olen jostain suomalaisesta vauvakirjasta lukenut että 22+0 tai 500g paino olisi keskenmenon raja. En sitten tiedä kutsutaanko vauvaa keskoseksi vai miksi...

Eilen oli sellaista rallia vatsassa etten meinannut saada unenpäästä kiinni kun päiväunia yritin nukkua. Ihana pieni :heart:

tinysteps 22+2
 
Maira kirjoitti : No niin, oon taas persauki mut niin vaan pikkukammaris seisoo emmaljungan vaunut, kiitos Jane vinkistä ja yhteyshenkilönä olemisesta!


Voi kun kiva kuulla että olin avuksi ja sain ainakin pari ihmistä iloiseksi tänään!
Eikö vain olleetkin hienot vaunut! :D
Oli teillä kyllä nopeaa toimintaa täytyy sanoa!
Onnea vaunukaupoista!

tvvo:lle halauksia
Toivottavasti vauva pysyy vielä masussa!! :hug:

Raskausarvista en ole aivan varma onko niitä tullut, kun niitä oli jo vähän ennestäänkin...

Jane ja pikkuveijo 24+1
 
tvvo:lle :hug: toivotattavasti vauva vielä pysyy mahassa!!! Jaksamista makaamiseen!!

Mulla meinaa olla ähky tämän mahan kanssa... eka kertaa on niin täysi olo.. kylkiluiden alle painaa niin että välillä pitää vetää selkää suoraksi että saa henkeä. Mitä tää on sitten parin kuukauden päästä!? Hurjan pitkälle kuulostaa mun mielestä kun aattelee että reilu kolme kuukautta jäljellä mutta jos ajattelee että n.15 viikkoa niin huh! Nyt tuntuu että nämä viikot menee nopeaa.. mulla on ollut niin monelle päivälle pakollisia menoja että viikot on menneet ihan silmissä. Harmi kun viikonloputkin menee kun mies on kotona. No ens viikko hiihtolomaa ja saa olla meidän kanssa mitä nyt tuhannen autoremonteilta (pakollisia :kieh: ) joutaa..

Mulla on eka kerta kun en oo ikinä perilä viikoista, pitää kalenteriin kyllä laittaa joku merkki mikä viikko ja siitä on sit helppo tarkistaa... edelliseltä oli vähän samaa taipumusta mutta ei näin paljoa.
 
Tvvolla ja vauvalle :hug: toivottavasti vauva päättää pysyä vielä masussa :hug:

Takkaa oon lämmittänyt,kun pakkasta oli aamulla - 27 ;) ja koiran kanssa kävelin sen verran,että sain postin haettua =) Pitsankin leivoin,on juuri uunissa paistumassa :p
Paljoo tän issiasvaivan kanssa ei pysty liikkumaan,mutta paikallaan olokaan ei ole hyväksi :/

Rapu ja :heart: 26 POKS :D
 
PLOPS mihinkäs mun napa katos... ai joo sehän tais kääntyy ympäri?! :kieh:

tvvolle :hug: ja toivotaan että vauva ei vielä päättäisi syntyä.


Neuvolakuulumisia (ja vanhat rv 23):

Hb126 (137) oli siis hieman laskenut joo
pissa +/- (puhdas) ja oli siis nyt vähän valkuaista mut ei tehdä mitään toimenpiteitä...
Sf-mitta 25 (22) ja nyt alkaa kasvu tasoittumaan kun viimeks hyppäs yläkäyrän yläpuolelle
sydänäänet 145 (155) ja liikkeet oli pikkuisella hurjat niitä kuunnellessa :D
ja paino... liikaa varmasti... näillä mennään :D

Meillä tulee seuraavassa kuussa muuttorumba ja tarvis varmaan pakkailla kovasti tavaroita jo kasaan, mutta ku ei löydy kiinnostusta siihen... hoh hoijaa... mutta kyllä sitä aina mielellään uuteen asuntoon muuttaa sitten taas kun on saanut tuon ikävimmän työn alta pois.

garden ja reiska 26+3 :heart:
 
tyvo: :hug: :hug: Paljon haleja! Toivottavasti pieni pysyy vielä masussa vähän aikaa. Todella ikävä tilanne!

Itse kävin lääkärissä selkäni kanssa ja sain 4 pv sairaslomaa... Ilmeisesti ihmeparantuminen tiedossa... :eek: Mutta torstaina on neuvolalääkäri, jos sieltä sais jotain apuja, fysikaalista tms.. Lääkäri sanoi, että paikallaan ei saa olla, että niin paljon särkylääkettä, etä pystyy liikkua. Koska, jos ei liiku, se pahenee ja on kokonaan jumissa sen jälkeen. Mutta miten voi liikkua, kun välillä meinaa itku tulla, kun kävelee tai yrittää nousta seisomaan.. Joo...

Sorruin myös shoppailemaan ja ekat vauvavaatteet tarttui mukaan. :saint: Ihanaa! Itselle ostin vaikka ja mitä, mm. polar o. pyretin mammafarkkuhameen.. Oli kallis, mutta sou.. :D Löysin myös ihanan a-linjaisen kevättakin, mutta en uskaltanut ostaa sitä, kun mitä, jos se ei mahdukaan päälle keväällä... Olis vaan tarvetta kevättakille kuukauden päästä, kun lähdetään Espanjaan.

Jaksamisia kaikille!

Papuneiti ja Tyyppi 24+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja garden:
PLOPS mihinkäs mun napa katos... ai joo sehän tais kääntyy ympäri?! :kieh:
Heh, mulla kääntyy varmaan parin viikon sisään kans, nahka kutiaa koko ajan joten nyt taas venytään ja just isäntä katto et tuo napa muuten on iha just ulkona..
:D
 
Mammaliini: Nozoil-nenäöljystä voi olla apua nenäverenvuotoon. Itse käytän, kun oikein kuivaa limakalvot ja verta vuotaa nenästä.

Maira: Onnea hyvistä ostoksista!

on: Neuvolasta kuulin, että sokerirasitustestin arvot olivat hyvät. Ei onneksi niistä vaivaa.
Äitiyspolilla oli tänään vuorostaan oikein mukava ja asiantunteva vastaanotto. Ultrattiin sisältä ja päältä. Kohdunsuulla oli ultran mukaan kaikki kunnossa, ronklatessa lääkäri oli huomaavinaan pientä pehmentymistä, mutta totesi kaiken olevan oikein hyvin. Milla pysyi Millana, ei löytynyt pippeliä. :heart: Mittaili ja ultrasi tarkasti, painoarvio oli 651g eli vastasi täysin viikkoja ja keskikäyrällä pitäisi olla. Herkästi tuleville ja kipeille supistuksille ei löytynyt syytä. Sairauslomaa jatkoi kolme viikkoa eteenpäin. Ensi viikon perjantaina on jälleen kontrolli. Helpottavaa, kun raskaus sujuu supistuksista ja krempoista huolimatta. :)

-Syyshortensia ja Milla 24+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja garden:
PLOPS mihinkäs mun napa katos... ai joo sehän tais kääntyy ympäri?! :kieh:
Heh, mulla kääntyy varmaan parin viikon sisään kans, nahka kutiaa koko ajan joten nyt taas venytään ja just isäntä katto et tuo napa muuten on iha just ulkona..
:D
Joo mulla se napa oli kipeä sellasen viikon ja sitten se olikin hävinnyt :LOL:
Sullakin tosiaan kääntyy varmasti sit ihan justiinsa :D
 
tvvolle jaksamisia ja tarrasukkia vauvalle. :hug: Ei hänen vielä kuulu ulos tulla, sun pitää kertoa se hänelle. :)

Täällä meni pienimuotoinen ylläpitosiivous "hieman" överiksi. Aloin sitten puunaamaan ihan kunnolla, vaikka piti vaan pikkasen imuroida ja paikkoja järjestellä. :D No nyt on sitten seinätkin imuroitu. :LOL:

Vaunut tuli meille perjantaina, semmoset Teutonia Primus -03:set. Nätti semmoinen punaruskea kangas niissä. :) Ollaanhan me jo kolmannet käyttäjät, mutta hyvin näyttää olevan pidetyt. Täytyy nyt vaan sormet ja varpaat ristissä toivoa että niissä matkustaja on tyttö, on meinaan kaunis vaaleanpunainen sisusta niissä. :D Eli ei kovin miehekkäät. :kieh:

Raskausarpia löytyy täältä, tuo minun massu näyttää enemmän sivusuunnassa leviävän. Tulivat jo monta viikkoa sitten. Ei kauhean kivalta näytä, pelottaa minkänäköinen nahka on loppukeväästä. |O Nyt jo kauniit tiikerinraidat navan molemmin puolin. :/ Voi olla bikinien käyttö historiaa.

Nyt jotain ruokaa!
mipsu ja nöttönen 24+4
 
mussupussu:

Oletko ajatellut hankkia sellaista jatkopalaa niihin sun toppa housuihin? Mulla on sellainen joustava kuminauha pala jossa toises paassa hakaset. Kay siis housuihin jos hakas kiinnitys ja toinen semmoinen jos napit. Luulin et jaa kayttatta, mut sit tuli toi sama ongelma toppahousujen kans.
 
Heip

Miulla menee hermo vaatteiden kanssa... tuntuu, ettei enää mikään mahdu päälle.. ärrin murrin.. kahdet äippähousut oon jo rikkonu :/ toiset eilen ku rönäsin polvilleni ja polveen tuli sit reikä, eikä meinaa mistään löytää uusia mukavia.. hm ois ainoo paikka mistä niitä tästä kaupungista sais, mut ne on nii ihmeen mallisia, ettei oo kyllä mukavia nähneetkään.. huoh.. Pitäis ens tiistaiksi löytää jotku siistit housut. Pääsin työhaastattelunn :) Rovaniemelle tosin terveystarkastajan virkaan... onha sinne sellaset 800km melkeinpä täältä kotoonta, mut siellä asuu myös sukulaisia. En kyllä millään usko, että minua valittaisiin virkaan, ku oon äippälomalle jäämässä :D mielestäni laitoin siihen hakemuskeenki, että jään äippälomalle, mut silti kutsuivat haastatteluun.. 5 muutakin siellä haastattelussa.. varmaan vähän paniikki, ku joku ihmeen yli lääkäri ja sit se terveysvalvonnan johtaja haastattelee.. jaiks.. noh tulee ainakin haastattelukokemusta :) lähtetään miehen kans niin ku vähän lomamatkalle.. jätetään esikko mummolaan 2 yöksi hoitoon ja näin.. vika reissu kahdestaan ennen kesää :)

Pitää varmaan itse kehitellä jostain vanhoista housuista itelle housut, mitkä mahtuis ens ti päälle.. mitähän tää on sitte toukokuussa.. apua.. ja miulla myös napa on kohta hävinnyt.. heh

Tvvo:lle paljon tarrasukkia, että vauveli vielä olis masussa pitkään :hug:

Ei muuta tälläkertaa.. vähän valitusta vaan, ku on niin tukala olo ku ihan tukossa rööritkin, nii ei saa yölläkään nukuttua :/
 
napa kyllä ottaa kadotakseen ja on melkein jo kääntynyt :)

Mullaolisi noita mamma housuja tuossa 3 farkut että jos jotain kiinnostaa laittaa vaikka yv:tä niin laitan kuvia hyvä kuntoisia ovat yhdet on semmoiset 2 kertaa pestyt eli aikalailla uudet

RUppeempa valmistautuun neuvolaan ja sitten täytyisi ruveta väsään kakkua nam tai jos tilais semmoisen?
 
Anzzu Just olin tulossa purkamaan vaateahdistusta :D Nyt se vasta todella alkaa, ei mene vanhat t-paidat, eikä vanhat lantiofarkutkaan kauan. Pitänee heti tänään käydä hennesissä katselemassa. Ihan liian stressaavia nämä "en löydä Mitään vaatteita-aamut.

The power of good night's sleep, ensimmäinen yö heräämättä kertaakaan nuhaan sitten vuodenvaihteen. Aurinko paistaa ja linnut laulaa, kohta se on jo kevät:)

Pikkuinen potkii ja liikkuu jo 24/7, tai siltä ainakin tuntuu. Jos tuleekin hiljaisempaa, niin ei tarvitse kuin ajatella mitäköhän sinne vatsaan..niin jo tulee potku, täällä ollaan :wave: Hassua
 
neuvolakuulumisia painoa oli tullut viikolle vain440g/viikkoa ja nyt kokonaispaino 79.1 ja koko raskaudenaikana 3 kg.
kohdunpohjankorkeus oli 19+5 viikolla 24cm ja nyt 24 viikolla 32 :D
Verenpaine oli hyvä ja hb vain 110 vaikka syön koko ajan rautaa.
Mulla oli nuoremmalta kohdunpohjankorkeus 31cm 40 viikolla niin kuinkahan iso musta tulee?
 
TVVOlle toivotaan, että vauveli pysyisi vatsassa vielä jonkin aikaa :hug:

Nyt alkaa lentsu hellittää ja on jo vähän paremmat fiilikset. Rohkenin tänään jo pienelle kävelylenkille. Aivan ihana ilma!

Mammaliini täällä on vähän samat fiilikset ton masun kanssa. Melko tukala olo on välillä ja hirvittää, että mitä se loppuaika on, kun tämä on nyt jo tällaista ähinää ja puhinaa. Erityisesti tuo puketuminen on näillä pakkasilla hikistä ja hidasta hommaa.

Vaatetuksesta keksin yhden hyvän puolen, kun pakkailin tavaroita pois remontin tieltä; ei tarvitse paljon miettiä, mitä pakkaa pois ja mitä pitää jättää käyttövaatteiksi kun garderobi rajoittuu tällä hetkellä 2 hameeseen, 2 housuihin ja noin 5 paitaan :LOL:
Nyt en muista mainitsinko jo toppahousuihin liittyen omasta hankinnastani. Kävin ostamassa Tarjoustalosta miesten fleecevuorella varustetut XXL -ulkoiluhousut. Ei ollu kalliit ja hyvin toimii. Lisäksi ne menee ukolle sitten, kun en itse niitä enää tarvitse :D

Aurinkoista talvipäivää

Toivottavat
Jonttu & tonttu 24+3
 
Vaatetus alkaa ärsyttämään täälläkin, mulla on nimittäin tasan yhden farkut jotka mahtuu päälle. Oon päättänyt selvitä noilla loppuun saakka kun tuntuu hölmöltä ostaa uudet, joille on käyttöä sit reilu kolme kuukautta ja sit joutaa kaapin pohjalle. Verkkarit nyt onneks menee ja lenkkeilyyn oon adoptoinut miehen ulkoiluhousut. Jos toi pakkanen joskus helpottais niin sitten olis vaikka mitä legginsejä, sukkahousuja ja niiden kanssa mekkoja ja tunikoita joita oon hamstrannut, mutta pelkkä ajatuskin niin vähästä vaatetuksesta hirvittää...

Täällä kans vauva muistuttaa olemassaolostaan nykyään lähes koko ajan:) Helpottaa omaakin mielenrauhaa, kun ei jää epäselväksi, että siellä ollaan elossa.

Miksi mustakin tuntuu, että aika liikkuu nyt ihan kamalan hitaasti? En millään usko että se kesäkuu tulee edes tänä vuonna, eihän toi lumimäärä ehdi ees sulaa ennen sitä!

Salma ja sintti 25+4
 

Yhteistyössä